abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155366372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We moeten dus een voorbeeld nemen aan Saoedi-Arabië?
We "moeten" niets, ik hoop alleen maar dat we in west-Europa daadwerkelijk een democratie hebben, waardoor hetgeen gebeurt wat de meerderheid wil. Ook al is dat dan niet naar mijn zin, daar heb ik me dan maar gewoon bij neer te leggen.

quote:
[..]

Ik wel. En ik betaal ook gewoon belasting en heb stemrecht.
Net als mij dus, prima toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een persoonlijke levensvisie die naar mijn mening weinig getuigt van (mede)menselijkheid.
Mijn empatische gevoelens gaan dan ook niet veel verder dan familie, vrienden, collega's, kennissen en mensen/volkeren waar ik dan nog enigszins een culturele band ofzo mee voel. Kwame of Ntongo uit Eritrea en hun lot doen mij persoonlijk dan ook helemaal niets en ik verwacht ook niet dat dat andersom wel het geval zou zijn. Waarom ook?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_155367769
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:33 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat is vandaag de dag toch al de praktijk. Kijk om je heen, mensenrechten in Nederland zijn niet dezelfde mensenrechten als in China of Qatar.
Dus dan moeten wij dan maar mensenrechten aan hun niveau aanpassen? Trouwens als we dat doen dan kunnen we andere landen er niet mee pesten.
pi_155368912
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:26 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dus dan moeten wij dan maar mensenrechten aan hun niveau aanpassen? Trouwens als we dat doen dan kunnen we andere landen er niet mee pesten.
We moeten de mensenrechten elementairder en soberder maken, daarvoor hoeven de mensenrechten zelf niet de veranderen maar de westerse interpretatie ervan. Het recht op leven hoort in te houden dat de overheid jou niet mag doden, niet dat de overheid jou moet onderhouden met uitkering en onderdak. Het recht op privacy en een gezinsleven hoort niet in te houden dat je niet beledigd mag worden (ja, dat recht wordt daadwerkelijk in de Zwarte Pieten-discussie aangehaald).
pi_155369118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:06 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

We moeten de mensenrechten elementairder en soberder maken, daarvoor hoeven de mensenrechten zelf niet de veranderen maar de westerse interpretatie ervan. Het recht op leven hoort in te houden dat de overheid jou niet mag doden, niet dat de overheid jou moet onderhouden met uitkering en onderdak. Het recht op privacy en een gezinsleven hoort niet in te houden dat je niet beledigd mag worden (ja, dat recht wordt daadwerkelijk in de Zwarte Pieten-discussie aangehaald).
Dat je niet mag discrimineren bedoel je?
Trouwens je wil dus eigenlijk dat als je niet voor jezelf kan zorgen mag je dan op straat creperen? Zoiets?
pi_155370245
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:14 schreef loni55 het volgende:

[..]

Trouwens je wil dus eigenlijk dat als je niet voor jezelf kan zorgen mag je dan op straat creperen? Zoiets?
Werkt ook prima in die landen, daarom willen ze er weg.

Een betere vorm van jurisprudentie is er niet om ze hier weg te houden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_155372385
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel Nederlanders klagen momenteel steen en been. Ons land zou al die vluchtelingen niet aan kunnen, het systeem dreigt in te storten, grenzen moeten dicht, etc.

Wanneer ik ageer tegen dergelijk geleuter, betekent dat natuurlijk niet dat ik van mening ben dat we iedereen maar binnen moeten laten. Noch noem ik dan iedereen een zeur die pleit voor 'minder asielzoekers'.
Kortom, je hebt geen enkel idee hoe we ons moeten gedragen hierin.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:26:22 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155372597
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:04 schreef Scorpie het volgende:

Kortom, je hebt geen enkel idee hoe we ons moeten gedragen hierin.
Dat schijnt tegenwoordig een doodzonde te zijn, zelfs in de hoogste politieke kringen, dat je een probleem erkent als moeilijk en complex en er geen pasklare oplossing voor hebt, in elk geval niet vandaag of morgen.
Liever roep je wat stoers en heldhaftigs, alsof je de grote goochelaar bent die alle ellende met één armslag kan laten verdwijnen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155375148
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 01:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Werkt ook prima in die landen, daarom willen ze er weg.

Een betere vorm van jurisprudentie is er niet om ze hier weg te houden.
Ok ik snap het. Laten we het voor onszelf verpesten zodat anderen wegblijven. Mooi plan!
pi_155381933
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:14 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat je niet mag discrimineren bedoel je?
1) Zwarte Piet is geen discriminatie.
2) Ik wil dat als dat gebeurt de overheid niet aansprakelijk is op basis van mensenrechten.
pi_155382248
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

1) Zwarte Piet is geen discriminatie.
2) Ik wil dat als dat gebeurt de overheid niet aansprakelijk is op basis van mensenrechten.
Over zwarte piet kun je over discussiëren en uiteraard verschillende interpretaties over hebben echter wat je tweede punt betreft vind ik het bizaar dat er mensen zijn die pleiten voor afschaffing en of veranderen van de mensenrechten puur en alleen om anderen te benadelen. Laat staan dat je jezelf daarmee benadeelt.
pi_155382394
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:13 schreef loni55 het volgende:

[..]

Over zwarte piet kun je over discussiëren en uiteraard verschillende interpretaties over hebben echter wat je tweede punt betreft vind ik het bizaar dat er mensen zijn die pleiten voor afschaffing en of veranderen van de mensenrechten puur en alleen om anderen te benadelen. Laat staan dat je jezelf daarmee benadeelt.
Je kunt daar om treuren, of je kunt je bedenken dat de huidige situatie leidt tot een enorme volksverhuizing die niet houdbaar is.
pi_155382403
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:13 schreef loni55 het volgende:

[..]

Een beperking van de mensenrechten voor niet-Nederlanders is de enige oplossing als je de massa-immigratie wil aanpakken. De fundamentele mensenrechten moeten we altijd accepteren maar het recht op een gezinsleven of onderwijs mag van mij per direct afgeschaft worden voor vluchtelingen.

Het Vluchtelingenverdrag is bedoeld om ze veilig onderdak te bieden. Niet om ze te helpen om een goed leven op te bouwen ten koste van ons.
pi_155382823
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een beperking van de mensenrechten voor niet-Nederlanders is de enige oplossing als je de massa-immigratie wil aanpakken. De fundamentele mensenrechten moeten we altijd accepteren maar het recht op een gezinsleven of onderwijs mag van mij per direct afgeschaft worden voor vluchtelingen.

Het Vluchtelingenverdrag is bedoeld om ze veilig onderdak te bieden. Niet om ze te helpen om een goed leven op te bouwen ten koste van ons.
Het probleem is juist dat je niet weet waarvoor deze mensen gevlucht zijn. Om daar erachter te komen moet je ze ergens opvangen. Asielbeleid is al streng genoeg.
Aha dus een ijslander is minder mens dan een Nederlander?
pi_155382853
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je kunt daar om treuren, of je kunt je bedenken dat de huidige situatie leidt tot een enorme volksverhuizing die niet houdbaar is.
Tja zolang we braaf achter de vs aanlopen krijgen we met hun problemen te maken.
pi_155383150
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:44 schreef loni55 het volgende:

[..]

Tja zolang we braaf achter de vs aanlopen krijgen we met hun problemen te maken.
En als we niet achter de VS aanlopen en Kadhaffi/Assad laten zitten zijn we ook barbaren in de ogen van de Derde Wereld en links. Kortom: het maakt toch niet uit wat je als westen doet, je bent altijd de schuldige.
pi_155396267
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

En als we niet achter de VS aanlopen en Kadhaffi/Assad laten zitten zijn we ook barbaren in de ogen van de Derde Wereld en links. Kortom: het maakt toch niet uit wat je als westen doet, je bent altijd de schuldige.
Nou de manier waarop de vs iets doet is net zo erg of zelfs erger dan al die genoemde dictatoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')