quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
grappig eigenlijk de jaren '00 zijn al weer een bijna 6 jaar achter ons en ik heb nogsteeds geen idee hoe ik die jaren muzikaal zou moeten typeren... Voor mijn gevoel is dit sinds lange tijd een decennium geweest zonder een duidelijk trend of nieuwe muziekstroming.
Zijn we in een post-pop tijdperk aanbeland? Is de jeugdcultuur/muziek samenwerking dat zo vanaf de jaren 50 begon uitgewerkt en zijn er andere media aan het werk?
Of zijn er wel grote "bewegingen" geweest die ik gemist heb. Ik denk dat vele mensen trance oid zullen noemen maar in mijn hoofd valt die muziek nog in de jaren 90...
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:45 schreef female81 het volgende:
De Afrojack-achtige muziek, die je vanaf 2004/2005 langzaamaan op zag komen (en die ik vanaf dat moment ook altijd vervloekt heb...), vind ik wel degelijk typisch voor de periode vanaf toen. Maar ja, die muziek is er nog stééds.
Van die stereotype urban, en dan bedoel ik het niggaz/bitches/bling bling/enzovoort-soort, vind ik ook typisch jaren 00.
En die electroclash die je rond 2002 had: het oppoetsen van muziek van begin jaren 80; heel synthetisch. Was populair bij het type dat een aantal jaren later zou evolueren tot 'hipster'.
...enzovoort.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
het feit dat je het al afrojack-achtig of stereotyp urban moet noemen geeft al aan dat stromingen toch echt een andere vorm hebben aangenomen, of dat "de media" genretyperingen niet meer toepast aangezien het toch vooral de media is die genre's definieren.
Electroclash is wel een goede de daftpunks (het latere werk) en de sunglasses at night.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:17 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik zie het als een periode van muzikale armoede.
Wat een onzinquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
Commerciele bagger van artiesten die totaal niet uniek waren.
Één ding weet ik wel: de muziek uit de 00's, vooral vanaf het midden van het decennium, was vaak wat gelikter dan die uit de 90's. Plus: de loudness war kwam op. Voor iemand die enerzijds van mooie/aparte geluiden houdt, maar tegelijkertijd wél ingebed in een vrij naturel aanvoelend geluid (zoals ikzelf), is dat een minpunt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is er eigenlijk mis gegaan? We hadden de ' 90's en daarna kwamen de '00's waar echt alleen maar kutmuziek in werd geproduceerd.
Jeugd welke opgegroeid is in de '00's waar asocieren die zich mee qua muziek?
In de jaren '90 is dat niet zo moeilijk.
*Slaakt in gedachten een langdurige en ijselijke gil*quote:
haten op Scooterquote:
Ik ben uiterst positief over die 4 nummers die ik postte hoor. Misschien leek de PI sarcastisch, maar dat was hij niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
haten op Scooter.!!!!
Die verkopen nog steeds hele stadions uit in o.a. Duitsland en Rusland.
Scooter maakt nog steeds cd's hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:00 schreef Quyxz_ het volgende:
De Scooter van latere jaren vind ik wel slecht overigens. Allemaal hardstyle rippen.
De enige in dat lijstje die je misschien uniek kunt noemen is Coldplay.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:35 schreef richolio het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin
Coldplay, Kaiser Chiefs, Muse, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Kings Of Leon, The Strokes, Tool, The Black Keys, Queens of the stoneage, Arcade Fire, Phoenix, Bon Iver.. etc etc..
I am the horseman!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:00 schreef female81 het volgende:
dat gebrul van die kerel, t'is gewoon humor.
Dan ken je Bon Iver zeker nietquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De enige in dat lijstje die je misschien uniek kunt noemen is Coldplay.
Heb net opgezocht op Youtube, die gast klinkt alsof die gecastreerd is.quote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:15 schreef female81 het volgende:
Typische 00's muziek, in hoeverre was die er en hoe klonk dat?
Misschien moet je dat vragen aan degenen die na 1995 zijn geboren en niet aan iemand die de 90s bewust heeft meegemaaktquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
Jeugd welke opgegroeid is in de '00's waar asocieren die zich mee qua muziek?
De (redelijk) bekende gitaarmuziek uit de 00's heeft ook bij mij als nadeel dat ik het vaak prima vind om naar te luisteren, maar dat het me niet veel dieper raakt dan dat. Uitzonderingen als The White Stripes' Seven nation army, Queen Of The Stone Age's No one knows en Badly Drawn Boy's Disillusion daargelaten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
En veel van de eerdere matige rockbands. Vooral die indieband en band uit de UK....leuk voor even maar die liedjes ben je snel moe.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:52 schreef female81 het volgende:
Op woensdag 5 augustus 2015 13:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Dit soort shit
DJ BoozyWoozy - Party Affair (HQ Video)
*Slaakt in gedachten een langdurige en ijselijke gil*
Supervette plaat. Met een bepaalde groep vragen we hem nog geregeld aan in de kroeg.quote:
Queens of the Stone age ken ik ook eigenlijk alleen maar dat nummer van. White Stripes vind ik niet om aan te horen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:23 schreef female81 het volgende:
[..]
De (redelijk) bekende gitaarmuziek uit de 00's heeft ook bij mij als nadeel dat ik het vaak prima vind om naar te luisteren, maar dat het me niet veel dieper raakt dan dat. Uitzonderingen als The White Stripes' Seven nation army, Queen Of The Stone Age's No one knows en Badly Drawn Boy's Disillusion daargelaten.
Aan m'n lijst in MUZ / [Toernooi] Top 100 van de jaren 90 is te zien dat ik geen hekel heb aan gitaren, maar bij de 00's-versie gaat die muzikale hoek een probleem worden. Maar het is best mogelijk dat er buiten de (semi-)mainstream best wat 00's-gitaarnummers zijn die me net zo zouden kunnen raken als die uit dat 90's-lijstje, maar dat ik ze gewoon niet kén.
Hieronder nog een andere vorm van 'bandjes-muziek' (een matig bekend nummer uit 2008), waar ik wel meer van had gelust:
Maar dit grijpt natuurlijk ook weer terug op Madness/The Specials/enzovoort. Zoiets, daar stond m'n 80's-lijst weer bol van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |