Niemand dwingt je om auto te rijden hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Reken zelf maar uit voor hoeveel de Staat je jaarlijks afperst & uitwringt met woekerbelastingen op je eigen "vrije" verkeer.
Maakt niet uit,gek genoeg zijn ze in België goedkoper met benzine en diesel prijzen(zelfde BTW tarief als Nederland !!)quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om auto te rijden hoor.
En de wegen zien er niet uitquote:Op maandag 10 augustus 2015 15:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Maakt niet uit,gek genoeg zijn ze in België goedkoper met benzine en diesel prijzen(zelfde BTW tarief als Nederland !!)
quote:
Nederland is ook niet perfectquote:Op maandag 10 augustus 2015 15:22 schreef Dven het volgende:
[..]
En de wegen zien er niet uit![]()
![]()
Open zo nog even een topic over zorgverzekeringen, en de hoge accijnzen op bier en sigaretten.
Absolute statistieken zijn hartstukke leuk hoor. Maar relatief telt toch wat meer. En dan is het in Nederland zo slecht nog niet.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:24 schreef SicSicSics het volgende:
Heel EU (Noorwegen is duurder)is trouwens goedkoper met benzinewe staan op nr. 3 in de wereldranglijst
qua benzineprijzen.
Toch iets om trots op te zijn?
Nederlanders willen een perfect wegennetwerk maar er absoluut geen geld voor betalen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:29 schreef Woelwater het volgende:
Zonder die belasting was er niet eens een weg om bij het pompstation te komen.
Ik zei ook niet dat ik het slecht vond.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:27 schreef Dven het volgende:
Absolute statistieken zijn hartstukke leuk hoor. Maar relatief telt toch wat meer. En dan is het in Nederland zo slecht nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:34 schreef stbabylon het volgende:
Mij krijgen ze overigens niet, ik betaal al jaren elke gewoon 20 euro voor de benzineVGoede grapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Daar was toch de wegenbelasting voor uitgevonden?quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:29 schreef Woelwater het volgende:
Zonder die belasting was er niet eens een weg om bij het pompstation te komen.
Uhh jawel.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Geen wiskunde kunnenquote:Op maandag 10 augustus 2015 15:20 schreef Silverdigger2 het volgende:
hoezo is de belasting maar 17%?
en waarom is er in de taart niet het kwartje van Kok weergegeven? gemiste kans
Dan ben je toch echt wel heel dom inderdaad.quote:
en dat kwartje dan? die hebben we ook nooit terug gekregen dat is in jouw voorbeeld zeker 25%quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Geen wiskunde kunnen
Het is 21% bovenop de prijs,niet 21% van. Kost iets ex btw 100 euro, dan is inclusief 121 euro. 21 euro van 121 is geen 21%
Het staat zelfs al jaren op de pomp dat 75% naar de staat gaatquote:
Precies, pomphouders zijn ook niet gek.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:46 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Het staat zelfs al jaren op de pomp dat 75% naar de staat gaat
Ja leuk. Alleen gaat het grootste deel van de inkomsten uit wegenbelasting en accijns naar andere dingen dan verkeer.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederlanders willen een perfect wegennetwerk maar er absoluut geen geld voor betalen.
Waar het direct aan uitgegeven wordt is niet zo van belang en maakt het enkel omslachtiger. Je mag er in ieder geval van uitgaan dat wanneer die inkomsten weg zullen vallen, er gewoon in het wegennetwerk gesneden gaat worden.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja leuk. Alleen gaat het grootste deel van de inkomsten uit wegenbelasting en accijns naar andere dingen dan verkeer.
Nee. Je kan fietsen, treinen, lopen, op de segway, met de taxi, carpoolen, verhuizen. Verder zie ik niet hoe je iemand slechts theoretisch kan dwingen.quote:
Ik mag toch hopen dat de overheid niet zo achterlijk zou zijn om de infrastructuur te verwaarlozen en voor iets anders zou kiezen, maar dat is waarschijnlijk veel te optimistisch gedacht.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar het direct aan uitgegeven wordt is niet zo van belang en maakt het enkel omslachtiger. Je mag er in ieder geval van uitgaan dat wanneer die inkomsten weg zullen vallen, er gewoon in het wegennetwerk gesneden gaat worden.
Taxi is financieel niet voordeliger, carpoolen moet met 19 cent per km ook gewoon betaalt worden. Verhuizen kan niet gezien er vaak twee inkomens nodig zijn enz enz.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Je kan fietsen, treinen, lopen, op de segway, met de taxi, carpoolen, verhuizen. Verder zie ik niet hoe je iemand slechts theoretisch kan dwingen.
Allemaal smoesjes, is allemaal een oplossing voor te vinden. Het kan dus gewoon, maar je wil het gewoon niet. Prima verder, maar nee, je wordt dus niet gedwongen om de auto te nemen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Taxi is financieel niet voordeliger, carpoolen moet met 19 cent per km ook gewoon betaalt worden. Verhuizen kan niet gezien er vaak twee inkomens nodig zijn enz enz.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Allemaal smoesjes, is allemaal een oplossing voor te vinden. Het kan dus gewoon, maar je wil het gewoon niet. Prima verder, maar nee, je wordt dus niet gedwongen om de auto te nemen.
Ja leuk de inkomsten uit de BTW gaan ook naar heel andere dingen, onder andere de subsidie aan de olieindustrie en naar het verkeer. Dit plaatje doet ook net alsof er alleen belastingen zijn maar de subsidies die de basisprijs drukken staan er niet in, dan heb je een eenzijdig beeld. De kosten die de overheid maakt om de gevolgen van het benzineverbruik op te vangen worden ook niet gemeld.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja leuk. Alleen gaat het grootste deel van de inkomsten uit wegenbelasting en accijns naar andere dingen dan verkeer.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Allemaal smoesjes, is allemaal een oplossing voor te vinden. Het kan dus gewoon, maar je wil het gewoon niet. Prima verder, maar nee, je wordt dus niet gedwongen om de auto te nemen.
Jij begint met je "ik word gedwongen"-onzinquote:
Ja, doei. We rekenen de paar honderd miljard aan inkomsten die direct mogelijk gemaakt worden door olieconsumptie ook niet mee. Zonder olie zijn we armer dan Somalie.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja leuk de inkomsten uit de BTW gaan ook naar heel andere dingen, onder andere de subsidie aan de olieindustrie en naar het verkeer. Dit plaatje doet ook net alsof er alleen belastingen zijn maar de subsidies die de basisprijs drukken staan er niet in, dan heb je een eenzijdig beeld. De kosten die de overheid maakt om de gevolgen van het benzineverbruik op te vangen worden ook niet gemeld.
Desondanks moet je bij de prijsopbouw wel rekening houden met de overheidsuitgaven die de prijsdrukken, het is gewoon raar alleen de prijsverhogende belastingen te tellen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, doei. We rekenen de paar honderd miljard aan inkomsten die direct mogelijk gemaakt worden door olieconsumptie ook niet mee. Zonder olie zijn we armer dan Somalie.
Op die manier gerekend levert iedere liter getankte brandstof ongeveer 20 euro op.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Desondanks moet je bij de prijsopbouw wel rekening houden met de overheidsuitgaven die de prijsdrukken, het is gewoon raar alleen de prijsverhogende belastingen te tellen.
Een getankte liter brandstof levert geld op een gebruikte liter brandstof kost de overheid veel geld. In het kader van de vervuiler betaalt is het niet meer dan logisch dat brandstof verbruik dus zwaar wordt belast.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Op die manier gerekend levert iedere liter getankte brandstof ongeveer 20 euro op.
Als die liter brandstof in de tank blijft zitten levert hij geen geld op.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een getankte liter brandstof levert geld op een gebruikte liter brandstof kost de overheid veel geld. In het kader van de vervuiler betaalt is het niet meer dan logisch dat brandstof verbruik dus zwaar wordt belast.
Wetenschappelijk onderzoek laat echter zien dat opbrengst van belastingen en accijnzen gerelateerd aan autogebruik ruimschoots de milieukosten en andere externe effecten overtreft. In Nederland is de automobilist echt iemand die een melkkoe is van de overheid.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een getankte liter brandstof levert geld op een gebruikte liter brandstof kost de overheid veel geld. In het kader van de vervuiler betaalt is het niet meer dan logisch dat brandstof verbruik dus zwaar wordt belast.
Ik las laatst dat er heel veel kosten niet in de prijs zitten maar ik ben benieuwd naar dat wetenschappelijke onderzoek.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek laat echter zien dat opbrengst van belastingen en accijnzen gerelateerd aan autogebruik ruimschoots de milieukosten en andere externe effecten overtreft. In Nederland is de automobilist echt iemand die een melkkoe is van de overheid.
Milieuwetenschappers een rekenmachine geven, altijd leuk.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er heel veel kosten niet in de prijs zitten maar ik ben benieuwd naar dat wetenschappelijke onderzoek.
http://www.nrc.nl/klimaat(...)000-dollar-subsidie/
Onder andere dit artikel:quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er heel veel kosten niet in de prijs zitten maar ik ben benieuwd naar dat wetenschappelijke onderzoek.
http://www.nrc.nl/klimaat(...)000-dollar-subsidie/
Na de zoveelste overplaatsing zit ik nu in een hoek die met het OV niet bereikbaar is... Volgens de OV planner 6 uur reizen waarvan 1 uur lopen...quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus..?quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Na de zoveelste overplaatsing zit ik nu in een hoek die met het OV niet bereikbaar is... Volgens de OV planner 6 uur reizen waarvan 1 uur lopen...![]()
![]()
Met de auto kan ik het iig nog in 2u30 doen...
Het lijkt mij duidelijk dat we niet zonder vervoer over de weg kunnen maar dat staat in mijn ogen wel los van de discussie over de olieindustrie en de prijs van benzine. Daarnaast is het natuurlijk voor een groot gedeelte speculatie wat de klimaat en milieukosten zijn van oliegebruik. Volgens mij kan elke onderzoeker op dit moment zelf vaststellen wat juist is zonder dat iemand anders kan bewijzen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Onder andere dit artikel:
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0966692304000869
De sociale kosten van vervoer over de weg in Nederland worden geschat op jaarlijks 8,3 miljard Euro, de belastingopbrengsten gerelateerd aan vervoer over de weg worden geschat op jaarlijks 10,2 miljard Euro.
Ja, best wel. Dwang wil zeggen dat iets niet anders kan. In jouw post geef je zelf al een alternatief. Dat dat alternatief niet je voorkeur heeft snap ik ook wel. Maar van dwang is er in elk geval geen sprake.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ben je best wel gedwongen om de auto te nemen... Of zeg ik nou iets heel geks?
Geduld is een schone zaak en lopen is gezond.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ben je best wel gedwongen om de auto te nemen... Of zeg ik nou iets heel geks?
quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, best wel. Dwang wil zeggen dat iets niet anders kan. In jouw post geef je zelf al een alternatief. Dat dat alternatief niet je voorkeur heeft snap ik ook wel. Maar van dwang is er in elk geval geen sprake.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:42 schreef ijs. het volgende:
[..]
Geduld is een schone zaak en lopen is gezond.
Dan maar 4 nachten in de week op de kazerne slapen ipv dagelijk zulke stukken te willen rijden.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Na de zoveelste overplaatsing zit ik nu in een hoek die met het OV niet bereikbaar is... Volgens de OV planner 6 uur reizen waarvan 1 uur lopen...![]()
![]()
Met de auto kan ik het iig nog in 2u30 doen...
Ik rij ook niet dagelijks, ben je belazerd. Maandagavond heen, vrijdagmiddag terug (4 dagen van 9 uur + 4 uur opnemen). Maar kom niet aan dat het OV een optie is in dit geval...quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan maar 4 nachten in de week op de kazerne slapen ipv dagelijk zulke stukken te willen rijden.
Kun je bij defensie ook niet al 4 dagen van 9 uur gaan werken, dan hoef je maar 3 nachten daar te overnachten.
Ach het laatste stukje met een medeslachttoffer dan meeliften is natuurlijk ook nog een optie, of een fiets bij de laatste ov halte neerzetten zodat het uur lopen opeens nog maar 15 minuten fietsen wordt.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik rij ook niet dagelijks, ben je belazerd. Maandagavond heen, vrijdagmiddag terug (4 dagen van 9 uur + 4 uur opnemen). Maar kom niet aan dat het OV een optie is in dit geval...
Met al je kutzooi... Het is goed, daarbij kan ik dan 2 keer per week een nieuwe fiets scoren...quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach het laatste stukje met een medeslachttoffer dan meeliften is natuurlijk ook nog een optie, of een fiets bij de laatste ov halte neerzetten zodat het uur lopen opeens nog maar 15 minuten fietsen wordt.
Ik weet niet in wat voor luxe positie jij verkeert mbt je werk zodat je altijd een alternatief hebt maar zo werkt het niet overal.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Drama queensMet je "IK WORD GEWONGEN!!
![]()
![]()
"
Je schrijft het toch écht zelf, dat je een alternatief hebt..quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor luxe positie jij verkeert mbt je werk zodat je altijd een alternatief hebt maar zo werkt het niet overal.
Correct, een soort van "je kunt ook op de fiets op vakantie naar Andalusie" alternatief...quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je schrijft het toch écht zelf, dat je een alternatief hebt..
Nou, min of meer wel, wil je nog een beetje fatsoenlijk naar je werk gaan. Met de auto ben ik in een half uur op mijn werk, met het OVeevervoer doe ik er maar liefst anderhalf uur over, en dat is in de Randstad. Leuk als je zonder kan en alle tijd van de wereld hebt. Ik bespaar me gelukkig 1000 uur reistijd, dat is dus een stuk nuttiger dan je als een kuddedier te moeten gedragen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Tanken in België en boodschappen doen in Duitsland. Wonen in de grensstreekquote:Op maandag 10 augustus 2015 16:58 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Duitsland en dan meteen doorrijden voor de drank
http://www.nuon.nl/energieprijzen/quote:Uw energieverbruik 42%
Netbeheerkosten 18%
Overheidsheffingen en btw 40%
Zou het daarom 40 procent zijn omdat ik niet zonder kan?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:58 schreef Woods het volgende:
Trouwens hierover zeurenOp stroom zit 40% belasting
Iets waar we niet zonder kunnen.
[..]
http://www.nuon.nl/energieprijzen/
Daarmee beperk je dus wel de CO2 uitstoot en de productie van kernafval.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Mobiliteit is belangrijk. Met zulke zware belastingen begrens je dat dus.
Kwartje van Kok zit wel in de grafiek maar je ziet het niet omdat het nul cent isquote:Op maandag 10 augustus 2015 15:20 schreef Silverdigger2 het volgende:
hoezo is de belasting maar 17%?
en waarom is er in de taart niet het kwartje van Kok weergegeven? gemiste kans
Die uitstoot willen ze volgens mij helemaal niet minder hebben, anders zouden ze toch zeker wel het op lpg rijden interessanter maken niet?quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarmee beperk je dus wel de CO2 uitstoot en de productie van kernafval.
Het is leuk kwa betalen maar het leven of de maatschappij in eigen land word ermee om zeep geholpen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:13 schreef nattermann het volgende:
[..]
Tanken in België en boodschappen doen in Duitsland. Wonen in de grensstreek
De benzineprijs heeft hier toch niks mee te maken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
En dan zijn de nog van die droeftoeters in Den Haag die het over rekeningrijden durven te hebben.
Nee maar de hoge accijns wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De benzineprijs heeft hier toch niks mee te maken?
Dat het een absurd idee is naast alle belastingen. Dat maak ik op uit Arthur z'n postquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De benzineprijs heeft hier toch niks mee te maken?
Ah ok, dan moet hij maar niet horen over het bestaan van motorrijtuigenbelastingquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:19 schreef Ali-Chemicali het volgende:
[..]
Dat het een absurd idee is naast alle belastingen. Dat maak ik op uit Arthur z'n post
Dat dus, rekeningrijden doen we al.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee maar de hoge accijns wel.
Dat bedoelde ik onder anderequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ok, dan moet hij maar niet horen over het bestaan van motorrijtuigenbelasting
En van de wegenbalasting word nog geld overgehouden hoeveel procent ging nog eens van de wegenbalasting in de infra?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:05 schreef DiceMan het volgende:
Je krijgt er wel kwalitatieve wegen voor terug
Dat zijn mensen die, in tegenstelling wat in die kringen gebruikelijk is, wel vooruitkijken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
En dan zijn de nog van die droeftoeters in Den Haag die het over rekeningrijden durven te hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |