Wetenschappelijk onderzoek laat echter zien dat opbrengst van belastingen en accijnzen gerelateerd aan autogebruik ruimschoots de milieukosten en andere externe effecten overtreft. In Nederland is de automobilist echt iemand die een melkkoe is van de overheid.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een getankte liter brandstof levert geld op een gebruikte liter brandstof kost de overheid veel geld. In het kader van de vervuiler betaalt is het niet meer dan logisch dat brandstof verbruik dus zwaar wordt belast.
Ik las laatst dat er heel veel kosten niet in de prijs zitten maar ik ben benieuwd naar dat wetenschappelijke onderzoek.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek laat echter zien dat opbrengst van belastingen en accijnzen gerelateerd aan autogebruik ruimschoots de milieukosten en andere externe effecten overtreft. In Nederland is de automobilist echt iemand die een melkkoe is van de overheid.
Milieuwetenschappers een rekenmachine geven, altijd leuk.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er heel veel kosten niet in de prijs zitten maar ik ben benieuwd naar dat wetenschappelijke onderzoek.
http://www.nrc.nl/klimaat(...)000-dollar-subsidie/
Onder andere dit artikel:quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik las laatst dat er heel veel kosten niet in de prijs zitten maar ik ben benieuwd naar dat wetenschappelijke onderzoek.
http://www.nrc.nl/klimaat(...)000-dollar-subsidie/
Na de zoveelste overplaatsing zit ik nu in een hoek die met het OV niet bereikbaar is... Volgens de OV planner 6 uur reizen waarvan 1 uur lopen...quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Allemaal smoesjes, is allemaal een oplossing voor te vinden. Het kan dus gewoon, maar je wil het gewoon niet. Prima verder, maar nee, je wordt dus niet gedwongen om de auto te nemen.
Dus..?quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Na de zoveelste overplaatsing zit ik nu in een hoek die met het OV niet bereikbaar is... Volgens de OV planner 6 uur reizen waarvan 1 uur lopen...![]()
![]()
Met de auto kan ik het iig nog in 2u30 doen...
Het lijkt mij duidelijk dat we niet zonder vervoer over de weg kunnen maar dat staat in mijn ogen wel los van de discussie over de olieindustrie en de prijs van benzine. Daarnaast is het natuurlijk voor een groot gedeelte speculatie wat de klimaat en milieukosten zijn van oliegebruik. Volgens mij kan elke onderzoeker op dit moment zelf vaststellen wat juist is zonder dat iemand anders kan bewijzen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Onder andere dit artikel:
http://www.sciencedirect.(...)ii/S0966692304000869
De sociale kosten van vervoer over de weg in Nederland worden geschat op jaarlijks 8,3 miljard Euro, de belastingopbrengsten gerelateerd aan vervoer over de weg worden geschat op jaarlijks 10,2 miljard Euro.
Ja, best wel. Dwang wil zeggen dat iets niet anders kan. In jouw post geef je zelf al een alternatief. Dat dat alternatief niet je voorkeur heeft snap ik ook wel. Maar van dwang is er in elk geval geen sprake.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ben je best wel gedwongen om de auto te nemen... Of zeg ik nou iets heel geks?
Geduld is een schone zaak en lopen is gezond.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ben je best wel gedwongen om de auto te nemen... Of zeg ik nou iets heel geks?
quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, best wel. Dwang wil zeggen dat iets niet anders kan. In jouw post geef je zelf al een alternatief. Dat dat alternatief niet je voorkeur heeft snap ik ook wel. Maar van dwang is er in elk geval geen sprake.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:42 schreef ijs. het volgende:
[..]
Geduld is een schone zaak en lopen is gezond.
Dan maar 4 nachten in de week op de kazerne slapen ipv dagelijk zulke stukken te willen rijden.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Na de zoveelste overplaatsing zit ik nu in een hoek die met het OV niet bereikbaar is... Volgens de OV planner 6 uur reizen waarvan 1 uur lopen...![]()
![]()
Met de auto kan ik het iig nog in 2u30 doen...
Ik rij ook niet dagelijks, ben je belazerd. Maandagavond heen, vrijdagmiddag terug (4 dagen van 9 uur + 4 uur opnemen). Maar kom niet aan dat het OV een optie is in dit geval...quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan maar 4 nachten in de week op de kazerne slapen ipv dagelijk zulke stukken te willen rijden.
Kun je bij defensie ook niet al 4 dagen van 9 uur gaan werken, dan hoef je maar 3 nachten daar te overnachten.
Ach het laatste stukje met een medeslachttoffer dan meeliften is natuurlijk ook nog een optie, of een fiets bij de laatste ov halte neerzetten zodat het uur lopen opeens nog maar 15 minuten fietsen wordt.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik rij ook niet dagelijks, ben je belazerd. Maandagavond heen, vrijdagmiddag terug (4 dagen van 9 uur + 4 uur opnemen). Maar kom niet aan dat het OV een optie is in dit geval...
Met al je kutzooi... Het is goed, daarbij kan ik dan 2 keer per week een nieuwe fiets scoren...quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach het laatste stukje met een medeslachttoffer dan meeliften is natuurlijk ook nog een optie, of een fiets bij de laatste ov halte neerzetten zodat het uur lopen opeens nog maar 15 minuten fietsen wordt.
Ik weet niet in wat voor luxe positie jij verkeert mbt je werk zodat je altijd een alternatief hebt maar zo werkt het niet overal.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Drama queensMet je "IK WORD GEWONGEN!!
![]()
![]()
"
Je schrijft het toch écht zelf, dat je een alternatief hebt..quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor luxe positie jij verkeert mbt je werk zodat je altijd een alternatief hebt maar zo werkt het niet overal.
Correct, een soort van "je kunt ook op de fiets op vakantie naar Andalusie" alternatief...quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je schrijft het toch écht zelf, dat je een alternatief hebt..
Nou, min of meer wel, wil je nog een beetje fatsoenlijk naar je werk gaan. Met de auto ben ik in een half uur op mijn werk, met het OVeevervoer doe ik er maar liefst anderhalf uur over, en dat is in de Randstad. Leuk als je zonder kan en alle tijd van de wereld hebt. Ik bespaar me gelukkig 1000 uur reistijd, dat is dus een stuk nuttiger dan je als een kuddedier te moeten gedragen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om auto te rijden hoor.
Tanken in België en boodschappen doen in Duitsland. Wonen in de grensstreekquote:Op maandag 10 augustus 2015 16:58 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Duitsland en dan meteen doorrijden voor de drank
http://www.nuon.nl/energieprijzen/quote:Uw energieverbruik 42%
Netbeheerkosten 18%
Overheidsheffingen en btw 40%
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |