Dat was best heftig voor het 8 uur journaal ja. Toch is wat wij te zien krijgen maar het topje van de ijsberg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Beide ja. En dat kind wat net door die deur werd geschoven...
Mij lijkt van wel, maar we kunnen dit beide dus niet hard maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je viel over de term aankloppen omdat je vandaag iets in het nieuws hebt gezien. Lijkt me niet dat die beelden voor de meerderheid van de vluchtelingen spreekt.
Als je het als toerist niet leuk vindt, moet je er ook niet op vakantie gaan wetende dat deze problematiek er speelt. Daar kan ik weinig medelijden mee hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Leuk voor de toeristen ook daar, haha. Dit 'vluchtelingen'-probleem loopt echt aardig de spuigaten uit.
Ik vind niet dat je redelijkerwijs van mensen die vorig jaar geboekt hebben mag verwachten dat ze er op geanticipeerd hebben dat er migrantenrellen op Kos zouden zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als je het als toerist niet leuk vindt, moet je er ook niet op vakantie gaan wetende dat deze problematiek er speelt. Daar kan ik weinig medelijden mee hebben.
Ik vind het vooral zielig voor de lokale bevolking.
Dit speelt toch al wel ruim een jaar. En de meeste mensen boeken Griekenland last-minute of rond de jaarwisseling. Wel zielig als je er bijvoorbeeld al jaren komt of er een vakantiewoning hebt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je redelijkerwijs van mensen die vorig jaar geboekt hebben mag verwachten dat ze er op geanticipeerd hebben dat er migrantenrellen op Kos zouden zijn.![]()
Verder eens voor wat betreft de lokale bevolking.
Als het dagelijks gebeurt, is het geen nieuws meer te noemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed.. waar zijn de journalisten op Kos en op de andere locaties waar ze dagelijks in grote getale aanmeren?
Dit is toch nieuws man.
Angst zit er goed in bij mensen volgens mij. Iedere jonge man met een Arabisch uiterlijk en een baardje is een potentiële terrorist in de ogen van velen.twitter:Marazijn twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 20:55:06@Elsevier 2 weken op #Kos geweest en ook ik heb het idee dat er veel IS strijders mee liften. Voornamelijk mannen gezien. Schat 80% reageer retweet
Precies in Libanon vangen ze meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen op uit Syrië een land met 4,5 miljoen inwoners. En in Turkije vangen ze 1,6 miljoen vluchtelingen op.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, veruit de meerderheid van de vluchtelingen verblijven in omliggende landen.
En dat is een reden om Europa maar vol te laten stromen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Precies in Libanon vangen ze meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen op uit Syrië een land met 4,5 miljoen inwoners. En in Turkije vangen ze 1,6 miljoen vluchtelingen op.
Zo hoort het ook. Je gaat een volk niet de halve wereld omvliegen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Precies in Libanon vangen ze meer dan 1,5 miljoen vluchtelingen op uit Syrië een land met 4,5 miljoen inwoners. En in Turkije vangen ze 1,6 miljoen vluchtelingen op.
Ik heb het idee dat die anderhalf miljoen uit Libanon gewoon op doorreis zijn naar Europa.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Als je nagaat dat er 1,7 miljoen Syrische vluchtelingen in Turkije zitten in tentenkampen, dan vallen de aantallen nog erg mee. In Libanon zitten ook meer dan een miljoen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed.. waar zijn de journalisten op Kos en op de andere locaties waar ze dagelijks in grote getale aanmeren?
Dit is toch nieuws man.
Is toch logisch? Ze vluchten voor het geweld in hun land, logischerwijs ga je dan naar het dichtste land wat veilig is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:56 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Exact dit, voor een groot deel dan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die anderhalf miljoen uit Libanon gewoon op doorreis zijn naar Europa.
Vol te laten stromen? Je doet net of we in een zombiefilm leven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:58 schreef Beach het volgende:
[..]
En dat is een reden om Europa maar vol te laten stromen?
Als je in ellende in een vluchtelingen kamp zit is het toch ook niet raar dat je verder reist. De situatie in Turkije word je ook niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Is toch logisch? Ze vluchten voor het geweld in hun land, logischerwijs ga je dan naar het dichtste land wat veilig is.
Tijdens WO I vluchtten circa 1 miljoen Belgen ook naar Nederland. Waren er nog meer geweest als Duitsland geen blokkade had gelegd. Die gingen dan wel weer terug na de oorlog, en dat zie ik niet gebeuren met iedereen die in Europa terecht komt.
En de rest van de gelukszoekers, dobbernegers en andere migranten dan die dit jaar zijn binnengekomen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Vol te laten stromen? Je doet net of we in een zombiefilm leven.
De EU wil 60.000 vluchtelingen opvangen op een totaal van bijna 750 miljoen EU inwoners.
Terwijl in Libanon er 1,5 miljoen zijn op een totaal van 4,5 miljoen Libanezen.
Dat is natuurlijk het grote probleem. Een groot deel van de asielzoekers gaat niet meer terug, ook als de situatie veilig is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Lothiriel het volgende:
Tijdens WO I vluchtten circa 1 miljoen Belgen ook naar Nederland. Waren er nog meer geweest als Duitsland geen blokkade had gelegd. Die gingen dan wel weer terug na de oorlog, en dat zie ik niet gebeuren met iedereen die in Europa terecht komt.
Dat mag jouw mening zijn elders wordt de term gelukszoekers gebruikt voor alle mensen op de vlucht. Het nadeel van zulke termen is namelijk dat ze onduidelijk zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit zijn vluchtelingen:
[ afbeelding ]
Dit zijn gelukszoekers:
[ afbeelding ]
Serieus? Ik had je toch wat hoger ingeschat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die anderhalf miljoen uit Libanon gewoon op doorreis zijn naar Europa.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh dus je schelt die mensen uit omdat het Nederlandse beleid fout is in jouw ogen. Erg consequent.
Kijk hier wordt gescholden: dobberneger.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef Beach het volgende:
[..]
En de rest van de gelukszoekers, dobbernegers en andere migranten dan die dit jaar zijn binnengekomen?
Leuk hoor om die 60.000 te benoemen.
De EU heeft helemaal geen 750 miljoen inwoners. Eerder 500 miljoen. Niet dat dat heel veel uitmaakt, maar het laat wel zien waar je bias ligt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Izzy73 het volgende:
Vol te laten stromen? Je doet net of we in een zombiefilm leven.
De EU wil 60.000 vluchtelingen opvangen op een totaal van bijna 750 miljoen EU inwoners.
Terwijl in Libanon er 1,5 miljoen zijn op een totaal van 4,5 miljoen Libanezen.
Ja, serieus. Die tentenkampen zijn geen pretje en als de mogelijkheden er dan zijn ga je verder kijken en dan kom je vaak in Europa uit. Zeker nu er op korte termijn geen zicht is op vrede in de regio.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Serieus? Ik had je toch wat hoger ingeschat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |