Je zou het haast denken zodat ze er mooi vanaf zijn, maar het tegendeel is waar:quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze krijgen van Erdogan dikke Zodiacs en een reddingsvest en worden richting Kos gestuurd.
Massa-immigratie of niet, het huidige sociale zorgstelsel is toch al aan vernieuwing toe en in zijn huidige staat gedoemd om ten onder te gaan. En voor laaggeschoolden ziet de economische toekomst er sowieso niet goed uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:28 schreef Pharmacist het volgende:
Waar mensen zich wel zorgen over mogen maken is het totaal ineenstoren van het sociale zorgstelsel en de banenmarkt voor laaggeschoolde banen. Het wordt een race naar de bodem voor mensen die laaggeschoold werk doen.
Bedankt, maar mijn Turks is niet zo geweldig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je zou het haast denken zodat ze er mooi vanaf zijn, maar het tegendeel is waar:
http://www.dunyabulteni.n(...)-99-gocmen-yakalandi
http://www.haberexen.com/(...)akalandi-882917h.htm
http://www.haberport.com/(...)akalandi-h14266.html
Ja, die parallel is gauw getrokken. De lol is natuurlijk dat het verval van Rome al begon rond het jaar 150 en dat pas 300 jaar later de laatste vaas van de salontafel werd geduwd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:09 schreef Odaiba het volgende:
Het Romeinse rijk kwam ten val door massa migratie (afrikanen ivm noord-europeanen) en door slecht bestuur (EU ipv de Romeins bestuur). Kijken hoelang wij het gaan volhouden. Over een paar honderd jaar we een gemixt volk zijn met een samengesmolten cultuur. Als we onze belangrijkste instituten behouden dan zal het wel goed komen, maar als ze, zoals sommige islamieten, dingen willen afbreken en vervangen door islamtische, dan is Europa er straks net zo slecht aan toe als het midden-oosten of afrika.
Mijn Chinees ook niet, maar Google translate is mijn vriend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bedankt, maar mijn Turks is niet zo geweldig.
Beetje zoals Star Trek dusquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:09 schreef Odaiba het volgende:
Het Romeinse rijk kwam ten val door massa migratie (afrikanen ivm noord-europeanen) en door slecht bestuur (EU ipv de Romeins bestuur). Kijken hoelang wij het gaan volhouden. Over een paar honderd jaar we een gemixt volk zijn met een samengesmolten cultuur. Als we onze belangrijkste instituten behouden dan zal het wel goed komen, maar als ze, zoals sommige islamieten, dingen willen afbreken en vervangen door islamtische, dan is Europa er straks net zo slecht aan toe als het midden-oosten of afrika.
Ik kan je de korte termijn afloop wel vertellen. De armen worden armer, de kleine elite wordt rijker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:08 schreef Ringo het volgende:
Ik zie deze immigratiegolf als één onderdeel van een globale transitieperiode (economisch, politiek, technologisch, demografisch) waarvan niemand de afloop kent.
Gek dat ze wel een klein fortuin betalen voor de boottocht, en dan die vrouw horen roepen dat ze geld nodig heeft, want ze wil uit die mensenmassa.quote:
Dit ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik kan je de korte termijn afloop wel vertellen. De armen worden armer, de kleine elite wordt rijker.
Een instroom van een straatarme onderklasse gaat 1) arbeid goedkoper maken, 2) huizenprijzen en huur doen stijgen (dus huisjesmelkers en real estate investeerders zijn beter af), 3) tot meer consumptie leiden en daardoor tot grotere winsten voor bedrijven (dus meer winst voor aandeelhouders). Ook al wordt de consumptie van mensen met uitkeringen betaald door de staat, elke euro is hetzelfde onafhankelijk van wie die euro uitgeeft of hoe die euro verdient is.
Op langere termijn mogelijk instabiliteit door sociaal stelsel dat het niet trekt en etnische/religieuze spanningen.
Dat dacht ik ook vlak na de London en Madrid bombings. Intussen leven we 10 jaar verder. Ik zat er behoorlijk naast.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar denk dat die etnische/religieuze spanningen al eerder gaan ontstaan. Je ziet het nu al flik opborrelen allemaal.
Dat is ook iets dat veel door mijn hoofd is gegaan ja. We zijn passief/actief geworden door onze welvaart.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:31 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook vlak na de London en Madrid bombings. Intussen leven we 10 jaar verder. Ik zat er behoorlijk naast.
Ik denk dat de Europese bevolking momenteel een veel te hoge kwaliteit van leven heeft om te protesteren of actie te ondernemen. Het enige dat mensen doen (ik ben hier ook schuldig aan) is posten op internet. We hebben veel te veel te verliezen momenteel.
Ik denk dat het toch ook wel aan het land ligt, in landen als Italië en Frankrijk is er duidelijk meer vaderlandsliefde en mensen zijn veel eerder geneigd om te vechten voor hun land dan Nederlanders. Als in die landen asiel en gelukzoekers zich zo gaan gedragen gaat de lokale bevolking zich erg snel tegen ze keren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:31 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook vlak na de London en Madrid bombings. Intussen leven we 10 jaar verder. Ik zat er behoorlijk naast.
Ik denk dat de Europese bevolking momenteel een veel te hoge kwaliteit van leven heeft om te protesteren of actie te ondernemen. Het enige dat mensen doen (ik ben hier ook schuldig aan) is posten op internet. We hebben veel te veel te verliezen momenteel.
Ik zeg dan ook niet dat het helpt, maar het gaat zeker meespelen. En inderdaad heeft het verleden geleerd wat dat kan opleverenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:42 schreef Ringo het volgende:
Vaderlandsliefde! Daar is alleen maar gore ellende uit voortgesproten. Daar red je de beschaving niet mee, mensen. Daar richt je hem alleen wat sneller mee te gronde.
er zijn al Italiaanse gasten die riepen dat er op de vluchtelingenbootjes geschoten moet wordenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:44 schreef Ringo het volgende:
Italiaanse vaderlandsliefde!Dat zou Mussolini wel gewild hebben!
Dat heb ik op FOK! ook vaak genoeg geroepen zien worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:45 schreef Koen66 het volgende:
[..]
er zijn al Italiaanse gasten die riepen dat er op de vluchtelingenbootjes geschoten moet worden
Dat zou er hier ook geroepen worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:45 schreef Koen66 het volgende:
er zijn al Italiaanse gasten die riepen dat er op de vluchtelingenbootjes geschoten moet worden
bij de meesten is het niet echt haat maar een soort zelfverdedigingsmechanisme dat aan slaat, bang voor negatieve veranderingenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
Toch bijzonder om te zien, die loepzuivere haat jegens mensen die nog niets misdaan hebben. Een jaar of 15 geleden dacht ik dat dat niet meer kon.
Denk dat dit komt door hen die hen voorgingen en die o.a. Opsporing Verzocht domineren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
Toch bijzonder om te zien, die loepzuivere haat jegens mensen die nog niets misdaan hebben. Een jaar of 15 geleden dacht ik dat dat niet meer kon.
Dan drukken die mensen zich gewoon diep zwakzinnig uit. Kan ook. Ik help het hopen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
bij de meesten is het niet echt haat maar een soort zelfverdedigingsmechanisme dat aan slaat, bang voor negatieve veranderingen
klopt, het geloof dat de meeste asielzoekers aanhangen is de laatste jaren nou ook niet echt positief voor het voetlicht geweestquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk dat dit komt door hen die hen voorgingen en die o.a. Opsporing Verzocht domineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |