abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:25:50 #51
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154931889
De Mash-Up, da's ook wel heel erg 00s

met deze van Freelance Hellraiser als de 'grote' doorbraak (en nog steeds mijn favoriet)

Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_154931974
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat was bij mij zo tot 2002 zo'n beetje. :)

Van de zeros vind ik voor 2002-2004 erg matig.
2002 vond ik uitstekend.

Maar het valt me hier op dat ik uit 2004 nauwelijks echte favorieten heb. Dat jaar gaat misschien wel helemaal niet voorkomen in de binnenkort te maken top 100 over het decennium, of met maar 1 of 2 nummers.

Misschien heb ik de dingen waar ik wild van had kunnen worden gewoon niet ontdékt. Slecht in m'n muzikale vel zitten, destijds, met een raar gevoel van ontevredenheid, zal niet meegeholpen hebben (het had zo z'n oorzaken dat ik het jaar erna opeens veel 'breder' ging luisteren).

Deze redden het heel misschien nog:

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2015 17:36:30 ]
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:50:18 #53
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154932411
Ik vond de mid-00s muzikaal beter dan de beginjaren.
In t begin had je op gitaargebied veel van die post-grunge/numetal crossoverbands, vaak met zangers die zingen alsof ze zitten te poepen, die niet al te best waren.
En dan had je ook nog die slappe loungy kledingzaakwave.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_154932511
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vond de mid-00s muzikaal beter dan de beginjaren.
In t begin had je op gitaargebied veel van die post-grunge/numetal crossoverbands, vaak met zangers die zingen alsof ze zitten te poepen, die niet al te best waren.
En dan had je ook nog die slappe loungy kledingzaakwave.
De vroege 00's hadden nog veel goede groovy house, deephouse, enzovoort.

De loungehype heeft idd nogal wat slappe liftmuziek opgeleverd, maar ook nummers die je ware juweeltjes zou kunnen noemen.

woensdag 5 augustus 2015 @ 18:05:14 #55
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154932757
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:54 schreef female81 het volgende:

[..]

De vroege 00's hadden nog veel goede groovy house, deephouse, enzovoort.
Zekers

woensdag 5 augustus 2015 @ 18:05:43 #56
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_154932772
Ik denk dat één van de belangrijkste muzikale koerswijzigingen meer te maken heeft met de beschikbaarheid dan persé met nieuwe klankkleuren: internet heeft min of meer eigenhandig compleet nieuwe en eenvoudigere consumptiemethodes geïntroduceerd.

De Major labels hebben lang niet meer zo'n grote invloed (ze hebben zich vooral nog dieper vastgeklampt aan de hitlijsten en mainstream radiozenders, maar qua relevantie zijn die volledig ingestort sinds de nineties), terwijl de casual luisteraar nu veel makkelijker zijn/haar eigen muzikale input kan bepalen. Voor mijn gevoel is dat ook een belangrijke reden dat de scherpe scheidslijn tussen mainstream en "alternatief" is vervaagd; de subculturen en substromingen zijn minder zwart/wit afgebakend, iedereen luistert naar alles (of kan naar alles luisteren), en dat zal ook wel deels verklaren waarom de noughties niet heel erg met specifieke grote stromingen te identificeren is.

Ik denk ook dat de grotere beschikbaarheid van muziek deels het reanimeren van oude stromingen (bijvoorbeeld electroclash, postpunk) in de hand heeft gewerkt. Weliswaar veel eigentijdse updates van oude geluiden, maar ook veelal muzikale klankkleuren die in bijvoorbeeld de nineties compleet verstoken waren van enige vorm van airplay...

[ Bericht 9% gewijzigd door Grobbel op 05-08-2015 18:13:58 ]
pi_154932900
Eigenlijk kan iedereen nu constant het verleden recyclen, en dat gebeurt dan ook. Zowel als het om het afspelen van nummers gaat, als om het máken van nummers.

Duffy, Amy Winehouse en Adèle, die er in de 00's al waren, deden/doen niet anders. O.k., Amy Winehouse zal moeilijk nog iets aan haar ouvre toe kunnen voegen.

Edit: Ik zie dat m'n voorganger z'n post geëdit heeft met ongeveer wat ik hierboven al zei. :P

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2015 18:13:05 ]
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:18:27 #58
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154933059
Ok, misschien was ik wat te kortaf over de vroege noughties.

je had natuurlijk ook de New Acoustic Movement, de Neptunes producties, nog Goeie emo,
de Soulquarians-producties en de garagerock revival.
pi_154933325
Een heel typisch vroege 00's-ding waren deze cd's. Die het echt van de tekeningen moesten hebben. Er waren op een gegeven moment veel naäpers, waaronder ikzelf met een (maar volgens mij stiekem meer) van m'n oude websites. :')

De muziek was gewoon een brei van zeer verantwoorde doch overwegend saaie housenummers, met hier en daar een léuke ertussen. Ik heb wel de Back To Love-edities, waarop de nummers ouder en ook boeiender zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2015 18:29:27 ]
pi_154933836
Van begin 2000-2004 zijn er eigenlijk maar twee muzikale termen die me ten binnen schieten dat zijn urban en nu-metal en dat waren commerciele samenhangsels van verschillende muziekstijlen vaak geproduceerd door de zelfde producers. Natuurlijk had je wel je boybands, eurotrash etc, maar als het om de hitlijsten ging waren het vooral die genres die domineerden.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:50:22 #61
13973 ranja
image means nothing
pi_154933984
Nu metal inderdaad... wat heb ik daar altijd een hekel aan gehad
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 19:00:11 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154934300
Ook bij nu-metal denk ik meer aan de 90's voor mij hield dat genre op in 99 ongeveer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154934390
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook bij nu-metal denk ik meer aan de 90's voor mij hield dat genre op in 99 ongeveer.
Het werd pas echt mainstream met chocolate starfish en het album van linkin park(die beiden in 2000 gereleased werden)
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 19:04:13 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154934425
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het werd pas echt mainstream met chocolate starfish en het album van linkin park(die beiden in 2000 gereleased werden)
Oh toen was ik al afgehaakt.. Ben gestopt bij significant other en die eerste van SOAD. (en white pony en follow the leader)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:07:48 #65
36461 Joppy
geen colaboy
pi_154934535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:45 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Wat betreft deze muziek ben ik het niet vaak geheel eens met de dingen die op Wikipedia staan, maar dit klopt wel redelijk denk ik. Ik las deze column van de week voor de geïnteresseerden: http://www.hardnews.nl/de(...)vergeten-mag-worden/ Die gaat over de schrijver zijn ervaringen wat betreft die vroege hardstyle die hij inderdaad ook echt ontdekte door Q-Dance (Qlimax 2002).
Ik ken mij ook heel goed herkennen in die collumn wat betreft die vroege jaren van de hardstyle.
Hardstyle heeft zich ontwikkelt vanuit de (hard)trance, om het gat tussen trance en hardcore op te vullen.
En terwijl de hardstyle daarna op zijn eigen manier ontwikkelde, ging ook de trance nog zijn eigen gang. In de eerste helft van de jaren '00 zijn er fantastische trance-producties gemaakt door o.a. Tiesto, Armin van Buuren, Ferry Corsten, MIKE cq Push, Above & Beyond, Paul Oakenfold etc.. Deze sound begon weliswaar eind jaren negentig, maar de piek zat begin '00. '
Trance ontwikkelde zich later meer richting de opkomende club-sound (wat nu EDM wordt genoemd). Toen ik zelf een redelijk afgehaakt qua trance.
Let the beat control your body!
pi_154934598
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh toen was ik al afgehaakt.. Ben gestopt bij significant other en die eerste van SOAD. (en white pony en follow the leader)
Dat kan trouwens wel een argument zijn dat het begin 2000-2002 zo tegenviel, zeker als het bijvoorbeeld op hiphop aankwam waren 97-99 echt topjaren waar je elke week wel 3-4 nieuwe releases had die ook een zwaar goede kwaliteit hadden.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:14:30 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_154934762
Zijn de freak folk en alt country al genoemd?
pi_154935130
laat dat nu metal maar zitten trouwens , het was voornamelijk urban dat de klok sloeg.

kijk maar eens naar de billboard album #1 spots tot zegmaar 2002.

http://www.billboard.com/(...)-of-the-2000s-page-1

en dan kun je altijd zeggen dat dit soort lijsten hevig beinvloed worden, maar dit soort lijsten geven net zo goed aan waar de meeste onwetenden naar zullen luisteren.
pi_154935298
http://www.billboard.com/(...)-of-the-2000s-part-1

mooie is ook nog dat zijn top album van de jaren 00 in 99 gereleased is :D
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:30:32 #70
274204 crew  Mexicanobakker
pi_154941678
EDM (voornamelijk de piek van de trance en eurodance in 1999-2003, met dingen als L'amour Toujours, Drop It, zat wel wat op de breuklijn), muziek van grote productiemaatschappijen in het algemeen, jazzpop had duidelijk zijn piek in het midden van de zeroes. Electroclash en dancepunk zijn ook belangrijke fusiongenres, met artiesten als Fischerspooner en Klaxons, die zelden echt grote hits hebben gehad en vaak ook weer snel verdwijnden.

Verder heel veel revivalgenres inderdaad, britpop revival, postpunk revival. Garagerock revival met oa The Hives, Mando Diao in Zweden. Stoner kreeg ook wat meer aandacht maar was in de underground al een genre sinds midden/eind 80's ofzo? Power punk (punk pop revival) met shit als Tokio Hotel, Fall out Boy.

Piek van de nu-metal ligt ook wel rond 2002-2003, al is dat ook wel flink 90's. Daarnaast metalcore, post-hardcore revival en dat soort dingen hebben ook vooral hun aanwas in de 00's.

Daar liggen ook de belangrijkste jeugdsubculturen van de 00's, maar er was zo'n verdeeldheid. En de groepen waren veel kleiner dan 'vroeger'.

Ik ga even wat dingen quoten want ik voel nu al leuke discussiepuntjes aankomen :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 5 augustus 2015 @ 22:35:33 #71
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154941836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

Piek van de nu-metal ligt ook wel rond 2002-2003, al is dat ook wel flink 90's.
Ik zou zeggen 99-00, met de grootste successen van Korn en Limp Bizkit. En de bijbehorenden Family Values-tours.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:44:34 #72
pi_154942195
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Daarna natuurlijk nog flink doorgepakt, maar de piek was voor mij wel Chocolate en Korn, zoals n00bie zo te zien boven mij ook al zegt, in 99.

EDIT: Chocolate was wel 00, maar daarvoor wel al wat andere dingetjes van Limp Bizkit dus. Ben daar niet precies in thuis, het is voor mijn tijd.

Daarna nog wel een paar jaar doorgepakt, met Take a Look Around en In the End ( :r ) natuurlijk
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef female81 het volgende:
Je had pakweg 2003-2006 wel een golf van ongeveer 1001 semi-alternatieve, veelal Engelse bandjes. Maar die muziek was gewoon een iets gemoderniseerde versie van wat er van eind jaren 70 t/m midden jaren 80 al was.
Buiten de dancepunk ben ik het daar wel mee eens. Overigens ook geinitieerd door een 90's artiest (Soulwax) maar dat wil ik wel door de vingers zien.

quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is er eigenlijk mis gegaan? We hadden de ' 90's en daarna kwamen de '00's waar echt alleen maar kutmuziek in werd geproduceerd.
Jeugd welke opgegroeid is in de '00's waar asocieren die zich mee qua muziek?

In de jaren '90 is dat niet zo moeilijk.
Onzin natuurlijk, maar de muziek waar jeugdcultuur aan verbonden wordt vind ik wel veel dramatischer dan in de jaren 60/70/80. Die was in de 90's eigenlijk ook al kwalitatief heel matig. Het maakt overigens niet uit of je naar urban, dance of rock kijkt - Fall out Boy of Panic! (of Asking Alexandria), dingen die heel erg populair zijn in de meest uitdragende jeugdsubcultuur binnen de rockmuziek, vind ik ook allemaal niks. Overigens vind ik Green Day of Limp Bizkit ook niet al te best, maar dat is ineens 'cult' ofzo (ik vind Panic! eigenlijk best aardige liedjes hebben trouwens, maar ik schijn bij de minderheid te horen)

quote:
3s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Scooter maakt nog steeds cd's hoor.
Eigenlijk hebben ze het geniaal aangepakt door met alle winden mee te waaien.
Was de trend happy hardcore dan was Scooter happy hardcore. Was de trend Jump dan was Scooter Jump. Etc. Geniale marketing.
Goede marketing is nog geen goede muziek
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De enige in dat lijstje die je misschien uniek kunt noemen is Coldplay.
Tool en Arcade Fire zijn duidelijk het meest uniek - Coldplay heeft 6x OK Computer nagespeeld. Bij Tool kan ik geen band met vergelijkbare techniek en sound noemen, misschien System of a Down, maar dat is veel meer gericht op het freak effect en daarna later.

Funeral van The Arcade Fire is het laatste album wat ik echt een unieke sound vind hebben denk ik zo
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:52 schreef female81 het volgende:
Het ergste was nog dat ze (de mensen van Digidance) volgens mij honderden van dit soort braaksels de wereld in hebben geslingerd; bovendien steeds onder een ander naampje.
Daar heb ik ook wel last van bij die Duitse Hands-up rommel, dat is best leuk met verstand op nul maar het is allemaal hetzelfde en eigenlijk heel slecht.

Toch slaat het bij mij in als de ultieme guilty pleasure, ik heb zo ongelooflijk veel Cascada geluisterd. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:31 schreef female81 het volgende:
Nu het over het hardstyle-tijdperk gaat, moet ik opeens aan dit denken.

Een beetje zoals happy hardcore een jaar of zeven eerder tegenover 'echte' hardcore stond.

'Heipalen-muziek' werd dit destijds genoemd, op het danceforum waar ik destijds op zat.

Dit komt daar ook een beetje in de buurt, volgens mij is Jan Wayne ook Duits. Hands-up heet dat genre in de 'scene' als ik het goed heb, het is in Duitsland heel groot, wij hebben er ook wat van meegepikt maar de rest van de wereld geeft geen neuk.
Special D en Cascada zijn de bekendste voorbeelden, maar zijn helemaal niet zo groot in de scene volgens mij. Weet ik niet zeker, ik ken de scene niet zo goed, dan moet ik even iemand optrommelen die dat wel weet.

Merk ook op dat de Amerikaanse, Britse en NL charts compleet verschillen in het begin van deze eeuw. Amerika was heel veel urban, nul rock, heel weinig EDM. Nederland was vooral EDM, ook wel heel wat urban, heel weinig rock. Wel nog wat standaard, ik noem het SkyRadiopop, muziek. Nelly Furtado, Natasha Beddingfield, Daniel Powter. Het overlapstuk 3fm, SkyRadio, Q-Music zeg maar.

Britten hadden ook meer urban, maar ook nog wel wat dance. Daarnaast het meeste rock.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:14 schreef Beregd het volgende:
Zijn de freak folk en alt country al genoemd?
Bedoel je daarmee dingen als Mumford and Sons? Dat is een beetje een Nu-metal discussie denk ik. Damien Rice was natuurlijk al langer groot, maar ik denk dat de definitieve overname van de radio door die muziek 2010-2011 was, natuurlijk met als voorloper dat album van M&S uit 09.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 22:48:19 #73
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154942350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Daarna natuurlijk nog flink doorgepakt, maar de piek was voor mij wel Chocolate en Korn, zoals n00bie zo te zien boven mij ook al zegt, in 99.

EDIT: Chocolate was wel 00, maar daarvoor wel al wat andere dingetjes van Limp Bizkit dus. Ben daar niet precies in thuis, het is voor mijn tijd.

Daarna nog wel een paar jaar doorgepakt, met Take a Look Around en In the End ( :r ) natuurlijk
2000 dus ;)
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:48:56 #74
pi_154942379
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

2000 dus ;)
Freak on a Leash is wel 99?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 22:49:37 #75
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154942409
Ja, maar je had t over paar jaar doorpakken. 1 jaar dus.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:51:33 #76
pi_154942482
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, maar je had t over paar jaar doorpakken. 1 jaar dus.
In The End, Behind Blue Eyes. Kom je uit op 02-03. ;) En dan had je nog dat afgrijselijke The Reason, dat was ook van een bandje dat een beetje een softe nu-metal sound had. Maar dat vind ik geen nu-metal natuurlijk.

Daarna nog Stone Sour, maar dat is veel later pas.

Wel wat meer mainstream en softer (lees: ballads en Linkin Park)
  woensdag 5 augustus 2015 @ 22:53:53 #77
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154942586
In the End is winter 00-01, Behind Blue Eyes heeft niks meer met nu metal te maken. Het was toen echt wel zo'n beetje over, de hype.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:55:03 #78
pi_154942639
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In the End is winter 00-01, Behind Blue Eyes heeft niks meer met nu metal te maken. Het was toen echt wel zo'n beetje over, de hype.
In the End was hier een hit 01-02. Dat weet ik heel zeker want dat is mijn tijd.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 22:56:14 #79
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154942680
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

In the End was hier een hit 01-02. Dat weet ik heel zeker want dat is mijn tijd.
Kwam vlak na Crawling op TMF/MTV, dat waren ook hits. Die nakomers in hitlijsten heb ik geen boodschap aan.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:56:47 #80
pi_154942703
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Kwam vlak na Crawling op TMF/MTV, dat waren ook hits. Die nakomers in hitlijsten heb ik geen boodschap aan.
Ja weet ik veel wat er voor mijn tijd op TMF kwam :(
  woensdag 5 augustus 2015 @ 22:57:20 #81
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154942721
Even nakijken wanneer ze toen in HMH speelden (was nog kort na de opening), toen waren beiden nummers al bekend.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:57:42 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154942735
Hitlijst technisch is dit de top100

1 971 1 29 01-07-2000 Que si, que no - Jody Bernal
2 970 1 31 19-07-2008 Viva la vida - Coldplay
3 851 1 27 06-08-2005 You're beautiful - James Blunt
4 843 1 26 26-03-2005 Geef mij je angst - Guus Meeuwis
5 840 1 27 05-04-2008 This is the life - Amy MacDonald
6 832 1 25 22-11-2008 Ayo technology - Milow
7 820 2 28 04-03-2006 La camisa negra - Juanes
8 801 1 25 07-07-2007 Jij bent zo - Jeroen van der Boom
9 786 1 25 11-07-2009 I gotta feelin' - the Black Eyed Peas
10 781 1 24 06-05-2006 Rood - Marco Borsato
11 778 1 24 15-04-2006 Hips don't lie - Shakira featuring Wyclef Jean
12 763 2 26 20-11-2004 Girl - Anouk
13 754 2 25 21-02-2009 Sweet goodbyes - Krezip
14 752 3 24 06-05-2006 Crazy - Gnarls Barkley
15 742 1 22 24-08-2002 The ketchup song (Asereje) - Las Ketchup
16 730 1 23 19-05-2007 Blijf bij mij (Dit zijn voor mij de allermooiste uren) - André Hazes & Gerard Joling
17 710 1 22 19-06-2004 Dragostea din teï - O-Zone
18 703 2 23 12-07-2008 Sweet about me - Gabriella Cilmi
19 702 2 23 07-01-2006 No worries - Simon Webbe
20 700 2 22 16-05-2009 When love takes over - David Guetta featuring Kelly Rowland
21 692 2 24 06-09-2008 Infinity 2008 - Guru Josh Project
22 686 2 25 10-02-2001 Played-a-live (The bongo song) - Safri Duo
23 683 3 23 28-05-2005 La tortura - Shakira, artista invitado Alejandro Sanz
24 679 2 25 15-10-2005 Love generation - Bob Sinclar featuring Gary Pine
25 673 1 19 07-06-2003 Summer jam 2003 - the Underdog Project vs. Sunclub
26 670 1 21 24-11-2007 Apologize - Timbaland presents OneRepublic
27 669 5 23 22-12-2007 Bubbly - Colbie Caillat
28 656 1 20 25-04-2009 Beggin - Madcon
29 655 1 19 09-02-2002 Whenever. Wherever - Shakira
30 653 7 28 27-10-2001 How you remind me - Nickelback
31 651 1 23 12-01-2008 Valerie - Mark Ronson featuring Amy Winehouse
32 647 2 20 19-01-2008 Father & friend - Alain Clark
33 646 1 20 05-06-2004 Holiday in Spain - Counting Crows & Bløf
34 639 2 22 15-04-2006 One - Mary J. Blige and U2
35 638 1 20 10-11-2007 Don't stop the music - Rihanna
36 637 1 20 24-03-2007 Freefall - Jeckyll & Hyde
37 633 2 24 24-09-2005 Nine million bicycles - Katie Melua
38 632 2 20 22-11-2008 Human - the Killers
39 631 3 23 10-11-2007 No one - Alicia Keys
40 630 3 23 23-07-2005 Love you more - Racoon
41 626 2 20 13-10-2007 Alles is liefde - Bløf
42 625 2 22 16-09-2006 I don't feel like dancin' - Scissor Sisters
43 617 1 20 05-11-2005 Hung up - Madonna
44 617 2 20 07-04-2007 Say it right - Nelly Furtado
45 615 4 20 20-06-2009 Dance with somebody - Mando Diao
46 613 1 19 02-02-2008 Bleeding love - Leona Lewis
47 613 5 21 20-12-2008 Broken strings - James Morrison featuring Nelly Furtado
48 608 1 18 21-07-2007 Relax, take it easy - Mika
49 606 1 20 10-12-2005 Talk - Coldplay
50 602 3 20 24-09-2005 Push the button - Sugababes
51 601 1 20 06-12-2003 Afscheid nemen bestaat niet - Marco Borsato
52 601 1 19 01-11-2008 Hot n cold - Katy Perry
53 601 2 21 27-09-2003 Traffic - [DJ] Tiësto
54 599 1 19 22-09-2001 Can't get you out of my head - Kylie [Minogue]
55 599 4 22 26-11-2005 One word - Anouk
56 598 1 20 07-12-2002 Feel - Robbie Williams
57 598 1 20 01-07-2006 Mas que nada - Sergio Mendes featuring the Black Eyed Peas
58 594 4 22 17-03-2007 Grace Kelly - Mika
59 591 3 21 01-07-2000 I'm outta love - Anastacia
60 590 1 19 10-01-2009 Just dance - Lady Gaga featuring Colby O'Donis
61 589 1 20 25-07-2009 Mi rowsu (Tuintje in mijn hart) - Damaru / Damaru & Jan Smit
62 588 2 20 28-10-2006 Hurt - Christina Aguilera
63 588 2 18 28-06-2008 All summer long - Kid Rock
64 588 4 21 10-05-2008 Fascination - Alphabeat
65 583 3 22 26-08-2006 Dance 4 life - Tiësto featuring Maxi Jazz
66 579 3 21 20-12-2008 Make you feel my love - Adele
67 578 1 20 24-01-2009 Miracle - Ilse DeLange
68 577 3 18 29-08-2009 Sexy bitch - David Guetta featuring Akon
69 574 1 18 16-12-2006 All good things (come to an end) - Nelly Furtado
70 574 2 20 03-07-2004 Push up - Freestylers
71 572 1 19 13-09-2003 Anyplace, anywhere, anytime - Nena & Kim Wilde
72 571 3 20 18-08-2007 Big girls don't cry - Fergie
73 570 2 19 26-05-2007 Umbrella - Rihanna featuring Jay-Z
74 569 1 18 25-09-2004 Wat zou je doen - Marco Borsato & Ali B
75 569 4 24 13-09-2008 I'm yours - Jason Mraz
76 569 4 20 13-09-2008 So what - P!NK
77 568 1 18 01-07-2000 I would stay - Krezip
78 566 1 21 16-09-2000 Wêr bisto - Twarres
79 565 3 20 10-07-2004 Ik ben je zat - Ali B feat. Brace
80 562 3 18 21-03-2009 Right round - Flo Rida featuring Ke$ha
81 562 4 21 01-12-2007 Cry for you - September
82 561 1 18 05-04-2008 4 minutes - Madonna featuring Justin Timberlake and Timbaland
83 561 2 18 09-06-2007 Do you know? (The ping pong song) - Enrique Iglesias
84 559 7 23 20-05-2006 Living on video - Pakito
85 558 6 21 07-05-2005 Bad day - Daniel Powter
86 557 2 19 18-05-2002 Désenchantée - Kate Ryan
87 556 4 20 20-09-2003 White flag - Dido
88 555 1 18 19-10-2002 Dilemma - Nelly featuring Kelly Rowland from Destiny's Child
89 555 1 17 08-10-2005 Tripping - Robbie Williams
90 555 3 19 10-05-2008 Modern world - Anouk
91 554 1 17 24-11-2001 L'amour toujours - Gigi d'Agostino
92 554 3 20 31-01-2004 Superstar - Jamelia
93 552 7 22 24-01-2009 Use somebody - Kings of Leon
94 548 1 18 25-08-2001 Fallin' - Alicia Keys
95 548 1 18 08-03-2008 Mercy - Duffy
96 545 3 19 31-01-2009 My life would suck without you - Kelly Clarkson
97 543 1 19 31-03-2007 Beautiful liar - Beyoncé & Shakira
98 543 1 18 20-10-2001 Zij maakt het verschil - de Poema's
99 542 1 17 14-03-2009 Poker face - Lady Gaga
100 542 1 16 02-09-2006 Als de morgen is gekomen - Jan Smit
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:57:50 #83
pi_154942740
Nog 1 ding van mijn kant, jullie vroegen ook hoe mensen van >95 die muziek beleefden. Ik ben van 93, dus voldoe niet helemaal aan de gevraagde doelgroep, maar ging in 2001 pas popmuziek luisteren dus vind mezelf toch wel iemand die de hele zeroes heeft meegemaakt. Mijn ervaring was 2002-03 veel van die alt-rock dingetjes met zwartgeverfd haar, Evanescence, The Rasmus. Producerdingetjes, met rappers die met een R&Bzangeres samenwerkten (Jay-Z, Beyonce, Ashanti, J-Lopez) en dus de eerder genoemde eurodance en hands-up, voornamelijk uit NL en DU

04-05 werd rap weer wat belangrijker ipv een ondergeschikte rol aan R&B en ook veel meer NL product. Ali B, Lange Frans, K-Liber (dat was me legendarisch _O_ ). En wat meer rock wat ik me herinner, Muse had een paar hitjes. Vooral in 2006 eigenlijk, toen hoorde je opeens 10x per dag de Arctic Monkeys op TMF. Dat is ook de tijd dat ik zelf 'om' ging naar alt rock en metal. Toen kreeg je ook die 'emo' dingen die ineens heel populair werden, heel veel van die hippe, toch al beetje alternatieve meisjes die ineens helemaal los gingen op van die lelijke gekleurde kapsels in de brugklas bij ons, wat een genot.

Van de tijd daarna weet ik zelf dus ook minder. Ik was gevormd en luisterde eigenlijk alleen nog maar naar de digitale radio's van 3voor12 als ik niet zelf muziek luisterde. Nog steeds wel veel TopNotch product trouwens daar. En de indiebandjes kwamen je strot uit tot 2008. Daarna was het over. Electronische psychedelica kwam opzetten met MGMT als vooraanstaande groep. En dus folkpop met Mumford en de zonen. En jazzinvloeden in je popliedjes waren ook ineens heel leuk. Vooral als je een beetje een vreemde stem had.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 22:58:51 #84
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_154942778
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Even nakijken wanneer ze toen in HMH speelden (was nog kort na de opening), toen waren beiden nummers al bekend.
http://www.kindamuzik.net(...)ken-music-hell/1303/
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 22:59:44 #85
pi_154942819
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:57 schreef borisz het volgende:
Hitlijst technisch is dit de top100
Zegt natuurlijk weinig. Zou het ook niet doen bij de 90's denk ik.

Bij de 60's veel meer, maar daar was maar 1 piekperiode. 80's ook wel denk ik. 70's wordt ook een rommeltje. Daarnaast haalde punk zulke lijstjes denk ik niet.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:00:18 #86
pi_154942852
quote:
Ja maar.... maar... toen was ik 7. :'(
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:00:47 #87
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_154942869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

Bedoel je daarmee dingen als Mumford and Sons? Dat is een beetje een Nu-metal discussie denk ik. Damien Rice was natuurlijk al langer groot, maar ik denk dat de definitieve overname van de radio door die muziek 2010-2011 was, natuurlijk met als voorloper dat album van M&S uit 09.
Freakfolk is meer richting Devendra Banhart en Joanna Newsom; alt.country is meer richting Wilco. Mumford & Sons kwamen pas veel later...
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:01:13 #88
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_154942881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:57 schreef borisz het volgende:
Que si, que no - Jody Bernal

:X :X :X :X :X :X :X
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:02:19 #89
pi_154942929
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:00 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Freakfolk is meer richting Devendra Banhart en Joanna Newsom; alt.country is meer richting Wilco. Mumford & Sons kwamen pas veel later...
oh ja, nouja dat zijn toch vrij marginale genres natuurlijk. Dan zou ik eerder over alt folk in zijn geheel spreken eigenlijk en alles op een hoop gooien. En dan kom ik toch vooral uit op die Canadese indie scene in eerste instantie rondom BSS, en Wilco ook wel
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:02:53 #90
269692 Divje
brr brr patapim
pi_154942945
Wat ik me van die tijd herinner zijn de Cascada's, Rob Mayth, Special D, Pulsedriver, Baracuda en Groove Coverage. :D

Novaspace was er ook nog, was wat meer bekend denk ik.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:03:04 #91
pi_154942955
Nooit geweten dat Dance With Somebody zo'n grote hit was
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:04:28 #92
pi_154943016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:02 schreef Divje het volgende:
Wat ik me van die tijd herinner zijn de Cascada's, Rob Mayth, Special D, Pulsedriver, Baracuda en Groove Coverage. :D
Jan Wayne's gonna move ya

Of dit:

Allemaal die Duitse (volgens mij ook echt allemaal uit Duitsland, op Driftwood na misschien) EDM die ik benoemde, voor mij wel de meest duidelijk onderscheidende 00's muziek.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:08:25 #93
269692 Divje
brr brr patapim
pi_154943154
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Of dit:

Allemaal die Duitse EDM die ik benoemde, voor mij wel de meest duidelijk onderscheidende 00's muziek.
:Y :Y
Heb nog veel van die Future Trance verzamel albums op een hdd ergens :P
En idd, heel veel ervan was Duits, of nog verder richting het Oosten.
Nog wat namen die in me opkomen zijn DJ Dean, Alex Megane, Rocco _O_ , Megara vs. DJ Lee, Sven-R-G vs. Bass-T, Tune Up en Bangbros :D

Dat kwam eigenlijk allemaal een beetje op dit neer
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:09:40 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154943211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:08 schreef Divje het volgende:

[..]

Nog wat namen die in me opkomen zijn DJ Dean, Alex Megane, Rocco _O_ , Megara vs. DJ Lee, Sven-R-G vs. Bass-T, Tune Up en Bangbros :D
Ik heb vroeger heul veul Future Trance van het net geplukt :+ Moet nog wel ergens hebben staan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:10:19 #95
pi_154943238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:08 schreef Divje het volgende:

[..]

De namen ken ik allemaal wel, maar ik weet onvoldoende om er muziek aan te verbinden. Daarvoor heb ik echt iemand nodig die er meer van weet die ik ken.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:13:14 #96
pi_154943355
Bedankt voor de naam van die CD-reeks trouwens, daar was ik al even naar op zoek :@
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:14:27 #97
269692 Divje
brr brr patapim
pi_154943409
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:09 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik heb vroeger heul veul Future Trance van het net geplukt :+ Moet nog wel ergens hebben staan.
Prachtig die cd's :D
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De namen ken ik allemaal wel, maar ik weet onvoldoende om er muziek aan te verbinden. Daarvoor heb ik echt iemand nodig die er meer van weet die ik ken.
Paar voorbeeldjes :P
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 23:18:43 #98
pi_154943598
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:22:13 #99
269692 Divje
brr brr patapim
pi_154943746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

die eerste ken ik vrij goed ja. The KLF-genot _O_
Drop the Bass was ook zo'n fijn nummer, al werd die later wel verneukt :P
pi_154943825
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Of dit:

Allemaal die Duitse (volgens mij ook echt allemaal uit Duitsland, op Driftwood na misschien) EDM die ik benoemde, voor mij wel de meest duidelijk onderscheidende 00's muziek.
Leuk weetje: 1 van die gasten van Driftwood is nu een grote naam in de hardstylescene. Zoek maar op Adaro als je interesse hebt. :P
gr gr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')