Dat klopt, maar ze hebben de keuze. Amerikanen zijn helaas niet zo goed in diplomatie, geven vaak graag de verkeerde indruk, en het gevolg is dat de Poetins van deze wereld dan meer opslokken dan ze kunnen behappen.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tussen hoeven en doen zit dan wel een verschil, land met het verreweg het grootste budget is ook het vaakst verwikkeld in een oorlog. Zelfstandig een oorlog winnen lukt ze overigens tot op heden niet.
Irak hebben ze niet zelfstandig gewonnen, Amerika heeft nog nooit een oorlog in haar eentje beslist, altijd hulp van anderen nodig gehad (nou ja Grenada misschien). Ze zouden het misschien kunnen maar Irak vind ik daar zeker geen goed voorbeeld van, Bush zijn rol daarin ook niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ze hebben de keuze. Amerikanen zijn helaas niet zo goed in diplomatie, geven vaak graag de verkeerde indruk, en het gevolg is dat de Poetins van deze wereld dan meer opslokken dan ze kunnen behappen.
Verder kunnen Amerikanen wel degelijk een oorlog winnen, als ze dat ook daadwerkelijk willen. Bush heeft dat na jaren van geklungel in Irak laten zien met zijn surge, die wel degelijk tot een stabilisatie heeft geleid. Maar Obama had beloofd de troepen terug te trekken. IS is in het machtsvacuum gestapt dat toen ontstond, en nu zitten we met de gebakken peren.
Ik denk dat de Amerikanen nu ook IS kunnen verslaan, als ze dat willen. Wij, Europa, heeft die macht niet meer. En IS weet dat.
Je hebt wel een punt. De vraag is of je in deze tijd uberhaupt nog een oorlog kunt winnen. Je hebt de publieke opinie al snel tegen je, als er bijvoorbeeld een kind omkomt.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Irak hebben ze niet zelfstandig gewonnen, Amerika heeft nog nooit een oorlog in haar eentje beslist, altijd hulp van anderen nodig gehad (nou ja Grenada misschien). Ze zouden het misschien kunnen maar Irak vind ik daar zeker geen goed voorbeeld van, Bush zijn rol daarin ook niet.
Mwah, op het gebied van economische vrijheid vind ik de VVD eigenlijk best ok. Er wordt wel eens wat zinnigs gezegd door de heren en dames VVDers. Kan me ook geen enkele andere Nederlandse partij voor de geest houden die het beter doet op dat gebied.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
SpecialK, de VVD staat helemaal niet voor economische vrijheid. Dat is slechts het verkooppraatje.
Nogmaals. Hoe zie jij onderscheid tussen hoe links of rechts geld onttrekt of lastenverlichtend werkt. Vvd beleid onttrekt net zo goed geld vd burger. En niet zo'n beetje ook. Zorg huisvesting vrijwel alles is duurder geworden onder voornamelijk rechts beleid.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Zodra je het voor het geld doet is het geen hobby meer.
En dat is een beetje de crux van deze discussie. Link/rechts omvatten per definitie economische thema's. Rechts wil overwegend dat mensen minder last hebben van de overheid tijdens het geld verdienen (mbt regels, belasting, etc...). Linkse mensen willen meer geld onttrekken uit de samenleving voor gemeenschappelijke projecten.
TTIP is een goed voorbeeld en zo zijn er wel meer zoals de hypotheekgaranties e.d.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mwah, op het gebied van economische vrijheid vind ik de VVD eigenlijk best ok. Er wordt wel eens wat zinnigs gezegd door de heren en dames VVDers. Kan me ook geen enkele andere Nederlandse partij voor de geest houden die het beter doet op dat gebied.
Het is jammer dat ze dat dan vergooien door met de PvdA in het pluche te duiken.
Iets meer dan andere partijen, maar de VVD is zeker geen klassiek liberale partijquote:Op woensdag 16 september 2015 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
SpecialK, de VVD staat helemaal niet voor economische vrijheid. Dat is slechts het verkooppraatje.
Waar zeg ik dat Nederlands rechts dat niet doet dan? Waarom kunnen mensen hier zo moeilijk relativeren.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:34 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Nogmaals. Hoe zie jij onderscheid tussen hoe links of rechts geld onttrekt of lastenverlichtend werkt.Vvd beleid onttrekt net zo goed geld vd burger.
Nogal irrelevant hoe duur dingen zijn geworden voor de links rechts discussie. Het gaat er om hoeveel geld de overheid onttrekt aan de samenleving en hoeveel regels ze stellen. Niet over hoeveel geld mensen kunnen verdienen of hoe duur huizen worden. Een vrije markt fluctueert ook gewoon.quote:En niet zo'n beetje ook. Zorg huisvesting vrijwel alles is duurder geworden onder voornamelijk rechts beleid.
Er is geen enkele partij in Nederland die voor volledige economische vrijheid staat. Hooguit iets meer of iets minder economische vrijheid. Dat neemt niet weg dat als je rechts/linksigheid voor Nederland normaliseert op een raster dat de VVD aan de rechterkant van de middenlijn valt.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
HRA geef ik je gelijk. Een financieel wangedrocht. TTIP niet.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
TTIP is een goed voorbeeld en zo zijn er wel meer zoals de hypotheekgaranties e.d.
Eens. Maar zou je daarmee veel stemmen trekken? Nederlanders zijn toch wel erg verzot op zekerheid en verzekeringen.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iets meer dan andere partijen, maar de VVD is zeker geen klassiek liberale partij
Met TTIP komen er alleen maar regels en wetten/beperkingen bij.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
HRA geef ik je gelijk. Een financieel wangedrocht. TTIP niet.
Typisch een Nederlandse houding, lekker in het midden, compromis compromis.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens. Maar zou je daarmee veel stemmen trekken? Nederlanders zijn toch wel erg verzot op zekerheid en verzekeringen.
Het is off topic maar was er met de verkiezingsuitslag een andere serieuze optie?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:34 schreef Lyrebird het volgende:
Het is jammer dat ze dat dan vergooien door met de PvdA in het pluche te duiken.
Ken genoeg rechtse republikeinen en linkse oranjeklanten.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is het koningshuis al genoemd? Dat is van oudsher toch vooral een rechtse hobby, al is links wel zo realistisch om niet fanatiek te pleiten voor het afschaffen ervan.
De publieke opinie is van links tot rechts overweldigend oranjegezind idd. Maar de linkse partijen zijn van oudsher een stuk kritischer op het koningshuis. Maar gezien de publieke opinie houden ze tegenwoordig wijselijk hun mond.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken genoeg rechtse republikeinen en linkse oranjeklanten.
Maar in NL zeggen dat je Republikein bent is zoiets als in de VS zeggen dat je atheist bent.
Vox Populi, Vox Deiquote:Op woensdag 16 september 2015 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De publieke opinie is van links tot rechts overweldigend oranjegezind idd. Maar de linkse partijen zijn van oudsher een stuk kritischer op het koningshuis. Maar gezien de publieke opinie houden ze tegenwoordig wijselijk hun mond.
Dat was van een ongehoorde triestheid.... Ook zo'n man die dezelfde naam had, die kreeg ondanks dat de dader al dood verklaard was de ene na de andere doodsbedreiging.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Zie maar hoe men reageerde op mensen die toevallig een zwarte suzuki swift hadden
Beschaving is een laklaagje van drie warme maaltijden dik.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat was van een ongehoorde triestheid.... Ook zo'n man die dezelfde naam had, die kreeg ondanks dat de dader al dood verklaard was de ene na de andere doodsbedreiging.
Ik word daar altijd een beetje bang van, als je ziet hoe flinter, flinterdun het laagje beschaving blijkbaar is wat voorkomt dat we elkaar in de straat afmaken....
Welke partijen stemmen tegen de loonsverhoging van Willem Bier?quote:Op woensdag 16 september 2015 16:48 schreef Klopkoek het volgende:
Zoveel geld en privileges aan Koningshuis geven is een rechtse hobby. Duurstbetaalde monarchie van Europa. Rare belastingvrijstelling. Voor de VVD was het afpakken van Bernhard zijn uniform al een stap te ver.
Welke partijen hebben niks met de monarchie en welke 'kuch' staatsman redde het koningshuis toen Bernhard een ordinaire graaier bleek?quote:Op woensdag 16 september 2015 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke partijen stemmen tegen de loonsverhoging van Willem Bier?
Ik denk niet dat daar een stemming over is geweest, maar dat ze automatisch meebewegen met de rijksambtenaren.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke partijen stemmen tegen de loonsverhoging van Willem Bier?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |