quote:Op woensdag 2 september 2015 10:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Plus ze kopen een team voor een appel en een ei.. is geen drol waard nu ! Halen gelijk Malle Nado uit die auto (bedankt voor al je inzet onze spullen te slopen) en zetten Ocon in die wagen
Edit: Kan op tablet niet zo snel nieuwe topic openen.. Firefox doet vreemd ..![]()
Misschien moet hij, die therapeut van Grosjean inhuren. Grosjean is van zijn regelmatige first lap crashes in 2012 afgekomen.quote:Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
Hij heeft al een Formule 1-race gewonnen. Dat kan lang niet iedereen zeggenquote:Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
Gaan we die discussie nu in twee topics voeren? Is al genoemd in het silly season topic.quote:Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
http://www.thisisf1.com/2(...)used-car-dealership/quote:Turkey’s chances of returning to the F1 calendar any time soon now appear dead.
Istanbul Park hosted grands prix between 2005 and 2011, with the Hermann Tilke-penned circuit famous for its challenging turn 8.
But the event collapsed for financial reasons and a lack of local interest.
Now, the track that reportedly cost almost $300 million to build is to become a used car dealership, the Turkish daily Sozcu reports.
A car rental company has reportedly signed a 10-year lease and plans to sell 25,000 cars per year from the facility, to be called Istanbul Park Auto Market. (GMM)
Kunnen de Turkse gelukzoekers hun nieuwe 2e hansje dan ook volgas hun wagentje testen in Turn 8 ?!quote:Op woensdag 2 september 2015 15:27 schreef Wombcat het volgende:
RIP circuit Turkije:
[..]
http://www.thisisf1.com/2(...)used-car-dealership/
http://f1today.nl/nl/nieu(...)de-toekomst-mogelijkquote:Op woensdag 2 september 2015 15:27 schreef Wombcat het volgende:
RIP circuit Turkije:
[..]
http://www.thisisf1.com/2(...)used-car-dealership/
quote:Een terugkeer van de Formule 1 naar het circuit van Istanbul Park in Turkije behoort gewoon tot de mogelijkheden. Recent dook een bericht op van een nieuwe eigenaar die de baan om zou toveren tot verhandelplek voor tweedehands auto's. Dat ligt toch iets genuanceerder.
Het circuit blijft intact en racen blijft centraal staan op Istanbul Park. Speed Week citeert Sadi Hezber van nieuwe eigenaar Intercity: "De autoverhuur en verkoop van tweedehands auto's zal slechts een van onze diverse activiteiten op Istanbul Park zijn. Intercity Istanbul Park heeft nog altijd een Grade 1-licentie van de FIA, dus Formule 1-races in de toekomst zijn hier gewoon mogelijk."
De laatste Turkse Grand Prix dateert van 2011, met Sebastian Vettel als voorlopig laatste winnaar op Istanbul Park. Het circuit nabij de stad in Turkije vormde in totaal zeven keer het strijdtoneel voor een Formule 1-race.
Toen ik in Istanbul woonde ideaal.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat mij van de laatste jaren Turkije met name is bijgebleven zijn de schandalig lege tribunes.
Op plaatsen waar geen voedingsbodem is voor autosport moet je geen F1 race willen houden.
Zelfs de vele staatsmiljoenen voorkomen niet dat beelden zoals hieronder er erg slecht uitzien in de pers.
[ afbeelding ]
Met het circuit is niks mis, maar het ligt in het verkeerde land helaas.
Alonso blijft, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. Button zie ik liever vandaag dan morgen het veld ruimen, Massa zal er volgend jaar ook wel uitliggen. Met Räikkönen weet je het maar nooit, maar ik hoop dat hij blijftquote:Op donderdag 3 september 2015 13:52 schreef opreis het volgende:
En dan vanaf 2017 in 1 klap zonder Massa, Raikonen, Button en Alonso(?).
Alonso blijft alleen als de potentie erin zit met Honda en Mclaren om binnen nu en 2jaar een wk waardige auto te bouwen , Alonso gaat geen 3 jaar achterhoede P8 of Hoger rijden.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alonso blijft, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. Button zie ik liever vandaag dan morgen het veld ruimen, Massa zal er volgend jaar ook wel uitliggen. Met Räikkönen weet je het maar nooit, maar ik hoop dat hij blijft
Meerquote:Opnieuw motorwissels voor McLaren
Fernando Alonso en Jenson Button zullen de komende Formule 1-race opnieuw tegen een gridpenalty aankijken. McLaren heeft besloten om een negende motor mee te nemen naar het Italiaanse Monza. Twee weken geleden in België deed het team hetzelfde, toen er zelfs twee nieuwe motors werden ingezet en het team in totaal 105 plaatsen straf kreeg.
• Verder lezen • meer F1-nieuws •
Meteen even zo veel mogelijk straffen innen zodat ze bij de lagere snelheidsbanen genoeg verse motoren beschikbaar hebbenquote:
quote:Pirelli onthult oorzaak klapband Vettel
Pirelli heeft bekend gemaakt dat een uizonderlijke hoeveelheid sneden zijn ontdekt in de banden die gedurende het Belgische Formule 1-weekend zijn gebruikt. Tijdens het weekend werden Nico Rosberg en Sebastian Vettel slachtoffer van een spectaculaire klapband.
• Verder lezen • Meer F1-nieuws •
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.quote:
Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden. Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
Eens!quote:Op donderdag 3 september 2015 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden.
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.quote:Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.
Dan kijk je toch niet meer.quote:Een blamage voor pirelli, de sport en de FIA. Ik ben volledig klaar met die kutbanden. Geen gezeik meer, gewoon banden van goede kwaliteit die lang mee gaan en niet zomaar alle grip verliezen als je een keer wat te laat remt.
Godverdomme zeg, de F1 maakt het bijna onmogelijk om het nog leuk te vinden.
ben je gek ofzo? voor hetzelfde geld had vettel kapot geweest, die banden mogen gewoon nooit zomaar kapot gaan, zeker niet bij een hoge snelheid. pirelli mag gewoon even zijn excuses aanbieden dat het aan de baan lag, wat een onzin.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
IJdele hoop. De mensen die het hards roepen dat ze F1 niks meer aan vinden of 'kapotgemaakt' vinden schreeuwen het weekend daarna weer net zo hard. En maar blijven kijken. En maar blijven klagen dat het niet meer leuk genoeg is om te kijken.quote:
quote:De Grand Prix van Maleisië is in 2016 de laatste race van het Formule 1-seizoen. Dat zegt Formule 1-baas Bernie Ecclestone tegen Autosport.
De race in Maleisië zal waarschijnlijk plaatsvinden op 4 of 11 december. Slechts drie keer eerder, in de jaren vijftig en zestig, eindigde het seizoen zo laat. Maleisië stond eerst voor 25 september op de kalender, een week na de Grand Prix van Singapore.
Daar wrong hem direct de schoen: de organisatoren van de wedstrijd in Singapore waren bang dat de race in het vlakbij gelegen Maleisië toeschouwers van hun evenement af zou snoepen. “In Maleisië waren ze tevreden, maar in Singapore niet”, aldus Ecclestone. “Dus daarom verschuiven we Maleisië naar december, weg van Singapore.”
Op de kalender die de FIA in juli presenteerde, prijkt het recordaantal van 21 Grands Prix. Het seizoen begint op 3 april in Australië, en zou eigenlijk op 27 november eindigen in Abu Dhabi. De Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe is voor het eerst gastheer van een race.
De ruimte op de F1-kalender die op de oorspronkelijke plek van de Grand Prix van Maleisië ontstaat, zou gebruikt kunnen worden om de zomerstop langer te maken. Die duurt nu slechts drie weken, tot onvrede van veel teams. Voor het teampersoneel, dat het hele jaar de wereld over reist, is de zomerstop een belangrijke gelegenheid om thuis tijd met familie en vrienden door te brengen. Mogelijk wordt de kalender dus nog op meer plaatsen gewijzigd.
Dat klopt, maar dat is iets totaal anders. Het gaat hier niet om stukjes die op de baan blijven liggen na een crash, Pirelli claimt dat de baan 'te vies' was en dat de FIA de baan maar beter moet schoonmaken vantevoren. Dat is natuurlijk een belachelijk statement, als de baan erg vies is moet de band er maar tegen kunnen. Dat er dan een klapt vooruit maar dan moet Pirelli gewoon de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ze er voor zorgen dat dit niet weer gebeurt op 'vieze' banen. Ze blijven maar de schuld afschuiven, keer op keer. Te beginnen met dat schaamteloze persbericht waar ze claimen in 2013 al geklaagd te hebben bij de FIA.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:55 schreef sasquatsch het volgende:
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.
Dan lees je mijn posts toch niet meer.quote:Dan kijk je toch niet meer.
http://www.crash.net/f1/n(...)ver-testing-ban.htmlquote:Paul Hembery says Pirelli is setting a 'condition' that it must be permitted opportunities to test its tyres in preparation for the proposed 2017 change in technical regulations, or it will walk away from Formula 1.
The Italian firm has repeatedly aired its frustrations at being disallowed from testing its tyres using current machinery, with Hembery saying it hasn't been given 'adequate support' to complete its development programme.
With its current contract in F1 expiring at the end of 2016, Pirelli is currently in contention with Michelin to secure Formula 1's control tyre supply tender from 2017 onwards.
However, with any new deal coinciding with a wholesale change in the technical regulations, Pirelli says it must start placing conditions on its involvement in the sport in order for it to be sufficiently prepared for the modifications.
“It is a condition,” he said. “We cannot continue in a scenario where we can't do our work. Without a testing programme we won't be able to stay in the sport.
“If we are to stay in F1, we need to have a much better working relationship and collaboration between all parties in the sport. We can't go through to 2017 with a dramatic change in tyre widths, for example, with the current regulations saying we can't test in any F1 car whatsoever.”
Though Hembery admits the practicalities of such a request will be difficult to determine, he stresses it is crucial to ensure Pirelli is effectively tailoring the development of the tyres for a new regulation framework.
“There are a couple of proposals that have been put forward, so once we have that how to fit it into a very intensive race calendar year next year with a car that also needs to be different to the current car, because it is a wider track with more downforce, so there are a huge number of factors involved in practically delivering what we are asking.
“We would need, I would suggest, six sessions of three days each for next year and then into 2017, then you have pre-season testing.”
Eindelijk weer eens een circuit dat een verrassende uitslag voor de laatste race kan brengen. Erg gebeurt altijd wel wat in/op Maleisië. Eigenlijk ben ik van mening dat Brazilië weer de afsluiter moet krijgen, zoals het zo vaak had, maar logistiek gezien gewoon niet handig.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:47 schreef sasquatsch het volgende:
'Maleisie sluit in 2016 het seizoen af in december'
[..]
Heel ver gezocht als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:35 schreef 4-elements het volgende:
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
Dan moeten ze de deal wel vóór het einde van het seizoen rond hebben. Anders stijgt immers de waarde van de aandelen en moet Renault in feite dus ook de waarde van het prijzengeld gaan betalen aan de huidige eigenaren.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:35 schreef 4-elements het volgende:
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
quote:McLaren set to lose £20m in sponsorship next year
McLaren are facing the prospect of losing £20 million in sponsorship next year with two major brands poised to leave the team after one of the worst seasons in their history.
The Daily Telegraph understands that both Johnnie Walker, the whisky brand, and Santander, the banking group, are likely to walk away from McLaren with the team languishing ninth in the constructors’ championship.
Johnnie Walker have been with McLaren for a decade, bringing £15 million a season. Their expected departure will be all the more galling for Ron Dennis, the McLaren chairman, given they offered at the end of 2013 to become the team’s title sponsor in a £43 million-a-year deal.
Dennis turned it down because he believed the offer was too small. A Johnnie Walker spokesman said on Friday night they are in “ongoing conversations” with McLaren but refused to comment on “speculation”. Santander’s £5 million yearly sponsorship is also set to end. The team also lost Hugo Boss to Mercedes last season after a 33-year association.
With McLaren facing a massive loss in prize money due to their poor performance, the additional shortfall in sponsorship revenue could put Jenson Button’s career in further jeopardy. As per his current contract, Button’s salary is scheduled to rise from £8 million to £12 million a year.
Although Honda supply engines for free, pay half the drivers’ salaries and give £25 million in sponsorship, McLaren are eager to save money. The team’s option on Button expires at the end of this month.
[..]
Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.quote:
Dat denk ik ook wel. Manor lijkt mij dan nog het meest logische, al verliest Sauber ook gedeeltelijk fabriekssteun van Ferrari nu Haas erbij is gekomen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
Kan me inderdaad niet voorstellen dat er teams happig zijn om met Honda in zee te gaan op het moment.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
De positie van Ron Dennis zal nu toch ook wel onder druk staan. Zo'n deal weigeren van Johnnie Walker zal hem in ieder geval niet helpen gezien de huidige status. Zei Eddie Jordan ook niet zoiets een aantal races geleden?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.
Geen idee, maar ik denk wel dat Dennis weer eens groot moedig is geweest en te arrogant.. Ze zitten helemaal niet in de positie om meer te verlangen van hun sponsors. Dat hij die deal geweigerd heeft is echt een enorme fout !quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Kan me inderdaad niet voorstellen dat er teams happig zijn om met Honda in zee te gaan op het moment.
[..]
De positie van Ron Dennis zal nu toch ook wel onder druk staan. Zo'n deal weigeren van Johnnie Walker zal hem in ieder geval niet helpen gezien de huidige status. Zei Eddie Jordan ook niet zoiets een aantal races geleden?
Yup, en volgens mij heb ik ook geruchten gelezen dat hij ook dit seizoen deals heeft geweigerd, want hij kreeg niet het bedrag dat hij vond het waard was. Zo langzamerhand komen ze in de buurt van het aantal sponsoren van Manor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk wel dat Dennis weer eens groot moedig is geweest en te arrogant.. Ze zitten helemaal niet in de positie om meer te verlangen van hun sponsors. Dat hij die deal geweigerd heeft is echt een enorme fout !
Ik heb van de engelse zenders gehoord dat Honda nog helemaal niet in wilde stappen dit jaar, maar vogend jaar pas. Ze zouden door druk van McLaren toch dit jaar al ingestapt zijn. Waarschijnlijk omdat McLaren al niet lekker ging en hoopte met Honda al eerder een ommekeer te kunnen maken. Lijkt dus een grote fout geweest te zijn, die niet per se Honda is aan te rekenen (doch wel gedeeltelijk).quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.
Klinkt als het Lola MasterCard verhaal.quote:Op zondag 6 september 2015 02:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik heb van de engelse zenders gehoord dat Honda nog helemaal niet in wilde stappen dit jaar, maar vogend jaar pas. Ze zouden door druk van McLaren toch dit jaar al ingestapt zijn. Waarschijnlijk omdat McLaren al niet lekker ging en hoopte met Honda al eerder een ommekeer te kunnen maken. Lijkt dus een grote fout geweest te zijn, die niet per se Honda is aan te rekenen (doch wel gedeeltelijk).
mja, dat was helemaal huilen met de pet op. Honda kan tenminste nog zeggen dat ze in het jaar van hun terugkeer punten heeft gescoordquote:Op zondag 6 september 2015 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klinkt als het Lola MasterCard verhaal.
Nee.quote:Op zondag 6 september 2015 18:23 schreef nils7 het volgende:
Is die laatste race nog steeds dubbele punten?
Lewis staat er nu gewoon 53 punten voor op Rosberg, die hoeft die laatste (2?) races niet eens meer te rijden...
Geruchten...quote:Op zondag 6 september 2015 22:08 schreef zoem het volgende:
Red Bull won't use Renault engines in Formula 1 in 2016
Dat is eerder de bron van de geruchten dan een ondersteuning ervoor.quote:Op zondag 6 september 2015 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel ondersteund door het falen van die motoren.
Als ik Red Bull was zou ik hetzelfde doen, ik zie ze echt niet in 2016 met die motoren rijden.quote:Op zondag 6 september 2015 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is eerder de bron van de geruchten dan een ondersteuning ervoor.
Als de Renault zou draaien op geruchten, had er tenminste vaart in gezetenquote:Op zondag 6 september 2015 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is eerder de bron van de geruchten dan een ondersteuning ervoor.
Als Renault Lotus over wilt nemen, zijn ze dan niet erbij gebaat om heel zoveel niet op te lossen voor Toro Rosso? Lotus meer puntjes is meer geld komend jaar.quote:Op zondag 6 september 2015 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel ondersteund door het falen van die motoren.
Lotus rijdt met mercedes motoren.quote:Op maandag 7 september 2015 07:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als Renault Lotus over wilt nemen, zijn ze dan niet erbij gebaat om heel zoveel niet op te lossen voor Toro Rosso? Lotus meer puntjes is meer geld komend jaar.
Ik bedoel wat nou als Renault met opzet die motoren van TR niet heel erg veel beter en betrouwbaarder maakt. Dan wint Lotus van TR wellicht en daarmee vangt het team Lotus meer geld dan dat Renault voor TR alle problemen oplost en TR Lotus kan verslaan in de eindstrijd.quote:
Het hoeft toch niet uit te komen? Het was gewoon een hersenspinsel van mij. En in de F1 is niets wat het lijkt en list en bedrog schering en inslag. Het zou me niet eens verbazenquote:Op maandag 7 september 2015 09:31 schreef Rossdale het volgende:
Als ze hun motoren expres minder ontwikkelen en dat komt naar buiten dan is dat wel ultiem slechte PR voor Renault natuurlijk. Iets waar ze na al dit gezeik dit jaar niet bepaald op zitten te wachten.
I know, het zou best kunnen hoor maar denk eigenlijk van niet. Renault heeft er zelf ook baat bij om nu nog een zo goed mogelijke basis te leggen voor volgend jaar met een betere motor en veel betrouwbare data.quote:Op maandag 7 september 2015 09:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet uit te komen? Het was gewoon een hersenspinsel van mij. En in de F1 is niets wat het lijkt en list en bedrog schering en inslag. Het zou me niet eens verbazen
beide, kan dat wel? elke motoren bouwer mogen max 4 teams leveren.quote:Op maandag 7 september 2015 15:35 schreef Beach het volgende:
Ik las ook al weer vandaag dat STR en RB met Ferrari gaan rijden.
Als ze Manor en Sauber eruit gooien wel. Manor met Mercedes motoren en Sauber met Honda, aangezien ik gelezen heb dat Renault voorlopig geen customer teams meer wil. En dat het uberhaupt nog niet zeker is dat ze Lotus overnemen.quote:Op maandag 7 september 2015 16:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
beide, kan dat wel? elke motoren bouwer mogen max 4 teams leveren.
quote:McLaren and Honda's relationship appears to have reached breaking point amid reports the Woking team have asked for Yasuhisa Arai to be removed.
Arai, Honda's beleaguered chief motorsport officer, is under intense pressure after a series of promises went undelivered and the team produced little sign of progress after a dismal start to their renewed partnership.
Arai was grilled by the assembled media following qualifying at Monza in what was described by Sky F1's Ted Kravitz as a 'brutal interrogation'.
Arai batted away suggestions that he should resign and, to widespread incredulity, reiterated his belief that Honda's engine was better than Renault's.
According to The Daily Mail, 'McLaren are so exasperated at Honda's woeful performance that they have written to the company's president, Takahiro Hachigo, calling on him to replace Arai'.
Sky sources understand that it is true that McLaren CEO Ron Dennis has written to Honda although the exact contents of the dispatch are unknown.
...
With McLaren on course for their worst constructors' championship finish since 1980, the loss of prize-money revenue could have a major impact on the team's future prospects.
"It's difficult days for McLaren. They're going to finish eighth or ninth in the world championship, so they're going to lose a huge amount of TV income," added Brundle.
"They're not getting sponsors into the team, they might lose sponsors; their drivers look like they're just starting their Formula Ford careers - they've no sponsors on them.
"I know Honda are putting a lot of money in, but it's a big team with big overheads. You've got to look at it and think 'this needs to change soon'."
Matters showed no sign of improving on the track for the team on Sunday. While Button finished just 14th, Alonso retired from 15th with three laps remaining of what was another forgettable race for the team.
Manor kan die merc motoren nooit betalen, joh.quote:Op maandag 7 september 2015 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ze Manor en Sauber eruit gooien wel. Manor met Mercedes motoren en Sauber met Honda, aangezien ik gelezen heb dat Renault voorlopig geen customer teams meer wil. En dat het uberhaupt nog niet zeker is dat ze Lotus overnemen.
Lotus schijnt nog andere gegadigden te hebben voor overname volgens teambaas Mathew Carter, omdat de plannen van Renault niet zo gunstig zijn voor de huidige aandeelhouders.
Maar vandaag is in ieder geval de hoorzitting die bepaalt of Lotus 'in administration' gaat. Daarna zullen we wel weer meer horen.
En ook de relatie McLaren - Honda staat onder druk volgens Sky Sports
[..]
Wel in ruil voor een zitje voor Pascal Wehrlein. Zeker nu FI geen plek meer heeft voor Wehrlein.quote:Op maandag 7 september 2015 18:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Manor kan die merc motoren nooit betalen, joh.
quote:The Mercedes board has decided not to supply Formula 1 engines to Red Bull in the future, AUTOSPORT understands.
The news comes the day after it emerged Red Bull will not use Renault power next year, despite having a contract in place with the French manufacturer through to the end of 2016.
Red Bull is understood to have issued a document requesting a termination of its agreement that will be accepted by Renault.
Given the severe breakdown in the relationship between Red Bull and Renault, given the unreliability of the French manufacturer's power unit, the former approached Mercedes enquiring about a supply.
The Mercedes board has now looked at it, with AUTOSPORT sources confirming Daimler chairman Dieter Zetsche has decided to bring the tentative discussions to an end following his visit to Monza for the Italian Grand Prix at the weekend.
The thinking behind the move is Mercedes has waited 60 years to find itself in such a position back at the top of F1, and it has no intention of helping out a team with Red Bull's resources become a serious challenger to its success.
When asked ahead of the Italian GP weekend if Mercedes should supply Red Bull with engines, reigning world champion Lewis Hamilton expressed doubts.
"If we're serious about winning the world championship, probably not," said Hamilton.
"Red Bull is a great team, but it's like giving Ferrari our engines.
"We don't really need it. We are good where we are."
Only recently Mercedes motorsport boss Toto Wolff told AUTOSPORT the matter was up in the air as there were pros and cons to the prospect.
At the time, Wolff said: "Supplying one of your championship contenders with big resources, it needs to be carefully judged and balanced as to whether we would want to do that.
"But then from a global perspective, Red Bull is a really phenomenal brand that attracts younger audiences and consumers.
"Therefore you cannot wipe it off the table and say, 'From the team's perspective it doesn't make any sense, so we are not looking at it'."
It would appear to leave Red Bull with the sole fall-back option of getting Ferrari engines, although as of last week it is believed no approach had been made to the Italian marque.
Manor wellicht Honda motoren. Ze werken al samen met McLaren en Mclaren kan Vandoorne en Magnussen daar onder brengen.quote:Op maandag 7 september 2015 18:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Manor kan die merc motoren nooit betalen, joh.
Echt waar? Zondag ook al nietquote:Op dinsdag 8 september 2015 09:43 schreef hmmmz het volgende:
wtf kimi komt niet goed weg bij de start
Ik heb het zondag niet gekeken. Ook geen uitslagen gezien en ben het nu terug aan het kijken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Echt waar? Zondag ook al niet
Wat een prutser!
ik zie het. zal naar het andere topic verhuizen dan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Verkeerd topic, en überhaupt gewenst is het niet...
zijn er nog meer teams in gevaar?quote:Op maandag 7 september 2015 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk niet dat Honda aan een ander team gaat leveren.
Zoals het er nu uitziet heeft de FIA geen andere mogelijkheid dan de limiet voor het leveren aan andere teams op te rekken naar 5 teams
Dan wordt het als volgt
Ferrari: Ferrari, Sauber, Haas, Red Bull, Toro Rosso
Mercedes: Mercedes, Williams, Force India, Manor
Honda: McLaren
Renault: Renault
Mocht Renault alsnog besluiten om uit de F1 te stappen blijft Lotus (mits ze de winter overleven) bij Mercedes.
Het Nederlands Elftalquote:
welk nieuwtje of gerucht staat daar?quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:51 schreef Wolve000 het volgende:
https://www.facebook.com/mark.sutton.7758/posts/10152998862726971
quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welk nieuwtje of gerucht staat daar?
quote:I don't like to rant to much but I take a photo on my way out of the track of LewisHamilton doing a burnout which is posted on our social media at Sutton Images, now it appears on his (Lewis Hamilton's) Facebook & Instagram official sites like its his image and his copyright! The cheek, nerve and blatant miss-use of copyright of someone else's image and intellectual property! Any lawyers out their who understand breach of intellectual copyright let me know! #lawsuit Also now On daily mail website with his copyright!
kopenquote:
Wow, als dit klopt. Halverwege vorig seizoen was er sprake van op F1technical, dat Ferrari een vergelijkbaar probleem heeft gehad, met het bouwen van de compressor tussen de V, hierdoor was deze ook de klein.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:38 schreef sasquatsch het volgende:
Goed stuk over de problemen bij Mclaren-Honda
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34208407
quote:Voormalig Formule 1-coureur Christijan Albers is zondagochtend vroeg betrokken geraakt bij een ernstig verkeersongeluk op de A1 bij Huizen, waarbij een persoon zwaargewond raakte. Dat melden de Gooi- en Eemlander en RTL Nieuws op basis van een getuige.
Bij het ongeluk knalde een Audi achterop een bestelbus. De bus kwam in de vangrail terecht en kantelde en beide voertuigen kwamen ruim honderd meter verder tot stilstand. Albers zou in de Audi hebben gezeten. Het busje ging volgens de getuige opeens naar links om een voertuig in te halen, waar Albers op dat moment echter reed.
De inzittende van de bestelbus werd naar het ziekenhuis gebracht.
Nouja, ik houdt het erop dat Albers zich niet aan de regeltjes kan houden. Hij lijkt mij het stereotype linkerbaanklever.. Boetes zijn een schijntje voor hem, dus waarom aan snelheid houden? Ik zeg niet dat hij te hard heeft gereden. Maar ik zal er allerminst verbaasd om zijn als het zo is. En het is nou niet een stuk snelweg waar je achter opkomend verkeer van honderden meters aan ziet komen. Er zitten nog wat knikken in de A1 thv Blaricum/Huizen.quote:Op zondag 13 september 2015 13:10 schreef Montov het volgende:
Albers kan zelfs een bestelbus niet inhalen.
Audi -> Lage motorkap -> Helling -> Bestelbus valt met 100km/h op z'n kant. Genoeg kinetische energie.quote:Op zondag 13 september 2015 21:05 schreef Fer het volgende:
Kost ook wel wat kinetische energie om een bus ondersteboven in de vangrail te duwen.
en daarnaast het momentumquote:Op zondag 13 september 2015 21:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Audi -> Lage motorkap -> Helling -> Bestelbus valt met 100km/h op z'n kant. Genoeg kinetische energie.
Audi raakt achterkant busje met een iets hogere snelheid -> achterkant busje slipt -> wielen geven busje door grote weerstand een flink momentum -> val met 100km/hquote:
edit: ik heb nog geen andere bronnen gevonden trouwensquote:Renault stopt als leverancier van motoren in de Formule 1.
"We hebben heel duidelijk gezegd: het is voorbij", liet concernbaas Carlos Ghosn dinsdag weten op de autobeurs van Frankfurt.
Het Franse bedrijf voorziet Red Bull en Toro Rosso momenteel nog van krachtbronnen, maar dat is tot dusver geen groot succes. Onder anderen Max Verstappen had regelmatig reden tot klagen over de kwaliteit en de prestaties van de motoren.
Het besluit om in 2016 een eigen team aan de start te brengen, heeft Renault nog niet genomen. "We hebben geen haast, we nemen de tijd", aldus Ghosn.
Hij hekelde de huidige samenwerking met Red Bull. "Als er een probleem is met het team wordt met de beschuldigende vinger naar jou gewezen. Toen we WK-races wonnen, werd de naam Renault nooit genoemd. We hebben steeds sterker de indruk dat onze investering nauwelijks loont."
Renault has confirmed it is renegotiating its contract with Red Bull after making clear it is no longer willing to be an engine supplier, and questioning the Formula 1 team's sportsmanship.quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:46 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/formule-(...)l-en-toro-rosso.html
[..]
edit: ik heb nog geen andere bronnen gevonden trouwens
Als er goed gepresteerd werd kwam het door de goede bolide van Red Bull, ging die als een natte dweil, dan lag dat aan Renault. Tsja, dan is er geen lekkere basis voor samenwerking natuurlijkquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:42 schreef Fopje het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Ze werden wel erg onder druk gezet.
Inderdaad. Wel zonde. Hopelijk kopen ze Lotus over.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als er goed gepresteerd werd kwam het door de goede bolide van Red Bull, ging die als een natte dweil, dan lag dat aan Renault. Tsja, dan is er geen lekkere basis voor samenwerking natuurlijk
Ze hadden de engine mapping voor hun motor aangepast aan de geblazen diffuser van Red Bull. Dus hebben ze wel degelijk veel bijgedragen aan de titels van Red Bull, want daar zat juist de kracht van de Red Bull.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef DeeBee het volgende:
Ik had niet de indruk dat de Renault motor nou dé sleutel tot succes was tijdens de titels van Red Bull. Niet slecht, maar ook niet exceptioneel, dus niet gek dat je er weinig over hoorde...
Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren. Dus Renault blijft wel, maar levert net als Honda niet aan andere teams meer, nu Red Bull het contract opgezegd heeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:13 schreef Beach het volgende:
Dan hebben we alleen nog maar Mercedes, Ferrari en Honda over.
Tijd dat oa Lambo Cosworth BMW Yamaha en Toyota weer terugkomen.
Welk eigen team?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren. Dus Renault blijft wel, maar levert net als Honda niet aan andere teams meer, nu Red Bull het contract opgezegd heeft.
Die ze niet hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren.
quote:
Laten we dus maar hopen dat de deal met Lotus niet doorgaat.quote:
En dan nog een team minder op de grid? Laten we hopen dat het wel door gaat en Renault volgend jaar met een betere motor op de proppen komt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Laten we dus maar hopen dat de deal met Lotus niet doorgaat.
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dan nog een team minder op de grid? Laten we hopen dat het wel door gaat en Renault volgend jaar met een betere motor op de proppen komt.
Als Renault Lotus overneemt rijden ze met eigen motoren, zeker niet met Mercedes motoren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.
Ja dat denk ik dus ook. Die Renault motor was vorig jaar ook niet verkeerd. Grosjean had een paar mooie races gereden ! Plus dat ze nu enorm veel data hebben, 2 Renault teams en ook nog de MC power unit van Lotus nu. Daar moet toch wat mee te doen zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:48 schreef Beach het volgende:
Tot nu toe weet niemand hoe goed de vernieuwde Renault motor is. Wie weet komen ze daar weer behoorlijk mee goed voor de dag inclusief het Enstone team.
Als vorig jaar de Renault motor niet verkeerd was hadden ze bij Lotus die er wel in laten liggen...quote:Op woensdag 16 september 2015 07:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik dus ook. Die Renault motor was vorig jaar ook niet verkeerd. Grosjean had een paar mooie races gereden ! Plus dat ze nu enorm veel data hebben, 2 Renault teams en ook nog de MC power unit van Lotus nu. Daar moet toch wat mee te doen zijn, lijkt me.
Nee ze zijn klaar met klantenteams, dus of ze maken een volledig eigen team of ze trekken de stekker er finaal uit.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.
Hij heeft 37 punten nodig en hij lijkt die met een 2de plaats in de GP2 wel te kunnen halen. Dus zo nodig is het niet. Moet hij alleen niet terugvallen in de klassering.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
verbaast me niets. Voor Rossi lijkt dit nog de enige kans te zijn om de Formule 1 te bereiken en om zijn superlicentie veilig te stellen
Daar krijgt Manor voor betaald. Geen kwestie van helpen.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:29 schreef Meike26 het volgende:
Nee, daar zal Manor hem nooit bij helpen, ik denk dat je de naam Rossi al zachtjes met potlood kan invullen bij Manor voor volgens jaar. Wellicht scoort hij komende GP's redelijk goed en haalt hij een sponsor (of meerdere) naar het team toe voor komende jaren. Haas zegt niet persé met Amerikaanse rijders te gaan rijden terwijl sommige merken dat juist wel willen = betere PR dan een team zonder Amerikaanse coureurs te sponsoren, waar deze ook rijden op de grid, voor of achteraan, maakt dan weinig uit.
Hoe wil je goed scoren met een Manor, het enige wat je met die auto kan is je teamgenoot verslaanquote:Op woensdag 16 september 2015 17:29 schreef Meike26 het volgende:
Nee, daar zal Manor hem nooit bij helpen, ik denk dat je de naam Rossi al zachtjes met potlood kan invullen bij Manor voor volgens jaar. Wellicht scoort hij komende GP's redelijk goed en haalt hij een sponsor (of meerdere) naar het team toe voor komende jaren. Haas zegt niet persé met Amerikaanse rijders te gaan rijden terwijl sommige merken dat juist wel willen = betere PR dan een team zonder Amerikaanse coureurs te sponsoren, waar deze ook rijden op de grid, voor of achteraan, maakt dan weinig uit.
O ja wel hoor, het begint te rommelen tussen Mclaren en Honda en ze willen volgens mij al dat het hoofd van de motor van Honda plaats gaat maken of hulp accepteren oidquote:Op woensdag 16 september 2015 18:13 schreef CANARIS het volgende:
Red Bull en Toro Rosso hebben een hele slechte stijl gekozen. Toen alles goed ging hoorde je niets over renault en nu wordt de hele tijd ( ook door "ons Talent" ) de vuile was buiten gehangen.
die hadden een voorbeeld aan McLaren kunnen nemen waar de motor nog slechter is , maar je hoort vanuit deze stal geen onvertogen woord tegenover Honda....
Je hebt niets meegekregen over die gezamenlijke persconferentie die McLaren en Honda hielden afgelopen GP in Monza?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:13 schreef CANARIS het volgende:
Red Bull en Toro Rosso hebben een hele slechte stijl gekozen. Toen alles goed ging hoorde je niets over renault en nu wordt de hele tijd ( ook door "ons Talent" ) de vuile was buiten gehangen.
die hadden een voorbeeld aan McLaren kunnen nemen waar de motor nog slechter is , maar je hoort vanuit deze stal geen onvertogen woord tegenover Honda....
Als Frijns bij RB was gegaan, was hij nooit kampioen in de FR3.5 geworden, misschien zelf heel erg hard onderuit gegaan. Hij wilde zich niet binden aan een team, een keuze die helaas verkeerd uitpakte, maar veel scheelde het niet. (Sauber)quote:Op donderdag 17 september 2015 06:53 schreef Meike26 het volgende:
Frijns dit, Frijns dat, maar je vergeet even dat diezelfde Frijns bedankt heeft voor de eer om bij RedBull programma te rijden (had hij niet meer nodig) en dat hij geen pay driver wilde zijn, dus sponsors hadden evenmin kans bij/met hem in zee te gaan.
Een coureur met een slechte houding, die wil je gewoon niet in je team hebben, als je voordat je 1 cm in een F1 gereden te hebben al prima donna gedrag vertoond, dan moeten ze je gewoon niet.
Dit, vooral ook omdat Arden nieuw was in de FR 3.5 en Fortec een kampioensteam was. En inderdaad reed de Arden voor geen meter de eerste races van het seizoen, wat toenmalig Red Bull junior Lewis Williamson zijn plek kostte (wat Frijns had kunnen zijn) en ook Antonio Felix da Costa de eerste races moeite had om punten te scoren, totdat die wagen eindelijk begon te presteren.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als Frijns bij RB was gegaan, was hij nooit kampioen in de FR3.5 geworden, misschien zelf heel erg hard onderuit gegaan. Hij wilde zich niet binden aan een team, een keuze die helaas verkeerd uitpakte, maar veel scheelde het niet. (Sauber)
Rossi presteert beter dan Marciello.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:38 schreef Marks het volgende:
Achja, die Rossi is ook niet F1 waardig, zet dan Frijns er in maarja die heeft natuurlijk ook zn kans gehad. Maar heel misschien zou een teambaas hem een tweede kans kunnen geven...Want iedereen heeft het over Bianchi, die zou bij Ferrari rijden, maar het was Frijns die het kampioenschap van hem won. Denk dat Ferrari beter Frijns kan doen dan Marciello, maar dat is weer een Italiaan..
Niemand hier roept dat Haas hem wil.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:26 schreef Beach het volgende:
Ik snap niet dat iedereen bij Rossi meteen begint te roepen dat Haas hem wil. Haas heeft duidelijk aangegeven twee ervaren coureurs te willen waarrvan één hudige Ferrari reserverijder.
Want een van de weinige Amerikaanse rijder opties?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:26 schreef Beach het volgende:
Ik snap niet dat iedereen bij Rossi meteen begint te roepen dat Haas hem wil. Haas heeft duidelijk aangegeven twee ervaren coureurs te willen waarrvan één hudige Ferrari reserverijder.
waarom? Dat was een actie van 3 man (4de is te betwisten want niet te bewijzen of zelf opgebiecht) en daar is door het bedrijf per direct actie door ondernomen toen het bekend werd. Symonds en Briatore hebben geboet, Nelsinho zijn naam gezuiverd. En het huidige team Lotus is op de monteurs na niet meer wat het oude team Renault destijds was qua sleutel posities.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:41 schreef F1gamer het volgende: Alleen de naam Renault kleeft voor mij een te vieze smaak nog aan dankzij die crashgate uit 2008.
Das wat minder...quote:Toekomst Red Bull in gevaar
Volgens Red Bull-teambaas Christian Horner komt de deelname van Red Bull in de Formule 1 na dit seizoen in gevaar, als de onderhandelingen over een vervangende motorleverancier geen progressie boeken. Renault maakte eerder deze week bekend te stoppen als motorleverancier, waardoor het team haastig op zoek moet naar een nieuwe motor.
Dat nieuws was natuurlijk te verwachten.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Nu we toch bezig zijn met Renault...
[..]
Das wat minder...
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren... Maar Ferrari zal natuurlijk het aloude motto "Never miss the opportunity of a good crisis" weer gaan gebruiken. m.a.w. Ferrari zal van deze situatie gebruik gaan maken om weer ergens een (financieel) voordeeltje uit de FIA te gaan trekken.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Nu we toch bezig zijn met Renault...
[..]
Das wat minder...
Eigen schuld, dikke bult. Zij hebben zelf het contract met Renault opgezegd zonder een alternatief achter de hand te hebben.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Nu we toch bezig zijn met Renault...
[..]
Das wat minder...
Red bull blijft natuurlijk, het is alleen nog even wachten welke motor er in hangt volgend jaar.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:53 schreef THEFXR het volgende:
Red bull is helemaal niet in gevaar, is gewoon sensatie pers, Bernie gaat ze echt niet laten gaan.
Sowieso kost ze dat een flinke duit (in de orde van honderden miljoenen euros), omdat ze een contract met de FOM hebben tot 2020.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:53 schreef THEFXR het volgende:
Red bull is helemaal niet in gevaar, is gewoon sensatie pers, Bernie gaat ze echt niet laten gaan.
Maar waarom zou RBR daarvoor in andere handen moeten komen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:31 schreef Meike26 het volgende:
Even de Verstappen pet opgezet (enorm roze bril modus) ;
Zou er een kans zijn dat Red Bull onder een andere teamleider verder gaat + reorganisatie bij RBR (mogelijk ook bij STR) en dus contracten van de huidige coureurs niets meer waard zijn. Kvyat doet het aardig, maar ik had persoonlijk wat meer progressie van hem verwacht, alhoewel hij op Spa wel een fantastische race gereden heeft, moet hij in 2016 zijn stoeltje afstaan aan Max Verstappen, naast Ricciardo. In deze formatie ziet Ferrari het mogelijk ook beter zitten om Ferrari motoren te leveren, want hu mogelijke nieuwe WK-coureur haalt al belangrijke punten voor ze binnen onder de naam RBR.
Niet dat ik denk dat het zo zal gaan, het zou een erg smerig F1 spelletje zijn waar voornamelijk Kvyat de dupe van word en misschien ook wel Ricciardo (van 1e naar 2e rijder).
Hoe dan ook, Ferrari motoren zouden het toch wel moeten worden denk ik, een ander alternatief is er niet?
Als je als team een reorganisatie doet, met een nieuwe line-up, maar met zelfde teambaas...Is niet echt geloofwaardig t.o.v. de fans en de critici. Om de contracten van je huidige coureurs zo te laten ontbinden, kan je het niet maken om Horner wel op zijn plek te laten = ook gezichtsverlies. (Daar kan Monisha wel over mee praten). Ricciardo word dan opnieuw aangenomen en Kvyat en Verstappen doen dan een gedwongen stoeltjesruil.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar waarom zou RBR daarvoor in andere handen moeten komen?
Audi/VW/Skoda geruchten kom er maaaaar in!quote:Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Nu we toch bezig zijn met Renault...
[..]
Das wat minder...
Het feit dat Honda al vroeg in de zomer begon vorig jaar en misschien zelfs een extra jaar nodig had helpt niet echtquote:Op vrijdag 18 september 2015 11:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Audi/VW/Skoda geruchten kom er maaaaar in!
Dat zat ik mij net ook te bedenken indd..quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Audi/VW/Skoda geruchten kom er maaaaar in!
Dat lijkt me wel heel sterk. Daarvoor is de ruzie tussen Winterkorn en Piëch te kort geledenquote:Op vrijdag 18 september 2015 11:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat zat ik mij net ook te bedenken indd..
Alleen is het veel te kort dag om dat nu nog voor volgend jaar te ontwikkelen. Het zou wel een geweldige pr stunt zijn als ze dat tot eind van het jaar geheim hebben weten te houden en dan plotseling de persconf. dat het volgend jaar RBR Audi of Lamborghini word.. (VW, Seat of Skoda...neeeh).
Jij gaat er wel heel erg vanuit max naar Ferrari gaat. Dat moeten we eerst nog maar eens zien zijn enkel geruchten geweest.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als je als team een reorganisatie doet, met een nieuwe line-up, maar met zelfde teambaas...Is niet echt geloofwaardig t.o.v. de fans en de critici. Om de contracten van je huidige coureurs zo te laten ontbinden, kan je het niet maken om Horner wel op zijn plek te laten = ook gezichtsverlies. (Daar kan Monisha wel over mee praten). Ricciardo word dan opnieuw aangenomen en Kvyat en Verstappen doen dan een gedwongen stoeltjesruil.
Het is alles behalve realistisch dat het zo zou gaan gebeuren, maar theoretisch niet ondenkbaar. Toch ben ik er wel van overtuigd met het feit dat Max een belangrijke factor kan zijn voor de motordeal tussen RBR/STR en Ferrari.
Onder de naam Lamborgini alstublieft dan!quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Audi/VW/Skoda geruchten kom er maaaaar in!
Niet zozeer alleen het vanuit gaan, meer de geschiedenis + heden die het naar mijn idee wel logisch lijken dat Max eerder naar Ferrari gaat ipv Mercedes. Mercedes flirt geregeld met hem via Twitter, maar met Ferrari heeft hij volgens mij al langer een band, langer dan alleen het winter kampioenschap(je) waar hij vorig jaar bij reed in de VS. Volgens mij gaat die connectie al terug naar 1 van de eerste jaren dat Max wist te winnen in de junioren-karts.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Jij gaat er wel heel erg vanuit max naar Ferrari gaat. Dat moeten we eerst nog maar eens zien zijn enkel geruchten geweest.
Volgens mij hadden ze al ergens bevestigd dat niet te gaan doen. Maar 100% zeker ben ik niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
De kans bestaat nog steeds dat Red Bull een eigen motor gaat bouwen. Ze hebben niet voor niets een virtuele testbaan voor motoren aangeschaft.
De volgende zitting staat gepland voor 28 september.quote:The legal case against Lotus brought by HMRC over unpaid tax has been adjourned for a second time.
As the Singapore GP weekend got underway with the team's cars on track for Practice One on Friday, the Enstone-based outfit was in the High Court over an unpaid tax bill - in a case that reportedly could see them go into administration.
Lotus CEO Matthew Carter told Sky Sports F1 that the case had been adjourned for another seven days. However, Mr Justice Birss told the hearing that it would be the "final adjournment".
quote:A cost cap for engine-supply deals to customer teams and a ban on windtunnel testing have been agreed by the members of the Formula 1 Strategy Group, AUTOSPORT has learned.
Teams are spending around £15-20million per season for the 1.6-litre turbocharged V6s, which were introduced in 2014, compared to £7m during the V8 era.
In the push to reduce costs, it has now been agreed by a majority vote that current-spec engines will cost ¤12m (£9m), while a one-year-old spec will cost ¤8m (£6m).
A majority also agreed to a ban on windtunnel testing, leading to a greater use of CFD, though the specifics have yet to be discussed.
At present, both windtunnel and CFD use are limited.
Furthermore, there will be a ¤2m (£1.5m) cap on gearboxes, which for some teams will represent a 50 per cent saving.
The proposals must now be approved by the F1 Commission, and subsequently, the FIA World Motor Sport Council, which meets on September 30 in Paris.
Should they all go through, it is understood it could represent a cost-saving of between ¤20-25m (£14.5m-£18m).
The Strategy Group comprises Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull, Williams and Force India, with each team holding one vote.
F1's governing body the FIA and commercial rights holder FOM hold six votes apiece.
It is understood Williams, Ferrari and Mercedes were against a ban on windtunnel testing, while McLaren, Red Bull and Force India voted in favour.
Regarding gearbox cost-savings, only McLaren and Force India were in favour, with the FIA and FOM's votes allowing the vote to be passed by majority.
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 19:43:01Laatste gerucht in Singapore:VW koopt RedBull. Volgend jaar em 2017 met Ferrari motoren en dan 2018 met eigen krachtbron reageer retweet
Hm. Die zag ik niet aankomen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:47 schreef franklop het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 19:43:01Laatste gerucht in Singapore:VW koopt RedBull. Volgend jaar em 2017 met Ferrari motoren en dan 2018 met eigen krachtbron reageer retweet
Zelfde combinatie als in het WRCquote:Op vrijdag 18 september 2015 19:47 schreef franklop het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 19:43:01Laatste gerucht in Singapore:VW koopt RedBull. Volgend jaar em 2017 met Ferrari motoren en dan 2018 met eigen krachtbron reageer retweet
En DTM.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zelfde combinatie als in het WRC
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:47 schreef franklop het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 19:43:01Laatste gerucht in Singapore:VW koopt RedBull. Volgend jaar em 2017 met Ferrari motoren en dan 2018 met eigen krachtbron reageer retweet
https://www.facebook.com/(...)9878/?type=1&theaterquote:"Volkswagen koopt Red Bull dat met Ferrari-motoren gaat rijden tot in 2018 de VW-motor klaar zal zijn. Red Bull blijft actief als sponsor van het team."
Aldus Eddie Jordan namens de BBC. De interesse van VW is geen geheim, welk merk het in de F1 zou willen inzetten nog altijd niet duidelijk.
Kidding right? Dit is een enorm open deur...quote:
Eddie Jordan strooit dit gerucht blijkbaar rond. Toegegeven: de man heeft connecties, maar die praat zoveel poep gedurende het jaar of je nooit weet of je iets moet geloven van hem. Dat Hamilton/Mercedes verhaal enkele jaren terug was volgens mij niet meer dan een goeie gok die hij hard op zei destijds.quote:Maar goed, eerst maar eens afwachten of dat ergens op gebaseerd is.
Weet ik niet. F1 heeft echt wel behoefte aan een nieuwe fabrikant, en dan met name een motorenbouwer, dus ik kan me voorstellen dat ze een behoorlijk goeie aanbieding hebben gehad.quote:
Denk het wel. Piëch is weg bij VW en Winterkorn is zoals we weten wel fan van de Formule 1quote:
Spreek je jezelf nu niet tegen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk het wel. Piëch is weg bij VW en Winterkorn is zoals we weten wel fan van de Formule 1
quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel sterk. Daarvoor is de ruzie tussen Winterkorn en Piëch te kort geleden
nee, ik spreek mezelf niet tegen, want het eerste bericht ging over dat VW voor het seizoen 2016 al met een F1-motor zou komen en dat is, zoals we weten, schier onmogelijk. Voor 2018 hebben ze nog alle tijdquote:Op vrijdag 18 september 2015 20:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Spreek je jezelf nu niet tegen?
Al hoop ik dat het wel waar is.
[..]
Behalve als ze poen én Max kunnen krijgenquote:Op vrijdag 18 september 2015 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Hier gaat Ferrari toch nooit aan mee werken?
misschien dat ze ook nog één van de talenten mogen stallenquote:Op vrijdag 18 september 2015 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Behalve als ze poen én Max kunnen krijgen
Audi zou logisch zijn. Ook gezien de geschiedenis. Maar Lamborghini of Bugatti lijkt me het tofst.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:31 schreef rubbereend het volgende:
Zou VW het team onder eigen naam gaan rijden of onder één van de andere merken?
[..]
misschien dat ze ook nog één van de talenten mogen stallen
Tenzij ze Lamborghini net zo groot als Ferrari willen maken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me weinig nut hebben om met Lambo of Bugatti F1 in te gaan. ROI is te klein.
VW heeft geen interesse. Ze hebben twee merken in de WEC en daar blijven ze voorlopig.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk het wel. Piëch is weg bij VW en Winterkorn is zoals we weten wel fan van de Formule 1
Audi gaat sowieso niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Audi zou logisch zijn. Ook gezien de geschiedenis. Maar Lamborghini of Bugatti lijkt me het tofst.
Die kans lijkt me het grootst ja.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
Red Bull rijdt gewoon met Ferrari motoren volgend jaar. Verder geen gedoe.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Audi gaat sowieso niet gebeuren.
Omdat ze totaal geen interesse hebben. WEC is veel interessanter, goedkoper en beter voor het merk. Zelfde geldt voor Porsche.quote:
Porsche blijft iig tot eind 2018 in het WEC, maar VW is groot genoeg om meerdere dingen tegelijk te runnenquote:Op vrijdag 18 september 2015 21:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
VW heeft geen interesse. Ze hebben twee merken in de WEC en daar blijven ze voorlopig.
Bentley F1. Dat zou wel echt heel tof zijn. Gaan ze ook veel Britten blij mee maken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:39 schreef Meike26 het volgende:
Audi of Lamborghini, als het al gaat gebeuren. Met Skoda, Volkswagen of Seat valt er weinig te halen voor de VAG groep, voor Audi en Lamborghini (prestige merken) is het veel interessanter. Porsche daarintegen is eigenelijk weer een los apart merk in de VAG groep (er was enkele jaren zelfs sprake dat Porsche de VAG groep zou kopen). Met de winst van Porsche in LeMans denk ik niet dat ze dat project ook weer zo snel laten stoppen. Audi zit al lang in de Endurance racerij, maar heeft nog wel DTM, dus eigenlijk ook weer twijfelachtig... Dan blijft ernog één merk over, Lamborghini. Of toch niet. Vergeet Bentley niet !! Is veel mee te halen in de VS en Azië + het merk vertegenwoordigd het jetset wereldje van de f1 wel. Prima exposure dus voor dat luxe merk.
Ja, Audi Porsche in WEC en VW in rally.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Porsche blijft iig tot eind 2018 in het WEC, maar VW is groot genoeg om meerdere dingen tegelijk te runnen
Bentley houdt zich bezig met GT auto's, kans is groot dat ze een GTE gaan bouwen voor 2017.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bentley F1. Dat zou wel echt heel tof zijn. Gaan ze ook veel Britten blij mee maken.
Zoiets?
[ afbeelding ]
Zou heel tof zijn. Ik help hopen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bentley houdt zich bezig met GT auto's, kans is groot dat ze een GTE gaan bouwen voor 2017.
nee, Red Bull gaat nooit akkoord gaan om een coureur van een concurrende renstal op te leiden terwijl ze zelf de volgende Max al klaar zouden hebben staan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
misschien dat ze ook nog één van de talenten mogen stallen
Zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, Audi Porsche in WEC en VW in rally.
De Audi baas heeft laatst wederom gezegd nul komma nul interesse in F1 te hebben.
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:09 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen.
Wil je je gelijk al je kruit en nieuws verschieten door toe te geven + amper het nieuws te halen bij officiele bekendmaking
Of ga je voor ontkenning en haal je alle grote autosport sites door toch met een verrassende persconf. te komen ? Door gelijk overal eerlijk over te zijn vergroot je de kans tevens om concurrerende merken de worst voor je neus weg te kapen. Stel dat VW/Audi zegt "Ja daar zijn we nu mee bezig, even de puntjes op de i zetten". Wat denkt Ferrari dan? Of Honda? Of nog gekker gedacht, Toyota, als wij nu ook eens een bod doen...?!
Je moet dan geen slapende honden wakker maken, zeker niet in een business sport als F1. Ik denk dat er al zat vergaderingen zijn geweest binnen de VAG groep met scenario besprekingen, we stappen alleen in dat project als dit of dat gebeurt dan...
Bovendien, kijk eens naar de VAG presentaties van afgelopen jaren op de IAA van Frankfurt en Autosalon van Geneve, als er 1 autogroep is dat een geheim kan bewaren, zijn zij het wel.
Lees nou nog eens mijn stukje... Vuurvlieg.. Speculeren is het enige wat ik doe en net als jij zeg ik ook al dat Audi en Porsche mij ook onwaarschijnlijk lijken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
[Quote]
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.
De enige reden is Winterkorn die openlijk van van de Formule 1 is.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.
Er is gewoon geen enkele reden om dat te doen.
Porsche is ook voor 51% eigenaar van de VAG groep hoor, dus technisch gezien hebben die het voor het zeggen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:39 schreef Meike26 het volgende:
Audi of Lamborghini, als het al gaat gebeuren. Met Skoda, Volkswagen of Seat valt er weinig te halen voor de VAG groep, voor Audi en Lamborghini (prestige merken) is het veel interessanter. Porsche daarintegen is eigenelijk weer een los apart merk in de VAG groep (er was enkele jaren zelfs sprake dat Porsche de VAG groep zou kopen). Met de winst van Porsche in LeMans denk ik niet dat ze dat project ook weer zo snel laten stoppen. Audi zit al lang in de Endurance racerij, maar heeft nog wel DTM, dus eigenlijk ook weer twijfelachtig... Dan blijft ernog één merk over, Lamborghini. Of toch niet. Vergeet Bentley niet !! Is veel mee te halen in de VS en Azië + het merk vertegenwoordigd het jetset wereldje van de f1 wel. Prima exposure dus voor dat luxe merk.
Ja klopt, daarom ook, maar alles wat er binnen VAG gebeurt, hebben ze dus ook belang bij. Het is nog maar afwachten of dit gerucht waar is, maar ik juich het van harte toe. Zelf denk ik dus dat het om 1 van de duurste merken zal gaan binnen de VAG groep als het al gaat gebeuren. Porsche, erg erg kleine kans, dan Bugatti nog, maar met alleen de Chyron straks en wellicht een 2e model niet een merk met een groot gamma, dus blijven er naar mijn idee 2 over, Lamborghini en Bentley ! Met Lamborghini en goede power unit hebben ze een uiterst sterk wapen om er pr van te maken dat ze beter zijn dan Ferrari. Maar er zijn nog meer Rolls Royce rijders op de wereld dan Ferrari rijders en met Bentley op de engine cover maken ze daar ook wel sterke reclame mee + past dus goed bij het F1 wereldje.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Porsche is ook voor 51% eigenaar van de VAG groep hoor, dus technisch gezien hebben die het voor het zeggen.
Lamborghini motoren klinkt wel stoer, die hebben ze ooit al gehad in de F1 toch? Al waren ze toen waardeloos volgens mij.
VAG groep de F1 in lijkt mij erg leuk, zelfs al zou het 'alleen' als motorenbouwer zijn.
Ze klonken wel mooiquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Porsche is ook voor 51% eigenaar van de VAG groep hoor, dus technisch gezien hebben die het voor het zeggen.
Lamborghini motoren klinkt wel stoer, die hebben ze ooit al gehad in de F1 toch? Al waren ze toen waardeloos volgens mij.
VAG groep de F1 in lijkt mij erg leuk, zelfs al zou het 'alleen' als motorenbouwer zijn.
Goedkoper is de WEC niet. ROI ook niet. WEC kost alleen al voor Audi 250 miljoen dollar per jaar. Daarvoor kun je ook een F1 team runnen. Zeker als ze daar ook het prijzengeld van Red Bull bij komt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat ze totaal geen interesse hebben. WEC is veel interessanter, goedkoper en beter voor het merk. Zelfde geldt voor Porsche.
Dat is onzin. Het totale budget van Audi is veel kleiner dan dat en daar runnen ze ook de DTM mee. De beste schatting is rond de 140 miljoen totaal. Toyota doet het voor ongeveer 40 miljoen trouwens.quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Goedkoper is de WEC niet. ROI ook niet. WEC kost alleen al voor Audi 250 miljoen dollar per jaar.
quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het totale budget van Audi is veel kleiner dan dat en daar runnen ze ook de DTM mee. De beste schatting is rond de 140 miljoen totaal. Toyota doet het voor ongeveer 40 miljoen trouwens.
De top teams in F1 zitten ver boven de 400.
http://www.racer.com/more(...)e-the-audi-f1-rumorsquote:Audi's annual LMP1-H budget is $242 million
Dat hele artikel is dikke onzin. Pruett weet veel van indycar maar voor de rest is hij slecht geïnformeerd. Niets uit dat artikel is waar of uitgekomen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
http://www.racer.com/more(...)e-the-audi-f1-rumors
Red Bull-Citroen of Red Bull-Peugeotquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, toch zijn sommige dingen wel openlijk bij Red Bull en VW, want Red Bull sponsort VW bijvoorbeeld in het WRC
we zijn er dus uit: een VW-chassis met een PSA-power unit met rijders en sponsoring van Red Bull, de leiding van Lamborghini, het ontwerp komt van bij Audi vandaan, en de transport-trailers worden gebadged als Seatquote:Op zaterdag 19 september 2015 10:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Red Bull-Citroen of Red Bull-Peugeot![]()
Wat bedoel je? Hoe is dit nieuws gerelateerd?quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin steeds meer te twijfelen aan Mercedes
Verkeerd verbonden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Hoe is dit nieuws gerelateerd?
In dat filmpje klinkt het zeker mooi.quote:
Hoe die er bij zitquote:Op zondag 20 september 2015 00:01 schreef Beach het volgende:
https://vid.me/YdCg
was Eddie Jordan al langsgekomen met zijn voorspellingen?
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 20-09-2015 om 20:56:27Lotus F1 Team is happy to confirm @Pastormaldo for 2016: http://t.co/GqrZPLZMZ0 http://t.co/3pzglsIPTq reageer retweet
Weer een jaar genieten van Maldonado.twitter:
Zijn vrij sterke geruchten dat Grosjean naar Haas gaat.quote:Op zondag 20 september 2015 21:52 schreef Geralt het volgende:
Dan denk ik dat GRO op zeker vertrekt daar.
quote:Op zondag 20 september 2015 21:24 schreef ElmarO het volgende:
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 20-09-2015 om 20:56:27Lotus F1 Team is happy to confirm @Pastormaldo for 2016: http://t.co/GqrZPLZMZ0 http://t.co/3pzglsIPTq reageer retweet
Ferrari: Ferrari, Sauber, Haas, Red Bull, Toro Rossoquote:Op zaterdag 19 september 2015 22:54 schreef SnowOokami het volgende:
Wat denken jullie over de team/motor combi's volgend jaar?
Ferrari - Ferrari
Mercedes - Mercedes
Williams - Mercedes
Sauber - Ferrari / Honda?
Lotus - Renault
Force India - Mercedes
Red Bull - Ferrari
Sauber - Ferrari / Honda?
Toro Rosso - Honda / Mercedes?
Marussia - Honda / Renault?
Haas - Ferrari
ik las het net officieelquote:Op zondag 20 september 2015 21:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zijn vrij sterke geruchten dat Grosjean naar Haas gaat.
nogmaals: welke onderbuik gevoelens hebben Dee geruchten boven gehaald?quote:Op maandag 21 september 2015 00:03 schreef Fer het volgende:
Sauber Honda of Sauber Renault zou zomaar volgend jaar op de grid kunnen staan.
Manor krijgt ook dit jaar geld voor de 10de plaats. En volgend jaar ook, omdat Haas tenminste twee jaar op de grid moet staan voordat ze recht hebben op prijzengeld.quote:Op maandag 21 september 2015 00:03 schreef Fer het volgende:
Wat moet Ferrari nog Sauber, als ze Haas, RB en TR hebben? En wellicht willen ze ook geen 5e wiel zijn ( buiten dan de regels daarvoor aangepast moeten worden.
Renault wil geen motor leveren zeggen ze, maar ze willen waarschijnlijk ook niet superveel erin steken.
McLaren Honda vertoont ook barstjes, ik denk dat Honda ook weleens wil zien wat hun motor kan in een wat ruimer chassis.
Sauber Honda of Sauber Renault zou zomaar volgend jaar op de grid kunnen staan.
En gaat Manor nog door? Die leven toch op het puntengeld van Bianchi nog?
quote:Op zondag 20 september 2015 21:24 schreef ElmarO het volgende:
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zondag 20-09-2015 om 20:56:27Lotus F1 Team is happy to confirm @Pastormaldo for 2016: http://t.co/GqrZPLZMZ0 http://t.co/3pzglsIPTq reageer retweet
Weer een jaar genieten van Maldonado.twitter:
How about NO!quote:Op maandag 21 september 2015 12:51 schreef Beach het volgende:
Pastorik ben echt fan van hem.
Dat gebash met Murdernado, Chrastor enz. moet echt eens ophouden.
Dat is goed, wanneer hij stopt met zichzelf in situaties te brengen waarin hijzelf of anderen in de problemen komen.quote:Op maandag 21 september 2015 12:51 schreef Beach het volgende:
Pastorik ben echt fan van hem.
Dat gebash met Murdernado, Chrastor enz. moet echt eens ophouden.
quote:Jenson Button is set to announce his retirement from F1 at this weekend's Japanese Grand Prix, according to reports.
The Times, the Daily Mail and The Daily Telegraph all believe Button has decided to exit on his own terms and he regards the native country of his wife Jessica - a place which has become a second home for the Englishman - as the ideal venue to confirm he will leave the sport at the end of the season.
A mixture of doubt surrounding his 2016 race seat and the competitiveness of the McLaren-Honda package are thought to be behind Button's decision.
After spending the winter of 2014 waiting to see if he would be retained, it seems the 2009 world champion would prefer to walk away rather than suffer the indignity of being snubbed by the team in favour of one of their junior drivers.
Asked about his future ahead of the Singapore GP, Button told Sky Sports F1: "It's a tricky one. When you ask the question it is always funny because I've been racing for so many years in Formula 1 and you get emotional about the question because even if it is your decision or the team's decision to race in F1 next year you still get emotional because it has been your life for so long.
"I always wanted to end my career on a high, but I also wanted it to be my decision when I retired. So it is a real tricky one, but at the moment this weekend I can't think about it anymore, I need to get my head down and race then I can think about it a bit more before Suzuka. Hopefully we can decide what the best thing for the future is for the team and myself."
Button's body language in Singapore suggested he knew it would be his final race at the Marina Bay circuit. Radio messages broadcast on the world feed during Sunday's race also appeared to be those of a man no longer caring about the PR game as the veteran responded with a series of one-liners.
"I'm in the camp that is absolutely convinced from his demeanour and his answers this weekend that he is indeed heading into retirement," Ted Kravitz said in his Qualifying Notebook.
"There are two reasons why I say that and they are both from his interview with Paul di Resta on Sky F1. First of all Jenson said 'I want to retire on my terms' and if he did choose to call it a day at the end of this, that would be his decision.
"The second thing is he said 'It is emotional and I can't really talk about it this weekend'. Why would it be emotional to talk about it if he was going to stay for another year? I think it is emotional because he has made his mind up that he is going to go."
Speaking during the Singapore GP weekend, Button said that a decision on his future would be made in "the next two weeks".
The 35-year-old made his F1 debut with Williams in 2000 and went on to drive for Benetton, Renault, BAR, Honda and Brawn before joining McLaren. To date he has won 15 races, including six in 2009 on his march to his solitary world title.
There are two leading contenders to replace Button at McLaren - Kevin Magnussen and Stoffel Vandoorne. Magnussen drove for McLaren in 2014, but lost his seat to Fernando Alonso and has spent this year as reserve driver. The Dane deputised for Alonso at the Australian GP as the Spaniard recovered from his pre-season crash in testing.
Vandoorne is another McLaren junior driver and has dominated the GP2 championship this season. He could potentially wrap the title up in the series' next outing in Russia with four races remaining.
The Belgian was the first driver to test the new Honda engine at the Abu Dhabi post-season test last year and also drove for McLaren during the test in Austria in June.
quote:Op maandag 21 september 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
'Button stopt na dit jaar met de F1'
[..]
quote:German carmaker Audi is close to finalising a deal for a Formula One racing team with Red Bull as its main sponsor from 2018, Germany's Auto Bild said on Monday.
A spokesman for Audi said he could not confirm the report in the magazine, which said it was only a matter of signing the deal that had already been approved by the company's bosses.
As recently as May the car manufacturer had said a Formula One entry was not an issue for them.
Barrichello niet.quote:Op maandag 21 september 2015 14:05 schreef DeeBee het volgende:
Missen we verder ook weinig aan, iedereen had ongeveer een wereldtitel gepakt met die Brawn GP in 2009 ook...
Goeden braketest.quote:Op maandag 21 september 2015 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Eentje uit de oude doos: Monza 2000
wat denk je, van die williams met vandoorne's transmissie erin, dan was dc multiple champ geweest.quote:Op maandag 21 september 2015 14:05 schreef DeeBee het volgende:
Missen we verder ook weinig aan, iedereen had ongeveer een wereldtitel gepakt met die Brawn GP in 2009 ook...
Ook daar is nog wat beeld vanquote:Op maandag 21 september 2015 14:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat denk je, van die williams met vandoorne's transmissie erin, dan was dc multiple champ geweest.
En weer Audiquote:Op maandag 21 september 2015 14:02 schreef sasquatsch het volgende:
En nog een gerucht over Audi en Red Bull
[..]
We zullen zien.quote:Op maandag 21 september 2015 14:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En weer Audi.
Gaat gelukkig niet gebeuren.
Kan voor mij een reden zijn om weer audi te gaan rijdenquote:Op maandag 21 september 2015 14:02 schreef sasquatsch het volgende:
En nog een gerucht over Audi en Red Bull
[..]
Knap dat jij het al weet.quote:Op maandag 21 september 2015 14:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En weer Audi.
Gaat gelukkig niet gebeuren.
Audi zegt het gewoon zelf.quote:
quote:Germany's Audi has no plans to enter Formula One, the company said on Monday, seeking to end speculation that the sportscar maker was tempted to broaden its commitment to motor racing.
"This is not a topic for us," a spokesman for the premium brand, which is owned by Volkswagen, said.
German daily Handelsblatt on Monday reported that Audi Chief Executive Rupert Stadler had ruled out an entry into Formula One after speculation of a partnership with former champions Red Bull.
"Formula One needs to solve its problems on its own," Handelsblatt quoted Stadler as saying in its Monday edition.
Sowieso heeft Volkswagen wat anders aan zijn hoofd op dit moment:quote:
Ergens anders las ik dat dat ze 18 miljard dollar zou kunnen gaan kosten.quote:Volkswagen na gesjoemel fors onderuit op beurs
Volkswagen heeft gesjoemeld met de uitstootgegevens van haar auto's. Door het uitlekken van dat gemanipuleer is het aandeel van de Duitse autogigant vanochtend fors onderuit gegaan op de beurs in Frankfurt. Bovendien dreigt een miljardenboete voor Volkswagen, aldus de NOS.
Voordat auto's op de markt gebracht worden, testen autoriteiten of ze niet meer schadelijke stoffen uitstoten dan wettelijk mag. Om deze tests te manipuleren, zou Volkswagen zijn auto's voorzien van software die kan herkennen wanneer de auto een testcyclus aan het rijden is.
Vervolgens zou de auto de instellingen van de motor zelf zo kunnen veranderen, dat er minder schadelijke stoffen worden uitgestoten. Op het moment dat een 'gewone' automobilist daarna in de auto rijdt, schiet het voertuig terug naar de minder milieuvriendelijke instellingen.
De vraag is of deze ontwikkelingen consequenties hebben voor de vermeende wens van het concern om toe te treden tot de Formule 1. De koningsklasse van de autosport staat te boek als een geldverslindende sport, maar Volkswagen zou de sport ook kunnen gebruiken om het geschonden blazoen op te poetsen.
Dat is wel erg veel. Zou dat direct invloed hebben op de raceprogramma's? Wellicht.quote:Op maandag 21 september 2015 15:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sowieso heeft Volkswagen wat anders aan zijn hoofd op dit moment:
[..]
Ergens anders las ik dat dat ze 18 miljard dollar zou kunnen gaan kosten.
Misschien wel.quote:Op maandag 21 september 2015 15:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is wel erg veel. Zou dat direct invloed hebben op de raceprogramma's? Wellicht.
quote:Volkswagen can face civil penalties of $37,500 for each vehicle not in compliance with federal clean air rules. There are 482,000 four-cylinder VW and Audi diesel cars sold since 2008 involved in the allegations. If each car involved is found to be in noncompliance, the penalty could be $18 billion, an EPA official confirmed on the teleconference.
Er is niets veranderd. Ze hebben dit meerdere keren gezegd. Elke keer. Er is geen interesse.quote:
Nope. Zelfde onzin als het Bild artikel.quote:Op maandag 21 september 2015 21:35 schreef alwaysonhold het volgende:
Audi Red Bull deal dichtbij en aanstaande http://www.thisisf1.com/2(...)er-f1-with-red-bull/
De motoren wordt niet geleverd in een doos met de montagehandleiding erbij. Je krijgt ook een team techneuten en er zal samengewerkt moeten worden. Zit Sauber echt te wachten op 5e rangs techneuten?quote:Op maandag 21 september 2015 06:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nogmaals: welke onderbuik gevoelens hebben Dee geruchten boven gehaald?
zolang er geen poen op tafel komt zijn die 5de rangs techneuten het enige wat er betaald kan worden. Sauber is nu niet de aantrekkelijkste renstal om partner van te worden, mits de stal volledig overgenomen kan worden als destijds BMW deed.quote:Op maandag 21 september 2015 21:47 schreef Fer het volgende:
[..]
De motoren wordt niet geleverd in een doos met de montagehandleiding erbij. Je krijgt ook een team techneuten en er zal samengewerkt moeten worden. Zit Sauber echt te wachten op 5e rangs techneuten?
Was Massa ook maar tot dat inzicht gekomen... tijd voor wat vers bloed.quote:Op maandag 21 september 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
'Button stopt na dit jaar met de F1'
[..]
Er zijn er niet meer veel over die tegen zowel Jos als Max gereden hebben dan als ie stopt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 04:59 schreef Meike26 het volgende:
Wat zou Button zich oud voelen dat hij bij debuut en afscheid in gezelschap was van 2 generaties Verstappen !![]()
Neh, als Button-fan kan ik er ook niet rouwig om zijn. Heb van hem genoten en ik weet wel zeker dat hij wat met het WEC gaat doen + mogelijk dus wat presentatie klusjes voor de BBC.
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-teams-2001/quote:Op dinsdag 22 september 2015 05:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er zijn er niet meer veel over die tegen zowel Jos als Max gereden hebben dan als ie stopt.
Uit mn hoofd Kimi en Alfons of niet (net wakker dus nog niet heel helder)
Niet haten op Buttonquote:Op dinsdag 22 september 2015 05:34 schreef lobotm het volgende:
Button had al aangegeven dat hij zich niet geroepen voelt om commentator te gaan worden. Waarschijnlijk beter ook wat hij door de boordradio roept is meestal niet te verstaan en komt jankerig over.
Massa ook ja, en dan zie je idd dat Wilson ook nog naast Jos heeft gereden, blijft zonde wat hem is overkomen.quote:
Ik vind het altijd wel tof een aantal echt ervaren oude coureurs; Barrichello Mansell Patrese Schumi Massa Button enz.quote:Op maandag 21 september 2015 22:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Was Massa ook maar tot dat inzicht gekomen... tijd voor wat vers bloed.
Niets, die waren er toch niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
Deze zag je ook al aankomen
'Schandaal kost topman Volkswagen de kop'
Ben benieuwd wat dit voor de Formule 1-plannen gaat betekenen
Volgens mij heb jij je punt wel duidelijk gemaakt? Damnquote:
Ik niet, dat heeft Audi gedaan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:47 schreef Fopje het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij je punt wel duidelijk gemaakt? Damn
Ja, je weet het allemaal wel hequote:
Ik weet alleen dat Audi meerdere malen gezegd heeft niet naar F1 te gaan. Red Bull heeft het ook gewoon ontkent.quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:50 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja, je weet het allemaal wel he. Die speculaties zijn juist toch leuk joh. Beetje fantaseren.
Feit blijft dat jij er net als ons niks vanaf weet. En daarmee doel ik op de eventuele gesprekken tussen Red Bull en VW (Audi).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |