Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren. Dus Renault blijft wel, maar levert net als Honda niet aan andere teams meer, nu Red Bull het contract opgezegd heeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:13 schreef Beach het volgende:
Dan hebben we alleen nog maar Mercedes, Ferrari en Honda over.
Tijd dat oa Lambo Cosworth BMW Yamaha en Toyota weer terugkomen.
Welk eigen team?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren. Dus Renault blijft wel, maar levert net als Honda niet aan andere teams meer, nu Red Bull het contract opgezegd heeft.
Die ze niet hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren.
quote:
Laten we dus maar hopen dat de deal met Lotus niet doorgaat.quote:
En dan nog een team minder op de grid? Laten we hopen dat het wel door gaat en Renault volgend jaar met een betere motor op de proppen komt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Laten we dus maar hopen dat de deal met Lotus niet doorgaat.
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dan nog een team minder op de grid? Laten we hopen dat het wel door gaat en Renault volgend jaar met een betere motor op de proppen komt.
Als Renault Lotus overneemt rijden ze met eigen motoren, zeker niet met Mercedes motoren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.
Ja dat denk ik dus ook. Die Renault motor was vorig jaar ook niet verkeerd. Grosjean had een paar mooie races gereden ! Plus dat ze nu enorm veel data hebben, 2 Renault teams en ook nog de MC power unit van Lotus nu. Daar moet toch wat mee te doen zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:48 schreef Beach het volgende:
Tot nu toe weet niemand hoe goed de vernieuwde Renault motor is. Wie weet komen ze daar weer behoorlijk mee goed voor de dag inclusief het Enstone team.
Als vorig jaar de Renault motor niet verkeerd was hadden ze bij Lotus die er wel in laten liggen...quote:Op woensdag 16 september 2015 07:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik dus ook. Die Renault motor was vorig jaar ook niet verkeerd. Grosjean had een paar mooie races gereden ! Plus dat ze nu enorm veel data hebben, 2 Renault teams en ook nog de MC power unit van Lotus nu. Daar moet toch wat mee te doen zijn, lijkt me.
Nee ze zijn klaar met klantenteams, dus of ze maken een volledig eigen team of ze trekken de stekker er finaal uit.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.
Hij heeft 37 punten nodig en hij lijkt die met een 2de plaats in de GP2 wel te kunnen halen. Dus zo nodig is het niet. Moet hij alleen niet terugvallen in de klassering.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
verbaast me niets. Voor Rossi lijkt dit nog de enige kans te zijn om de Formule 1 te bereiken en om zijn superlicentie veilig te stellen
Daar krijgt Manor voor betaald. Geen kwestie van helpen.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:29 schreef Meike26 het volgende:
Nee, daar zal Manor hem nooit bij helpen, ik denk dat je de naam Rossi al zachtjes met potlood kan invullen bij Manor voor volgens jaar. Wellicht scoort hij komende GP's redelijk goed en haalt hij een sponsor (of meerdere) naar het team toe voor komende jaren. Haas zegt niet persé met Amerikaanse rijders te gaan rijden terwijl sommige merken dat juist wel willen = betere PR dan een team zonder Amerikaanse coureurs te sponsoren, waar deze ook rijden op de grid, voor of achteraan, maakt dan weinig uit.
Hoe wil je goed scoren met een Manor, het enige wat je met die auto kan is je teamgenoot verslaanquote:Op woensdag 16 september 2015 17:29 schreef Meike26 het volgende:
Nee, daar zal Manor hem nooit bij helpen, ik denk dat je de naam Rossi al zachtjes met potlood kan invullen bij Manor voor volgens jaar. Wellicht scoort hij komende GP's redelijk goed en haalt hij een sponsor (of meerdere) naar het team toe voor komende jaren. Haas zegt niet persé met Amerikaanse rijders te gaan rijden terwijl sommige merken dat juist wel willen = betere PR dan een team zonder Amerikaanse coureurs te sponsoren, waar deze ook rijden op de grid, voor of achteraan, maakt dan weinig uit.
O ja wel hoor, het begint te rommelen tussen Mclaren en Honda en ze willen volgens mij al dat het hoofd van de motor van Honda plaats gaat maken of hulp accepteren oidquote:Op woensdag 16 september 2015 18:13 schreef CANARIS het volgende:
Red Bull en Toro Rosso hebben een hele slechte stijl gekozen. Toen alles goed ging hoorde je niets over renault en nu wordt de hele tijd ( ook door "ons Talent" ) de vuile was buiten gehangen.
die hadden een voorbeeld aan McLaren kunnen nemen waar de motor nog slechter is , maar je hoort vanuit deze stal geen onvertogen woord tegenover Honda....
Je hebt niets meegekregen over die gezamenlijke persconferentie die McLaren en Honda hielden afgelopen GP in Monza?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:13 schreef CANARIS het volgende:
Red Bull en Toro Rosso hebben een hele slechte stijl gekozen. Toen alles goed ging hoorde je niets over renault en nu wordt de hele tijd ( ook door "ons Talent" ) de vuile was buiten gehangen.
die hadden een voorbeeld aan McLaren kunnen nemen waar de motor nog slechter is , maar je hoort vanuit deze stal geen onvertogen woord tegenover Honda....
Als Frijns bij RB was gegaan, was hij nooit kampioen in de FR3.5 geworden, misschien zelf heel erg hard onderuit gegaan. Hij wilde zich niet binden aan een team, een keuze die helaas verkeerd uitpakte, maar veel scheelde het niet. (Sauber)quote:Op donderdag 17 september 2015 06:53 schreef Meike26 het volgende:
Frijns dit, Frijns dat, maar je vergeet even dat diezelfde Frijns bedankt heeft voor de eer om bij RedBull programma te rijden (had hij niet meer nodig) en dat hij geen pay driver wilde zijn, dus sponsors hadden evenmin kans bij/met hem in zee te gaan.
Een coureur met een slechte houding, die wil je gewoon niet in je team hebben, als je voordat je 1 cm in een F1 gereden te hebben al prima donna gedrag vertoond, dan moeten ze je gewoon niet.
Dit, vooral ook omdat Arden nieuw was in de FR 3.5 en Fortec een kampioensteam was. En inderdaad reed de Arden voor geen meter de eerste races van het seizoen, wat toenmalig Red Bull junior Lewis Williamson zijn plek kostte (wat Frijns had kunnen zijn) en ook Antonio Felix da Costa de eerste races moeite had om punten te scoren, totdat die wagen eindelijk begon te presteren.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als Frijns bij RB was gegaan, was hij nooit kampioen in de FR3.5 geworden, misschien zelf heel erg hard onderuit gegaan. Hij wilde zich niet binden aan een team, een keuze die helaas verkeerd uitpakte, maar veel scheelde het niet. (Sauber)
Rossi presteert beter dan Marciello.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:38 schreef Marks het volgende:
Achja, die Rossi is ook niet F1 waardig, zet dan Frijns er in maarja die heeft natuurlijk ook zn kans gehad. Maar heel misschien zou een teambaas hem een tweede kans kunnen geven...Want iedereen heeft het over Bianchi, die zou bij Ferrari rijden, maar het was Frijns die het kampioenschap van hem won. Denk dat Ferrari beter Frijns kan doen dan Marciello, maar dat is weer een Italiaan..
Niemand hier roept dat Haas hem wil.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:26 schreef Beach het volgende:
Ik snap niet dat iedereen bij Rossi meteen begint te roepen dat Haas hem wil. Haas heeft duidelijk aangegeven twee ervaren coureurs te willen waarrvan één hudige Ferrari reserverijder.
Want een van de weinige Amerikaanse rijder opties?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:26 schreef Beach het volgende:
Ik snap niet dat iedereen bij Rossi meteen begint te roepen dat Haas hem wil. Haas heeft duidelijk aangegeven twee ervaren coureurs te willen waarrvan één hudige Ferrari reserverijder.
waarom? Dat was een actie van 3 man (4de is te betwisten want niet te bewijzen of zelf opgebiecht) en daar is door het bedrijf per direct actie door ondernomen toen het bekend werd. Symonds en Briatore hebben geboet, Nelsinho zijn naam gezuiverd. En het huidige team Lotus is op de monteurs na niet meer wat het oude team Renault destijds was qua sleutel posities.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:41 schreef F1gamer het volgende: Alleen de naam Renault kleeft voor mij een te vieze smaak nog aan dankzij die crashgate uit 2008.
Das wat minder...quote:Toekomst Red Bull in gevaar
Volgens Red Bull-teambaas Christian Horner komt de deelname van Red Bull in de Formule 1 na dit seizoen in gevaar, als de onderhandelingen over een vervangende motorleverancier geen progressie boeken. Renault maakte eerder deze week bekend te stoppen als motorleverancier, waardoor het team haastig op zoek moet naar een nieuwe motor.
Dat nieuws was natuurlijk te verwachten.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Nu we toch bezig zijn met Renault...
[..]
Das wat minder...
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren... Maar Ferrari zal natuurlijk het aloude motto "Never miss the opportunity of a good crisis" weer gaan gebruiken. m.a.w. Ferrari zal van deze situatie gebruik gaan maken om weer ergens een (financieel) voordeeltje uit de FIA te gaan trekken.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Nu we toch bezig zijn met Renault...
[..]
Das wat minder...
Eigen schuld, dikke bult. Zij hebben zelf het contract met Renault opgezegd zonder een alternatief achter de hand te hebben.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Nu we toch bezig zijn met Renault...
[..]
Das wat minder...
Red bull blijft natuurlijk, het is alleen nog even wachten welke motor er in hangt volgend jaar.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:53 schreef THEFXR het volgende:
Red bull is helemaal niet in gevaar, is gewoon sensatie pers, Bernie gaat ze echt niet laten gaan.
Sowieso kost ze dat een flinke duit (in de orde van honderden miljoenen euros), omdat ze een contract met de FOM hebben tot 2020.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:53 schreef THEFXR het volgende:
Red bull is helemaal niet in gevaar, is gewoon sensatie pers, Bernie gaat ze echt niet laten gaan.
Maar waarom zou RBR daarvoor in andere handen moeten komen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:31 schreef Meike26 het volgende:
Even de Verstappen pet opgezet (enorm roze bril modus) ;
Zou er een kans zijn dat Red Bull onder een andere teamleider verder gaat + reorganisatie bij RBR (mogelijk ook bij STR) en dus contracten van de huidige coureurs niets meer waard zijn. Kvyat doet het aardig, maar ik had persoonlijk wat meer progressie van hem verwacht, alhoewel hij op Spa wel een fantastische race gereden heeft, moet hij in 2016 zijn stoeltje afstaan aan Max Verstappen, naast Ricciardo. In deze formatie ziet Ferrari het mogelijk ook beter zitten om Ferrari motoren te leveren, want hu mogelijke nieuwe WK-coureur haalt al belangrijke punten voor ze binnen onder de naam RBR.
Niet dat ik denk dat het zo zal gaan, het zou een erg smerig F1 spelletje zijn waar voornamelijk Kvyat de dupe van word en misschien ook wel Ricciardo (van 1e naar 2e rijder).
Hoe dan ook, Ferrari motoren zouden het toch wel moeten worden denk ik, een ander alternatief is er niet?
Als je als team een reorganisatie doet, met een nieuwe line-up, maar met zelfde teambaas...Is niet echt geloofwaardig t.o.v. de fans en de critici. Om de contracten van je huidige coureurs zo te laten ontbinden, kan je het niet maken om Horner wel op zijn plek te laten = ook gezichtsverlies. (Daar kan Monisha wel over mee praten). Ricciardo word dan opnieuw aangenomen en Kvyat en Verstappen doen dan een gedwongen stoeltjesruil.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar waarom zou RBR daarvoor in andere handen moeten komen?
Audi/VW/Skoda geruchten kom er maaaaar in!quote:Op donderdag 17 september 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Nu we toch bezig zijn met Renault...
[..]
Das wat minder...
Het feit dat Honda al vroeg in de zomer begon vorig jaar en misschien zelfs een extra jaar nodig had helpt niet echtquote:Op vrijdag 18 september 2015 11:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Audi/VW/Skoda geruchten kom er maaaaar in!
Dat zat ik mij net ook te bedenken indd..quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Audi/VW/Skoda geruchten kom er maaaaar in!
Dat lijkt me wel heel sterk. Daarvoor is de ruzie tussen Winterkorn en Piëch te kort geledenquote:Op vrijdag 18 september 2015 11:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat zat ik mij net ook te bedenken indd..
Alleen is het veel te kort dag om dat nu nog voor volgend jaar te ontwikkelen. Het zou wel een geweldige pr stunt zijn als ze dat tot eind van het jaar geheim hebben weten te houden en dan plotseling de persconf. dat het volgend jaar RBR Audi of Lamborghini word.. (VW, Seat of Skoda...neeeh).
Jij gaat er wel heel erg vanuit max naar Ferrari gaat. Dat moeten we eerst nog maar eens zien zijn enkel geruchten geweest.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als je als team een reorganisatie doet, met een nieuwe line-up, maar met zelfde teambaas...Is niet echt geloofwaardig t.o.v. de fans en de critici. Om de contracten van je huidige coureurs zo te laten ontbinden, kan je het niet maken om Horner wel op zijn plek te laten = ook gezichtsverlies. (Daar kan Monisha wel over mee praten). Ricciardo word dan opnieuw aangenomen en Kvyat en Verstappen doen dan een gedwongen stoeltjesruil.
Het is alles behalve realistisch dat het zo zou gaan gebeuren, maar theoretisch niet ondenkbaar. Toch ben ik er wel van overtuigd met het feit dat Max een belangrijke factor kan zijn voor de motordeal tussen RBR/STR en Ferrari.
Onder de naam Lamborgini alstublieft dan!quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Audi/VW/Skoda geruchten kom er maaaaar in!
Niet zozeer alleen het vanuit gaan, meer de geschiedenis + heden die het naar mijn idee wel logisch lijken dat Max eerder naar Ferrari gaat ipv Mercedes. Mercedes flirt geregeld met hem via Twitter, maar met Ferrari heeft hij volgens mij al langer een band, langer dan alleen het winter kampioenschap(je) waar hij vorig jaar bij reed in de VS. Volgens mij gaat die connectie al terug naar 1 van de eerste jaren dat Max wist te winnen in de junioren-karts.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Jij gaat er wel heel erg vanuit max naar Ferrari gaat. Dat moeten we eerst nog maar eens zien zijn enkel geruchten geweest.
Volgens mij hadden ze al ergens bevestigd dat niet te gaan doen. Maar 100% zeker ben ik niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
De kans bestaat nog steeds dat Red Bull een eigen motor gaat bouwen. Ze hebben niet voor niets een virtuele testbaan voor motoren aangeschaft.
De volgende zitting staat gepland voor 28 september.quote:The legal case against Lotus brought by HMRC over unpaid tax has been adjourned for a second time.
As the Singapore GP weekend got underway with the team's cars on track for Practice One on Friday, the Enstone-based outfit was in the High Court over an unpaid tax bill - in a case that reportedly could see them go into administration.
Lotus CEO Matthew Carter told Sky Sports F1 that the case had been adjourned for another seven days. However, Mr Justice Birss told the hearing that it would be the "final adjournment".
quote:A cost cap for engine-supply deals to customer teams and a ban on windtunnel testing have been agreed by the members of the Formula 1 Strategy Group, AUTOSPORT has learned.
Teams are spending around £15-20million per season for the 1.6-litre turbocharged V6s, which were introduced in 2014, compared to £7m during the V8 era.
In the push to reduce costs, it has now been agreed by a majority vote that current-spec engines will cost ¤12m (£9m), while a one-year-old spec will cost ¤8m (£6m).
A majority also agreed to a ban on windtunnel testing, leading to a greater use of CFD, though the specifics have yet to be discussed.
At present, both windtunnel and CFD use are limited.
Furthermore, there will be a ¤2m (£1.5m) cap on gearboxes, which for some teams will represent a 50 per cent saving.
The proposals must now be approved by the F1 Commission, and subsequently, the FIA World Motor Sport Council, which meets on September 30 in Paris.
Should they all go through, it is understood it could represent a cost-saving of between ¤20-25m (£14.5m-£18m).
The Strategy Group comprises Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull, Williams and Force India, with each team holding one vote.
F1's governing body the FIA and commercial rights holder FOM hold six votes apiece.
It is understood Williams, Ferrari and Mercedes were against a ban on windtunnel testing, while McLaren, Red Bull and Force India voted in favour.
Regarding gearbox cost-savings, only McLaren and Force India were in favour, with the FIA and FOM's votes allowing the vote to be passed by majority.
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 19:43:01 Laatste gerucht in Singapore:VW koopt RedBull. Volgend jaar em 2017 met Ferrari motoren en dan 2018 met eigen krachtbron reageer retweet
Hm. Die zag ik niet aankomen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:47 schreef franklop het volgende:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 19:43:01 Laatste gerucht in Singapore:VW koopt RedBull. Volgend jaar em 2017 met Ferrari motoren en dan 2018 met eigen krachtbron reageer retweet
Zelfde combinatie als in het WRCquote:Op vrijdag 18 september 2015 19:47 schreef franklop het volgende:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 19:43:01 Laatste gerucht in Singapore:VW koopt RedBull. Volgend jaar em 2017 met Ferrari motoren en dan 2018 met eigen krachtbron reageer retweet
En DTM.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zelfde combinatie als in het WRC
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:47 schreef franklop het volgende:twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 19:43:01 Laatste gerucht in Singapore:VW koopt RedBull. Volgend jaar em 2017 met Ferrari motoren en dan 2018 met eigen krachtbron reageer retweet
https://www.facebook.com/(...)9878/?type=1&theaterquote:"Volkswagen koopt Red Bull dat met Ferrari-motoren gaat rijden tot in 2018 de VW-motor klaar zal zijn. Red Bull blijft actief als sponsor van het team."
Aldus Eddie Jordan namens de BBC. De interesse van VW is geen geheim, welk merk het in de F1 zou willen inzetten nog altijd niet duidelijk.
Kidding right? Dit is een enorm open deur...quote:
Eddie Jordan strooit dit gerucht blijkbaar rond. Toegegeven: de man heeft connecties, maar die praat zoveel poep gedurende het jaar of je nooit weet of je iets moet geloven van hem. Dat Hamilton/Mercedes verhaal enkele jaren terug was volgens mij niet meer dan een goeie gok die hij hard op zei destijds.quote:Maar goed, eerst maar eens afwachten of dat ergens op gebaseerd is.
Weet ik niet. F1 heeft echt wel behoefte aan een nieuwe fabrikant, en dan met name een motorenbouwer, dus ik kan me voorstellen dat ze een behoorlijk goeie aanbieding hebben gehad.quote:
Denk het wel. Piëch is weg bij VW en Winterkorn is zoals we weten wel fan van de Formule 1quote:
Spreek je jezelf nu niet tegen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk het wel. Piëch is weg bij VW en Winterkorn is zoals we weten wel fan van de Formule 1
quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel sterk. Daarvoor is de ruzie tussen Winterkorn en Piëch te kort geleden
nee, ik spreek mezelf niet tegen, want het eerste bericht ging over dat VW voor het seizoen 2016 al met een F1-motor zou komen en dat is, zoals we weten, schier onmogelijk. Voor 2018 hebben ze nog alle tijdquote:Op vrijdag 18 september 2015 20:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Spreek je jezelf nu niet tegen?
Al hoop ik dat het wel waar is.
[..]
Behalve als ze poen én Max kunnen krijgenquote:Op vrijdag 18 september 2015 20:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Hier gaat Ferrari toch nooit aan mee werken?
misschien dat ze ook nog één van de talenten mogen stallenquote:Op vrijdag 18 september 2015 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Behalve als ze poen én Max kunnen krijgen
Audi zou logisch zijn. Ook gezien de geschiedenis. Maar Lamborghini of Bugatti lijkt me het tofst.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:31 schreef rubbereend het volgende:
Zou VW het team onder eigen naam gaan rijden of onder één van de andere merken?
[..]
misschien dat ze ook nog één van de talenten mogen stallen
Tenzij ze Lamborghini net zo groot als Ferrari willen maken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me weinig nut hebben om met Lambo of Bugatti F1 in te gaan. ROI is te klein.
VW heeft geen interesse. Ze hebben twee merken in de WEC en daar blijven ze voorlopig.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk het wel. Piëch is weg bij VW en Winterkorn is zoals we weten wel fan van de Formule 1
Audi gaat sowieso niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Audi zou logisch zijn. Ook gezien de geschiedenis. Maar Lamborghini of Bugatti lijkt me het tofst.
Die kans lijkt me het grootst ja.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
Red Bull rijdt gewoon met Ferrari motoren volgend jaar. Verder geen gedoe.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Audi gaat sowieso niet gebeuren.
Omdat ze totaal geen interesse hebben. WEC is veel interessanter, goedkoper en beter voor het merk. Zelfde geldt voor Porsche.quote:
Porsche blijft iig tot eind 2018 in het WEC, maar VW is groot genoeg om meerdere dingen tegelijk te runnenquote:Op vrijdag 18 september 2015 21:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
VW heeft geen interesse. Ze hebben twee merken in de WEC en daar blijven ze voorlopig.
Bentley F1. Dat zou wel echt heel tof zijn. Gaan ze ook veel Britten blij mee maken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:39 schreef Meike26 het volgende:
Audi of Lamborghini, als het al gaat gebeuren. Met Skoda, Volkswagen of Seat valt er weinig te halen voor de VAG groep, voor Audi en Lamborghini (prestige merken) is het veel interessanter. Porsche daarintegen is eigenelijk weer een los apart merk in de VAG groep (er was enkele jaren zelfs sprake dat Porsche de VAG groep zou kopen). Met de winst van Porsche in LeMans denk ik niet dat ze dat project ook weer zo snel laten stoppen. Audi zit al lang in de Endurance racerij, maar heeft nog wel DTM, dus eigenlijk ook weer twijfelachtig... Dan blijft ernog één merk over, Lamborghini. Of toch niet. Vergeet Bentley niet !! Is veel mee te halen in de VS en Azië + het merk vertegenwoordigd het jetset wereldje van de f1 wel. Prima exposure dus voor dat luxe merk.
Ja, Audi Porsche in WEC en VW in rally.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Porsche blijft iig tot eind 2018 in het WEC, maar VW is groot genoeg om meerdere dingen tegelijk te runnen
Bentley houdt zich bezig met GT auto's, kans is groot dat ze een GTE gaan bouwen voor 2017.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bentley F1. Dat zou wel echt heel tof zijn. Gaan ze ook veel Britten blij mee maken.
Zoiets?
[ afbeelding ]
Zou heel tof zijn. Ik help hopen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bentley houdt zich bezig met GT auto's, kans is groot dat ze een GTE gaan bouwen voor 2017.
nee, Red Bull gaat nooit akkoord gaan om een coureur van een concurrende renstal op te leiden terwijl ze zelf de volgende Max al klaar zouden hebben staan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
misschien dat ze ook nog één van de talenten mogen stallen
Zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, Audi Porsche in WEC en VW in rally.
De Audi baas heeft laatst wederom gezegd nul komma nul interesse in F1 te hebben.
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:09 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen.
Wil je je gelijk al je kruit en nieuws verschieten door toe te geven + amper het nieuws te halen bij officiele bekendmaking
Of ga je voor ontkenning en haal je alle grote autosport sites door toch met een verrassende persconf. te komen ? Door gelijk overal eerlijk over te zijn vergroot je de kans tevens om concurrerende merken de worst voor je neus weg te kapen. Stel dat VW/Audi zegt "Ja daar zijn we nu mee bezig, even de puntjes op de i zetten". Wat denkt Ferrari dan? Of Honda? Of nog gekker gedacht, Toyota, als wij nu ook eens een bod doen...?!
Je moet dan geen slapende honden wakker maken, zeker niet in een business sport als F1. Ik denk dat er al zat vergaderingen zijn geweest binnen de VAG groep met scenario besprekingen, we stappen alleen in dat project als dit of dat gebeurt dan...
Bovendien, kijk eens naar de VAG presentaties van afgelopen jaren op de IAA van Frankfurt en Autosalon van Geneve, als er 1 autogroep is dat een geheim kan bewaren, zijn zij het wel.
Lees nou nog eens mijn stukje... Vuurvlieg.. Speculeren is het enige wat ik doe en net als jij zeg ik ook al dat Audi en Porsche mij ook onwaarschijnlijk lijken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
[Quote]
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.
De enige reden is Winterkorn die openlijk van van de Formule 1 is.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.
Er is gewoon geen enkele reden om dat te doen.
Porsche is ook voor 51% eigenaar van de VAG groep hoor, dus technisch gezien hebben die het voor het zeggen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:39 schreef Meike26 het volgende:
Audi of Lamborghini, als het al gaat gebeuren. Met Skoda, Volkswagen of Seat valt er weinig te halen voor de VAG groep, voor Audi en Lamborghini (prestige merken) is het veel interessanter. Porsche daarintegen is eigenelijk weer een los apart merk in de VAG groep (er was enkele jaren zelfs sprake dat Porsche de VAG groep zou kopen). Met de winst van Porsche in LeMans denk ik niet dat ze dat project ook weer zo snel laten stoppen. Audi zit al lang in de Endurance racerij, maar heeft nog wel DTM, dus eigenlijk ook weer twijfelachtig... Dan blijft ernog één merk over, Lamborghini. Of toch niet. Vergeet Bentley niet !! Is veel mee te halen in de VS en Azië + het merk vertegenwoordigd het jetset wereldje van de f1 wel. Prima exposure dus voor dat luxe merk.
Ja klopt, daarom ook, maar alles wat er binnen VAG gebeurt, hebben ze dus ook belang bij. Het is nog maar afwachten of dit gerucht waar is, maar ik juich het van harte toe. Zelf denk ik dus dat het om 1 van de duurste merken zal gaan binnen de VAG groep als het al gaat gebeuren. Porsche, erg erg kleine kans, dan Bugatti nog, maar met alleen de Chyron straks en wellicht een 2e model niet een merk met een groot gamma, dus blijven er naar mijn idee 2 over, Lamborghini en Bentley ! Met Lamborghini en goede power unit hebben ze een uiterst sterk wapen om er pr van te maken dat ze beter zijn dan Ferrari. Maar er zijn nog meer Rolls Royce rijders op de wereld dan Ferrari rijders en met Bentley op de engine cover maken ze daar ook wel sterke reclame mee + past dus goed bij het F1 wereldje.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Porsche is ook voor 51% eigenaar van de VAG groep hoor, dus technisch gezien hebben die het voor het zeggen.
Lamborghini motoren klinkt wel stoer, die hebben ze ooit al gehad in de F1 toch? Al waren ze toen waardeloos volgens mij.
VAG groep de F1 in lijkt mij erg leuk, zelfs al zou het 'alleen' als motorenbouwer zijn.
Ze klonken wel mooiquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Porsche is ook voor 51% eigenaar van de VAG groep hoor, dus technisch gezien hebben die het voor het zeggen.
Lamborghini motoren klinkt wel stoer, die hebben ze ooit al gehad in de F1 toch? Al waren ze toen waardeloos volgens mij.
VAG groep de F1 in lijkt mij erg leuk, zelfs al zou het 'alleen' als motorenbouwer zijn.
Goedkoper is de WEC niet. ROI ook niet. WEC kost alleen al voor Audi 250 miljoen dollar per jaar. Daarvoor kun je ook een F1 team runnen. Zeker als ze daar ook het prijzengeld van Red Bull bij komt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat ze totaal geen interesse hebben. WEC is veel interessanter, goedkoper en beter voor het merk. Zelfde geldt voor Porsche.
Dat is onzin. Het totale budget van Audi is veel kleiner dan dat en daar runnen ze ook de DTM mee. De beste schatting is rond de 140 miljoen totaal. Toyota doet het voor ongeveer 40 miljoen trouwens.quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Goedkoper is de WEC niet. ROI ook niet. WEC kost alleen al voor Audi 250 miljoen dollar per jaar.
quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het totale budget van Audi is veel kleiner dan dat en daar runnen ze ook de DTM mee. De beste schatting is rond de 140 miljoen totaal. Toyota doet het voor ongeveer 40 miljoen trouwens.
De top teams in F1 zitten ver boven de 400.
http://www.racer.com/more(...)e-the-audi-f1-rumorsquote:Audi's annual LMP1-H budget is $242 million
Dat hele artikel is dikke onzin. Pruett weet veel van indycar maar voor de rest is hij slecht geïnformeerd. Niets uit dat artikel is waar of uitgekomen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
http://www.racer.com/more(...)e-the-audi-f1-rumors
Red Bull-Citroen of Red Bull-Peugeotquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, toch zijn sommige dingen wel openlijk bij Red Bull en VW, want Red Bull sponsort VW bijvoorbeeld in het WRC
we zijn er dus uit: een VW-chassis met een PSA-power unit met rijders en sponsoring van Red Bull, de leiding van Lamborghini, het ontwerp komt van bij Audi vandaan, en de transport-trailers worden gebadged als Seatquote:Op zaterdag 19 september 2015 10:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Red Bull-Citroen of Red Bull-Peugeot
Wat bedoel je? Hoe is dit nieuws gerelateerd?quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin steeds meer te twijfelen aan Mercedes
Verkeerd verbonden.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Hoe is dit nieuws gerelateerd?
In dat filmpje klinkt het zeker mooi.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |