hij is vast onzekerquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:27 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Ja is ook een beetje mijn situatie.
Iedereen vind hem een arrogante kut maar toch blijft hij er altijd bij...
Ik ben homo trouwens volgens hem.
Ik weet niet of je arrogant bent (naar eigen zeggen wel), maar wat jij zegt, lijkt idd te kloppen, het lijkt niks uit te maken wat je tegen zoiemand zegt, het is alsof je tegen een muur praat...alleen zit er op deze muur een luidspreker die een bandje laat afgaan over hoe geweldig deze muur wel niet is (en desnoods hoe stom andere muren zijn).quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ben regelmatig ronduit arrogant als je miij "verslaat" zal ik het waarschijnlijk niet eens door hebben of het zal mij weinig interesseren.
Je haalt hier wel meerdere dingen door elkaar he?quote:1000 keer liever arrogante mensen die zichzelf op de voorgrond durven plaatsen dan van dat laffe vals bescheiden volk wat alleen maar wat voor zich uit durft te mompelen. Wie ooit heeft bedacht dat bescheidenheid een deugd is is een idioot.
Dit!quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:33 schreef Yiwei het volgende:
Arrogante en narcistische mensen kan je niet verslaan, je moet niet beginnen aan iets wat kansloos is. Ik heb er een paar in mijn familie en kennis kring![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Uit ervaring vertel ik dat je gewoon moet focussen op je eigen leven; doen wat je leuk vindt, je doelen proberen te behalen, geld verdienen, op vakantie, vrienden blijven maken enzo. Zorg voor genoeg ontspanning en doe zaken waar je energie van krijgt. Eventuele klappen komen dan minder hard aan.
Jij hebt nog geluk gehad dat het iemand is die er niet toe doet, dus je kan van diegene afkomen en zeggen wat je wilt. Alhoewel het laatste je niet wordt aangeraden, de echte narcistische personen laten het er niet zomaar bij zitten dat je hun imago schaadt, hier ga je voor boeten. Algemeen advies: neem je verlies en ga door met je leven. Sowieso is het altijd prettiger om je jezelf te laten bevinden onder dezelfde soort mensen. Blijf dus nieuwe vrienden maken.
Arrogant is altijd een verwaand onjuist idee dat je beter bent dan een ander. Als je echt beter bent dan een ander, heet dat (denk ik?) eerder zelfverzekerdheid ipv arrogantie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:37 schreef Re het volgende:
met een beetje arrogantie lijkt me helgeel niets mis trouwens, wanneer het narcisme wordt lijkt me het pathologisch worden en ach dat is ook maar een psychische aandoening
soms ben je ook gewoon beter, hoe noem je het dan? Je hoeft alleen niet op anderen neer te kijken, maar dat noem ik geen arrogantie ... de voorbeelden hierboven zijn gewoon narcistische persoonlijkhedenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
Arrogant is altijd een verwaand onjuist idee dat je beter bent dan een ander.
Heb ik toch al geschreven in de post die je zelf al gequote hebt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:47 schreef Re het volgende:
[..]
soms ben je ook gewoon beter, hoe noem je het dan?
Edit: ff reageren op de rest nog:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je echt beter bent dan een ander, heet dat (denk ik?) eerder zelfverzekerdheid ipv arrogantie.
Er is eigenlijk vrijwel nooit een reden om zomaar op iemand neer te kijken, tenzij die (vaak specifieke) reden er juist wel is, maar dan is er in het verleden al het 1 en ander gebeurd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:47 schreef Re het volgende:
[..]
Je hoeft alleen niet op anderen neer te kijken, maar dat noem ik geen arrogantie ... de voorbeelden hierboven zijn gewoon narcistische persoonlijkheden
Hoe rijm je dat met je uitspraak dat jij slimmer bent dan 98% van de mensen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Arrogant is altijd een verwaand onjuist idee dat je beter bent dan een ander. Als je echt beter bent dan een ander, heet dat (denk ik?) eerder zelfverzekerdheid ipv arrogantie.
Arrogantie is ook neerkijken op anderen (automatisch, dus ook als dat onterecht is).
Je kunt ook bluffen dat je iets beter kan of doet dan een ander, maar ook dan is het volgens mij geen arrogantie.
Arrogant zijn is meer een karaktereigenschap en m.i. altijd slecht.
Precies.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:26 schreef jogy het volgende:
Sarcasme werkt best goed. Als ze dan toch zo arrogant zijn hebben ze het nog niet eens door en heb je ook een beetje lol.
Negeren, uitsluiten, geen reaktie geven, je schouders ophalen en alleen t hoognodige teruggeven als je ermee te maken hebt, kan vrijwel niemand tegen en lui die zichzelf geweldig vinden al helemaal nietquote:
Tsja, ik heb ook zo'n meisje in m'n klas. Of eigenlijk had, klassen zijn veranderd. Als ze je nodig heeft, is ze er ineens, en als ze je niet nodig heeft, negeert ze je keihard. Ook vindt ze zichzelf geweldig en beter dan anderen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:45 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Nou overal en wanneer maar mogelijk:
-Altijd de luidste zijn; lawaai maken
-Anderen kleineren bij minste of geringste
-Zichzelf constant lof geven en complimenteren
-Opscheppen over zijn 'daden'
Je mag jezelf best oké vinden, maar moet je dat ook steeds benadrukken? Moet je anderen kleineren omdat "jij zoveel beter bent"?
Ik vind mezelf heus een 'goed mens', maar hou dat voor mezelf (tenzij er nadrukkelijk over gesproken wordt).![]()
Blijkbaar niet vervelend genoeg of ze is gewoon heel lekker en/of kan geweldig pijpen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:42 schreef netchip het volgende:
Oh ja, zelfs haar vriendje vindt haar gedrag vervelend. Iedereen vindt haar eerst super aardig (ik ook) maar na een paar maanden komen ze erachter dat ze een bitch is.
Vooral dat ja.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Blijkbaar niet vervelend genoeg of ze is gewoon heel lekker en/of kan geweldig pijpen.
Dat plaatst direct jouw hele probleem met haar in een heel ander daglicht.quote:
Hoe bedoel je? Dat laatste heb ik niet persoonlijk meegemaakt, maar voldoende gehoord van die jongen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat plaatst direct jouw hele probleem met haar in een heel ander daglicht.
Idd, iets met jezelf (en wellicht anderen) proberen te overtuigen enzo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:01 schreef ssebass het volgende:
Ach ik vind het altijd een zwaktebod. Als je expliciet moet melden hoe geweldig je wel niet bent dan zal dit wel meevallen
Nee, ik bedoel dat het zomaar zou kunnen zijn dat je je ergens toch aangetrokken voelt tot haar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef netchip het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat laatste heb ik niet persoonlijk meegemaakt, maar voldoende gehoord van die jongen.
Oh ja, ik was eerst verliefd op haar. En m'n vrienden zeggen dat zij daarvoor op mij verliefd was, maar dat ik niets doorhad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat het zomaar zou kunnen zijn dat je je ergens toch aangetrokken voelt tot haar.
Mja. Dan wordt dat hele verhaal dat ze arrogant is een beetje anders he.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:08 schreef netchip het volgende:
[..]
Oh ja, ik was eerst verliefd op haar. En m'n vrienden zeggen dat zij daarvoor op mij verliefd was, maar dat ik niets doorhad.
Maar ze is het wel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja. Dan wordt dat hele verhaal dat ze arrogant is een beetje anders he.
Mja, dat zegt niet zo heel veel. Ik hou er wel van als mensen een beetje arrogant zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:14 schreef netchip het volgende:
[..]
Maar ze is het wel.Dat zeggen heel veel mensen.
Op het 1e gezicht wel, maar ik weet niet of dit wel de kern raakt van wat ze eigenlijk willen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:43 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Precies.
'Goh ja joh, wat goed van jou. Ik kijk echt ontzettend tegen je op. Ik wou dat ik zo goed was als jij. Ik denk niet dat er iemand bestaat die succesvoller is dan jij.'
En dan kijken ze je aan van
Maar dat is toch eigenlijk wat ze willen horen. Geef het ze. Ze vragen erom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |