Pech voor hen dan. Ze vragen er gewoon om met die rothouding. Meestal zoeken die lui ook jou zwakheden op, en maken ze daar 'grapjes' over om zichzelf in een nog beter daglicht te zetten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op het 1e gezicht wel, maar ik weet niet of dit wel de kern raakt van wat ze eigenlijk willen.
Blijkbaar geeft het hun een soort van voldoening, maar zodra ze merken dat je hun in de zeik zit te nemen (vooral als anderen jou horen praten en met jou mee gaan lachen of meeknikken ofzo), weet ik niet of ze daar dan nog steeds even tevreden mee zouden zijn.
Hier besloot ik al om niet de belangrijke en goeie delen van jouw post te onderstrepen of te accentueren, want dan moet ik dat bij je hele post gaan doenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:09 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Pech voor hen dan. Ze vragen er gewoon om met die rothouding. Meestal zoeken die lui ook jou zwakheden op, en maken ze daar 'grapjes' over om zichzelf in een nog beter daglicht te zetten.
Als je zo zeker van jezelf bent, loop je dat ook niet overal te verkondigen en/of anderen naar beneden te halen.
Eenzame_katquote:Neem mijn broer. Hij hoefde haast niks te doen voor zn vwo, profiel n&g en n&t met eco, haalde goede cijfers en gaat nu een mooie studie doen op de uni waar hij ontzettend veel mee kan verdienen. Hij is een erg stille jongen, houdt alles voor zichzelf maar fixt zijn dingen prima. Loopt niet te schreeuwen hoe goed hij is. Neem dan een van zijn vrienden. Schreeuwt het hardst, vind zichzelf helemaal geweldig (en drinkt het meeste bier.) eigenlijk staat hij heel zwak er voor en schreeuwt hij wss z'n onzekerheid weg.
Voor dat soort mensen als mijn broer heb ik meer respect. Gewoon je eigen ding doen. Die mensen die bevestiging zoeken bij anderen door zo arrogant mogelijk te doen, verdienen zo'n reactie zoals hierboven ook. Dan leren ze dat ze zichzelf eens wat in mogen perken en dat je je eigenwaarde aan jezelf moet koppelen en niet aan de bevestiging van anderen.
Ja een beetje warrig verhaal maar het diende als voorbeeldquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hier besloot ik al om niet de belangrijke en goeie delen van jouw post te onderstrepen of te accentueren, want dan moet ik dat bij je hele post gaan doen
[..]
Eenzame_kat
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het eens ben met alles wat je hier geschreven hebt, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Respect!
Edit: En ja, ze zoeken bewust je zwakheden op om vervolgens jou het zwijgen op te leggen.
Ik probeer me verre van dit soort mensen te houden, maar dat is niet altijd even makkelijk
Taser kopen en afschieten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:19 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Ja een beetje warrig verhaal maar het diende als voorbeeld
Of zit je mij nu ook complimenten te geven omdat ik ook stiekem arrogant ben en jij de tactiek toepast?
Heb ook van die vriendinnen. Dan maken ze tussendoor even zo'n 'opmerking' om jou even op de plek te zetten. Bv iets in de trant van: maar jij hebt dit en dit nog steeds niet, hoelang gaat het duren.' En dan 'grappig' bedoeld.
Echt om te kotsen. Neem je toch ook niet serieus. Onzekere mensen.
Niet warrig, jouw verhaal is superduidelijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:19 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Ja een beetje warrig verhaal maar het diende als voorbeeld
Of zit je mij nu ook complimenten te geven omdat ik ook stiekem arrogant ben en jij de tactiek toepast?
Heb ook van die vriendinnen. Dan maken ze tussendoor even zo'n 'opmerking' om jou even op de plek te zetten. Bv iets in de trant van: maar jij hebt dit en dit nog steeds niet, hoelang gaat het duren.' En dan 'grappig' bedoeld.
Echt om te kotsen. Neem je toch ook niet serieus. Onzekere mensen.
Het altijd maar uit de weg gaan van confrontaties is wel gemakkelijk maar soms gewoon niet de manier als je iets wilt bereiken. Als een dergelijk persoon een bepaald doel van je in de weg zit zul je af en toe ook voor jezelf moeten opkomen en confrontaties moeten aangaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet warrig, jouw verhaal is superduidelijk.
Neen, ik heb de schurft aan liegen.
Ja, dat "grappig bedoeld" herken ik ook wel...zooo superdoorzichtig
Vervelende was ook dat erop aanspreken zinloos is, het wordt als een soort aanval gezien ofzo.
Tegenwoordig negeer ik dit soort "mensen" zoveel mogelijk, het is zonde van mn tijd. Die tijd spendeer ik liever aan die paar goeie mensen die wel de moeite waard zijn.
Als jij ze er dan vervolgens op aan spreekt, ben jij 'snel aangebrand' of 'schiet je te erg in de aanval'. Die mensen weten het altijd zo te draaien héquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet warrig, jouw verhaal is superduidelijk.
Neen, ik heb de schurft aan liegen.
Ja, dat "grappig bedoeld" herken ik ook wel...zooo superdoorzichtig
Vervelende was ook dat erop aanspreken zinloos is, het wordt als een soort aanval gezien ofzo.
Tegenwoordig negeer ik dit soort "mensen" zoveel mogelijk, het is zonde van mn tijd. Die tijd spendeer ik liever aan die paar goeie mensen die wel de moeite waard zijn.
Waarom jezelf verlagen naar hun niveau. Je moet ze gewoon gelijk geven. Laat hen lekker in die 'waan' met hun rotopmerkingen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het altijd maar uit de weg gaan van confrontaties is wel gemakkelijk maar soms gewoon niet de manier als je iets wilt bereiken. Als een dergelijk persoon een bepaald doel van je in de weg zit zul je af en toe ook voor jezelf moeten opkomen en confrontaties moeten aangaan.
Er is genoeg tegen die lui te doen, je moet alleen weten waar ze tekort schieten.
Ja, ik snap heel goed dat je niet altijd kunt negeren, maar dat was ook een beetje mijn (wat onduidelijke) insteek toen ik het had over "zoveel mogelijk negeren". Soms kun je ze idd beter niet negeren, maar ze maken het je zo moeilijk om niks. Er is geen land met die mensen te bezeilen, het zijn intellectuele parasieten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het altijd maar uit de weg gaan van confrontaties is wel gemakkelijk maar soms gewoon niet de manier als je iets wilt bereiken. Als een dergelijk persoon een bepaald doel van je in de weg zit zul je af en toe ook voor jezelf moeten opkomen en confrontaties moeten aangaan.
Er is genoeg tegen die lui te doen, je moet alleen weten waar ze tekort schieten.
Je snapt echt supergoed waar ik het over hebquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:06 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Als jij ze er dan vervolgens op aan spreekt, ben jij 'snel aangebrand' of 'schiet je te erg in de aanval'. Die mensen weten het altijd zo te draaien hé
Steek er zelf ook geen moeite in. Nooit gedaan ook. Misschien één keer wat van gezegd bij een vriendin van me maar toen kreeg ik bovenstaande dus te horen, terwijl het echt wel rotopmerkingen zijn.
Omdat dat soms nodig is om een bepaald doel te bereiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:09 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Waarom jezelf verlagen naar hun niveau.
ditquote:Op maandag 3 augustus 2015 15:20 schreef H-blast het volgende:
If you can't beat them, join them. Succes!
Als dit soort gedrag nodig is om je staande te houden, dan zit je wat mij betreft gewoon op de verkeerde plek btwquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat soms nodig is om een bepaald doel te bereiken.
Dat is natuurlijk een leuke dooddoener maar dan kun je zo ongeveer nooit meer buiten je veilige omgeving komen. ALs je een beetje een serieuze baan heb krijg je er wel eens mee te maken. Als je een bepaalde positie of doel binnen het maatschappelijk middenveld wilt kun je er ook mee te maken krijgen. Als je enige antwoord dan wegduiken is dan zul je ook nooit ergens een stempel op kunnen zetten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als dit soort gedrag nodig is om je staande te houden, dan zit je wat mij betreft gewoon op de verkeerde plek btw
En je zult het ook nooit ergens heel lang uithouden, want je kunt natuurlijk vanuit dat oogpunt wel álles scharen onder de noemer 'zint me niet dus ik zit niet op de goede plek' maar dat is niet meer dan vluchtgedrag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een leuke dooddoener maar dan kun je zo ongeveer nooit meer buiten je veilige omgeving komen. ALs je een beetje een serieuze baan heb krijg je er wel eens mee te maken. Als je een bepaalde positive binnen het maatschappelijk middenveld wilt kun je er ook mee te maken krijgen. Als je enige antwoord dan wegduiken is dan zul je ook nooit ergens een stempel op kunnen zetten.
Ja, maar dat is eigenlijk verkapte frustratie dat zij het niet ook wisten, en in plaats van dat toe te geven moet de ander dan naar beneden gehaald worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:42 schreef jodelahity het volgende:
Sommige mensen bestempelen andere mensen als arrogant als die andere mensen daadwerkelijk dingen beter weten
Exact dit ja.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:51 schreef ems. het volgende:
Ik denk dat het aandeel van mensen dat zo denkt nog wel wat groter is dan 'sommige'. Ze verwarren moedwillig zelfverzekerdheid met arrogantie om zo zichzelf te excuseren.
Ook weleens in topics hier. Jongens/mannen die boos zijn op andere jongens omdat zij wel de meisjes krijgen, en dat terwijl ze eigenlijk veel leuker zijn dan die stoere sukkels!
Op de werkvloer lijkt me dat eigenlijk niet anders.
Precies laat ze hun onzekerheid niet jouw probleem maken. Snap niet dat mensen hier hele strategieën bedenken. Laat ze lekker lullen en geef ze idd gelijk, het doet mij niets. Zij willen zich blijkbaar aan jou bewijzen dus zie het als een compliment.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:09 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Waarom jezelf verlagen naar hun niveau. Je moet ze gewoon gelijk geven. Laat hen lekker in die 'waan' met hun rotopmerkingen.
'Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n mislukking als mezelf gezien. Wat een eer dat ik in de schaduw van zo'n succesvol persoon als jij mag staan.'
Het zal deels zo zijn. Maar de personen waarover geklaagd wordt bestaan ook wel. Meestal zijn het van die types die zelf ook niet zo bijzonder zijn en dat proberen te verhullen met zeer onsympathiek en vals gedrag. Dat is buitengewoon irritant.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:51 schreef ems. het volgende:
Ik denk dat het aandeel van mensen dat zo denkt nog wel wat groter is dan 'sommige'. Ze verwarren moedwillig zelfverzekerdheid met arrogantie om zo zichzelf te excuseren.
Ook weleens in topics hier. Jongens/mannen die boos zijn op andere jongens omdat zij wel de meisjes krijgen, en dat terwijl ze eigenlijk veel leuker zijn dan die stoere sukkels!
Soms moet je het spel spelen om te winnen en dan is wegduiken geen optie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:54 schreef ssebass het volgende:
[..]
Precies laat ze hun onzekerheid niet jouw probleem maken. Snap niet dat mensen hier hele strategieën bedenken. Laat ze lekker lullen en geef ze idd gelijk, het doet mij niets. Zij willen zich blijkbaar aan jou bewijzen dus zie het als een compliment.
man man man, je was (okay nog steeds wel dan) mijn favoriete fokker, zwaar teleurgesteldquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:37 schreef Re het volgende:
met een beetje arrogantie lijkt me helgeel niets mis trouwens, wanneer het narcisme wordt lijkt me het pathologisch worden en ach dat is ook maar een psychische aandoening
Het doel is hoe om te gaan met arrogante/narcistische mensen, niet hoe je een terrorist moet worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik herken de mentaliteit waarover TS klaagt wel. En het is vervelend wanneer je op je werk oid te maken krijgt.
Maar ze zijn wel zeker te verslaan maar dan moet je juist een dergelijk persoon een beetje leren kennen. Ze kunnen immers zichzelf perfect vinden maar dat zijn ze allerminst. Vaak is hun weinig zelfkritische houding juist een reden dat ze veel fouten en blunders maken. Al schamen ze zich daar niet snel voor zodat het niet echt effect heft op hun zelfvetrouwen. Daarnaast hebben dit soort mensen vaak veel minder vrienden dan je denkt. Dit type gedrag zorgt juist dan men ze bijzonder weinig gunt.
Als je een dergelijk persoon wil aftroeven zul je moeten weten waar de mankementen zitten en waar ze in het verleden de fout in zijn gegaan. Want ondanks het geen invloed heft op hun zelfvertrouwen vinden ze het werkelijk rampzalig als iemand ze ermee confronteert.
En uiteraard is het belangrijk dat je de sympathie van derden hebt. In dat geval win je het als het erop aankomt van zo'n persoon. EN dat is niet zo moeilijk omdat een arrogante lul niet op veel sympathie kan rekenen.
dat is zeker waarquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:06 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Als jij ze er dan vervolgens op aan spreekt, ben jij 'snel aangebrand' of 'schiet je te erg in de aanval'. Die mensen weten het altijd zo te draaien hé
Steek er zelf ook geen moeite in. Nooit gedaan ook. Misschien één keer wat van gezegd bij een vriendin van me maar toen kreeg ik bovenstaande dus te horen, terwijl het echt wel rotopmerkingen zijn.
Thuis ben ik nieuws aan het kijken, komt familielid binnen, zegt ze: WOW WAT IS ZIJ LELIJK !!! (de presentatrice)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:51 schreef ems. het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |