Ja, die hebben ze volgens hen niet. En anders "is het gewoon niet zo punt uit". (Redenerent vanuit hen)quote:
quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:16 schreef 2NutZ het volgende:
Je heb die macht of je hebt het niet. Jij bent zo'n persoon, TS, die dat niet bezit. Je past beter in de rol van machteloos schaap.
Nee, is ook zo. Zit alleen in een groepje waar zo'n kerel in zit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:13 schreef Argento het volgende:
je kunt proberen je er niet zo druk om te maken. Je gaat kennelijk toch niet vrijwillig met zulke mensen om dus als je dan ns onvrijwillig met ze te maken krijgt duurt het vast niet lang en bijt je maar even door de zure appel heen. Niet overal meteen een probleem van maken. Soms zijn de dingen zoals ze zijn.
Ik waardeer je instelling.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:19 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]![]()
Zulke mensen zijn gedrochten, sorry hoor.
Als ik later veel geld heb ga ik een boel doneren.
Ik ben 19, is dat al te oud?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:20 schreef H-blast het volgende:
TS, je bent te oud om te leren deze mensen te verslaan.
Misschien kan jeje energie beter in een cursus 'arrogantie' steken.
If you can't beat them, join them. Succes!
Negeren is vaak zo'n krachtig psychologisch wapen, daar kun je de grootste trots mee krenken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:14 schreef Nemephis het volgende:
Negeren.
Het leuke is dat sommige narcisten daar absoluut niet tegen kunnen.
Nou overal en wanneer maar mogelijk:quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:40 schreef Copycat het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd in welke situaties die door TS als arrogant aangemerkte personen zich asociaal gedragen en hoe zich dat dan uit.
Is hij niet hartstikke onzeker? Maar negeren is oké, er grapjes over maken zodat hij zich wat minder gefuckingweldig vindt is ook leuk, het gesprek aangaan of uit de groep stappen. Als het weer dezelfde is als dat andere topic zou ik inderdaad maar gewoon even denken aan uit de whatsapp gaan en een ander groepje opstarten. Je bent toch niet de enige die zich eraan stoort?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Nou overal en wanneer maar mogelijk:
-Altijd de luidste zijn; lawaai maken
-Anderen kleineren bij minste of geringste
-Zichzelf constant lof geven en complimenteren
-Opscheppen over zijn 'daden'
Je mag jezelf best oké vinden, maar moet je dat ook steeds benadrukken? Moer je anderen kleineren omdat "jij zoveel beter bent"?
Ik vind mezelf een 'goed mens', maar hou dat voor mezelf (tenzij er nadrukkelijk over gesproken wordt)
Onzeker komt hij niet over.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Is hij niet hartstikke onzeker? Maar negeren is oké, er grapjes over maken zodat hij zich wat minder gefuckingweldig vindt is ook leuk, het gesprek aangaan of uit de groep stappen. Als het weer dezelfde is als dat andere topic zou ik inderdaad maar gewoon even denken aan uit de whatsapp gaan en een ander groepje opstarten. Je bent toch niet de enige die zich eraan stoort?
Als iemand enkel op zijn eigen loftrompet aan het blazen is vind ik het wel een sterk teken voor onzekerheid hoor. Maar inderdaad, jij kent hem beter dan wie dan ook hier op het forum dus wie weet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:59 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Onzeker komt hij niet over.
Het is inderdaad 1 van dat andere topic![]()
Ik zie hem niet zo vaak maar als hij zo doet zeg ik er zeker wat van!
Dat soort mensen loop je toch met een grote boog omheen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Je mag jezelf best oké vinden, maar moet je dat ook steeds benadrukken? Moet je anderen kleineren omdat "jij zoveel beter bent"?
Ik vind mezelf heus een 'goed mens', maar hou dat voor mezelf (tenzij er nadrukkelijk over gesproken wordt).![]()
Grapjes over maken, bijv. dat het net zo lekker rustig was voordat hij er was.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Gewoon aangeven wanneer jij het ongepast vindt.quote:-Anderen kleineren bij minste of geringste
Nogal vaag zonder context, maar wederom gewoon grapjes over maken. En dan niet te laag gaan, maar gewoon luchtig.quote:-Zichzelf constant lof geven en complimenteren
Laten gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Je mag jezelf best oké vinden, maar moet je dat ook steeds benadrukken? Moet je anderen kleineren omdat "jij zoveel beter bent"?
Ik vind mezelf heus een 'goed mens', maar hou dat voor mezelf (tenzij er nadrukkelijk over gesproken wordt).![]()
Opgelost. Deze post uitprinten en als leidraad gebruiken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:21 schreef Chai het volgende:
Als je denkt in termen van verslaan heb je imo sws al de verkeerde houding, maar als je er toch mee te dealen hebt en het is geen zakelijke relatie of zo:
[..]
Grapjes over maken, bijv. dat het net zo lekker rustig was voordat hij er was.
[..]
Gewoon aangeven wanneer jij het ongepast vindt.
[..]
Nogal vaag zonder context, maar wederom gewoon grapjes over maken. En dan niet te laag gaan, maar gewoon luchtig.
Alleen doen trouwens als je niet zuur overkomt en er niet de sfeer mee bederft. Op dat kleineren na dan, daar mag je best op je strepen gaan staan dat je dat onfatsoenlijk vindt.
Zoveel mogelijk ontwijken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Af en toe krijg ik te maken met dit soort mensen. Deze vinden zichzelf altijd prachtig en laten dat ook weten.
Wat anderen aangaat interesseert hen geen bal, en gaan louter in op contact wanneer zij daar baat bij zouden hebben.
Ik kan absoluut niet tegen zulke mensen, daar ik zelf bescheiden ben en mezelf niet altijd maar op de voorgrond plaats. Maar hoe ga je met hen om? Hoe zet je je eigen irritaties jegens hen om in iets positiefs?
Hen terechtwijzen op hun asociale gedrag werkt niet, zij hebben immers totale lak aan wat jij vindt. Daarnaast is het niet altijd mogelijk om ze te ontlopen.
Hoe gaan jullie daarmee om?
Soms ontkom je niet aan dit soort mensen, dus ik begrijp de vraag van TS wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:50 schreef ems. het volgende:
Waarom zou je überhaupt omgaan met mensen waar je je aan ergert? Het probleem in deze is ook niet zozeer de vermeende arrogantie van je omgeving, maar meer dat jij je daar iets van aantrekt.
Die zijn meestal lelijkquote:Op maandag 3 augustus 2015 15:26 schreef AgLarrr het volgende:
Wat is er mis met mensen die zichzelf prachtig vinden?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:29 schreef DiceMan het volgende:
Als je nooit scheldt ga je ook niet winnen van mensen die vaak schelden bijvoorbeeld
Nee, dat vind ik niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:33 schreef Elan het volgende:
Door te werken aan je zelfbeeld.
Probleem ligt bij jou, kennelijk intimideren ze je met hun gedrag of voel je je geïntimideerd.
Waarom zou je dat willen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Arrogantie is vaak een teken van onzekerheid. Probeer zo'n arrogant joch maar eens te doorgronden.
Bwa, niet zo vaak als wordt beweerd, heb ik zo de indruk en ervaring. Is meestal echt wel uit betweterigheid en geloven dat zij de waarheid, schoonheid en intelligentie impact hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Arrogantie is vaak een teken van onzekerheid. Probeer zo'n arrogant joch maar eens te doorgronden.
Klopt wat je schrijft, en juist daarom moet je zo efficient mogelijk ervoor zorgen dat dit soort volk zo min mogelijk invloed op jouw leven kan uitoefenen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet.
Er wordt overigens veel te veel toegeschreven aan (mogelijke) onzekerheid bij een slachtoffer, of iemand die ergens last van ondervindt. Schuif dat maar terug naar de "dader" of arrogante zak zelf. Overigens is onzekerheid geen reden om iemand te gebruiken/plat te lopen of in erge mate schade toe te brengen.
De arrogante zak dient hier te anders te handelen, niet TS.
Probleem met arrogante zakken en ander tuig dat overtuigd is niets fout te doen (ook ellendig aan psychopaten); ze gaan het niet doen en alleen extremen zouden hen kunnen stoppen.
Misschien vallen ze ooit door enorme tegenslag van hun schavot. Dus wachten op karma, als je erin gelooft. Of zoals bij psychopaten, wachten tot ze een fout maken en overzien waar jij hen kan terug pakken.
Narcistische mensen kun je vrij eenvoudig pareren door ze te negeren dan wel door ze voor schut te zetten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet.
Er wordt overigens veel te veel toegeschreven aan (mogelijke) onzekerheid bij een slachtoffer, of iemand die ergens last van ondervindt. Schuif dat maar terug naar de "dader" of arrogante zak zelf. Overigens is onzekerheid geen reden om iemand te gebruiken/plat te lopen of in erge mate schade toe te brengen.
Waarom er van uit gaan dat een ander voor jou zal veranderen, je weet zelf dat dit soort opvattingen verre van realistisch zijn.quote:De arrogante zak dient hier te anders te handelen, niet TS.
En ondertussen lekker als een verzuurde kut door het leven gaan en je af laten bekken door zulke mensen?quote:Probleem met arrogante zakken en ander tuig dat overtuigd is niets fout te doen (ook ellendig aan psychopaten); ze gaan het niet doen en alleen extremen zouden hen kunnen stoppen.
Misschien vallen ze ooit door enorme tegenslag van hun schavot. Dus wachten op karma, als je erin gelooft. Of zoals bij psychopaten, wachten tot ze een fout maken en overzien waar jij hen kan terug pakken.
Klopt, soms is het familie of zijn het mensen op werk. In hun gevallen zou ik de druktemaker in kwestie dus gewoon dood negeren tenzij ik iets van hem moet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Soms ontkom je niet aan dit soort mensen, dus ik begrijp de vraag van TS wel.
Zeker niet, maar ik heb er al 20 jaar geen last meer van. Doe ik toch iets goedquote:Je moet de oneindige trollerlollerigheid van de gemiddelde arrogante volidioot niet onderschatten (en zeker ook hun talrijkheid niet).
Serieus, als je dat 20 jaar weet vol te houden, dan ben je een nog grotere master dan ik!quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Klopt, soms is het familie of zijn het mensen op werk. In hun gevallen zou ik de druktemaker in kwestie dus gewoon dood negeren tenzij ik iets van hem moet.
[..]
Zeker niet, maar ik heb er al 20 jaar geen last meer van. Doe ik toch iets goed
Ja dit dus.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:43 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet.
De arrogante zak dient hier te anders te handelen, niet TS.
Probleem met arrogante zakken en ander tuig dat overtuigd is niets fout te doen (ook ellendig aan psychopaten); ze gaan het niet doen en alleen extremen zouden hen kunnen stoppen.
Nog even en als je gepest en geïntimideerd wordt, vraag je er zelf omquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:03 schreef Elan het volgende:
Beetje een gebrek aan gevoel voor eigenwaarde dat je je als rechtschapen individu door de eerste beste bully op de kast laat jagen vind je ook niet?
Er zijn geen oplossingen voor dit probleemquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:23 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Nog even en als je gepest en geïntimideerd wordt, vraag je er zelf om![]()
Iemand arrogant onschadelijk maken, kan als die op jouw niveau functioneert, en je met meerdere getuigen een plan hebt dat te doen. Zoniet zal de rest van de groep wegkijken en het hun probleem niet vinden.
Een arrogante populaire leerling, baas, leerkracht, opvoeder, politicus, enz... kortom in machtigere positie, die kunnen heel lang en heel fel terroriseren, hoor.
Niks schaap of onzekerheid, of je had maar dit of dat, wat ben je zwak je zo te laten doen??
Altijd wel makkelijk om zo te reageren natuurlijk, ipv oplossingen te zoeken.
Draai de boel om en begin over bovenstaande, en dan het liefst waar iedereen bij is. Zeg er maar bij dat zijn onzekerheden maskeren door zich op te blazen een beetje erg doorzichtig is. En dat je het wel begrijpt waarom hij dit doet, en er uiteraard altijd een luisterend oor te vinden is bij jou!quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |