SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Vooral losse buien die behoorlijk pittig kunnen zijn. Borrelt lekker in Frankrijk ook al.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:43 schreef Rabieluh het volgende:
Wehe, heavy duty tuinstoelen.
Die lvl 2 van estofex had ik niet verwacht.
Nou ik zit er klaar voor hoor, kom maar op met die horizontale regen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Vooral losse buien die behoorlijk pittig kunnen zijn. Borrelt lekker in Frankrijk ook al.
Dobberwesterlingenquote:
Laatste jaren hadden we eigenlijk geen winter, dus misschien valt het dit jaar ook weer mee.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
Eigenlijk heb ik nog helemaal geen zin in de herfstelk seizoen heeft zo zijn charmes, maar ik ga de avonden waar de zon schijnt tot 22 uur en je heel de avond en nacht in korte broek en slippers kunt lopen wel missen. Weinig "last" van hitte gehad en daardoor geen zin in kou. Eigenlijk vooral geen zin in Nederlandse kou/winter
Ik ga Boudewijn de Groot's 'De vondeling van Ameland' in een modern jasje steken en het herdopen tot 'De vluchteling van Ameland'.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:24 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heb mijn paspoort verbrand en ga asiel aanvragen op Ameland!
Ik ben ook bang voor Nederlands weer deze winterquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
Eigenlijk heb ik nog helemaal geen zin in de herfstelk seizoen heeft zo zijn charmes, maar ik ga de avonden waar de zon schijnt tot 22 uur en je heel de avond en nacht in korte broek en slippers kunt lopen wel missen. Weinig "last" van hitte gehad en daardoor geen zin in kou. Eigenlijk vooral geen zin in Nederlandse kou/winter
Geen winter is eigenlijk al zoals het hier in Nederland bijna altijd gaat. Vaker is het dan grijs, vochtig en zonloos. Dat is juist hetgeen ik zo saai, suf en deprimerend vind :p. aan de andere kant zijn wat warmere temperaturen om de tijd van winter door te komen. Doe maar kou en sneeuw met kerst en daarna snel voorjaarquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Laatste jaren hadden we eigenlijk geen winter, dus misschien valt het dit jaar ook weer mee.Ik heb er zelf ook nog niet veel zin in (net terug van vakantie in Amerika met 26-35 graad). Hier lijkt het voorlopig nog wel vrij goed weer te zijn.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ga Boudewijn de Groot's 'De vondeling van Ameland' in een modern jasje steken en het herdopen tot 'De vluchteling van Ameland'.
Bak sneeuw en dan kraakheldere hemel en vrieskou. Zoals in 2012 toen het in Lelystad -22.9 was.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben ook bang voor Nederlands weer deze winter
Loat goanquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:01 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bak sneeuw en dan kraakheldere hemel en vrieskou. Zoals in 2012 toen het in Lelystad -22.9 was.
twitter:L1weer twitterde op maandag 24-08-2015 om 12:36:31Vandaag/morgen niet meer zomers warm,wel woensdag 28°. Vanavond/nacht/morgenochtend veel wind: 5-6 Bft: http://t.co/guBwUVzH9k #L1 #1limburg reageer retweet
Thijs Zeelen, weet niet wie erger is, hij of Pietje Paulusmaquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:38 schreef Burner82 het volgende:
Woensdag weer 28 graden...twitter:L1weer twitterde op maandag 24-08-2015 om 12:36:31Vandaag/morgen niet meer zomers warm,wel woensdag 28°. Vanavond/nacht/morgenochtend veel wind: 5-6 Bft: http://t.co/guBwUVzH9k #L1 #1limburg reageer retweet
Daar is mijn huis niet op bestendigquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:01 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bak sneeuw en dan kraakheldere hemel en vrieskou. Zoals in 2012 toen het in Lelystad -22.9 was.
Waar al die sites nou de 'talrijke buien' vandaan halen snap ik niet of de KNMI moet een dubbelganger site hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:22 schreef byah het volgende:
Eerste waarschuwingen voor vanmiddag/vanavond komen binnen, zal weer meevallen gok ik.
KNMI houdt het op 23-25 voor woensdag...quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Thijs Zeelen, weet niet wie erger is, hij of Pietje Paulusma
Alles en iedereen op weergebied is nog erg voorzichtig over komend weekend, KNMI houdt het bescheiden, KMI laat het een graad of 22 worden, dan zijn er een paar die richting de 27 gaan met een flinke slag om de arm.
En dan onze Thijs, die roept dat het tropisch gaat worden komend weekend
Ben benieuwd wie er uiteindelijk gelijk gaat krijgen...
Altijd een bonus graad voor arcen natuurlijkquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:38 schreef Burner82 het volgende:
[..]
KNMI houdt het op 23-25 voor woensdag...
Activate Force Shieldquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:41 schreef Rabieluh het volgende:
Wtf, gigantische regenbui in breda opeens, uit t niets.
And so, it has begun.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:57 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Is nu weggeregend, we staan nu open voor meer aanvallen
quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:57 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Is nu weggeregend, we staan nu open voor meer aanvallen
Zal daarna wel voor Wassenaar richting zee afbuigen, het forcefield kan natuulijk niet uit staan als ik niet op vakantie ben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:10 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Eerste donder in Den Haag zojuist
Dondert in de verte nog een beetje, gaat zo te zien richting de zeequote:Op maandag 24 augustus 2015 15:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal daarna wel voor Wassenaar richting zee afbuigen, het forcefield kan natuulijk niet uit staan als ik niet op vakantie ben.
Zonnetje weg?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:10 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Eerste donder in Den Haag zojuist
Zonnetje terugquote:
Ik dacht, laat ik maar niet posten dat er na Breda onweer uit gaat komen, om de Goden niet te verzoeken, maar helaas gebeurt het weer eens...quote:
quote:
Hier giet het ook, met regelmatig gedonder. Flitsen zie ik niet, maarja het is overdag.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Wolkbreuk bij Sloterdijk. Hele straat staat blank.
Veel gerommel inderdaad. Goed afgekoeld nu ook.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hier giet het ook, met regelmatig gedonder. Flitsen zie ik niet, maarja het is overdag.
Hier in Zuid ook net. Dikke vette hagelstenen. En alsof er niets is gebeurd schijnt nu de zon weer.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Wolkbreuk bij Sloterdijk. Hele straat staat blank.
Kan de overkant niet eens meer zien nouquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef Rabieluh het volgende:
https://webcam.nl/zaanseschans/
Irritante webcam waar je rennende toeristen op ziet.
En het regent nu bizar hard.
In Breda?quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:01 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Kan de overkant niet eens meer zien nou
Moet echt een prachtdag zijn om foto's te schieten van die wolkenpartijen, uitzicht is hier helaas erg matig, vooral nu ik niet meer op de bovenste verdieping uit het raam kan kijken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Het ging er net ff flink over hier idd.
Terwijl het nog goot, kwam de zon tevoorschijn. Weird haha
Ohquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:03 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De Zaanse Schans bij Breda ja, nee Zaandam dus.
Misschien dat ik niet duidelijk wasquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Oh
dacht dat het over Breda ging
Nou lekker. Woensdag afstuderen bij tropische temperaturen in m'n pakkie. Genieten weer.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:38 schreef Burner82 het volgende:
Woensdag weer 28 graden...twitter:L1weer twitterde op maandag 24-08-2015 om 12:36:31Vandaag/morgen niet meer zomers warm,wel woensdag 28°. Vanavond/nacht/morgenochtend veel wind: 5-6 Bft: http://t.co/guBwUVzH9k #L1 #1limburg reageer retweet
Zo das maf, misschien downburst ofzo, windhoosje?quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:37 schreef kree het volgende:
tornado in flevoland ofzo?
[ afbeelding ]
Woooow! Das een beste!quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:56 schreef DemonRage het volgende:
ff van weerwoord.be geplukt:
[ afbeelding ]
Tornado bij Wieringermeer.
Is weer mooi he, ik zit ook al een tijdje te kijken. Harlingen zit vol met goeie cams.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:08 schreef aloa het volgende:
Gave beelden op de webcam Harlingen.
http://www.webcam-harlingen.nl/pages/cameras/havenmond.php
Zijn er genoeg iddquote:Op maandag 24 augustus 2015 18:10 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Is weer mooi he, ik zit ook al een tijdje te kijken. Harlingen zit vol met goeie cams.
twitter:peterheerschop twitterde op maandag 24-08-2015 om 18:15:41Komt een buitje aan vrees ik. #kapiteinblijftontspannen http://t.co/GWGoRnu9WI reageer retweet
Amerikaanse toestandenquote:Op maandag 24 augustus 2015 18:09 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_wieringermeer.html
Oke, ik ben thuis van 2 weken weggeweest, de pret in Breda is over voor deze zomer gok ikquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:41 schreef Rabieluh het volgende:
Wtf, gigantische regenbui in breda opeens, uit t niets.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Oke, ik ben thuis van 2 weken weggeweest, de pret in Breda is over voor deze zomer gok ik
Hoorde van vrienden wel dat het goed tekeer ging vorige week ofzo.quote:
Ik heb best veel gefilmd moet ik zeggen maar heb er nog niks afgehaald (behalve het minibliksempje van vandaag wat je in dit topic kan vinden).quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:29 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hoorde van vrienden wel dat het goed tekeer ging vorige week ofzo.
Zijn er filmpjes van oid?
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl daar even loeren X)quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:54 schreef GekkePoes het volgende:
Volgens de regenradar moet het bij mij nu noodweer zijn, ik hoor alleen maar een beetje gerommel in de verte
quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:37 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik heb best veel gefilmd moet ik zeggen maar heb er nog niks afgehaald (behalve het minibliksempje van vandaag wat je in dit topic kan vinden).
Het waren twee en een halve bui die overkwamen, de eerste zorgde ervoor dat het nacht werd maar alle bliksem bleef hoog in de wolken, de bui erna was het wel raak met enorme bliksemflitsen, de laatste ging meer over Tilburg maar de bliksems waren heel goed te zien vanaf hier.
Ik zal vanavond eens m'n mobiel uitpluizen.
Mwah, het blijft bij regen vanavond.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Heel donkere lucht richting het Zuiden in Den Haag. Het regent ook. Zou het dan toch?
Portable force shieldsquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:09 schreef roislecxe het volgende:
[..]
2.5 week door Europa gereisd met de auto. 1 onweersbui tegengekomen bij Italië. 5 flitsen aand it was gone. Verder niks
http://www.wetteronline.de/wettertickerquote:Anhand der Schäden schätzen wir die Stärke des Tornados vorläufig auf mindestens F2, also einen Tornado mit Windgeschwindigkeiten zwischen 180 und 250 Kilometer pro Stunde.
Tja met de tent en alles kwam het wel goed uit dat het eigenlijk altijd droog was, maar een knallend onweer in de bergen had best gemogen.quote:
Ik weet er alles vanquote:
Erg suf weer ja, hebben ze eens kans om iets bijzonders te vermelden, doen ze het nietquote:Op maandag 24 augustus 2015 23:34 schreef INViCTuS het volgende:
De Duitse weersites maken tenminste nog melding van een tornado in Nederland. Media hier schrijven weer eens windhoos. Kap daar nou eens mee
Echt suf is dat idd. Alles altijd groter maken dan het is, en dan heb je eens iets om lekker spectaculair mee te doen...quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:34 schreef INViCTuS het volgende:
De Duitse weersites maken tenminste nog melding van een tornado in Nederland. Media hier schrijven weer eens windhoos. Kap daar nou eens mee
Moet je eens kijken hoe het alweer Limburg mooi ontwijktquote:
Die krijgen al genoeg. Andere delen die nooit wat krijgen mogen ook best eens aan de beurt zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoe het alweer Limburg mooi ontwijkt
Jij hebt laatst nog een mooie show gehad, toen was hier (alweer) niks... :pquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die krijgen al genoeg. Andere delen die nooit wat krijgen mogen ook best eens aan de beurt zijn.
het drijft inderdaad allemaal langs Roermond af. Roermond zelf krijgt niksquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:33 schreef gooddaddy het volgende:
Mijn dochter zit anders te klagen dat al het onweer lang roermond af drijft. Is het forcefield verplaatst?
Vergeet je paspoort nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:20 schreef jajablahblah het volgende:
Godskolere, ik ga een paar dagen naar Friesland. Vanuit Limburg
De wind komt nu vanuit een andere hoek.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef Burner82 het volgende:
Dat windkaartje van de knmi vertrouw ik niet meer... Zou nu harder waaien dan gisteravond...
Maar gisteravond klonk het alsof het hele gebouw weggeblazen werd, nu rustig briesje
Beschutting is hier niet van toepassingquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:29 schreef hangtime het volgende:
[..]
De wind komt nu vanuit een andere hoek.
Staat dat gebouw dan beter beschut toevallig?
Vandaar dat ik even richting Praag vlucht naar 26 tot 31 graden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er komt weer een berg met regen aan
Lekker, geniet er van!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:13 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Vandaar dat ik even richting Praag vlucht naar 26 tot 31 graden.
Het walhalla voor een liefhebber van historische gebouwen zoals moi.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Lekker, geniet er van!
Praag is een mooie stad!
Ook al zoiets jaquote:
Whehehehequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik lees dat het westen goed zit op onweer online.
http://www.onweer-online.(...)-2627-augustus-2015/
Hup, je forcefield aanzetten, anders krijg je dadelijk nog onweer en zo ookquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Whehehehe
Tsssss
Wacht, serieus?
Het forcefield heeft geen aan/uit knop, hij is er gewoon. Voor de aan/uit knop moet je in Breda zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hup, je forcefield aanzetten, anders krijg je dadelijk nog onweer en zo ook
We gaan het meemakenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het forcefield heeft geen aan/uit knop, hij is er gewoon. Voor de aan/uit knop moet je in Breda zijn
De aanknop is weer thuis, dus de kansen in het westen zijn weer gegroeidquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het forcefield heeft geen aan/uit knop, hij is er gewoon. Voor de aan/uit knop moet je in Breda zijn
Gezakt juist... toen wij beiden op vakantie waren, ging het los boven het Groene Hartquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:31 schreef roislecxe het volgende:
[..]
De aanknop is weer thuis, dus de kansen in het westen zijn weer gegroeid
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:34 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat dit kaartje niet meer klopt voor dat gedeeldte
Gaafquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:37 schreef Dagoduck het volgende:
Nog eentje van gisteravond:
[ afbeelding ]
Bruuuuuut.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:37 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
gaafquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:37 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Toffe foto.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:37 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:37 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig!!! Die zou bij mij aan de muur komen als ik hem gemaakt had!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:37 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen Den Helder wordt gespaard?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for BENELUX and extreme NW Germany mainly for severe wind gusts and tornadoes.
Schattig klein gebiedje boven ons, ik voorspel 2 tornados!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for BENELUX and extreme NW Germany mainly for severe wind gusts and tornadoes.
In west en oost Bredaquote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:53 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Schattig klein gebiedje boven ons, ik voorspel 2 tornados!
Dan hebben we altijd de foto's van gister nog:quote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:47 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Alleen Den Helder wordt gespaard?
Als dan net al die hanglui op het plein staan en alle bomen eroverheen vallen, dit terwijl ik alles film, prima.quote:
Hier is geen vervelende hanglui, dus vooruit, ik kijk uit het raam in de verte naar het monster, en jij filmt het zodat ik het toch dichtbij kan zien hier onlinequote:Op woensdag 26 augustus 2015 01:10 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Als dan net al die hanglui op het plein staan en alle bomen eroverheen vallen, dit terwijl ik alles film, prima.
Klinkt niet zo heel positief voor ons nee, maar na die dubbele bui vorige week blijf ik optimistisch.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 01:28 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hier is geen vervelende hanglui, dus vooruit, ik kijk uit het raam in de verte naar het monster, en jij filmt het zodat ik het toch dichtbij kan zien hier online
Maar eigenlijk, denk ik dat we niks krijgen
Als ik het meeste zo lees krijgt het westen/noordwesten de meeste kansen.
Indian Summertwitter:
Kwam live vanaf mijn dashboard cam net...quote:
Serieus? Waar is dit dan?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:15 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Kwam live vanaf mijn dashboard cam net...
Dat kan ik niet zeggen, dan komt iedereen naar die koe kijken.quote:
Laten we er maar niet over twisten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet weten.... het is een echte brain-twister, deze vraag!
Ik had toch wel verwacht dat jij 't wist.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet weten.... het is een echte brain-twister, deze vraag!
Pff.. Draai er nou niet zo omheen joh..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:05 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Laten we er maar niet over twisten.![]()
Voordat dit een stormlooptopic vol woordspelingen wordt, en iemand zich er over opwind... terug on topic. 't waait wel over.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:15 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Pff.. Draai er nou niet zo omheen joh..
Niet zonder reden het zonnigste stukje Nederland natuurlijkquote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:47 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Alleen Den Helder wordt gespaard?
Niet genoeg voor zwaar overlastquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Hoog genoeg voor flinke hagelstenen
Dat denk ik wel. Harmonie laat forse buien zien die ontstaan bij het koufront.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Niet genoeg voor zwaar overlast
Hoogtepunt dus via de Noordzee over Haarlem richting Almere. Zo ken ik het weer...quote:
Nee voor 17:30 moet om 17:45 naar de voetbal en dan moet het tot tenminste 22:00 droog zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:37 schreef dick_laurent het volgende:
Scheisse, ik ben op de fiets vandaag
Graag alle stortbuien en windhozen na 17:30 aub
Hmm ik weet het nog niet, de meeste kaarten gaan juist voor het noordwesten en noorden voor zwaarste buien. Vanmiddag nog maar eens kijken wat de update's doen want de onzekerheid is nog altijd aanwezig.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:43 schreef INViCTuS het volgende:
De grootste kans op volwassen supercells lijkt weggelegd voor de gebieden rood gemarkeerd op bijgevoegde kaart. De beste overlapping van de zwaarweerparameters bevindt zich in deze gebieden alsook de STP.
[ afbeelding ]
Het is ook nooit goed he?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:10 schreef GekkePoes het volgende:
Winderig, koud en dan ineens weer warm en keihard zweten omdat ik een jas aan heb..
Tussenseizoensweer? Hier is het gewoon zonnig en 25 graden ondanks de wind. Dat noem ik gewoon zomer. Of zit je ergens in het noorden of zo?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:39 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
nee. een beetje dat tussen seizoens weer is bijna niet naar te kleden.
Ja, zo noem ik dat. maar in het noorden is het weer altijd vreemd. In Den haag is het windstil terrasweer en ik heb het hier in Groningen dan koudquote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tussenseizoensweer? Hier is het gewoon zonnig en 25 graden ondanks de wind. Dat noem ik gewoon zomer. Of zit je ergens in het noorden of zo?
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:54 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja, zo noem ik dat. maar in het noorden is het weer altijd vreemd. In Den haag is het windstil terrasweer en ik heb het hier in Groningen dan koud
Misschien komt het ook omdat het hier beneden zeeniveau is.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik heb met je te doen. Grappig al die temperatuurverschillen in zo'n klein landje. Gelukkig woon ik op de goede plek wat dat betreft (Midden-Limburg).
Vorige keer was de enige keer ooit naar mijn idee dat Estofex er naast zat, in de zin van, de verwachting kwam niet of nauwelijks uit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:28 schreef Infection het volgende:
Estofex geeft een level 1. Afgelopen week was het level 2 en leek het allemaal wel mee te vallen. Nu dus helemaal niets?
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-mogelijke-supercellquote:"Het kan best heftig worden." Nederland krijgt tegen het einde van de middag te maken met zwaar onweer, harde windstoten en regen- en hagelbuien. Volgens weervrouw Nicolien Kroon is er zelfs kans op een zogenoemde supercell.
Te noordelijk! die hebben al genoeg gehad!quote:
Webcam Harlingenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:46 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Te noordelijk! die hebben al genoeg gehad!
Als het maar over webcamwalhalla Harlingen trekt dan.
In hoeverre trekt dit het binnenland in, is de verwachting?quote:
Die temperatuurverschillen doen zich overal voor waar kustgebieden overgaan in continentale gebiedenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik heb met je te doen. Grappig al die temperatuurverschillen in zo'n klein landje. Gelukkig woon ik op de goede plek wat dat betreft (Midden-Limburg).
Lijkt me toch wel erg vet om een keer een echte supercell mee te maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:46 schreef WeerServies het volgende:
Straks moeten we vooral in Nederland aandacht hebben voor een low cape, high shear situatie waarbij windhozen frequent kunnen voorkomen (zelfs meer dan tijdens de omgekeerde synoptische situatie). Hoogste kansen tussen 15:00 en 21:00. Passage van het koudefront zal verlopen met enkele flinke windstoten. We hebben wat meer duiding gegeven in onze blogpost: supercellulaire cellen mogelijk.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:46 schreef WeerServies het volgende:
Straks moeten we vooral in Nederland aandacht hebben voor een low cape, high shear situatie waarbij windhozen frequent kunnen voorkomen (zelfs meer dan tijdens de omgekeerde synoptische situatie). Hoogste kansen tussen 15:00 en 21:00. Passage van het koudefront zal verlopen met enkele flinke windstoten. We hebben wat meer duiding gegeven in onze blogpost: supercellulaire cellen mogelijk.
Zo ziet het er niet naar uit als je het mij vraagtquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gaan we vandaag allemaal dood of wat?
ga op t dak vertoeven naast een antenne of iets.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gaan we vandaag allemaal dood of wat?
Of nietquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:51 schreef Jorian29 het volgende:
mooi he: http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&page_0=16
Strikes: 0
Daar komt straks wel verandering in :p
Iets westelijker begint er al wat.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:51 schreef Jorian29 het volgende:
mooi he: http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&page_0=16
Strikes: 0
Daar komt straks wel verandering in :p
Moet niet te gevaarlijk worden natuurlijkquote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:22 schreef Dagoduck het volgende:
De overlevingsloop van vanavond is afgelastWat nou overlevingsloop.
Daar word ik nog niet geil van.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:37 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.lehavretourism(...)dresse-le-havre.html
Mooie wolkjes.
Oe, op het randje van pulses of warmth en stormy late! Klinkt als een goede herfstquote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:40 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
En de herfstverwachting van hetzelfde Accuweather. Die wederom met de zomer vrij goed zaten.
[ afbeelding ]
Hier het randje "Summer heat lingers" en "Rounds of thunderstorms"quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:42 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oe, op het randje van pulses of warmth en stormy late! Klinkt als een goede herfst
Heel hard zuigen, dan komt het misschien jouw kant opquote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:01 schreef Rabieluh het volgende:
Oh nee dadelijk verdwijnt alles de Noordzee op, noooooooooooooooooooooooo
Ik zet de stofzuiger aan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Heel hard zuigen, dan komt het misschien jouw kant op
Nou, dan mag er wel heel wat gebeuren wil het één van die kanten op draaien volgens mij...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:11 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Mogelijke richting onweersbuien.
Er had een bochtje om Breda heen gemoeten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:11 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
alles over Amsterdamquote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:11 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Daar zit gewoon een tijdelijke dip in activiteitquote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:13 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Er had een bochtje om Breda heen gemoeten.
Geeft de richting van het front aan, niet de richting van de buien op dit momentquote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Nou, dan mag er wel heel wat gebeuren wil het één van die kanten op draaien volgens mij...
M'n bloed begint al te koken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar zit gewoon een tijdelijke dip in activiteit
die pijl over Roffa heen is wel interessantquote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:11 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb echt niet het idee dat er wat gaat gebeuren hier vanavond. Hooguit een paar spetters en 5 minuten een aanwakkering van de wind van 2 naar 3 bft ofzo.quote:
quote:As of 16 UTC ... water vapour satellite imagery indicates that a shortwave trough is crossing the central English Channel providing incraasing upward motion over NW France, the southern North Sea and Benelux. Across these areas, relatively modest instability of 500 J/kg has likely developed, although this is hard to ascertain given the poor coverage of radiosonde data across the Benelux countries.
Ahead of the trough, a number of storms have developed over NW France and the Southern North Sea. Given the highly-sheared environment in which they develop, they will likely include supercells among linearly-organized convection.
Until 21 UTC...the storm activity is forecast to develop further to the northeast across the indicated area. The low-level shear is forecast to strengthen as 1 km AGL winds increase to 20-25 m/s, yielding 10-15 m/s 0-1 km shear. Along with a tendency of surface winds to back ahead of a zone of surface troughdiagnosed near a line from Dunkirk to Paris, a relatively favorable environment for tornadoes should develop.
Summary... a few tornadoes, scattered severe wind events and possibly some large hail are likely across the indicated area until 21 UTC.
Dat is dan weer interessant voor het Twentequote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:46 schreef tralalala het volgende:
Op de Europese buienradar begint het nu wel opeens naar het oosten te knallen onder Belgie.
We houden alles gewoon goed in de smiezen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Binnen 5 seconden van elkaar dezelfde foto posten. Toeval zeker
quote:
Ook een beetje woeiquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:17 schreef Rabieluh het volgende:
http://surfersparadise.be/beachcam/
regeehhhh
Die container links of die tent rechts?quote:
Haha, dat tentje, ik hoop er al de hele zomer opquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die container links of die tent rechts?
Is Breda al van de kaart geveegd? Ga er morgen 2daagjes heenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Haha, dat tentje, ik hoop er al de hele zomer op.
Mja, ik zou uitwijken naar Antwerpen, hier is enkel nog puin.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:26 schreef Toto69 het volgende:
Hlaas
[..]
Is Breda al van de kaart geveegd? Ga er morgen 2daagjes heen
Nou Rois is er weer dus de onweersverwachtingen zijn ernstig laag.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:26 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Is Breda al van de kaart geveegd? Ga er morgen 2daagjes heen
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:28 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Mja, ik zou uitwijken naar Antwerpen, hier is enkel nog puin.
*getypt vanuit het tentenkamp in de voormalig centrum.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:29 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Nou Rois is er weer dus de onweersverwachtingen zijn ernstig laag.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:29 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Nou Rois is er weer dus de onweersverwachtingen zijn ernstig laag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |