abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156030232
quote:
Zo gaat dat in een coalitie. Linkse partijen gunnen rechtse partijen hun hobby en andersom. De grote aanjagers van de JSF waren rechtse partijen. Vrijwel alle JSF-lobbyisten waren VVD'ers (Annemarie Jorritsma, Erica Terpstra, Robin Linschoten, Dick Berlijn om enkele namen te noemen) of LPF'ers (Mat Herben). Zie ook: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jsf-lobby-van-stork/
  zaterdag 12 september 2015 @ 19:35:31 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156030878
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:12 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zo gaat dat in een coalitie. Linkse partijen gunnen rechtse partijen hun hobby en andersom. De grote aanjagers van de JSF waren rechtse partijen. Vrijwel alle JSF-lobbyisten waren VVD'ers (Annemarie Jorritsma, Erica Terpstra, Robin Linschoten, Dick Berlijn om enkele namen te noemen) of LPF'ers (Mat Herben). Zie ook: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jsf-lobby-van-stork/
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Beleid wordt in NL niet bepaald door de politiek, maar door ambtenaren en door Brussel.
Tweede kamer is er slechts voor de show, kunnen de kipjes en de haantjes daar zich spektakel maken over de waan van de dag voor het grauw.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156030941
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Als ambtenaren het beleid bepalen, dan zouden deze VVD kamerleden ook niet gestrikt hoeven worden om te lobbyen voor de JSF, want dan kwam hij er toch wel. Politiek gelobby of niet.
  zondag 13 september 2015 @ 19:12:44 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_156055654
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
Benno L. in elkaar rossen, of inbrekers een klap verkopen. Rechtse hobby.
Hoef je niet perse links of rechts voor te zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 13 september 2015 @ 20:08:38 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_156057463
Rechtse hobby's:

- Blind achter Amerika en Duitsland aanlopen
- Chemie Pak, en de samenleving er voor op laten draaien. Krijg je weer meer onrendabelen van om op te spugen.
- Hedge Fund managers subsidiëren dmv belastingen, ofschoon Trump daar wat aan wil doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Klopkoek op 13-09-2015 20:15:05 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 september 2015 @ 20:14:47 #131
45206 Pietverdriet
pi_156057682
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
Rechtse hobby's:

- Blind achter Amerika en Duitsland aanlopen
- Chemie Pak, en de samenleving er voor op laten draaien
- Hedge Fund managers subsidiëren dmv belastingen, ofschoon Trump daar wat aan wil doen.
Dat is net zoiets als zeggen dat het een linkse hobby is je wijf in elkaar te rossen omdat SP raadslid Hilja Flokstra dat deed.
  zondag 13 september 2015 @ 20:24:36 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_156058051
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als zeggen dat het een linkse hobby is je wijf in elkaar te rossen omdat SP raadslid Hilja Flokstra dat deed.
Ga je nog in op het eerdere voorbeeld?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 september 2015 @ 20:25:51 #133
45206 Pietverdriet
pi_156058102
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ga je nog in op het eerdere voorbeeld?
Welke bedoel je?
pi_156108646
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Het is gewoon een manier om de discussie te vervuilen. Als je zegt "ik ben liberaal" kan dat meerdere dingen betekenen. De meest voorkomende zijn:

- Ik ben liberaal wat betreft geld, afblijven van mijn geld
- Ik ben liberaal wat betreft persoonlijke vrijheden, afblijven van mijn vrijheid.

Als een VVD-er zegt; ik ben liberaal dan hebben ze het over geld. En daarom vallen ze op de rechter kant van het spectrum. Als een links persoon zegt "ik ben liberaal" hebben ze het vaak over persoonlijke vrijheid maar ze willen het liefst dat het gros van jouw verdiende centjes naar de staatskas gaan, daarom vallen ze op de linker kant van het spectrum.
VVD wilt ook dat al jouw centen naar de staatskas gaan. Zie de zg verhuurdersheffing. Zorg, OV. Overheid is ook gebaat bij hoge prijzen.

Is VVD nu links ?
Pvda is niet links.
pi_156108798
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 01:21 schreef Basp1 het volgende:
De grootste rechtse hobby is het ridiculiseren van links. :')
Whehe, QFT. En vice versa natuurlijk.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:23:59 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156108865
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:17 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

VVD wilt ook dat al jouw centen naar de staatskas gaan. Zie de zg verhuurdersheffing. Zorg, OV. Overheid is ook gebaat bij hoge prijzen.

Is VVD nu links ?
Pvda is niet links.
Alles is relatief, he. In gradaties. de VVD is rechtser dan de PvdA hoewel het verschil de afgelopen 10 jaar wel kleiner is geworden. De meeste Nederlandse politieke partijen zijn weer links vergeleken met zelfs linkse Amerikaanse partijen en platvormen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156108965
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De communistische landen van vroeger waren anders verre van schoon met hun vieze achterhaalde industrie.....
Ja als we alles wat er mis is met communistische landen erbij gaan halen om links aan te vallen...

Tegenwoordig vindt vooral rechts het prachtig om zo veel mogelijk CO2 de lucht in te schieten; dit kost Nederland vele miljarden. Daar kunnen geen cultuurkosten tegenop hoor :')
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:27:47 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156108995
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja als we alles wat er mis is met communistische landen erbij gaan halen om links aan te vallen...

Tegenwoordig vindt vooral rechts het prachtig om zo veel mogelijk CO2 de lucht in te schieten; dit kost Nederland vele miljarden. Daar kunnen geen cultuurkosten tegenop hoor :')
Hoe kost CO2 uitstoot Nederland miljarden? Door internationale verdragen bedoel je oid?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156109911
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Alles is relatief, he. In gradaties. de VVD is rechtser dan de PvdA hoewel het verschil de afgelopen 10 jaar wel kleiner is geworden. De meeste Nederlandse politieke partijen zijn weer links vergeleken met zelfs linkse Amerikaanse partijen en platvormen.
Ik trek die gedachte door en durf te stellen dat beiden niet rechts of links zijn. Zoals je zegt is rechts en links nogal betrekkelijk kwa begrippen en in andere landen vaak anders uitgelegd. Pvda en vvd zijn eigenlijk één partij die als zogenaamd links en rechts voor de buhne opereren. Zodat zij de meerderheid van de stemmers samen kunnen binnenhalen. Dit is een nieuwe invalshoek waar de meesten aan moeten wennen maar eerst moeten doorkrijgen in hun botte kop. Voordat er (vredige) revolutie kan ontstaan.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:58:21 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156109938
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:57 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik trek die gedachte door en durf te stellen dat beiden niet rechts of links zijn. Zoals je zegt is rechts en links nogal betrekkelijk kwa begrippen en in andere landen vaak anders uitgelegd. Pvda en vvd zijn eigenlijk één partij die als zogenaamd links en rechts voor de buhne opereren. Zodat zij de meerderheid van de stemmers samen kunnen binnenhalen. Dit is een nieuwe invalshoek waar de meesten aan moeten wennen maar eerst moeten doorkrijgen in hun botte kop. Voordat er (vredige) revolutie kan intstaan.
Ik ga uit van de definitie dat links en rechts economische thema's omvatten waarbij rechts voor meer economische vrijheid staat en links voor minder economische vrijheid. Dit lijkt het meest hulpvaardig te zijn, vooral als we het gescheiden houden van persoonlijke/sociale vrijheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 15-09-2015 16:30:23 ]
pi_156112578
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe kost CO2 uitstoot Nederland miljarden? Door internationale verdragen bedoel je oid?
3.3 miljard in 2010: http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)len-niet-halen.dhtml

Onderhand natuurlijk al een stuk meer, en dit zal steeds verder toenemen. Hartstikke leuke rechtse hobby's allemaal.

Alleen, tussen de stap CO2 uitstoot en kosten van bijvoorbeeld dijkverhoging zit klimaatverandering, en deze denkstap is te complex voor de rechtsmensch die niet verder denkt dat de directe gevolgen voor de eigen portemonnee (en niet de indirecte gevolgen)
pi_156113024
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

3.3 miljard in 2010: http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)len-niet-halen.dhtml

Onderhand natuurlijk al een stuk meer, en dit zal steeds verder toenemen. Hartstikke leuke rechtse hobby's allemaal.

Alleen, tussen de stap CO2 uitstoot en kosten van bijvoorbeeld dijkverhoging zit klimaatverandering, en deze denkstap is te complex voor de rechtsmensch die niet verder denkt dat de directe gevolgen voor de eigen portemonnee (en niet de indirecte gevolgen)
Het is niet per definitie een rechtse hobby; D66 is bijvoorbeeld redelijk rechts maar zo ongeveer de groenste Nederlandse partij.

Al zijn het wel regelmatig rechtsen die geen moer om het milieu geven.
pi_156113940
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:45 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het is niet per definitie een rechtse hobby; D66 is bijvoorbeeld redelijk rechts maar zo ongeveer de groenste Nederlandse partij.

Al zijn het wel regelmatig rechtsen die geen moer om het milieu geven.
Daaruit blijkt juist dat D66 niet een rechtse partij is, maar een pragmatische. Zijn wel meer zaken waar ze niet "rechts" in zijn (momenteel iets minder dan waar ze links in zijn, maar dat kan veranderen omdat het niet per se een ideologische partij is).

CDA, VVD en PVV daarentegen vinden het prachtig dat Nederland het lachertje van Europa is op klimaat gebied, en dit ondanks dat je zowel een van de meest kwetsbare (voor klimaatverandering) als meest vermogende landen bent. Als Nederland het al niet doet, wie dan wel? Gênant.
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:40:03 #144
45206 Pietverdriet
pi_156114808
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daaruit blijkt juist dat D66 niet een rechtse partij is, maar een pragmatische. Zijn wel meer zaken waar ze niet "rechts" in zijn (momenteel iets minder dan waar ze links in zijn, maar dat kan veranderen omdat het niet per se een ideologische partij is).

CDA, VVD en PVV daarentegen vinden het prachtig dat Nederland het lachertje van Europa is op klimaat gebied, en dit ondanks dat je zowel een van de meest kwetsbare (voor klimaatverandering) als meest vermogende landen bent. Als Nederland het al niet doet, wie dan wel? Gênant.
D66 niet rechts?
LOL
Milieu een linkse hobby?
Wist je dat Nixon voor de grootste omwenteling in milieupolitiek in de VS zorgde?
Dat de waarschuwingen voor Global Warming door Thatcher in de wereld zijn gebracht?
Straks roep je nog dat vrij ondernemerschap iets links is omdat links voor vrijheid staat
pi_156115334
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

D66 niet rechts?
LOL
Milieu een linkse hobby?
Wist je dat Nixon voor de grootste omwenteling in milieupolitiek in de VS zorgde?
Dat de waarschuwingen voor Global Warming door Thatcher in de wereld zijn gebracht?
Straks roep je nog dat vrij ondernemerschap iets links is omdat links voor vrijheid staat
Thatcher was wrs. ook de eerste scepticus. Werd al vrij snel teruggefloten door het grootkapitaal en figuurtjes zoals Hazlitt en Hayek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_156115874
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

D66 niet rechts?
LOL
Milieu een linkse hobby?
Vind je serieus dat rechts meer doet tegen het milie dan links? _O- Met een beetje cherry picking? Met die fantasie kan je ondernemerschap ook wel links noemen inderdaad :')
pi_156116067
Handelsreizen organiseren?
pi_156117087
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:17 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Is VVD nu links ?
Pvda is niet links.
VVD is aardig links ja.
pi_156120712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:00 schreef HPLC het volgende:
Anoniem klagen op een forum over buitenlanders
Jep. Want als je het IRL doet, wordt je gelijk voor je mening als paria weggezet. Zo kan je tenminste ook je zin afmaken zonder dat de policor gelijk midden in je zin inbreekt en begint te schreeuwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156120978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jep. Want als je het IRL doet, wordt je gelijk voor je mening als paria weggezet. Zo kan je tenminste ook je zin afmaken zonder dat de policor gelijk midden in je zin inbreekt en begint te schreeuwen.
Want die policors van je zijn ook van die schreeuwerige types.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')