abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156000249
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
Het pleidooi voor de charitas is zoals altijd niets meer dan een ordinaire schaamlap. Nederland wordt helaas steeds egoistischer (er worden onder Rutte ook meer miljarden over de balk gesmeten dan ooit), zoals o.a. is op te merken aan het gedrag in de publieke ruimte.
Dus jij zou niets meer aan anderen geven als het niet werd afgedwongen door de overheid?
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:42:49 #92
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_156000505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Milieuvervuiling is een rechtse hobby, populistisch gezegd. Minder populistisch: veel zaken die leiden tot milieuvervuiling zijn rechtse hobby's. Kost de Nederlandse staat nu al miljarden, en dat gaat alleen maar meer worden natuurlijk.
De communistische landen van vroeger waren anders verre van schoon met hun vieze achterhaalde industrie.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:15:37 #93
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156001361
H
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De communistische landen van vroeger waren anders verre van schoon met hun vieze achterhaalde industrie.....
Het zijn ook de linksen en hun achterban die in oude vervuilende auto's rijden en op smerige scooters rond tuffen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:42:22 #94
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156002049
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
H

[..]

Het zijn ook de linksen en hun achterban die in oude vervuilende auto's rijden en op smerige scooters rond tuffen.
De Hummer is typisch een links statussymbool inderdaad.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156002255
Vuurwerk.
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:04:31 #96
379943 Paper_Tiger
pi_156003940
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

De Hummer is typisch een links statussymbool inderdaad.
Er gaan jaren voorbij dat ik er geen een zie rijden. Een oude kutmercedes die rookt als de boot van Sinterklaas een paar keer per dag.
pi_156004230
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ze hadden er erg weinig geld voor en moesten door een rappe industrialisatie. Desalniettemin geen volledig excuus natuurlijk.
pi_156004308
130 rijden
pi_156007061
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ze hadden er erg weinig geld voor en moesten door een rappe industrialisatie. Desalniettemin geen volledig excuus natuurlijk.
Het London en Los Angeles van de jaren 50 waren ook een feest zal ik maar zeggen. In 1952 scheelde dat 4000 doden binnen een kort tijdsbestek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156007096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:32 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dus jij zou niets meer aan anderen geven als het niet werd afgedwongen door de overheid?
Voor 'jij' de 'rechtsjes'. Stop. Geen jokers.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156008827
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor 'jij' de 'rechtsjes'. Stop. Geen jokers.
Hoeveel geef jij dan wel niet aan goede doelen?
pi_156010627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:03 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hoeveel geef jij dan wel niet aan goede doelen?
Als je erg liefdadig bent is het niet handig om rechts te zijn. Dan ben je namelijk compleet afhankelijk van anderen die dat ook doen. Anders ben jij de enkele gulle gever.

Solidariteit via elkaar houdt ook in dat je niet afhankelijk bent van een ander en dus geen vernedering hoeft te voelen, het zit als het ware ingebakken in het systeem. Moeten bedelen en vragen om steun is niet fijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 21:51:07 ]
pi_156010701
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als je erg liefdadig bent is het niet handig om rechts te zijn. Dan ben je namelijk compleet afhankelijk van anderen die dat ook doen. Anders ben jij de enkele gulle gever.

Solidariteit via elkaar houdt ook in dat je niet afhankelijk bent van een ander en dus geen vernedering hoeft te voelen, het zit als het ware ingebakken in het systeem. Moeten bedelen en vragen om steun is niet fijn.
Dus daarom moet je mensen maar onder dwang een deel van hun geld afpakken om vervolgens een deel te verspillen en een ander deel aan anderen te geven? Mooi systeem inderdaad.
pi_156010703
Manieren vinden om de hard werkende bevolking te belonen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_156010900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:52 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dus daarom moet je mensen maar onder dwang een deel van hun geld afpakken om vervolgens een deel te verspillen en een ander deel aan anderen te geven? Mooi systeem inderdaad.
Daar hebben we democratisch voor gekozen.

By the way, geld afpakken als erge vorm van dwang zien. :') Als je een consequente libertariër bent, dan moet je beseffen dat eigendomsrecht ook altijd afgedwongen moet worden. Dat is dan toch ook dwang?
pi_156011035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar hebben we democratisch voor gekozen.

By the way, geld afpakken als erge vorm van dwang zien. :') Als je een consequente libertariër bent, dan moet je beseffen dat eigendomsrecht ook altijd afgedwongen moet worden. Dat is dan toch ook dwang?
Ik heb daar helemaal niet voor gekozen. Overigens lijk jij eigendomsrecht niet te snappen, dat wordt sinds de middeleeuwen al niet meer afgedwongen.

Ik vind dat het besef dat de overheid geen geld heeft en dat dit geld het eigendom van de burger is weer terug moet komen. Ik ben helemaal niet per se tegen belasting, maar het mag wel een stuk minder en een stuk eerlijker.
pi_156011154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:00 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik heb daar helemaal niet voor gekozen. Overigens lijk jij eigendomsrecht niet te snappen, dat wordt sinds de middeleeuwen al niet meer afgedwongen.
LOL. Als ik iets steel dan word ik gearresteerd. Hoezo niet afgedwongen?
quote:
Ik vind dat het besef dat de overheid geen geld heeft en dat dit geld het eigendom van de burger is weer terug moet komen. Ik ben helemaal niet per se tegen belasting, maar het mag wel een stuk minder en een stuk eerlijker.
Het is eigendom van ons allemaal inderdaad en het is belangrijk dat het goed besteed wordt. Gelukkig beseffen veel mensen dat ze belasting betalen voor het algemeen belang en zien ze het niet direct als "hun geld" dat wordt afgepakt.
pi_156011278
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

LOL. Als ik iets steel dan word ik gearresteerd. Hoezo niet afgedwongen?
Ach, ik dacht dat je met private property aan wilde komen. Het lijkt me logisch dat je andermans bezittingen niet mag stelen, daarom is het ook op zich een vreemde notie dat de overheid wel naar gelang haar eigen goeddunken het eigendom van de burger in beslag mag nemen.

quote:
Het is eigendom van ons allemaal inderdaad en het is belangrijk dat het goed besteed wordt. Gelukkig beseffen veel mensen dat ze belasting betalen voor het algemeen belang en zien ze het niet direct als "hun geld" dat wordt afgepakt.
Maar het is toch wel degelijk hun geld? Het geld is verdient met werken of met investeren en is daardoor hun eigendom, hoe kan je dat nou ontkennen?
pi_156011427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:05 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ach, ik dacht dat je met private property aan wilde komen. Het lijkt me logisch dat je andermans bezittingen niet mag stelen, daarom is het ook op zich een vreemde notie dat de overheid wel naar gelang haar eigen goeddunken het eigendom van de burger in beslag mag nemen.

[..]

Maar het is toch wel degelijk hun geld? Het geld is verdient met werken of met investeren en is daardoor hun eigendom, hoe kan je dat nou ontkennen?
Dude, mensen stemmen democratisch om hun geld te laten besteden aan het grote goed. :D Hoe kun je dat stelen noemen mang. Tevens verdiep je in sociale contracten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2015 22:09:09 ]
pi_156011690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dude, mensen stemmen democratisch om hun geld te laten besteden aan het grote goed. :D Hoe kun je dat stelen noemen mang. Tevens verdiep je in sociale contracten.
Ik noem het geen stelen, maar het is het onder dwang wegnemen van het eigendom van iemand anders.

"Mensen" stemmen dus niet democratisch over de hoogte van hun belastingen. En wat is dit 'grote goed' waar je het over hebt. Is dat wat de meerderheid van de bevolking toevallig op het moment van de verkiezingen het fijnste vind? Dan heb je dus een tyrannie van de meerderheid.

Tevens geloof ik niet in de sociale contracttheorie, dat volgens mij domme onzin is en ook aardig afgeserveerd sinds de Franse revolutie.
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:40:02 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156014447
Beleid wordt in NL niet bepaald door de politiek, maar door ambtenaren en door Brussel.
Tweede kamer is er slechts voor de show, kunnen de kipjes en de haantjes daar zich spektakel maken over de waan van de dag voor het grauw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 12-09-2015 10:58:00 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156016559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:14 schreef JimmyDean het volgende:

Tevens geloof ik niet in de sociale contracttheorie, dat volgens mij domme onzin is en ook aardig afgeserveerd sinds de Franse revolutie.
Meestal komt die sociale contracttheorie neer op iets als: het feit dat je hier nog woont, geeft de staat legitimiteit. De enige manier om eronder uit te komen is om te vluchten en alles en iedereen achter te laten.

Domme onzin inderdaad.
pi_156016872
De grootste rechtse hobby is het ridiculiseren van links. :')
pi_156019583
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Beleid wordt in NL niet bepaald door de politiek, maar door ambtenaren en door Brussel.
Tweede kamer is er slechts voor de show, kunnen de kipjes en de haantjes daar zich spektakel maken over de waan van de dat voor het grauw.
En is dat een goede zaak?

Volgens mij is dat 'grauw' niet zo dom (gemaakt) als jij denkt en wenst, gezien de weerstand onder datzelfde 'grauw' richting Brussel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:57:30 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156019840
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En is dat een goede zaak?

Volgens mij is dat 'grauw' niet zo dom (gemaakt) als jij denkt en wenst, gezien de weerstand onder datzelfde 'grauw' richting Brussel.
Nee, dat is het zeker niet, maar dat is de realiteit, de democratie is vervangen door een schijndemocratie met een technocratie er achter. Mijn opmerking over het grauw was sarcasme, de visie van de beleidsmakers.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156027982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Alleen hele naïeve mensen zijn liefdadig voor alles en iedereen. Liefdadige mensen met verstand zijn liefdadig voor geselecteerde doelen. En dan is het niet handig om links te zijn.

Ik zou bijvoorbeeld heel graag de situatie in Afrika verbeterd willen zien. Toch geef ik geen cent aan Oxfam en al die andere clubs, en wil ik ook dat ontwikkelingshulp verdwijnt. Als er echter een organisatie komt die zich inzet voor het stoppen van de bevolkingsgroei daar, m.i. de nr. 1 oorzaak van de ellende daar, dan geef ik gul. Moraal van dit verhaal: Ik wil zelf kunnen bepalen waar ik aan geef.
pi_156028573
- Onrendabelen treiteren
- Duur speelgoed voor defensie aanschaffen
- Jezelf een pose van succes aanmeten
pi_156028808
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ik zou bijvoorbeeld heel graag de situatie in Afrika verbeterd willen zien. Toch geef ik geen cent aan Oxfam en al die andere clubs, en wil ik ook dat ontwikkelingshulp verdwijnt. Als er echter een organisatie komt die zich inzet voor het stoppen van de bevolkingsgroei daar, m.i. de nr. 1 oorzaak van de ellende daar, dan geef ik gul. Moraal van dit verhaal: Ik wil zelf kunnen bepalen waar ik aan geef.
Nummer 1 oorzaak van de ellende daar is volgens mij vooral het feit dat westerse bedrijven daar hun overschotten komen dumpen waardoor lokale ondernemers niets meer kunnen afzetten, dat westerse bedrijven daar de grondstoffen komen plunderen zonder daar evenredig belasting over af te dragen, zonder de inwoners / werknemers daar evenredig voor te betalen en dat ondertussen de winst naar het westen wordt gesluisd en er echt niets in het land zelf wordt geinvesteerd (ondanks mooie beloftes).

Dit in combinatie met de buitenproportionele importheffingen in het westen voor producten uit de derde wereld zorgt eveneens dat ondernemers in die derde wereld nooit een eerlijke kans zullen krijgen om uit te groeien tot een internationale onderneming.

Het wrange is dat de "ontwikkelingshulp" die het westen naar de derde wereldlanden stuurt gepaard gaat met dwingende voorwaarden waar niet over te onderhandelen valt die de landen verplicht dergelijke uitbuiting door westerse bedrijven toe te staan en hun regelgeving steeds verder te versoepelen.

Maar goed, tot zover deze zijsprong.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:04:14 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156028928
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nummer 1 oorzaak van de ellende daar is volgens mij vooral het feit dat westerse bedrijven daar hun overschotten komen dumpen waardoor lokale ondernemers niets meer kunnen afzetten, dat westerse bedrijven daar de grondstoffen komen plunderen zonder daar evenredig belasting over af te dragen, zonder de inwoners / werknemers daar evenredig voor te betalen en dat ondertussen de winst naar het westen wordt gesluisd en er echt niets in het land zelf wordt geinvesteerd (ondanks mooie beloftes).
Oh uiteraard, het is allemaal de schuld van 'het westen'. Net zoals IS, aardbevingen in Japan en de chaos in Oekraïne :'). Het enige dat je zou kunnen zeggen is dat Afrika voor een groot deel gebukt gaat onder het juk van religie dat wij in het westen juist net hebben afgeschud. En daar zijn voornamelijk westerse missionairissen debet aan, maar ook de islamitische onderwerping kan niet ontzien worden.

Dat is wel een goed punt trouwens, culturele zelfhaat begint onder links echt een hobby te worden. Met zeer gevaarlijke gevolgen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:04:52 #120
379943 Paper_Tiger
pi_156028941
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dit in combinatie met de buitenproportionele importheffingen in het westen voor producten uit de derde wereld zorgt eveneens dat ondernemers in die derde wereld nooit een eerlijke kans zullen krijgen om uit te groeien tot een internationale onderneming.

Het wrange is dat de "ontwikkelingshulp" die het westen naar de derde wereldlanden stuurt gepaard gaat met dwingende voorwaarden waar niet over te onderhandelen valt die de landen verplicht dergelijke uitbuiting door westerse bedrijven toe te staan en hun regelgeving steeds verder te versoepelen.

Maar goed, tot zover deze zijsprong.
Die ellende is terug te brengen tot importheffingen en exportsubsidies. Kortom politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')