abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154931145
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik me een klein beetje afvraag na het lezen van dit topic:

Hoe kijken mensen die zichzelf zoveel beter voelen dan arrogante mensen, mensen die grapjes maken over anderen en mensen die graag vertellen hoe blij ze zijn met zichzelf eigenlijk tegen zichzelf aan?
Het valt me op dat er ronduit neergekeken wordt op 'mensen met dat soort humor' je moet ze links laten liggen, ze zijn je aandacht niet waard, ze zijn dom en lopen met de meute mee enz enz.
Hoe praat je dat neerkijken op die mensen voor jezelf goed? Gezien je zo'n hekel hebt aan mensen die op anderen neerkijken? :@
Ik zie het als een slechte eigenschap van die mensen. Een eigenschap die je vooral niet moet gaan lopen voeden.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_154932505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:55 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik zie het als een slechte eigenschap van die mensen. Een eigenschap die je vooral niet moet gaan lopen voeden.
ook geen eigenschap die je op je eigen manier na moet gaan bootsen dus?

Wat jij hier zegt is prima, dat is al iets anders dan de voorbeelden die ik aanhaalde en ook gelezen heb.
compact en kleverig.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:57:30 #228
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154932567
gewoon jaloers zijn op een ander zijn perfecte leven
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:32:41 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154933477
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand moeten 'verslaan' als je zelfverzekerd bent? Dat doe je alleen maar als je het gevoel hebt dat je van die ander moet winnen omdat je je dan beter voelt, wat eigenlijk voortkomt uit een soort van onzekerheid.
Ik ben het daar toch niet mee eens. De samenleving is nou eenmaal een apenrots en je bent dus immer bezig mensen te verslaan. In de zin van de mooie dingen veroveren of de dingen naar je hand te zetten. Al is het maar om wie bepaalt waar het bedrijfsuitje naartoe gaat of waar het overschot van de voetbalclub aan besteed gaat worden.

Sommigen menen dat te moeten doen door vals gedrag en (meestal) misplaatste arrogantie. Wil je daar niet door overwonnen worden dan moet je dus dat soort mensen op strategische wijze kunnen aftroeven. In die zin vind ik het wel degelijk een legitieme vraag.
pi_154933888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben het daar toch niet mee eens. De samenleving is nou eenmaal een apenrots en je bent dus immer bezig mensen te verslaan. In de zin van de mooie dingen veroveren of de dingen naar je hand te zetten. Al is het maar om wie bepaalt waar het bedrijfsuitje naartoe gaat of waar het overschot van de voetbalclub aan besteed gaat worden.
Waarom zou je daar strijd over moeten hebben?
Gewoon stemmen, meeste stemmen voor wint.

quote:
Sommigen menen dat te moeten doen door vals gedrag en (meestal) misplaatste arrogantie. Wil je daar niet door overwonnen worden dan moet je dus dat soort mensen op strategische wijze kunnen aftroeven. In die zin vind ik het wel degelijk een legitieme vraag.
Mwah. Ligt eraan of je hogerop wil komen in een zelfbedachte chain of command.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2015 18:48:15 ]
pi_154947521
Ts voelt zich zwak door zijn gebrek aan zelfvertrouwen en wil net als pestkoppen andermans zelfbeeld onderuithalen om zich beter te voelen.

Hij vraagt ons m.a.w. naar de beste pesttechnieken.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 04:13:40 #232
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_154947618
Veel sociopaten en psychopaten in de wereld TS. Mijn advies: vermijden en anders jezelf emotioneel afschermen dan wel voor jezelf opkomen door ze onderuit te halen met kritische vragen en de spiegel voorhouden. Maak ze maar belachelijk. Hoe ouder je bent hoe beter dat lukt.
pi_154948309
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 03:55 schreef InformaQ het volgende:
Ts voelt zich zwak door zijn gebrek aan zelfvertrouwen en wil net als pestkoppen andermans zelfbeeld onderuithalen om zich beter te voelen.

Hij vraagt ons m.a.w. naar de beste pesttechnieken.
Het enige technische wat ik van TS vond, was in de OP en was dit stukje:
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Maar hoe ga je met hen om? Hoe zet je je eigen irritaties jegens hen om in iets positiefs? :?
Dus geen idee hoe je tot de conclusie bent gekomen dat TS zelf anderen naar beneden wilt halen (je quote ook niks van hem waaruit dat zou blijken), maar zelf zie ik hem dat nergens zeggen..in elk geval niet in dit topic.

Ik ben wel benieuwd waar je hebt gelezen dat het TS gaat om het m.a.w. aanleren van de beste pesttechnieken?

Door te zeggen dat TS zich zwak voelt (serieus, hoe kan iemand als jij weten wat hij voelt? Je kunt toch niet serieus zoiets zeggen en denken dat dat echt klopt?) door een gebrek aan zelfvertrouwen, ga je voorbij aan de sfeer die door vele anderen in dit topic uitgedragen wordt, namelijk dat de beste manier toch is om zulke mensen zoveel mogelijk te negeren.

Dit heeft niks met een gebrek aan zelfvertrouwen te maken, maar eerder met de ervaring dat velen hebben ervaren dat er tegenin gaan, zinloos is gebleken.
pi_154949664
Maar je kijkt dus neer op mensen die zo zijn?
(95% vd bevolking volgens sommigen) en jij zelf bent slimmer dan 98% vd bevolking en doet dit soort dingen niet en stelt je dus boven hen?

+ het is zinloos want ze hebben n plaat voor hun kop oid?
compact en kleverig.
pi_154954516
Denken dat je slimmer bent dan 98 procent van de bevolking is op zichzelf al dom. No offence.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 13:53:01 #236
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_154954709
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:46 schreef Rodulf het volgende:
Denken dat je slimmer bent dan 98 procent van de bevolking is op zichzelf al dom. No offence.
True story.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 6 augustus 2015 @ 14:31:32 #237
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_154955584
Dom is relatief natuurlijk, iedereen slim op zijn/haar eigen manier, domme mensen bestaan niet.

En wat scorp al zei, iemand willen verslaan is voor mensen die zelf iets te kort komen, gewoon niet meedoen een dat soort spelletjes.
pi_154955881
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik in zo'n strijd verwikkeld ben geraakt. Misschien ligt het dus ook een beetje aan jezelf.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:02:25 #239
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_154956410
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:14 schreef Nemephis het volgende:
Negeren.
Het leuke is dat sommige narcisten daar absoluut niet tegen kunnen.
Arrogantie en narcisme is wel precies hetzelfde inderdaad
pi_154956541
Topic doorgelezen en tot de conclusie gekomen dat de discussies volledig langs elkaar heen lopen omdat er geen eenduidig, duidelijk afgebakend beeld van de 'arrogante medemens' bestaat. Dat moet sowieso het uitgangspunt zijn: wanneer ben je arrogant? Voor sommigen ben je al arrogant als je iemand op ludieke wijze bespot, anderen hebben het gelijk over machtsbeluste haantjes die zonder moreel kompas al naar beneden trappend hun weg banen naar de top van hun zeepbel.

Voor de eerste categorie, wat ben je voor een slappeling als je niet tegen een honend grapje op feestjes kan. Gebrek aan zelfspot en humor. Van die mensen die alleen maar op politiek correcte wijze met elkaar omgaan. :r En als gevolg daarvan zichzelf superieur wanen, verblind door hun eigen schijnheiligheid. Als iemand bijvoorbeeld dik is, dan denk je dat toch ook of niet soms? Diegene weet dat zelf ook wel.

Verder eens met Hexagon dat je de echte haantjes lang niet altijd kunt vermijden. Je kunt ze hoogstens weten uit je vriendenkring (al gaat dit soms ook behoorlijk moeilijk als je in een gemeenschappelijke vriendengroep zit). Als je iets wil bereiken op maatschappelijk gebied, zul je toch echt soms tegen dit soort figuren moeten opboksen. Als je deze confrontatie uit de weg gaat, ben je m.i. gewoon een angstig, slap mannetje dat zijn vluchtgedrag probeert te camoufleren door zich morele superioriteit aan te meten. Vaak kun je de haantjes overwinnen door ze simpelweg te wijzen op hun eigen mankementen, maar 'sometimes the good guys gotta do bad things to make the bad guys pay'. 8-)
pi_154956819
Om er nog maar eens een filmquote in te gooien:

''There are three types of people in this world: sheep, wolves, and sheepdogs. Some people prefer to believe that evil doesn't exist in the world, and if it ever darkened their doorstep, they wouldn't know how to protect themselves. Those are the sheep. Then you've got predators who use violence to prey on the weak. They're the wolves. And then there are those blessed with the gift of aggression, an overpowering need to protect the flock. These men are the rare breed who live to confront the wolf. They are the sheepdog. ''

TS en zijn volgelingen zijn duidelijk de 'sheep' die hun machteloze klaagzang afsteken over de 'wolves'.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:24:48 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154956999
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:18 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Om er nog maar eens een filmquote in te gooien:

''There are three types of people in this world: sheep, wolves, and sheepdogs. Some people prefer to believe that evil doesn't exist in the world, and if it ever darkened their doorstep, they wouldn't know how to protect themselves. Those are the sheep. Then you've got predators who use violence to prey on the weak. They're the wolves. And then there are those blessed with the gift of aggression, an overpowering need to protect the flock. These men are the rare breed who live to confront the wolf. They are the sheepdog. ''

TS en zijn volgelingen zijn duidelijk de 'sheep' die hun machteloze klaagzang afsteken over de 'wolves'.
American Sniper zo uit mijn hoofd :o maar je conclusie slaat natuurlijk nergens op dus als sheepdog zou ik je graag even op je plek neer willen zetten... ga ergens anders users pesten, wil je?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_154957062
Gewoon negeren. Laten merken dat jij ook dingen te vertellen hebt of ergens heel goed in bent. En anders if you can't beat them then join them. Dus als hij heel erg opschept over iets wat ie heeft gedaan zeg dan (met humor eventueel) dat jij ook zoiets gedaan hebt maar met een minder resultaat of op een andere manier. Hierdoor raken ze vaak wat van slag (ja ook arrogante mensen zijn maar mensen met tekortkomingen) maar ze hebben ook wel enige bewondering voor je omdat je op 'hun' terrein komt.
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
pi_154957492
quote:
3s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:24 schreef Re het volgende:

[..]

American Sniper zo uit mijn hoofd :o maar je conclusie slaat natuurlijk nergens op dus als sheepdog zou ik je graag even op je plek neer willen zetten... ga ergens anders users pesten, wil je?
Pesten? :') Dus ik mag hier alleen een standpunt verkondigen als het iedereen ontziet?
pi_154959834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:31 schreef S95Sedan het volgende:
Dom is relatief natuurlijk, iedereen slim op zijn/haar eigen manier, domme mensen bestaan niet.
Exact.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:51:04 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154960446
quote:
15s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:50 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Pesten? :') Dus ik mag hier alleen een standpunt verkondigen als het iedereen ontziet?
we zijn hier niet om mensen af te zeiken dus nee het is geen standpunt wat je hebt, meer een droevige constatering van je eigen wereldse perceptie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_154960491
Communicatie beperken tot wat nodig is, verder negeren en niet druk om maken. Als jij het ziet zien anderen het ook.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 17:59:58 #248
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_154960638
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Exact.
Als iedereen op zijn/haar eigen manier slim is, en alle mensen zijn anders, hoe kun je dan intelligenter zijn dan 98% van de mensen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_154960741
Domme mensen bestaan wel, als we het hebben over intellectueel beperkt. Dat betekent niet dat mensen niet waardevol kunnen zijn; er zijn vele verschillende manieren om bij te dragen aan de maatschappij en/of aan iemand's leven/geluk. Het is geen vrijbrief om intellectueel uitgedaagde mensen in een verdomhoekje te stoppen, te pesten of weetikveelwat, net als eigenlijk met elke andere beperking die een mens zou kunnen hebben. Maar er bestaan 'domme' mensen, niet iedereen is 'slim'. Maar dat is dus niet erg.
Ja doei.
pi_154961142
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
Maar je kijkt dus neer op mensen die zo zijn?
(95% vd bevolking volgens sommigen) en jij zelf bent slimmer dan 98% vd bevolking en doet dit soort dingen niet en stelt je dus boven hen?

+ het is zinloos want ze hebben n plaat voor hun kop oid?
Jammer dat magnetronkoffie hier niet op reageert. Goede vraag.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')