Uncle Tupelo is van begin jaren '90. De echte populariteit begon inderdaad pas een jaar of 10/15 geleden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:14 schreef Beregd het volgende:
Zijn de freak folk en alt country al genoemd?
uncle tupelo, bill callahan, red house painters, allemaal pas in de 00s echt populair geworden hoewel ze al in de 90s actief warenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:44 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Uncle Tupelo is van begin jaren '90. De echte populariteit begon inderdaad pas een jaar of 10/15 geleden.
Ik vind indiepop ook echt iets van de jaren '00.
Dat waren ze niet echt (het aanwezig gedeelte dan, bleef toch een beetje voor de niche), maar ze waren wel heel goed.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:05 schreef DO2 het volgende:
Spoon, The Walkmen en The Hold Steady zijn nog 3 bands die in de 00's heel sterk ( aanwezig ) waren. Althans, in mijn beleving.
Denk toch dat je eerder moet gaan zitten. Die zijn vooral 10's.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:22 schreef ranja het volgende:
Misschien moet je dat vragen aan degenen die na 1995 zijn geboren en niet aan iemand die de 90s bewust heeft meegemaakt
Dat sowiesoquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:54 schreef ranja het volgende:
Ik vind wel dat de term indie in de 00s een heel andere betekenis heeft gekregen dan in de 80s en 90sHet lijkt nu een genre geworden te zijn. Maar ik kan daar verder weinig mee.
Ik vind Dig Your Own Hole en Homework ook wel essentiele platen voor dit genre, maar het is wel wat meer ontwikkeld in de 00'squote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:41 schreef Casiotone het volgende:
En 'Electro House'? Die zagende synths en pompende side-chain compressie. Zoals Justice, Boys Noiz etc.
Natuurlijk 'begonnen' met Benny Benassi's Satisfaction uit 2002
vind die big beat sound van de chemical brothers en de disco-house van daft punk toch beduidend anders. Al zijn er wel enkele parallelen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind Dig Your Own Hole en Homework ook wel essentiele platen voor dit genre, maar het is wel wat meer ontwikkeld in de 00's
Daft Punk vind ik wel heel erg vergelijkbaar met Justice en Boys Noize. Bij The Chemical Brothers is het echt alleen die plaat - daarvoor was het meer in het spoor van de andere 90's alt-electro en daarna inderdaad meer die big beat sound, ook dichter bij de electroclash bijv, daar waren zij de belangrijkste invloed voor denk ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:12 schreef Casiotone het volgende:
[..]
vind die big beat sound van de chemical brothers en de disco-house van daft punk toch beduidend anders. Al zijn er wel enkele parallelen.
Mr Oizo's Flat Beat heeft ook een aantal elementen die je later er in terug hoort
Jaaaa!! Kernkraft 400! Heerlijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vergeet ook Zombie Nation niet.
Electroclash is begonnen met deze plaat (1998)quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daft Punk vind ik wel heel erg vergelijkbaar met Justice en Boys Noize. Bij The Chemical Brothers is het echt alleen die plaat - daarvoor was het meer in het spoor van de andere 90's alt-electro en daarna inderdaad meer die big beat sound, ook dichter bij de electroclash bijv, daar waren zij de belangrijkste invloed voor denk ik.
Alles is Liefde van Blof, ook zo eentje.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:59 schreef Fred_B het volgende:
Leuk topic! Ik mis nog de trend om liedjes die een grote hit zijn geworden korte tijd later nog eens uit te brengen in een trage versie. Op de 1 of andere manier vonden veel mensen dat helemaal geweldig.
Powerpopquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Feeder vond ik een leuke band, hoort ook niet in dat rijtje.
Dat is al sinds MTV in de 90s met de unplugged serie begon populair...quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:59 schreef Fred_B het volgende:
Leuk topic! Ik mis nog de trend om liedjes die een grote hit zijn geworden korte tijd later nog eens uit te brengen in een trage versie. Op de 1 of andere manier vonden veel mensen dat helemaal geweldig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |