2002 vond ik uitstekend.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat was bij mij zo tot 2002 zo'n beetje.
Van de zeros vind ik voor 2002-2004 erg matig.
De vroege 00's hadden nog veel goede groovy house, deephouse, enzovoort.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vond de mid-00s muzikaal beter dan de beginjaren.
In t begin had je op gitaargebied veel van die post-grunge/numetal crossoverbands, vaak met zangers die zingen alsof ze zitten te poepen, die niet al te best waren.
En dan had je ook nog die slappe loungy kledingzaakwave.
Zekersquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:54 schreef female81 het volgende:
[..]
De vroege 00's hadden nog veel goede groovy house, deephouse, enzovoort.
Het werd pas echt mainstream met chocolate starfish en het album van linkin park(die beiden in 2000 gereleased werden)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook bij nu-metal denk ik meer aan de 90's voor mij hield dat genre op in 99 ongeveer.
Oh toen was ik al afgehaakt.. Ben gestopt bij significant other en die eerste van SOAD. (en white pony en follow the leader)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het werd pas echt mainstream met chocolate starfish en het album van linkin park(die beiden in 2000 gereleased werden)
Ik ken mij ook heel goed herkennen in die collumn wat betreft die vroege jaren van de hardstyle.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:45 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Wat betreft deze muziek ben ik het niet vaak geheel eens met de dingen die op Wikipedia staan, maar dit klopt wel redelijk denk ik. Ik las deze column van de week voor de geïnteresseerden: http://www.hardnews.nl/de(...)vergeten-mag-worden/ Die gaat over de schrijver zijn ervaringen wat betreft die vroege hardstyle die hij inderdaad ook echt ontdekte door Q-Dance (Qlimax 2002).
Dat kan trouwens wel een argument zijn dat het begin 2000-2002 zo tegenviel, zeker als het bijvoorbeeld op hiphop aankwam waren 97-99 echt topjaren waar je elke week wel 3-4 nieuwe releases had die ook een zwaar goede kwaliteit hadden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh toen was ik al afgehaakt.. Ben gestopt bij significant other en die eerste van SOAD. (en white pony en follow the leader)
Ik zou zeggen 99-00, met de grootste successen van Korn en Limp Bizkit. En de bijbehorenden Family Values-tours.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Piek van de nu-metal ligt ook wel rond 2002-2003, al is dat ook wel flink 90's.
Daarna natuurlijk nog flink doorgepakt, maar de piek was voor mij wel Chocolate en Korn, zoals n00bie zo te zien boven mij ook al zegt, in 99.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook bij nu-metal denk ik meer aan de 90's voor mij hield dat genre op in 99 ongeveer.
Buiten de dancepunk ben ik het daar wel mee eens. Overigens ook geinitieerd door een 90's artiest (Soulwax) maar dat wil ik wel door de vingers zien.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef female81 het volgende:
Je had pakweg 2003-2006 wel een golf van ongeveer 1001 semi-alternatieve, veelal Engelse bandjes. Maar die muziek was gewoon een iets gemoderniseerde versie van wat er van eind jaren 70 t/m midden jaren 80 al was.
Onzin natuurlijk, maar de muziek waar jeugdcultuur aan verbonden wordt vind ik wel veel dramatischer dan in de jaren 60/70/80. Die was in de 90's eigenlijk ook al kwalitatief heel matig. Het maakt overigens niet uit of je naar urban, dance of rock kijkt - Fall out Boy of Panic! (of Asking Alexandria), dingen die heel erg populair zijn in de meest uitdragende jeugdsubcultuur binnen de rockmuziek, vind ik ook allemaal niks. Overigens vind ik Green Day of Limp Bizkit ook niet al te best, maar dat is ineens 'cult' ofzo (ik vind Panic! eigenlijk best aardige liedjes hebben trouwens, maar ik schijn bij de minderheid te horen)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is er eigenlijk mis gegaan? We hadden de ' 90's en daarna kwamen de '00's waar echt alleen maar kutmuziek in werd geproduceerd.
Jeugd welke opgegroeid is in de '00's waar asocieren die zich mee qua muziek?
In de jaren '90 is dat niet zo moeilijk.
Goede marketing is nog geen goede muziekquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Scooter maakt nog steeds cd's hoor.
Eigenlijk hebben ze het geniaal aangepakt door met alle winden mee te waaien.
Was de trend happy hardcore dan was Scooter happy hardcore. Was de trend Jump dan was Scooter Jump. Etc. Geniale marketing.
Tool en Arcade Fire zijn duidelijk het meest uniek - Coldplay heeft 6x OK Computer nagespeeld. Bij Tool kan ik geen band met vergelijkbare techniek en sound noemen, misschien System of a Down, maar dat is veel meer gericht op het freak effect en daarna later.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De enige in dat lijstje die je misschien uniek kunt noemen is Coldplay.
Daar heb ik ook wel last van bij die Duitse Hands-up rommel, dat is best leuk met verstand op nul maar het is allemaal hetzelfde en eigenlijk heel slecht.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:52 schreef female81 het volgende:
Het ergste was nog dat ze (de mensen van Digidance) volgens mij honderden van dit soort braaksels de wereld in hebben geslingerd; bovendien steeds onder een ander naampje.
Dit komt daar ook een beetje in de buurt, volgens mij is Jan Wayne ook Duits. Hands-up heet dat genre in de 'scene' als ik het goed heb, het is in Duitsland heel groot, wij hebben er ook wat van meegepikt maar de rest van de wereld geeft geen neuk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:31 schreef female81 het volgende:
Nu het over het hardstyle-tijdperk gaat, moet ik opeens aan dit denken.
Een beetje zoals happy hardcore een jaar of zeven eerder tegenover 'echte' hardcore stond.
'Heipalen-muziek' werd dit destijds genoemd, op het danceforum waar ik destijds op zat.
Bedoel je daarmee dingen als Mumford and Sons? Dat is een beetje een Nu-metal discussie denk ik. Damien Rice was natuurlijk al langer groot, maar ik denk dat de definitieve overname van de radio door die muziek 2010-2011 was, natuurlijk met als voorloper dat album van M&S uit 09.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:14 schreef Beregd het volgende:
Zijn de freak folk en alt country al genoemd?
2000 dusquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarna natuurlijk nog flink doorgepakt, maar de piek was voor mij wel Chocolate en Korn, zoals n00bie zo te zien boven mij ook al zegt, in 99.
EDIT: Chocolate was wel 00, maar daarvoor wel al wat andere dingetjes van Limp Bizkit dus. Ben daar niet precies in thuis, het is voor mijn tijd.
Daarna nog wel een paar jaar doorgepakt, met Take a Look Around en In the End () natuurlijk
Freak on a Leash is wel 99?quote:
In The End, Behind Blue Eyes. Kom je uit op 02-03.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, maar je had t over paar jaar doorpakken. 1 jaar dus.
In the End was hier een hit 01-02. Dat weet ik heel zeker want dat is mijn tijd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In the End is winter 00-01, Behind Blue Eyes heeft niks meer met nu metal te maken. Het was toen echt wel zo'n beetje over, de hype.
Kwam vlak na Crawling op TMF/MTV, dat waren ook hits. Die nakomers in hitlijsten heb ik geen boodschap aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In the End was hier een hit 01-02. Dat weet ik heel zeker want dat is mijn tijd.
Ja weet ik veel wat er voor mijn tijd op TMF kwamquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Kwam vlak na Crawling op TMF/MTV, dat waren ook hits. Die nakomers in hitlijsten heb ik geen boodschap aan.
http://www.kindamuzik.net(...)ken-music-hell/1303/quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Even nakijken wanneer ze toen in HMH speelden (was nog kort na de opening), toen waren beiden nummers al bekend.
Zegt natuurlijk weinig. Zou het ook niet doen bij de 90's denk ik.quote:
Ja maar.... maar... toen was ik 7.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
http://www.kindamuzik.net(...)ken-music-hell/1303/
Freakfolk is meer richting Devendra Banhart en Joanna Newsom; alt.country is meer richting Wilco. Mumford & Sons kwamen pas veel later...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bedoel je daarmee dingen als Mumford and Sons? Dat is een beetje een Nu-metal discussie denk ik. Damien Rice was natuurlijk al langer groot, maar ik denk dat de definitieve overname van de radio door die muziek 2010-2011 was, natuurlijk met als voorloper dat album van M&S uit 09.
oh ja, nouja dat zijn toch vrij marginale genres natuurlijk. Dan zou ik eerder over alt folk in zijn geheel spreken eigenlijk en alles op een hoop gooien. En dan kom ik toch vooral uit op die Canadese indie scene in eerste instantie rondom BSS, en Wilco ook welquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:00 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Freakfolk is meer richting Devendra Banhart en Joanna Newsom; alt.country is meer richting Wilco. Mumford & Sons kwamen pas veel later...
Jan Wayne's gonna move yaquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:02 schreef Divje het volgende:
Wat ik me van die tijd herinner zijn de Cascada's, Rob Mayth, Special D, Pulsedriver, Baracuda en Groove Coverage.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jan Wayne's gonna move ya
Of dit:
Allemaal die Duitse EDM die ik benoemde, voor mij wel de meest duidelijk onderscheidende 00's muziek.
Ik heb vroeger heul veul Future Trance van het net gepluktquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:08 schreef Divje het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb nog veel van die Future Trance verzamel albums op een hdd ergens
En idd, heel veel ervan was Duits, of nog verder richting het Oosten.
Nog wat namen die in me opkomen zijn DJ Dean, Alex Megane, Rocco, Megara vs. DJ Lee, Sven-R-G vs. Bass-T, Tune Up en Bangbros
De namen ken ik allemaal wel, maar ik weet onvoldoende om er muziek aan te verbinden. Daarvoor heb ik echt iemand nodig die er meer van weet die ik ken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:08 schreef Divje het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb nog veel van die Future Trance verzamel albums op een hdd ergens
En idd, heel veel ervan was Duits, of nog verder richting het Oosten.
Nog wat namen die in me opkomen zijn DJ Dean, Alex Megane, Rocco, Megara vs. DJ Lee, Sven-R-G vs. Bass-T, Tune Up en Bangbros
Prachtig die cd'squote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik heb vroeger heul veul Future Trance van het net gepluktMoet nog wel ergens hebben staan.
Paar voorbeeldjesquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De namen ken ik allemaal wel, maar ik weet onvoldoende om er muziek aan te verbinden. Daarvoor heb ik echt iemand nodig die er meer van weet die ik ken.
die eerste ken ik vrij goed ja. The KLF-genotquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:14 schreef Divje het volgende:
[..]
Prachtig die cd's
[..]
Paar voorbeeldjes
Drop the Bass was ook zo'n fijn nummer, al werd die later wel verneuktquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
die eerste ken ik vrij goed ja. The KLF-genot
Leuk weetje: 1 van die gasten van Driftwood is nu een grote naam in de hardstylescene. Zoek maar op Adaro als je interesse hebt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jan Wayne's gonna move ya
Of dit:
Allemaal die Duitse (volgens mij ook echt allemaal uit Duitsland, op Driftwood na misschien) EDM die ik benoemde, voor mij wel de meest duidelijk onderscheidende 00's muziek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |