quote:Vluchtelingen zorgen voor problemen op Griekse eiland Kos
Het Griekse eiland Kos heeft moeite om de rust te bewaren onder de vluchtelingen die op het eiland verblijven in afwachting van reispapieren.
De autoriteiten op het Griekse eiland Kos zeggen dinsdag dat ze de grote toestroom van vluchtelingen niet meer aankunnen. De burgemeester van het eiland waarschuwt zijn regering dat "het risico op bloedvergieten reëel is''.
In een stadion op Kos waar vluchtelingen ondergebracht zijn kwam het dinsdag tot opstootjes. De politie gebruikte onder meer wapenstokken en brandblussers om de boze menigte in bedwang te houden.
Groepjes Syriërs en andere vluchtelingen blokkeerden de weg langs de kust in Kos-Stad uit protest tegen de manier waarop ze behandeld worden. Ze scandeerden "documenten" en "eten" tijdens de blokkade.
Doorreis
De meeste vluchtelingen verblijven op het Griekse eiland omdat ze op doorreis zijn naar andere landen. Op Kos verblijven momenteel zo'n 7.000 vluchtelingen, die voornamelijk afkomstig zijn uit Syrië.
Voor de meesten hebben de autoriteiten echter geen onderdak of voorzieningen. Op het eiland hopen ze aan papieren te komen waarmee ze hun reis kunnen vervolgen. Zonder die papieren lopen de vluchtelingen het risico gearresteerd te worden.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)kse-eiland-kos-.html
SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Nog meer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja dit ga je krijgen he. Hard optreden, voor het helemaal uit de klauwen loopt. Degenen die zich misdragen meteen op de boot terug zetten.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 19:11:27 ]
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
And so it begins:
[..]Ja dat krijg je als je eerst sta te juichen als Assad aangevallen word, gefinancieerd door de US, en dan opeens er een vloedgolf aan vluchtelingen op je deurmat verschijnt.SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja dit ga je krijgen he. Hard optreden, voor het helemaal uit de klauwen loopt. Degenen die zich misdragen meteen op de boot terug zetten.
Dan word het allemaal wat minder leuk he?![]()
Tja, dat was niet het beste idee van de afgelopen jaren nee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja dat krijg je als je eerst sta te juichen als Assad aangevallen word, gefinancieerd door de US, en dan opeens er een vloedgolf aan vluchtelingen op je deurmat verschijnt.
Dan word het allemaal wat minder leuk he?
Echt he. Komende jaren word het alleen maar erger. IS poppetjes reizen ook gezellig mee op de rubber bootjes, word straks een chaos maar het is al te laat om het tegen te houden.quote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
And so it begins:
[..]Ik ben benieuwd of roomblanke Nederlanders niet zouden gaan rellen als ze op zo'n kluitje zouden zitten.SPOILER: Foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja dit ga je krijgen he. Hard optreden, voor het helemaal uit de klauwen loopt. Degenen die zich misdragen meteen op de boot terug zetten.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ja, ik zag het filmpje ook. "I don't have money, help me I want to go. I don't want to stay in Greece, I want to go in EUROPA!"quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:39 schreef F1gamer het volgende:
Ik zag item op NOS journaal. Daar zei vrouw: Ik wil niet in Griekenland blijven. Ik wil Europa in (ofzoiets).
Ik zat echt te denken: je bent al in Europa. Griekenland is ook Europa.
Uiteraard ja en daarom moet er iets aan gedaan worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben benieuwd of roomblanke Nederlanders niet zouden gaan rellen als ze op zo'n kluitje zouden zitten.
Fixed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het zijn net kakkerlakken mensen hé.
Nou nou... als ik dit dan zie, dan zie ik gewoon mensenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het zijn net kakkerlakken hé.
Waarom is dat relevant?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of roomblanke Nederlanders niet zouden gaan rellen als ze op zo'n kluitje zouden zitten.
Kunnen ze deze beelden niet in Turkije verspreiden, misschien bedenken ze zich dan voordat ze op het bootje stappen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou nou... als ik dit dan zie, dan zie ik gewoon mensen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moeten Henk en Ingrid maar eens wat anders lezen dan reclamefolders en de Voetbal International.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:51 schreef de_boswachter het volgende:
Daar zijn toch ook veel Nederlanders op vakantie? Leuk als je 1000 euro hebt betaald voor je vakantie en dan dit moet meemaken met al dat gespuis
Maar wel geld voor een AC Milan shirt van ¤80,-quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou nou... als ik dit dan zie, dan zie ik gewoon mensen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een onzin is dat. Als hier morgen oorlog uitbreekt en jij moet vluchten loop jij ineens in vodden rond?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:53 schreef LAD-Jefferson het volgende:
[..]
Maar wel geld voor een AC Milan shirt van ¤80,-
In de Volkskrant staan ze met selfiesticks.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:53 schreef LAD-Jefferson het volgende:
[..]
Ja, dat is vast een officieel shirt en geen goedkope replica van 15 euro uit Turkijequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:53 schreef LAD-Jefferson het volgende:
[..]
Eens, wie gaat er nou op vakantie naar deze eilanden als je niet met vluchtelingen in aanraking wilt komenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dan moeten Henk en Ingrid maar eens wat anders lezen dan reclamefolders en de Voetbal International.
Griekenland is echt een no no dit jaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:51 schreef de_boswachter het volgende:
Daar zijn toch ook veel Nederlanders op vakantie? Leuk als je 1000 euro hebt betaald voor je vakantie en dan dit moet meemaken met al dat gespuis
Weet je wat pas onzin is, ze zijn in Griekenland (europa) maar ze willen naar een ander land waar ze gratis geld krijgen. Dat is pas onzin. Je moet die lui niet teveel geven want je krijgt er veel te veel binnen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat een onzin is dat. Als hier morgen oorlog uitbreekt en jij moet vluchten loop jij ineens in vodden rond?
Dat ben ik wel met je eens, maar aan iemand zijn of haar shirt kun je niet zien of ie hulp nodig heeftquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:56 schreef LAD-Jefferson het volgende:
[..]
Weet je wat pas onzin is, ze zijn in Griekenland (europa) maar ze willen naar een ander land waar ze gratis geld krijgen. Dat is pas onzin. Je moet die lui niet teveel geven want je krijgt er veel te veel binnen.
Mykonos kun je nog prima naartoe.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Griekenland is echt een no no dit jaar.
Mijn vriendin was er 2 weken geleden. Ze heeft er zelfs een pizza gegeven, hij veranderde in een zombie volgens mn vriendin en hij wou alleen maar meer eten van der. alsof je op een kinderboerderij bent maar dan anders..quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Eens, wie gaat er nou op vakantie naar deze eilanden als je niet met vluchtelingen in aanraking wilt komen
Agenten lopen daar met grote messen rond?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elingen-op-Kos.dhtml
Ik zou er dan ook gewoon niet heen gaan. Rome wordt overigens ook langzamerhand een no-go-area. Er zijn inmiddels meer straatverkopers/oplichters dan toeristen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:59 schreef LAD-Jefferson het volgende:
[..]
Mijn vriendin was er 2 weken geleden. Ze heeft er zelfs een pizza gegeven, hij veranderde in een zombie volgens mn vriendin en hij wou alleen maar meer eten van der. alsof je op een kinderboerderij bent maar dan anders..
Ik was vorige week nog op Sardinië: hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik zou er dan ook gewoon niet heen gaan. Rome wordt overigens ook langzamerhand een no-go-area. Er zijn inmiddels meer straatverkopers/oplichters dan toeristen.
Welk leger?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tijd ons leger te mobiliseren en de grenzen weer hermetisch af te sluiten.
Als je tegenover een horde rellende jongemannen staat en versterking niet aanwezig is moet je wat hé.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Agenten lopen daar met grote messen rond?
Zonder kogels kun je weinigquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tijd ons leger te mobiliseren en de grenzen weer hermetisch af te sluiten.
In juni was ik in Florence en daar liepen er ook aardig wat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik was vorige week nog op Sardinië: hetzelfde probleem.
Zelfde geldt voor Corfu.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:57 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Mykonos kun je nog prima naartoe.
Wanneer waren de grenzen hermetisch afgesloten dan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat daar nog van over is dan.quote:
Ik ga binnenkort met de auto naar Parijs, ik heb alvast de schade aan mijn ruitenwissers ingecalculeerd...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In juni was ik in Florence en daar liepen er ook aardig wat.
Ja, en blijkbaar moeten ze die immigranten ook slaan en brandblussers op leegspuiten om ze onder controle te houden. Het loopt flink uit de hand daar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Agenten lopen daar met grote messen rond?
Waar zijn hun dienstwapens, wapenstokken en pepperspray? Waarom spuiten ze met brandblussers op de menigte?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:06 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als je tegenover een horde rellende jongemannen staat en versterking niet aanwezig is moet je wat hé.
Ik weet niet of je al eerder in Parijs bent geweest, maar bereid je voor op de bekende oplichters.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort met de auto naar Parijs, ik heb alvast de schade aan mijn ruitenwissers ingecalculeerd...
Gaat niet gebeuren. Gewoon weer lekker veel bezuinigen op alles, en vervolgens wel 15000 vluchtelingen erbij nemen en wat vrachtwagens geld naar Brussel sturen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat daar nog van over is dan.
Zou wel eens een belangrijk item kunnen worden bij de volgende verkiezingen: investeren in een fatsoenlijke krijgsmacht.
Daarnaast onmiddellijke terugtrekking van alle troepen uit Mali en andere verre oorden. Nederland zelf moet beschermd worden.
Ik kom redelijk vaak in Parijs. Het vervelendste vind ik het als je van de snelweg komt en door de buitenwijk moet. Daar staan ze direct klaar met hun raamwasser en zeep om je ruit 'schoon' te maken. Ik weiger daarvoor te betalen en geef duidelijk aan dat ik er niet op zit te wachten, soms gaan ze dan aan je ruitenwissers zitten, of klappen ze je spiegel in. Of erger.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je al eerder in Parijs bent geweest, maar bereid je voor op de bekende oplichters.
De truc met de ring e.d.
Rijd Rotterdam eens in. Gebeurt hetzelfde voor de stoplichten. Denk aan de Strevelsweg of de baan vanuit Charlois naar Zuid.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:12 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik kom redelijk vaak in Parijs. Het vervelendste vind ik het als je van de snelweg komt en door de buitenwijk moet. Daar staan ze direct klaar met hun raamwasser en zeep om je ruit 'schoon' te maken. Ik weiger daarvoor te betalen en geef duidelijk aan dat ik er niet op zit te wachten, soms gaan ze dan aan je ruitenwissers zitten, of klappen ze je spiegel in. Of erger.
Het gebeurt overal in Europa. In Frankrijk zijn het vaak Roma's.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Rijd Rotterdam eens in. Gebeurt hetzelfde voor de stoplichten. Denk aan de Strevelsweg of de baan vanuit Charlois naar Zuid.
Zijn dikwijls geen allochtonen trouwens.
Al vijf keer met veel plezier geweest. Dit weekend weer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Griekenland is echt een no no dit jaar.
Ooit was dat het geval, maar ik geef toe: dat is lang geleden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Wanneer waren de grenzen hermetisch afgesloten dan?
Maar, maar... Is Griekenland niet het land waar ze altijd gratis geld krijgen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:56 schreef LAD-Jefferson het volgende:
[..]
Weet je wat pas onzin is, ze zijn in Griekenland (europa) maar ze willen naar een ander land waar ze gratis geld krijgen. Dat is pas onzin. Je moet die lui niet teveel geven want je krijgt er veel te veel binnen.
15000? Was dat maar waar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:10 schreef LAD-Jefferson het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Gewoon weer lekker veel bezuinigen op alles, en vervolgens wel 15000 vluchtelingen erbij nemen en wat vrachtwagens geld naar Brussel sturen.
Haha scherpquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar, maar... Is Griekenland niet het land waar ze altijd gratis geld krijgen?![]()
![]()
![]()
Ze negeren me altijdquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je al eerder in Parijs bent geweest, maar bereid je voor op de bekende oplichters.
De truc met de ring e.d.
1. Welk leger?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat is ze hier letterlijk gevraagd, maar ze luisteren niet:quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:17 schreef de_boswachter het volgende:
Echt al die gelukszoekersBlijf gewoon daar.
Vluchtelingen? Ik zie een aantal volgevreten figuren en gasten met normale kleding. Dat zijn gewoon gelukszoekers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is ze hier letterlijk gevraagd, maar ze luisteren niet:
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom moeten vluchtelingen in vodden rondlopen dan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vluchtelingen? Ik zie een aantal volgevreten figuren en gasten met normale kleding. Dat zijn gewoon gelukszoekers.
Als jij gevlucht bent voor geweld of weet ik wat dan ook, dan loop je niet met brandschone nieuwe kleding rond. Althans op het oog zijnde brandschone nieuwe kleding.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom moeten vluchtelingen in vodden rondlopen dan?
Die snap ik ook niet zo, alhoewel ik die gasten in dat filmpje dubieus vind. Dit zijn de toekomstige straatrovers en overvalplegersquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom moeten vluchtelingen in vodden rondlopen dan?
Er is natuurlijk geen enkele reden voor iemand die zich in Frankrijk bevindt, om naar Engeland te vluchten. Dit zijn geen vluchtelingen maar profiteurs.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is ze hier letterlijk gevraagd, maar ze luisteren niet:
![]()
![]()
![]()
![]()
Gisteren stond er zo'n zielig verhaal van een jonge vrouw die ook gevlucht was uit Aleppo. Ze had haar vier huizen moeten verkopen om de overtocht te betalen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als jij gevlucht bent voor geweld of weet ik wat dan ook, dan loop je niet met brandschone nieuwe kleding rond. Althans op het oog zijnde brandschone nieuwe kleding.
Het al dan niet hebben van geld en het vluchten voor een oorlog hebben maar weinig met elkaar te maken denk ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als jij gevlucht bent voor geweld of weet ik wat dan ook, dan loop je niet met brandschone nieuwe kleding rond. Althans op het oog zijnde brandschone nieuwe kleding.
Tja, geld houdt de bommen en kogels niet tegen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het al dan niet hebben van geld en het vluchten voor een oorlog hebben maar weinig met elkaar te maken denk ik.
Opportunisten, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen enkele reden voor iemand die zich in Frankrijk bevindt, om naar Engeland te vluchten. Dit zijn geen vluchtelingen maar profiteurs.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gisteren stond er zo'n zielig verhaal van een jonge vrouw die ook gevlucht was uit Aleppo. Ze had haar vier huizen moeten verkopen om de overtocht te betalen.
Gelukkig krijgt ze in Nederland ongetwijfeld een gratis nieuw huis aangeboden.
Het meest opmerkelijke vind ik nog dat er mensen geinteresseerd zijn om huizen in Aleppo te kopenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gisteren stond er zo'n zielig verhaal van een jonge vrouw die ook gevlucht was uit Aleppo. Ze had haar vier huizen moeten verkopen om de overtocht te betalen.
Gelukkig krijgt ze in Nederland ongetwijfeld een gratis nieuw huis aangeboden.
Dat klopt en dat moet keihard de kop ingedrukt worden. Laat er regelingen zijn voor mensen die het het hardst nodig hebben. Niet voor gespuis.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Opportunisten, zou ik zeggen.
Ze maken gewoon gebruik van de regelingen die er in beschaafde landen zijn.
Lekker cheap nu:quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke vind ik nog dat er mensen geinteresseerd zijn om huizen in Aleppo te kopen.
Ik denk dat het praktischer is de regelingen zelf aan te passen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat klopt en dat moet keihard de kop ingedrukt worden. Laat er regelingen zijn voor mensen die het het hardst nodig hebben. Niet voor gespuis.
En het gebrek aan interventie van de Europese overheden. Die zitten in een soort krampachtige mensenrechtenhouding en klampen zich vast aan verdragen die zeventig jaar geleden geschreven zijn, toen er nog niet zoiets was als een asielzoekersindustrie en mensensmokkelaars nog geen logistieke ondersteuning kregen van de Italiaanse marine. Door de vluchtelingenstroom zijn de problemen in Syrië en Libië ook Europese problemen geworden. Waarom vormt de EU niet samen met Egypte, Tunesië en Algerije een coalitie om Libië te stabiliseren. Desnoods maken we er weer een kolonie van, dat is nog altijd beter dan de chaos van nu.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Opportunisten, zou ik zeggen.
Ze maken gewoon gebruik van de regelingen die er in beschaafde landen zijn.
Plus het feit dat er door veel slimme jongens heel veel geld wordt verdiend aan deze business. Vandaag in de volkskrant bijvoorbeeld het verhaal van een fabrikant in containerwoningen: die draait momenteel als een tierelier!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En het gebrek aan interventie van de Europese overheden. Die zitten in een soort krampachtige mensenrechtenhouding en klampen zich vast aan verdragen die zeventig jaar geleden geschreven zijn, toen er nog niet zoiets was als een asielzoekersindustrie en mensensmokkelaars nog geen logistieke ondersteuning kregen van de Italiaanse marine. Door de vluchtelingenstroom zijn de problemen in Syrië en Libië ook Europese problemen geworden. Waarom vormt de EU niet samen met Egypte, Tunesië en Algerije een coalitie om Libië te stabiliseren. Desnoods maken we er weer een kolonie van, dat is nog altijd beter dan de chaos van nu.
Ooit was de grens tussen Oost- en Westduitsland redelijk dicht, ja, dankzij 5 km niemandsland ertussen in, met landmijnen en automatische wapens, met een hek met prikkeldraad en een hele hoop wachttorens bezet door bij elkaar zo'n 40.000 man die ook met scherp schoten. En zelfs daar lukte het nog een paar 100 mensen per jaar. Oftewel, de grenzen waren nog nooit hermetisch afgesloten, en dat is ook iets dat nooit en te nimmer zal gaan lukken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ooit was dat het geval, maar ik geef toe: dat is lang geleden.
Al dat geld dat door de overheid in die advocaten wordt gestopt voor gratis rechtsbijstand kan veel beter worden besteed aan meer personeel om de procedures flink in te korten. Dan zijn we ook eens af van die ouders die hun kinderen hier laten wortelen terwijl ze de ene na de andere beroepsprocedure aanspannen om na vijf jaar te roepen dat hun kinderen zijn verwesterd en gevaar lopen in land van herkomst.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Plus het feit dat er door veel slimme jongens heel veel geld wordt verdiend aan deze business. Vandaag in de volkskrant bijvoorbeeld het verhaal van een fabrikant in containerwoningen: die draait momenteel als een tierelier!
En vergeet niet het leger aan advocaten en hulpverleners: de schoorsteen moet roken. Hoe meer migranten hoe beter.
Deze vluchtelingen komen via Turkije.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En het gebrek aan interventie van de Europese overheden. Die zitten in een soort krampachtige mensenrechtenhouding en klampen zich vast aan verdragen die zeventig jaar geleden geschreven zijn, toen er nog niet zoiets was als een asielzoekersindustrie en mensensmokkelaars nog geen logistieke ondersteuning kregen van de Italiaanse marine. Door de vluchtelingenstroom zijn de problemen in Syrië en Libië ook Europese problemen geworden. Waarom vormt de EU niet samen met Egypte, Tunesië en Algerije een coalitie om Libië te stabiliseren. Desnoods maken we er weer een kolonie van, dat is nog altijd beter dan de chaos van nu.
Maar niet uit Turkije.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Deze vluchtelingen komen via Turkije.
Je hebt gelijk. Je moet het ook niet al te letterlijk nemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooit was de grens tussen Oost- en Westduitsland redelijk dicht, ja, dankzij 5 km niemandsland ertussen in, met landmijnen en automatische wapens, met een hek met prikkeldraad en een hele hoop wachttorens bezet door bij elkaar zo'n 40.000 man die ook met scherp schoten. En zelfs daar lukte het nog een paar 100 mensen per jaar. Oftewel, de grenzen waren nog nooit hermetisch afgesloten, en dat is ook iets dat nooit en te nimmer zal gaan lukken.
Klopt, maar dan heeft het stabiliseren van Libië weinig nut... althans niet als je de Syrische vluchtelingen wilt tegenhouden. Maar goed... een stabiel Libië zijn we natuurlijk ook bij gebaat. Verreweg de meesten vluchtelingen komen via Libië.quote:
Dan kunnen we ze ook het beste met vrachtvliegtuigen terugbrengen naar Libië.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt, maar dan heeft het stabiliseren van Libië weinig nut... althans niet als je de Syrische vluchtelingen wilt tegenhouden. Maar goed... een stabiel Libië zijn we natuurlijk ook bij gebaat. Verreweg de meesten vluchtelingen komen via Libië.
In Syrië en Irak zou een coalitie tussen Assad (ja hem), de Koerden, Rusland, Iran en het Westen moeten komen om IS uit te roeien. Daarna moet je een akkoord maken over vreedzame opvolging voor Assad, eventueel met amnestieregeling. Dat is nog altijd beter dan wat er nu is. Denken dat er een oplossing is zonder Assad is dagdromen. Zelfs als Assad dan uiteindelijk in het zadel blijft is dat een relatief goede uitkomst van de oorlog.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt, maar dan heeft het stabiliseren van Libië weinig nut... althans niet als je de Syrische vluchtelingen wilt tegenhouden. Maar goed... een stabiel Libië zijn we natuurlijk ook bij gebaat. Verreweg de meesten vluchtelingen komen via Libië.
En Turkije? Mag die ook meedoen in de coalitie of hoort die bij het "Westen"?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In Syrië en Irak zou een coalitie tussen Assad (ja hem), de Koerden, Rusland, Iran en het Westen moeten komen om IS uit te roeien. Daarna moet je een akkoord maken over vreedzame opvolging voor Assad, eventueel met amnestieregeling. Dat is nog altijd beter dan wat er nu is. Denken dat er een oplossing is zonder Assad is dagdromen. Zelfs als Assad dan uiteindelijk in het zadel blijft is dat een relatief goede uitkomst van de oorlog.
Turkije is anti-Assad, anti-Koerden en pro-IS (net als Saudi-Arabië), daar heb je niets aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
En Turkije? Mag die ook meedoen in de coalitie of hoort die bij het "Westen"?
Ze zijn wel NAVO partner. Of heeft dat geen betekenis meer?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Turkije is anti-Assad, anti-Koerden en pro-IS (net als Saudi-Arabië), daar heb je niets aan.
Zolang de Koerden en Assad de grens niet oversteken heeft dat weinig betekenis. Het lidmaatschap van Turkije is sowieso een farce.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze zijn wel NAVO partner. Of heeft dat geen betekenis meer?
Als Turkije wordt aangevallen, dan meen ik me te herinneren dat artikel 1 van de NAVO zegt dat alle andere NAVO landen in actie moeten komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zolang de Koerden en Assad de grens niet oversteken heeft dat weinig betekenis. Het lidmaatschap van Turkije is sowieso een farce.
Artikel 5 is dat. Maar dan nog, waarom zou Assad of een Koerdische coalitie Turkije binnenvallen als ze weten dat de consequentie is dat het coalitieakkoord in duigen valt. Turkije kwam destijds bij de NAVO omdat het een strategische positie had ten opzichte van de Sovjet-Unie, bijvoorbeeld de belangrijke doorvaartroute bij Istanboel aan de Zwarte Zee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als Turkije wordt aangevallen, dan meen ik me te herinneren dat artikel 1 van de NAVO zegt dat alle andere NAVO landen in actie moeten komen.
Dus ook als Turkije wordt aangevallen door de Koerden vanuit Syrië of Irak.
Excuses - het is artikel 5.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als Turkije wordt aangevallen, dan meen ik me te herinneren dat artikel 1 van de NAVO zegt dat alle andere NAVO landen in actie moeten komen.
Dus ook als Turkije wordt aangevallen door de Koerden vanuit Syrië of Irak.
Ik doelde op de mogelijkheid dat IS Turkije aanvalt - iets wat IS in elk geval wel van plan is vóór 2020.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Artikel 5 is dat. Maar dan nog, waarom zou Assad of een Koerdische coalitie Turkije binnenvallen als ze weten dat de consequentie is dat het coalitieakkoord in duigen valt. Turkije kwam destijds bij de NAVO omdat het een strategische positie had ten opzichte van de Sovjet-Unie, bijvoorbeeld de belangrijke doorvaartroute bij Istanboel aan de Zwarte Zee.
Als IS Turkije aanvalt dan krijgen ze sowieso de hele NAVO over zich heen in Syrië én Irak. Maar ik denk dat het bij wat bomaanslagen blijft, ze zijn echt niet zo dom om met een conventioneel leger binnen te vallen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik doelde op de mogelijkheid dat IS Turkije aanvalt - iets wat IS in elk geval wel van plan is vóór 2020.
Dan reizen ze gewoon weer met hun paspoort via grote broer Turkije naar de Europese landen van herkomst.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hoeveel mensen zijn aangesloten bij het IS?
Want zodra het IS militair is uitgeschakeld, transformeren al die mensen natuurlijk onmiddellijk in zielige asielzoekers die wij hier weer op ons dak krijgen.
Misschien is het verstandig om in de rijksbegroting alvast wat stelposten op te nemen.
Joh, dat je dat niet weet. Het gaat immers om een belangrijke kwestie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:09 schreef Mark031 het volgende:
Goh. Waarom zou het in hun eigen land toch zo'n ellende zijn? Zou het misschien aan hun religie liggen? Hun cultuur? En dat apengedrag in hun eigen land brengen ze gewoon mee naar Europa, om vervolgens te janken dat ze niet geaccepteerd worden.
Het kenteken is van Kos. Staat overigens ook in de titel van de video.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kan iemand bevestigen of dit nu op Kos is?
En in hoeverre zouden grenscontroles dat veranderen? Dan komen ze gewoon illegaal de grens over en zeggen precies hetzelfde. En dan? Waar stuur je iemand zonder paspoort naar toe?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Je moet het ook niet al te letterlijk nemen.
Wat ik bedoel is dat er weer grenscontroles moeten komen. Zoals ook al gebeurt in tal van andere Europese landen, waaronder Denemarken, Oostenrijk en Hongarije.
Nu melden de migranten zich in Ter Apel en zeggen gewoon niet te weten hoe ze in Nederland zijn gekomen. Wat vaak ook de waarheid is: ze zijn dan bijvoorbeeld in Bulgarije in een vrachtwagen geladen die simpelweg hierheen is gereden.
Om te beginnen krijgt de vrachtwagenchauffeur een flinke boete (laten we zeggen ¤50.000 en een veroordeling aan zijn broek) -- dat zal hem ervan weerhouden nog een keer mensen te smokkelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:36 schreef moussie het volgende:
[..]
En in hoeverre zouden grenscontroles dat veranderen? Dan komen ze gewoon illegaal de grens over en zeggen precies hetzelfde. En dan? Waar stuur je iemand zonder paspoort naar toe?
Natuurlijk, dat is waarom zoveel van die mensen uit Eritrea en Sudan komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:48 schreef Ringo het volgende:
Leuk hè, onder valse voorwendselen een oorlog beginnen in een lekker ver land, tegen een systeem dat niks met jouw ellende te schaften had. De VS hebben van Irak als een smeulende puinhoop achtergelaten, de teringzooi in het MO is daar een direct gevolg van.
lol, dan stikt het dus in alle landen van de illegalen, gezien het feit dat de oorlogen en ellende ondertussen hoogstwaarschijnlijk niet opgelost zullen zijn. En wat dan, je verandert de 'asielindustrie' in een gevangenisindustrie die dubbel zoveel kost en waarbij je humaniteit op de schop gaat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Om te beginnen krijgt de vrachtwagenchauffeur een flinke boete (laten we zeggen ¤50.000 en een veroordeling aan zijn broek) -- dat zal hem ervan weerhouden nog een keer mensen te smokkelen.
De persoon zelf laat je gewoon staan aan de andere kant van de grens. In ons geval dus Duitsland of België. Dan mag dat land het probleem verder oplossen.
Als Duitsland verstandig is, dan zullen ze na enige tijd ook weer grenscontroles gaan instellen. Zodat de illegalen ook bij hun buiten de grenzen blijven. Bijvoorbeeld in Polen. Enzovoort. Net zolang tot de immigrant begrijpt dat het geen nut meer heeft om te proberen illegaal een ander land binnen te komen.
Wat zijn dan precies die valse voorwendselen volgens jou?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:48 schreef Ringo het volgende:
Leuk hè, onder valse voorwendselen een oorlog beginnen in een lekker ver land, tegen een systeem dat niks met jouw ellende te schaften had. De VS hebben van Irak als een smeulende puinhoop achtergelaten, de teringzooi in het MO is daar een direct gevolg van.
Lijkt wel Palestina, wat een paupervolk zeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kan iemand bevestigen of dit nu op Kos is?
En op welke manier is dat een positief iets?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:52 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, Fort Europa staat op instorten.
Lees je in, kloothommel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat zijn dan precies die valse voorwendselen volgens jou?
Positief, negatief. Het is een historische onvermijdelijkheid.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:53 schreef Lothiriel het volgende:
En op welke manier is dat een positief iets?
"Maar dan blijkt dat het appartement dat de familie Tokkie voor ¤350 twee weken all-inclusive heeft gehuurd, gebruikssporen vertoond. Ook het eten dat de familie krijgt aangeboden blijkt niet te voldoen aan de standaardeisen van voedselveiligheid. Dochter Natasja werd misselijk nadat ze een bord spaghetti at dat twee graden kouder was dan wat mag worden verwacht. Rob weet genoeg en gaat praten met de manager van het hotel."quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:49 schreef penny-wise het volgende:
Red mijn vakantie zal een mooi item hebben dit seizoen...
Ik vroeg me af waarom je 'quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Positief, negatief. Het is een historische onvermijdelijkheid.
Nee hoor, geen gevangenisindustrie. Er zijn dan uiteindelijk geen illegalen meer en dus ook geen gevangenen, mits het beleid consequent wordt uitgevoerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:51 schreef moussie het volgende:
[..]
lol, dan stikt het dus in alle landen van de illegalen, gezien het feit dat de oorlogen en ellende ondertussen hoogstwaarschijnlijk niet opgelost zullen zijn. En wat dan, je verandert de 'asielindustrie' in een gevangenisindustrie die dubbel zoveel kost en waarbij je humaniteit op de schop gaat?
Fysiek past de hele wereldbevolking in Nederland en Duitsland. Dan heb je per persoon nog best wel wat meters over.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:56 schreef Ringo het volgende:
Overigens gaat het om hooguit een paar miljoen mensen. Daar is heus wel plek voor op dit continent.
Er zijn vast wel mensen die daar een "prima" antwoord op weten....quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:56 schreef Ringo het volgende:
Overigens gaat het om hooguit een paar miljoen mensen. Daar is heus wel plek voor op dit continent.
Mag ik je aanraken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Lief kind, ik lees elke dag drie kranten.
Dat is geen goed argument. Europa is één van de dichtstbevolkte continenten. In de VS, Rusland, Afrika is er veel meer plaats over.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:56 schreef Ringo het volgende:
Einde deze eeuw 5,6 miljard mensen in Afrika, zag ik in een tweet voorbij komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Positief, negatief. Het is een historische onvermijdelijkheid.
Het is geen kwestie van ruimte, het is een kwestie van cultuur. Deze migranten komen om wat nog over is van onze beschaving af te breken. Dat gun ik zelfs Rusland niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is geen goed argument. Europa is één van de dichtstbevolkte continenten. In de VS, Rusland, Afrika is er veel meer plaats over.
Voor mij is het ook een kwestie van ruimte, hoor. Als er genoeg plaats zou zijn en de immigranten geen woestijngodsdienst zouden aanhangen zouden ze wat mij betreft welkom zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van ruimte, het is een kwestie van cultuur. Deze migranten komen om wat nog over is van onze beschaving af te breken. Dat gun ik zelfs Rusland niet.
Nu nog wel. Als ze in de meerderheid zouden komen hier dan wordt het hier net zo'n chaos als in Afrika.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:09 schreef Pharmacist het volgende:
Volgens de laagste schattingen groeit de bevolking van Afrika met 26.5 miljoen per jaar. Dat is meer dan 72K per dag.
Als Europa de deuren openzet, gaat het nog heel gezellig worden. En geef die Afrikanen eens ongelijk! Het is hier beter vertoeven dan daar.
Als ja. Iets wat de komende tientallen jaren natuurlijk niet zo snel zal gebeuren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:10 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nu nog wel. Als ze in de meerderheid zouden komen hier dan wordt het hier net zo'n chaos als in Afrika.
Dat is inderdaad zo. Daar maak ik me dan ook nog niet echt zorgen over.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als ja. Iets wat de komende tientallen jaren natuurlijk niet zo snel gebeuren.
Yeah right, je gaat even een paar duizend kilometer buitengrenzen dichtspijkeren. En als je een lekkere zon-zee-strand vakantie wil ga je wel naar Thailand of zo, hier liggen de kusten vol met prikkeldraad om landingen te voorkomen? Of dacht je soms dat mensen stoppen met vluchten als je het wat moeilijker maakt om hier te komen? Dat is in Duitsland niet gelukt, en daar was het nog niet eens oorlog met dood en ergere gruwelijkheden, hoe kom je aan het idee dat dit wel zou lukken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee hoor, geen gevangenisindustrie. Er zijn dan uiteindelijk geen illegalen meer en dus ook geen gevangenen, mits het beleid consequent wordt uitgevoerd.
Wat de humaniteit betreft: dat is sowieso een onoplosbaar probleem. Er zijn nu eenmaal teveel aardbewoners en in bepaalde gebieden gaan ze elkaar dan afmaken. Het heeft geen nut dat probleem te verplaatsen naar gebieden waar het nog wel vreedzaam is.
Jij wil accepteren dat iedereen maar naar Europa komt, zodat ze elkaar hier kunnen afmaken? Wat heeft dat voor nut?
Dan moeten we hopen dat Afrika de komende jaren een stuk welvarender wordt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:09 schreef Pharmacist het volgende:
Volgens de laagste schattingen groeit de bevolking van Afrika met 26.5 miljoen per jaar. Dat is meer dan 72K per dag.
Als Europa de deuren openzet, gaat het nog heel gezellig worden. En geef die Afrikanen eens ongelijk! Het is hier beter vertoeven dan daar.
Dat hoeft ook niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:14 schreef Lothiriel het volgende:
Dat is inderdaad zo. Daar maak ik me dan ook nog niet echt zorgen over.
Het sociale stelsel zal het inderdaad eerder begeven. Zeker als een groot deel van de immigranten nooit eraan zal bijdragen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet.
Waar mensen zich wel zorgen over mogen maken is het totaal ineenstoren van het sociale zorgstelsel en de banenmarkt voor laaggeschoolde banen. Het wordt een race naar de bodem voor mensen die laaggeschoold werk doen.
True.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Dan moeten we hopen dat Afrika de komende jaren een stuk welvarender wordt.
Meer welvaart betekent minder kinderen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:29 schreef Childofthe90s het volgende:
Εκτός ελÎγχου ή Κως!
Ze krijgen van Erdogan dikke Zodiacs en een reddingsvest en worden richting Kos gestuurd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:42 schreef ACT-F het volgende:
Het is dweilen met de kraan open. Ik ben momenteel in Turkije en ik zie dat het aantal bedelaars fors is toegenomen, waarvan een belangrijk deel Syriërs. Ze zamelen geld in om hun reis naar Europa verder te bekostigen. De Turkse kustwacht is aan de lopende band bezig vluchtelingen tegen te houden die richting Griekenland willen afreizen. Zij worden teruggestuurd, maar waarheen?
Je zou het haast denken zodat ze er mooi vanaf zijn, maar het tegendeel is waar:quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze krijgen van Erdogan dikke Zodiacs en een reddingsvest en worden richting Kos gestuurd.
Massa-immigratie of niet, het huidige sociale zorgstelsel is toch al aan vernieuwing toe en in zijn huidige staat gedoemd om ten onder te gaan. En voor laaggeschoolden ziet de economische toekomst er sowieso niet goed uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:28 schreef Pharmacist het volgende:
Waar mensen zich wel zorgen over mogen maken is het totaal ineenstoren van het sociale zorgstelsel en de banenmarkt voor laaggeschoolde banen. Het wordt een race naar de bodem voor mensen die laaggeschoold werk doen.
Bedankt, maar mijn Turks is niet zo geweldig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je zou het haast denken zodat ze er mooi vanaf zijn, maar het tegendeel is waar:
http://www.dunyabulteni.n(...)-99-gocmen-yakalandi
http://www.haberexen.com/(...)akalandi-882917h.htm
http://www.haberport.com/(...)akalandi-h14266.html
Ja, die parallel is gauw getrokken. De lol is natuurlijk dat het verval van Rome al begon rond het jaar 150 en dat pas 300 jaar later de laatste vaas van de salontafel werd geduwd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:09 schreef Odaiba het volgende:
Het Romeinse rijk kwam ten val door massa migratie (afrikanen ivm noord-europeanen) en door slecht bestuur (EU ipv de Romeins bestuur). Kijken hoelang wij het gaan volhouden. Over een paar honderd jaar we een gemixt volk zijn met een samengesmolten cultuur. Als we onze belangrijkste instituten behouden dan zal het wel goed komen, maar als ze, zoals sommige islamieten, dingen willen afbreken en vervangen door islamtische, dan is Europa er straks net zo slecht aan toe als het midden-oosten of afrika.
Mijn Chinees ook niet, maar Google translate is mijn vriend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bedankt, maar mijn Turks is niet zo geweldig.
Beetje zoals Star Trek dusquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:09 schreef Odaiba het volgende:
Het Romeinse rijk kwam ten val door massa migratie (afrikanen ivm noord-europeanen) en door slecht bestuur (EU ipv de Romeins bestuur). Kijken hoelang wij het gaan volhouden. Over een paar honderd jaar we een gemixt volk zijn met een samengesmolten cultuur. Als we onze belangrijkste instituten behouden dan zal het wel goed komen, maar als ze, zoals sommige islamieten, dingen willen afbreken en vervangen door islamtische, dan is Europa er straks net zo slecht aan toe als het midden-oosten of afrika.
Ik kan je de korte termijn afloop wel vertellen. De armen worden armer, de kleine elite wordt rijker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:08 schreef Ringo het volgende:
Ik zie deze immigratiegolf als één onderdeel van een globale transitieperiode (economisch, politiek, technologisch, demografisch) waarvan niemand de afloop kent.
Gek dat ze wel een klein fortuin betalen voor de boottocht, en dan die vrouw horen roepen dat ze geld nodig heeft, want ze wil uit die mensenmassa.quote:
Dit ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik kan je de korte termijn afloop wel vertellen. De armen worden armer, de kleine elite wordt rijker.
Een instroom van een straatarme onderklasse gaat 1) arbeid goedkoper maken, 2) huizenprijzen en huur doen stijgen (dus huisjesmelkers en real estate investeerders zijn beter af), 3) tot meer consumptie leiden en daardoor tot grotere winsten voor bedrijven (dus meer winst voor aandeelhouders). Ook al wordt de consumptie van mensen met uitkeringen betaald door de staat, elke euro is hetzelfde onafhankelijk van wie die euro uitgeeft of hoe die euro verdient is.
Op langere termijn mogelijk instabiliteit door sociaal stelsel dat het niet trekt en etnische/religieuze spanningen.
Dat dacht ik ook vlak na de London en Madrid bombings. Intussen leven we 10 jaar verder. Ik zat er behoorlijk naast.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar denk dat die etnische/religieuze spanningen al eerder gaan ontstaan. Je ziet het nu al flik opborrelen allemaal.
Dat is ook iets dat veel door mijn hoofd is gegaan ja. We zijn passief/actief geworden door onze welvaart.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:31 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook vlak na de London en Madrid bombings. Intussen leven we 10 jaar verder. Ik zat er behoorlijk naast.
Ik denk dat de Europese bevolking momenteel een veel te hoge kwaliteit van leven heeft om te protesteren of actie te ondernemen. Het enige dat mensen doen (ik ben hier ook schuldig aan) is posten op internet. We hebben veel te veel te verliezen momenteel.
Ik denk dat het toch ook wel aan het land ligt, in landen als Italië en Frankrijk is er duidelijk meer vaderlandsliefde en mensen zijn veel eerder geneigd om te vechten voor hun land dan Nederlanders. Als in die landen asiel en gelukzoekers zich zo gaan gedragen gaat de lokale bevolking zich erg snel tegen ze keren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:31 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook vlak na de London en Madrid bombings. Intussen leven we 10 jaar verder. Ik zat er behoorlijk naast.
Ik denk dat de Europese bevolking momenteel een veel te hoge kwaliteit van leven heeft om te protesteren of actie te ondernemen. Het enige dat mensen doen (ik ben hier ook schuldig aan) is posten op internet. We hebben veel te veel te verliezen momenteel.
Ik zeg dan ook niet dat het helpt, maar het gaat zeker meespelen. En inderdaad heeft het verleden geleerd wat dat kan opleverenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:42 schreef Ringo het volgende:
Vaderlandsliefde! Daar is alleen maar gore ellende uit voortgesproten. Daar red je de beschaving niet mee, mensen. Daar richt je hem alleen wat sneller mee te gronde.
er zijn al Italiaanse gasten die riepen dat er op de vluchtelingenbootjes geschoten moet wordenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:44 schreef Ringo het volgende:
Italiaanse vaderlandsliefde!Dat zou Mussolini wel gewild hebben!
Dat heb ik op FOK! ook vaak genoeg geroepen zien worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:45 schreef Koen66 het volgende:
[..]
er zijn al Italiaanse gasten die riepen dat er op de vluchtelingenbootjes geschoten moet worden
Dat zou er hier ook geroepen worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:45 schreef Koen66 het volgende:
er zijn al Italiaanse gasten die riepen dat er op de vluchtelingenbootjes geschoten moet worden
bij de meesten is het niet echt haat maar een soort zelfverdedigingsmechanisme dat aan slaat, bang voor negatieve veranderingenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
Toch bijzonder om te zien, die loepzuivere haat jegens mensen die nog niets misdaan hebben. Een jaar of 15 geleden dacht ik dat dat niet meer kon.
Denk dat dit komt door hen die hen voorgingen en die o.a. Opsporing Verzocht domineren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
Toch bijzonder om te zien, die loepzuivere haat jegens mensen die nog niets misdaan hebben. Een jaar of 15 geleden dacht ik dat dat niet meer kon.
Dan drukken die mensen zich gewoon diep zwakzinnig uit. Kan ook. Ik help het hopen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
bij de meesten is het niet echt haat maar een soort zelfverdedigingsmechanisme dat aan slaat, bang voor negatieve veranderingen
klopt, het geloof dat de meeste asielzoekers aanhangen is de laatste jaren nou ook niet echt positief voor het voetlicht geweestquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk dat dit komt door hen die hen voorgingen en die o.a. Opsporing Verzocht domineren.
Absurd, hè? Dat is nu het gif van Wilders dat door onz'aderen vloeit. Die kwaaie spuit is jarenlang op streng politiek recept gehanteerd. Met effect.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
Toch bijzonder om te zien, diesel loepzuivere haat jegens mensen die nog niets misdaan hebben. Een jaar of 15 geleden dacht ik dat dat niet meer kon.
De intentie om Europa van binnenuit te vernietigen is voor mij al voldoende reden om te haten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
Mijn opa, oma, vader, ooms en tantes kwamen toch gewoon in nette kleding naar Nederland.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als overlast steeds uit dezelfde hoek komt, gaan mensen verbanden leggen. Mensen zijn niet naïef (te houden).quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
Zoals Syriërs, in wiens thuisland dan ook helemaal niks aan de hand is op het moment.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:28 schreef Nintex het volgende:
Vaak worden als argumenten de (NAVO) oorlogen genoemd, maar in realiteit komen de meeste van deze mensen niet uit die gebieden, maar uit landen in Afrika e.d. waar ze politiek gezien ook niets te vrezen hebben. De afgelopen tijd zijn het voornamelijk echt gelukszoekers. Lui met smartphones en laptops die via het internet kunnen zien hoeveel gratis geld er in Europa te halen valt en hoe Europa niet om kan gaan met dit immigratie probleem.
"val dood paardenlul"?quote:
Ik ga dit nu met hele andere ogen bekijken ineens.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:39 schreef Loekie1 het volgende:
Ze roepen Allah Akbar als ze de Griekse kust opklimmen, las ik. Maar dat zal wel vredig bedoeld zijn.
Kom op joh, dat roepen ze zelfs als ze de planten water geven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:39 schreef Loekie1 het volgende:
Ze roepen Allah Akbar als ze de Griekse kust opklimmen, las ik. Maar dat zal wel vredig bedoeld zijn.
Je kent geen autochtone relschoppers of criminelen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als overlast steeds uit dezelfde hoek komt, gaan mensen verbanden leggen. Mensen zijn niet naïef (te houden).
Kerelquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:53 schreef LAD-Jefferson het volgende:
[..]
Jawel, daarom nemen we ook niet nog meer tokkies op. Deal?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kent geen autochtone relschoppers of criminelen?
Dat vind ik inderdaad prima hoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:50 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Jawel, daarom nemen we ook niet nog meer tokkies op. Deal?
Ja, het gebeurt vaak dat ze het roepen zonder naderhand te ontploffen. Wees gerust.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:39 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, de award voor de achterlijkste uitspraak in een topic op fok kan ook de deur uit, wat is het adres?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Absurd, hè? Dat is nu het gif van Wilders dat door onz'aderen vloeit. Die kwaaie spuit is jarenlang op streng politiek recept gehanteerd. Met effect.
Trek eens een ander dood paard uit de kast, dit is saai aan het worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals Syriërs, in wiens thuisland dan ook helemaal niks aan de hand is op het moment.
Eritrea dan, waar het werkelijk een feest is om te wonen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:03 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Trek eens een ander dood paard uit de kast, dit is saai aan het worden.
Ja dat krijg je als je grote partijen vluchtelingen binnenkrijgt maar geen goede opvang wil regelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:02 schreef Kanjer het volgende:
Het is je niet opgevallen dat dezelfde problemen met die gelukszoekers voor zo'n beetje alle landen in europa gelden?
...in een land waar het gemiddelde maandsalaris waarschijnlijk op 20 euro ligt, en dat maakt het weer een dure hobby.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:48 schreef vigen98 het volgende:
[..]
KerelDie is waarschijnlijk nep en voor zo'n 5 euro gekocht ofzo
Ja? En? Allemaal de schuld van Wilders?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat krijg je als je grote partijen vluchtelingen binnenkrijgt maar geen goede opvang wil regelen.
Kan allemaal wel zijn, maar deze gasten dan...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eritrea dan, waar het werkelijk een feest is om te wonen?
Tuurlijk alles is de schuld van Wilders onze heilige leider had de problemen al lang moeten oplossen door zijn achterban een eerlijker verhaal te vertellen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:08 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja? En? Allemaal de schuld van Wilders?
Je moet ook niet allemaal opvang regelen, gewoon grenzen dicht.
Iets willen is iets anders dan eisen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:10 schreef Ludd het volgende:
Heeft iemand dat item op RTL4 gezien. Van die vrouw met hoofddoek gecombineerd met zonnehoedje die liep te schreeuwen dat ze verder Europa in wilde.
Dit lijken we een stel verwende toeristen, ongelofelijk.
Ik schrik hier wel van. Natuurlijk hoeven vluchtelingen niet alles te pikken, maar iets minder eisen lijkt me wel op zijn plaats.
Als je iets wilt, stel je je wel iets deemoediger op, denk je ook niet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Iets willen is iets anders dan eisen.
Dat klopt inderdaad, je hebt ook gewoon de economische "vluchtelingen" die illegaal ergens heen willen om te werken en van begin af aan geen recht op asiel hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het heeft veelal helemaal niets meer met vluchten te maken.
Gelukkig spreken al die andere partijen alleen maar de zuivere waarheid.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tuurlijk alles is de schuld van Wilders onze heilige leider had de problemen al lang moeten oplossen door zijn achterban een eerlijker verhaal te vertellen.
De grenzen dicht gaat je niet lukken want we hebben een aantal verplichtingen ten aanzien van de opvang van vluchtelingen.
Nee dat denk ik niet. Juist bij grote problemen reageren mensen vaak heel heftig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als je iets wilt, stel je je wel iets deemoediger op, denk je ook niet?
Ik krijg hier een heel naar gevoel van.
Welke nood heb je het dan over, er zijn in Nederland wat vechtpartijtjes geweest bij COA opvang maar er is toch geen noodtoestand. De rellen in Santpoort waren heftiger.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gelukkig spreken al die andere partijen alleen maar de zuivere waarheid.
En geloof me, in geval van nood kan alles, ook de grenzen dicht.
Ik denk dat de Grieken er veel geld mee gaan verdienen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens heeft dit wel de ingrediënten voor een goede clash daar. Grieken die zwaar moeten bezuinigen en de "paria" van Europa zijn aan de ene kant en vluchtelingen die hun situatie ook zat zijn en daar wat aan gaan doen aan de andere kant.
Als je een beetje opgelet had, had je gemerkt dat de grenzen ook nog niet dicht zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Welke nood heb je het dan over, er zijn in Nederland wat vechtpartijtjes geweest bij COA opvang maar er is toch geen noodtoestand. De rellen in Santpoort waren heftiger.
Ze gaan zelf de gelukszoekers ophalen à 6000 euro pp?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat de Grieken er veel geld mee gaan verdienen.
Wat dan, geldwolven?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:18 schreef Ringo het volgende:
De "gelukszoeker". Wat een verachtelijke mafklappersterm is dat ook, godverdomme.
De menselijke geschiedenis hangt van gelukszoekerij aan elkaar. Zonder gelukszoekers hadden we nog steeds braaf in onverwarmde grotten gewoond. Beschavingen zijn groot geworden, en gebleven, door gelukszoekers.
Maar in klappertandend knekelhuis Europa is "gelukszoeker" ineens een malafide term; is de gelukszoeker een minderwaardig type mens die er alleen maar op uit is om onze zacht-pruttelende huisvrede te verstoren.
Ja, ik vind dan weer mensen die vloeken, godverdomme bijvoorbeeld, of gaan strooien met dodelijke ziektes mafklappers, zo hebben we allemaal wat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:18 schreef Ringo het volgende:
De "gelukszoeker". Wat een verachtelijke mafklappersterm is dat ook, godverdomme.
De menselijke geschiedenis hangt van gelukszoekerij aan elkaar. Zonder gelukszoekers hadden we nog steeds braaf in onverwarmde grotten gewoond. Beschavingen zijn groot geworden, en gebleven, door gelukszoekers.
Maar in klappertandend knekelhuis Europa is "gelukszoeker" ineens een malafide term; is de gelukszoeker een minderwaardig type mens die er alleen maar op uit is om onze zacht-pruttelende huisvrede te verstoren.
Of de EU gaat ze betalen voor opvang, ze mogen hier immers niet komen, of ze brengen ze illegaal verder. Big Business, Australië betaalde 40 miljoen aan Cambodja, daar worden tot nu toe 4 mensen opgevangen, die hebben ook deals met Vietnam om mensen terug te laten keren. Als je maar genoeg betaalt is het probleem voor de eigen gebieden wel op te lossen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze gaan zelf de gelukszoekers ophalen à 6000 euro pp?
Weet ik veel, jij wilt per se een vijand ontmenselijken. Verzin maar een mooi verhaal over goed en kwaad, als je daarmee in slaap kan komen.quote:
Haha, een zure christenhond.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:21 schreef Kanjer het volgende:
Ja, ik vind dan weer mensen die vloeken, godverdomme bijvoorbeeld, of gaan strooien met dodelijke ziektes mafklappers, zo hebben we allemaal wat.
Jij gaat zeuren over de eufemistische term gelukszoekers. Wees blij dat het beestje niet bij de naam wordt genoemd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Weet ik veel, jij wilt per se een vijand ontmenselijken. Verzin maar een mooi verhaal over goed en kwaad, als je daarmee in slaap kan komen.
Dobberneger: mag niet.quote:
Het wordt gebruikt door mensen die anderen geen geluk gunnen, het is niet anders.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:18 schreef Ringo het volgende:
Dus alles kan wel?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of de EU gaat ze betalen voor opvang, ze mogen hier immers niet komen, of ze brengen ze illegaal verder. Big Business, Australië betaalde 40 miljoen aan Cambodja, daar worden tot nu toe 4 mensen opgevangen, die hebben ook deals met Vietnam om mensen terug te laten keren. Als je maar genoeg betaalt is het probleem voor de eigen gebieden wel op te lossen.
Ik gun iedereen uit Syrië geluk, niet alleen diegene die genoeg geld hadden om mensensmokkelaars te betalen. Juist degene die in vluchtelingenkampen zitten. Geld dat hier in de asielindustrie wordt gepompt had beter in Turkije, Libanon en Jordanië kunnen worden besteed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt door mensen die anderen geen geluk gunnen, het is niet anders.
Nee dan nog kunnen de grenzen niet dicht. Je zult dan dus voor de mensen die de grens passeren ergens een plek moeten kopen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dus alles kan wel?
Dan kunnen de grenzen ook dicht.
Wie zegt dat het niet mag, mafklapper?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:23 schreef Kanjer het volgende:
Dobberneger: mag niet.
Gelukszoeker: mag niet.
Policor:mag niet.
Gutmensch:mag niet.
Links: mag niet.
Illigaal: mag niet.
Het wordt gebruikt om een groep te duiden voor wat het is, gelukszoekers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt door mensen die anderen geen geluk gunnen, het is niet anders.
Juist.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik gun iedereen uit Syrië geluk, niet alleen diegene die genoeg geld hadden om mensensmokkelaars te betalen. Juist degene die in vluchtelingenkampen zitten. Geld dat hier in de asielindustrie wordt gepompt had beter in Turkije, Libanon en Jordanië kunnen worden besteed.
Oh dus je schelt die mensen uit omdat het Nederlandse beleid fout is in jouw ogen. Erg consequent.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik gun iedereen uit Syrië geluk, niet alleen diegene die genoeg geld hadden om mensensmokkelaars te betalen. Juist degene die in vluchtelingenkampen zitten. Geld dat hier in de asielindustrie wordt gepompt had beter in Turkije, Libanon en Jordanië kunnen worden besteed.
Mij lijkt het een prima definitie om te gebruiken om het onderscheid aan te tonen tussen die migranten en de vluchtelingen die echt door directe nood gevlucht zijn. Zelf vind economische vluchteling maar een rare term.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:18 schreef Ringo het volgende:
Nee, men gebruikt die term te pas en te onpas voor vluchtelingen die hier aankloppen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:26 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt om een groep te duiden voor wat het is, gelukszoekers.
Niets meer, niets minder.
Je gunt het geluk alleen aan arme sloebers die het aan middelen ontbreekt om het geluk op te zoeken? Zodat je zelf geen last hebt van hun gelukszoekerij?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:25 schreef Childofthe90s het volgende:
Nee want het probleem is aldoor dat je dat geluk hier zoeken, en dat wordt ze niet gegund.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:26 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt om een groep te duiden voor wat het is, gelukszoekers.
Niets meer, niets minder.
De linkse, policor gutmensch, je saviour, geitenneuker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet mag, mafklapper?
Sinds wanneer is gelukszoeker een scheldwoordquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh dus je schelt die mensen uit omdat het Nederlandse beleid fout is in jouw ogen. Erg consequent.
Die laatste twee foto's deden me denken aan GoGo-Tours, "een zomer om nooit te vergeten!"quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*scheld*quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh dus je schelt die mensen uit omdat het Nederlandse beleid fout is in jouw ogen. Erg consequent.
Aankloppen? Met de deur in huis vallen bedoel je?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, men gebruikt die term te pas en te onpas voor vluchtelingen die hier aankloppen.
Hoe kun jij nu zien welk deel echte vluchtelingen zijn en welk deel niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mij lijkt het een prima definitie om te gebruiken om het onderscheid aan te tonen tussen die migranten en de vluchtelingen die echt door directe nood gevlucht zijn. Zelf vind economische vluchteling maar een rare term.
Dat de media consequent over bootvluchtelingen spreekt irriteert mij ook. Onder vluchtelingen versta ik mensen die uit direct nood op de vlucht geslagen zijn, en die zitten er ongetwijfeld ook veel tussen. Een groot deel bestaat echter uit immigranten die op zoek zijn naar een welvarender leven. Om deze mensen ook als vluchteling te betitelen doet afbreuk aan het begrip vluchteling, en de ernst van hun situatie.
Dat laatste is sowieso het uitgangspunt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:29 schreef Ludd het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met die duizenden mensen die dagelijks Europa binnen krijgen? Blijven die nu allemaal permanent in Europa, of gaan ze een procedure in waarbij de kans bestaat dat ze terug moeten?
Juist.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Mij lijkt het een prima definitie om te gebruiken om het onderscheid aan te tonen tussen die migranten en de vluchtelingen die echt door directe nood gevlucht zijn. Zelf vind economische vluchteling maar een rare term.
Dat de media consequent over bootvluchtelingen spreekt irriteert mij ook. Onder vluchtelingen versta ik mensen die uit direct nood op de vlucht geslagen zijn, en die zitten er ongetwijfeld ook veel tussen. Een groot deel bestaat echter uit immigranten die op zoek zijn naar een welvarender leven. Om deze mensen ook als vluchteling te betitelen doet afbreuk aan het begrip vluchteling, en de ernst van hun situatie.
Nee, ik bedoel aankloppen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Aankloppen? Met de deur in huis vallen bedoel je?
Bijna!quote:
Iedere Syriër naar Europa verschepen is wel de meest inefficiënte, meest geldverslindende manier om mensen te helpen. Zorg dat de omstandigheden in omliggende landen voor de vluchtelingen verbeteren. Als in België oorlog uitbreekt, vangen we de Vlamingen hier op en niet in Vietnam...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je gunt het geluk alleen aan arme sloebers die het aan middelen ontbreekt om het geluk op te zoeken? Zodat je zelf geen last hebt van hun gelukszoekerij?
Je noemde dat toch niet voor niets een eufemistische term en sprak over het beestje.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:29 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Sinds wanneer is gelukszoeker een scheldwoord![]()
Het Europese beleid is fout en daar profiteren deze gelukszoekers van, zo is het. Het toppunt van een gelukszoeker is iemand die veilig in Frankrijk zit, maar het nodig vindt naar Engeland te 'vluchten'.
Ongetwijfeld maar dat is niet aan de orde.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Iedere Syriër naar Europa verschepen is wel de meest inefficiënte, meest geldverslindende manier om mensen te helpen
Weet je wel wat een eufemisme is? Als ik een schoonmaker een interieurverzorger noem is dat een eufemisme, maar daarmee scheld ik die schoonmaker niet uitquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je noemde dat toch niet voor niets een eufemistische term en sprak over het beestje.
Nee, dat denk ik niet. Het is een term die gebruikt wordt voor mensen die niet op de vlucht zijn, maar die per se naar een land willen waar er allerlei regelingen zijn die hen het bestaan makkelijker maken. Zo zijn de lui uit de video die ik eerder postte gelukzoekers en geen vluchtelingen. Ze waren immers al veilig in Frankrijk, maar doen alles om in Groot-Brittannië te komen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vreemde definities houd je er op na. Heb je de beelden van vandaag gezien? Of de beelden dat metershoge hekken bestormd en doorbroken worden. Hoe wil je dat uitleggen als aankloppen?quote:
Zoals bijvoorbeeld alle joden die vanuit Duitsland naar het veilige Nederland zijn gevlucht. "Naar de VS? Ben jij even gek geworden? Is naast de deur niet goed genoeg voor jou?"quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Iedere Syriër naar Europa verschepen is wel de meest inefficiënte, meest geldverslindende manier om mensen te helpen. Zorg dat de omstandigheden in omliggende landen voor de vluchtelingen verbeteren. Als in België oorlog uitbreekt, vangen we de Vlamingen hier op en niet in Vietnam...
Sinds wanneer zijn dergelijke beelden de standaard om iedere asielaanvraag aan te merken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Vreemde definities houd je er op na. Heb je de beelden van vandaag gezien?
Dat is wel aan de orde. Er moet nu geld worden uitgetrokken voor opvangcentra in Nederland, advocaten in Nederland, marine inzet in de Middellandse Zee en er worden hekken gebouwd in Calais en Spaanse enclaves. Allemaal geld dat het kunnen worden besteed in Syrië en omliggende landen. Die half miljoen vluchtelingen die naar Europa komen krijgen misschien wel 90% van al het geld dat naar vluchtelingenhulp gaat. Dat terwijl er meer dan 5 miljoen vluchtelingen in de regio zitten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar dat is niet aan de orde.
Dat ben ik wel met je eens ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:35 schreef Ludd het volgende:
Sowieso, ieder vluchteling die klaagt over het feit dat ze liever naar een ander land gaan moeten ze direct Europa uit sturen. Dat zijn geen mensen die in nood verkeren, want die zouden blij zijn met elk veilig heenkomen.
Omdat het aantal mensen dat het huis binnengestormd komt, het aantal dat aanklopt lijkt te overstijgen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn dergelijke beelden de standaard om iedere asielaanvraag aan te merken?
Hoeveel mensen heb je zo ongeveer op die beelden gezien? En hoeveel asielaanvragen worden er zo'n beetje ingediend?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Omdat het aantal mensen dat het huis binnengestormd komt, het aantal dat aanklopt lijkt te overstijgen.
Dit dus, maar het gaan nog wel meer 'vluchtelingen' worden. Let maar op. Als het zó makkelijk, komen er steeds meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:37 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat is wel aan de orde. Er moet nu geld worden uitgetrokken voor opvangcentra in Nederland, advocaten in Nederland, marine inzet in de Middellandse Zee en er worden hekken gebouwd in Calais en Spaanse enclaves. Allemaal geld dat het kunnen worden besteed in Syrië en omliggende landen. Die half miljoen vluchtelingen die naar Europa komen krijgen misschien wel 90% van al het geld dat naar vluchtelingenhulp gaat. Dat terwijl er meer dan 5 miljoen vluchtelingen in de regio zitten.
De VS was toen een migrantenland waar vrijwel iedereen naartoe kon gaan, daar hoefde je geen vluchteling voor te zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld alle joden die vanuit Duitsland naar het veilige Nederland zijn gevlucht. "Naar de VS? Ben jij even gek geworden? Is naast de deur niet goed genoeg voor jou?"
De beelden zijn vrij uniform, net zoals de algemene tendens in de verslaggeving.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoeveel mensen heb je zo ongeveer op die beelden gezien? En hoeveel asielaanvragen worden er zo'n beetje ingediend?
Je bedoeld van die Griekse agent die asielzoekers met een mes loopt te bedreigen en van die stikkende asielzoekers?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik vond die beelden van de nos. wel schokkend hoor.
Dat zegt op zichzelf gezien natuurlijk geen flikker. Als we het nieuws moeten geloven is iedere bijstandsgerechtigde een luie flikker die fraudeert en iedere ondernemer een belastingontduikende mafkees.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
De beelden zijn vrij uniform, net zoals de algemene tendens in de verslaggeving.
Kijk jij alleen PowNews ofzo?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zegt op zichzelf gezien natuurlijk geen flikker. Als we het nieuws moeten geloven is iedere bijstandsgerechtigde een luie flikker die fraudeert en iedere ondernemer een belastingontduikende mafkees.
Beide ja. En dat kind wat net door die deur werd geschoven...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je bedoeld van die Griekse agent die asielzoekers met een mes loopt te bedreigen en van die stikkende asielzoekers?
Het zeg niet alles, daarom zij ook 'lijkt'. Ik presenteerde het dus ook niet als een feit, omdat ik dit niet kan staven, net als jij het tegendeel niet kan bewijzen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zegt op zichzelf gezien natuurlijk geen flikker.
Leuk voor de toeristen ook daar, haha. Dit 'vluchtelingen'-probleem loopt echt aardig de spuigaten uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed... c.a. 500 vluchtelingen per dag die Kos aandoen begreep ik. Nu zitten er zo'n 7000 op een inwonertal van 33000. Kos is straks Islamitisch.
Je viel over de term aankloppen omdat je vandaag iets in het nieuws hebt gezien. Lijkt me niet dat die beelden voor de meerderheid van de vluchtelingen spreekt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het zeg niet alles, daarom zij ook 'lijkt'. Ik presenteerde het dus ook niet als een feit, omdat ik dit niet kan staven, net als jij het tegendeel niet kan bewijzen.
Mja, de toeristen boeien me dan wat minder. Komt wel weer goed met ze.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Leuk voor de toeristen ook daar, haha. Dit 'vluchtelingen'-probleem loopt echt aardig de spuigaten uit.
Dat mijd ik juist standaard. Nieuws sowieso eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Kijk jij alleen PowNews ofzo?
Dat was best heftig voor het 8 uur journaal ja. Toch is wat wij te zien krijgen maar het topje van de ijsberg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Beide ja. En dat kind wat net door die deur werd geschoven...
Mij lijkt van wel, maar we kunnen dit beide dus niet hard maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je viel over de term aankloppen omdat je vandaag iets in het nieuws hebt gezien. Lijkt me niet dat die beelden voor de meerderheid van de vluchtelingen spreekt.
Als je het als toerist niet leuk vindt, moet je er ook niet op vakantie gaan wetende dat deze problematiek er speelt. Daar kan ik weinig medelijden mee hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Leuk voor de toeristen ook daar, haha. Dit 'vluchtelingen'-probleem loopt echt aardig de spuigaten uit.
Ik vind niet dat je redelijkerwijs van mensen die vorig jaar geboekt hebben mag verwachten dat ze er op geanticipeerd hebben dat er migrantenrellen op Kos zouden zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je het als toerist niet leuk vindt, moet je er ook niet op vakantie gaan wetende dat deze problematiek er speelt. Daar kan ik weinig medelijden mee hebben.
Ik vind het vooral zielig voor de lokale bevolking.
Dit speelt toch al wel ruim een jaar. En de meeste mensen boeken Griekenland last-minute of rond de jaarwisseling. Wel zielig als je er bijvoorbeeld al jaren komt of er een vakantiewoning hebt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je redelijkerwijs van mensen die vorig jaar geboekt hebben mag verwachten dat ze er op geanticipeerd hebben dat er migrantenrellen op Kos zouden zijn.![]()
Verder eens voor wat betreft de lokale bevolking.
Als het dagelijks gebeurt, is het geen nieuws meer te noemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed.. waar zijn de journalisten op Kos en op de andere locaties waar ze dagelijks in grote getale aanmeren?
Dit is toch nieuws man.
Angst zit er goed in bij mensen volgens mij. Iedere jonge man met een Arabisch uiterlijk en een baardje is een potentiële terrorist in de ogen van velen.twitter:Marazijn twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 20:55:06@Elsevier 2 weken op #Kos geweest en ook ik heb het idee dat er veel IS strijders mee liften. Voornamelijk mannen gezien. Schat 80% reageer retweet
Precies in Libanon vangen ze meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen op uit Syrië een land met 4,5 miljoen inwoners. En in Turkije vangen ze 1,6 miljoen vluchtelingen op.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, veruit de meerderheid van de vluchtelingen verblijven in omliggende landen.
En dat is een reden om Europa maar vol te laten stromen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Precies in Libanon vangen ze meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen op uit Syrië een land met 4,5 miljoen inwoners. En in Turkije vangen ze 1,6 miljoen vluchtelingen op.
Zo hoort het ook. Je gaat een volk niet de halve wereld omvliegen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Precies in Libanon vangen ze meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen op uit Syrië een land met 4,5 miljoen inwoners. En in Turkije vangen ze 1,6 miljoen vluchtelingen op.
Ik heb het idee dat die anderhalf miljoen uit Libanon gewoon op doorreis zijn naar Europa.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Als je nagaat dat er 1,7 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije zitten in tentenkampen, dan vallen de aantallen nog erg mee. In Libanon zitten ook meer dan een miljoen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed.. waar zijn de journalisten op Kos en op de andere locaties waar ze dagelijks in grote getale aanmeren?
Dit is toch nieuws man.
Is toch logisch? Ze vluchten voor het geweld in hun land, logischerwijs ga je dan naar het dichtste land wat veilig is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Exact dit, voor een groot deel dan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die anderhalf miljoen uit Libanon gewoon op doorreis zijn naar Europa.
Vol te laten stromen? Je doet net of we in een zombiefilm leven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:58 schreef Beach het volgende:
[..]
En dat is een reden om Europa maar vol te laten stromen?
Als je in ellende in een vluchtelingen kamp zit is het toch ook niet raar dat je verder reist. De situatie in Turkije word je ook niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Is toch logisch? Ze vluchten voor het geweld in hun land, logischerwijs ga je dan naar het dichtste land wat veilig is.
Tijdens WO I vluchtten circa 1 miljoen Belgen ook naar Nederland. Waren er nog meer geweest als Duitsland geen blokkade had gelegd. Die gingen dan wel weer terug na de oorlog, en dat zie ik niet gebeuren met iedereen die in Europa terecht komt.
En de rest van de gelukszoekers, dobbernegers en andere migranten dan die dit jaar zijn binnengekomen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Vol te laten stromen? Je doet net of we in een zombiefilm leven.
De EU wil 60.000 vluchtelingen opvangen op een totaal van bijna 750 miljoen EU inwoners.
Terwijl in Libanon er 1,5 miljoen zijn op een totaal van 4,5 miljoen Libanezen.
Dat is natuurlijk het grote probleem. Een groot deel van de asielzoekers gaat niet meer terug, ook als de situatie veilig is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Lothiriel het volgende:
Tijdens WO I vluchtten circa 1 miljoen Belgen ook naar Nederland. Waren er nog meer geweest als Duitsland geen blokkade had gelegd. Die gingen dan wel weer terug na de oorlog, en dat zie ik niet gebeuren met iedereen die in Europa terecht komt.
Dat mag jouw mening zijn elders wordt de term gelukszoekers gebruikt voor alle mensen op de vlucht. Het nadeel van zulke termen is namelijk dat ze onduidelijk zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit zijn vluchtelingen:
[ afbeelding ]
Dit zijn gelukszoekers:
[ afbeelding ]
Serieus? Ik had je toch wat hoger ingeschat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die anderhalf miljoen uit Libanon gewoon op doorreis zijn naar Europa.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kijk hier wordt gescholden: dobberneger.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef Beach het volgende:
[..]
En de rest van de gelukszoekers, dobbernegers en andere migranten dan die dit jaar zijn binnengekomen?
Leuk hoor om die 60.000 te benoemen.
De EU heeft helemaal geen 750 miljoen inwoners. Eerder 500 miljoen. Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar het laat wel zien waar je bias ligt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Izzy73 het volgende:
Vol te laten stromen? Je doet net of we in een zombiefilm leven.
De EU wil 60.000 vluchtelingen opvangen op een totaal van bijna 750 miljoen EU inwoners.
Terwijl in Libanon er 1,5 miljoen zijn op een totaal van 4,5 miljoen Libanezen.
Ja, serieus. Die tentenkampen zijn geen pretje en als de mogelijkheden er dan zijn ga je verder kijken en dan kom je vaak in Europa uit. Zeker nu er op korte termijn geen zicht is op vrede in de regio.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Serieus? Ik had je toch wat hoger ingeschat.
In Duitsland zitten alleen al 105.000 Syriërs.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De EU heeft helemaal geen 750 miljoen inwoners. Eerder 500 miljoen. Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar het laat wel zien waar je bias ligt.
Anyway, ik weet niet waar je die 60K vandaan haalt, maar de aantallen die binnenkomen zijn ontzettend veel hoger. In Griekenland in juli alleen al 55K.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |