SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Vooral losse buien die behoorlijk pittig kunnen zijn. Borrelt lekker in Frankrijk ook al.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:43 schreef Rabieluh het volgende:
Wehe, heavy duty tuinstoelen.
Die lvl 2 van estofex had ik niet verwacht.
Nou ik zit er klaar voor hoor, kom maar op met die horizontale regen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Vooral losse buien die behoorlijk pittig kunnen zijn. Borrelt lekker in Frankrijk ook al.
Dobberwesterlingenquote:
Laatste jaren hadden we eigenlijk geen winter, dus misschien valt het dit jaar ook weer mee.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
Eigenlijk heb ik nog helemaal geen zin in de herfstelk seizoen heeft zo zijn charmes, maar ik ga de avonden waar de zon schijnt tot 22 uur en je heel de avond en nacht in korte broek en slippers kunt lopen wel missen. Weinig "last" van hitte gehad en daardoor geen zin in kou. Eigenlijk vooral geen zin in Nederlandse kou/winter
Ik ga Boudewijn de Groot's 'De vondeling van Ameland' in een modern jasje steken en het herdopen tot 'De vluchteling van Ameland'.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:24 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heb mijn paspoort verbrand en ga asiel aanvragen op Ameland!
Ik ben ook bang voor Nederlands weer deze winterquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
Eigenlijk heb ik nog helemaal geen zin in de herfstelk seizoen heeft zo zijn charmes, maar ik ga de avonden waar de zon schijnt tot 22 uur en je heel de avond en nacht in korte broek en slippers kunt lopen wel missen. Weinig "last" van hitte gehad en daardoor geen zin in kou. Eigenlijk vooral geen zin in Nederlandse kou/winter
Geen winter is eigenlijk al zoals het hier in Nederland bijna altijd gaat. Vaker is het dan grijs, vochtig en zonloos. Dat is juist hetgeen ik zo saai, suf en deprimerend vind :p. aan de andere kant zijn wat warmere temperaturen om de tijd van winter door te komen. Doe maar kou en sneeuw met kerst en daarna snel voorjaarquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Laatste jaren hadden we eigenlijk geen winter, dus misschien valt het dit jaar ook weer mee.Ik heb er zelf ook nog niet veel zin in (net terug van vakantie in Amerika met 26-35 graad). Hier lijkt het voorlopig nog wel vrij goed weer te zijn.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ga Boudewijn de Groot's 'De vondeling van Ameland' in een modern jasje steken en het herdopen tot 'De vluchteling van Ameland'.
Bak sneeuw en dan kraakheldere hemel en vrieskou. Zoals in 2012 toen het in Lelystad -22.9 was.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben ook bang voor Nederlands weer deze winter
Loat goanquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:01 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bak sneeuw en dan kraakheldere hemel en vrieskou. Zoals in 2012 toen het in Lelystad -22.9 was.
twitter:L1weer twitterde op maandag 24-08-2015 om 12:36:31Vandaag/morgen niet meer zomers warm,wel woensdag 28°. Vanavond/nacht/morgenochtend veel wind: 5-6 Bft: http://t.co/guBwUVzH9k #L1 #1limburg reageer retweet
Thijs Zeelen, weet niet wie erger is, hij of Pietje Paulusmaquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:38 schreef Burner82 het volgende:
Woensdag weer 28 graden...twitter:L1weer twitterde op maandag 24-08-2015 om 12:36:31Vandaag/morgen niet meer zomers warm,wel woensdag 28°. Vanavond/nacht/morgenochtend veel wind: 5-6 Bft: http://t.co/guBwUVzH9k #L1 #1limburg reageer retweet
Daar is mijn huis niet op bestendigquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:01 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bak sneeuw en dan kraakheldere hemel en vrieskou. Zoals in 2012 toen het in Lelystad -22.9 was.
Waar al die sites nou de 'talrijke buien' vandaan halen snap ik niet of de KNMI moet een dubbelganger site hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:22 schreef byah het volgende:
Eerste waarschuwingen voor vanmiddag/vanavond komen binnen, zal weer meevallen gok ik.
KNMI houdt het op 23-25 voor woensdag...quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Thijs Zeelen, weet niet wie erger is, hij of Pietje Paulusma
Alles en iedereen op weergebied is nog erg voorzichtig over komend weekend, KNMI houdt het bescheiden, KMI laat het een graad of 22 worden, dan zijn er een paar die richting de 27 gaan met een flinke slag om de arm.
En dan onze Thijs, die roept dat het tropisch gaat worden komend weekend
Ben benieuwd wie er uiteindelijk gelijk gaat krijgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |