quote:
Daarna natuurlijk nog flink doorgepakt, maar de piek was voor mij wel Chocolate en Korn, zoals n00bie zo te zien boven mij ook al zegt, in 99.
EDIT: Chocolate was wel 00, maar daarvoor wel al wat andere dingetjes van Limp Bizkit dus. Ben daar niet precies in thuis, het is voor mijn tijd.
Daarna nog wel een paar jaar doorgepakt, met Take a Look Around en In the End (

) natuurlijk
quote:
Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef female81 het volgende:Je had pakweg 2003-2006 wel een golf van ongeveer 1001 semi-alternatieve, veelal Engelse bandjes. Maar die muziek was gewoon een iets gemoderniseerde versie van wat er van eind jaren 70 t/m midden jaren 80 al was.
Buiten de dancepunk ben ik het daar wel mee eens. Overigens ook geinitieerd door een 90's artiest (Soulwax) maar dat wil ik wel door de vingers zien.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef de_boswachter het volgende:Wat is er eigenlijk mis gegaan? We hadden de ' 90's en daarna kwamen de '00's waar echt alleen maar kutmuziek in werd geproduceerd.
Jeugd welke opgegroeid is in de '00's waar asocieren die zich mee qua muziek?
In de jaren '90 is dat niet zo moeilijk.
Onzin natuurlijk, maar de muziek waar jeugdcultuur aan verbonden wordt vind ik wel veel dramatischer dan in de jaren 60/70/80. Die was in de 90's eigenlijk ook al kwalitatief heel matig. Het maakt overigens niet uit of je naar urban, dance of rock kijkt - Fall out Boy of Panic! (of Asking Alexandria), dingen die heel erg populair zijn in de meest uitdragende jeugdsubcultuur binnen de rockmuziek, vind ik ook allemaal niks. Overigens vind ik Green Day of Limp Bizkit ook niet al te best, maar dat is ineens 'cult' ofzo (ik vind Panic! eigenlijk best aardige liedjes hebben trouwens, maar ik schijn bij de minderheid te horen)
quote:
Op woensdag 5 augustus 2015 14:02 schreef de_boswachter het volgende:[..]
Scooter maakt nog steeds cd's hoor.
Eigenlijk hebben ze het geniaal aangepakt door met alle winden mee te waaien.
Was de trend happy hardcore dan was Scooter happy hardcore. Was de trend Jump dan was Scooter Jump. Etc. Geniale marketing.
Goede marketing is nog geen goede muziek
quote:
Tool en Arcade Fire zijn duidelijk het meest uniek - Coldplay heeft 6x OK Computer nagespeeld. Bij Tool kan ik geen band met vergelijkbare techniek en sound noemen, misschien System of a Down, maar dat is veel meer gericht op het freak effect en daarna later.
Funeral van The Arcade Fire is het laatste album wat ik echt een unieke sound vind hebben denk ik zo
quote:
Op woensdag 5 augustus 2015 13:52 schreef female81 het volgende:Het ergste was nog dat ze (de mensen van Digidance) volgens mij honderden van dit soort braaksels de wereld in hebben geslingerd; bovendien steeds onder een ander naampje.
Daar heb ik ook wel last van bij die Duitse Hands-up rommel, dat is best leuk met verstand op nul maar het is allemaal hetzelfde en eigenlijk heel slecht.
Toch slaat het bij mij in als de ultieme guilty pleasure, ik heb zo ongelooflijk veel Cascada geluisterd.

quote:
Op woensdag 5 augustus 2015 16:31 schreef female81 het volgende:Nu het over het hardstyle-tijdperk gaat, moet ik opeens aan dit denken.
Een beetje zoals happy hardcore een jaar of zeven eerder tegenover 'echte' hardcore stond.
'Heipalen-muziek' werd dit destijds genoemd, op het danceforum waar ik destijds op zat.
Dit komt daar ook een beetje in de buurt, volgens mij is Jan Wayne ook Duits. Hands-up heet dat genre in de 'scene' als ik het goed heb, het is in Duitsland heel groot, wij hebben er ook wat van meegepikt maar de rest van de wereld geeft geen neuk.
Special D en Cascada zijn de bekendste voorbeelden, maar zijn helemaal niet zo groot in de scene volgens mij. Weet ik niet zeker, ik ken de scene niet zo goed, dan moet ik even iemand optrommelen die dat wel weet.
Merk ook op dat de Amerikaanse, Britse en NL charts compleet verschillen in het begin van deze eeuw. Amerika was heel veel urban, nul rock, heel weinig EDM. Nederland was vooral EDM, ook wel heel wat urban, heel weinig rock. Wel nog wat standaard, ik noem het SkyRadiopop, muziek. Nelly Furtado, Natasha Beddingfield, Daniel Powter. Het overlapstuk 3fm, SkyRadio, Q-Music zeg maar.
Britten hadden ook meer urban, maar ook nog wel wat dance. Daarnaast het meeste rock.
quote:
Bedoel je daarmee dingen als Mumford and Sons? Dat is een beetje een Nu-metal discussie denk ik. Damien Rice was natuurlijk al langer groot, maar ik denk dat de definitieve overname van de radio door die muziek 2010-2011 was, natuurlijk met als voorloper dat album van M&S uit 09.