Vandaag werd er door de slinkse policormafia in samenwerking met de moslimfundamentalistische kopschoppers een poging ondernomen om er een heel andere draai aan te geven:quote:Jan Roos is vanavond aangevallen door maar liefst twaalf kansenparels. De Marokkanen vielen hem aan omdat hij bij PowNed heeft gewerkt.
Dit heeft hij zojuist bekendgemaakt via twitter. Verdere informatie ontbreekt vooralsnog.twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:29:54Net aangevallen door 12 Marokkanen in Amsterdam-West met stokken, ijzeren staven en stenen. Omdat ik bij PowNed heb gewerkt. reageer retweet
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:31:36Werd met stenen begooid. Onder een luid "ik neuk je kanker moeder" vielen ze aan. reageer retweet
Jan Roos belaagd door 12 Marokkanentwitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:32:49We maken je dood, gilden ze. Ze hadden alleen niet gerekend op dat sommige Nederlandse mannen de tegenaanval inzetten. reageer retweet
AT5 heeft zelfs een geluidsopname en interviews met de kinderen:quote:Het incident met Jan Roos liep toch nét wat anders
12-08-15 17:40 uur - Bron: Het Parool
Er was gisteravond inderdaad een confrontatie tussen Geenstijlverslaggever Jan Roos en hangjongeren in de Joos de Moorstraat in West, maar in zijn Twitterverslag liet Roos achterwege dat hij zelf een flink wapen uit zijn achterbak trok.
Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen
Jan Roos
'Ik stond bij mijn auto toen een groepje Marokkanen mij begon uit te schelden. Ze riepen: 'Kankerlijer, 'ik neuk je kankermoeder' en dergelijke. Maar kort daarna begonnen ze stenen naar me te gooien. Die trokken ze uit de grond en sloegen ze kapot,' vertelde Roos vanochtend over de confrontatie die hij gisteravond rond half negen had met 'twaalf Marokkanen'. 'Ze liepen op me af met een stuk hout en een ijzeren pijp. Ze zeiden dat ze me gingen doodslaan. Ik wilde wegrennen, maar toen bedacht ik me dat ik helemaal niet goed kan rennen. Dus ben ik op ze afgerend, met veel kabaal. Daarna renden ze weg.'
Uit navraag in de buurt blijkt dat er inderdaad sprake is geweest van een confrontatie met over en weer geschreeuw, maar wat zich precies heeft afgespeeld blijft onduidelijk. Volgens drie omwonenden had Roos op enig moment een matzwart kapmes in zijn hand van zeker een halve meter lang, waarmee hij de groep wegjoeg. 'Ik zag hem met dat mes zwaaien, om te intimideren,' zegt overbuurman Khaled Omeraat (45). 'Ik vroeg hem of hij hier woonde, maar hij was druk met het uiten van allerlei racistische teksten.'
Kapmes
Volgens drie jongens die deel waren van de groep op het plein, herkende één van hen Roos als verslaggever van Geenstijl. 'Een bn'er!' riep iemand,' zegt een van de jongens. 'Toen liepen we met maximaal vijf van ons naar hem toe. We zeiden: 'Mogen we je wat vragen, ben jij van Pownews?'
Volgens de jongens trok Roos op enig moment het kapmes uit de achterbak van zijn auto en trok de hoes er af. 'Hij zei: 'Ik hak jullie kankerkoppen er af!'
Volgens de getuigen, waaronder een overbuurvrouw, stond Roos tegenover minder dan twaalf jongens en gooiden ze niet met straatstenen, laat staan dat er stokken en ijzeren staven aan te pas kwamen, zoals de verslaggever stelde. 'Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw.
'Roedel bloeddorstige honden'
Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen.'
Roos zegt het eerder 'niet relevant' te hebben gevonden om te vermelden dat hij een wapen had en dat hij het daarom vandaag bewust onvermeld liet in de uitvoerige discussie over het incident op social media. 'Het lijkt mij interessanter dat ik door een roedel bloeddorstige honden werd aangevallen dan dat ik mij heb geprobeerd te verdedigen.'
De aanwezigheid van het kapmes zou kunnen verklaren waarom Roos geen aangifte heeft gedaan van het incident, ook niet nadat de politie én stadsdeel West hem gisteren en vandaag vroegen dat wel te doen. Zelf zegt Roos weinig vertrouwen te hebben in een aangifte. De jongens op het plein denken evenmin aan aangifte - 'Als-ie een man is, komt-ie vandaag terug' - en willen ook niet hun naam geven.
(Door: Merel Straathof en Maarten van Dun)
Ik zal het nog even editten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:27 schreef Barbusse het volgende:
Die TT![]()
Misschien ook wel handig om wat updates uit het vorige topic in de TT te zetten, anders begint de hele discussie weer van voren af aan
He, ik maak een topic vol, ik open meteen een nieuw topic zodat de discussie verder kan. Dan ga ik de OP editten. Kwestie van etiquette.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:28 schreef hottentot het volgende:
Tering het is 18:23 volgens jouw post en hij is alweer in de avond aangevallen
Ik wist niet dat je boos werd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
He, ik maak een topic vol, ik open meteen een nieuw topic zodat de discussie verder kan. Dan ga ik de OP editten. Kwestie van etiquette.
Grazie millequote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zal het nog even editten.
Ik werd niet boos, ik kan het alleen niet helpen dat de eerste berichtgeving leugenachtig was.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je boos werd.
Dat is een honkbalknuppel ook. Het oude dilemma, waar leg je de grens?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Vast wel, maar dat neemt niet weg dat dit geval een gevaarlijk wapen is.
Ik kom niet uit een prachtwijk, ik heb wel in een prachtwijk gewoond en ik kom er nog steeds regelmatig. Ik weet hoe het is om met sommige van die kansenjongeren om te gaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
Bram komt uit de hood. Daarom heeft hij wel begrip voor de actie van Jan.
Als je er van houdt dat hij het compleet uit het verband rukt.quote:
En nu draag je voor de zekerheid altijd een honkbalknuppel bij je?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kom niet uit een prachtwijk, ik heb wel in een prachtwijk gewoond en ik kom er nog steeds regelmatig. Ik weet hoe het is om met sommige van die kansenjongeren om te gaan.
Dat deed Jan niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je er van houdt dat hij het compleet uit het verband rukt.
Dat weet ik ook, had ze ook altijd graag in de winkel, vrolijke jongens en dan had je tenminste weer ruimte om de nieuwe dingen uit te stallen. Scheelde ook in de boekhouding want zonder kassa viel er niet veel meer aan te slaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kom niet uit een prachtwijk, ik heb wel in een prachtwijk gewoond en ik kom er nog steeds regelmatig. Ik weet hoe het is om met sommige van die kansenjongeren om te gaan.
Hoho, Jan is het slachtoffer.quote:
Nadat hij werd bedreigd. Als je wel eens in zo'n kanswijk komt dan weet je dat dreigementen daar iets minder loos zijn dan wat de meeste Nederlanders zijn gewend als iemand een dreigement uit.quote:
En een anus.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, Jan is het slachtoffer.
Mocht ik het volgende topic openen, dan wordt de TT "Jan Roos ontsnapt ternauwernood aan levensgevaarlijk gewapende Jihadisten", zo blijft iedereen tevreden. Ook de mensen die dadelijk komen babbelen over policors.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal nooit alle Poldermarokkanen over 1 kam scheren, ik heb toevallig een Marokkaanse vriend die wel ene prima kerel is. Helaas is het wel een feit dat bepaalde groepen van hen extreem veel problemen veroorzaken, dat mag best worden benoemd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat weet ik ook, had ze ook altijd graag in de winkel, vrolijke jongens en dan had je tenminste weer ruimte om de nieuwe dingen uit te stallen. Scheelde ook in de boekhouding want zonder kassa viel er niet veel meer aan te slaan.
Dat hebben anderen al voor ons gedaan, en ik ben vrij zeker dat zowel het in je auto meevoeren van een enorm kapmes als ermee zwaaien terwijl je dreigt iemands kop er mee af te hakken over de grens is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een honkbalknuppel ook. Het oude dilemma, waar leg je de grens?
Dat hoeft nu ook weer niet (het laatste trouwens welquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mocht ik het volgende topic openen, dan wordt de TT "Jan Roos ontsnapt ternauwernood aan levensgevaarlijk gewapende Jihadisten", zo blijft iedereen tevreden Ook de mensen die dadelijk komen babbelen over policors..
Hij was correcter dan jouw TT voor deel 2.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op enig moment ja. Haha laat zich radenquote:Volgens de jongens trok Roos op enig moment het kapmes uit de achterbak van zijn auto en trok de hoes er af. 'Hij zei: 'Ik hak jullie kankerkoppen er af!'
Dat neemt niet weg dat er geen goede reden is om het bezit van zo'n mes te verbieden, alleen kan het wel redelijk zijn dat je dan eist dat de bezitter aantoont dat hij het ergens voor nodig heeft en dat er geen alternatief is wat net zo goed of beter werkt maar wat minder gevaarlijk is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat hebben anderen al voor ons gedaan, en ik ben vrij zeker dat zowel het in je auto meevoeren van een enorm kapmes als ermee zwaaien terwijl je dreigt iemands kop er mee af te hakken over de grens is.
Die jongens hadden hem eerst nog heel lief gevraagd hoe het met hem gingquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:50 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Op enig moment ja. Haha laat zich raden
Net als bijna iedereen ken ik ook wel goede leuke jongens, maar procentueel blijft het de groep die de meeste problemen geeft. Ik heb met jongens gewerkt die hartstikke tof waren en ik heb met afrikanen gewerkt die we op de werkvloer maar in elkaar hebben geslagen omdat ze een homofiele collega lastig vielen, en een grote bek gaven toen we er wat van zeiden.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal nooit alle Poldermarokkanen over 1 kam scheren, ik heb toevallig een Marokkaanse vriend die wel ene prima kerel is. Helaas is het wel een feit dat bepaalde groepen van hen extreem veel problemen veroorzaken, dat mag best worden benoemd.
In Groningen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat weet ik ook, had ze ook altijd graag in de winkel, vrolijke jongens en dan had je tenminste weer ruimte om de nieuwe dingen uit te stallen. Scheelde ook in de boekhouding want zonder kassa viel er niet veel meer aan te slaan.
Ik had een keer een beitel los in de bus liggen, kreeg een waarschuwing bij controle. Zo'n ding heb je gewoon niet in je auto te hebben, hang het lekker aan de muur thuis.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er geen goede reden is om het bezit van zo'n mes te verbieden, alleen kan het wel redelijk zijn dat je dan eist dat de bezitter aantoont dat hij het ergens voor nodig heeft en dat er geen alternatief is wat net zo goed of beter werkt maar wat minder gevaarlijk is.
Een waarschuwing, badass.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik had een keer een beitel los in de bus liggen, kreeg een waarschuwing bij controle. Zo'n ding heb je gewoon niet in je auto te hebben, hang het lekker aan de muur thuis.
Je mag er toch wel van uit gaan dat je in hartje Amsterdam geen kapmes nodig hebt lijkt mequote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er geen goede reden is om het bezit van zo'n mes te verbieden, alleen kan het wel redelijk zijn dat je dan eist dat de bezitter aantoont dat hij het ergens voor nodig heeft en dat er geen alternatief is wat net zo goed of beter werkt maar wat minder gevaarlijk is.
Dat wordt ook benoemd. Sterker nog, die plaat wordt ondertussen zo vaak afgespeeld dat de Beatles hun positie als meest succesvolle band aller tijden dreigen te verliezen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal nooit alle Poldermarokkanen over 1 kam scheren, ik heb toevallig een Marokkaanse vriend die wel ene prima kerel is. Helaas is het wel een feit dat bepaalde groepen van hen extreem veel problemen veroorzaken, dat mag best worden benoemd.
Daar zijn we het volstrekt over eens.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net als bijna iedereen ken ik ook wel goede leuke jongens, maar procentueel blijft het de groep die de meeste problemen geeft. Ik heb met jongens gewerkt die hartstikke tof waren en ik heb met afrikanen gewerkt die we op de werkvloer maar in elkaar hebben geslagen omdat ze een homofiele collega lastig vielen, en een grote bek gaven toen we er wat van zeiden.
Het kan alle kanten op, maar met hun wat vaker de foute. Blij dat ik er vanaf ben.
Hopelijk blijft het geen tijdloze klassieker.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat wordt ook benoemd. Sterker nog, die plaat wordt ondertussen zo vaak afgespeeld dat de Beatles hun positie als meest succesvolle band aller tijden dreigen te verliezen.
Uit onvrede over het gebrek aan actie van onze politici om dit probleem op te lossen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat wordt ook benoemd. Sterker nog, die plaat wordt ondertussen zo vaak afgespeeld dat de Beatles hun positie als meest succesvolle band aller tijden dreigen te verliezen.
Yep.quote:
Van alles is denkbaar. Misschien wil je op vakantie gaan naar een jungle? Het is niet mijn idee van vakantie maar wie ben ik om een ander hierin te belemmeren?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je mag er toch wel van uit gaan dat je in hartje Amsterdam geen kapmes nodig hebt lijkt me
Populair onder jongeren, die Roos.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:55 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Omdat jij hem toevallig leuk vind
Het blijkt wel weer wat een hond die Roos is.
Daarom monteur worden, een stuk 3x95mm AS op de achterbankquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik had een keer een beitel los in de bus liggen, kreeg een waarschuwing bij controle. Zo'n ding heb je gewoon niet in je auto te hebben, hang het lekker aan de muur thuis.
Dat ligt in de handen van de Calimero's die iedere klacht en vooroordeel die ze hebben over Marokkanen, terecht of onterecht, eindigen met "Jamaar dit mag natuurlijk niet gezegd worden, want dan ben je een racist en fascist HURRDURRR!!"quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het geen tijdloze klassieker.
En dan leg je dat ding in de auto?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van alles is denkbaar. Misschien wil je op vakantie gaan naar een jungle? Het is niet mijn idee van vakantie maar wie ben ik om een ander hierin te belemmeren?
Blijkt wel ja. Als ze maar een grote bek hebben.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Populair onder jongeren, die Roos.
Nou, het mijne welquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van alles is denkbaar. Misschien wil je op vakantie gaan naar een jungle? Het is niet mijn idee van vakantie maar wie ben ik om een ander hierin te belemmeren?
En daarom gaan mensen hele bevolkingsgroepen maar over een kam scheren en geloven dat deze "verslaggever" de waarheid zegt? Ik zeg niet dat ik jou bedoel hoor. Maar het wordt wel steeds erger. En als "wij" steeds erger worden, zullen "zij" dat ook worden. Het merendeel wil gewoon mee kunnen draaien in de maatschappij hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uit onvrede over het gebrek aan actie van onze politici om dit probleem op te lossen?
Ik ervaar geen enkel Marokkanenprobleem in Groningen. Dat wil niet zeggen dat het allemaal lieve jongens zijn, maar de getalsverhoudingen zijn er gewoon niet naar om een aparte groep te krijgen die wijken domineert met alle gevolgen vandien.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Yep.
Winkel binnenstad oost, 5x inbraak gehad 1x een groep blanke motorboys (club van "van gool" als het je iets zegt, maar die waren zo dronken dat ze alleen de vuilniszaken stalen) 1x een Turk die overmeesterd en mishandeld is (domme kermende schreeuwbek) 1x Marokkanen zijn gepakt door het aanbieden van handel bij inbrengwinkels, 1x allochtonen volgens getuigen, en 1x keer geen flauw idee. Tel daar de allochtoon bij op die op mijn achterbank lag te slapen toen ik naar het werk wilde gaan en de percentages zullen niet zoveel afwijken van het landelijk gemiddelde.
Dat ben ik met je eens maar het ging hier om het bezit, niet om het dragen van.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat dient zo'n ding goed verpakt te zitten, dat wil zeggen dat je er niet meteen bij kunt om ermee te handelen en nee, daar valt een kofferbak niet onder.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is niet mijn schuld, die is door de mod gewijzigd. De oorspronkelijke was:quote:
Niet bezit, wel vervoeren. Volgens mij moet je zo'n kapmes hetzelfde behandelen als een geweer. Veilig opgeborgen zodat je er niet meteen bij kunt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar het ging hier om het bezit, niet om het dragen van.
Ik ben trouwens niet tegen het dragen van een wapen waarmee je jezelf kan beschermen, het hangt van het hoe en wat af. Het lijkt me voor nu beter dat de overheid het geweldsmonopolie met vuurwapens behoudt - ook al vertrouw ik geen enkele overheid en maak ik me zorgen om de erosie van de pers en persvrijheid in Nederland, ik besef dat we waarschijnlijk minder slachtoffers hebben met een terughoudend vuurwapenbeleid - maar dat iemand pepperspray draagt om zichzelf te beschermen vind ik prima, je doet er relatief weinig kwaad mee en als offensie wapen heb je er niet gek veel aan. Voor je verdediging kan het wel erg nuttig zijn.
Nog beter:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet mijn schuld, die is door de mod gewijzigd. De oorspronkelijke was:
"Verwarde BN-er belaagt kinderen met kapmes"
Dit ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nog beter:
"Verwarde BN-er verdedigt zich met kapmes tegen kinderen"
Precies wat ik zei.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou, het mijne welMaar je mag er van uit gaan dat er ook gekeken wordt naar wat je op dat moment nog meer bij hebt. Heb je allemaal fancy kampeerspul bij en kun je vertellen wat je gaat doen dan is het allemaal geen enkel probleem
Dat klopt, messen die je mag bezitten moet je op zo'n manier vervoeren.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet bezit, wel vervoeren. Volgens mij moet je zo'n kapmes hetzelfde behandelen als een geweer. Veilig opgeborgen zodat je er niet meteen bij kunt.
Of "Jan Roos is zo verward dat hij niet meer kan tellen, het verschil tussen een kapmes een knuppel niet meer weet, en niet door heeft dat de gewelddadige stemmen in zijn hoofd ook uit zijn mond komen". Maar ja, dan gaat het over zijn geestestoestand, en niet meer over het voorval.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nog beter:
"Verwarde BN-er verdedigt zich met kapmes tegen kinderen"
Groningen heeft niet één sterke groep het zit wat verspreid en velen komen amper tot niet in het centrum, daarbij is de stad nu veel rustiger dan in de jaren '80. Het is al met al een relaxte geweldige stadquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ervaar geen enkel Marokkanenprobleem in Groningen. Dat wil niet zeggen dat het allemaal lieve jongens zijn, maar de getalsverhoudingen zijn er gewoon niet naar om een aparte groep te krijgen die wijken domineert met alle gevolgen vandien.
Er moet nog zoveel blijken in dit welles-nietes verhaal.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of "Jan Roos is zo verward dat hij niet meer kan tellen, het verschil tussen een kapmes een knuppel niet meer weet, en niet door heeft dat de gewelddadige stemmen in zijn hoofd ook uit zijn mond komen". Maar ja, dan gaat het over zijn geestestoestand, en niet meer over het voorval.
Dat hij zich heeft verdedigt of zelf de enige agressor was moet nog blijken.
Als je niet een grote sterke groep hebt, dan heb je het probleem ook niet. Bij 50-50 verdelingen of 30-70 of stukjes met zelfs 10-90 integreren mensen niet. Als er in een schoolklas maar een paar zitten of in een straat een stuk of 5 dan is een Marokkaanse achtergrond gewoon weer een individueel kenmerk van één persoon zoals iedereen die heeft.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Groningen heeft niet één sterke groep het zit wat verspreid en velen komen amper tot niet in het centrum, daarbij is de stad nu veel rustiger dan in de jaren '80. Het is al met al een relaxte geweldige stad
Dan zou je ook moeten kunnen bedenken dat als er echt 12 man met ijzeren staven, stokken en stenen op je afkomen je eerder instapt en wegrijdt en niet de achterbak opentrekt om een wapen te pakken en de confrontatie aan te gaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat geldt voor de gemiddelde Nederlander maar niet voor Rambo Roos.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan zou je ook moeten kunnen bedenken dat als er echt 12 man met ijzeren staven, stokken en stenen op je afkomen je eerder instapt en wegrijdt en niet de achterbak opentrekt om een wapen te pakken en de confrontatie aan te gaan.
Dat is zoiets al een inbreker die aangifte doet omdat hij in elkaar is gebeukt tijdens de inbraakquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Goede TT dit.![]()
Hopelijk gaan die jongens aangifte tegen hem doen, net zoals hij het ook vrij straat om aangifte te doen.
Daarom heb ik hier aangegeven een voorstander te zijn van het recht om pepperspray te dragen en indien nodig te gebruiken (te beoordelen door een rechter) om je te verdedigen tegen dit soort mensen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan zou je ook moeten kunnen bedenken dat als er echt 12 man met ijzeren staven, stokken en stenen op je afkomen je eerder instapt en wegrijdt en niet de achterbak opentrekt om een wapen te pakken en de confrontatie aan te gaan.
twitter:LavieJanRoos twitterde op donderdag 13-08-2015 om 12:32:28Na de aanval kreeg ik steun van VVD, PVV en VNL. Waarvoor dank. Links heeft ook gereageerd. Via hun journalisten. reageer retweet
Want dat benoemen, dat doen we nog niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
They drew first blood, I swear ..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat geldt voor de gemiddelde Nederlander maar niet voor Rambo Roos.
Als de inbreker meent dat te moeten doen moet hij dat doenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is zoiets al een inbreker die aangifte doet omdat hij in elkaar is gebeukt tijdens de inbraak
Dus nee.
ik zie het al, jij weet hoe ze in elkaar steken! 'hamid deed nooit een vlieg kwaad, was echt een goed mens. Ja die juwelier overvallen was omdat de uitkeringen zo laag zijn en hij zijn familie wilde helpen'quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die jongens hadden hem eerst nog heel lief gevraagd hoe het met hem gingzo sociaal die jongens
doen geen vlieg kwaad.
Want daar is niks hypocriets aanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als de inbreker meent dat te moeten doen moet hij dat doen
Dat doet er niet toe toch?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Want daar is niks hypocriets aan
Nooit leuk als journalisten hun werk doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:38 schreef betyar het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op donderdag 13-08-2015 om 12:32:28Na de aanval kreeg ik steun van VVD, PVV en VNL. Waarvoor dank. Links heeft ook gereageerd. Via hun journalisten. reageer retweet
Dat én aangifte doen zou voor beide partijen niet gunstig zijn qua straf. Dus kan je er vanuit gaat dat dat niet wordt gedaan.quote:
Maar je vindt niet dat er aan het verhaal van Roos het en ander niet klopt?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat én aangifte doen zou voor beide partijen niet gunstig zijn qua straf. Dus kan je er vanuit gaat dat dst niet wordt gedaan.
Ik was er niet bij.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar je vindt niet dat er aan het verhaal van Roos het en ander niet klopt?
Je kunt wel weer zien welke partijen kritiekloos iemand steunen zonder verder onderzoek naar de feiten. Ik wacht de kamervragen wel af.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nooit leuk als journalisten hun werk doen.
Ies VOC mentaliteitquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ik zie het al, jij weet hoe ze in elkaar steken! 'hamid deed nooit een vlieg kwaad, was echt een goed mens. Ja die juwelier overvallen was omdat de uitkeringen zo laag zijn en hij zijn familie wilde helpen'
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
Je zou maar als Polder-Marokkaan rondrijden met een kapmes in de kofferbak. Ben benieuwd wat Brammetje de politieagent dan te zeggen heeft.
De vergevingsgezindheid van VNL valt me alleszins mee; onlangs noemde GeenStijl het nieuwe elan nog 'broodjood'.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:38 schreef betyar het volgende:
Collega's op de werkvloer in elkaar slaan, waar werk jij?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net als bijna iedereen ken ik ook wel goede leuke jongens, maar procentueel blijft het de groep die de meeste problemen geeft. Ik heb met jongens gewerkt die hartstikke tof waren en ik heb met afrikanen gewerkt die we op de werkvloer maar in elkaar hebben geslagen omdat ze een homofiele collega lastig vielen, en een grote bek gaven toen we er wat van zeiden.
Het kan alle kanten op, maar met hun wat vaker de foute. Blij dat ik er vanaf ben.
Toen in een industriële werkplaats.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Collega's op de werkvloer in elkaar slaan, waar werk jij?
Er is nogal een verschil tussen jezelf een grote bek laten geven en collega's op de werkvloer in elkaar slaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Toen in een industriële werkplaats.
Of laat jij je een grote bek geven door een nieuwe kracht die je erop wijst dat hij zijn bek moet houden omtrent het discrimineren van een homofiele collega. Wij namelijk niet.
Hij kan ook vertrekken daarna.
Hem in elkaar slaan is inderdaad een logische reactie ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Toen in een industriële werkplaats.
Of laat jij je een grote bek geven door een nieuwe kracht die je erop wijst dat hij zijn bek moet houden omtrent het discrimineren van een homofiele collega. Wij namelijk niet.
Hij kon ook vertrekken daarna.
Dus even kijken:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen jezelf een grote bek laten geven en collega's op de werkvloer in elkaar slaan.
Iemand op de werkvloer een knal voor zijn harsens geven, dat getuigt niet bepaald van veel intelligentie.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus even kijken:
Er komt een nieuwe op de werkvloer, die na een korte tijd een vaste collega van jou die homofiel is uitscheld voor vuil varken, dat hij dood moet e.d., daar zeg jij wat van. Hij gaat door en geeft ook een grote bek naar jou toe.
Ja die krijgt van mij een knal voor zijn harses, zou het zo weer doen.
Jij zou hem een kopje thee inschenken om er even rustig over te praten? Of naar een afdelingschef zoeken, die dan zegt "foei, niet weer doen kerel"![]()
Hey, daar hebben we meneer Cohen, de man die denkt dat je alles op kunt lossen met een kopje thee.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand op de werkvloer een knal voor zijn harsens geven, dat getuigt niet bepaald van veel intelligentie.
Kerel...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hey, daar hebben we meneer Cohen, de man die denkt dat je alles op kunt lossen met een kopje thee.
Ga weg man, fijne collega ben je...
Ander voorbeeld.quote:
Stoer man.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ander voorbeeld.
Net een nieuwe piercing destijds, helm op en collega tikt mijn helm omlaag, er loopt bloed over mijn gezicht van een licht uitgescheurde piercing (hij wist dat dit ding er vers zat), ik vertel het hem rustig dat hij dit niet weer doen, waarop hij grijnzend de helm nog verder omlaag slaat.
Ja ook die kreeg een "fysieke aanmaning om op te houden"
Wat zal het mij een rotzorg zijn wat jij wel of niet gelooft. Daar word mijn leven niets anders van.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:47 schreef deadprez het volgende:
Geloof er ook geen fuck van trouwens, hottentot. Alsof je dat als bedrijf kunt maken.
Welkom in het echte leven.quote:
Wat zijn ama's?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat zal het mij een rotzorg zijn wat jij wel of niet gelooft. Daar word mijn leven niets anders van.
Als jij gelooft dat al die moslims/ama's/vluchtelingen met werkvergunning die via uitzendbureau's vers geplaatst worden nooit dit soort problemen opleveren dan ben je wel erg naïef.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat zal het mij een rotzorg zijn wat jij wel of niet gelooft. Daar word mijn leven niets anders van.
Als jij gelooft dat al die moslims/ama's/vluchtelingen met werkvergunning die via uitzendbureau's vers geplaatst worden nooit dit soort problemen opleveren dan ben je wel erg naïef.
Alleenstaande minderjarige asielzoekersquote:
Maar jij gedraagt je toch ook als een tokkie?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleenstaande minderjarige asielzoekers
Doe eens normaal. Dit siert je niet dametje. Ik ben beter van je gewend.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar jij gedraagt je toch ook als een tokkie?
Ja zeggen dat er problemen ontstaan door asielzoekers en moslims maar zelf ook overal op los meppenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Dit siert je niet dametje. Ik ben beter van je gewend.
Beginnen we weer opnieuw? Dat mag je in je ééntje doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar jij gedraagt je toch ook als een tokkie?
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:51 schreef deadprez het volgende:
Zullen we het nu weer over Jantje hebben?
Ze heeft wel gelijk. Tis gewoon een kutpauperquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Dit siert je niet dametje. Ik ben beter van je gewend.
Hey iemand die komt trollen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze heeft wel gelijk. Tis gewoon een kutpauper
Stiekem was het gewoon een compliment voor Yasmin23quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze heeft wel gelijk. Tis gewoon een kutpauper
Ja je snapt het niet dus...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hey iemand die komt trollen.
Gezellig
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus even kijken:
Er komt een nieuwe op de werkvloer, die na een korte tijd een vaste collega van jou die homofiel is uitscheld voor vuil varken, dat hij dood moet e.d., daar zeg jij wat van. Hij gaat door en geeft ook een grote bek naar jou toe.
Ja die krijgt van mij een knal voor zijn harses, zou het zo weer doen.
Jij zou hem een kopje thee inschenken om er even rustig over te praten? Of naar een afdelingschef zoeken, die dan zegt "foei, niet weer doen kerel"![]()
Ja want het is OF een knal voor de bek geven OF een kopje thee drinkenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hey, daar hebben we meneer Cohen, de man die denkt dat je alles op kunt lossen met een kopje thee.
Ga weg man, fijne collega ben je...
Volk als jij ziet alles wat ik doe als trollen. Dus dat doet er niet zo toe. Net zoals jij paupergedrag als een soort geuzenverzet ziet zeg maar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hey iemand die komt trollen.
Gezellig
Ik ken haar niet zo goed, maar jij zal het wetenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stiekem was het gewoon een compliment voor Yasmin23![]()
Nee hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ken haar niet zo goed, maar jij zal het weten
Ik ook niet. Bewonderaar van afstandquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ken haar niet zo goed, maar jij zal het weten
Die moeten er ook zijn. Bovendien; als Jantje ze heeft verdient zij er ook wel een paarquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook niet. Bewonderaar van afstand
Nee dan gaat het topic dicht en het is allemaal wel vermakelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je staat niet graag in de spotlights?
Ach welnee, klein beetje offtopic mag vast wel van sp3cquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dan gaat het topic dicht en het is allemaal wel vermakelijk.
Geloof jij het verhaal van Roos?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:18 schreef RobbieRonald het volgende:
Waar kan nog over gediscussieerd worden? Het lijkt eerder een Jan Roos bash-topic.
Heb ik mij in het vorige deel al over uitgeweid en heb geen zin om dat opnieuw te doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geloof jij het verhaal van Roos?
Oh oke.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:21 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Heb ik mij in het vorige deel al over uitgeweid en heb geen zin om dat opnieuw te doen.
Die man mag dan ook best wel de wind van voren krijgen, met zijn 'journalistiek'.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:18 schreef RobbieRonald het volgende:
Waar kan nog over gediscussieerd worden? Het lijkt eerder een Jan Roos bash-topic.
Denk niet dat hij mee leest hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die man mag dan ook best wel de wind van voren krijgen, met zijn 'journalistiek'.
Ja en wacht op het bericht dat die jongens wel aangifte gaan doenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die man mag dan ook best wel de wind van voren krijgen, met zijn 'journalistiek'.
Zou mij eigenlijk niks verbazen als je zo ziet hoe hij op twitter bezig was vandaag.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:24 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Denk niet dat hij mee leest hoor.
Zou me niks verbazen dat hij dat wel doet, eerlijk gezegd. Tis een aandachtshoer, geen journalist. Als hij een journalist was, was dit bericht niet slechts naar buiten getwitterd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:24 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Denk niet dat hij mee leest hoor.
Kun je hem beter op Twitter aanspreken.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zou mij eigenlijk niks verbazen als je zo ziet hoe hij op twitter bezig was vandaag.
Oh ja als je daar behoefte aan hebt. Ik niet :pquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:28 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Kun je hem beter op Twitter aanspreken.
Genoeg mensen die dat al doen. Maakt het allemaal niet minder nieuwswaardig voor dit forum.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:28 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Kun je hem beter op Twitter aanspreken.
Ik heb geen behoefte om hem de wind van voren te geven.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh ja als je daar behoefte aan hebt. Ik niet :p
Dat het nieuwswaardig is ontken ik ook niet alleen komt er nu niet veel meer uit dan onderbuikdiarree.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat al doen. Maakt het allemaal niet minder nieuwswaardig voor dit forum.
Eigenlijk niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat het nieuwswaardig is ontken ik ook niet alleen komt er nu niet veel meer uit dan onderbuikdiarree.
Het staat je volkomen vrij om dat te doen. En met dat bedoel ik er inhoudelijk op in gaanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat het nieuwswaardig is ontken ik ook niet alleen komt er nu niet veel meer uit dan onderbuikdiarree.
Ik vroeg me alleen af wat er nog te discussiëren valt hierover.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het staat je volkomen vrij om dat te doen.
Roos is geen journalist.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar waarom stuurt die man dan berichten de wereld in waarvan het waarheidsgehalte op zijn minst behoorlijk discutabel is? Daar moet toch een reden voor zijn?quote:
Denk dat dat die had verwacht dat iedereen hem wel zou geloven.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar waarom stuurt die man dan berichten de wereld in waarvan het waarheidsgehalte op zijn minst behoorlijk discutabel is? Daar moet toch een reden voor zijn?
Hij mag zich geen journalist noemen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar waarom stuurt die man dan berichten de wereld in waarvan het waarheidsgehalte op zijn minst behoorlijk discutabel is? Daar moet toch een reden voor zijn?
Ja. Nou. Nee. Dus.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat dat die had verwacht dat iedereen hem wel zou geloven.
Dan past hij dus best wel op Fok!, me dunkt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij mag zich geen journalist noemen.
Roos is gewoon een schreeuwerig kut-mannetje.
12 man met ijzeren staven, stokken en stenen, hij vecht voor zijn leven zegt die maar heeft geen schrammetje bewijs .. tja ..quote:
Als hij echt belaagd was door 12 mensen met stokken, stalen staven en stenen had hij aangifte gedaan en was de politie er op z'n minst van op de hoogte geweest. En een beetje raar dat er werkelijk geen een getuige is die fysiek geweld bevestigd. Ik geloof helemaal niks van zijn verhaal.quote:
Geen idee. Te groot ego, te weinig hersenen is het eerste wat in me opkomt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Oh nee bedoel niet dat ik zijn verhaal geloof. Maar dat hij dit gewoon verzonnen heeft en dacht dat mensen hem toch wel geloven.
Er is in ieder geval iets gebeurd. Maar ja, we zullen wel nooit weten wat preciesquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Oh nee bedoel niet dat ik zijn verhaal geloof. Maar dat hij dit gewoon verzonnen heeft en dacht dat mensen hem toch wel geloven.
De laatste tijd wat veel van die stemmingmakers gezien die achteraf niet waar bleken te zijn, dan worden mensen wat sceptischer? Heeft de actie van die meid met haar verhaal over dat uit de boot gezette lastige kind toch nog wat opgeleverdquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Oh die van de Efteling bedoel je toch?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:59 schreef moussie het volgende:
[..]
De laatste tijd wat veel van die stemmingmakers gezien die achteraf niet waar bleken te zijn, dan worden mensen wat sceptischer? Heeft de actie van die meid met haar verhaal over dat uit de boot gezette lastige kind toch nog wat opgeleverd
yepquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh die van de Efteling bedoel je toch?
Steentilstraat?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Yep.
Winkel binnenstad oost, 5x inbraak gehad
Best wel triest vind ik, als de maatschappij zover heen is dat je zo'n verhaal wel wil geloven, dat je echt denkt dat er mensen zijn die zo agressief zijn, tegenover kinderen!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja kansloos.Ik geloofde het wel eerst :p
Jij bent zeker puber?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:55 schreef RobbieRonald het volgende:
Hmm, blijft dus een bash-topic. Jammer
Nou eerlijk zou mij niets verbazen. Ook die reacties op die kleuter die dat hondje had vermoord laatst.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Best wel triest vind ik, als de maatschappij zover heen is dat je zo'n verhaal wel wil geloven, dat je echt denkt dat er mensen zijn die zo agressief zijn, tegenover kinderen!
Pubers en paupers zijn fan van Roos.quote:
Als hier iemand gebashed wordt is het Jan Roos.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:13 schreef Yi-Long het volgende:
Ach, blijkbaar willen veel mensen graag dit soort verhalen geloven, zolang ze dan maar Marokkanen kunnen bashen.
Nu het verhaal niet blijkt te kloppen wel ja. Daarvoor had iedereen zijn mening (en de 'oplossingen') al weer klaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:13 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Als hier iemand gebashed wordt is het Jan Roos.
Waarop baseer je dat ik fan van hem ben? Ik ga alleen niet mee in het gebash.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pubers en paupers zijn fan van Roos.
Dus je geeft me gelijk. Mooi.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nu het verhaal niet blijkt te kloppen wel ja. Daarvoor had iedereen zijn mening (en de 'oplossingen') al weer klaar.
En je bent toevallig een puber?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:15 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat ik fan van hem ben? Ik ga alleen niet mee in het gebash.
Ohja, jij gaat vaak op de persoonlijke tour he?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je bent toevallig een puber?
Ik heb maar een paar reacties uit dat topic gelezen en werd letterlijk misselijk van sommige .. ben dus maar lekker in de zon gaan zitten met een boek. Nota bene de moeder de les willen lezen omdat ze haar 6 jarige kind buiten laat spelen met het hondje, in de zomer .. idioten. Na dat gelezen te hebben wou ik al niet meer weten wat ze te zeggen hadden over die 5 jarige knul.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou eerlijk zou mij niets verbazen. Ook die reacties op die kleuter die dat hondje had vermoord laatst.
Soms wel, soms niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:17 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ohja, jij gaat vaak op de persoonlijke tour he?
Dus dat. Dus dat Efteling verhaal vond ik best geloofwaardig eigenlijkquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb maar een paar reacties uit dat topic gelezen en werd letterlijk misselijk van sommige .. ben dus maar lekker in de zon gaan zitten met een boek. Nota bene de moeder de les willen lezen omdat ze haar 6 jarige kind buiten laat spelen met het hondje, in de zomer .. idioten. Na dat gelezen te hebben wou ik al niet meer weten wat ze te zeggen hadden over die 5 jarige knul.
Die amper 400.000 Marokkanen in Nederland zorgen anders wel voor heel veel problemen. De meerderheid van de Nederlanders is autochtoon, logisch dat er dan ook veel misdrijven gepleegd worden door autochtonen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:13 schreef Yi-Long het volgende:
Ach, blijkbaar willen veel mensen graag dit soort verhalen geloven, zolang ze dan maar Marokkanen kunnen bashen.
Afgelopen week ook massale knokpartijen (Hoorn, Arnhem, etc etc) elders in het land, maar dan gaat het vooral om autochtoon tuig, en dat is dan blijkbaar toch een stuk minder interessant voor veel mensen.
Ook de afgelopen dagen het nieuws over een meisje dat zogenaamd belaagd was door een groep jongeren van 50 man, waar niets van klopte (Beverwijk).
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_meidenruzie__.html
http://www.telegraaf.nl/t(...)tij_Beverwijk__.html
Sowieso, als je even google-search doet op 'vechtpartij' en selecteerd op 'laatste 7 dagen', dan zie je meer dan genoeg incidenten door het hele land heen van mongolen met losse handjes, maar zoals gezegd, veelal autochtoon, dus het haalt het landelijke nieuws blijkbaar niet...
Was er van de week trouwens ook niet een allochtone man in elkaar getrapt in het prachtdorp Urk, onder het oog van zijn vrouw en kinderen...?
Dat ontkent ook niemand. Het valt alleen op dat er nauwelijks topics worden geopend over autochtone kloppartijen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die amper 400.000 Marokkanen in Nederland zorgen anders wel voor heel veel problemen. De meerderheid van de Nederlanders is autochtoon, logisch dat er dan ook veel misdrijven gepleegd worden door autochtonen.
Dat meer dan de helft van de Marokkaanse jongeren in Nederland met de politie in aanraking is gekomen, moet toch boekdelen spreken.
Weldenkend als "iedereen die Jan Roos een eikel vindt"? Weldenkend en bashen gaat niet samen imo.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet.
Zie niet in waarom een welkdenkend mens Roos niet zou bashen.
Als je met een hakmes achter een stel koters aan gaat lopen als een wilde gek om er vervolgens meteen daarna op social media een compleet lulverhaal over te verzinnen, dan hoor je volgens mij wel enigzins gebashed te worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:15 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dus je geeft me gelijk. Mooi.
Weldenkenden kunnen niet bashen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:22 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Weldenkend als "iedereen die Jan Roos een eikel vindt"? Weldenkend en bashen gaat niet samen imo.
Tsja, Roos bleef nou eenmaal steken in vaagheden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:23 schreef luxerobots het volgende:
Kan iemand trouwens bevestigen dat het daadwerkelijk om koters gaat? Ik zie het in de topictitel opduiken, maar het wordt nergens bevestigd.
Goed argument johquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weldenkenden kunnen niet bashen?
Dan ben je echt jong.
Wat is er mis met bashen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:26 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ja leuk verhaal maar je bent het dus met me eens dat het gebash is.
Volgens mij is NWS daar niet voor bedoeld? Daarnaast, is een goede discussie niet veel leuker om te lezen?quote:
Iemand die probeert de 'volkswoede' op te wekken tegen een minderheid door valse/overdreven informatie te verstrekken verdient naar mijn mening geen medelijden. En tja, zeggen dat hij geen journalist is is geen bashen, dat is een feit, hij verdient zijn geld met mensen provoceren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:15 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat ik fan van hem ben? Ik ga alleen niet mee in het gebash.
Waarom zou NWS daar niet voor bedoeld zijn? Je komt hier nog niet zo lang zeker?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:34 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Volgens mij is NWS daar niet voor bedoeld? Daarnaast, is een goede discussie niet veel leuker om te lezen?
Als er iemand is die de volkswoede op weet te wekken zijn het die marokkaanse agressievelingen wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Iemand die probeert de 'volkswoede' op te wekken tegen een minderheid door valse/overdreven informatie te verstrekken verdient naar mijn mening geen medelijden. En tja, zeggen dat hij geen journalist is is geen bashen, dat is een feit, hij verdient zijn geld met mensen provoceren.
Volgens mij is NWS meer voor inhoudelijke discussies. Misschien heel raar hoor dat ik dat denk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou NWS daar niet voor bedoeld zijn? Je komt hier nog niet zo lang zeker?
Waar wil je over discussiëren? Over of Roos wel of geen droplul is?
En die worden nooit gebashed?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:39 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Als er iemand is die de volkswoede op weet te wekken zijn het die marokkaanse agressievelingen wel.
Niemand dwingt je hier te posten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:41 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Volgens mij is NWS meer voor inhoudelijke discussies. Misschien heel raar hoor dat ik dat denk.
Ik hoef niet zo nodig nog een keer te discussiëren, nogmaals ik vroeg mij alleen af wát er nog te discussiëren was.
Daders mag je best bashen. Zolang het maar geen generaliseren wordt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:42 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
En dat vindt jij ook terecht?
Bashers ook niet, als het goed is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand dwingt je hier te posten.
Nee, maar die vinden het leuk. Jij blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:45 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Bashers ook niet, als het goed is.
Toch frappant, als je de cijfers erop nakijkt blijken de Antillianen nog agressiever te zijn, vreemd genoeg hoor je daarover bijna niemand meer, die zijn ineens een beetje vergeten terwijl iedere Marokkaanse scheet breed uitgemeten wordt. En bij gebrek aan nieuws bedenken we het wel, zie dit verhaal .. hij moest vechten voor zijn leven tegen 12 man met ijzeren staven, stokken en stenen, echt waar hoor ..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:39 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Als er iemand is die de volkswoede op weet te wekken zijn het die marokkaanse agressievelingen wel.
Maar dat bepaal jij toch niet?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daders mag je best bashen. Zolang het maar geen generaliseren wordt.
En van generaliseren is in dit topic geen sprake.
Nogmaals, ik vraag mij enkel af waar er nog ever gediscussieerd kan worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar die vinden het leuk. Jij blijkbaar niet.
Nope. (is dat ook binnenstad oost? )quote:
Nee, ik geef mijn mening. Die vraag je toch ook?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:48 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Maar dat bepaal jij toch niet?
Een boeiend vraagstuk. Veel plezier daarmee.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:49 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag mij enkel af waar er nog ever gediscussieerd kan worden.
Mmm, behoort wellicht nog tot gewoon binnenstad. Dat is/was echter wel een typisch overlaststraatje, ondanks dat 't naast politiebureau rademarkt ligt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nope. (is dat ook binnenstad oost? )
Nee, ik heb niet om jouw mening gevraagd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:48 schreef moussie het volgende:
[quote]Op vrijdag 14 augustus 2015 00:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik geef mijn mening. Die vraag je toch ook?
Man man man.
Jij ook veel plezier verder met bashen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een boeiend vraagstuk. Veel plezier daarmee.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:53 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Je ontkent dat er een vijandige houding is tegenover Marokkanen?
[..]
Nee, ik heb niet om jouw mening gevraagd.
Je vraagt wat ik vind.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:42 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
En dat vindt jij ook terecht?
Tijdelijktwitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 14-08-2015 om 00:13:14Na tientallen bedreigingen ben ik het hier wel zat. Ik ga u tijdelijk verlaten. Succes met dit doodzieke land. reageer retweet
Niemand die je verplicht hem te volgen, toch?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Tijdelijktwitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 14-08-2015 om 00:13:14Na tientallen bedreigingen ben ik het hier wel zat. Ik ga u tijdelijk verlaten. Succes met dit doodzieke land. reageer retweet
Ah, Jan gaat nog even verder in de slachtofferrol... (!)quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:18 schreef Scrutinizer het volgende:
En wat als hij zijn leven heeft moeten verdedigen? De feiten zijn (nog) niet bekend.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, Jan gaat nog even verder in de slachtofferrol... (!)
Iedere andere gek die met een hakmes achter een stel koters aangaat krijgt doorgaans ook geen positieve feedback btw...
Dat is ook maar net hoe je de cijfers interpreteert natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat meer dan de helft van de Marokkaanse jongeren in Nederland met de politie in aanraking is gekomen, moet toch boekdelen spreken.
Hoe kun je "Helft Marokkaanse jongens in aanraking met politie" anders interpreteren dan dat de helft van de Marokkaanse jongeren in aanraking met politie is geweest?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:33 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is ook maar net hoe je de cijfers interpreteert natuurlijk.
Bronnen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:44 schreef Yi-Long het volgende:
Ik was voor mijn 5deof 6de al meerdere malen in aanraking gekomen met de politie, en ik ben verdomd blank..
Fikkie stoken met een groepje op een veldje, op het dak van het huis geklommen, joyriden (nou ja, 10 meter, recht de bosjes in, toen ik de 'handrem' uitprobeerde wat het gaspedaal bleek te zijn) in zo'n klein bakkerskarretje. Een oudere gozer van school op zijn bek geslagen in zijn eigen buurt, en grind gegooid naar een buurmeisje.... terwijl ze op de dure auto van haar vader zat... (oftewel lakschade, oftewel verzekering...)
Ik groeide in die tijd op in een all-white dorpje btw, maar later verhuisd naar een multi-culti buurt, en als ik zag hoe mijn allochtone buurtgenoten doorgaans benaderd werden door autochtone klasgenoten, buurtgenoten, clubgenoten, etc etc, oftewel uitgescholden en uitgedaagd, dan is het ook niet zo vreemd dat daar soms een reactie op volgde.
Ook met de kermis was het regelmatig zo dat groepjes blanke etters uit omringende plaatsen langskwamen en dan ruzie kwamen zoeken met de allochtone jongens.
Yeah right, 12 man met ijzeren staven, stokken en stenen, en hij heeft geen schrammetje bewijs, niet echt wat je noemt voor je leven moeten vechten. Ook geen deuken in zijn auto, helemaal niets, noppes, nada .. plus meerdere getuigen die hem dus met dat kapmes hebben gezien en zijn racistische opmerkingen hebben gehoord. Die getuigen veeg jij van tafel alsof het niets is, je noemt ze bevooroordeeld, ongeloofwaardig, terwijl je ze nog niet eens kent ga je er zonder meer van uit dat ze vast Marokkaans zijn en 'hun eigen soort' in bescherming nemen. Je zag de foto van die missende straatstenen? Die zouden ze volgens Roos 'uit de grond hebben getrokken, kapot hebben geslagen en naar hem hebben gegooid'. Nou trek je zo'n goed ingeklonken steen als op die foto niet zomaar even uit de grond, laat staan dat die stenen makkelijk kapot te slaan zijn (pas nog iets met straatklinkers gebouwd in de tuin en had ook wat halfies nodig, damn wat zijn die dingen moeilijk stuk te krijgen), maar laten we aannemen dat dat allemaal wel zo is gegaan, waar zijn de deuken in die auto dan, hebben al die stenen zowel hem als de auto gemist?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:22 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
En wat als hij zijn leven heeft moeten verdedigen? De feiten zijn (nog) niet bekend.
... en waar zijn die blanke mannen die volgens Jan hem zijn komen helpen...?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, 12 man met ijzeren staven, stokken en stenen, en hij heeft geen schrammetje bewijs, niet echt wat je noemt voor je leven moeten vechten. Ook geen deuken in zijn auto, helemaal niets, noppes, nada .. plus meerdere getuigen die hem dus met dat kapmes hebben gezien en zijn racistische opmerkingen hebben gehoord. Die getuigen veeg jij van tafel alsof het niets is, je noemt ze bevooroordeeld, ongeloofwaardig, terwijl je ze nog niet eens kent ga je er zonder meer van uit dat ze vast Marokkaans zijn en 'hun eigen soort' in bescherming nemen. Je zag de foto van die missende straatstenen? Die zouden ze volgens Roos 'uit de grond hebben getrokken, kapot hebben geslagen en naar hem hebben gegooid'. Nou trek je zo'n goed ingeklonken steen als op die foto niet zomaar even uit de grond, laat staan dat die stenen makkelijk kapot te slaan zijn (pas nog iets met straatklinkers gebouwd in de tuin en had ook wat halfies nodig, damn wat zijn die dingen moeilijk stuk te krijgen), maar laten we aannemen dat dat allemaal wel zo is gegaan, waar zijn de deuken in die auto dan, hebben al die stenen zowel hem als de auto gemist?
Grappig. Ik heb zo'n beetje dezelfde ervaringen in mijn jeugd. Fikkie stoken, stiekem roken, over schuttingen en daken klimmen. etc.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:44 schreef Yi-Long het volgende:
Ik was voor mijn 5deof 6de al meerdere malen in aanraking gekomen met de politie, en ik ben verdomd blank..
Fikkie stoken met een groepje op een veldje, op het dak van het huis geklommen, joyriden (nou ja, 10 meter, recht de bosjes in, toen ik de 'handrem' uitprobeerde wat het gaspedaal bleek te zijn) in zo'n klein bakkerskarretje. Een oudere gozer van school op zijn bek geslagen in zijn eigen buurt, en grind gegooid naar een buurmeisje.... terwijl ze op de dure auto van haar vader zat... (oftewel lakschade, oftewel verzekering...)
Ik groeide in die tijd op in een all-white dorpje btw, maar later verhuisd naar een multi-culti buurt, en als ik zag hoe mijn allochtone buurtgenoten doorgaans benaderd werden door autochtone klasgenoten, buurtgenoten, clubgenoten, etc etc, oftewel uitgescholden en uitgedaagd, dan is het ook niet zo vreemd dat daar soms een reactie op volgde.
Ook met de kermis was het regelmatig zo dat groepjes blanke etters uit omringende plaatsen langskwamen en dan ruzie kwamen zoeken met de allochtone jongens.
Hier stopte ik al met lezen. Wanneer zo'n groep dreigend op je af komt lopen heb je alle recht om jezelf te verdedigen. Al is dat met een mes. Al zal dat nadien wel (terecht) bestraft worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:50 schreef moussie het volgende:
Yeah right, 12 man met ijzeren staven, stokken en stenen, en hij heeft geen schrammetje bewijs,
Ik dacht dat dat meer spreekwoordelijk was bedoeld, echte mannen blablabla iets was het toch? Geen zin om die uitspraak op dit uur terug te zoeken. Ik lees trouwens net het artikel in het Parool iets zorgvuldiger, ook leuk dat van die ijzeren staven en stokken, dat werd 'Ze liepen op me af met een stuk hout en een ijzeren pijp.' Nogal wiedes dat die nu wegloopt, onderduiken zodat hij geen vragen hoeft te beantwoorden met het risico dat die zich nog verder vast lult.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en waar zijn die blanke mannen die volgens Jan hem zijn komen helpen...?
Misschien dat Jan eens een bloedtestje moet laten doen, kijken of hij toevallig die avond niet iets gesnoven heeft ofzo...
Hij staat bij zijn auto, als je de tijd hebt om een wapen uit de achterbak te pakken kan je ook gewoon instappen en wegrijden! Daarnaast, hij zegt dat die stenen naar hem zijn gegooid, maar blijkbaar hebben die helemaal niets geraakt, anders hadden we wel een foto gezien van de deuken in zijn auto. Er is geen enkel bewijs dat hij echt aangevallen is!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:57 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Hier stopte ik al met lezen. Wanneer zo'n groep dreigend op je af komt lopen heb je alle recht om jezelf te verdedigen. Al is dat met een mes. Al zal dat nadien wel (terecht) bestraft worden.
Mjah, die groepjes heb je op iedere middelbare school volgens mij, maar bij ons waren dat zeker niet de allochtonen. Ik woonde in een multi-culti wijk, maar het dorp was nog steeds grotendeels blank, en de school ook. Ik had 1x mot met een Turk in de aula omdat ik een grapje maakte waar hij wat overdreven op reageerde, maar toen ik hem wilde slaan sprong een klasgenoot er al tussen die hem klappen gaf. Verder 1x een Marokkaan in het zwembad die me in mijn gezicht spuugde en die heb ik meteen een klap op zijn muil gegeven en nooit meer last van hem gehad. Woonde bij mij in de buurt en verder superaardige familie, met vader die iedere dag zo'n klein hondje aan het uitlaten was.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:54 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Grappig. Ik heb zo'n beetje dezelfde ervaringen in mijn jeugd. Fikkie stoken, stiekem roken, over schuttingen en daken klimmen. etc.Ik groeide op in een vrij gelovig/blank dorp.
Op een gegeven moment, toen we naar de middelbare school gingen, kwamen ik en mijn blanke vriendjes in aanraking met groepjes licht getinte jongens. Groepjes die het hele schoolplein terroriseerde. Je met z'n 10'en na schooltijd op stonden te wachten om de banden van je fiets lek te prikken. Groepjes die je achterna gingen enkel omdat je hun kant op keek. Tja, zo heeft ieder zijn ervaringen he.
Die quote over Nederlandse mannen staat in de OP van het eerste deel, maar die kun je idd ook lezen dat het gewoon om hem ging die de tegenaanval inzette. Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 02:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat meer spreekwoordelijk was bedoeld, echte mannen blablabla iets was het toch? Geen zin om die uitspraak op dit uur terug te zoeken. Ik lees trouwens net het artikel in het Parool iets zorgvuldiger, ook leuk dat van die ijzeren staven en stokken, dat werd 'Ze liepen op me af met een stuk hout en een ijzeren pijp.' Nogal wiedes dat die nu wegloopt, onderduiken zodat hij geen vragen hoeft te beantwoorden met het risico dat die zich nog verder vast lult.
Je weet niet hoe de situatie was. Ik kan ook speculeren dat hij nét niet op tijd weg kon komen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 02:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij staat bij zijn auto, als je de tijd hebt om een wapen uit de achterbak te pakken kan je ook gewoon instappen en wegrijden!
Zoals ik zei, zo heeft iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Wel leuk om te lezen hoor, daar niet vanquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 02:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, die groepjes heb je op iedere middelbare school volgens mij, maar bij ons waren dat zeker niet de allochtonen. Ik woonde in een multi-culti wijk, maar het dorp was nog steeds grotendeels blank, en de school ook. Ik had 1x mot met een Turk in de aula omdat ik een grapje maakte waar hij wat overdreven op reageerde, maar toen ik hem wilde slaan sprong een klasgenoot er al tussen die hem klappen gaf. Verder 1x een Marokkaan in het zwembad die me in mijn gezicht spuugde en die heb ik meteen een klap op zijn muil gegeven en nooit meer last van hem gehad. Woonde bij mij in de buurt en verder superaardige familie, met vader die iedere dag zo'n klein hondje aan het uitlaten was.
Ik heb echt voornamelijk ruzie gehad met blanken in die tijd van de middelbare school. Nog 2x bijna ruzie met Marokkaantjes in Amsterdam (Amstel, en Centrala Station), maar die haakten snel af, en 1x echt ruzie, maar die wilden een vechtpartij uitlokken met 3 jongere buurjochies die voor me liepen in Amsterdam (waaronder 1 met een Feyenoord shirt), en die hadden niet door dat ik bij ze hoorde, dus die liepen even expres tegen die jongen met Feyenoord shirt aan, en ik greep meteen zo'n etter en die gooide ik tegen de grond. Toen zijn ze nog een beetje achter ons aan komen lopen, maar ze haakten heel snel af, waarna ik weer achter hun aan liep om te vragen waarom ze niet meer mee kwamen...Sukkels.
De pure cijfers kloppen natuurlijk wel, maar er zijn zoveel meer factoren die óok gewoon meespelen en voor het gemak door de media vaak maar gewoon genegeerd worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:39 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Hoe kun je "Helft Marokkaanse jongens in aanraking met politie" anders interpreteren dan dat de helft van de Marokkaanse jongeren in aanraking met politie is geweest?
Hoe dan ook, even terug naar de cijfers:quote:Verder blijkt uit de gegevens dat Marokkanen veel vermogensdelicten plegen en autochtone Nederlanders bekend staan om hun vernielingsgedrag en het verstoren van de openbare orde.
Een relatief klein deel van de Marokkaanse daders is dus verantwoordelijk voor een relatief groot deel van de voor Marokkanen in dit cohort geregistreerde criminaliteit.
In het voornoemde onderzoek van Stevens e.a. (2005) bijvoorbeeld bleken Marokkaanse jongens preventief gehecht voor minder ernstige delicten dan hun Nederlandse lotgenoten.
Veelplegers staan de laatste jaren hoog op de politieke agenda en de hieruit voortvloeiende persoonsgerichte aanpak’ van recidiverende jongeren door de politie kan de hier gevonden recidivekansen hebben beïnvloed.
Prioritering van bepaalde (achterstands)wijken die de afgelopen jaren te kampen hadden met overlastgevende groepen jongeren, verklaart wellicht deels de oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongeren in het HKS.
Toen werd je wakker waarschijnlijk ja...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 02:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, die groepjes heb je op iedere middelbare school volgens mij, maar bij ons waren dat zeker niet de allochtonen. Ik woonde in een multi-culti wijk, maar het dorp was nog steeds grotendeels blank, en de school ook. Ik had 1x mot met een Turk in de aula omdat ik een grapje maakte waar hij wat overdreven op reageerde, maar toen ik hem wilde slaan sprong een klasgenoot er al tussen die hem klappen gaf. Verder 1x een Marokkaan in het zwembad die me in mijn gezicht spuugde en die heb ik meteen een klap op zijn muil gegeven en nooit meer last van hem gehad. Woonde bij mij in de buurt en verder superaardige familie, met vader die iedere dag zo'n klein hondje aan het uitlaten was.
Ik heb echt voornamelijk ruzie gehad met blanken in die tijd van de middelbare school. Nog 2x bijna ruzie met Marokkaantjes in Amsterdam (Amstel, en Centrala Station), maar die haakten snel af, en 1x echt ruzie, maar die wilden een vechtpartij uitlokken met 3 jongere buurjochies die voor me liepen in Amsterdam (waaronder 1 met een Feyenoord shirt), en die hadden niet door dat ik bij ze hoorde, dus die liepen even expres tegen die jongen met Feyenoord shirt aan, en ik greep meteen zo'n etter en die gooide ik tegen de grond. Toen zijn ze nog een beetje achter ons aan komen lopen, maar ze haakten heel snel af, waarna ik weer achter hun aan liep om te vragen waarom ze niet meer mee kwamen...Sukkels.
Meid, het is wat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 03:37 schreef Braindead2000 het volgende:
Daar word je toch gestoord van als je elke keer weer hetzelfde soort opmerkingen zie van dezelfde mensen. Altijd in de verdediging. Hoe erg ze het ook maken, al snijden ze iemand de keel door dan lees je nog: Ja maar ze hebben geen kans gehad, ja maar wij hebben 400 jaar geleden het land geplunderd, ja maar ik geloof er niks van alleen als mijn kwaliteitskrant het bevestigd, ja maar Nederland is zo racistisch dat ze geen andere uitweg hebben, ja maar, ja maar, ja maar...... Behalve dan als Achmed beweert dat hij een disco niet in mocht dan is het gelijk schande dit, schande dat. En natuurlijk grapjes maken over het slachtoffer en tegelijkertijd janken over die harde opmerkingen op de Frontpage.
Discussiëren?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:49 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag mij enkel af waar er nog ever gediscussieerd kan worden.
Dat pleit voor je.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nog nooit van die knakker gehoord, eigenlijk
Jij vroeg of ik het terecht vind dat Marokkanen worden gebashed, waarop ik mijn mening gaf.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:11 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet gevraagd wie er wel en wie niet gebashed mogen worden, volgens jou.
Ach, conform "there ain't no such thing as bad publicity" zal dit hem dus redelijk op de kaart zetten.quote:
Het is een eenvoudige vaststelling dat hij gelogen heeft. Als we de tot nu toe bekende feiten even op een rijtje zetten: Man heeft aanvaring met klein groepje kinderen, man rijdt niet weg maar loopt naar de kofferbak en pakt daar een kapmes uit van meer dan een halve meter lang, man gaat met kapmes op kinderen af, al scheldend, bedreigend en tierend, man verklaart zelf aangevallen te zijn, weigert aangifte te doen, man verzwijgt gebruik van wapen, man geeft wapen toe maar liegt over de aard van het wapen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:09 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Discussiëren?![]()
Zich 'weledenkend' noemend extrreem-links heeft 'besloten' dat het relaas van Dhr Roos niet waar is, en maakt van hem natuurlijk de bad-guy.
Ongelofelijk treurig inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, Jan gaat nog even verder in de slachtofferrol... (!)
Iedere andere gek die met een hakmes achter een stel koters aangaat krijgt doorgaans ook geen positieve feedback btw...
En wie vermeld dat feit? De kansenparels zelf?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is een eenvoudige vaststelling dat hij gelogen heeft. Als we de tot nu toe bekende feiten even op een rijtje zetten: Man heeft aanvaring met klein groepje kinderen,
Er werd in het originele bericht, voor jou natuurlijk volstrekt niet nuttig om in de OP te zetten, liever zetten we er een bericht in dat wel naadloos in je straatje past, gesproken over een lang zwart object. Uit wiens koker komt 'het feit' dat het ineens een machete bleek te zijn?quote:man rijdt niet weg maar loopt naar de kofferbak en pakt daar een kapmes uit van
Lijkt me vrij simpel; wie is er begonnen?quote:Hoe en wanneer leiden dergelijk feiten niet tot het benoemen van die man als de bad guy?
Want als de kansenpareltjes het zeggen, is het zo.quote:
Komt op hetzelfde neer als "als Marokkanen in een nieuwsbericht staan, ga ik er altijd vanuit dat zij de daders zijn en de blanke man het slachtoffer, want Marokkanen zijn per definitie tuig".quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want als de kansenpareltjes het zeggen, is het zo.
En dat er een foto is met, dat is helemaal the smoking gun
Komop zeg;
Komt neer op: wie gun je het voordeel van de twijfel.
En zeg dan gewoon eerlijk: "IK GUN DE KANSENPARELTJES ALTIJD HET VOORDEEL VAN DE TWIJFEL!!!!1".
Want daar hebben we het over.
"Feiten"![]()
![]()
Sorry hoor, maar jij kiest er voor om Jan Roos zijn verhaal te geloven. Daar zal je vast je redenen voor hebben. Als ik je reactie zo lees zal dat vast te maken hebben met je afkeer voor allochtone jongeren uit achterstandswijken. Dat is jouw recht.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want als de kansenpareltjes het zeggen, is het zo.
En dat er een foto is met, dat is helemaal the smoking gun
Komop zeg;
Komt neer op: wie gun je het voordeel van de twijfel.
En zeg dan gewoon eerlijk: "IK GUN DE KANSENPARELTJES ALTIJD HET VOORDEEL VAN DE TWIJFEL!!!!1".
Want daar hebben we het over.
"Feiten"![]()
![]()
Maar het verschil is dat ik hier niet pontificeer dat het "zo en zo is gegaan, want feiten". Moet je bij iemand anders zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer als "als Marokkanen in een nieuwsbericht staan, ga ik er altijd vanuit dat zij de daders zijn en de blanke man het slachtoffer, want Marokkanen zijn per definitie tuig".
Feiten.
Goeie Calimero weer van de blanke boze man die zogenaamd onrecht aan is gedaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar het verschil is dat ik hier niet pontificeer dat het "zo en zo is gegaan, want feiten". Moet je bij iemand anders zijn.
En waarom ga je eigenlijk niet bij die iemand anders zeiken? Want blijkbaar is vrij blind meegaan met de kansenpareltjes geen probleem, maar is het dat wel als je dat met de andere kant doet?
Ik ben me er prima van bewust dat we het waarschijnlijk nooit gaan weten. Maar ik laat me niet verleiden tot de door mij gewenste uitkomst proberen op te poetsen tot de "feitelijke waarheid".
Ow, en je bent nog vergeten mij voor racist uit te maken.![]()
Nee, zal dat te maken hebben met de reputatie van die jongeren?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:17 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jij kiest er voor om Jan Roos zijn verhaal te geloven. Daar zal je vast je redenen voor hebben. Als ik je reactie zo lees zal dat vast te maken hebben met je afkeer voor allochtone jongeren uit achterstandswijken.
Je kent ze persoonlijk?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:28 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, zal dat te maken hebben met de reputatie van die jongeren?![]()
Ik ben geen partij in dit hele gebeuren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goeie Calimero weer van de blanke boze man die zogenaamd onrecht aan is gedaan.
Dat sowieso inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:30 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik ben geen partij in dit hele gebeuren.
Ow, want ik ken de kansenpareltjes niet persoonlijk!quote:
Racist!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar het verschil is dat ik hier niet pontificeer dat het "zo en zo is gegaan, want feiten". Moet je bij iemand anders zijn.
En waarom ga je eigenlijk niet bij die iemand anders zeiken? Want blijkbaar is vrij blind meegaan met de kansenpareltjes geen probleem, maar is het dat wel als je dat met de andere kant doet?
Ik ben me er prima van bewust dat we het waarschijnlijk nooit gaan weten. Maar ik laat me niet verleiden tot de door mij gewenste uitkomst proberen op te poetsen tot de "feitelijke waarheid".
Ow, en je bent nog vergeten mij voor racist uit te maken.Want nee, marokkanen zijn niet per definitie tuig, maar dat ze dat maar al te vaak wel zijn behoeft geen betoog.
Hij gedraagt zich als een dramaqueen met al zijn tweets.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:33 schreef Smack-a-jack het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
wát een jankebal die kneus.
Jij spreekt over de reputatie van deze jongens. Ik ben niet bekend met de jongens. Blijkbaar weet jij van hun reputatie?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:33 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ow, want ik ken de kansenpareltjes niet persoonlijk!
Dus zijn de structurele problemen onder met name marokkanen ineens niet meer relevant! Want daarvoor moet je ze persoonlijk kennen!
Nee de reputatie van Marokkanen, dit zijn Marokkanen dus.... :pquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:35 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Jij spreekt over de reputatie van deze jongens. Ik ben niet bekend met de jongens. Blijkbaar weet jij van hun reputatie?
Of ben je aan het generaliseren?
Ow, de foute lijstjes zijn bij deze teruggebracht tot "generalisaties"quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:35 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Jij spreekt over de reputatie van deze jongens. Ik ben niet bekend met de jongens. Blijkbaar weet jij van hun reputatie?
Of ben je aan het generaliseren?
Heheh.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:33 schreef Smack-a-jack het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Dat is waar je op uitkomt als je kijkt naar de punten waarop de verklaringen van de kinderen en Roos overeenstemmen, en dan bedoel ik niet diens initiele verklaring, maar wat hij stukje bij beetje heeft moeten erkennen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En wie vermeld dat feit? De kansenparels zelf?
Het originele bericht kwam van Roos via Twitter, daarin werd zijn wapengebruik verzwegen. Later moest hij toegeven dat hij een wapen had gepakt, als je dan kijkt naar wat de getuigen daarover gezegd hebben dan lijkt het toch wel verdomd veel op het kapmes waarmee hij eerder op straat is gesignaleerd. Maar het kan natuurlijk zijn dat hij dat kapmes heeft ingeruild voor een goedendag, een ploertendoder, een morgenster of een ander knuppelachtig voorwerp. De verlekkerde blik waarmee hij naar het kapmes kijkt zou erop kunnen duiden dat hij een wapenliefhebber is en een keus moest maken uit alle wapens in zijn kofferbak. Dat is alleen wel erg onwaarschijnlijk vind je niet?quote:Er werd in het originele bericht, voor jou natuurlijk volstrekt niet nuttig om in de OP te zetten, liever zetten we er een bericht in dat wel naadloos in je straatje past, gesproken over een lang zwart object. Uit wiens koker komt 'het feit' dat het ineens een machete bleek te zijn?
Waarmee? Met verbaal agressief zijn? Met naar wapens grijpen? Met geweld plegen?quote:Lijkt me vrij simpel; wie is er begonnen?
Ik wil best geloven dat hij opdringerig, onbeschoft, vervelend en verbaal agressief is aangesproken. Dat zou dan ook weer overeenstemmen met de getuigenverklaring van de kinderen die zeiden dat ze hem op de Powned manier gingen interviewen.quote:En jij vertelt jezelf vastdat de lieve kansenpareltjes begonnen met ' meneer, mogen we u wat vragen?' , maar neem je het me kwalijk dat ik dat vrij ongeloofwaardig vind?
De tyfus, wat een standaard-PVV'er.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:33 schreef Smack-a-jack het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Niet dan? Jij baseert jouw mening op deze jongens hun achtergrond.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:37 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ow, de foute lijstjes zijn bij deze teruggebracht tot "generalisaties"
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:40 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Niet dan? Jij baseert jouw mening op deze jongens hun achtergrond.
Wie zegt dat het niet marokkaanse VWO studenten zijn die nooit een vlieg kwaad hebben gedaan?
Je praat de hele tijd wel over feiten, maar ik zou eerst even in de spiegel kijken.
Duidelijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is waar je op uitkomt als je kijkt...
Met de schermutseling.quote:Waarmee? Met verbaal agressief zijn? Met naar wapens grijpen? Met geweld plegen?
Nogmaals, hoe weet jij zo zeker dat dit "kansenpareltjes" zijn? ken je ze? Of ga je af op de getuigenverklaring van Jan Roos, net zoals sommigen hier op de getuigenverklaringen van de rest van de getuigen afgaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:50 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Duidelijk.
Maar het lijkt mij erop neer te komen dat je dat niet kan opdissen als feitelijkheden. Het komt erop neer dat jij die kant van het verhaal gelooft.
[..]
Met de schermutseling.
Oorzaak -> gevolg. Dat lijkt me wel zo eerlijk.
Want anders eindigen we natuurlijk razendsnel bij: " Wat? Kansenpareltjes misdragen zich weer eens??? Shhhhht. Niet meer over hebben![]()
Wat, pakt iemand een wapen om zich te verdedigen? OPKNOPEN AAN DE ALLERHOOGSTE BOOM!
![]()
![]()
".
Niet dat het wenselijk is dat iemand met een knuppel rondloopt, zeker niet. Kapmes idem. En in geval dat waar is mag de gewezen heer die wmb prima inleveren en de stompzinnig lage boete die daar op staat betalen.
Gast, jij let echt niet op héquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:40 schreef Smack-a-jack het volgende:
Je praat de hele tijd wel over feiten, maar ik zou eerst even in de spiegel kijken.
Lees eens goed joh.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:26 schreef SeculasStatius het volgende:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Gast, jij let echt niet op hé
[..]
Lees eens goed joh.
Nee, het is wat jij zegt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:53 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe weet jij zo zeker dat dit "kansenpareltjes" zijn? ken je ze? Of ga je af op de getuigenverklaring van Jan Roos, net zoals sommigen hier op de getuigenverklaringen van de rest van de getuigen afgaan.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik niet weet wat het zijn. Jij claimt te weten wat voor jongens het zijn gebaseerd op hun achtergrond. Kan je m'n woorden wel blijven verdraaien om je beter over jezelf te voelen, mar je gaat hier toch echt op je onderbuikgevoelens af..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:55 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, het is wat jij zegt.
Het waren allemaal WO studenten die niemand ooit een vlieg kwaad hebben gedaan![]()
Het is geen vooroordeel als het waar is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:55 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]![]()
Weer een typische reactie van iemand die zijn vooroordelen niet onder ogen durft te komen.
Je stopt met schijnheilig doen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het is geen vooroordeel als het waar is.
Nope, ook ik weet dat niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:56 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik niet weet wat het zijn. Jij claimt te weten wat voor jongens het zijn gebaseerd op hun achtergrond.
Rutger van Castricumquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:49 schreef Twiitch het volgende:
Hoe heet die andere kerel van Pownews? Die vond ik zo af en toe nog wel grappig. Jan Roos komt echt over als een incapabel/agressief mannetje.
Anders dan sommigen hier, baseer ik mijn mening op feiten. Ik ga geen oordeel vellen op basis van de huidskleur van de jongens.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:58 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nope, ook ik weet dat niet.
Dan blijft over: wat is meest waarschijnlijk?
Jouw WO studenten?
Of kansenpareltjes.
Kies maar
Je hebt wel eens gehoord van de foute lijstjes?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:57 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Je stopt met schijnheilig doen?
Nou kunnen Marokkaantjes inderdaad erg vervelend zijn, maar dat wil toch niet zeggen dat onze Roos meteen een heilige is?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je hebt wel eens gehoord van de foute lijstjes?
Dat een schrikbarend groot gedeelte van bekende is van justitie?
Wat is daar vooroordeel aan?
Maar de feiten zijn niet bekend, er rest je niks anders dan een educated guess doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:59 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Anders dan sommigen hier, baseer ik mijn mening op feiten.
Misschien als je het van iemand anders hoort komen snap je het wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het vooroordeel, en daarmee de discriminatie, zit hem in het feit dat jij deze jongens met denigrerende termen aanduid, ervan uitgaat dat ze liegen en dat ze bepaalde handelingen hebben verricht. Het enige "bewijs" wat je hiervoor levert is:quote:voor·oor·deel (het; o; meervoud: vooroordelen)
1
op een gebrek aan kennis berustende mening of afkeer
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.Vc2u1ybtmko
Want dat heb ik gezegd?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou kunnen Marokkaantjes inderdaad erg vervelend zijn, maar dat wil toch niet zeggen dat onze Roos meteen een heilige is?
Dat klopt, maar je focus ligt nogal op de Marokkaantjes terwijl er in dit onderwerp nog een andere partij aanwezig was die zich nogal vreemd gedroeg en gedraagt. Dus ik vroeg me af of je daar ook nog een mening over hadquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want dat heb ik gezegd?
Even teruglezen....
Nee, dat heb ik niet gezegd![]()
![]()
Nee. Zo'n andere vent, heeft ook een bril. Godverdomme ik ben de naam kwijt. Die Rutger is net zo'n kwal als Jan.quote:
Kloptquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:04 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Misschien als je het van iemand anders hoort komen snap je het wel.
Zolang er niks bekend is over de daadwerkelijke toedracht kunnen wij er weinig nuttigs over zeggen. We weten niet wat de situatie was, beide partijen zullen het verhaal in hun voordeel willen spinnen. Misschien waren het kutjochies, misschien werd hij gewoon aangesproken op een powned-manier en greep de flap naar zn kapmes.
Belangrijkste punt hier is: we weten het niet
Al het andere zijn aannames, waar we niks mee opschieten.
Wederom pure aannames. We weten het niet, nutteloos om te speculeren, toch? Voor hetzelfde geld zaten die jochies alleen verbaal wat te treiteren, en heeft meneer Roos een kort lontje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:09 schreef luxerobots het volgende:
Ook ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeurd is.
Voorlopig lijkt me dit plausibel. Marokkanen hebben mot gezocht met Jan Roos, waarbij de Marokkanen gedreigd hebben met fysiek geweld en met voorwerpen hebben gegooid.
Hierna heeft Jan Roos een wapen uit zijn kofferbak gehaald, waarschijnlijk een kapmes, en deze mensen weggejaagd.
Eind goed, al goed, zou ik bijna zeggen.
Ik vraag me eigenlijk wel af wat er gebeurt is. Ik denk niet dat het relaas van Dhr. Roos 100% voor waarheid aangenomen kan wordenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je focus ligt nogal op de Marokkaantjes terwijl er in dit onderwerp nog een andere partij aanwezig was die zich nogal vreemd gedroeg en gedraagt. Dus ik vroeg me af of je daar ook nog een mening over had
Ik zie het jou de hele tijd het over kansenjongeren en lijstjes en bekend bij justitie hebben. Wat dan haaks staat op je 'initiële punt.', als dat klopt, ga die bagger niet teruglezenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Klopt
Je herhaalt mijn initiële punt.
Lees even terug wie er begon over feiten.
Nee, ik kijk waar de verklaringen overeenstemmen, overeenstemmen met de opname, of overeenstemmen met elkaar. Alleen bij het kapmes moet ik constateren dat Roos het eerst verzwijgt, dan over een knuppelachtig ding spreekt. Dan kan het natuurlijk zijn dat het ondanks de getuigenverklaringen die vrij accuraat het wapen beschrijven waarmee hij eerder op straat is gesignaleerd hij een ander slagwapen ter hand had genomen. Het is alleen extreem onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:50 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Duidelijk.
Maar het lijkt mij erop neer te komen dat je dat niet kan opdissen als feitelijkheden. Het komt erop neer dat jij die kant van het verhaal gelooft.
Daar zit een keuze van een volwassen man tussen. Hij werd aangesproken, en koos er niet voor om weg te rijden, maar naar zijn kofferbak te lopen, die te openen en daar een zeker knuppelachtig voorwerp uit te halen, al dan niet in een regen van straatstenen, slagen met stalen buizen en schoppen.quote:Met de schermutseling.
Oorzaak -> gevolg. Dat lijkt me wel zo eerlijk.
Wie zegt dat ze zich misdroegen? Het is natuurlijk best geinig om Roos een koekje van eigen deeg te geven, en dan bedoel ik niet mensen belagen met een enorm kapmes, maar opdringering, vervelend en onbeschoft doen zoals Roos dat durft met de camera erbij. Ik weet niet wie er met bedreiging en eventueel geweld begon.quote:Want anders eindigen we natuurlijk razendsnel bij: " Wat? Kansenpareltjes misdragen zich weer eens??? Shhhhht. Niet meer over hebben![]()
Wat, pakt iemand een wapen om zich te verdedigen? OPKNOPEN AAN DE ALLERHOOGSTE BOOM!
![]()
![]()
".
Normaal gesproken krijgt iemand die minderjarigen met een enorm kapmes bedreigt toch echt wel een taakstrafje. De noodweersituatie lijkt me nou niet zo kraakhelder om in dit stadium al te besluiten dat de zaak geseponeerd moet worden. Daar komt de boete voor het wapenbezit dan nog bij, plus onttrekking aan het verkeer. Of een groepje kinderen op een pleintje een voldoende concreet afgebakende groep is om strafbaar te kunnen belasteren is wel een interessante juridische vraag, mensen op de Powned manier aanspreken is blijkbaar niet strafbaar.quote:Niet dat het wenselijk is dat iemand met een knuppel rondloopt, zeker niet. Kapmes idem. En in geval dat waar is mag de gewezen heer die wmb prima inleveren en de stompzinnig lage boete die daar op staat betalen.
-Nee-quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:09 schreef luxerobots het volgende:
Ook ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeurd is.
Voorlopig lijkt me dit plausibel.
Het zijn ook vooroordelen. Ik vind het plausibel dat die Roos een klapjosti is, is hij dan maar meteen schuldig? Nee, zo werkt ons rechtsysteem niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
-
Politiek correcte clowns snappen het woord plausibel niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |