abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 09:35:25 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_154919922
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Uit Scorpie's reactie hiero:

[..]

begreep ik dat dat voor hem hetzelfde was, vandaar ook de vraag die ik hem stelde.

Alleen:

[..]

Jammer dat hij hem blijkbaar niet snapt, nu zullen we het nooit weten, jammerdebammer...
Nou ja, je zou de vraag anders kunnen uitleggen natuurlijk, omdat je namelijk een normale discussie aan wil gaan, en misschien begrijpt hij het dan wel. Tenminste, er vanuit gaande dat je doel is om er normaal over te discussieren :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_154919962
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer dat hij hem blijkbaar niet snapt, nu zullen we het nooit weten, jammerdebammer...
Geef je altijd zo makkelijk op als iemand je om opheldering vraagt?
pi_154919981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, je zou de vraag anders kunnen uitleggen natuurlijk, omdat je namelijk een normale discussie aan wil gaan, en misschien begrijpt hij het dan wel. Tenminste, er vanuit gaande dat je doel is om er normaal over te discussieren :)
Misschien...
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geef je altijd zo makkelijk op als iemand je om opheldering vraagt?
Altijd is wel erg vaak he?
pi_154920023
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien...

[..]

Altijd is wel erg vaak he?
Ik maak op dat je dus eigenlijk geen vraag wilde stellen en/of verder in wil gaan op mijn opmerking.
pi_154920067
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik maak op dat je dus eigenlijk geen vraag wilde stellen en/of verder in wil gaan op mijn opmerking.
Waarom zou ik jou dan een vraag stellen/verder ingaan op jouw opmerking als ik dat (naar jouw zeggen dan) nieteens zelf wil?
pi_154920094
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom zou ik jou dan een vraag stellen/verder ingaan op jouw opmerking als ik dat (naar jouw zeggen dan) nieteens zelf wil?
Geen idee, misschien wilde je lollig zijn, of mijn opmerkingen stiekem proberen onderuit te halen. Er is maar 1 iemand die antwoord kan geven op die vraag, en dat ben ik niet.

Maar goed, misschien moet je even kijken of je de vraag wil herformuleren, zodat we een leuk gesprek kunnen voeren over het verschil tussen zelfvertrouwen en arrogantie bijvoorbeeld. Of over wat zelfvertrouwen nu echt is. Of wat arrogantie is. Onderwerpen genoeg. Maar het enige wat ik je zie doen is roepen dat we het nu nooit te weten zullen komen. Tsja.
pi_154920158
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee, misschien wilde je lollig zijn, of mijn opmerkingen stiekem proberen onderuit te halen. Er is maar 1 iemand die antwoord kan geven op die vraag, en dat ben ik niet.
En misschien wilde ik gewoon antwoord hebben op de vraag die ik je stelde?
En zo moeilijk was die vraag toch echt niet.
quote:
Maar goed, misschien moet je even kijken of je de vraag wil herformuleren, zodat we een leuk gesprek kunnen voeren over het verschil tussen zelfvertrouwen en arrogantie bijvoorbeeld. Of over wat zelfvertrouwen nu echt is. Of wat arrogantie is. Onderwerpen genoeg. Maar het enige wat ik je zie doen is roepen dat we het nu nooit te weten zullen komen. Tsja.
Je bent voor een hoop dingen blind, Scorpie, maar het belangrijkste heb je tenminste wel gezien.

Fijne dag nog voor jullie 2.
pi_154920186
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En misschien wilde ik gewoon antwoord hebben op de vraag die ik je stelde?
En zo moeilijk was die vraag toch echt niet.

Dan is het antwoord ook vrij simpel: ik hoef niemand 'te verslaan'. Te verslaan impliceert dat iets een wedstrijd zou zijn, wat het niet is. Wedstrijden worden aangegaan door onzekere mensen die menen een strijd te moeten maken over iets wat geen strijd is, puur en alleen voor eigenbelang. Ik sta daar boven, ik heb geen 'strijd' of haantjesgedrag nodig om mijzelf een plek te geven in deze wereld.

Ik heb dan ook nooit 'strijd' met anderen, puur omdat ik het niet zover laat komen.
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 10:01:22 #209
16180 crew  CoolGuy
pi_154920374
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan is het antwoord ook vrij simpel: ik hoef niemand 'te verslaan'. Te verslaan impliceert dat iets een wedstrijd zou zijn, wat het niet is. Wedstrijden worden aangegaan door onzekere mensen die menen een strijd te moeten maken over iets wat geen strijd is, puur en alleen voor eigenbelang. Ik sta daar boven, ik heb geen 'strijd' of haantjesgedrag nodig om mijzelf een plek te geven in deze wereld.

Ik heb dan ook nooit 'strijd' met anderen, puur omdat ik het niet zover laat komen.
Das dus gewoon wat ik straks ook al zei maar toen was dat schijnbaar geen goeie reactie. Wel beetje jammer dat ie dan direct weer persoonlijk wordt door te roepen dat je voor een hoop dingen blind bent. Ik bedoel, het voegt zo weinig toe (maar stiekem was hij ook niet uit op een normale discussie).
pi_154920428
quote:

[..]

Zo sta ik er ook in.

Mocht iemand echt uitzonderlijk vervelend zijn dan ga ik gewoon niet meer met die persoon om. Geen behoefte om strijd ofzoiets te voeren.
pi_154922093
quote:

[..]

Eens.
Door er een machtstrijd van te willen maken toon je alleen maar je eigen zwakte.

Je kunt ook een beetje terug sparren. Zelfverzekerde mensen houden juist van tegengas.
blablablabla
pi_154925394
Wat ik me een klein beetje afvraag na het lezen van dit topic:

Hoe kijken mensen die zichzelf zoveel beter voelen dan arrogante mensen, mensen die grapjes maken over anderen en mensen die graag vertellen hoe blij ze zijn met zichzelf eigenlijk tegen zichzelf aan?
Het valt me op dat er ronduit neergekeken wordt op 'mensen met dat soort humor' je moet ze links laten liggen, ze zijn je aandacht niet waard, ze zijn dom en lopen met de meute mee enz enz.
Hoe praat je dat neerkijken op die mensen voor jezelf goed? Gezien je zo'n hekel hebt aan mensen die op anderen neerkijken? :@
compact en kleverig.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:38:23 #213
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154925539
hoe versla je mensen die beter zijn dan jou? uhm beter zijn ?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:40:03 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_154925584
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

Hoe praat je dat neerkijken op die mensen voor jezelf goed?
"Dat is anders" ;)
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 13:40:04 #215
16180 crew  CoolGuy
pi_154925585
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:38 schreef Slip het volgende:
hoe versla je mensen die beter zijn dan jou? uhm beter zijn ?
Ik zou juist zeggen; door je daar helemaal niet druk over te maken. Staat iemand ontzettend veel moeite te doen om te 'winnen' terwijl jij helemaal niet mee speelt. Kan zo iemand helemaal niet mee om gaan.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:42:04 #216
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154925638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zou juist zeggen; door je daar helemaal niet druk over te maken. Staat iemand ontzettend veel moeite te doen om te 'winnen' terwijl jij helemaal niet mee speelt. Kan zo iemand helemaal niet mee om gaan.
Als jij het al opgeeft omdat je weet niet te kunnen winnen, dan weet de winnaar dat wel en doet hij geen onnodige moeite en wint alsnog op alle vlakken
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 13:44:19 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_154925708
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:42 schreef Slip het volgende:

[..]

Als jij het al opgeeft omdat je weet niet te kunnen winnen, dan weet de winnaar dat wel en doet hij geen onnodige moeite en wint alsnog op alle vlakken
Als ik niet mee speel met het wedstrijdje omdat het een vanzelfsprekendheid is dat ik beter ben en ik dus helemaal geen wedstrijdje aan hoef te gaan dan stuur ik een hele andere vibe uit dan dat ik niet dúrf te spelen. Iemand die hier zo mee bezig is pikt dat verschil echt wel op hoor.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:45:10 #218
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154925734
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als ik niet mee speel met het wedstrijdje omdat het een vanzelfsprekendheid is dat ik beter ben en ik dus helemaal geen wedstrijdje aan hoef te gaan dan stuur ik een hele andere vibe uit dan dat ik niet dúrf te spelen. Iemand die hier zo mee bezig is pikt dat verschil echt wel op hoor.
ja dan wel
pi_154926213
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:42 schreef Slip het volgende:

[..]

Welnee. De kunst is om er überhaupt geen wedstrijd van hoeven te maken door superieur te zijn.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:02:06 #220
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_154926221
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. De kunst is om er überhaupt geen wedstrijd van hoeven te maken door superieur te zijn.
Dit _O_
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 14:03:04 #221
16180 crew  CoolGuy
pi_154926244
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Das geen kunst. Das gewoon normaal.
pi_154926343
Ik wist niet eens dat dit soort wedstrijdjes kennelijk bestaan :')

Maar goed, ik vraag me nog steeds af wat ik aangeef in m'n eerste post.
Ik zie in dit topic nl mensen posten op de manier die TS zo vervelend vindt/zegt te vinden, maar dat is dan ineens goed?
Ik snap t niet denk ik. ;(
compact en kleverig.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:09:41 #223
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_154926400
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Af en toe krijg ik te maken met dit soort mensen. Deze vinden zichzelf altijd prachtig en laten dat ook weten.

Wat anderen aangaat interesseert hen geen bal, en gaan louter in op contact wanneer zij daar baat bij zouden hebben.

Ik kan absoluut niet tegen zulke mensen, daar ik zelf bescheiden ben en mezelf niet altijd maar op de voorgrond plaats. Maar hoe ga je met hen om? Hoe zet je je eigen irritaties jegens hen om in iets positiefs? :?

Hen terechtwijzen op hun asociale gedrag werkt niet, zij hebben immers totale lak aan wat jij vindt. Daarnaast is het niet altijd mogelijk om ze te ontlopen.

Hoe gaan jullie daarmee om? :P
Lak aan hebben.
Intereseert me geen kont als iemand zichzelf beter vindt dan mij.
Vooral niet als het gaat om mij een diegene als geheel persoon.

Als iemand van mening is in een bepaald iets beter te zijn (een sport, of koken of weet ik wat): prima, is misschien ook wel zo.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_154928141
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef PausNicolaas het volgende:
Af en toe krijg ik te maken met dit soort mensen. Deze vinden zichzelf altijd prachtig en laten dat ook weten.

Wat anderen aangaat interesseert hen geen bal, en gaan louter in op contact wanneer zij daar baat bij zouden hebben.

Ik kan absoluut niet tegen zulke mensen, daar ik zelf bescheiden ben en mezelf niet altijd maar op de voorgrond plaats. Maar hoe ga je met hen om? Hoe zet je je eigen irritaties jegens hen om in iets positiefs? :?

Hen terechtwijzen op hun asociale gedrag werkt niet, zij hebben immers totale lak aan wat jij vindt. Daarnaast is het niet altijd mogelijk om ze te ontlopen.

Hoe gaan jullie daarmee om? :P
Probeer je er zo weinig mogelijk aan te storen. Dan hebben ze geen effect (impact) op je.

Tuurlijk zorgen ze voor een bepaalde atmosfeer die niet leuk is. Als je die atmosfeer niet kan ontvluchten, noch veranderen, moet je het daar maar mee doen. Met de situatie zoals ze is. En zoals die mensen zijn.

Vorig weekend was ik terug een vriendin tegenkomen (in een vriendengroep) die gemakkelijk en snel kritiek op iedereen zit uit te delen. Je kan het een vorm van een humor vinden, die ik zelf echter niet snap. Hoe minder je op die "onzin" reageert, hoe sneller het uitdooft.

De vorige keer noemde ze me 'autist', omdat ik graag de spel stukjes klasseerde. Nu was ik een "mietje" omdat ik te zeker speelde (wat me ook de winst opleverde) ipv meer risico te nemen. En zo is het altijd iets. Best grappig wel, om haar beste vriendin deze keer al die blokjes te zien klasseren (wat zij blijkbaar ook leuk vond).

Goh, ik reageer er allemaal niet meer op. Voor een stuk, maakt dit je wel een beetje dood, meer saai. Maar werkt wel ;)
pi_154930348
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat ik me een klein beetje afvraag na het lezen van dit topic:

Hoe kijken mensen die zichzelf zoveel beter voelen dan arrogante mensen, mensen die grapjes maken over anderen en mensen die graag vertellen hoe blij ze zijn met zichzelf eigenlijk tegen zichzelf aan?
Het valt me op dat er ronduit neergekeken wordt op 'mensen met dat soort humor' je moet ze links laten liggen, ze zijn je aandacht niet waard, ze zijn dom en lopen met de meute mee enz enz.
Hoe praat je dat neerkijken op die mensen voor jezelf goed? Gezien je zo'n hekel hebt aan mensen die op anderen neerkijken? :@
Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')