quote:Op woensdag 2 september 2015 10:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Plus ze kopen een team voor een appel en een ei.. is geen drol waard nu ! Halen gelijk Malle Nado uit die auto (bedankt voor al je inzet onze spullen te slopen) en zetten Ocon in die wagen
Edit: Kan op tablet niet zo snel nieuwe topic openen.. Firefox doet vreemd ..![]()
Misschien moet hij, die therapeut van Grosjean inhuren. Grosjean is van zijn regelmatige first lap crashes in 2012 afgekomen.quote:Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
Hij heeft al een Formule 1-race gewonnen. Dat kan lang niet iedereen zeggenquote:Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
Gaan we die discussie nu in twee topics voeren? Is al genoemd in het silly season topic.quote:Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
http://www.thisisf1.com/2(...)used-car-dealership/quote:Turkey’s chances of returning to the F1 calendar any time soon now appear dead.
Istanbul Park hosted grands prix between 2005 and 2011, with the Hermann Tilke-penned circuit famous for its challenging turn 8.
But the event collapsed for financial reasons and a lack of local interest.
Now, the track that reportedly cost almost $300 million to build is to become a used car dealership, the Turkish daily Sozcu reports.
A car rental company has reportedly signed a 10-year lease and plans to sell 25,000 cars per year from the facility, to be called Istanbul Park Auto Market. (GMM)
Kunnen de Turkse gelukzoekers hun nieuwe 2e hansje dan ook volgas hun wagentje testen in Turn 8 ?!quote:Op woensdag 2 september 2015 15:27 schreef Wombcat het volgende:
RIP circuit Turkije:
[..]
http://www.thisisf1.com/2(...)used-car-dealership/
http://f1today.nl/nl/nieu(...)de-toekomst-mogelijkquote:Op woensdag 2 september 2015 15:27 schreef Wombcat het volgende:
RIP circuit Turkije:
[..]
http://www.thisisf1.com/2(...)used-car-dealership/
quote:Een terugkeer van de Formule 1 naar het circuit van Istanbul Park in Turkije behoort gewoon tot de mogelijkheden. Recent dook een bericht op van een nieuwe eigenaar die de baan om zou toveren tot verhandelplek voor tweedehands auto's. Dat ligt toch iets genuanceerder.
Het circuit blijft intact en racen blijft centraal staan op Istanbul Park. Speed Week citeert Sadi Hezber van nieuwe eigenaar Intercity: "De autoverhuur en verkoop van tweedehands auto's zal slechts een van onze diverse activiteiten op Istanbul Park zijn. Intercity Istanbul Park heeft nog altijd een Grade 1-licentie van de FIA, dus Formule 1-races in de toekomst zijn hier gewoon mogelijk."
De laatste Turkse Grand Prix dateert van 2011, met Sebastian Vettel als voorlopig laatste winnaar op Istanbul Park. Het circuit nabij de stad in Turkije vormde in totaal zeven keer het strijdtoneel voor een Formule 1-race.
Toen ik in Istanbul woonde ideaal.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat mij van de laatste jaren Turkije met name is bijgebleven zijn de schandalig lege tribunes.
Op plaatsen waar geen voedingsbodem is voor autosport moet je geen F1 race willen houden.
Zelfs de vele staatsmiljoenen voorkomen niet dat beelden zoals hieronder er erg slecht uitzien in de pers.
[ afbeelding ]
Met het circuit is niks mis, maar het ligt in het verkeerde land helaas.
Alonso blijft, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. Button zie ik liever vandaag dan morgen het veld ruimen, Massa zal er volgend jaar ook wel uitliggen. Met Räikkönen weet je het maar nooit, maar ik hoop dat hij blijftquote:Op donderdag 3 september 2015 13:52 schreef opreis het volgende:
En dan vanaf 2017 in 1 klap zonder Massa, Raikonen, Button en Alonso(?).
Alonso blijft alleen als de potentie erin zit met Honda en Mclaren om binnen nu en 2jaar een wk waardige auto te bouwen , Alonso gaat geen 3 jaar achterhoede P8 of Hoger rijden.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alonso blijft, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. Button zie ik liever vandaag dan morgen het veld ruimen, Massa zal er volgend jaar ook wel uitliggen. Met Räikkönen weet je het maar nooit, maar ik hoop dat hij blijft
Meerquote:Opnieuw motorwissels voor McLaren
Fernando Alonso en Jenson Button zullen de komende Formule 1-race opnieuw tegen een gridpenalty aankijken. McLaren heeft besloten om een negende motor mee te nemen naar het Italiaanse Monza. Twee weken geleden in België deed het team hetzelfde, toen er zelfs twee nieuwe motors werden ingezet en het team in totaal 105 plaatsen straf kreeg.
• Verder lezen • meer F1-nieuws •
Meteen even zo veel mogelijk straffen innen zodat ze bij de lagere snelheidsbanen genoeg verse motoren beschikbaar hebbenquote:
quote:Pirelli onthult oorzaak klapband Vettel
Pirelli heeft bekend gemaakt dat een uizonderlijke hoeveelheid sneden zijn ontdekt in de banden die gedurende het Belgische Formule 1-weekend zijn gebruikt. Tijdens het weekend werden Nico Rosberg en Sebastian Vettel slachtoffer van een spectaculaire klapband.
• Verder lezen • Meer F1-nieuws •
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.quote:
Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden. Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
Eens!quote:Op donderdag 3 september 2015 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden.
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.quote:Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.
Dan kijk je toch niet meer.quote:Een blamage voor pirelli, de sport en de FIA. Ik ben volledig klaar met die kutbanden. Geen gezeik meer, gewoon banden van goede kwaliteit die lang mee gaan en niet zomaar alle grip verliezen als je een keer wat te laat remt.
Godverdomme zeg, de F1 maakt het bijna onmogelijk om het nog leuk te vinden.
ben je gek ofzo? voor hetzelfde geld had vettel kapot geweest, die banden mogen gewoon nooit zomaar kapot gaan, zeker niet bij een hoge snelheid. pirelli mag gewoon even zijn excuses aanbieden dat het aan de baan lag, wat een onzin.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
IJdele hoop. De mensen die het hards roepen dat ze F1 niks meer aan vinden of 'kapotgemaakt' vinden schreeuwen het weekend daarna weer net zo hard. En maar blijven kijken. En maar blijven klagen dat het niet meer leuk genoeg is om te kijken.quote:
quote:De Grand Prix van Maleisië is in 2016 de laatste race van het Formule 1-seizoen. Dat zegt Formule 1-baas Bernie Ecclestone tegen Autosport.
De race in Maleisië zal waarschijnlijk plaatsvinden op 4 of 11 december. Slechts drie keer eerder, in de jaren vijftig en zestig, eindigde het seizoen zo laat. Maleisië stond eerst voor 25 september op de kalender, een week na de Grand Prix van Singapore.
Daar wrong hem direct de schoen: de organisatoren van de wedstrijd in Singapore waren bang dat de race in het vlakbij gelegen Maleisië toeschouwers van hun evenement af zou snoepen. “In Maleisië waren ze tevreden, maar in Singapore niet”, aldus Ecclestone. “Dus daarom verschuiven we Maleisië naar december, weg van Singapore.”
Op de kalender die de FIA in juli presenteerde, prijkt het recordaantal van 21 Grands Prix. Het seizoen begint op 3 april in Australië, en zou eigenlijk op 27 november eindigen in Abu Dhabi. De Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe is voor het eerst gastheer van een race.
De ruimte op de F1-kalender die op de oorspronkelijke plek van de Grand Prix van Maleisië ontstaat, zou gebruikt kunnen worden om de zomerstop langer te maken. Die duurt nu slechts drie weken, tot onvrede van veel teams. Voor het teampersoneel, dat het hele jaar de wereld over reist, is de zomerstop een belangrijke gelegenheid om thuis tijd met familie en vrienden door te brengen. Mogelijk wordt de kalender dus nog op meer plaatsen gewijzigd.
Dat klopt, maar dat is iets totaal anders. Het gaat hier niet om stukjes die op de baan blijven liggen na een crash, Pirelli claimt dat de baan 'te vies' was en dat de FIA de baan maar beter moet schoonmaken vantevoren. Dat is natuurlijk een belachelijk statement, als de baan erg vies is moet de band er maar tegen kunnen. Dat er dan een klapt vooruit maar dan moet Pirelli gewoon de hand in eigen boezem steken en zeggen dat ze er voor zorgen dat dit niet weer gebeurt op 'vieze' banen. Ze blijven maar de schuld afschuiven, keer op keer. Te beginnen met dat schaamteloze persbericht waar ze claimen in 2013 al geklaagd te hebben bij de FIA.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:55 schreef sasquatsch het volgende:
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.
Dan lees je mijn posts toch niet meer.quote:Dan kijk je toch niet meer.
http://www.crash.net/f1/n(...)ver-testing-ban.htmlquote:Paul Hembery says Pirelli is setting a 'condition' that it must be permitted opportunities to test its tyres in preparation for the proposed 2017 change in technical regulations, or it will walk away from Formula 1.
The Italian firm has repeatedly aired its frustrations at being disallowed from testing its tyres using current machinery, with Hembery saying it hasn't been given 'adequate support' to complete its development programme.
With its current contract in F1 expiring at the end of 2016, Pirelli is currently in contention with Michelin to secure Formula 1's control tyre supply tender from 2017 onwards.
However, with any new deal coinciding with a wholesale change in the technical regulations, Pirelli says it must start placing conditions on its involvement in the sport in order for it to be sufficiently prepared for the modifications.
“It is a condition,” he said. “We cannot continue in a scenario where we can't do our work. Without a testing programme we won't be able to stay in the sport.
“If we are to stay in F1, we need to have a much better working relationship and collaboration between all parties in the sport. We can't go through to 2017 with a dramatic change in tyre widths, for example, with the current regulations saying we can't test in any F1 car whatsoever.”
Though Hembery admits the practicalities of such a request will be difficult to determine, he stresses it is crucial to ensure Pirelli is effectively tailoring the development of the tyres for a new regulation framework.
“There are a couple of proposals that have been put forward, so once we have that how to fit it into a very intensive race calendar year next year with a car that also needs to be different to the current car, because it is a wider track with more downforce, so there are a huge number of factors involved in practically delivering what we are asking.
“We would need, I would suggest, six sessions of three days each for next year and then into 2017, then you have pre-season testing.”
Eindelijk weer eens een circuit dat een verrassende uitslag voor de laatste race kan brengen. Erg gebeurt altijd wel wat in/op Maleisië. Eigenlijk ben ik van mening dat Brazilië weer de afsluiter moet krijgen, zoals het zo vaak had, maar logistiek gezien gewoon niet handig.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:47 schreef sasquatsch het volgende:
'Maleisie sluit in 2016 het seizoen af in december'
[..]
Heel ver gezocht als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:35 schreef 4-elements het volgende:
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
Dan moeten ze de deal wel vóór het einde van het seizoen rond hebben. Anders stijgt immers de waarde van de aandelen en moet Renault in feite dus ook de waarde van het prijzengeld gaan betalen aan de huidige eigenaren.quote:Op vrijdag 4 september 2015 22:35 schreef 4-elements het volgende:
Hoorde Olav Mol vandaag wat wauwelen over Renault op de radio. Zijn theorie was dat Renault expres slechte motoren levert aan Toro Rosso, omdat Lotus boven ze zou moeten eindigen in de constructeurstitel (want Renault wil Lotus overnemen en krijgt bij een hogere positie meer geld). Lijkt me een beetje vergezocht...
quote:McLaren set to lose £20m in sponsorship next year
McLaren are facing the prospect of losing £20 million in sponsorship next year with two major brands poised to leave the team after one of the worst seasons in their history.
The Daily Telegraph understands that both Johnnie Walker, the whisky brand, and Santander, the banking group, are likely to walk away from McLaren with the team languishing ninth in the constructors’ championship.
Johnnie Walker have been with McLaren for a decade, bringing £15 million a season. Their expected departure will be all the more galling for Ron Dennis, the McLaren chairman, given they offered at the end of 2013 to become the team’s title sponsor in a £43 million-a-year deal.
Dennis turned it down because he believed the offer was too small. A Johnnie Walker spokesman said on Friday night they are in “ongoing conversations” with McLaren but refused to comment on “speculation”. Santander’s £5 million yearly sponsorship is also set to end. The team also lost Hugo Boss to Mercedes last season after a 33-year association.
With McLaren facing a massive loss in prize money due to their poor performance, the additional shortfall in sponsorship revenue could put Jenson Button’s career in further jeopardy. As per his current contract, Button’s salary is scheduled to rise from £8 million to £12 million a year.
Although Honda supply engines for free, pay half the drivers’ salaries and give £25 million in sponsorship, McLaren are eager to save money. The team’s option on Button expires at the end of this month.
[..]
Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.quote:
Dat denk ik ook wel. Manor lijkt mij dan nog het meest logische, al verliest Sauber ook gedeeltelijk fabriekssteun van Ferrari nu Haas erbij is gekomen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
Kan me inderdaad niet voorstellen dat er teams happig zijn om met Honda in zee te gaan op het moment.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
Ben benieuwd welk team volgend jaar met Honda rijdt. Alleen McLaren gok ik zo.
De positie van Ron Dennis zal nu toch ook wel onder druk staan. Zo'n deal weigeren van Johnnie Walker zal hem in ieder geval niet helpen gezien de huidige status. Zei Eddie Jordan ook niet zoiets een aantal races geleden?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.
Geen idee, maar ik denk wel dat Dennis weer eens groot moedig is geweest en te arrogant.. Ze zitten helemaal niet in de positie om meer te verlangen van hun sponsors. Dat hij die deal geweigerd heeft is echt een enorme fout !quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Kan me inderdaad niet voorstellen dat er teams happig zijn om met Honda in zee te gaan op het moment.
[..]
De positie van Ron Dennis zal nu toch ook wel onder druk staan. Zo'n deal weigeren van Johnnie Walker zal hem in ieder geval niet helpen gezien de huidige status. Zei Eddie Jordan ook niet zoiets een aantal races geleden?
Yup, en volgens mij heb ik ook geruchten gelezen dat hij ook dit seizoen deals heeft geweigerd, want hij kreeg niet het bedrag dat hij vond het waard was. Zo langzamerhand komen ze in de buurt van het aantal sponsoren van Manor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk wel dat Dennis weer eens groot moedig is geweest en te arrogant.. Ze zitten helemaal niet in de positie om meer te verlangen van hun sponsors. Dat hij die deal geweigerd heeft is echt een enorme fout !
Ik heb van de engelse zenders gehoord dat Honda nog helemaal niet in wilde stappen dit jaar, maar vogend jaar pas. Ze zouden door druk van McLaren toch dit jaar al ingestapt zijn. Waarschijnlijk omdat McLaren al niet lekker ging en hoopte met Honda al eerder een ommekeer te kunnen maken. Lijkt dus een grote fout geweest te zijn, die niet per se Honda is aan te rekenen (doch wel gedeeltelijk).quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hmm jammer maar begrijpelijk.. McLaren lijkt echt een team dat zich na de 2e GP van elk seizoen alweer helemaal richt op het volgende seizoen als ze de boel niet op orde hebben. Ik had goede hoop dat het wel goed kwam met het team en dit jaar nog podia behaald konden worden, maar zonder die financiele steun zie ik die ontwikkeling ook niet meer zo hard gaan... McLaren gaat Williams achterna, zoals het ging eind jaren 90/00's.
Klinkt als het Lola MasterCard verhaal.quote:Op zondag 6 september 2015 02:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik heb van de engelse zenders gehoord dat Honda nog helemaal niet in wilde stappen dit jaar, maar vogend jaar pas. Ze zouden door druk van McLaren toch dit jaar al ingestapt zijn. Waarschijnlijk omdat McLaren al niet lekker ging en hoopte met Honda al eerder een ommekeer te kunnen maken. Lijkt dus een grote fout geweest te zijn, die niet per se Honda is aan te rekenen (doch wel gedeeltelijk).
mja, dat was helemaal huilen met de pet op. Honda kan tenminste nog zeggen dat ze in het jaar van hun terugkeer punten heeft gescoordquote:Op zondag 6 september 2015 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klinkt als het Lola MasterCard verhaal.
Nee.quote:Op zondag 6 september 2015 18:23 schreef nils7 het volgende:
Is die laatste race nog steeds dubbele punten?
Lewis staat er nu gewoon 53 punten voor op Rosberg, die hoeft die laatste (2?) races niet eens meer te rijden...
Geruchten...quote:Op zondag 6 september 2015 22:08 schreef zoem het volgende:
Red Bull won't use Renault engines in Formula 1 in 2016
Dat is eerder de bron van de geruchten dan een ondersteuning ervoor.quote:Op zondag 6 september 2015 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel ondersteund door het falen van die motoren.
Als ik Red Bull was zou ik hetzelfde doen, ik zie ze echt niet in 2016 met die motoren rijden.quote:Op zondag 6 september 2015 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is eerder de bron van de geruchten dan een ondersteuning ervoor.
Als de Renault zou draaien op geruchten, had er tenminste vaart in gezetenquote:Op zondag 6 september 2015 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is eerder de bron van de geruchten dan een ondersteuning ervoor.
Als Renault Lotus over wilt nemen, zijn ze dan niet erbij gebaat om heel zoveel niet op te lossen voor Toro Rosso? Lotus meer puntjes is meer geld komend jaar.quote:Op zondag 6 september 2015 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel ondersteund door het falen van die motoren.
Lotus rijdt met mercedes motoren.quote:Op maandag 7 september 2015 07:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als Renault Lotus over wilt nemen, zijn ze dan niet erbij gebaat om heel zoveel niet op te lossen voor Toro Rosso? Lotus meer puntjes is meer geld komend jaar.
Ik bedoel wat nou als Renault met opzet die motoren van TR niet heel erg veel beter en betrouwbaarder maakt. Dan wint Lotus van TR wellicht en daarmee vangt het team Lotus meer geld dan dat Renault voor TR alle problemen oplost en TR Lotus kan verslaan in de eindstrijd.quote:
Het hoeft toch niet uit te komen? Het was gewoon een hersenspinsel van mij. En in de F1 is niets wat het lijkt en list en bedrog schering en inslag. Het zou me niet eens verbazenquote:Op maandag 7 september 2015 09:31 schreef Rossdale het volgende:
Als ze hun motoren expres minder ontwikkelen en dat komt naar buiten dan is dat wel ultiem slechte PR voor Renault natuurlijk. Iets waar ze na al dit gezeik dit jaar niet bepaald op zitten te wachten.
I know, het zou best kunnen hoor maar denk eigenlijk van niet. Renault heeft er zelf ook baat bij om nu nog een zo goed mogelijke basis te leggen voor volgend jaar met een betere motor en veel betrouwbare data.quote:Op maandag 7 september 2015 09:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet uit te komen? Het was gewoon een hersenspinsel van mij. En in de F1 is niets wat het lijkt en list en bedrog schering en inslag. Het zou me niet eens verbazen
beide, kan dat wel? elke motoren bouwer mogen max 4 teams leveren.quote:Op maandag 7 september 2015 15:35 schreef Beach het volgende:
Ik las ook al weer vandaag dat STR en RB met Ferrari gaan rijden.
Als ze Manor en Sauber eruit gooien wel. Manor met Mercedes motoren en Sauber met Honda, aangezien ik gelezen heb dat Renault voorlopig geen customer teams meer wil. En dat het uberhaupt nog niet zeker is dat ze Lotus overnemen.quote:Op maandag 7 september 2015 16:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
beide, kan dat wel? elke motoren bouwer mogen max 4 teams leveren.
quote:McLaren and Honda's relationship appears to have reached breaking point amid reports the Woking team have asked for Yasuhisa Arai to be removed.
Arai, Honda's beleaguered chief motorsport officer, is under intense pressure after a series of promises went undelivered and the team produced little sign of progress after a dismal start to their renewed partnership.
Arai was grilled by the assembled media following qualifying at Monza in what was described by Sky F1's Ted Kravitz as a 'brutal interrogation'.
Arai batted away suggestions that he should resign and, to widespread incredulity, reiterated his belief that Honda's engine was better than Renault's.
According to The Daily Mail, 'McLaren are so exasperated at Honda's woeful performance that they have written to the company's president, Takahiro Hachigo, calling on him to replace Arai'.
Sky sources understand that it is true that McLaren CEO Ron Dennis has written to Honda although the exact contents of the dispatch are unknown.
...
With McLaren on course for their worst constructors' championship finish since 1980, the loss of prize-money revenue could have a major impact on the team's future prospects.
"It's difficult days for McLaren. They're going to finish eighth or ninth in the world championship, so they're going to lose a huge amount of TV income," added Brundle.
"They're not getting sponsors into the team, they might lose sponsors; their drivers look like they're just starting their Formula Ford careers - they've no sponsors on them.
"I know Honda are putting a lot of money in, but it's a big team with big overheads. You've got to look at it and think 'this needs to change soon'."
Matters showed no sign of improving on the track for the team on Sunday. While Button finished just 14th, Alonso retired from 15th with three laps remaining of what was another forgettable race for the team.
Manor kan die merc motoren nooit betalen, joh.quote:Op maandag 7 september 2015 17:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ze Manor en Sauber eruit gooien wel. Manor met Mercedes motoren en Sauber met Honda, aangezien ik gelezen heb dat Renault voorlopig geen customer teams meer wil. En dat het uberhaupt nog niet zeker is dat ze Lotus overnemen.
Lotus schijnt nog andere gegadigden te hebben voor overname volgens teambaas Mathew Carter, omdat de plannen van Renault niet zo gunstig zijn voor de huidige aandeelhouders.
Maar vandaag is in ieder geval de hoorzitting die bepaalt of Lotus 'in administration' gaat. Daarna zullen we wel weer meer horen.
En ook de relatie McLaren - Honda staat onder druk volgens Sky Sports
[..]
Wel in ruil voor een zitje voor Pascal Wehrlein. Zeker nu FI geen plek meer heeft voor Wehrlein.quote:Op maandag 7 september 2015 18:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Manor kan die merc motoren nooit betalen, joh.
quote:The Mercedes board has decided not to supply Formula 1 engines to Red Bull in the future, AUTOSPORT understands.
The news comes the day after it emerged Red Bull will not use Renault power next year, despite having a contract in place with the French manufacturer through to the end of 2016.
Red Bull is understood to have issued a document requesting a termination of its agreement that will be accepted by Renault.
Given the severe breakdown in the relationship between Red Bull and Renault, given the unreliability of the French manufacturer's power unit, the former approached Mercedes enquiring about a supply.
The Mercedes board has now looked at it, with AUTOSPORT sources confirming Daimler chairman Dieter Zetsche has decided to bring the tentative discussions to an end following his visit to Monza for the Italian Grand Prix at the weekend.
The thinking behind the move is Mercedes has waited 60 years to find itself in such a position back at the top of F1, and it has no intention of helping out a team with Red Bull's resources become a serious challenger to its success.
When asked ahead of the Italian GP weekend if Mercedes should supply Red Bull with engines, reigning world champion Lewis Hamilton expressed doubts.
"If we're serious about winning the world championship, probably not," said Hamilton.
"Red Bull is a great team, but it's like giving Ferrari our engines.
"We don't really need it. We are good where we are."
Only recently Mercedes motorsport boss Toto Wolff told AUTOSPORT the matter was up in the air as there were pros and cons to the prospect.
At the time, Wolff said: "Supplying one of your championship contenders with big resources, it needs to be carefully judged and balanced as to whether we would want to do that.
"But then from a global perspective, Red Bull is a really phenomenal brand that attracts younger audiences and consumers.
"Therefore you cannot wipe it off the table and say, 'From the team's perspective it doesn't make any sense, so we are not looking at it'."
It would appear to leave Red Bull with the sole fall-back option of getting Ferrari engines, although as of last week it is believed no approach had been made to the Italian marque.
Manor wellicht Honda motoren. Ze werken al samen met McLaren en Mclaren kan Vandoorne en Magnussen daar onder brengen.quote:Op maandag 7 september 2015 18:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Manor kan die merc motoren nooit betalen, joh.
Echt waar? Zondag ook al nietquote:Op dinsdag 8 september 2015 09:43 schreef hmmmz het volgende:
wtf kimi komt niet goed weg bij de start
Ik heb het zondag niet gekeken. Ook geen uitslagen gezien en ben het nu terug aan het kijken.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Echt waar? Zondag ook al niet
Wat een prutser!
ik zie het. zal naar het andere topic verhuizen dan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Verkeerd topic, en überhaupt gewenst is het niet...
zijn er nog meer teams in gevaar?quote:Op maandag 7 september 2015 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk niet dat Honda aan een ander team gaat leveren.
Zoals het er nu uitziet heeft de FIA geen andere mogelijkheid dan de limiet voor het leveren aan andere teams op te rekken naar 5 teams
Dan wordt het als volgt
Ferrari: Ferrari, Sauber, Haas, Red Bull, Toro Rosso
Mercedes: Mercedes, Williams, Force India, Manor
Honda: McLaren
Renault: Renault
Mocht Renault alsnog besluiten om uit de F1 te stappen blijft Lotus (mits ze de winter overleven) bij Mercedes.
Het Nederlands Elftalquote:
welk nieuwtje of gerucht staat daar?quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:51 schreef Wolve000 het volgende:
https://www.facebook.com/mark.sutton.7758/posts/10152998862726971
quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welk nieuwtje of gerucht staat daar?
quote:I don't like to rant to much but I take a photo on my way out of the track of LewisHamilton doing a burnout which is posted on our social media at Sutton Images, now it appears on his (Lewis Hamilton's) Facebook & Instagram official sites like its his image and his copyright! The cheek, nerve and blatant miss-use of copyright of someone else's image and intellectual property! Any lawyers out their who understand breach of intellectual copyright let me know! #lawsuit Also now On daily mail website with his copyright!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |