quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
grappig eigenlijk de jaren '00 zijn al weer een bijna 6 jaar achter ons en ik heb nogsteeds geen idee hoe ik die jaren muzikaal zou moeten typeren... Voor mijn gevoel is dit sinds lange tijd een decennium geweest zonder een duidelijk trend of nieuwe muziekstroming.
Zijn we in een post-pop tijdperk aanbeland? Is de jeugdcultuur/muziek samenwerking dat zo vanaf de jaren 50 begon uitgewerkt en zijn er andere media aan het werk?
Of zijn er wel grote "bewegingen" geweest die ik gemist heb. Ik denk dat vele mensen trance oid zullen noemen maar in mijn hoofd valt die muziek nog in de jaren 90...
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:45 schreef female81 het volgende:
De Afrojack-achtige muziek, die je vanaf 2004/2005 langzaamaan op zag komen (en die ik vanaf dat moment ook altijd vervloekt heb...), vind ik wel degelijk typisch voor de periode vanaf toen. Maar ja, die muziek is er nog stééds.
Van die stereotype urban, en dan bedoel ik het niggaz/bitches/bling bling/enzovoort-soort, vind ik ook typisch jaren 00.
En die electroclash die je rond 2002 had: het oppoetsen van muziek van begin jaren 80; heel synthetisch. Was populair bij het type dat een aantal jaren later zou evolueren tot 'hipster'.
...enzovoort.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
het feit dat je het al afrojack-achtig of stereotyp urban moet noemen geeft al aan dat stromingen toch echt een andere vorm hebben aangenomen, of dat "de media" genretyperingen niet meer toepast aangezien het toch vooral de media is die genre's definieren.
Electroclash is wel een goede de daftpunks (het latere werk) en de sunglasses at night.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:17 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik zie het als een periode van muzikale armoede.
Wat een onzinquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
Commerciele bagger van artiesten die totaal niet uniek waren.
Één ding weet ik wel: de muziek uit de 00's, vooral vanaf het midden van het decennium, was vaak wat gelikter dan die uit de 90's. Plus: de loudness war kwam op. Voor iemand die enerzijds van mooie/aparte geluiden houdt, maar tegelijkertijd wél ingebed in een vrij naturel aanvoelend geluid (zoals ikzelf), is dat een minpunt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is er eigenlijk mis gegaan? We hadden de ' 90's en daarna kwamen de '00's waar echt alleen maar kutmuziek in werd geproduceerd.
Jeugd welke opgegroeid is in de '00's waar asocieren die zich mee qua muziek?
In de jaren '90 is dat niet zo moeilijk.
*Slaakt in gedachten een langdurige en ijselijke gil*quote:
haten op Scooterquote:
Ik ben uiterst positief over die 4 nummers die ik postte hoor. Misschien leek de PI sarcastisch, maar dat was hij niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
haten op Scooter.!!!!
Die verkopen nog steeds hele stadions uit in o.a. Duitsland en Rusland.
Scooter maakt nog steeds cd's hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:00 schreef Quyxz_ het volgende:
De Scooter van latere jaren vind ik wel slecht overigens. Allemaal hardstyle rippen.
De enige in dat lijstje die je misschien uniek kunt noemen is Coldplay.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:35 schreef richolio het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin
Coldplay, Kaiser Chiefs, Muse, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Kings Of Leon, The Strokes, Tool, The Black Keys, Queens of the stoneage, Arcade Fire, Phoenix, Bon Iver.. etc etc..
I am the horseman!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:00 schreef female81 het volgende:
dat gebrul van die kerel, t'is gewoon humor.
Dan ken je Bon Iver zeker nietquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De enige in dat lijstje die je misschien uniek kunt noemen is Coldplay.
Heb net opgezocht op Youtube, die gast klinkt alsof die gecastreerd is.quote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:15 schreef female81 het volgende:
Typische 00's muziek, in hoeverre was die er en hoe klonk dat?
Misschien moet je dat vragen aan degenen die na 1995 zijn geboren en niet aan iemand die de 90s bewust heeft meegemaaktquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
De (redelijk) bekende gitaarmuziek uit de 00's heeft ook bij mij als nadeel dat ik het vaak prima vind om naar te luisteren, maar dat het me niet veel dieper raakt dan dat. Uitzonderingen als The White Stripes' Seven nation army, Queen Of The Stone Age's No one knows en Badly Drawn Boy's Disillusion daargelaten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
En veel van de eerdere matige rockbands. Vooral die indieband en band uit de UK....leuk voor even maar die liedjes ben je snel moe.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:52 schreef female81 het volgende:
Op woensdag 5 augustus 2015 13:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Dit soort shit
DJ BoozyWoozy - Party Affair (HQ Video)
*Slaakt in gedachten een langdurige en ijselijke gil*
Supervette plaat. Met een bepaalde groep vragen we hem nog geregeld aan in de kroeg.quote:
Queens of the Stone age ken ik ook eigenlijk alleen maar dat nummer van. White Stripes vind ik niet om aan te horen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:23 schreef female81 het volgende:
[..]
De (redelijk) bekende gitaarmuziek uit de 00's heeft ook bij mij als nadeel dat ik het vaak prima vind om naar te luisteren, maar dat het me niet veel dieper raakt dan dat. Uitzonderingen als The White Stripes' Seven nation army, Queen Of The Stone Age's No one knows en Badly Drawn Boy's Disillusion daargelaten.
Aan m'n lijst in MUZ / [Toernooi] Top 100 van de jaren 90 is te zien dat ik geen hekel heb aan gitaren, maar bij de 00's-versie gaat die muzikale hoek een probleem worden. Maar het is best mogelijk dat er buiten de (semi-)mainstream best wat 00's-gitaarnummers zijn die me net zo zouden kunnen raken als die uit dat 90's-lijstje, maar dat ik ze gewoon niet kén.
Hieronder nog een andere vorm van 'bandjes-muziek' (een matig bekend nummer uit 2008), waar ik wel meer van had gelust:
Maar dit grijpt natuurlijk ook weer terug op Madness/The Specials/enzovoort. Zoiets, daar stond m'n 80's-lijst weer bol van.
Dat was bij mij niet anders gedurende de eerste helft van de 80squote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar als ik kijk naar mijn neefjes en nichtjes die wel vanaf '95 zijn geboren...hebben zij niet echt een specifieke smaak qua muziek ontwikkeld. Ze vinden vooral leuk wat hip is
Heel veel van wat je hier noemt vond ik in de jaren 90 boeiender... Tool heeft wat mij betreft gewoon een plekje in de 90s, QOTSA heeft zijn beste werk ook in de 90s geleverd.... Er is wel zo'n post-radiohead golf inderdaad met muse, coldplay...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:35 schreef richolio het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin
Coldplay, Kaiser Chiefs, Muse, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Kings Of Leon, The Strokes, Tool, The Black Keys, Queens of the stoneage, Arcade Fire, Phoenix, Bon Iver.. etc etc..
Die zijn toch ook 90squote:
Ik kom dus uit 97.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch blijf ik benieuwd naar wat mensen die na 1995 geboren zijn hier gaan zeggen....
ik ben uit 1981 dus voor mij is het min of meer het derde decennium en die eerste twee heb ik een veel duidelijker gevoel bij... de jaren 80 hair-metal / discopop (madonna, micheal jackson, pet shop boys, cindy lauper) / new-wave de jaren 90 grunge / gabber / eurodance maar bij 00 kan ik niets concreets verzinnen.
Kijk en jij komt dus op rock uitquote:
Of is hier nog meer uit te destileren... het heeft allemaal een beetje een kunst zweempje (al zij het heel licht.. ) is artrock een goed omschrijving (om het maar geen indie te noemen)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:35 schreef richolio het volgende:
Eigenlijk wel ja.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kijk en jij komt dus op rock uit
Er was hier ook in de 00's nog veel beleving, erg intens zelf. Mede doordat m'n muzikale ontwikkeling in de 00's een nogal hobbelige trip was (terwijl er de laatste helft van de 90's juist geen zak gebeurde wat dat betreft). 2001-2008, en zeker de laatste helft daarvan, kan in dat opzicht wedijveren met 1991-1993.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:22 schreef ranja het volgende:
Misschien moet je dat vragen aan degenen die na 1995 zijn geboren en niet aan iemand die de 90s bewust heeft meegemaaktDe beleving van 'ons' is toch niet vergelijkbaar met iemand die net muziek ontdekte in deze tijd.
Als ik aan 00s muziek denk, denk ik wel aan die bandjes. Een beetje wat ranja zei met die britpop golf. Indie ook jaquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Of is hier nog meer uit te destileren... het heeft allemaal een beetje een kunst zweempje (al zij het heel licht.. ) is artrock een goed omschrijving (om het maar geen indie te noemen)
ja zeker wel, een goed punt de derde golf hardcore zeg maar... tenminste zo heb ik het wel eens aangeduid gehoord die third wave werd begin 2000 langzaam hardsyle onder invloed van Q-dance die toen wel een hele grote speler aan het worden waren volgensmij.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:30 schreef Quyxz_ het volgende:
Voor mij persoonlijk is hardstyle trouwens dé 00's muziek. 2000-2005 geniale early hardstyle, 2005-2010 geniale hardstyle. Na 2010 is hardstyle over het algemeen hard achteruit gegaan.
Maar hier kunnen jullie vast niks mee.
De hardcore is in de beginjaren van de eeuw ook helemaal ingestort na de grote hype in de 90's. Na een paar jaar kwam de stijl op een normaler niveau weer boven drijven, in die tijd ontstond ook de hardstyle. In hele oude hardstyle-platen roepen ze ook vaak hardcore, omdat de naam hardstyle nog niet echt bestond.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja zeker wel, een goed punt de derde golf hardcore zeg maar... tenminste zo heb ik het wel eens aangeduid gehoord die third wave werd begin 2000 langzaam hardsyle onder invloed van Q-dance die toen wel een hele grote speler aan het worden waren volgensmij.
In 2001 ben ik naar sensation geweest en ik had wel het idee dat er toen wat aan het veranderen was in die scenes het werd wat minder extreem (kwa muziek) maar net zo extreem kwa drugs...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat nummer werd geloof ik wel op TMF gedraaid, wat dan net weer een stapje te ver is voor hardcore.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quyxz_ op 05-08-2015 15:49:19 ]gr gr
Het is ook de eerste naam die in mij opkomt als ik aan hardstyle denk.quote:Met het concept Qlubtempo introduceerde Q-dance in 2001 een heel nieuwe muziekstroming: hardstyle. Deze muziekstroming groeide binnen enkele jaren uit tot een van de populairste muziekgenres binnen de dance en is nog steeds de voornaamste muzieksoort die op Q-dance evenementen te horen is.
Wat betreft deze muziek ben ik het niet vaak geheel eens met de dingen die op Wikipedia staan, maar dit klopt wel redelijk denk ik. Ik las deze column van de week voor de geïnteresseerden: http://www.hardnews.nl/de(...)vergeten-mag-worden/ Die gaat over de schrijver zijn ervaringen wat betreft die vroege hardstyle die hij inderdaad ook echt ontdekte door Q-Dance (Qlimax 2002).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Grappig volgens wiki ligt Q-dance ook daadwerkelijk aan de basis van de hardstyle
[..]
Het is ook de eerste naam die in mij opkomt als ik aan hardstyle denk.
Ik heb na 2000 nog zat muziek gevonden die ik goed vind, maar daarvan is een deel slechts bekend bij lowlands/best kept secret/rabbithole-publiek en een deel alleen bij mensen met een zelfde smaak. En een minuscuul deel bij het top40 publiek.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:19 schreef female81 het volgende:
[..]
Er was hier ook in de 00's nog veel beleving, erg intens zelf. Mede doordat m'n muzikale ontwikkeling in de 00's een nogal hobbelige trip was (terwijl er de laatste helft van de 90's juist geen zak gebeurde wat dat betreft). 2001-2008, en zeker de laatste helft daarvan, kan in dat opzicht wedijveren met 1991-1993.
Daarná bleef het gelukkig rustig.
Maar inderdaad, dergelijke groeistuipen als je niet meer helemaal 'groen' bent, op muzikaal vlak, vormen een andere beleving dan wanneer je als 9/10-jarige voor het eerst de stereo van je vader aan zet.
Blijft nog steeds een bazenplaatquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:31 schreef female81 het volgende:
Nu het over het hardstyle-tijdperk gaat, moet ik opeens aan dit denken.
Een beetje zoals happy hardcore een jaar of zeven eerder tegenover 'echte' hardcore stond.
'Heipalen-muziek' werd dit destijds genoemd, op het danceforum waar ik destijds op zat.
Hier zat er, naast opeens veel meer non-dance vanaf 2005 (en dance die wat verfijnder was dan die ik ervóór goed vond), ook een hoop muziek bij die ver van voor m'n tijd was. Vanaf 2005 werden ook de jaren 0 t/m 1990 binnenstebuiten gekeerd. In 1001 genres.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb na 2000 nog zat muziek gevonden die ik goed vind, maar daarvan is een deel slechts bekend bij lowlands/best kept secret/rabbithole-publiek en een deel alleen bij mensen met een zelfde smaak. En een minuscuul deel bij het top40 publiek.
Wat top40 betreft kom ik in de 00s uit op Sopie Ellis Bexter en Lily Allen, niet geheel toevallig ook net wat ik in dat topic van 2007-2009 postte![]()
Verder horen Blood Red Shoes en Metric tot mijn 21e eeuw favorieten maar dat is ook maar bij een relatief kleine groep bekend. Dat ze op Lowlands en/of Pinkpop staan of bij Jools Holland spelen zegt wat dat betreft weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was bij mij zo tot 2002 zo'n beetje.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:48 schreef ranja het volgende:
Dat was bij mij niet anders gedurende de eerste helft van de 80sWat niet in de top 40 stond kende ik vrijwel niet en had ik ook weinig behoefte aan
2002 vond ik uitstekend.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat was bij mij zo tot 2002 zo'n beetje.
Van de zeros vind ik voor 2002-2004 erg matig.
De vroege 00's hadden nog veel goede groovy house, deephouse, enzovoort.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vond de mid-00s muzikaal beter dan de beginjaren.
In t begin had je op gitaargebied veel van die post-grunge/numetal crossoverbands, vaak met zangers die zingen alsof ze zitten te poepen, die niet al te best waren.
En dan had je ook nog die slappe loungy kledingzaakwave.
Zekersquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:54 schreef female81 het volgende:
[..]
De vroege 00's hadden nog veel goede groovy house, deephouse, enzovoort.
Het werd pas echt mainstream met chocolate starfish en het album van linkin park(die beiden in 2000 gereleased werden)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook bij nu-metal denk ik meer aan de 90's voor mij hield dat genre op in 99 ongeveer.
Oh toen was ik al afgehaakt.. Ben gestopt bij significant other en die eerste van SOAD. (en white pony en follow the leader)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het werd pas echt mainstream met chocolate starfish en het album van linkin park(die beiden in 2000 gereleased werden)
Ik ken mij ook heel goed herkennen in die collumn wat betreft die vroege jaren van de hardstyle.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:45 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Wat betreft deze muziek ben ik het niet vaak geheel eens met de dingen die op Wikipedia staan, maar dit klopt wel redelijk denk ik. Ik las deze column van de week voor de geïnteresseerden: http://www.hardnews.nl/de(...)vergeten-mag-worden/ Die gaat over de schrijver zijn ervaringen wat betreft die vroege hardstyle die hij inderdaad ook echt ontdekte door Q-Dance (Qlimax 2002).
Dat kan trouwens wel een argument zijn dat het begin 2000-2002 zo tegenviel, zeker als het bijvoorbeeld op hiphop aankwam waren 97-99 echt topjaren waar je elke week wel 3-4 nieuwe releases had die ook een zwaar goede kwaliteit hadden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh toen was ik al afgehaakt.. Ben gestopt bij significant other en die eerste van SOAD. (en white pony en follow the leader)
Ik zou zeggen 99-00, met de grootste successen van Korn en Limp Bizkit. En de bijbehorenden Family Values-tours.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Piek van de nu-metal ligt ook wel rond 2002-2003, al is dat ook wel flink 90's.
Daarna natuurlijk nog flink doorgepakt, maar de piek was voor mij wel Chocolate en Korn, zoals n00bie zo te zien boven mij ook al zegt, in 99.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook bij nu-metal denk ik meer aan de 90's voor mij hield dat genre op in 99 ongeveer.
Buiten de dancepunk ben ik het daar wel mee eens. Overigens ook geinitieerd door een 90's artiest (Soulwax) maar dat wil ik wel door de vingers zien.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef female81 het volgende:
Je had pakweg 2003-2006 wel een golf van ongeveer 1001 semi-alternatieve, veelal Engelse bandjes. Maar die muziek was gewoon een iets gemoderniseerde versie van wat er van eind jaren 70 t/m midden jaren 80 al was.
Onzin natuurlijk, maar de muziek waar jeugdcultuur aan verbonden wordt vind ik wel veel dramatischer dan in de jaren 60/70/80. Die was in de 90's eigenlijk ook al kwalitatief heel matig. Het maakt overigens niet uit of je naar urban, dance of rock kijkt - Fall out Boy of Panic! (of Asking Alexandria), dingen die heel erg populair zijn in de meest uitdragende jeugdsubcultuur binnen de rockmuziek, vind ik ook allemaal niks. Overigens vind ik Green Day of Limp Bizkit ook niet al te best, maar dat is ineens 'cult' ofzo (ik vind Panic! eigenlijk best aardige liedjes hebben trouwens, maar ik schijn bij de minderheid te horen)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is er eigenlijk mis gegaan? We hadden de ' 90's en daarna kwamen de '00's waar echt alleen maar kutmuziek in werd geproduceerd.
In de jaren '90 is dat niet zo moeilijk.
Goede marketing is nog geen goede muziekquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Scooter maakt nog steeds cd's hoor.
Eigenlijk hebben ze het geniaal aangepakt door met alle winden mee te waaien.
Was de trend happy hardcore dan was Scooter happy hardcore. Was de trend Jump dan was Scooter Jump. Etc. Geniale marketing.
Tool en Arcade Fire zijn duidelijk het meest uniek - Coldplay heeft 6x OK Computer nagespeeld. Bij Tool kan ik geen band met vergelijkbare techniek en sound noemen, misschien System of a Down, maar dat is veel meer gericht op het freak effect en daarna later.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De enige in dat lijstje die je misschien uniek kunt noemen is Coldplay.
Daar heb ik ook wel last van bij die Duitse Hands-up rommel, dat is best leuk met verstand op nul maar het is allemaal hetzelfde en eigenlijk heel slecht.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:52 schreef female81 het volgende:
Het ergste was nog dat ze (de mensen van Digidance) volgens mij honderden van dit soort braaksels de wereld in hebben geslingerd; bovendien steeds onder een ander naampje.
Dit komt daar ook een beetje in de buurt, volgens mij is Jan Wayne ook Duits. Hands-up heet dat genre in de 'scene' als ik het goed heb, het is in Duitsland heel groot, wij hebben er ook wat van meegepikt maar de rest van de wereld geeft geen neuk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:31 schreef female81 het volgende:
Nu het over het hardstyle-tijdperk gaat, moet ik opeens aan dit denken.
Een beetje zoals happy hardcore een jaar of zeven eerder tegenover 'echte' hardcore stond.
'Heipalen-muziek' werd dit destijds genoemd, op het danceforum waar ik destijds op zat.
Bedoel je daarmee dingen als Mumford and Sons? Dat is een beetje een Nu-metal discussie denk ik. Damien Rice was natuurlijk al langer groot, maar ik denk dat de definitieve overname van de radio door die muziek 2010-2011 was, natuurlijk met als voorloper dat album van M&S uit 09.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:14 schreef Beregd het volgende:
Zijn de freak folk en alt country al genoemd?
2000 dusquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarna natuurlijk nog flink doorgepakt, maar de piek was voor mij wel Chocolate en Korn, zoals n00bie zo te zien boven mij ook al zegt, in 99.
EDIT: Chocolate was wel 00, maar daarvoor wel al wat andere dingetjes van Limp Bizkit dus. Ben daar niet precies in thuis, het is voor mijn tijd.
Daarna nog wel een paar jaar doorgepakt, met Take a Look Around en In the End () natuurlijk
Freak on a Leash is wel 99?quote:
In The End, Behind Blue Eyes. Kom je uit op 02-03.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, maar je had t over paar jaar doorpakken. 1 jaar dus.
In the End was hier een hit 01-02. Dat weet ik heel zeker want dat is mijn tijd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In the End is winter 00-01, Behind Blue Eyes heeft niks meer met nu metal te maken. Het was toen echt wel zo'n beetje over, de hype.
Kwam vlak na Crawling op TMF/MTV, dat waren ook hits. Die nakomers in hitlijsten heb ik geen boodschap aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In the End was hier een hit 01-02. Dat weet ik heel zeker want dat is mijn tijd.
Ja weet ik veel wat er voor mijn tijd op TMF kwamquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Kwam vlak na Crawling op TMF/MTV, dat waren ook hits. Die nakomers in hitlijsten heb ik geen boodschap aan.
http://www.kindamuzik.net(...)ken-music-hell/1303/quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Even nakijken wanneer ze toen in HMH speelden (was nog kort na de opening), toen waren beiden nummers al bekend.
Zegt natuurlijk weinig. Zou het ook niet doen bij de 90's denk ik.quote:
Ja maar.... maar... toen was ik 7.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
http://www.kindamuzik.net(...)ken-music-hell/1303/
Freakfolk is meer richting Devendra Banhart en Joanna Newsom; alt.country is meer richting Wilco. Mumford & Sons kwamen pas veel later...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bedoel je daarmee dingen als Mumford and Sons? Dat is een beetje een Nu-metal discussie denk ik. Damien Rice was natuurlijk al langer groot, maar ik denk dat de definitieve overname van de radio door die muziek 2010-2011 was, natuurlijk met als voorloper dat album van M&S uit 09.
oh ja, nouja dat zijn toch vrij marginale genres natuurlijk. Dan zou ik eerder over alt folk in zijn geheel spreken eigenlijk en alles op een hoop gooien. En dan kom ik toch vooral uit op die Canadese indie scene in eerste instantie rondom BSS, en Wilco ook welquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:00 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Freakfolk is meer richting Devendra Banhart en Joanna Newsom; alt.country is meer richting Wilco. Mumford & Sons kwamen pas veel later...
Jan Wayne's gonna move yaquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:02 schreef Divje het volgende:
Wat ik me van die tijd herinner zijn de Cascada's, Rob Mayth, Special D, Pulsedriver, Baracuda en Groove Coverage.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jan Wayne's gonna move ya
Of dit:
Allemaal die Duitse EDM die ik benoemde, voor mij wel de meest duidelijk onderscheidende 00's muziek.
Ik heb vroeger heul veul Future Trance van het net gepluktquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:08 schreef Divje het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb nog veel van die Future Trance verzamel albums op een hdd ergens
En idd, heel veel ervan was Duits, of nog verder richting het Oosten.
Nog wat namen die in me opkomen zijn DJ Dean, Alex Megane, Rocco, Megara vs. DJ Lee, Sven-R-G vs. Bass-T, Tune Up en Bangbros
De namen ken ik allemaal wel, maar ik weet onvoldoende om er muziek aan te verbinden. Daarvoor heb ik echt iemand nodig die er meer van weet die ik ken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:08 schreef Divje het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb nog veel van die Future Trance verzamel albums op een hdd ergens
En idd, heel veel ervan was Duits, of nog verder richting het Oosten.
Nog wat namen die in me opkomen zijn DJ Dean, Alex Megane, Rocco, Megara vs. DJ Lee, Sven-R-G vs. Bass-T, Tune Up en Bangbros
Prachtig die cd'squote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik heb vroeger heul veul Future Trance van het net gepluktMoet nog wel ergens hebben staan.
Paar voorbeeldjesquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De namen ken ik allemaal wel, maar ik weet onvoldoende om er muziek aan te verbinden. Daarvoor heb ik echt iemand nodig die er meer van weet die ik ken.
die eerste ken ik vrij goed ja. The KLF-genotquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:14 schreef Divje het volgende:
[..]
Prachtig die cd's
[..]
Paar voorbeeldjes
Drop the Bass was ook zo'n fijn nummer, al werd die later wel verneuktquote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
die eerste ken ik vrij goed ja. The KLF-genot
Leuk weetje: 1 van die gasten van Driftwood is nu een grote naam in de hardstylescene. Zoek maar op Adaro als je interesse hebt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jan Wayne's gonna move ya
Of dit:
Allemaal die Duitse (volgens mij ook echt allemaal uit Duitsland, op Driftwood na misschien) EDM die ik benoemde, voor mij wel de meest duidelijk onderscheidende 00's muziek.
Zo was er ook een periode waarin bijna elk nummer wel een Bubbling-remix kreeg. Die gast staat nu op de grootste festivals en is nummer 1 DJ van de wereld.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Leuk weetje: 1 van die gasten van Driftwood is nu een grote naam in de hardstylescene. Zoek maar op Adaro als je interesse hebt.
freak folk was inderdaad vrij beperkt. Een kleine groep artiesten die vaak ook goed bevriend waren. Joanna Newsom, Devendra Banhart, Antony & The Johnsons, cocorosie. En ook een voorbijgaand iets. Bequote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh ja, nouja dat zijn toch vrij marginale genres natuurlijk. Dan zou ik eerder over alt folk in zijn geheel spreken eigenlijk en alles op een hoop gooien. En dan kom ik toch vooral uit op die Canadese indie scene in eerste instantie rondom BSS, en Wilco ook wel
Wie bepaald of iets goede muziek is of niet?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goede marketing is nog geen goede muziek
Nu moet ik opeens aan post-grunge denken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Post-rock en Post-metal zijn trouwens wel behoorlijk '00 ook dit begon al in de 90s het zijn verschrikkelijke genre namen maar ze waren wel behoorlijk aanwezig in de 00s en ook weer een beetje verdwenen tegenwoordig.
de jaren '10 komen later aan bodquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:07 schreef HarveySpecter het volgende:
Alle tieners zeggen ja tegen MDMA![]()
Ojaquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de jaren '10 komen later aan bod
Daar valt nog veel minder chocola van te maken, als je dáárover een topic wilt maken met hetzelfde onderwerp.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de jaren '10 komen later aan bod
geef het een paar decennia en grunge was gewoon iets voor de jaren '00 en de gabber scene was het grootst in de '10squote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:35 schreef female81 het volgende:
[..]
Daar valt nog veel minder chocola van te maken, als je dáárover een topic wilt maken met hetzelfde onderwerp.
"Typische 10's-muziek, in hoeverre is die er?"
*insert krekelgeluiden*
Wat slecht zeg.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:28 schreef Divje het volgende:
[..]
Zo was er ook een periode waarin bijna elk nummer wel een Bubbling-remix kreeg. Die gast staat nu op de grootste festivals en is nummer 1 DJ van de wereld.![]()
Deed toen ook veel samen met DJ Chuckie.
Wel verdomd weinig van te vinden, en weet niet of dat wel helemaal 'typisch 00's' is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gr gr
Makkelijk in het gehoor liggende Nederlandstalige muziek. Dat is waar ik aan denk bij het eerste (en het huidige) deccenium.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:32 schreef ranja het volgende:
Overigens, als ik naar de top 40 van 2000 en verder kijk valt wel op dat het aandeel nederlandstalig flink is gegroeid tov de 90s. Borsato, Meeuwis, van der Boom, Ali B, Jan Smit, was in de 90s wel aanwezig maar nog niet zo massaal en met zoveel navolging als in de 00s en later.
Zomer 2008 belandde ik in het ziekenhuis, in de komkommertijd was er op tv weinig meer te kijken dan TMF, en zo werd ik in de zes á zeven dagen dat ik er gelegen heb zowel met de eerste single van Katy Perry als met de eerste single van Lady Gaga geconfronteerd. Gevoelsmatig een keer of zes per dag.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:36 schreef F1gamer het volgende:
De laatste jaren van de zero's van ik niet zoveel aan. Het had voor mijn gevoel iets geschreeuwerig.
Hun eerst single was leuk, maar daarna hadden meer artiesten het door dat je goed geld mee kon verdienen en werd nog meer van hetzelfde kreeg.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:47 schreef female81 het volgende:
[..]
Zomer 2008 belandde ik in het ziekenhuis, in de komkommertijd was er op tv weinig meer te kijken dan TMF, en zo werd ik in de zes á zeven dagen dat ik er gelegen heb zowel met de eerste single van Katy Perry als met de eerste single van Lady Gaga geconfronteerd. Gevoelsmatig een keer of zes per dag.
Dat maakte de ellende compleet.
Toen wist ik nog niet dat dit het standaard mainstream popgeluid van de jaren erna zou worden.
Er zijn met de tijd alleen maar meer mogelijkheden om muziek te maken - en uit te brengen - bijgekomen, natuurlijk. Met als logisch gevolg dat de verscheidenheid alsmaar groter wordt. Er zijn momenteel echt oneindig veel genres te vinden. Zoveel, zelfs, dat je nauwelijks nog van genres kunt spreken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:08 schreef Beregd het volgende:
Wat ik me afvroeg
Is het ook niet zo dat we sneller het gevoel hebben dat de jaren de we niet bewust meegemaakt hebben mooi in genres verdeeld waren (50s, 60s, 70s en voor mij de 80s ook qua muziek), terwijl het feitelijk net zo'n warboel was als de 00s?
Onze geesten zijn misschien vertekend door programma's als 7 ages of rock.
Dat is mijn punt ook wel een beetje. De 70s begon met glamrock, toen werd het disco en tegelijk punk (beide vanaf 1976 hun hoogtepunt zo'n beetje). Terwijl nu bij de 70s toch vooral aan de 'rock dinosaurussen' wordt gedacht (purple, pink floyd).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:08 schreef Beregd het volgende:
Wat ik me afvroeg
Is het ook niet zo dat we sneller het gevoel hebben dat de jaren de we niet bewust meegemaakt hebben mooi in genres verdeeld waren (50s, 60s, 70s en voor mij de 80s ook qua muziek), terwijl het feitelijk net zo'n warboel was als de 00s?
Genres kweken ook voort als konijnen, elk genre krijgt subgenres, en die subgenres krijgen dan weer nieuwe subgenres. Waardoor je bijna per definitie een wildgroei krijgt, als er weinig genres echt uitdoven.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:15 schreef DO2 het volgende:
[..]
Er zijn met de tijd alleen maar meer mogelijkheden om muziek te maken - en uit te brengen - bijgekomen, natuurlijk. Met als logisch gevolg dat de verscheidenheid alsmaar groter wordt. Er zijn momenteel echt oneindig veel genres te vinden. Zoveel, zelfs, dat je nauwelijks nog van genres kunt spreken.
Wat ik hierboven al zei. Singer/songwriter. Prevelende mannetjes met een gitaartje. Ongewassen haren en baarden en vooral lekker kwetsbaar doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:35 schreef female81 het volgende:
[..]
Daar valt nog veel minder chocola van te maken, als je dáárover een topic wilt maken met hetzelfde onderwerp.
"Typische 10's-muziek, in hoeverre is die er?"
*insert krekelgeluiden*
Dat valt een beetje samen met de chart peak van Nu-Metal eigenlijk. Genres hebben ook veel vergelijkbaars in zich.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:23 schreef female81 het volgende:
[..]
Nu moet ik opeens aan post-grunge denken.
Bandjes als Creed, Nickelback, Hoobastank, enzovoort. Van sommige van die groepen (waaronder Nickelback) werd/word ik ook niet heel blij, het klinkt vrij karakterloos.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:45 schreef Mystikvm het volgende:
Zelf ben ik helemaal burned out op de 90's. De vroege jaren '90 niet, maar de late jaren '90 ben ik zo klaar mee. Niet weer Liquido. Niet weer die Anouk. Niet weer die happy hardcore bagger.
Genoeg goede muziek uit de late 90's, maar wat hitlijstwerk betreft zijn me maar weinig dingen echt bij gebleven.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]je luistert de verkeerde jaren 90 muziek
Op zich leuke muziek, die sing/songwirter muziek, maar je wordt er mee dood gegooid met dat soort muziekquote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik hierboven al zei. Singer/songwriter. Prevelende mannetjes met een gitaartje. Ongewassen haren en baarden en vooral lekker kwetsbaar doen.
Die post-grunge leek wel langer door te lopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat valt een beetje samen met de chart peak van Nu-Metal eigenlijk. Genres hebben ook veel vergelijkbaars in zich.
97-04, valt eigenlijk wel een beetje samen dus, de pieken waren vrijwel gelijk, Nickelback had ook z'n grootste hit in 2001. Al moet ik zeggen dat ik naast die 3 bands dus ook vrijwel niks kenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:01 schreef female81 het volgende:
[..]
Die post-grunge leek wel langer door te lopen.
Misschien léék het wel langer te duren, omdat de Sky's, 538's en Q's van deze wereld maar al te graag dergelijke nummers blijven herkauwen in de hoedanigheid van (inmiddels) 'golden oldie'.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
97-04, valt eigenlijk wel een beetje samen dus, de pieken waren vrijwel gelijk
Feeder niet, dat was gewoon powerpop, net zoals Ash bijvoorbeeldquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Feeder? Seether?
Ik weet het echt niet.. me nooit in geinteresseerd, vind er niets aan.
ja ik roep ook maar een aantal bandjes die ik vrij matig vind.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Feeder niet, dat was gewoon powerpop, net zoals Ash bijvoorbeeld
En toen kwamen er dit soort figuren, en was het weer zo'n beetje over.quote:
Het is allemaal van die muziek die niemand stoort, maar die ook niemand leuk vindt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:10 schreef female81 het volgende:
[..]
Misschien léék het wel langer te duren, omdat de Sky's, 538's en Q's van deze wereld maar al te graag dergelijke nummers blijven herkauwen in de hoedanigheid van (inmiddels) 'golden oldie'.
Veel van die muziek leek bewust te zijn geschreven als makkelijk verteerbaar behangetje om op zulke zenders te draaien; goed bruikbaar van 9 tot 5.
Zoiets als Nickelback noem ik weleens 'rock die niet rockt'.
Dat kan de strijd aan met dit, ongeveer tegelijkertijd uitgebracht:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:36 schreef F1gamer het volgende:
Het toppunt heel erge foute muziek en dat nooit meer gedraaid mag worden, is de crazy frog.
mssn in de 00's , rico suave en kaplaarzen schat ik iig wat lager in.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:36 schreef F1gamer het volgende:
Het toppunt heel erge foute muziek en dat nooit meer gedraaid mag worden, is de crazy frog.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:17 schreef female81 het volgende:
[..]
Dat kan de strijd aan met dit, ongeveer tegelijkertijd uitgebracht:
hou op, originele track is fantastisch!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:36 schreef F1gamer het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |