Ja, die hebben ze volgens hen niet. En anders "is het gewoon niet zo punt uit". (Redenerent vanuit hen)quote:
quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:16 schreef 2NutZ het volgende:
Je heb die macht of je hebt het niet. Jij bent zo'n persoon, TS, die dat niet bezit. Je past beter in de rol van machteloos schaap.
Nee, is ook zo. Zit alleen in een groepje waar zo'n kerel in zit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:13 schreef Argento het volgende:
je kunt proberen je er niet zo druk om te maken. Je gaat kennelijk toch niet vrijwillig met zulke mensen om dus als je dan ns onvrijwillig met ze te maken krijgt duurt het vast niet lang en bijt je maar even door de zure appel heen. Niet overal meteen een probleem van maken. Soms zijn de dingen zoals ze zijn.
Ik waardeer je instelling.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:19 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]![]()
Zulke mensen zijn gedrochten, sorry hoor.
Als ik later veel geld heb ga ik een boel doneren.
Ik ben 19, is dat al te oud?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:20 schreef H-blast het volgende:
TS, je bent te oud om te leren deze mensen te verslaan.
Misschien kan jeje energie beter in een cursus 'arrogantie' steken.
If you can't beat them, join them. Succes!
Negeren is vaak zo'n krachtig psychologisch wapen, daar kun je de grootste trots mee krenken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:14 schreef Nemephis het volgende:
Negeren.
Het leuke is dat sommige narcisten daar absoluut niet tegen kunnen.
Nou overal en wanneer maar mogelijk:quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:40 schreef Copycat het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd in welke situaties die door TS als arrogant aangemerkte personen zich asociaal gedragen en hoe zich dat dan uit.
Is hij niet hartstikke onzeker? Maar negeren is oké, er grapjes over maken zodat hij zich wat minder gefuckingweldig vindt is ook leuk, het gesprek aangaan of uit de groep stappen. Als het weer dezelfde is als dat andere topic zou ik inderdaad maar gewoon even denken aan uit de whatsapp gaan en een ander groepje opstarten. Je bent toch niet de enige die zich eraan stoort?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Nou overal en wanneer maar mogelijk:
-Altijd de luidste zijn; lawaai maken
-Anderen kleineren bij minste of geringste
-Zichzelf constant lof geven en complimenteren
-Opscheppen over zijn 'daden'
Je mag jezelf best oké vinden, maar moet je dat ook steeds benadrukken? Moer je anderen kleineren omdat "jij zoveel beter bent"?
Ik vind mezelf een 'goed mens', maar hou dat voor mezelf (tenzij er nadrukkelijk over gesproken wordt)
Onzeker komt hij niet over.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Is hij niet hartstikke onzeker? Maar negeren is oké, er grapjes over maken zodat hij zich wat minder gefuckingweldig vindt is ook leuk, het gesprek aangaan of uit de groep stappen. Als het weer dezelfde is als dat andere topic zou ik inderdaad maar gewoon even denken aan uit de whatsapp gaan en een ander groepje opstarten. Je bent toch niet de enige die zich eraan stoort?
Als iemand enkel op zijn eigen loftrompet aan het blazen is vind ik het wel een sterk teken voor onzekerheid hoor. Maar inderdaad, jij kent hem beter dan wie dan ook hier op het forum dus wie weet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:59 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Onzeker komt hij niet over.
Het is inderdaad 1 van dat andere topic![]()
Ik zie hem niet zo vaak maar als hij zo doet zeg ik er zeker wat van!
Dat soort mensen loop je toch met een grote boog omheen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Je mag jezelf best oké vinden, maar moet je dat ook steeds benadrukken? Moet je anderen kleineren omdat "jij zoveel beter bent"?
Ik vind mezelf heus een 'goed mens', maar hou dat voor mezelf (tenzij er nadrukkelijk over gesproken wordt).![]()
Grapjes over maken, bijv. dat het net zo lekker rustig was voordat hij er was.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Gewoon aangeven wanneer jij het ongepast vindt.quote:-Anderen kleineren bij minste of geringste
Nogal vaag zonder context, maar wederom gewoon grapjes over maken. En dan niet te laag gaan, maar gewoon luchtig.quote:-Zichzelf constant lof geven en complimenteren
Laten gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Je mag jezelf best oké vinden, maar moet je dat ook steeds benadrukken? Moet je anderen kleineren omdat "jij zoveel beter bent"?
Ik vind mezelf heus een 'goed mens', maar hou dat voor mezelf (tenzij er nadrukkelijk over gesproken wordt).![]()
Opgelost. Deze post uitprinten en als leidraad gebruiken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:21 schreef Chai het volgende:
Als je denkt in termen van verslaan heb je imo sws al de verkeerde houding, maar als je er toch mee te dealen hebt en het is geen zakelijke relatie of zo:
[..]
Grapjes over maken, bijv. dat het net zo lekker rustig was voordat hij er was.
[..]
Gewoon aangeven wanneer jij het ongepast vindt.
[..]
Nogal vaag zonder context, maar wederom gewoon grapjes over maken. En dan niet te laag gaan, maar gewoon luchtig.
Alleen doen trouwens als je niet zuur overkomt en er niet de sfeer mee bederft. Op dat kleineren na dan, daar mag je best op je strepen gaan staan dat je dat onfatsoenlijk vindt.
Zoveel mogelijk ontwijken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Af en toe krijg ik te maken met dit soort mensen. Deze vinden zichzelf altijd prachtig en laten dat ook weten.
Wat anderen aangaat interesseert hen geen bal, en gaan louter in op contact wanneer zij daar baat bij zouden hebben.
Ik kan absoluut niet tegen zulke mensen, daar ik zelf bescheiden ben en mezelf niet altijd maar op de voorgrond plaats. Maar hoe ga je met hen om? Hoe zet je je eigen irritaties jegens hen om in iets positiefs?
Hen terechtwijzen op hun asociale gedrag werkt niet, zij hebben immers totale lak aan wat jij vindt. Daarnaast is het niet altijd mogelijk om ze te ontlopen.
Hoe gaan jullie daarmee om?
Soms ontkom je niet aan dit soort mensen, dus ik begrijp de vraag van TS wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:50 schreef ems. het volgende:
Waarom zou je überhaupt omgaan met mensen waar je je aan ergert? Het probleem in deze is ook niet zozeer de vermeende arrogantie van je omgeving, maar meer dat jij je daar iets van aantrekt.
Die zijn meestal lelijkquote:Op maandag 3 augustus 2015 15:26 schreef AgLarrr het volgende:
Wat is er mis met mensen die zichzelf prachtig vinden?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:29 schreef DiceMan het volgende:
Als je nooit scheldt ga je ook niet winnen van mensen die vaak schelden bijvoorbeeld
Nee, dat vind ik niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:33 schreef Elan het volgende:
Door te werken aan je zelfbeeld.
Probleem ligt bij jou, kennelijk intimideren ze je met hun gedrag of voel je je geïntimideerd.
Waarom zou je dat willen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Arrogantie is vaak een teken van onzekerheid. Probeer zo'n arrogant joch maar eens te doorgronden.
Bwa, niet zo vaak als wordt beweerd, heb ik zo de indruk en ervaring. Is meestal echt wel uit betweterigheid en geloven dat zij de waarheid, schoonheid en intelligentie impact hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Arrogantie is vaak een teken van onzekerheid. Probeer zo'n arrogant joch maar eens te doorgronden.
Klopt wat je schrijft, en juist daarom moet je zo efficient mogelijk ervoor zorgen dat dit soort volk zo min mogelijk invloed op jouw leven kan uitoefenen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet.
Er wordt overigens veel te veel toegeschreven aan (mogelijke) onzekerheid bij een slachtoffer, of iemand die ergens last van ondervindt. Schuif dat maar terug naar de "dader" of arrogante zak zelf. Overigens is onzekerheid geen reden om iemand te gebruiken/plat te lopen of in erge mate schade toe te brengen.
De arrogante zak dient hier te anders te handelen, niet TS.
Probleem met arrogante zakken en ander tuig dat overtuigd is niets fout te doen (ook ellendig aan psychopaten); ze gaan het niet doen en alleen extremen zouden hen kunnen stoppen.
Misschien vallen ze ooit door enorme tegenslag van hun schavot. Dus wachten op karma, als je erin gelooft. Of zoals bij psychopaten, wachten tot ze een fout maken en overzien waar jij hen kan terug pakken.
Narcistische mensen kun je vrij eenvoudig pareren door ze te negeren dan wel door ze voor schut te zetten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet.
Er wordt overigens veel te veel toegeschreven aan (mogelijke) onzekerheid bij een slachtoffer, of iemand die ergens last van ondervindt. Schuif dat maar terug naar de "dader" of arrogante zak zelf. Overigens is onzekerheid geen reden om iemand te gebruiken/plat te lopen of in erge mate schade toe te brengen.
Waarom er van uit gaan dat een ander voor jou zal veranderen, je weet zelf dat dit soort opvattingen verre van realistisch zijn.quote:De arrogante zak dient hier te anders te handelen, niet TS.
En ondertussen lekker als een verzuurde kut door het leven gaan en je af laten bekken door zulke mensen?quote:Probleem met arrogante zakken en ander tuig dat overtuigd is niets fout te doen (ook ellendig aan psychopaten); ze gaan het niet doen en alleen extremen zouden hen kunnen stoppen.
Misschien vallen ze ooit door enorme tegenslag van hun schavot. Dus wachten op karma, als je erin gelooft. Of zoals bij psychopaten, wachten tot ze een fout maken en overzien waar jij hen kan terug pakken.
Klopt, soms is het familie of zijn het mensen op werk. In hun gevallen zou ik de druktemaker in kwestie dus gewoon dood negeren tenzij ik iets van hem moet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Soms ontkom je niet aan dit soort mensen, dus ik begrijp de vraag van TS wel.
Zeker niet, maar ik heb er al 20 jaar geen last meer van. Doe ik toch iets goedquote:Je moet de oneindige trollerlollerigheid van de gemiddelde arrogante volidioot niet onderschatten (en zeker ook hun talrijkheid niet).
Serieus, als je dat 20 jaar weet vol te houden, dan ben je een nog grotere master dan ik!quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Klopt, soms is het familie of zijn het mensen op werk. In hun gevallen zou ik de druktemaker in kwestie dus gewoon dood negeren tenzij ik iets van hem moet.
[..]
Zeker niet, maar ik heb er al 20 jaar geen last meer van. Doe ik toch iets goed
Ja dit dus.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet.
De arrogante zak dient hier te anders te handelen, niet TS.
Probleem met arrogante zakken en ander tuig dat overtuigd is niets fout te doen (ook ellendig aan psychopaten); ze gaan het niet doen en alleen extremen zouden hen kunnen stoppen.
Nog even en als je gepest en geïntimideerd wordt, vraag je er zelf omquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:03 schreef Elan het volgende:
Beetje een gebrek aan gevoel voor eigenwaarde dat je je als rechtschapen individu door de eerste beste bully op de kast laat jagen vind je ook niet?
Er zijn geen oplossingen voor dit probleemquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:23 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nog even en als je gepest en geïntimideerd wordt, vraag je er zelf om![]()
Iemand arrogant onschadelijk maken, kan als die op jouw niveau functioneert, en je met meerdere getuigen een plan hebt dat te doen. Zoniet zal de rest van de groep wegkijken en het hun probleem niet vinden.
Een arrogante populaire leerling, baas, leerkracht, opvoeder, politicus, enz... kortom in machtigere positie, die kunnen heel lang en heel fel terroriseren, hoor.
Niks schaap of onzekerheid, of je had maar dit of dat, wat ben je zwak je zo te laten doen??
Altijd wel makkelijk om zo te reageren natuurlijk, ipv oplossingen te zoeken.
Draai de boel om en begin over bovenstaande, en dan het liefst waar iedereen bij is. Zeg er maar bij dat zijn onzekerheden maskeren door zich op te blazen een beetje erg doorzichtig is. En dat je het wel begrijpt waarom hij dit doet, en er uiteraard altijd een luisterend oor te vinden is bij jou!quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Het gaat TS duidelijk om arrogante mensen, niet om pesters.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:23 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nog even en als je gepest en geïntimideerd wordt, vraag je er zelf om![]()
Iemand arrogant onschadelijk maken, kan als die op jouw niveau functioneert, en je met meerdere getuigen een plan hebt dat te doen. Zoniet zal de rest van de groep wegkijken en het hun probleem niet vinden.
Een arrogante populaire leerling, baas, leerkracht, opvoeder, politicus, enz... kortom in machtigere positie, die kunnen heel lang en heel fel terroriseren, hoor.
Niks schaap of onzekerheid, of je had maar dit of dat, wat ben je zwak je zo te laten doen??
Altijd wel makkelijk om zo te reageren natuurlijk, ipv oplossingen te zoeken.
Mensen die zich zo moeten opblazen, hebben vaak een zwak ego. Lach ze uit, dan heb je ze het hardst.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Af en toe krijg ik te maken met dit soort mensen. Deze vinden zichzelf altijd prachtig en laten dat ook weten.
Wat anderen aangaat interesseert hen geen bal, en gaan louter in op contact wanneer zij daar baat bij zouden hebben.
Ik kan absoluut niet tegen zulke mensen, daar ik zelf bescheiden ben en mezelf niet altijd maar op de voorgrond plaats. Maar hoe ga je met hen om? Hoe zet je je eigen irritaties jegens hen om in iets positiefs?
Hen terechtwijzen op hun asociale gedrag werkt niet, zij hebben immers totale lak aan wat jij vindt. Daarnaast is het niet altijd mogelijk om ze te ontlopen.
Het is trouwens wel een algemeen aanvaarde standaard van humor om iemand om deze reden uit te lachen (vooral het kleineren, maar het kapotmaken ligt daar dan al niet meer ver vandaan...maarja, dat valt toch niemand op, het slachtoffer moet zich maar niet aanstellen he?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Pesten is iemand bewust kleineren, kapot maken
No way dat ik jaloers ben op deze persoonquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat TS duidelijk om arrogante mensen, niet om pesters.
Arrogantie is zeer subjectief. Misschien vinden anderen diezelfde persoon juist wel zelfverzekerd en ziet men het als iets positiefs en krijgt hij of zij de baan daardoor die jij zo graag gewild had.
Pesten is iemand bewust kleineren, kapot maken, terwijl arrogant en simpelweg zelfverzekerd zijn nu eenmaal dicht bij elkaar liggen. Daarbij is het zoals gezegd subjectief en aan de gemoedstoestand van de ontvanger onderhevig hoezeer iemand zich het zogenaamde arrogante gedrag aantrekt.
Als er dus al feitelijk sprake van arrogant gedrag is. Want criteria daarvoor bestaan niet.
Niet zelden kom ik mensen tegen die klagen over arrogante individuen terwijl ze feitelijk gewoon jaloers zijn op de persoon in kwestie.
Tja, dat die mensen uit hun macht worden ontzet en vervolgd... maar dat gebeurt niet zo vaak, jammer genoeg. Ik geloof niet zo in karma bij deze. Irritant wel dat er in dergelijke situaties altijd naar het slachtoffer moet worden gewezen dat die maar meer zelfvertrouwen moet hebben, het maar moet afvechten. En hier dus nu ook naar TS.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er zijn geen oplossingen voor dit probleem
Doe ik ook de hele dag zowel het uitdelen als het incasseren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is trouwens wel een algemeen aanvaarde standaard van humor om iemand om deze reden uit te lachen (vooral het kleineren, maar het kapotmaken ligt daar dan al niet meer ver vandaan...maarja, dat valt toch niemand op, het slachtoffer moet zich maar niet aanstellen he?)
Hihi bedanktquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:37 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Tja, dat die mensen uit hun macht worden ontzet en vervolgd... maar dat gebeurt niet zo vaak, jammer genoeg. Ik geloof niet zo in karma bij deze. Irritant wel dat er in dergelijke situaties altijd naar het slachtoffer moet worden gewezen dat die maar meer zelfvertrouwen moet hebben, het maar moet afvechten. En hier dus nu ook naar TS.
Ik weet niet hoe manifest die arrogante zak in deze situatie is, om van "slachtoffer" te spreken, maar ik stel me voor dat het toch al knap vervelend is voor TS. Dat is in geen geval zijn schuld, of van een eigenschap van TS. Hij hoeft niks aan zichzelf te veranderen, maar zou wel een tactiek kunnen bedenken om de kloothommel te veranderen. En daar gaan wij hem bij helpen
Maar je trekt het je wel aan. Waarom accepteer je niet gewoon dat niet iedereen hetzelfde karakter heeft?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:36 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
No way dat ik jaloers ben op deze persoon![]()
Het beste wat je kunt doen is ervoor zorgen dat dit soort mensen iemand anders als doelwit gaan uitzoeken die of dommer is, of minder mondig zodat de dader zo lang met het nieuwe slachtoffer bezig is dat de dader na afloop (bijvoorbeeld omdat het slachtoffer na een aantal jaar zelfmoord heeft gepleegd) is vergeten dat jij op zijn/haar doelwittenlijstje stond.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:37 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Tja, dat die mensen uit hun macht worden ontzet en vervolgd... maar dat gebeurt niet zo vaak, jammer genoeg. Ik geloof niet zo in karma bij deze. Irritant wel dat er in dergelijke situaties altijd naar het slachtoffer moet worden gewezen dat die maar meer zelfvertrouwen moet hebben, het maar moet afvechten. En hier dus nu ook naar TS.
Ik weet niet hoe manifest die arrogante zak in deze situatie is, om van "slachtoffer" te spreken, maar ik stel me voor dat het toch al knap vervelend is voor TS. Dat is in geen geval zijn schuld, of van een eigenschap van TS. Hij hoeft niks aan zichzelf te veranderen, maar zou wel een tactiek kunnen bedenken om de kloothommel te veranderen. En daar gaan wij hem bij helpen
Omdat ik het steeds zie in Whatsapp? En dan heb ik ergens een feest van vrienden, is hij ook uitgenodigd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar je trekt het je wel aan. Waarom accepteer je niet gewoon dat niet iedereen hetzelfde karakter heeft?
Zoek elders, er bestaan echt wel ergens mensen die wel normaal kunnen doen. Het is alleen jammer dat zodra er 1 methode gangbaar wordt, de schreeuwlelijkerds dat kanaal gaan ontdekken om vervolgens daar weer te gaan lopen schreeuwen om aandacht om het zwarte gat dat hun zielige ego is, trachten te verzadigen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:43 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Omdat ik het steeds zie in Whatsapp? En dan heb ik ergens een feest van vrienden, is hij ook uitgenodigd.
Asociaal gedrag zoals ik eerder heb opgenoemd: altijd de luidste zijn, over zichzelf praten, anderen belachelijk maken, opscheppen.
Sommige mensen hebben nu eenmaal een luide stem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:43 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
[quote]
altijd de luidste zijn
Wat is daar asociaal aan?quote:over zichzelf praten
Is niet netjes, aan de andere kant wie doet dat niet, zeker op feestjes vrij gebruikelijk om mensen te beschimpen of wat plagen met dingen die ze in het verleden gedaan hebben.quote:anderen belachelijk maken
Misschien is hij gewoon trots op de dingen die hij bereikt. Je hoeft niet te luisteren toch? Of eist hij alle aandacht op en ben jij jaloersquote:opscheppen.
Dudequote:Op maandag 3 augustus 2015 18:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Is niet netjes, aan de andere kant wie doet dat niet, zeker op feestjes vrij gebruikelijk om mensen te beschimpen of wat plagen met dingen die ze in het verleden gedaan hebben.
Totaal negeren. en als ze aan jou of je spullen komen gewoon meppen.quote:Hoe gaan jullie daarmee om?
Ligt wel beetje aan de gradatie hequote:Op maandag 3 augustus 2015 18:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dude
Serieus!
Er zijn echt wel mensen die het gewoon niet-tof-vinden om een ander de grond in te boren.
Het is m.i. NIET normaal om anderen te beschimpen en te plagen en al helemaal niet als het iets betreft wat al; jaren terug is gebeurd (waarom? het is al zo lang geleden, na hooguit een paar keer is dat ook wel klaar. Je bent echt een serieuze zwakke loser als zoiets als dat jou kan boeien).
En sommige mensen zijn gewoon constant aan het woord waarbij inderdaad alle aandacht opgeëist wordt. Of je dat nou wilt of niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nu eenmaal een luide stem.
[..]
Wat is daar asociaal aan?
[..]
Is niet netjes, aan de andere kant wie doet dat niet, zeker op feestjes vrij gebruikelijk om mensen te beschimpen of wat plagen met dingen die ze in het verleden gedaan hebben.
[..]
Misschien is hij gewoon trots op de dingen die hij bereikt. Je hoeft niet te luisteren toch? Of eist hij alle aandacht op en ben jij jaloers
Jij zegt dat dat gebruikelijk is, en dat is zeker niet het gevalquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt wel beetje aan de gradatie he
Op een feestje "Hahaha weet je nog toen Jantje dronken was en in de bloembak stond te zeiken" roepen is feitelijk ook iemand belachelijk maken.
Jij hebt het gelijk over iemand compleet de grond in boren. Dat zullen mensen niet snel accepteren hoor.
Dude wtf ben je wel goed bij je hoofd?!?!?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt wel beetje aan de gradatie he
Op een feestje "Hahaha weet je nog toen Jantje dronken was en in de bloembak stond te zeiken" roepen is feitelijk ook iemand belachelijk maken.
Jij hebt het gelijk over iemand compleet de grond in boren. Dat zullen mensen niet snel accepteren hoor.
Prachtig dit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:01 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
En sommige mensen zijn gewoon constant aan het woord waarbij inderdaad alle aandacht opgeëist wordt. Of je dat nou wilt of niet.
Ik ben niet jaloers op iemand die alleen zichzelf waarde toekent
En ja, het is een eigenschap van mij dat ik me daar zo aan erger.![]()
Nee klopt. De meeste mensen doen dat wel eens.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij zegt dat dat gebruikelijk is, en dat is zeker niet het geval
Of je gaat met de verkeerde mensen om, of je behoort zelf tot de groep verkeerde mensen dat je het lef hebt zo een statement te maken want het is dus niet normaal
Zie eigenlijk niet anders om me heen. Volgens mij is het redelijk gebruikelijk op scholen bij jongeren onderling en later op de werkvloer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Of je gaat met de verkeerde mensen om, of je behoort zelf tot de groep verkeerde mensen dat je het lef hebt zo een statement te maken want het is dus niet normaal
Jezus.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Prachtig dit.
Als je feitelijk de definitie van arrogant bekijkt voldoe jij hier zelf ook wel een beetje aan.
Je tolereert een ander niet op basis van zijn in jou ogen afwijkende gedrag en houding.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:14 schreef Nemephis het volgende:
Negeren.
Ja en dan? Snap werkelijk niet dat je niet gewoon je schouders op kunt halen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:11 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Jezus.
Ik vind mezelf niet een gedrocht. Ik vind mezelf een goed mens.
Dat is oké!
Maar als je arrogant bent laat je mensen weten hoe goed je wel niet bent. Dat doe ik dus absoluut niet.
Doe je dat constant en laat je anderen ook weten hoe zij wel niet falen met van alles en nog wat, dat vind ik dus niet oké. Gaat niet alleen om mij, maar ook over anderen die ik ken.
Dat zijn de meeste mensen die wat mij betreft gelijk de kliko ingaan, jij gaat wat mij betreft dus ook de kliko in (niet persoonlijk bedoeld, maar ik heb gewoon 0,niks boodschap aan mensen die zo denken).quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:06 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Nee klopt. De meeste mensen doen dat wel eens.
Ik ook, alleen niet vaak.
Het is ook een slechte eigenschap als je dat vaak doet, want de persoon waar het over gaat vind het doorgaans niet leuk.
De meeste mensen vinden zichzelf een goed mensquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:11 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Jezus.
Ik vind mezelf niet een gedrocht. Ik vind mezelf een goed mens.
Moet je ook mee oppassen. Bescheidenheid is net zo goed een vorm van arrogantie.quote:Maar als je arrogant bent laat je mensen weten hoe goed je wel niet bent. Dat doe ik dus absoluut niet.
Relativeren.quote:Doe je dat constant en laat je anderen ook weten hoe zij wel niet falen met van alles en nog wat, dat vind ik dus niet oké. Gaat niet alleen om mij, maar ook over anderen die ik ken.
Op mijn huidige baan, is dat eerder wel gebruikelijk, maar ik verwijs die ook graag naar de hoek van "verkeerde mensen" , want ja, dat is verkeerd en ik vind het ook nogal kras dat jij (Elan) dat verdedigt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe weet je vetgedrukte zo zeker?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:18 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Op mijn huidige baan, is dat eerder wel gebruikelijk, maar ik verwijs die ook graag naar de hoek van "verkeerde mensen" , want ja, dat is verkeerd en ik vind het ook nogal kras dat jij (Elan) dat verdedigt.
ik hoor tijdens de werkuren niets anders dan herkauwde Hans Teeuwen incest mopjes. Grappen over kindersterfte, kanker, verkrachting. Ik word ook geregeld vrouwonvriendelijk benaderd. Lollen over of ik wel eens wil strippen op mijn laatste dag, dat ik niet met mannelijke collega x shift heb vanavond, dus vanavond zal ik niet worden verkracht.
Zijn dat allemaal potentiële verkrachters? Nee, maar wel arrogante zakken, die denken dat hun humor het walhalla is en je "met alles mag lachen". Wie dat niet doet, is flauw, is lichtgeraakt,...
Ik zeg dan wel eens "Nee, ik ga niet strippen, ik wil niet dat jullie allemaal in uw broek jizzen." of er hen aan herinneren dat hun eigen kinderen ook niet veilig meer zijn, als Dutroux ontsnapt, maar dat is gewoon zo vermoeiend, om daar ook iedere keer tegen in te gaan op dat niveau, wat door enkelen wel wordt gesmaakt. Ik vind dat soort praat en "humor" zo zinloos als wat.
Ik zit het nu ook gewoon uit, want zij gaan niet veranderen, ookal is dat meer dan wenselijk, maar no way dat ik dat ga doen om hen op hun niveau te proberen pakken.
Ja, daar heb je een punt. Dat beweren dat soort lolbroeken wel steeds, het is niet omdat ze er mee lachen dat ze het niet erg vinden, maar ze hebben eigenlijk ook geen idee wat verkrachting is me dunkt zo. Iemand in blackout van drugs of dronkenschap verkrachten, vinden zij dus gewoon sex en dat wijf had maar niet moeten zuipen/snuiven.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe weet je vetgedrukte zo zeker?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
En dat excuus van "als je onze pesterijen niet accepteert, dan heb je DUS geen humor" valt samen in de categorie "bullshit om je eigen kwetsende gezwets te goedpraten".
Ik denk zoals 95% van de mensen. Het is dus eerder jouw denkwijze die het werkelijke probleem vormt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dat excuus van "als je onze pesterijen niet accepteert, dan heb je DUS geen humor" valt samen in de categorie "bullshit om je eigen kwetsende gezwets te goedpraten".
Joh, wie denk je hier voor de gek te houden?
Rot toch een end op, jij en jouw denkwijze is deel van het probleem.
Daar heb je gelijk in (in het vetgedrukte deel)quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk zoals 95% van de mensen. Het is dus eerder jouw denkwijze die het werkelijke probleem vormt.
Denk daar maar eens over na
Niemand had het over "weggestuurd"quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:36 schreef Copycat het volgende:
Magnetronkoffie, niemand wordt hier weggestuurd.
Neuh ...quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Niemand had het over "weggestuurd"
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in (in het vetgedrukte deel)
Maar dat betekent niet dat mijn denkwijze het probleem is, dat is naief en dom
Ik kan het niet helpen dat ik intelligenter ben dan >98% van de bevolking. Sorry, maar ik heb gewoon niks met jullie "grappige humor", ga lekker naar de kroeg met je humor maar ga jouw humor niet aan die kleinere groep mensen opleggen die daar geen boodschap aan hebben.
Ga lekker terug naar je VBL slowchat met je *AHEM* "humor"
Die indruk wek je nietquote:Ik kan het niet helpen dat ik intelligenter ben dan >98% van de bevolking.
Ik ga me idd niet aanpassen aan die meerderheid, als dat jou tevreden stelt, dan vind ik dat best. Hoofdzaak is dat ik van jouw soort zo min mogelijk last heb (wat dezelfde tip is die ik TS ook heb gegeven)quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Jij bent immers degene die aanpassingsproblemen hebt, die spreekwoordelijke 95% past zich aan en gaat er meer of mindere mate in mee.
Jouw indruk is voor mijn IQ dan ook volstrekt onbelangrijkquote:[..]
Die indruk wek je niet.
nee dank je, ga een ander maar lastigvallen met dit concept, ik heb geen interessequote:-lang verhaal over goedpraterij pestgedrag-
Dit idd. Al gooi ik het zelf tegenwoordig meer in de hoek van "actief ontwijken"quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Oei, je moest eens weten, wat ik met negeren allemaal heb gewonnen.
Dat kun je ook helemaal niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ga me idd niet aanpassen aan die meerderheid.
Ook een prima methode. Of geen aandacht geven, zoals ik hier eerder las, werkt soms ook zo heilzaam. Zeker leuk, als een arrogant iemand dat niet trekt, dan lach ik.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit idd. Al gooi ik het zelf tegenwoordig meer in de hoek van "actief ontwijken"
Mensen pesten omdat ze gepest...quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kun je ook helemaal niet.
Aan de mate van felheid in je betogen te lezen zal je zelf wel gepest zijn. Kan eigenlijk geen andere legitieme reden bedenken waarom iemand niet tegen een geintje zou kunnen en dat absurd weg zet alsof er mensen kapot gemaakt worden.
Mits enige consequentie daarbij, heb ik geen probleem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:55 schreef Copycat het volgende:
Laatste keer: on topic en niet on user.
Hierna ga ik vegen en noten.
quote:TAKTIEK 1 VOOR DE "OVERHEERSENDE EN HOOGHARTIGE LOMPERIK"
Geef tegengas! De dominante en arrogante lomperik heeft de neiging om de grens op te zoeken en er overheen te gaan als hij geen tegengas krijgt. Hij (en zeker ook zij) wil winnen en vindt het prettig om met andere te kunnen sparren, liefst op gelijk niveau. Dit is wat hij (de overheersende lomperik) eigenlijk tegen je zegt als hij zo tegen je tekeer gaat. Hij/zij wil graag dat jij het volgende met hem doet:
-Klets niet over me en schaad mijn vertrouwen niet.
-Vat mijn assertiviteit niet op als een persoonlijke aanval.
-Accepteer dat ik snel boos word en bedenk dat dit ook zo weer over is (vergeven en vergeten).
-Kom voor jezelf op.
-Toon je zelfvertrouwen en wees sterk en direct.
-Draai er niet omheen.
Haha zo komt mijn topic wel volquote:
Wat is de situatie hier eigenlijk concreet, TS. Misschien is het me ontgaan, maar ik dacht dat het iemand was in je studie waar je een groepswerk mee moest doen, vandaar dat je hem op whatsApp moest toevoegen? En je hem ook in andere aangelegenheden niet zo goed kan ontlopen? Of heb ik het verkeerd begrepen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:01 schreef Fera het volgende:
Zulke mensen leven op aandacht, dus de oplossing is vrij simpel: geen aandacht meer schenken. En verder zou ik me er gewoon niet zo druk om maken. Als iemand zichzelf zodanig op de voorgrond drukt, tune dan uit of zoek afleiding. Afhankelijk van de situatie natuurlijk, maar goed. Jezelf erover opvreten heeft weinig zin. Daar heb je alleen jezelf mee.
Ja is ook een beetje mijn situatie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:12 schreef Sheldon. het volgende:
De beste tip is volgens mij gewoon door er geen aandacht aan te besteden. Het is inderdaad frustrerend, maar als je je er druk om gaat maken heb je uiteindelijk alleen jezelf er mee.
Overigens zit in mijn vriendengroep ook zo'n type, en ik negeer hem nu al een jaar of 5. Hij voelt zichzelf een enorme baas, en kijkt op praktisch iedereen neer. Ik voel me daarom ook niet op mijn gemak bij zijn aanwezigheid, en de keren dat hij in het verleden heeft gevraagd of ik zin had om met hem mee te gaan sporten / hardlopen / een biertje drinken, heb ik altijd voor bedankt. Aan het begin heb ik nog wel eens vernomen dat hij mij tegenover andere mensen voor van alles en nog wat heeft uitgemaakt, ik was een ''mongool'' en dergelijke, maar volgens mij is dat alleen frustratie omdat hij weet dat ik totaal niet op hem zit te wachten en het me verder geen reet kan interesseren wat hij allemaal doet, terwijl hij juist graag aanzien wil hebben van iedereen en boven iedereen wil staan en invloed op mensen uit wil kunnen oefenen..
Dus heb gewoon schijt aan die lui
hij is vast onzekerquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:27 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Ja is ook een beetje mijn situatie.
Iedereen vind hem een arrogante kut maar toch blijft hij er altijd bij...
Ik ben homo trouwens volgens hem.
Ik weet niet of je arrogant bent (naar eigen zeggen wel), maar wat jij zegt, lijkt idd te kloppen, het lijkt niks uit te maken wat je tegen zoiemand zegt, het is alsof je tegen een muur praat...alleen zit er op deze muur een luidspreker die een bandje laat afgaan over hoe geweldig deze muur wel niet is (en desnoods hoe stom andere muren zijn).quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ben regelmatig ronduit arrogant als je miij "verslaat" zal ik het waarschijnlijk niet eens door hebben of het zal mij weinig interesseren.
Je haalt hier wel meerdere dingen door elkaar he?quote:1000 keer liever arrogante mensen die zichzelf op de voorgrond durven plaatsen dan van dat laffe vals bescheiden volk wat alleen maar wat voor zich uit durft te mompelen. Wie ooit heeft bedacht dat bescheidenheid een deugd is is een idioot.
Dit!quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:33 schreef Yiwei het volgende:
Arrogante en narcistische mensen kan je niet verslaan, je moet niet beginnen aan iets wat kansloos is. Ik heb er een paar in mijn familie en kennis kring![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Uit ervaring vertel ik dat je gewoon moet focussen op je eigen leven; doen wat je leuk vindt, je doelen proberen te behalen, geld verdienen, op vakantie, vrienden blijven maken enzo. Zorg voor genoeg ontspanning en doe zaken waar je energie van krijgt. Eventuele klappen komen dan minder hard aan.
Jij hebt nog geluk gehad dat het iemand is die er niet toe doet, dus je kan van diegene afkomen en zeggen wat je wilt. Alhoewel het laatste je niet wordt aangeraden, de echte narcistische personen laten het er niet zomaar bij zitten dat je hun imago schaadt, hier ga je voor boeten. Algemeen advies: neem je verlies en ga door met je leven. Sowieso is het altijd prettiger om je jezelf te laten bevinden onder dezelfde soort mensen. Blijf dus nieuwe vrienden maken.
Arrogant is altijd een verwaand onjuist idee dat je beter bent dan een ander. Als je echt beter bent dan een ander, heet dat (denk ik?) eerder zelfverzekerdheid ipv arrogantie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:37 schreef Re het volgende:
met een beetje arrogantie lijkt me helgeel niets mis trouwens, wanneer het narcisme wordt lijkt me het pathologisch worden en ach dat is ook maar een psychische aandoening
soms ben je ook gewoon beter, hoe noem je het dan? Je hoeft alleen niet op anderen neer te kijken, maar dat noem ik geen arrogantie ... de voorbeelden hierboven zijn gewoon narcistische persoonlijkhedenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
Arrogant is altijd een verwaand onjuist idee dat je beter bent dan een ander.
Heb ik toch al geschreven in de post die je zelf al gequote hebt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:47 schreef Re het volgende:
[..]
soms ben je ook gewoon beter, hoe noem je het dan?
Edit: ff reageren op de rest nog:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je echt beter bent dan een ander, heet dat (denk ik?) eerder zelfverzekerdheid ipv arrogantie.
Er is eigenlijk vrijwel nooit een reden om zomaar op iemand neer te kijken, tenzij die (vaak specifieke) reden er juist wel is, maar dan is er in het verleden al het 1 en ander gebeurd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:47 schreef Re het volgende:
[..]
Je hoeft alleen niet op anderen neer te kijken, maar dat noem ik geen arrogantie ... de voorbeelden hierboven zijn gewoon narcistische persoonlijkheden
Hoe rijm je dat met je uitspraak dat jij slimmer bent dan 98% van de mensen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Arrogant is altijd een verwaand onjuist idee dat je beter bent dan een ander. Als je echt beter bent dan een ander, heet dat (denk ik?) eerder zelfverzekerdheid ipv arrogantie.
Arrogantie is ook neerkijken op anderen (automatisch, dus ook als dat onterecht is).
Je kunt ook bluffen dat je iets beter kan of doet dan een ander, maar ook dan is het volgens mij geen arrogantie.
Arrogant zijn is meer een karaktereigenschap en m.i. altijd slecht.
Precies.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:26 schreef jogy het volgende:
Sarcasme werkt best goed. Als ze dan toch zo arrogant zijn hebben ze het nog niet eens door en heb je ook een beetje lol.
Negeren, uitsluiten, geen reaktie geven, je schouders ophalen en alleen t hoognodige teruggeven als je ermee te maken hebt, kan vrijwel niemand tegen en lui die zichzelf geweldig vinden al helemaal nietquote:
Tsja, ik heb ook zo'n meisje in m'n klas. Of eigenlijk had, klassen zijn veranderd. Als ze je nodig heeft, is ze er ineens, en als ze je niet nodig heeft, negeert ze je keihard. Ook vindt ze zichzelf geweldig en beter dan anderen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Blijkbaar niet vervelend genoeg of ze is gewoon heel lekker en/of kan geweldig pijpen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:42 schreef netchip het volgende:
Oh ja, zelfs haar vriendje vindt haar gedrag vervelend. Iedereen vindt haar eerst super aardig (ik ook) maar na een paar maanden komen ze erachter dat ze een bitch is.
Vooral dat ja.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Blijkbaar niet vervelend genoeg of ze is gewoon heel lekker en/of kan geweldig pijpen.
Dat plaatst direct jouw hele probleem met haar in een heel ander daglicht.quote:
Hoe bedoel je? Dat laatste heb ik niet persoonlijk meegemaakt, maar voldoende gehoord van die jongen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat plaatst direct jouw hele probleem met haar in een heel ander daglicht.
Idd, iets met jezelf (en wellicht anderen) proberen te overtuigen enzo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:01 schreef ssebass het volgende:
Ach ik vind het altijd een zwaktebod. Als je expliciet moet melden hoe geweldig je wel niet bent dan zal dit wel meevallen
Nee, ik bedoel dat het zomaar zou kunnen zijn dat je je ergens toch aangetrokken voelt tot haar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef netchip het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat laatste heb ik niet persoonlijk meegemaakt, maar voldoende gehoord van die jongen.
Oh ja, ik was eerst verliefd op haar. En m'n vrienden zeggen dat zij daarvoor op mij verliefd was, maar dat ik niets doorhad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat het zomaar zou kunnen zijn dat je je ergens toch aangetrokken voelt tot haar.
Mja. Dan wordt dat hele verhaal dat ze arrogant is een beetje anders he.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:08 schreef netchip het volgende:
[..]
Oh ja, ik was eerst verliefd op haar. En m'n vrienden zeggen dat zij daarvoor op mij verliefd was, maar dat ik niets doorhad.
Maar ze is het wel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja. Dan wordt dat hele verhaal dat ze arrogant is een beetje anders he.
Mja, dat zegt niet zo heel veel. Ik hou er wel van als mensen een beetje arrogant zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:14 schreef netchip het volgende:
[..]
Maar ze is het wel.Dat zeggen heel veel mensen.
Op het 1e gezicht wel, maar ik weet niet of dit wel de kern raakt van wat ze eigenlijk willen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:43 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Precies.
'Goh ja joh, wat goed van jou. Ik kijk echt ontzettend tegen je op. Ik wou dat ik zo goed was als jij. Ik denk niet dat er iemand bestaat die succesvoller is dan jij.'
En dan kijken ze je aan van
Maar dat is toch eigenlijk wat ze willen horen. Geef het ze. Ze vragen erom.
Pech voor hen dan. Ze vragen er gewoon om met die rothouding. Meestal zoeken die lui ook jou zwakheden op, en maken ze daar 'grapjes' over om zichzelf in een nog beter daglicht te zetten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op het 1e gezicht wel, maar ik weet niet of dit wel de kern raakt van wat ze eigenlijk willen.
Blijkbaar geeft het hun een soort van voldoening, maar zodra ze merken dat je hun in de zeik zit te nemen (vooral als anderen jou horen praten en met jou mee gaan lachen of meeknikken ofzo), weet ik niet of ze daar dan nog steeds even tevreden mee zouden zijn.
Hier besloot ik al om niet de belangrijke en goeie delen van jouw post te onderstrepen of te accentueren, want dan moet ik dat bij je hele post gaan doenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:09 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Pech voor hen dan. Ze vragen er gewoon om met die rothouding. Meestal zoeken die lui ook jou zwakheden op, en maken ze daar 'grapjes' over om zichzelf in een nog beter daglicht te zetten.
Als je zo zeker van jezelf bent, loop je dat ook niet overal te verkondigen en/of anderen naar beneden te halen.
Eenzame_katquote:Neem mijn broer. Hij hoefde haast niks te doen voor zn vwo, profiel n&g en n&t met eco, haalde goede cijfers en gaat nu een mooie studie doen op de uni waar hij ontzettend veel mee kan verdienen. Hij is een erg stille jongen, houdt alles voor zichzelf maar fixt zijn dingen prima. Loopt niet te schreeuwen hoe goed hij is. Neem dan een van zijn vrienden. Schreeuwt het hardst, vind zichzelf helemaal geweldig (en drinkt het meeste bier.) eigenlijk staat hij heel zwak er voor en schreeuwt hij wss z'n onzekerheid weg.
Voor dat soort mensen als mijn broer heb ik meer respect. Gewoon je eigen ding doen. Die mensen die bevestiging zoeken bij anderen door zo arrogant mogelijk te doen, verdienen zo'n reactie zoals hierboven ook. Dan leren ze dat ze zichzelf eens wat in mogen perken en dat je je eigenwaarde aan jezelf moet koppelen en niet aan de bevestiging van anderen.
Ja een beetje warrig verhaal maar het diende als voorbeeldquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hier besloot ik al om niet de belangrijke en goeie delen van jouw post te onderstrepen of te accentueren, want dan moet ik dat bij je hele post gaan doen
[..]
Eenzame_kat
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het eens ben met alles wat je hier geschreven hebt, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Respect!
Edit: En ja, ze zoeken bewust je zwakheden op om vervolgens jou het zwijgen op te leggen.
Ik probeer me verre van dit soort mensen te houden, maar dat is niet altijd even makkelijk
Taser kopen en afschieten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:19 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Ja een beetje warrig verhaal maar het diende als voorbeeld
Of zit je mij nu ook complimenten te geven omdat ik ook stiekem arrogant ben en jij de tactiek toepast?
Heb ook van die vriendinnen. Dan maken ze tussendoor even zo'n 'opmerking' om jou even op de plek te zetten. Bv iets in de trant van: maar jij hebt dit en dit nog steeds niet, hoelang gaat het duren.' En dan 'grappig' bedoeld.
Echt om te kotsen. Neem je toch ook niet serieus. Onzekere mensen.
Niet warrig, jouw verhaal is superduidelijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:19 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Ja een beetje warrig verhaal maar het diende als voorbeeld
Of zit je mij nu ook complimenten te geven omdat ik ook stiekem arrogant ben en jij de tactiek toepast?
Heb ook van die vriendinnen. Dan maken ze tussendoor even zo'n 'opmerking' om jou even op de plek te zetten. Bv iets in de trant van: maar jij hebt dit en dit nog steeds niet, hoelang gaat het duren.' En dan 'grappig' bedoeld.
Echt om te kotsen. Neem je toch ook niet serieus. Onzekere mensen.
Het altijd maar uit de weg gaan van confrontaties is wel gemakkelijk maar soms gewoon niet de manier als je iets wilt bereiken. Als een dergelijk persoon een bepaald doel van je in de weg zit zul je af en toe ook voor jezelf moeten opkomen en confrontaties moeten aangaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet warrig, jouw verhaal is superduidelijk.
Neen, ik heb de schurft aan liegen.
Ja, dat "grappig bedoeld" herken ik ook wel...zooo superdoorzichtig
Vervelende was ook dat erop aanspreken zinloos is, het wordt als een soort aanval gezien ofzo.
Tegenwoordig negeer ik dit soort "mensen" zoveel mogelijk, het is zonde van mn tijd. Die tijd spendeer ik liever aan die paar goeie mensen die wel de moeite waard zijn.
Als jij ze er dan vervolgens op aan spreekt, ben jij 'snel aangebrand' of 'schiet je te erg in de aanval'. Die mensen weten het altijd zo te draaien héquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet warrig, jouw verhaal is superduidelijk.
Neen, ik heb de schurft aan liegen.
Ja, dat "grappig bedoeld" herken ik ook wel...zooo superdoorzichtig
Vervelende was ook dat erop aanspreken zinloos is, het wordt als een soort aanval gezien ofzo.
Tegenwoordig negeer ik dit soort "mensen" zoveel mogelijk, het is zonde van mn tijd. Die tijd spendeer ik liever aan die paar goeie mensen die wel de moeite waard zijn.
Waarom jezelf verlagen naar hun niveau. Je moet ze gewoon gelijk geven. Laat hen lekker in die 'waan' met hun rotopmerkingen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het altijd maar uit de weg gaan van confrontaties is wel gemakkelijk maar soms gewoon niet de manier als je iets wilt bereiken. Als een dergelijk persoon een bepaald doel van je in de weg zit zul je af en toe ook voor jezelf moeten opkomen en confrontaties moeten aangaan.
Er is genoeg tegen die lui te doen, je moet alleen weten waar ze tekort schieten.
Ja, ik snap heel goed dat je niet altijd kunt negeren, maar dat was ook een beetje mijn (wat onduidelijke) insteek toen ik het had over "zoveel mogelijk negeren". Soms kun je ze idd beter niet negeren, maar ze maken het je zo moeilijk om niks. Er is geen land met die mensen te bezeilen, het zijn intellectuele parasieten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het altijd maar uit de weg gaan van confrontaties is wel gemakkelijk maar soms gewoon niet de manier als je iets wilt bereiken. Als een dergelijk persoon een bepaald doel van je in de weg zit zul je af en toe ook voor jezelf moeten opkomen en confrontaties moeten aangaan.
Er is genoeg tegen die lui te doen, je moet alleen weten waar ze tekort schieten.
Je snapt echt supergoed waar ik het over hebquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:06 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Als jij ze er dan vervolgens op aan spreekt, ben jij 'snel aangebrand' of 'schiet je te erg in de aanval'. Die mensen weten het altijd zo te draaien hé
Steek er zelf ook geen moeite in. Nooit gedaan ook. Misschien één keer wat van gezegd bij een vriendin van me maar toen kreeg ik bovenstaande dus te horen, terwijl het echt wel rotopmerkingen zijn.
Omdat dat soms nodig is om een bepaald doel te bereiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:09 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Waarom jezelf verlagen naar hun niveau.
ditquote:Op maandag 3 augustus 2015 15:20 schreef H-blast het volgende:
If you can't beat them, join them. Succes!
Als dit soort gedrag nodig is om je staande te houden, dan zit je wat mij betreft gewoon op de verkeerde plek btwquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat soms nodig is om een bepaald doel te bereiken.
Dat is natuurlijk een leuke dooddoener maar dan kun je zo ongeveer nooit meer buiten je veilige omgeving komen. ALs je een beetje een serieuze baan heb krijg je er wel eens mee te maken. Als je een bepaalde positie of doel binnen het maatschappelijk middenveld wilt kun je er ook mee te maken krijgen. Als je enige antwoord dan wegduiken is dan zul je ook nooit ergens een stempel op kunnen zetten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als dit soort gedrag nodig is om je staande te houden, dan zit je wat mij betreft gewoon op de verkeerde plek btw
En je zult het ook nooit ergens heel lang uithouden, want je kunt natuurlijk vanuit dat oogpunt wel álles scharen onder de noemer 'zint me niet dus ik zit niet op de goede plek' maar dat is niet meer dan vluchtgedrag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een leuke dooddoener maar dan kun je zo ongeveer nooit meer buiten je veilige omgeving komen. ALs je een beetje een serieuze baan heb krijg je er wel eens mee te maken. Als je een bepaalde positive binnen het maatschappelijk middenveld wilt kun je er ook mee te maken krijgen. Als je enige antwoord dan wegduiken is dan zul je ook nooit ergens een stempel op kunnen zetten.
Ja, maar dat is eigenlijk verkapte frustratie dat zij het niet ook wisten, en in plaats van dat toe te geven moet de ander dan naar beneden gehaald worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:42 schreef jodelahity het volgende:
Sommige mensen bestempelen andere mensen als arrogant als die andere mensen daadwerkelijk dingen beter weten
Exact dit ja.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:51 schreef ems. het volgende:
Ik denk dat het aandeel van mensen dat zo denkt nog wel wat groter is dan 'sommige'. Ze verwarren moedwillig zelfverzekerdheid met arrogantie om zo zichzelf te excuseren.
Ook weleens in topics hier. Jongens/mannen die boos zijn op andere jongens omdat zij wel de meisjes krijgen, en dat terwijl ze eigenlijk veel leuker zijn dan die stoere sukkels!
Op de werkvloer lijkt me dat eigenlijk niet anders.
Precies laat ze hun onzekerheid niet jouw probleem maken. Snap niet dat mensen hier hele strategieën bedenken. Laat ze lekker lullen en geef ze idd gelijk, het doet mij niets. Zij willen zich blijkbaar aan jou bewijzen dus zie het als een compliment.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:09 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Waarom jezelf verlagen naar hun niveau. Je moet ze gewoon gelijk geven. Laat hen lekker in die 'waan' met hun rotopmerkingen.
'Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n mislukking als mezelf gezien. Wat een eer dat ik in de schaduw van zo'n succesvol persoon als jij mag staan.'
Het zal deels zo zijn. Maar de personen waarover geklaagd wordt bestaan ook wel. Meestal zijn het van die types die zelf ook niet zo bijzonder zijn en dat proberen te verhullen met zeer onsympathiek en vals gedrag. Dat is buitengewoon irritant.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:51 schreef ems. het volgende:
Ik denk dat het aandeel van mensen dat zo denkt nog wel wat groter is dan 'sommige'. Ze verwarren moedwillig zelfverzekerdheid met arrogantie om zo zichzelf te excuseren.
Ook weleens in topics hier. Jongens/mannen die boos zijn op andere jongens omdat zij wel de meisjes krijgen, en dat terwijl ze eigenlijk veel leuker zijn dan die stoere sukkels!
Soms moet je het spel spelen om te winnen en dan is wegduiken geen optie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:54 schreef ssebass het volgende:
[..]
Precies laat ze hun onzekerheid niet jouw probleem maken. Snap niet dat mensen hier hele strategieën bedenken. Laat ze lekker lullen en geef ze idd gelijk, het doet mij niets. Zij willen zich blijkbaar aan jou bewijzen dus zie het als een compliment.
man man man, je was (okay nog steeds wel dan) mijn favoriete fokker, zwaar teleurgesteldquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:37 schreef Re het volgende:
met een beetje arrogantie lijkt me helgeel niets mis trouwens, wanneer het narcisme wordt lijkt me het pathologisch worden en ach dat is ook maar een psychische aandoening
Het doel is hoe om te gaan met arrogante/narcistische mensen, niet hoe je een terrorist moet worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik herken de mentaliteit waarover TS klaagt wel. En het is vervelend wanneer je op je werk oid te maken krijgt.
Maar ze zijn wel zeker te verslaan maar dan moet je juist een dergelijk persoon een beetje leren kennen. Ze kunnen immers zichzelf perfect vinden maar dat zijn ze allerminst. Vaak is hun weinig zelfkritische houding juist een reden dat ze veel fouten en blunders maken. Al schamen ze zich daar niet snel voor zodat het niet echt effect heft op hun zelfvetrouwen. Daarnaast hebben dit soort mensen vaak veel minder vrienden dan je denkt. Dit type gedrag zorgt juist dan men ze bijzonder weinig gunt.
Als je een dergelijk persoon wil aftroeven zul je moeten weten waar de mankementen zitten en waar ze in het verleden de fout in zijn gegaan. Want ondanks het geen invloed heft op hun zelfvertrouwen vinden ze het werkelijk rampzalig als iemand ze ermee confronteert.
En uiteraard is het belangrijk dat je de sympathie van derden hebt. In dat geval win je het als het erop aankomt van zo'n persoon. EN dat is niet zo moeilijk omdat een arrogante lul niet op veel sympathie kan rekenen.
dat is zeker waarquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:06 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Als jij ze er dan vervolgens op aan spreekt, ben jij 'snel aangebrand' of 'schiet je te erg in de aanval'. Die mensen weten het altijd zo te draaien hé
Steek er zelf ook geen moeite in. Nooit gedaan ook. Misschien één keer wat van gezegd bij een vriendin van me maar toen kreeg ik bovenstaande dus te horen, terwijl het echt wel rotopmerkingen zijn.
Thuis ben ik nieuws aan het kijken, komt familielid binnen, zegt ze: WOW WAT IS ZIJ LELIJK !!! (de presentatrice)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:51 schreef ems. het volgende:
Merk je dat je geld weg is? Wat? En wat dan nog dat zij tienduizenden schoenen heeft en jij niet? Dus omdat jij geen/minder geld hebt mag zij geen schoenen kopen? tenzij ze die schoenen koopt met jouw geld slaat die vergelijking helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:29 schreef Yiwei het volgende:
[..]
man man man, je was (okay nog steeds wel dan) mijn favoriete fokker, zwaar teleurgesteld![]()
[..]
Het doel is hoe om te gaan met arrogante/narcistische mensen, niet hoe je een terrorist moet worden.
[..]
dat is zeker waar
[..]
kom je thuis, merk je dat je geld weg is terwijl zij tienduizenden schoenen, tassen, make up, weet ik veel wat heeft, terwijl ik nieuwe schoenen moet kopen omdat ik maar 2 paar heb en beide kapot zijn. Dan merk je dat ze dat geld weer heeft gespendeerd om haar materiale rijkdom te vergroten terwijl ze al alles heeft
zulke mensen, als ze bellen willen ze altijd iets, 9/10x is het geld terwijl ik de armste ben, van de armste mensen of de ouderen ga je toch niet beroven![]()
en hoe noemen we zulke mensen ????
zij mag van mij geen schoenen of anderen zaken kopen met het gestolen geld van mij. Zij hoort helemaal geen geld te stelen van mij. Ik doe de deuren nu goed op slot. Is toch niet normaal dat je zelfs een labello moet verstoppen in je eigen huis als je weet dat ze langskomt. Zelfs een labello laat ze niet liggen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Merk je dat je geld weg is? Wat? En wat dan nog dat zij tienduizenden schoenen heeft en jij niet? Dus omdat jij geen/minder geld hebt mag zij geen schoenen kopen? tenzij ze die schoenen koopt met jouw geld slaat die vergelijking helemaal nergens op.
Je wilt iemand verslaan of je wilt het niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:29 schreef Yiwei het volgende:
Het doel is hoe om te gaan met arrogante/narcistische mensen, niet hoe je een terrorist moet worden.
Dus, ze neemt JOUW geld, en jouw eerste zorg is waarom ze daar schoenen van koopt terwijl ze al zo veel heeft? How about je druk maken over het feit dat ze geld van je steelt en dr vertellen dat ze daar mee kapt? Over wie hebben we het? Familie? want anders snap ik niet hoe ze uberhaupt bij je geld kan (wat je dus blijkbaar cash hebt liggen, zou ik daar eens mee beginnen om dat te veranderen).quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:37 schreef Yiwei het volgende:
[..]
zij mag van mij geen schoenen of anderen zaken kopen met het gestolen geld van mij. Zij hoort helemaal geen geld te stelen van mij. Ik doe de deuren nu goed op slot. Is toch niet normaal dat je zelfs een labello moet verstoppen in je eigen huis als je weet dat ze langskomt. Zelfs een labello laat ze niet liggen.
De vraag is of asociaal zijn een slechte eigenschap is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:03 schreef Copycat het volgende:
Heeft ook weinig met arrogantie, en heel veel met asociaal te maken.
Ik heb het juist niet over wegduiken of negeren. Doe ik nooit. Zij zien ook wel dat ik er doorheen prik en dat ik het niet de moeite vind om er tegenin te gaan. Op een gegeven moment houden ze er vanzelf mee op. Zoeken ze iemand anders zonder ruggengraat die ze wel kunnen inpakken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Soms moet je het spel spelen om te winnen en dan is wegduiken geen optie.
Joh, doe effe niet zo dramatisch.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een leuke dooddoener maar dan kun je zo ongeveer nooit meer buiten je veilige omgeving komen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:20 schreef Hexagon het volgende:
ALs je een beetje een serieuze baan heb krijg je er wel eens mee te maken. Als je een bepaalde positie of doel binnen het maatschappelijk middenveld wilt kun je er ook mee te maken krijgen. Als je enige antwoord dan wegduiken is dan zul je ook nooit ergens een stempel op kunnen zetten.
Ik voel me op fok soms alsof ik een baby de fles moet geven...kunnen mensen serieus zo moeilijk juiste conclusies trekken ofzo? Is het echt zo superingewikkeld???quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1 relatief goed werkende strategie die ik weleens gebruik (vooral bijvoorbeeld in het verkeer) is de ja-knik-methode.
Gewoon hun domme ego'tjes strelen en voor ze doorhebben dat je ze in de zeik neemt, ben je allang al de hoek om.
Met veilige omgeving bedoel ik het natuurlijk ook iets breder dan dat je enkel thuis zou zitten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Joh, doe effe niet zo dramatisch.
Ik kan toch zo'n beetje alle noodzakelijke dingen doen (zoals boodschappen halen en reizen) zonder met zoiemand in contact te hoeven komen?
En al helemaal niet constant ofzo.
[..]
[..]
Ik voel me op fok soms alsof ik een baby de fles moet geven...kunnen mensen serieus zo moeilijk juiste conclusies trekken ofzo? Is het echt zo superingewikkeld???
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met veilige omgeving bedoel ik het natuurlijk ook iets breder dan dat je enkel thuis zou zitten.
En ook die ja-knik methode is een vorm van wegduiken gezien je snel weer weg bent. Nou is die in het verkeer prima en zou ik die ook wel toepassen waarschijnlijk. Het is ook niet altijd nuttig de strijd aan te gaan. Maar als je het altijd maar doet in iedere situatie dan kom je op den duur ook nergens.
Ik weet dat het vroeg is...maar toch he?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
en probeer zo goed en zo kwaad als het gaat zo min mogelijk tijd aan ze kwijt te zijn (1 relatief goed werkende strategie die ik weleens gebruik (vooral bijvoorbeeld in het verkeer) is de ja-knik-methode.
Ik zeg ook altijd ik ben niet arrogant ik heb gewoon zelfkennisquote:Op woensdag 5 augustus 2015 02:17 schreef InformaQ het volgende:
Vat niet verkeerd op wat ik hieronder quote, maar ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij, en heb dezelfde evolutie meegemaakt. Dus ik hoop dat je dit met een verstandige en open mind leest.
[ afbeelding ]
Nu, over dat anderen kleineren ben ik het met je eens, maar als ze dat doen, dan zijn ze niet echt zelfzeker. Alleen echt onzekere mensen kleineren anderen om groot te lijken, denk maar aan pesters.
Hoe versla jij dan mensen die zelfverzekerd zijn? veel zelfvertrouwen hebben?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:10 schreef Scorpie het volgende:
Het is zelfvertrouwen, geen arrogantie.
Waarom zou je iemand moeten 'verslaan' als je zelfverzekerd bent? Dat doe je alleen maar als je het gevoel hebt dat je van die ander moet winnen omdat je je dan beter voelt, wat eigenlijk voortkomt uit een soort van onzekerheid.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoe versla jij dan mensen die zelfverzekerd zijn?
Oké, maar ik denk niet dat er iemand hier was die dit ter discussie stelde (in elk geval niet ikzelf)quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand moeten 'verslaan' als je zelfverzekerd bent? Dat doe je alleen maar als je het gevoel hebt dat je van die ander moet winnen omdat je je dan beter voelt, wat eigenlijk voortkomt uit een soort van onzekerheid.
Ik reageerde op je post voor je hem geedit had. Maar de vraag blijft hetzelfde. Waarom wordt iemand die zelfvertrouwen heeft ineens een doelwit? Waarom zou je iemand met zelfvertrouwen moeten 'verslaan'?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oké, maar ik denk niet dat er iemand hier was die dit ter discussie stelde (in elk geval niet ikzelf)
Anders lees je mijn vraag even nog een keer?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik reageerde op je post voor je hem geedit had. Maar de vraag blijft hetzelfde.
Postnummer 191? Daar vraag je letterlijk hoe hij dan mensen verslaat die veel zelfvertrouwen hebben. Lees nu mijn reactie nog een keer waarin ik vraag waarom iemand die veel zelfvertouwen heeft uberhaupt verslagen zou moeten worden?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Anders lees je mijn vraag even nog een keer?
Omdat dat het onderwerp van dit topic is misschien?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Postnummer 191? Daar vraag je letterlijk hoe hij dan mensen verslaat die veel zelfvertrouwen hebben. Lees nu mijn reactie nog een keer waarin ik vraag waarom iemand die veel zelfvertouwen heeft uberhaupt verslagen zou moeten worden?
Waarom zeg je dan dat ik de vraag nog een keer moet lezen. Ja, dat is het onderwerp van het topic ja, naja, niet helemaal aangezien het in de OP over arrogante mensen gaat, maar dan nog is de vraag gestoeld op onzekerheid.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat dat het onderwerp van dit topic is misschien?
Wat was nou je vraag? Want ik snap hem niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat dat het onderwerp van dit topic is misschien?
Uit Scorpie's reactie hiero:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is het onderwerp van het topic ja, naja, niet helemaal aangezien het in de OP over arrogante mensen gaat
begreep ik dat dat voor hem hetzelfde was, vandaar ook de vraag die ik hem stelde.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:10 schreef Scorpie het volgende:
Het is zelfvertrouwen, geen arrogantie.
Jammer dat hij hem blijkbaar niet snapt, nu zullen we het nooit weten, jammerdebammer...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat was nou je vraag? Want ik snap hem niet.
Nou ja, je zou de vraag anders kunnen uitleggen natuurlijk, omdat je namelijk een normale discussie aan wil gaan, en misschien begrijpt hij het dan wel. Tenminste, er vanuit gaande dat je doel is om er normaal over te discussierenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Uit Scorpie's reactie hiero:
[..]
begreep ik dat dat voor hem hetzelfde was, vandaar ook de vraag die ik hem stelde.
Alleen:
[..]
Jammer dat hij hem blijkbaar niet snapt, nu zullen we het nooit weten, jammerdebammer...
Geef je altijd zo makkelijk op als iemand je om opheldering vraagt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer dat hij hem blijkbaar niet snapt, nu zullen we het nooit weten, jammerdebammer...
Misschien...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, je zou de vraag anders kunnen uitleggen natuurlijk, omdat je namelijk een normale discussie aan wil gaan, en misschien begrijpt hij het dan wel. Tenminste, er vanuit gaande dat je doel is om er normaal over te discussieren
Altijd is wel erg vaak he?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef je altijd zo makkelijk op als iemand je om opheldering vraagt?
Ik maak op dat je dus eigenlijk geen vraag wilde stellen en/of verder in wil gaan op mijn opmerking.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien...
[..]
Altijd is wel erg vaak he?
Waarom zou ik jou dan een vraag stellen/verder ingaan op jouw opmerking als ik dat (naar jouw zeggen dan) nieteens zelf wil?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik maak op dat je dus eigenlijk geen vraag wilde stellen en/of verder in wil gaan op mijn opmerking.
Geen idee, misschien wilde je lollig zijn, of mijn opmerkingen stiekem proberen onderuit te halen. Er is maar 1 iemand die antwoord kan geven op die vraag, en dat ben ik niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom zou ik jou dan een vraag stellen/verder ingaan op jouw opmerking als ik dat (naar jouw zeggen dan) nieteens zelf wil?
En misschien wilde ik gewoon antwoord hebben op de vraag die ik je stelde?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen idee, misschien wilde je lollig zijn, of mijn opmerkingen stiekem proberen onderuit te halen. Er is maar 1 iemand die antwoord kan geven op die vraag, en dat ben ik niet.
Je bent voor een hoop dingen blind, Scorpie, maar het belangrijkste heb je tenminste wel gezien.quote:Maar goed, misschien moet je even kijken of je de vraag wil herformuleren, zodat we een leuk gesprek kunnen voeren over het verschil tussen zelfvertrouwen en arrogantie bijvoorbeeld. Of over wat zelfvertrouwen nu echt is. Of wat arrogantie is. Onderwerpen genoeg. Maar het enige wat ik je zie doen is roepen dat we het nu nooit te weten zullen komen. Tsja.
Dan is het antwoord ook vrij simpel: ik hoef niemand 'te verslaan'. Te verslaan impliceert dat iets een wedstrijd zou zijn, wat het niet is. Wedstrijden worden aangegaan door onzekere mensen die menen een strijd te moeten maken over iets wat geen strijd is, puur en alleen voor eigenbelang. Ik sta daar boven, ik heb geen 'strijd' of haantjesgedrag nodig om mijzelf een plek te geven in deze wereld.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En misschien wilde ik gewoon antwoord hebben op de vraag die ik je stelde?
En zo moeilijk was die vraag toch echt niet.
Das dus gewoon wat ik straks ook al zei maar toen was dat schijnbaar geen goeie reactie. Wel beetje jammer dat ie dan direct weer persoonlijk wordt door te roepen dat je voor een hoop dingen blind bent. Ik bedoel, het voegt zo weinig toe (maar stiekem was hij ook niet uit op een normale discussie).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan is het antwoord ook vrij simpel: ik hoef niemand 'te verslaan'. Te verslaan impliceert dat iets een wedstrijd zou zijn, wat het niet is. Wedstrijden worden aangegaan door onzekere mensen die menen een strijd te moeten maken over iets wat geen strijd is, puur en alleen voor eigenbelang. Ik sta daar boven, ik heb geen 'strijd' of haantjesgedrag nodig om mijzelf een plek te geven in deze wereld.
Ik heb dan ook nooit 'strijd' met anderen, puur omdat ik het niet zover laat komen.
Zo sta ik er ook in.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan is het antwoord ook vrij simpel: ik hoef niemand 'te verslaan'. Te verslaan impliceert dat iets een wedstrijd zou zijn, wat het niet is. Wedstrijden worden aangegaan door onzekere mensen die menen een strijd te moeten maken over iets wat geen strijd is, puur en alleen voor eigenbelang. Ik sta daar boven, ik heb geen 'strijd' of haantjesgedrag nodig om mijzelf een plek te geven in deze wereld.
Ik heb dan ook nooit 'strijd' met anderen, puur omdat ik het niet zover laat komen.
Eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Dat is anders"quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hoe praat je dat neerkijken op die mensen voor jezelf goed?
Ik zou juist zeggen; door je daar helemaal niet druk over te maken. Staat iemand ontzettend veel moeite te doen om te 'winnen' terwijl jij helemaal niet mee speelt. Kan zo iemand helemaal niet mee om gaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:38 schreef Slip het volgende:
hoe versla je mensen die beter zijn dan jou? uhm beter zijn ?
Als jij het al opgeeft omdat je weet niet te kunnen winnen, dan weet de winnaar dat wel en doet hij geen onnodige moeite en wint alsnog op alle vlakkenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zou juist zeggen; door je daar helemaal niet druk over te maken. Staat iemand ontzettend veel moeite te doen om te 'winnen' terwijl jij helemaal niet mee speelt. Kan zo iemand helemaal niet mee om gaan.
Als ik niet mee speel met het wedstrijdje omdat het een vanzelfsprekendheid is dat ik beter ben en ik dus helemaal geen wedstrijdje aan hoef te gaan dan stuur ik een hele andere vibe uit dan dat ik niet dúrf te spelen. Iemand die hier zo mee bezig is pikt dat verschil echt wel op hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:42 schreef Slip het volgende:
[..]
Als jij het al opgeeft omdat je weet niet te kunnen winnen, dan weet de winnaar dat wel en doet hij geen onnodige moeite en wint alsnog op alle vlakken
ja dan welquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ik niet mee speel met het wedstrijdje omdat het een vanzelfsprekendheid is dat ik beter ben en ik dus helemaal geen wedstrijdje aan hoef te gaan dan stuur ik een hele andere vibe uit dan dat ik niet dúrf te spelen. Iemand die hier zo mee bezig is pikt dat verschil echt wel op hoor.
Welnee. De kunst is om er überhaupt geen wedstrijd van hoeven te maken door superieur te zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:42 schreef Slip het volgende:
[..]
Als jij het al opgeeft omdat je weet niet te kunnen winnen, dan weet de winnaar dat wel en doet hij geen onnodige moeite en wint alsnog op alle vlakken
Ditquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. De kunst is om er überhaupt geen wedstrijd van hoeven te maken door superieur te zijn.
Das geen kunst. Das gewoon normaal.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. De kunst is om er überhaupt geen wedstrijd van hoeven te maken door superieur te zijn.
Lak aan hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Probeer je er zo weinig mogelijk aan te storen. Dan hebben ze geen effect (impact) op je.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik me een klein beetje afvraag na het lezen van dit topic:
Hoe kijken mensen die zichzelf zoveel beter voelen dan arrogante mensen, mensen die grapjes maken over anderen en mensen die graag vertellen hoe blij ze zijn met zichzelf eigenlijk tegen zichzelf aan?
Het valt me op dat er ronduit neergekeken wordt op 'mensen met dat soort humor' je moet ze links laten liggen, ze zijn je aandacht niet waard, ze zijn dom en lopen met de meute mee enz enz.
Hoe praat je dat neerkijken op die mensen voor jezelf goed? Gezien je zo'n hekel hebt aan mensen die op anderen neerkijken?
Ik zie het als een slechte eigenschap van die mensen. Een eigenschap die je vooral niet moet gaan lopen voeden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik me een klein beetje afvraag na het lezen van dit topic:
Hoe kijken mensen die zichzelf zoveel beter voelen dan arrogante mensen, mensen die grapjes maken over anderen en mensen die graag vertellen hoe blij ze zijn met zichzelf eigenlijk tegen zichzelf aan?
Het valt me op dat er ronduit neergekeken wordt op 'mensen met dat soort humor' je moet ze links laten liggen, ze zijn je aandacht niet waard, ze zijn dom en lopen met de meute mee enz enz.
Hoe praat je dat neerkijken op die mensen voor jezelf goed? Gezien je zo'n hekel hebt aan mensen die op anderen neerkijken?
ook geen eigenschap die je op je eigen manier na moet gaan bootsen dus?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:55 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik zie het als een slechte eigenschap van die mensen. Een eigenschap die je vooral niet moet gaan lopen voeden.
Ik ben het daar toch niet mee eens. De samenleving is nou eenmaal een apenrots en je bent dus immer bezig mensen te verslaan. In de zin van de mooie dingen veroveren of de dingen naar je hand te zetten. Al is het maar om wie bepaalt waar het bedrijfsuitje naartoe gaat of waar het overschot van de voetbalclub aan besteed gaat worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand moeten 'verslaan' als je zelfverzekerd bent? Dat doe je alleen maar als je het gevoel hebt dat je van die ander moet winnen omdat je je dan beter voelt, wat eigenlijk voortkomt uit een soort van onzekerheid.
Waarom zou je daar strijd over moeten hebben?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben het daar toch niet mee eens. De samenleving is nou eenmaal een apenrots en je bent dus immer bezig mensen te verslaan. In de zin van de mooie dingen veroveren of de dingen naar je hand te zetten. Al is het maar om wie bepaalt waar het bedrijfsuitje naartoe gaat of waar het overschot van de voetbalclub aan besteed gaat worden.
Mwah. Ligt eraan of je hogerop wil komen in een zelfbedachte chain of command.quote:Sommigen menen dat te moeten doen door vals gedrag en (meestal) misplaatste arrogantie. Wil je daar niet door overwonnen worden dan moet je dus dat soort mensen op strategische wijze kunnen aftroeven. In die zin vind ik het wel degelijk een legitieme vraag.
Het enige technische wat ik van TS vond, was in de OP en was dit stukje:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 03:55 schreef InformaQ het volgende:
Ts voelt zich zwak door zijn gebrek aan zelfvertrouwen en wil net als pestkoppen andermans zelfbeeld onderuithalen om zich beter te voelen.
Hij vraagt ons m.a.w. naar de beste pesttechnieken.
Dus geen idee hoe je tot de conclusie bent gekomen dat TS zelf anderen naar beneden wilt halen (je quote ook niks van hem waaruit dat zou blijken), maar zelf zie ik hem dat nergens zeggen..in elk geval niet in dit topic.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Maar hoe ga je met hen om? Hoe zet je je eigen irritaties jegens hen om in iets positiefs?
True story.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:46 schreef Rodulf het volgende:
Denken dat je slimmer bent dan 98 procent van de bevolking is op zichzelf al dom. No offence.
Arrogantie en narcisme is wel precies hetzelfde inderdaadquote:Op maandag 3 augustus 2015 15:14 schreef Nemephis het volgende:
Negeren.
American Sniper zo uit mijn hoofdquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:18 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Om er nog maar eens een filmquote in te gooien:
''There are three types of people in this world: sheep, wolves, and sheepdogs. Some people prefer to believe that evil doesn't exist in the world, and if it ever darkened their doorstep, they wouldn't know how to protect themselves. Those are the sheep. Then you've got predators who use violence to prey on the weak. They're the wolves. And then there are those blessed with the gift of aggression, an overpowering need to protect the flock. These men are the rare breed who live to confront the wolf. They are the sheepdog. ''
TS en zijn volgelingen zijn duidelijk de 'sheep' die hun machteloze klaagzang afsteken over de 'wolves'.
Pesten?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:24 schreef Re het volgende:
[..]
American Sniper zo uit mijn hoofdmaar je conclusie slaat natuurlijk nergens op dus als sheepdog zou ik je graag even op je plek neer willen zetten... ga ergens anders users pesten, wil je?
Exact.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
Dom is relatief natuurlijk, iedereen slim op zijn/haar eigen manier, domme mensen bestaan niet.
we zijn hier niet om mensen af te zeiken dus nee het is geen standpunt wat je hebt, meer een droevige constatering van je eigen wereldse perceptiequote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:50 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Pesten?Dus ik mag hier alleen een standpunt verkondigen als het iedereen ontziet?
Als iedereen op zijn/haar eigen manier slim is, en alle mensen zijn anders, hoe kun je dan intelligenter zijn dan 98% van de mensen?quote:
Jammer dat magnetronkoffie hier niet op reageert. Goede vraag.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
Maar je kijkt dus neer op mensen die zo zijn?
(95% vd bevolking volgens sommigen) en jij zelf bent slimmer dan 98% vd bevolking en doet dit soort dingen niet en stelt je dus boven hen?
+ het is zinloos want ze hebben n plaat voor hun kop oid?
Ook weer een politiek correcte dooddoener.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
Dom is relatief natuurlijk, iedereen slim op zijn/haar eigen manier, domme mensen bestaan niet.
Dat is niet zonder reden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:22 schreef Fascination het volgende:
[..]
Jammer dat magnetronkoffie hier niet op reageert. Goede vraag.
het grootste deel van de mensen ziet iemand anders in de spiegel.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik wist niet eens dat dit soort wedstrijdjes kennelijk bestaan
Maar goed, ik vraag me nog steeds af wat ik aangeef in m'n eerste post.
Ik zie in dit topic nl mensen posten op de manier die TS zo vervelend vindt/zegt te vinden, maar dat is dan ineens goed?
Ik snap t niet denk ik.
Of mensen nog wat doen met hun aanleg is nog maar de vraag. Sommigen komen niet eens achter dat ze aanleg voor iets hebben mede door luiheid. Dan hoor je niet echt het woord talent vallen. Vaak vergeten mensen ook de inzet erachter; veel oefenen, een vaardigheid ontwikkelen, netwerk erachter, zaken die ze moesten laten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook weer een politiek correcte dooddoener.
Bepaalde mensen hebben gewoon niet zo heel veel talenten. De natuur verdeelt dat niet evenredig.
Hier een andere vorm hoe arrogantie kan uiten, best ernstig eigenlijk. Psychische terreur.quote:'Vakantiekrachten worden steeds vaker gepest'
Vakantiekrachten worden steeds vaker gepest op de werkvloer. Ze durven deze pesterijen vaak niet uit te spreken bij hun baas.
"Tijdelijke krachten zijn wat meer gewend, maar dat maakt het niet minder erg. Ze worden echt als een bedreiging gezien door vaste werknemers. Er is hier dan dus sprake van bewust pesten. Dat is een zeer kwalijke zaak", aldus de woordvoerster.
Volgens het netwerk worden de pesterijen steeds scherper: "Vroeger stond collegialiteit bovenaan het lijstje van werknemers. Mensen voelen zich nu vooral bedreigd. De krimpende arbeidsmarkt heeft daar grote invloed op."
in dat stuk staat dat het pesten is omdat ze vakantiekrachten zien als een bedreiging, dat heeft dus totaal niets met arrogantie te maken, maar dan ook echt helemaal nietsquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:46 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Of mensen nog wat doen met hun aanleg is nog maar de vraag. Sommigen komen niet eens achter dat ze aanleg voor iets hebben mede door luiheid. Dan hoor je niet echt het woord talent vallen. Vaak vergeten mensen ook de inzet erachter; veel oefenen, een vaardigheid ontwikkelen, netwerk erachter, zaken die ze moesten laten.
---------------------------
[..]
Hier een andere vorm hoe arrogantie kan uiten, best ernstig eigenlijk. Psychische terreur.
Doorzettingsvermogen is ook al een van die mogelijke talenten die niet iedereen heeft gekregen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:46 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Of mensen nog wat doen met hun aanleg is nog maar de vraag. Sommigen komen niet eens achter dat ze aanleg voor iets hebben mede door luiheid. Dan hoor je niet echt het woord talent vallen. Vaak vergeten mensen ook de inzet erachter; veel oefenen, een vaardigheid ontwikkelen, netwerk erachter, zaken die ze moesten laten.
Beide kunnen prima samen, of als uiting ervan.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
in dat stuk staat dat het pesten is omdat ze vakantiekrachten zien als een bedreiging, dat heeft dus totaal niets met arrogantie te maken, maar dan ook echt helemaal niets![]()
Doorzettingsvermogen heb ik nooit als talent gezien, maar niet iedereen kan inderdaad veel doorzetten. Zeker waar.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doorzettingsvermogen is ook al een van die mogelijke talenten die niet iedereen heeft gekregen.
Ja man, zelfs als ze NIET lelijk en dik zijn moet je zeggen dat ze dik en lelijk zijn, want dát is de waarheid natuurlijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:49 schreef tiffanyxx19 het volgende:
Zeg hun de waarheid
Arrogante wijfen moet je zeggen dat ze lelijk zijn en dik daar kunnen ze niet tegen.
Qua mannen weet ik niet
Ja sowieso want als je dat zecht kunnen ze niet tegen en dan heb je zequote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja man, zelfs als ze NIET lelijk en dik zijn moet je zeggen dat ze dik en lelijk zijn, want dát is de waarheid natuurlijk
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:27 schreef tiffanyxx19 het volgende:
[..]
Ja sowieso want als je dat zecht kunnen ze niet tegen en dan heb je ze
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |