kopenquote:
Wow, als dit klopt. Halverwege vorig seizoen was er sprake van op F1technical, dat Ferrari een vergelijkbaar probleem heeft gehad, met het bouwen van de compressor tussen de V, hierdoor was deze ook de klein.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:38 schreef sasquatsch het volgende:
Goed stuk over de problemen bij Mclaren-Honda
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34208407
quote:Voormalig Formule 1-coureur Christijan Albers is zondagochtend vroeg betrokken geraakt bij een ernstig verkeersongeluk op de A1 bij Huizen, waarbij een persoon zwaargewond raakte. Dat melden de Gooi- en Eemlander en RTL Nieuws op basis van een getuige.
Bij het ongeluk knalde een Audi achterop een bestelbus. De bus kwam in de vangrail terecht en kantelde en beide voertuigen kwamen ruim honderd meter verder tot stilstand. Albers zou in de Audi hebben gezeten. Het busje ging volgens de getuige opeens naar links om een voertuig in te halen, waar Albers op dat moment echter reed.
De inzittende van de bestelbus werd naar het ziekenhuis gebracht.
Nouja, ik houdt het erop dat Albers zich niet aan de regeltjes kan houden. Hij lijkt mij het stereotype linkerbaanklever.. Boetes zijn een schijntje voor hem, dus waarom aan snelheid houden? Ik zeg niet dat hij te hard heeft gereden. Maar ik zal er allerminst verbaasd om zijn als het zo is. En het is nou niet een stuk snelweg waar je achter opkomend verkeer van honderden meters aan ziet komen. Er zitten nog wat knikken in de A1 thv Blaricum/Huizen.quote:Op zondag 13 september 2015 13:10 schreef Montov het volgende:
Albers kan zelfs een bestelbus niet inhalen.
Audi -> Lage motorkap -> Helling -> Bestelbus valt met 100km/h op z'n kant. Genoeg kinetische energie.quote:Op zondag 13 september 2015 21:05 schreef Fer het volgende:
Kost ook wel wat kinetische energie om een bus ondersteboven in de vangrail te duwen.
en daarnaast het momentumquote:Op zondag 13 september 2015 21:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Audi -> Lage motorkap -> Helling -> Bestelbus valt met 100km/h op z'n kant. Genoeg kinetische energie.
Audi raakt achterkant busje met een iets hogere snelheid -> achterkant busje slipt -> wielen geven busje door grote weerstand een flink momentum -> val met 100km/hquote:
edit: ik heb nog geen andere bronnen gevonden trouwensquote:Renault stopt als leverancier van motoren in de Formule 1.
"We hebben heel duidelijk gezegd: het is voorbij", liet concernbaas Carlos Ghosn dinsdag weten op de autobeurs van Frankfurt.
Het Franse bedrijf voorziet Red Bull en Toro Rosso momenteel nog van krachtbronnen, maar dat is tot dusver geen groot succes. Onder anderen Max Verstappen had regelmatig reden tot klagen over de kwaliteit en de prestaties van de motoren.
Het besluit om in 2016 een eigen team aan de start te brengen, heeft Renault nog niet genomen. "We hebben geen haast, we nemen de tijd", aldus Ghosn.
Hij hekelde de huidige samenwerking met Red Bull. "Als er een probleem is met het team wordt met de beschuldigende vinger naar jou gewezen. Toen we WK-races wonnen, werd de naam Renault nooit genoemd. We hebben steeds sterker de indruk dat onze investering nauwelijks loont."
Renault has confirmed it is renegotiating its contract with Red Bull after making clear it is no longer willing to be an engine supplier, and questioning the Formula 1 team's sportsmanship.quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:46 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/formule-(...)l-en-toro-rosso.html
[..]
edit: ik heb nog geen andere bronnen gevonden trouwens
Als er goed gepresteerd werd kwam het door de goede bolide van Red Bull, ging die als een natte dweil, dan lag dat aan Renault. Tsja, dan is er geen lekkere basis voor samenwerking natuurlijkquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:42 schreef Fopje het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Ze werden wel erg onder druk gezet.
Inderdaad. Wel zonde. Hopelijk kopen ze Lotus over.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als er goed gepresteerd werd kwam het door de goede bolide van Red Bull, ging die als een natte dweil, dan lag dat aan Renault. Tsja, dan is er geen lekkere basis voor samenwerking natuurlijk
Ze hadden de engine mapping voor hun motor aangepast aan de geblazen diffuser van Red Bull. Dus hebben ze wel degelijk veel bijgedragen aan de titels van Red Bull, want daar zat juist de kracht van de Red Bull.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef DeeBee het volgende:
Ik had niet de indruk dat de Renault motor nou dé sleutel tot succes was tijdens de titels van Red Bull. Niet slecht, maar ook niet exceptioneel, dus niet gek dat je er weinig over hoorde...
Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren. Dus Renault blijft wel, maar levert net als Honda niet aan andere teams meer, nu Red Bull het contract opgezegd heeft.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:13 schreef Beach het volgende:
Dan hebben we alleen nog maar Mercedes, Ferrari en Honda over.
Tijd dat oa Lambo Cosworth BMW Yamaha en Toyota weer terugkomen.
Welk eigen team?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren. Dus Renault blijft wel, maar levert net als Honda niet aan andere teams meer, nu Red Bull het contract opgezegd heeft.
Die ze niet hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft nog aan het eigen team leveren.
quote:
Laten we dus maar hopen dat de deal met Lotus niet doorgaat.quote:
En dan nog een team minder op de grid? Laten we hopen dat het wel door gaat en Renault volgend jaar met een betere motor op de proppen komt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Laten we dus maar hopen dat de deal met Lotus niet doorgaat.
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dan nog een team minder op de grid? Laten we hopen dat het wel door gaat en Renault volgend jaar met een betere motor op de proppen komt.
Als Renault Lotus overneemt rijden ze met eigen motoren, zeker niet met Mercedes motoren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.
Ja dat denk ik dus ook. Die Renault motor was vorig jaar ook niet verkeerd. Grosjean had een paar mooie races gereden ! Plus dat ze nu enorm veel data hebben, 2 Renault teams en ook nog de MC power unit van Lotus nu. Daar moet toch wat mee te doen zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:48 schreef Beach het volgende:
Tot nu toe weet niemand hoe goed de vernieuwde Renault motor is. Wie weet komen ze daar weer behoorlijk mee goed voor de dag inclusief het Enstone team.
Als vorig jaar de Renault motor niet verkeerd was hadden ze bij Lotus die er wel in laten liggen...quote:Op woensdag 16 september 2015 07:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik dus ook. Die Renault motor was vorig jaar ook niet verkeerd. Grosjean had een paar mooie races gereden ! Plus dat ze nu enorm veel data hebben, 2 Renault teams en ook nog de MC power unit van Lotus nu. Daar moet toch wat mee te doen zijn, lijkt me.
Nee ze zijn klaar met klantenteams, dus of ze maken een volledig eigen team of ze trekken de stekker er finaal uit.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. Ze zijn klaar met motoren, de hele divisie wordt opgedoekt. Het zal wellicht Renault-Mercedes worden.
Hij heeft 37 punten nodig en hij lijkt die met een 2de plaats in de GP2 wel te kunnen halen. Dus zo nodig is het niet. Moet hij alleen niet terugvallen in de klassering.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
verbaast me niets. Voor Rossi lijkt dit nog de enige kans te zijn om de Formule 1 te bereiken en om zijn superlicentie veilig te stellen
Daar krijgt Manor voor betaald. Geen kwestie van helpen.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:29 schreef Meike26 het volgende:
Nee, daar zal Manor hem nooit bij helpen, ik denk dat je de naam Rossi al zachtjes met potlood kan invullen bij Manor voor volgens jaar. Wellicht scoort hij komende GP's redelijk goed en haalt hij een sponsor (of meerdere) naar het team toe voor komende jaren. Haas zegt niet persé met Amerikaanse rijders te gaan rijden terwijl sommige merken dat juist wel willen = betere PR dan een team zonder Amerikaanse coureurs te sponsoren, waar deze ook rijden op de grid, voor of achteraan, maakt dan weinig uit.
Hoe wil je goed scoren met een Manor, het enige wat je met die auto kan is je teamgenoot verslaanquote:Op woensdag 16 september 2015 17:29 schreef Meike26 het volgende:
Nee, daar zal Manor hem nooit bij helpen, ik denk dat je de naam Rossi al zachtjes met potlood kan invullen bij Manor voor volgens jaar. Wellicht scoort hij komende GP's redelijk goed en haalt hij een sponsor (of meerdere) naar het team toe voor komende jaren. Haas zegt niet persé met Amerikaanse rijders te gaan rijden terwijl sommige merken dat juist wel willen = betere PR dan een team zonder Amerikaanse coureurs te sponsoren, waar deze ook rijden op de grid, voor of achteraan, maakt dan weinig uit.
O ja wel hoor, het begint te rommelen tussen Mclaren en Honda en ze willen volgens mij al dat het hoofd van de motor van Honda plaats gaat maken of hulp accepteren oidquote:Op woensdag 16 september 2015 18:13 schreef CANARIS het volgende:
Red Bull en Toro Rosso hebben een hele slechte stijl gekozen. Toen alles goed ging hoorde je niets over renault en nu wordt de hele tijd ( ook door "ons Talent" ) de vuile was buiten gehangen.
die hadden een voorbeeld aan McLaren kunnen nemen waar de motor nog slechter is , maar je hoort vanuit deze stal geen onvertogen woord tegenover Honda....
Je hebt niets meegekregen over die gezamenlijke persconferentie die McLaren en Honda hielden afgelopen GP in Monza?quote:Op woensdag 16 september 2015 18:13 schreef CANARIS het volgende:
Red Bull en Toro Rosso hebben een hele slechte stijl gekozen. Toen alles goed ging hoorde je niets over renault en nu wordt de hele tijd ( ook door "ons Talent" ) de vuile was buiten gehangen.
die hadden een voorbeeld aan McLaren kunnen nemen waar de motor nog slechter is , maar je hoort vanuit deze stal geen onvertogen woord tegenover Honda....
Als Frijns bij RB was gegaan, was hij nooit kampioen in de FR3.5 geworden, misschien zelf heel erg hard onderuit gegaan. Hij wilde zich niet binden aan een team, een keuze die helaas verkeerd uitpakte, maar veel scheelde het niet. (Sauber)quote:Op donderdag 17 september 2015 06:53 schreef Meike26 het volgende:
Frijns dit, Frijns dat, maar je vergeet even dat diezelfde Frijns bedankt heeft voor de eer om bij RedBull programma te rijden (had hij niet meer nodig) en dat hij geen pay driver wilde zijn, dus sponsors hadden evenmin kans bij/met hem in zee te gaan.
Een coureur met een slechte houding, die wil je gewoon niet in je team hebben, als je voordat je 1 cm in een F1 gereden te hebben al prima donna gedrag vertoond, dan moeten ze je gewoon niet.
Dit, vooral ook omdat Arden nieuw was in de FR 3.5 en Fortec een kampioensteam was. En inderdaad reed de Arden voor geen meter de eerste races van het seizoen, wat toenmalig Red Bull junior Lewis Williamson zijn plek kostte (wat Frijns had kunnen zijn) en ook Antonio Felix da Costa de eerste races moeite had om punten te scoren, totdat die wagen eindelijk begon te presteren.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als Frijns bij RB was gegaan, was hij nooit kampioen in de FR3.5 geworden, misschien zelf heel erg hard onderuit gegaan. Hij wilde zich niet binden aan een team, een keuze die helaas verkeerd uitpakte, maar veel scheelde het niet. (Sauber)
Rossi presteert beter dan Marciello.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:38 schreef Marks het volgende:
Achja, die Rossi is ook niet F1 waardig, zet dan Frijns er in maarja die heeft natuurlijk ook zn kans gehad. Maar heel misschien zou een teambaas hem een tweede kans kunnen geven...Want iedereen heeft het over Bianchi, die zou bij Ferrari rijden, maar het was Frijns die het kampioenschap van hem won. Denk dat Ferrari beter Frijns kan doen dan Marciello, maar dat is weer een Italiaan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |