abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156008827
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor 'jij' de 'rechtsjes'. Stop. Geen jokers.
Hoeveel geef jij dan wel niet aan goede doelen?
pi_156010627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:03 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hoeveel geef jij dan wel niet aan goede doelen?
Als je erg liefdadig bent is het niet handig om rechts te zijn. Dan ben je namelijk compleet afhankelijk van anderen die dat ook doen. Anders ben jij de enkele gulle gever.

Solidariteit via elkaar houdt ook in dat je niet afhankelijk bent van een ander en dus geen vernedering hoeft te voelen, het zit als het ware ingebakken in het systeem. Moeten bedelen en vragen om steun is niet fijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 21:51:07 ]
pi_156010701
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als je erg liefdadig bent is het niet handig om rechts te zijn. Dan ben je namelijk compleet afhankelijk van anderen die dat ook doen. Anders ben jij de enkele gulle gever.

Solidariteit via elkaar houdt ook in dat je niet afhankelijk bent van een ander en dus geen vernedering hoeft te voelen, het zit als het ware ingebakken in het systeem. Moeten bedelen en vragen om steun is niet fijn.
Dus daarom moet je mensen maar onder dwang een deel van hun geld afpakken om vervolgens een deel te verspillen en een ander deel aan anderen te geven? Mooi systeem inderdaad.
pi_156010703
Manieren vinden om de hard werkende bevolking te belonen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_156010900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:52 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dus daarom moet je mensen maar onder dwang een deel van hun geld afpakken om vervolgens een deel te verspillen en een ander deel aan anderen te geven? Mooi systeem inderdaad.
Daar hebben we democratisch voor gekozen.

By the way, geld afpakken als erge vorm van dwang zien. :') Als je een consequente libertariėr bent, dan moet je beseffen dat eigendomsrecht ook altijd afgedwongen moet worden. Dat is dan toch ook dwang?
pi_156011035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar hebben we democratisch voor gekozen.

By the way, geld afpakken als erge vorm van dwang zien. :') Als je een consequente libertariėr bent, dan moet je beseffen dat eigendomsrecht ook altijd afgedwongen moet worden. Dat is dan toch ook dwang?
Ik heb daar helemaal niet voor gekozen. Overigens lijk jij eigendomsrecht niet te snappen, dat wordt sinds de middeleeuwen al niet meer afgedwongen.

Ik vind dat het besef dat de overheid geen geld heeft en dat dit geld het eigendom van de burger is weer terug moet komen. Ik ben helemaal niet per se tegen belasting, maar het mag wel een stuk minder en een stuk eerlijker.
pi_156011154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:00 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik heb daar helemaal niet voor gekozen. Overigens lijk jij eigendomsrecht niet te snappen, dat wordt sinds de middeleeuwen al niet meer afgedwongen.
LOL. Als ik iets steel dan word ik gearresteerd. Hoezo niet afgedwongen?
quote:
Ik vind dat het besef dat de overheid geen geld heeft en dat dit geld het eigendom van de burger is weer terug moet komen. Ik ben helemaal niet per se tegen belasting, maar het mag wel een stuk minder en een stuk eerlijker.
Het is eigendom van ons allemaal inderdaad en het is belangrijk dat het goed besteed wordt. Gelukkig beseffen veel mensen dat ze belasting betalen voor het algemeen belang en zien ze het niet direct als "hun geld" dat wordt afgepakt.
pi_156011278
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

LOL. Als ik iets steel dan word ik gearresteerd. Hoezo niet afgedwongen?
Ach, ik dacht dat je met private property aan wilde komen. Het lijkt me logisch dat je andermans bezittingen niet mag stelen, daarom is het ook op zich een vreemde notie dat de overheid wel naar gelang haar eigen goeddunken het eigendom van de burger in beslag mag nemen.

quote:
Het is eigendom van ons allemaal inderdaad en het is belangrijk dat het goed besteed wordt. Gelukkig beseffen veel mensen dat ze belasting betalen voor het algemeen belang en zien ze het niet direct als "hun geld" dat wordt afgepakt.
Maar het is toch wel degelijk hun geld? Het geld is verdient met werken of met investeren en is daardoor hun eigendom, hoe kan je dat nou ontkennen?
pi_156011427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:05 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ach, ik dacht dat je met private property aan wilde komen. Het lijkt me logisch dat je andermans bezittingen niet mag stelen, daarom is het ook op zich een vreemde notie dat de overheid wel naar gelang haar eigen goeddunken het eigendom van de burger in beslag mag nemen.

[..]

Maar het is toch wel degelijk hun geld? Het geld is verdient met werken of met investeren en is daardoor hun eigendom, hoe kan je dat nou ontkennen?
Dude, mensen stemmen democratisch om hun geld te laten besteden aan het grote goed. :D Hoe kun je dat stelen noemen mang. Tevens verdiep je in sociale contracten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 22:09:09 ]
pi_156011690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dude, mensen stemmen democratisch om hun geld te laten besteden aan het grote goed. :D Hoe kun je dat stelen noemen mang. Tevens verdiep je in sociale contracten.
Ik noem het geen stelen, maar het is het onder dwang wegnemen van het eigendom van iemand anders.

"Mensen" stemmen dus niet democratisch over de hoogte van hun belastingen. En wat is dit 'grote goed' waar je het over hebt. Is dat wat de meerderheid van de bevolking toevallig op het moment van de verkiezingen het fijnste vind? Dan heb je dus een tyrannie van de meerderheid.

Tevens geloof ik niet in de sociale contracttheorie, dat volgens mij domme onzin is en ook aardig afgeserveerd sinds de Franse revolutie.
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:40:02 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156014447
Beleid wordt in NL niet bepaald door de politiek, maar door ambtenaren en door Brussel.
Tweede kamer is er slechts voor de show, kunnen de kipjes en de haantjes daar zich spektakel maken over de waan van de dag voor het grauw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 12-09-2015 10:58:00 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156016559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:14 schreef JimmyDean het volgende:

Tevens geloof ik niet in de sociale contracttheorie, dat volgens mij domme onzin is en ook aardig afgeserveerd sinds de Franse revolutie.
Meestal komt die sociale contracttheorie neer op iets als: het feit dat je hier nog woont, geeft de staat legitimiteit. De enige manier om eronder uit te komen is om te vluchten en alles en iedereen achter te laten.

Domme onzin inderdaad.
pi_156016872
De grootste rechtse hobby is het ridiculiseren van links. :')
pi_156019583
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Beleid wordt in NL niet bepaald door de politiek, maar door ambtenaren en door Brussel.
Tweede kamer is er slechts voor de show, kunnen de kipjes en de haantjes daar zich spektakel maken over de waan van de dat voor het grauw.
En is dat een goede zaak?

Volgens mij is dat 'grauw' niet zo dom (gemaakt) als jij denkt en wenst, gezien de weerstand onder datzelfde 'grauw' richting Brussel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:57:30 #115
45206 Pietverdriet
pi_156019840
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En is dat een goede zaak?

Volgens mij is dat 'grauw' niet zo dom (gemaakt) als jij denkt en wenst, gezien de weerstand onder datzelfde 'grauw' richting Brussel.
Nee, dat is het zeker niet, maar dat is de realiteit, de democratie is vervangen door een schijndemocratie met een technocratie er achter. Mijn opmerking over het grauw was sarcasme, de visie van de beleidsmakers.
pi_156027982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Alleen hele naļeve mensen zijn liefdadig voor alles en iedereen. Liefdadige mensen met verstand zijn liefdadig voor geselecteerde doelen. En dan is het niet handig om links te zijn.

Ik zou bijvoorbeeld heel graag de situatie in Afrika verbeterd willen zien. Toch geef ik geen cent aan Oxfam en al die andere clubs, en wil ik ook dat ontwikkelingshulp verdwijnt. Als er echter een organisatie komt die zich inzet voor het stoppen van de bevolkingsgroei daar, m.i. de nr. 1 oorzaak van de ellende daar, dan geef ik gul. Moraal van dit verhaal: Ik wil zelf kunnen bepalen waar ik aan geef.
pi_156028573
- Onrendabelen treiteren
- Duur speelgoed voor defensie aanschaffen
- Jezelf een pose van succes aanmeten
pi_156028808
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ik zou bijvoorbeeld heel graag de situatie in Afrika verbeterd willen zien. Toch geef ik geen cent aan Oxfam en al die andere clubs, en wil ik ook dat ontwikkelingshulp verdwijnt. Als er echter een organisatie komt die zich inzet voor het stoppen van de bevolkingsgroei daar, m.i. de nr. 1 oorzaak van de ellende daar, dan geef ik gul. Moraal van dit verhaal: Ik wil zelf kunnen bepalen waar ik aan geef.
Nummer 1 oorzaak van de ellende daar is volgens mij vooral het feit dat westerse bedrijven daar hun overschotten komen dumpen waardoor lokale ondernemers niets meer kunnen afzetten, dat westerse bedrijven daar de grondstoffen komen plunderen zonder daar evenredig belasting over af te dragen, zonder de inwoners / werknemers daar evenredig voor te betalen en dat ondertussen de winst naar het westen wordt gesluisd en er echt niets in het land zelf wordt geinvesteerd (ondanks mooie beloftes).

Dit in combinatie met de buitenproportionele importheffingen in het westen voor producten uit de derde wereld zorgt eveneens dat ondernemers in die derde wereld nooit een eerlijke kans zullen krijgen om uit te groeien tot een internationale onderneming.

Het wrange is dat de "ontwikkelingshulp" die het westen naar de derde wereldlanden stuurt gepaard gaat met dwingende voorwaarden waar niet over te onderhandelen valt die de landen verplicht dergelijke uitbuiting door westerse bedrijven toe te staan en hun regelgeving steeds verder te versoepelen.

Maar goed, tot zover deze zijsprong.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:04:14 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156028928
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nummer 1 oorzaak van de ellende daar is volgens mij vooral het feit dat westerse bedrijven daar hun overschotten komen dumpen waardoor lokale ondernemers niets meer kunnen afzetten, dat westerse bedrijven daar de grondstoffen komen plunderen zonder daar evenredig belasting over af te dragen, zonder de inwoners / werknemers daar evenredig voor te betalen en dat ondertussen de winst naar het westen wordt gesluisd en er echt niets in het land zelf wordt geinvesteerd (ondanks mooie beloftes).
Oh uiteraard, het is allemaal de schuld van 'het westen'. Net zoals IS, aardbevingen in Japan en de chaos in Oekraļne :'). Het enige dat je zou kunnen zeggen is dat Afrika voor een groot deel gebukt gaat onder het juk van religie dat wij in het westen juist net hebben afgeschud. En daar zijn voornamelijk westerse missionairissen debet aan, maar ook de islamitische onderwerping kan niet ontzien worden.

Dat is wel een goed punt trouwens, culturele zelfhaat begint onder links echt een hobby te worden. Met zeer gevaarlijke gevolgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:04:52 #120
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156028941
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dit in combinatie met de buitenproportionele importheffingen in het westen voor producten uit de derde wereld zorgt eveneens dat ondernemers in die derde wereld nooit een eerlijke kans zullen krijgen om uit te groeien tot een internationale onderneming.

Het wrange is dat de "ontwikkelingshulp" die het westen naar de derde wereldlanden stuurt gepaard gaat met dwingende voorwaarden waar niet over te onderhandelen valt die de landen verplicht dergelijke uitbuiting door westerse bedrijven toe te staan en hun regelgeving steeds verder te versoepelen.

Maar goed, tot zover deze zijsprong.
Die ellende is terug te brengen tot importheffingen en exportsubsidies. Kortom politiek.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:07:45 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156028992
En zijn niet juist linkse partijen tegen het opengooien van de markt en het maken van handelsverdragen? Want stel je eens voor dat onze boeren niet meer de hoofdprijs voor hun melk kunnen vragen!
pi_156029379
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh uiteraard, het is allemaal de schuld van 'het westen'. Net zoals IS, aardbevingen in Japan en de chaos in Oekraļne :'). Het enige dat je zou kunnen zeggen is dat Afrika voor een groot deel gebukt gaat onder het juk van religie dat wij in het westen juist net hebben afgeschud. En daar zijn voornamelijk westerse missionairissen debet aan, maar ook de islamitische onderwerping kan niet ontzien worden.

Dat is wel een goed punt trouwens, culturele zelfhaat begint onder links echt een hobby te worden. Met zeer gevaarlijke gevolgen.
Dat de zaken die ik opnoemde gangbaar zijn in de derde wereld valt niet te ontkennen hoor. :')

Natuurlijk spelen er nog meer zaken een rol.

Maar als zoveel mensen en lidstaten in het westen (Europa en Amerika met name) zeggen het beste voor te hebben met de derde wereld, dan zijn die praktijken op z'n minst opmerkelijk en heeft het westen absoluut een bepaalde verantwoordelijkheid.

Dat geldt ook voor de opkomst van IS overigens, die is ontstaan na de inval in Afghanistan en Irak en de chaos die dat teweeg heeft gebracht. Overigens is een gedeelde verantwoordelijkheid wat anders dan de gehele verantwoordelijkheid. Ik zeg alleen dat die zaken meespelen in wereldproblemen waar we mee te maken hebben.

Als je dus wat aan die problemen zou willen doen dan lijkt het mij logisch om op die fronten (eenzijdige handelsafspraken en westers "kolonialisme") zaken te veranderen en aan te pakken.

De bewuste importheffingen en marktbescherming waar we het over hebben zijn er overigens niet op voorspraak van de linkse partijen gekomen, maar met name van de Christelijke partijen, van oudsher de partijen die voor de belangen van de boeren in Europa opkomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:37:08 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156029501
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat de zaken die ik opnoemde gangbaar zijn in de derde wereld valt niet te ontkennen hoor. :')

Natuurlijk spelen er nog meer zaken een rol.

Maar als zoveel mensen en lidstaten in het westen (Europa en Amerika met name) zeggen het beste voor te hebben met de derde wereld, dan zijn die praktijken op z'n minst opmerkelijk en heeft het westen absoluut een bepaalde verantwoordelijkheid.
Dat zal best. Maar daar heeft de overheid niets mee te maken, behalve dan dat die juist een hele bak geld er tegenaan gooien zonder effect. Wat bedrijven verder doen is niet zo relevant.

quote:
Dat geldt ook voor de opkomst van IS overigens, die is ontstaan na de inval in Afghanistan en Irak en de chaos die dat teweeg heeft gebracht.
:'). Het blijft bizar dat mensen dit kunnen denken. IS, Al-qaeda en de Taliban zijn allemaal simpelweg takken van de extremistische islam (en daar zijn dan nog weer stromingen in) en die bestaat al sinds begin vorige eeuw. Sterker de reden van de inval in Afghanistan was juist om de Taliban eruit te werken en de mensen daar eindelijk weer een kans te geven op een democratische seculiere staat. Hetzelfde geldt voor Irak. Maak jezelf geen enkele illusie dat als Saddam er nog had gezeten IS niet had bestaan. Sterker nog dan zou het veel erger zijn geweest.
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:49:57 #124
45206 Pietverdriet
pi_156029720
quote:
4s.gif Op
zaterdag 12 september 2015 17:49 schreef Terecht het volgende:

www.nrc.nl/nieuws/2013/11/06/pvda-akkoord-met-aanschaf-jsf
pi_156029753
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:49 schreef Terecht het volgende:
- Onrendabelen treiteren
- Jezelf een pose van succes aanmeten
Dus de PvdA is rechts?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_156030232
quote:
Zo gaat dat in een coalitie. Linkse partijen gunnen rechtse partijen hun hobby en andersom. De grote aanjagers van de JSF waren rechtse partijen. Vrijwel alle JSF-lobbyisten waren VVD'ers (Annemarie Jorritsma, Erica Terpstra, Robin Linschoten, Dick Berlijn om enkele namen te noemen) of LPF'ers (Mat Herben). Zie ook: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jsf-lobby-van-stork/
  zaterdag 12 september 2015 @ 19:35:31 #127
45206 Pietverdriet
pi_156030878
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:12 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zo gaat dat in een coalitie. Linkse partijen gunnen rechtse partijen hun hobby en andersom. De grote aanjagers van de JSF waren rechtse partijen. Vrijwel alle JSF-lobbyisten waren VVD'ers (Annemarie Jorritsma, Erica Terpstra, Robin Linschoten, Dick Berlijn om enkele namen te noemen) of LPF'ers (Mat Herben). Zie ook: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jsf-lobby-van-stork/
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Tweede kamer is er slechts voor de show, kunnen de kipjes en de haantjes daar zich spektakel maken over de waan van de dag voor het grauw.
pi_156030941
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Als ambtenaren het beleid bepalen, dan zouden deze VVD kamerleden ook niet gestrikt hoeven worden om te lobbyen voor de JSF, want dan kwam hij er toch wel. Politiek gelobby of niet.
  zondag 13 september 2015 @ 19:12:44 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_156055654
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
Benno L. in elkaar rossen, of inbrekers een klap verkopen. Rechtse hobby.
Hoef je niet perse links of rechts voor te zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 13 september 2015 @ 20:08:38 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_156057463
Rechtse hobby's:

- Blind achter Amerika en Duitsland aanlopen
- Chemie Pak, en de samenleving er voor op laten draaien. Krijg je weer meer onrendabelen van om op te spugen.
- Hedge Fund managers subsidiėren dmv belastingen, ofschoon Trump daar wat aan wil doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Klopkoek op 13-09-2015 20:15:05 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 september 2015 @ 20:14:47 #131
45206 Pietverdriet
pi_156057682
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
Rechtse hobby's:

- Blind achter Amerika en Duitsland aanlopen
- Chemie Pak, en de samenleving er voor op laten draaien
- Hedge Fund managers subsidiėren dmv belastingen, ofschoon Trump daar wat aan wil doen.
Dat is net zoiets als zeggen dat het een linkse hobby is je wijf in elkaar te rossen omdat SP raadslid Hilja Flokstra dat deed.
  zondag 13 september 2015 @ 20:24:36 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_156058051
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als zeggen dat het een linkse hobby is je wijf in elkaar te rossen omdat SP raadslid Hilja Flokstra dat deed.
Ga je nog in op het eerdere voorbeeld?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 13 september 2015 @ 20:25:51 #133
45206 Pietverdriet
pi_156058102
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ga je nog in op het eerdere voorbeeld?
Welke bedoel je?
pi_156108646
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Het is gewoon een manier om de discussie te vervuilen. Als je zegt "ik ben liberaal" kan dat meerdere dingen betekenen. De meest voorkomende zijn:

- Ik ben liberaal wat betreft geld, afblijven van mijn geld
- Ik ben liberaal wat betreft persoonlijke vrijheden, afblijven van mijn vrijheid.

Als een VVD-er zegt; ik ben liberaal dan hebben ze het over geld. En daarom vallen ze op de rechter kant van het spectrum. Als een links persoon zegt "ik ben liberaal" hebben ze het vaak over persoonlijke vrijheid maar ze willen het liefst dat het gros van jouw verdiende centjes naar de staatskas gaan, daarom vallen ze op de linker kant van het spectrum.
VVD wilt ook dat al jouw centen naar de staatskas gaan. Zie de zg verhuurdersheffing. Zorg, OV. Overheid is ook gebaat bij hoge prijzen.

Is VVD nu links ?
Pvda is niet links.
pi_156108798
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:21 schreef Basp1 het volgende:
De grootste rechtse hobby is het ridiculiseren van links. :')
Whehe, QFT. En vice versa natuurlijk.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:23:59 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156108865
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:17 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

VVD wilt ook dat al jouw centen naar de staatskas gaan. Zie de zg verhuurdersheffing. Zorg, OV. Overheid is ook gebaat bij hoge prijzen.

Is VVD nu links ?
Pvda is niet links.
Alles is relatief, he. In gradaties. de VVD is rechtser dan de PvdA hoewel het verschil de afgelopen 10 jaar wel kleiner is geworden. De meeste Nederlandse politieke partijen zijn weer links vergeleken met zelfs linkse Amerikaanse partijen en platvormen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156108965
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De communistische landen van vroeger waren anders verre van schoon met hun vieze achterhaalde industrie.....
Ja als we alles wat er mis is met communistische landen erbij gaan halen om links aan te vallen...

Tegenwoordig vindt vooral rechts het prachtig om zo veel mogelijk CO2 de lucht in te schieten; dit kost Nederland vele miljarden. Daar kunnen geen cultuurkosten tegenop hoor :')
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:27:47 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156108995
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja als we alles wat er mis is met communistische landen erbij gaan halen om links aan te vallen...

Tegenwoordig vindt vooral rechts het prachtig om zo veel mogelijk CO2 de lucht in te schieten; dit kost Nederland vele miljarden. Daar kunnen geen cultuurkosten tegenop hoor :')
Hoe kost CO2 uitstoot Nederland miljarden? Door internationale verdragen bedoel je oid?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156109911
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Alles is relatief, he. In gradaties. de VVD is rechtser dan de PvdA hoewel het verschil de afgelopen 10 jaar wel kleiner is geworden. De meeste Nederlandse politieke partijen zijn weer links vergeleken met zelfs linkse Amerikaanse partijen en platvormen.
Ik trek die gedachte door en durf te stellen dat beiden niet rechts of links zijn. Zoals je zegt is rechts en links nogal betrekkelijk kwa begrippen en in andere landen vaak anders uitgelegd. Pvda en vvd zijn eigenlijk één partij die als zogenaamd links en rechts voor de buhne opereren. Zodat zij de meerderheid van de stemmers samen kunnen binnenhalen. Dit is een nieuwe invalshoek waar de meesten aan moeten wennen maar eerst moeten doorkrijgen in hun botte kop. Voordat er (vredige) revolutie kan ontstaan.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:58:21 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156109938
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:57 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik trek die gedachte door en durf te stellen dat beiden niet rechts of links zijn. Zoals je zegt is rechts en links nogal betrekkelijk kwa begrippen en in andere landen vaak anders uitgelegd. Pvda en vvd zijn eigenlijk één partij die als zogenaamd links en rechts voor de buhne opereren. Zodat zij de meerderheid van de stemmers samen kunnen binnenhalen. Dit is een nieuwe invalshoek waar de meesten aan moeten wennen maar eerst moeten doorkrijgen in hun botte kop. Voordat er (vredige) revolutie kan intstaan.
Ik ga uit van de definitie dat links en rechts economische thema's omvatten waarbij rechts voor meer economische vrijheid staat en links voor minder economische vrijheid. Dit lijkt het meest hulpvaardig te zijn, vooral als we het gescheiden houden van persoonlijke/sociale vrijheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 15-09-2015 16:30:23 ]
pi_156112578
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe kost CO2 uitstoot Nederland miljarden? Door internationale verdragen bedoel je oid?
3.3 miljard in 2010: http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)len-niet-halen.dhtml

Onderhand natuurlijk al een stuk meer, en dit zal steeds verder toenemen. Hartstikke leuke rechtse hobby's allemaal.

Alleen, tussen de stap CO2 uitstoot en kosten van bijvoorbeeld dijkverhoging zit klimaatverandering, en deze denkstap is te complex voor de rechtsmensch die niet verder denkt dat de directe gevolgen voor de eigen portemonnee (en niet de indirecte gevolgen)
pi_156113024
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

3.3 miljard in 2010: http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)len-niet-halen.dhtml

Onderhand natuurlijk al een stuk meer, en dit zal steeds verder toenemen. Hartstikke leuke rechtse hobby's allemaal.

Alleen, tussen de stap CO2 uitstoot en kosten van bijvoorbeeld dijkverhoging zit klimaatverandering, en deze denkstap is te complex voor de rechtsmensch die niet verder denkt dat de directe gevolgen voor de eigen portemonnee (en niet de indirecte gevolgen)
Het is niet per definitie een rechtse hobby; D66 is bijvoorbeeld redelijk rechts maar zo ongeveer de groenste Nederlandse partij.

Al zijn het wel regelmatig rechtsen die geen moer om het milieu geven.
pi_156113940
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:45 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het is niet per definitie een rechtse hobby; D66 is bijvoorbeeld redelijk rechts maar zo ongeveer de groenste Nederlandse partij.

Al zijn het wel regelmatig rechtsen die geen moer om het milieu geven.
Daaruit blijkt juist dat D66 niet een rechtse partij is, maar een pragmatische. Zijn wel meer zaken waar ze niet "rechts" in zijn (momenteel iets minder dan waar ze links in zijn, maar dat kan veranderen omdat het niet per se een ideologische partij is).

CDA, VVD en PVV daarentegen vinden het prachtig dat Nederland het lachertje van Europa is op klimaat gebied, en dit ondanks dat je zowel een van de meest kwetsbare (voor klimaatverandering) als meest vermogende landen bent. Als Nederland het al niet doet, wie dan wel? Gźnant.
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:40:03 #144
45206 Pietverdriet
pi_156114808
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daaruit blijkt juist dat D66 niet een rechtse partij is, maar een pragmatische. Zijn wel meer zaken waar ze niet "rechts" in zijn (momenteel iets minder dan waar ze links in zijn, maar dat kan veranderen omdat het niet per se een ideologische partij is).

CDA, VVD en PVV daarentegen vinden het prachtig dat Nederland het lachertje van Europa is op klimaat gebied, en dit ondanks dat je zowel een van de meest kwetsbare (voor klimaatverandering) als meest vermogende landen bent. Als Nederland het al niet doet, wie dan wel? Gźnant.
D66 niet rechts?
LOL
Milieu een linkse hobby?
Wist je dat Nixon voor de grootste omwenteling in milieupolitiek in de VS zorgde?
Dat de waarschuwingen voor Global Warming door Thatcher in de wereld zijn gebracht?
Straks roep je nog dat vrij ondernemerschap iets links is omdat links voor vrijheid staat
pi_156115334
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

D66 niet rechts?
LOL
Milieu een linkse hobby?
Wist je dat Nixon voor de grootste omwenteling in milieupolitiek in de VS zorgde?
Dat de waarschuwingen voor Global Warming door Thatcher in de wereld zijn gebracht?
Straks roep je nog dat vrij ondernemerschap iets links is omdat links voor vrijheid staat
Thatcher was wrs. ook de eerste scepticus. Werd al vrij snel teruggefloten door het grootkapitaal en figuurtjes zoals Hazlitt en Hayek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_156115874
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

D66 niet rechts?
LOL
Milieu een linkse hobby?
Vind je serieus dat rechts meer doet tegen het milie dan links? _O- Met een beetje cherry picking? Met die fantasie kan je ondernemerschap ook wel links noemen inderdaad :')
pi_156116067
Handelsreizen organiseren?
pi_156117087
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:17 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Is VVD nu links ?
Pvda is niet links.
VVD is aardig links ja.
pi_156120712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:00 schreef HPLC het volgende:
Anoniem klagen op een forum over buitenlanders
Jep. Want als je het IRL doet, wordt je gelijk voor je mening als paria weggezet. Zo kan je tenminste ook je zin afmaken zonder dat de policor gelijk midden in je zin inbreekt en begint te schreeuwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156120978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jep. Want als je het IRL doet, wordt je gelijk voor je mening als paria weggezet. Zo kan je tenminste ook je zin afmaken zonder dat de policor gelijk midden in je zin inbreekt en begint te schreeuwen.
Want die policors van je zijn ook van die schreeuwerige types.
pi_156121063
O ja, alles wat je niet aanstaat maar 'policor' te noemen zodat je geen fatsoenlijk discussie meer mee hoeft aan te gaan is ook een behoorlijke hobby van de rechterzijde tegenwoordig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_156121065
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Want die policors van je zijn ook van die schreeuwerige types.
Helaas wel ja..
1947-2016
pi_156121106
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:54 schreef xpompompomx het volgende:
O ja, alles wat je niet aanstaat maar 'policor' te noemen zodat je geen fatsoenlijk discussie meer mee hoeft aan te gaan is ook een behoorlijke van de rechterzijde tegenwoordig.
Dat dus.
pi_156121118
quote:
O ja, alles wat je niet aanstaat maar 'policor' te noemen zodat je geen fatsoenlijk discussie meer mee hoeft aan te gaan is ook een behoorlijke van de rechterzijde tegenwoordig.
Policor gespot
pi_156121135
quote:
Mooi dat je dat zo opvat, de policor maken namelijk om die redenen altijd van die mooie Godwins en 'fascisme' frames.

iets met deeg en koekjes.
1947-2016
pi_156121142
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef HPLC het volgende:

[..]

Policor gespot
Hou je smoel Gutmensch.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_156121175
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hou je smoel Gutmensch.
:'(
pi_156121192
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef HPLC het volgende:

[..]

Policor gespot
1947-2016
pi_156121286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mooi dat je dat zo opvat, de policor maken namelijk om die redenen altijd van die mooie Godwins en 'fascisme' frames.

iets met deeg en koekjes.
Waarom wil je het gedrag van de meest kansloze types onder links spiegelen in plaats van het gedrag van geschiktere lui te spiegelen (of veel beter: eens een beetje van jezelf uit te gaan)? Je hebt blijkbaar door dat het dommig is en toch kan je zelf niet beter. Merkwaardig.
pi_156121406
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Waarom wil je het gedrag van de meest kansloze types onder links spiegelen in plaats van het gedrag van geschiktere lui te spiegelen (of veel beter: eens een beetje van jezelf uit te gaan)? Je hebt blijkbaar door dat het dommig is en toch kan je zelf niet beter. Merkwaardig.
Bevecht vuur met vuur. Kun je normaal de discussie aan met argumenten, is er niets mis met je standpunt. Leuk lullen met een biertje. Als je zo fanatiek bent om iemand direct te framen als fascist om een mening, ben je het ook niet waard om tegen te praten.
1947-2016
pi_156121574
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bevecht vuur met vuur. Kun je normaal de discussie aan met argumenten, is er niets mis met je standpunt. Leuk lullen met een biertje. Als je zo fanatiek bent om iemand direct te framen als fascist om een mening, ben je het ook niet waard om tegen te praten.
Klinkt een beetje als hoe we op de basisschool met elkaar omgingen. "Ja, maar jij doet het ook!".

Met het verschil dat je het hier niet gebruikt tegen iemand die over fascisten loopt te lullen, maar het gewoon willekeurig in the open tegen iedereen gebruikt. :P Maar goed, je bent vrij om je eigen discussieniveau te kiezen, I guess.
pi_156121693
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als hoe we op de basisschool met elkaar omgingen. "Ja, maar jij doet het ook!".

Met het verschil dat je het hier niet gebruikt tegen iemand die over fascisten loopt te lullen, maar het gewoon willekeurig in the open tegen iedereen gebruikt. :P
In the open? ?? Que?
1947-2016
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:23:15 #163
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_156122793
Genoeg rechtse hobbies:

- Overal camera's ophangen
- Iedereen afluisteren
- Bonussen voor bankiers
- Marktwerking in ziekenhuizen en bij de NS
- Drugsteelt/-verkoop/-bezit bestraffen
- Minimumgevangenisstraffen
- Defensie
- Koningshuis

[ Bericht 2% gewijzigd door Hondenbrokken op 16-09-2015 02:13:20 ]
Jesus hates you.
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:07:09 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156125387
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:23 schreef Hondenbrokken het volgende:
Genoeg rechtse hobbies:

- Overal camera's ophangen
- Iedereen afluisteren
Dat is een autoritarisch trekje waar links en rechts dus beiden last van kunnen hebben.

quote:
- Bonussen voor bankiers
Bankiers krijgen bonussen vanuit de bedrijfsstructuur en vooraf gemaakte contractuele afspraken.

quote:
- Marktwerking in ziekenhuizen en bij de NS
Dat is geen hobby want dit wordt gedaan met de intentie om de economie te sterken.

quote:
- Drugsteelt/-verkoop/-bezit bestraffen
- Minimumgevangenisstraffen
Wederom autoritarische trekjes die beiden links en rechts kunnen flikken. Het probleem is autoritariers, niet economische theorieėn.

quote:
- Defensie
Hier heb je er dus misschien eentje inderdaad.
pi_156129264
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ga uit van de definitie dat links en rechts economische thema's omvatten waarbij rechts voor meer economische vrijheid staat en links voor minder economische vrijheid. Dit lijkt het meest hulpvaardig te zijn, vooral als we het gescheiden houden van persoonlijke/sociale vrijheid.
Zorgverzekeringswet en verplichte eigen risico, is meer economische vrijheid voor de burger ?
pi_156129979
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is een autoritarisch trekje waar links en rechts dus beiden last van kunnen hebben.

[..]

Bankiers krijgen bonussen vanuit de bedrijfsstructuur en vooraf gemaakte contractuele afspraken.

[..]

Dat is geen hobby want dit wordt gedaan met de intentie om de economie te sterken.

[..]

Wederom autoritarische trekjes die beiden links en rechts kunnen flikken. Het probleem is autoritariers, niet economische theorieėn.

[..]

In Nederland zijn de rechtse partijen altijd tegen legaliseren van drugs (willen meer reguleren, ik snap het eigenlijk niet :?), en de overige partijen voor. Op dit moment tegen: christelijke partijen, PVV, VVD. Hangt niet echt samen met autoritarische trekjes.
  woensdag 16 september 2015 @ 02:26:37 #167
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_156132562
quote:
Is de economie willen versterken dan geen hobby?

quote:

[..]
Die trekjes zijn op het moment wel het meest aanwezig bij de VVD (en helaas ook in mindere mate bij de PVDA), maar inderdaad is dat ook een eigenschap van communistische dictaturen en inderdaad niet alleen rechts.

quote:
Koningshuis dan
Jesus hates you.
  woensdag 16 september 2015 @ 07:49:54 #168
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156133285
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:22 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Zorgverzekeringswet en verplichte eigen risico, is meer economische vrijheid voor de burger ?
Jij lijkt te denkendat de VVD ultrahyperrechts is oid? Partijen hebben overwegend rechtse of overwegend linkse ideeen. Als je alles bij elkaar gooit zou je zo op een spectrum kunnen gooien maar de individuele wetten kunnen alle kanten op gaan.
  woensdag 16 september 2015 @ 07:52:48 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156133312
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

In Nederland zijn de rechtse partijen altijd tegen legaliseren van drugs (willen meer reguleren, ik snap het eigenlijk niet :?), en de overige partijen voor. Op dit moment tegen: christelijke partijen, PVV, VVD. Hangt niet echt samen met autoritarische trekjes.
Alleen maar omdat het in Nederland zo uit komt houdt niet in dat het per se links of rechtse thema's zijn. Legalisering van drugs is een persoonlijke/sociale vrijheid issue. Er zijn communistische landen die KEIHARD drugsgebruik aanpakken, er zijn kapitalistische landen die KEIHARD drugsgebruik aanpakken. Het heeft echt weinig met economische vrijheid te maken.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:00:48 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156133382
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 02:26 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Is de economie willen versterken dan geen hobby?
Nee. Zodra je het voor het geld doet is het geen hobby meer.

En dat is een beetje de crux van deze discussie. Link/rechts omvatten per definitie economische thema's. Rechts wil overwegend dat mensen minder last hebben van de overheid tijdens het geld verdienen (mbt regels, belasting, etc...). Linkse mensen willen meer geld onttrekken uit de samenleving voor gemeenschappelijke projecten. Niks mis mee want natuurlijk zijn er dingen die wij als samenleving op orde moeten hebben die niks met geld te maken hebben (milieu bijvoorbeeld) maar dat zorgt er dus wel voor dat wat links doet vaker te beschrijven is als hobbyen.

Ik denk dat het een fout is dat veel linkse mensen zich dat woord hobby te persoonlijk zijn gaan aantrekken. Wijs liever mensen op het feit dat die hobby's soms essentieel zijn voor een gezonde samenleving.

quote:
[..]

Die trekjes zijn op het moment wel het meest aanwezig bij de VVD (en helaas ook in mindere mate bij de PVDA), maar inderdaad is dat ook een eigenschap van communistische dictaturen en inderdaad niet alleen rechts.

[..]

Koningshuis dan
Feit is dat echt het overgrote gedeelte van de Nederlandse bevolking koningshuis-gek is. Misschien dat rechtse partijen daar liever op inspelen dan de kill-joy republikein uit te gaan lopen hangen. Ik weet alleen niet of het per definitie in te delen is aan rechts (of links).
pi_156133541
quote:

[..]

Wereldwijd gezien is dat ook niet helemaal waar, al die vrolijke militaire parades in zogenaamde socialistische heilstaten geven toch een iets ander beeld.

Ik zou deze dus ook rekenen bij autoritair.
  woensdag 16 september 2015 @ 08:21:23 #172
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156133586
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wereldwijd gezien is dat ook niet helemaal waar, al die vrolijke militaire parades in zogenaamde socialistische heilstaten geven toch een iets ander beeld.

Ik zou deze dus ook rekenen bij autoritair.
Goed punt.
pi_156133610
Oorlog voeren is ook eerder autoritair dan links of rechts maar misschien past opportunistisch daar beter.

En "beschaafde" landen voeren geen oorlog maar "politionele acties" :')

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 08:26:09 ]
pi_156133786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:23 schreef Chewie het volgende:
Oorlog voeren is ook eerder autoritair dan links of rechts maar misschien past opportunistisch daar beter.

En "beschaafde" landen voeren geen oorlog maar "politionele acties" :')
Het hele punt van een sterk leger is dat je geen oorlog hoeft te voeren. Juist landen die het laten versloffen, lopen uiteindelijk het gevaar om in een oorlog betrokken te worden, omdat de tegenstander denkt dat ze een kans maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_156133997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het hele punt van een sterk leger is dat je geen oorlog hoeft te voeren. Juist landen die het laten versloffen, lopen uiteindelijk het gevaar om in een oorlog betrokken te worden, omdat de tegenstander denkt dat ze een kans maken.
Tussen hoeven en doen zit dan wel een verschil, land met het verreweg het grootste budget is ook het vaakst verwikkeld in een oorlog. Zelfstandig een oorlog winnen lukt ze overigens tot op heden niet.
pi_156134056
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Tussen hoeven en doen zit dan wel een verschil, land met het verreweg het grootste budget is ook het vaakst verwikkeld in een oorlog. Zelfstandig een oorlog winnen lukt ze overigens tot op heden niet.
Dat klopt, maar ze hebben de keuze. Amerikanen zijn helaas niet zo goed in diplomatie, geven vaak graag de verkeerde indruk, en het gevolg is dat de Poetins van deze wereld dan meer opslokken dan ze kunnen behappen.

Verder kunnen Amerikanen wel degelijk een oorlog winnen, als ze dat ook daadwerkelijk willen. Bush heeft dat na jaren van geklungel in Irak laten zien met zijn surge, die wel degelijk tot een stabilisatie heeft geleid. Maar Obama had beloofd de troepen terug te trekken. IS is in het machtsvacuum gestapt dat toen ontstond, en nu zitten we met de gebakken peren.

Ik denk dat de Amerikanen nu ook IS kunnen verslaan, als ze dat willen. Wij, Europa, heeft die macht niet meer. En IS weet dat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_156134120
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ze hebben de keuze. Amerikanen zijn helaas niet zo goed in diplomatie, geven vaak graag de verkeerde indruk, en het gevolg is dat de Poetins van deze wereld dan meer opslokken dan ze kunnen behappen.

Verder kunnen Amerikanen wel degelijk een oorlog winnen, als ze dat ook daadwerkelijk willen. Bush heeft dat na jaren van geklungel in Irak laten zien met zijn surge, die wel degelijk tot een stabilisatie heeft geleid. Maar Obama had beloofd de troepen terug te trekken. IS is in het machtsvacuum gestapt dat toen ontstond, en nu zitten we met de gebakken peren.

Ik denk dat de Amerikanen nu ook IS kunnen verslaan, als ze dat willen. Wij, Europa, heeft die macht niet meer. En IS weet dat.
Irak hebben ze niet zelfstandig gewonnen, Amerika heeft nog nooit een oorlog in haar eentje beslist, altijd hulp van anderen nodig gehad (nou ja Grenada misschien). Ze zouden het misschien kunnen maar Irak vind ik daar zeker geen goed voorbeeld van, Bush zijn rol daarin ook niet.
pi_156136882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Irak hebben ze niet zelfstandig gewonnen, Amerika heeft nog nooit een oorlog in haar eentje beslist, altijd hulp van anderen nodig gehad (nou ja Grenada misschien). Ze zouden het misschien kunnen maar Irak vind ik daar zeker geen goed voorbeeld van, Bush zijn rol daarin ook niet.
Je hebt wel een punt. De vraag is of je in deze tijd uberhaupt nog een oorlog kunt winnen. Je hebt de publieke opinie al snel tegen je, als er bijvoorbeeld een kind omkomt.

Terwijl je met de fire power van de VS ieder land binnen mum van tijd in de as zou kunnen leggen.
pi_156136925
SpecialK, de VVD staat helemaal niet voor economische vrijheid. Dat is slechts het verkooppraatje.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_156137042
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
SpecialK, de VVD staat helemaal niet voor economische vrijheid. Dat is slechts het verkooppraatje.
Mwah, op het gebied van economische vrijheid vind ik de VVD eigenlijk best ok. Er wordt wel eens wat zinnigs gezegd door de heren en dames VVDers. Kan me ook geen enkele andere Nederlandse partij voor de geest houden die het beter doet op dat gebied.

Het is jammer dat ze dat dan vergooien door met de PvdA in het pluche te duiken.
pi_156139741
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Zodra je het voor het geld doet is het geen hobby meer.

En dat is een beetje de crux van deze discussie. Link/rechts omvatten per definitie economische thema's. Rechts wil overwegend dat mensen minder last hebben van de overheid tijdens het geld verdienen (mbt regels, belasting, etc...). Linkse mensen willen meer geld onttrekken uit de samenleving voor gemeenschappelijke projecten.
Nogmaals. Hoe zie jij onderscheid tussen hoe links of rechts geld onttrekt of lastenverlichtend werkt. Vvd beleid onttrekt net zo goed geld vd burger. En niet zo'n beetje ook. Zorg huisvesting vrijwel alles is duurder geworden onder voornamelijk rechts beleid.
pi_156140781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mwah, op het gebied van economische vrijheid vind ik de VVD eigenlijk best ok. Er wordt wel eens wat zinnigs gezegd door de heren en dames VVDers. Kan me ook geen enkele andere Nederlandse partij voor de geest houden die het beter doet op dat gebied.

Het is jammer dat ze dat dan vergooien door met de PvdA in het pluche te duiken.
TTIP is een goed voorbeeld en zo zijn er wel meer zoals de hypotheekgaranties e.d.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 september 2015 @ 14:22:46 #183
45206 Pietverdriet
pi_156141091
quote:
Iets meer dan andere partijen, maar de VVD is zeker geen klassiek liberale partij
  woensdag 16 september 2015 @ 14:41:37 #184
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156141650
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:34 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Nogmaals. Hoe zie jij onderscheid tussen hoe links of rechts geld onttrekt of lastenverlichtend werkt.Vvd beleid onttrekt net zo goed geld vd burger.
Waar zeg ik dat Nederlands rechts dat niet doet dan? Waarom kunnen mensen hier zo moeilijk relativeren.

quote:
En niet zo'n beetje ook. Zorg huisvesting vrijwel alles is duurder geworden onder voornamelijk rechts beleid.
Nogal irrelevant hoe duur dingen zijn geworden voor de links rechts discussie. Het gaat er om hoeveel geld de overheid onttrekt aan de samenleving en hoeveel regels ze stellen. Niet over hoeveel geld mensen kunnen verdienen of hoe duur huizen worden. Een vrije markt fluctueert ook gewoon.

Uiteindelijk is links/rechts niet een zwart wit discussie maar eentje van grijstinten. Het enige wat er toe doet zijn de relatieve posities van de partijen tov elkaar afhankelijk van het gros van hun beleidspunten. De ene partij is mbt een bepaald idee rechtser dan het andere maar linkser dan het ene.
  woensdag 16 september 2015 @ 14:42:47 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156141678
quote:
Er is geen enkele partij in Nederland die voor volledige economische vrijheid staat. Hooguit iets meer of iets minder economische vrijheid. Dat neemt niet weg dat als je rechts/linksigheid voor Nederland normaliseert op een raster dat de VVD aan de rechterkant van de middenlijn valt.

De details over welke partij wat heeft gedaan en in welk jaar misschien net eventjes wat linkser uitviel dan normaal boeien me verder niks en zijn irrelevant voor het concept.

[ Bericht 3% gewijzigd door SpecialK op 16-09-2015 14:48:16 ]
pi_156141769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

TTIP is een goed voorbeeld en zo zijn er wel meer zoals de hypotheekgaranties e.d.
HRA geef ik je gelijk. Een financieel wangedrocht. TTIP niet.
pi_156141832
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iets meer dan andere partijen, maar de VVD is zeker geen klassiek liberale partij
Eens. Maar zou je daarmee veel stemmen trekken? Nederlanders zijn toch wel erg verzot op zekerheid en verzekeringen.
pi_156142123
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

HRA geef ik je gelijk. Een financieel wangedrocht. TTIP niet.
Met TTIP komen er alleen maar regels en wetten/beperkingen bij.

Dat was en is tevens ook de ironie van de EU. De grootste bron van regeltjes is het bedrijfsleven zelf.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 september 2015 @ 15:00:28 #189
45206 Pietverdriet
pi_156142198
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Eens. Maar zou je daarmee veel stemmen trekken? Nederlanders zijn toch wel erg verzot op zekerheid en verzekeringen.
Typisch een Nederlandse houding, lekker in het midden, compromis compromis.
pi_156142273
Is het koningshuis al genoemd? Dat is van oudsher toch vooral een rechtse hobby, al is links wel zo realistisch om niet fanatiek te pleiten voor het afschaffen ervan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156142329
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef Lyrebird het volgende:

Het is off topic maar was er met de verkiezingsuitslag een andere serieuze optie?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 16 september 2015 @ 15:05:37 #192
45206 Pietverdriet
pi_156142337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is het koningshuis al genoemd? Dat is van oudsher toch vooral een rechtse hobby, al is links wel zo realistisch om niet fanatiek te pleiten voor het afschaffen ervan.
Ken genoeg rechtse republikeinen en linkse oranjeklanten.
Maar in NL zeggen dat je Republikein bent is zoiets als in de VS zeggen dat je atheist bent.
pi_156142462
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken genoeg rechtse republikeinen en linkse oranjeklanten.
Maar in NL zeggen dat je Republikein bent is zoiets als in de VS zeggen dat je atheist bent.
De publieke opinie is van links tot rechts overweldigend oranjegezind idd. Maar de linkse partijen zijn van oudsher een stuk kritischer op het koningshuis. Maar gezien de publieke opinie houden ze tegenwoordig wijselijk hun mond.
  woensdag 16 september 2015 @ 15:16:17 #194
45206 Pietverdriet
pi_156142647
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De publieke opinie is van links tot rechts overweldigend oranjegezind idd. Maar de linkse partijen zijn van oudsher een stuk kritischer op het koningshuis. Maar gezien de publieke opinie houden ze tegenwoordig wijselijk hun mond.
Vox Populi, Vox Dei
Republiekeinen in NL zijn net iets minder gehaat dan pedosexuelen.
Zie maar hoe men reageerde op mensen die toevallig een zwarte suzuki swift hadden
pi_156142794
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

Zie maar hoe men reageerde op mensen die toevallig een zwarte suzuki swift hadden
Dat was van een ongehoorde triestheid.... Ook zo'n man die dezelfde naam had, die kreeg ondanks dat de dader al dood verklaard was de ene na de andere doodsbedreiging.

Ik word daar altijd een beetje bang van, als je ziet hoe flinter, flinterdun het laagje beschaving blijkbaar is wat voorkomt dat we elkaar in de straat afmaken....
  woensdag 16 september 2015 @ 15:29:26 #196
45206 Pietverdriet
pi_156142981
quote:
15s.gif Op woensdag 16 september 2015 15:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat was van een ongehoorde triestheid.... Ook zo'n man die dezelfde naam had, die kreeg ondanks dat de dader al dood verklaard was de ene na de andere doodsbedreiging.

Ik word daar altijd een beetje bang van, als je ziet hoe flinter, flinterdun het laagje beschaving blijkbaar is wat voorkomt dat we elkaar in de straat afmaken....
Beschaving is een laklaagje van drie warme maaltijden dik.
Kijk naar hoe er met de dood van Pim Fortuin werd omgegaan, met die "aanslag" op het koningshuis door die swift rijder en de hufterigheid van het zwarte piet debat (van beide kanten) en je ziet wat Nederland is.
Vriendin van me kwam na jaren op het platteland in Ierland terug in Nederland (hoogzwanger) en werd bij het instappen in de trein door een hele stoet mensen gewoon aan de kant gedrukt. Ze was zwaar geschokt, maar dit soort hufterigheid is van alle dag.
pi_156145094
Zoveel geld en privileges aan Koningshuis geven is een rechtse hobby. Duurstbetaalde monarchie van Europa. Rare belastingvrijstelling. Voor de VVD was het afpakken van Bernhard zijn uniform al een stap te ver.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 september 2015 @ 17:09:17 #198
45206 Pietverdriet
pi_156145716
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:48 schreef Klopkoek het volgende:
Zoveel geld en privileges aan Koningshuis geven is een rechtse hobby. Duurstbetaalde monarchie van Europa. Rare belastingvrijstelling. Voor de VVD was het afpakken van Bernhard zijn uniform al een stap te ver.
Welke partijen stemmen tegen de loonsverhoging van Willem Bier?
  woensdag 16 september 2015 @ 17:13:50 #199
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156145815
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke partijen hebben niks met de monarchie en welke 'kuch' staatsman redde het koningshuis toen Bernhard een ordinaire graaier bleek?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_156146013
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk niet dat daar een stemming over is geweest, maar dat ze automatisch meebewegen met de rijksambtenaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')