Wederom geen hobby aangezien de intentie altijd is om Nederland een economische boost te geven.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Hervormingen die vooral goed uitpakken voor minimaal 1,5x modaal.
Als tijdens de koude oorlog de Russen hier waren binnengevallen misschien wel....quote:
Een vvder valt sowieso in de rechterkant. Eigenlijk is VVD niet liberaal te noemen.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Het is gewoon een manier om de discussie te vervuilen. Als je zegt "ik ben liberaal" kan dat meerdere dingen betekenen. De meest voorkomende zijn:
- Ik ben liberaal wat betreft geld, afblijven van mijn geld
- Ik ben liberaal wat betreft persoonlijke vrijheden, afblijven van mijn vrijheid.
Als een VVD-er zegt; ik ben liberaal dan hebben ze het over geld. En daarom vallen ze op de rechter kant van het spectrum. Als een links persoon zegt "ik ben liberaal" hebben ze het vaak over persoonlijke vrijheid maar ze willen het liefst dat het gros van jouw verdiende centjes naar de staatskas gaan, daarom vallen ze op de linker kant van het spectrum.
Geld tellen danquote:Op donderdag 10 september 2015 12:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wederom geen hobby aangezien de intentie altijd is om Nederland een economische boost te geven.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar "Oorlogje voeren" gehoord. Dat lijkt inderdaad een hobby te zijn omdat de opgegeven redenen vaak moreel over komen ipv economisch. Hoewel het dus in sommige gevallen misschien stiekem geen hobby is (goedkope olie regelen)
Genoeg liberalen te vinden die willen dat de staat bepaalt hoeveel vrouwelijke werknemers je in je Board of Directors hebt zitten. Om maar even een tegenvoorbeeld te bedenken.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:30 schreef loni55 het volgende:
[..]
Een vvder valt sowieso in de rechterkant. Eigenlijk is VVD niet liberaal te noemen.
Trouwens een liberaal wil niet dat de staat meer te zeggen heeft. Ook niet diegenen die voor de persoonlijke vrijheden pleiten.
Ik vraag mij wel af of ze weten wat liberalisme inhoudt en of ze literatuur erover hebben gelezen en dat is het probleem ook. Iedereen roept maar wat zonder de achterliggende idee of ideologie ervan te kennen.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Genoeg liberalen te vinden die willen dat de staat bepaalt hoeveel vrouwelijke werknemers je in je Board of Directors hebt zitten. Om maar even een tegenvoorbeeld te bedenken.
Nee. Eigen welvaart een boost geven.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wederom geen hobby aangezien de intentie altijd is om Nederland een economische boost te geven.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar "Oorlogje voeren" gehoord. Dat lijkt inderdaad een hobby te zijn omdat de opgegeven redenen vaak moreel over komen ipv economisch. Hoewel het dus in sommige gevallen misschien stiekem geen hobby is (goedkope olie regelen)
Het woord liberalisme kan je op meerdere manieren gebruiken tegenwoordig. Dat is het probleem. Beiden op economisch vlak of op sociale vrijheid vlak of op alle vlakken als algemeenheid. Maar dat de definitie vloeibaar is is vrij duidelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:34 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik vraag mij wel af of ze weten wat liberalisme inhoudt en of ze literatuur erover hebben gelezen en dat is het probleem ook. Iedereen roept maar wat zonder de achterliggende idee of ideologie ervan te kennen.
De idee en de ideologie achter het liberalisme bestaat dan ook niet. Momenteel zijn er meer dan 130 verschillende liberale stromingen te ontwaren. Sommige erg progressief / links, sommige erg conservatief / rechts. Geen van die stromingen is "het liberalisme".quote:Op donderdag 10 september 2015 12:34 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik vraag mij wel af of ze weten wat liberalisme inhoudt en of ze literatuur erover hebben gelezen en dat is het probleem ook. Iedereen roept maar wat zonder de achterliggende idee of ideologie ervan te kennen.
Euh, selectief geheugen? Vergeet je nou bewust Amerika?quote:Op donderdag 10 september 2015 12:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat zou ik eerder een linkse hobby noemen, zie DDR, China etc.
Die luisterden alleen Merkel af.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Euh, selectief geheugen? Vergeet je nou bewust Amerika?
Uiteraard. Een ideologie is uiteraard onderhevig aan de veranderingen. Echter zijn er wel bepaalde criteria waar merendeel van die stromingen aan voldoen.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
De idee en de ideologie achter het liberalisme bestaat dan ook niet. Momenteel zijn er meer dan 130 verschillende liberale stromingen te ontwaren. Sommige erg progressief / links, sommige erg conservatief / rechts. Geen van die stromingen is "het liberalisme".
Ach Amerikanen denken dat een sociaal-democraat gelijk staat aan een communist.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het woord liberalisme kan je op meerdere manieren gebruiken tegenwoordig. Dat is het probleem. Beiden op economisch vlak of op sociale vrijheid vlak of op alle vlakken als algemeenheid. Maar dat de definitie vloeibaar is is vrij duidelijk.
Als een Amerikaan zegt liberaal te zijn gaat het altijd slechts over hun positie wat betreft sociale vrijheden. Als een Nederlander zegt liberaal te zijn gaat het ineens alleen maar over geld en bedrijvigheid.
Lekker makkelijk he de cultuur van 300 miljoen mensen even afschrijven als zijnde "whatevz"quote:Op donderdag 10 september 2015 12:51 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ach Amerikanen denken dat een sociaal-democraat gelijk staat aan een communist.
Tja ik heb niet echt een positief beeld van een gemiddeld Amerikaan en hun angst voor de staat.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he de cultuur van 300 miljoen mensen even afschrijven als zijnde "whatevz"
Er zijn een heleboel politieke termen die in Europa of elders in de wereld gekaapt zijn, vervorms, verplaatst etc... het is niet eventjes een triviaal probleempje het is een structurele manier waarop mensen met definities omgaan binnen politieke discussies.
Muah. Een eigenschap waarvan ik graag zou zien dat Europeanen die wat meer vertoonden.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:55 schreef loni55 het volgende:
[..]
Tja ik heb niet echt een positief beeld van een gemiddeld Amerikaan en hun angst voor de staat.
Leuk, op die manier kun je ook veel van de 'linkse hobbies' diskwalificeren als een hobby.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hopen op een burgeroorlog lijkt ook steeds meer een rechtse hobby te worden.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
Benno L. in elkaar rossen, of inbrekers een klap verkopen. Rechtse hobby.
Pfff, kunnen we zelfs in POL niet even enigszins met beide benen in de realiteit staan?quote:Op donderdag 10 september 2015 13:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hopen op een burgeroorlog lijkt ook steeds meer een rechtse hobby te worden.
Eerder iets van een groepje marginale fanaten dan van mainstream-rechts, inderdaad.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pfff, kunnen we zelfs in POL niet even enigszins met beide benen in de realiteit staan?
quote:Op donderdag 10 september 2015 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pfff, kunnen we zelfs in POL niet even enigszins met beide benen in de realiteit staan?
1000x excuses lieverds.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Eerder iets van een groepje marginale fanaten dan van mainstream-rechts, inderdaad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |