Zo was er ook een periode waarin bijna elk nummer wel een Bubbling-remix kreeg. Die gast staat nu op de grootste festivals en is nummer 1 DJ van de wereld.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Leuk weetje: 1 van die gasten van Driftwood is nu een grote naam in de hardstylescene. Zoek maar op Adaro als je interesse hebt.
freak folk was inderdaad vrij beperkt. Een kleine groep artiesten die vaak ook goed bevriend waren. Joanna Newsom, Devendra Banhart, Antony & The Johnsons, cocorosie. En ook een voorbijgaand iets. Bequote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh ja, nouja dat zijn toch vrij marginale genres natuurlijk. Dan zou ik eerder over alt folk in zijn geheel spreken eigenlijk en alles op een hoop gooien. En dan kom ik toch vooral uit op die Canadese indie scene in eerste instantie rondom BSS, en Wilco ook wel
Wie bepaald of iets goede muziek is of niet?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goede marketing is nog geen goede muziek
Nu moet ik opeens aan post-grunge denken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Post-rock en Post-metal zijn trouwens wel behoorlijk '00 ook dit begon al in de 90s het zijn verschrikkelijke genre namen maar ze waren wel behoorlijk aanwezig in de 00s en ook weer een beetje verdwenen tegenwoordig.
de jaren '10 komen later aan bodquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:07 schreef HarveySpecter het volgende:
Alle tieners zeggen ja tegen MDMA![]()
Ojaquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de jaren '10 komen later aan bod
Daar valt nog veel minder chocola van te maken, als je dáárover een topic wilt maken met hetzelfde onderwerp.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de jaren '10 komen later aan bod
geef het een paar decennia en grunge was gewoon iets voor de jaren '00 en de gabber scene was het grootst in de '10squote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:35 schreef female81 het volgende:
[..]
Daar valt nog veel minder chocola van te maken, als je dáárover een topic wilt maken met hetzelfde onderwerp.
"Typische 10's-muziek, in hoeverre is die er?"
*insert krekelgeluiden*
Wat slecht zeg.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:28 schreef Divje het volgende:
[..]
Zo was er ook een periode waarin bijna elk nummer wel een Bubbling-remix kreeg. Die gast staat nu op de grootste festivals en is nummer 1 DJ van de wereld.![]()
Deed toen ook veel samen met DJ Chuckie.
Wel verdomd weinig van te vinden, en weet niet of dat wel helemaal 'typisch 00's' is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gr gr
Makkelijk in het gehoor liggende Nederlandstalige muziek. Dat is waar ik aan denk bij het eerste (en het huidige) deccenium.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:32 schreef ranja het volgende:
Overigens, als ik naar de top 40 van 2000 en verder kijk valt wel op dat het aandeel nederlandstalig flink is gegroeid tov de 90s. Borsato, Meeuwis, van der Boom, Ali B, Jan Smit, was in de 90s wel aanwezig maar nog niet zo massaal en met zoveel navolging als in de 00s en later.
Zomer 2008 belandde ik in het ziekenhuis, in de komkommertijd was er op tv weinig meer te kijken dan TMF, en zo werd ik in de zes á zeven dagen dat ik er gelegen heb zowel met de eerste single van Katy Perry als met de eerste single van Lady Gaga geconfronteerd. Gevoelsmatig een keer of zes per dag.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:36 schreef F1gamer het volgende:
De laatste jaren van de zero's van ik niet zoveel aan. Het had voor mijn gevoel iets geschreeuwerig.
Hun eerst single was leuk, maar daarna hadden meer artiesten het door dat je goed geld mee kon verdienen en werd nog meer van hetzelfde kreeg.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:47 schreef female81 het volgende:
[..]
Zomer 2008 belandde ik in het ziekenhuis, in de komkommertijd was er op tv weinig meer te kijken dan TMF, en zo werd ik in de zes á zeven dagen dat ik er gelegen heb zowel met de eerste single van Katy Perry als met de eerste single van Lady Gaga geconfronteerd. Gevoelsmatig een keer of zes per dag.
Dat maakte de ellende compleet.
Toen wist ik nog niet dat dit het standaard mainstream popgeluid van de jaren erna zou worden.
Er zijn met de tijd alleen maar meer mogelijkheden om muziek te maken - en uit te brengen - bijgekomen, natuurlijk. Met als logisch gevolg dat de verscheidenheid alsmaar groter wordt. Er zijn momenteel echt oneindig veel genres te vinden. Zoveel, zelfs, dat je nauwelijks nog van genres kunt spreken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:08 schreef Beregd het volgende:
Wat ik me afvroeg
Is het ook niet zo dat we sneller het gevoel hebben dat de jaren de we niet bewust meegemaakt hebben mooi in genres verdeeld waren (50s, 60s, 70s en voor mij de 80s ook qua muziek), terwijl het feitelijk net zo'n warboel was als de 00s?
Onze geesten zijn misschien vertekend door programma's als 7 ages of rock.
Dat is mijn punt ook wel een beetje. De 70s begon met glamrock, toen werd het disco en tegelijk punk (beide vanaf 1976 hun hoogtepunt zo'n beetje). Terwijl nu bij de 70s toch vooral aan de 'rock dinosaurussen' wordt gedacht (purple, pink floyd).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:08 schreef Beregd het volgende:
Wat ik me afvroeg
Is het ook niet zo dat we sneller het gevoel hebben dat de jaren de we niet bewust meegemaakt hebben mooi in genres verdeeld waren (50s, 60s, 70s en voor mij de 80s ook qua muziek), terwijl het feitelijk net zo'n warboel was als de 00s?
Genres kweken ook voort als konijnen, elk genre krijgt subgenres, en die subgenres krijgen dan weer nieuwe subgenres. Waardoor je bijna per definitie een wildgroei krijgt, als er weinig genres echt uitdoven.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:15 schreef DO2 het volgende:
[..]
Er zijn met de tijd alleen maar meer mogelijkheden om muziek te maken - en uit te brengen - bijgekomen, natuurlijk. Met als logisch gevolg dat de verscheidenheid alsmaar groter wordt. Er zijn momenteel echt oneindig veel genres te vinden. Zoveel, zelfs, dat je nauwelijks nog van genres kunt spreken.
Wat ik hierboven al zei. Singer/songwriter. Prevelende mannetjes met een gitaartje. Ongewassen haren en baarden en vooral lekker kwetsbaar doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:35 schreef female81 het volgende:
[..]
Daar valt nog veel minder chocola van te maken, als je dáárover een topic wilt maken met hetzelfde onderwerp.
"Typische 10's-muziek, in hoeverre is die er?"
*insert krekelgeluiden*
Dat valt een beetje samen met de chart peak van Nu-Metal eigenlijk. Genres hebben ook veel vergelijkbaars in zich.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:23 schreef female81 het volgende:
[..]
Nu moet ik opeens aan post-grunge denken.
Bandjes als Creed, Nickelback, Hoobastank, enzovoort. Van sommige van die groepen (waaronder Nickelback) werd/word ik ook niet heel blij, het klinkt vrij karakterloos.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:45 schreef Mystikvm het volgende:
Zelf ben ik helemaal burned out op de 90's. De vroege jaren '90 niet, maar de late jaren '90 ben ik zo klaar mee. Niet weer Liquido. Niet weer die Anouk. Niet weer die happy hardcore bagger.
Genoeg goede muziek uit de late 90's, maar wat hitlijstwerk betreft zijn me maar weinig dingen echt bij gebleven.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]je luistert de verkeerde jaren 90 muziek
Op zich leuke muziek, die sing/songwirter muziek, maar je wordt er mee dood gegooid met dat soort muziekquote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik hierboven al zei. Singer/songwriter. Prevelende mannetjes met een gitaartje. Ongewassen haren en baarden en vooral lekker kwetsbaar doen.
Die post-grunge leek wel langer door te lopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat valt een beetje samen met de chart peak van Nu-Metal eigenlijk. Genres hebben ook veel vergelijkbaars in zich.
97-04, valt eigenlijk wel een beetje samen dus, de pieken waren vrijwel gelijk, Nickelback had ook z'n grootste hit in 2001. Al moet ik zeggen dat ik naast die 3 bands dus ook vrijwel niks kenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:01 schreef female81 het volgende:
[..]
Die post-grunge leek wel langer door te lopen.
Misschien léék het wel langer te duren, omdat de Sky's, 538's en Q's van deze wereld maar al te graag dergelijke nummers blijven herkauwen in de hoedanigheid van (inmiddels) 'golden oldie'.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
97-04, valt eigenlijk wel een beetje samen dus, de pieken waren vrijwel gelijk
Feeder niet, dat was gewoon powerpop, net zoals Ash bijvoorbeeldquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Feeder? Seether?
Ik weet het echt niet.. me nooit in geinteresseerd, vind er niets aan.
ja ik roep ook maar een aantal bandjes die ik vrij matig vind.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Feeder niet, dat was gewoon powerpop, net zoals Ash bijvoorbeeld
En toen kwamen er dit soort figuren, en was het weer zo'n beetje over.quote:
Het is allemaal van die muziek die niemand stoort, maar die ook niemand leuk vindt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:10 schreef female81 het volgende:
[..]
Misschien léék het wel langer te duren, omdat de Sky's, 538's en Q's van deze wereld maar al te graag dergelijke nummers blijven herkauwen in de hoedanigheid van (inmiddels) 'golden oldie'.
Veel van die muziek leek bewust te zijn geschreven als makkelijk verteerbaar behangetje om op zulke zenders te draaien; goed bruikbaar van 9 tot 5.
Zoiets als Nickelback noem ik weleens 'rock die niet rockt'.
Dat kan de strijd aan met dit, ongeveer tegelijkertijd uitgebracht:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:36 schreef F1gamer het volgende:
Het toppunt heel erge foute muziek en dat nooit meer gedraaid mag worden, is de crazy frog.
mssn in de 00's , rico suave en kaplaarzen schat ik iig wat lager in.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:36 schreef F1gamer het volgende:
Het toppunt heel erge foute muziek en dat nooit meer gedraaid mag worden, is de crazy frog.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:17 schreef female81 het volgende:
[..]
Dat kan de strijd aan met dit, ongeveer tegelijkertijd uitgebracht:
hou op, originele track is fantastisch!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:36 schreef F1gamer het volgende:
Uncle Tupelo is van begin jaren '90. De echte populariteit begon inderdaad pas een jaar of 10/15 geleden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:14 schreef Beregd het volgende:
Zijn de freak folk en alt country al genoemd?
uncle tupelo, bill callahan, red house painters, allemaal pas in de 00s echt populair geworden hoewel ze al in de 90s actief warenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:44 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Uncle Tupelo is van begin jaren '90. De echte populariteit begon inderdaad pas een jaar of 10/15 geleden.
Ik vind indiepop ook echt iets van de jaren '00.
Dat waren ze niet echt (het aanwezig gedeelte dan, bleef toch een beetje voor de niche), maar ze waren wel heel goed.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:05 schreef DO2 het volgende:
Spoon, The Walkmen en The Hold Steady zijn nog 3 bands die in de 00's heel sterk ( aanwezig ) waren. Althans, in mijn beleving.
Denk toch dat je eerder moet gaan zitten. Die zijn vooral 10's.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:22 schreef ranja het volgende:
Misschien moet je dat vragen aan degenen die na 1995 zijn geboren en niet aan iemand die de 90s bewust heeft meegemaakt
Dat sowiesoquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:54 schreef ranja het volgende:
Ik vind wel dat de term indie in de 00s een heel andere betekenis heeft gekregen dan in de 80s en 90sHet lijkt nu een genre geworden te zijn. Maar ik kan daar verder weinig mee.
Ik vind Dig Your Own Hole en Homework ook wel essentiele platen voor dit genre, maar het is wel wat meer ontwikkeld in de 00'squote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:41 schreef Casiotone het volgende:
En 'Electro House'? Die zagende synths en pompende side-chain compressie. Zoals Justice, Boys Noiz etc.
Natuurlijk 'begonnen' met Benny Benassi's Satisfaction uit 2002
vind die big beat sound van de chemical brothers en de disco-house van daft punk toch beduidend anders. Al zijn er wel enkele parallelen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Dig Your Own Hole en Homework ook wel essentiele platen voor dit genre, maar het is wel wat meer ontwikkeld in de 00's
Daft Punk vind ik wel heel erg vergelijkbaar met Justice en Boys Noize. Bij The Chemical Brothers is het echt alleen die plaat - daarvoor was het meer in het spoor van de andere 90's alt-electro en daarna inderdaad meer die big beat sound, ook dichter bij de electroclash bijv, daar waren zij de belangrijkste invloed voor denk ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:12 schreef Casiotone het volgende:
[..]
vind die big beat sound van de chemical brothers en de disco-house van daft punk toch beduidend anders. Al zijn er wel enkele parallelen.
Mr Oizo's Flat Beat heeft ook een aantal elementen die je later er in terug hoort
Jaaaa!! Kernkraft 400! Heerlijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vergeet ook Zombie Nation niet.
Electroclash is begonnen met deze plaat (1998)quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daft Punk vind ik wel heel erg vergelijkbaar met Justice en Boys Noize. Bij The Chemical Brothers is het echt alleen die plaat - daarvoor was het meer in het spoor van de andere 90's alt-electro en daarna inderdaad meer die big beat sound, ook dichter bij de electroclash bijv, daar waren zij de belangrijkste invloed voor denk ik.
Alles is Liefde van Blof, ook zo eentje.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:59 schreef Fred_B het volgende:
Leuk topic! Ik mis nog de trend om liedjes die een grote hit zijn geworden korte tijd later nog eens uit te brengen in een trage versie. Op de 1 of andere manier vonden veel mensen dat helemaal geweldig.
Powerpopquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Feeder vond ik een leuke band, hoort ook niet in dat rijtje.
Dat is al sinds MTV in de 90s met de unplugged serie begon populair...quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:59 schreef Fred_B het volgende:
Leuk topic! Ik mis nog de trend om liedjes die een grote hit zijn geworden korte tijd later nog eens uit te brengen in een trage versie. Op de 1 of andere manier vonden veel mensen dat helemaal geweldig.
Herken de meeste hiervan wel, maar opvallend dat de hele Brite (pop)postpunk-revival er niet in voorkomt. Ik neem maar even aan dat de Villagevoice een Amerikaanse site is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 05:51 schreef female81 het volgende:
*kick*
Ik vond net dit artikel waarin het een en ander uiteen gezet wordt. Beetje zuur, beetje óud ook, maar wel behoorlijk raak zo nu en dan.
http://www.villagevoice.c(...)c-genre-hype-6393275
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |