I know. Maar als je met een mes je punt moet halen ben je gewoon een idioot. Met z'n baard en vlechten, wat een mietje.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:43 schreef lamber het volgende:
[..]
sorry hoor. ik refereer alleen maar naar die man in israel die dat deed.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:48 schreef luckass het volgende:
Het zal er wel flink naar poep stinken
Ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:06 schreef lamber het volgende:
wie heeft nou weer mijn post weggehaald?
Zal best, maar totaal misplaatst.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:07 schreef lamber het volgende:
[..]
het was alleen maar cynisch bedoeld, dat heeft iedereen toch door
wow ik heb al 7 notes nuquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zal best, maar totaal misplaatst.
Een twink dus? Daar houden die endeldarmbuigers toch wel van?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:15 schreef Lenny77 het volgende:
Jullie zijn natuurlijk gewoon jaloers op die eckte mannen met goddelijk lijf en wilde ongeremde sex. En zelfs terwijl ze van de mannetjes houden nog steeds de vrouwen rond zich hebben fladderen!
Ik begrijp het wel... Zolderkamer, maagd, wit puisterig mager lijf, ..
:-D
Klopt, maar bij heterostelletjes mag je je afkeer erover uitspreken. Bij homo's wordt er vaak gelijk van gemaakt dat je homofoob bent.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:19 schreef Koopsie het volgende:
Ik heb sws een hekel aan stelletjes die enorm lopen te bekken in het openbaar.
lol flikkertjequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:15 schreef Lenny77 het volgende:
Jullie zijn natuurlijk gewoon jaloers op die eckte mannen met goddelijk lijf en wilde ongeremde sex. En zelfs terwijl ze van de mannetjes houden nog steeds de vrouwen rond zich hebben fladderen!
Ik begrijp het wel... Zolderkamer, maagd, wit puisterig mager lijf, ..
:-D
quote:
al lekker elkanders aarsje aan het likken boys?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:04 schreef Prego het volgende:
[..]
ach gossie, op je lulletje getrapt?
hahahahaha alemaal zemmels broerquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:52 schreef luckass het volgende:
[..]
[..]
al lekker elkanders aarsje aan het likken boys?
Dit.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:19 schreef Koopsie het volgende:
Ik heb sws een hekel aan stelletjes die enorm lopen te bekken in het openbaar.
Dit dus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:46 schreef Sigaartje het volgende:
Terechte klacht. Ik heb niets tegen homo's, maar bij dit soort evenementen denk ik altijd "doe eens normaal joh"
Geil man!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:04 schreef GertjanUnchained het volgende:
Ze moeten gewoon een gaymotorbende oprichten, dan valt niemand ze meer lastig.
Motorclub The Popsicles
[ afbeelding ]
Lekker toch? Al die gespierde stoere mannen. Misschien zitten daar wel biseksuelen tussen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:11 schreef snakelady het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik dit erg naar vind om naar te kijken.
Ja omdat het kan en mag. Net als dat men daar een mening over mag hebben en ventileren, ook als die niet ten faveure van de gay pride is. Dat mag gewoon plaatsvinden. Iets met vrijheid en zo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:54 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die in de Gay Pride een stok zien om mee te slaan en om hun pseudo-tolerantie te tonen: "Ze willen zo nodig geaccepteerd worden en dan doen ze dit..."
Ze doen dit, ja. Omdat het kan en omdat het mag. Zolang het gemekker over de Gay Pride nog elk jaar de kop opsteekt, blijft het evenement meer dan nodig. En zelfs als dat niet meer het geval is, mag het nog gewoon plaatsvinden. Iets met vrijheid en zo.
Bestrijd ik dan dat mensen een mening mogen ventileren? Ik vind het alleen een nogal sneue mening. Verschrikkelijk uitgekauwd ook, trouwens. Elk jaar weer datzelfde riedeltje van "ze willen zo nodig geaccepteerd worden, maar... "quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja omdat het kan en mag. Net als dat men daar een mening over mag hebben en ventileren, ook als die niet ten faveure van de gay pride is. Dat mag gewoon plaatsvinden. Iets met vrijheid en zo.
Dat geldt ook voor die hele gay pride aanhang-groep he. Practice what you preach.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bestrijd ik dan dat mensen een mening mogen ventileren? Ik vind het alleen een nogal sneue mening. Verschrikkelijk uitgekauwd ook, trouwens. Elk jaar weer datzelfde riedeltje van "ze willen zo nodig geaccepteerd worden, maar... "
Dodelijk vermoeiend. En dat terwijl je het hele gebeuren gewoon kunt negeren. Je hoeft niet naar Amsterdam, je hoeft niet te kijken, je hoeft niet mee te doen. Laat ze lekker.
Waarom mogen mensen geen aandacht vragen voor een evenement dat ze organiseren?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor die hele gay pride aanhang-groep he. Practice what you preach.
Please do! Ik heb met allemaal verder niks. Ik zeg niet dat ze er geen aandacht voor mogen vragen. Ik reageer op jou morele high horse opmerking die in realiteit 2 kanten op werkt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom mogen mensen geen aandacht vragen voor een evenement dat ze organiseren?
Zullen we dezelfde maatstaven eens langs het fenomeen religie leggen? Of langs feestelijkheden als carnaval?
Hoezo werkt die opmerking twee kanten op? Er zijn gewoon mensen een feest aan het vieren. En die gelegenheid wordt door latente homofoben en/of mensen die stukken minder tolerant zijn dan ze denken aangegrepen voor een uitgekauwd argument als "ze willen zo nodig geaccepteerd worden, maar..."quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Please do! Ik heb met allemaal verder niks. Ik zeg niet dat ze er geen aandacht voor mogen vragen. Ik reageer op jou morele high horse opmerking die in realiteit 2 kanten op werkt.
Dat werkt 2 kanten op omdat de mensen die een mening hebben die jou niet zint ook prima die mening mogen ventileren, en als jou dat niet zint...zoals je zelf aangaf, je hoeft deze topics niet te lezen, je hoeft niet te reageren, etc. Op die manier werkt t 2 kanten op.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoezo werkt die opmerking twee kanten op? Er zijn gewoon mensen een feest aan het vieren. En die gelegenheid wordt door latente homofoben en/of mensen die stukken minder tolerant zijn dan ze denken aangegrepen voor een uitgekauwd argument als "ze willen zo nodig geaccepteerd worden, maar..."
Hoezo werkt dat twee kanten op?
Dat hoeft niet eens, het blijft toch bij kijken en niet aankomen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:33 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Lekker toch? Al die gespierde stoere mannen. Misschien zitten daar wel biseksuelen tussen.
Ha!quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens, het blijft toch bij kijken en niet aankomen.
Episch nummer!quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:38 schreef Pulzzar het volgende:
Speciaal voor de mensen die zich aan aanstellerige dragqueens storen.
Grappige clip ook. Vooral dat shot als die drags voor het eerst in beeld komen. Die eerste heeft nog wel een soort van vrouwelijk hoofd, maar daarna worden ze allemaal lelijker en mannelijker. En die ouwe baas die zit te lachen als die drags op straat lopen.quote:
Moet je een keer proberen als ik hand en hand met mijn vriendin loop, Downie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit.
Daarom begrijp ik niet dat homosensuelen huilen dat ze in elkaar worden getrimt als ze hand in hand lopen of staan te tongworstelen in het algemeen. Hetero's die dat doen worden ook in elkaar gerost. Net als de racisme kaart is het zo makkelijk om de homosensual kaart te trekken.
Whehehe het woord trekken in combinatie met homosensual.
Ach gut, wat schattig. Ja, lopen jullie nog handje in handje. Wat sweeeeeet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Moet je een keer proberen als ik hand en hand met mijn vriendin loop, Downie.
Leid de aandacht maar af van het feit dat je geweld tegen mensen die affectie tonen verdedigd. Mongoloide klaphark.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach gut, wat schattig. Ja, lopen jullie nog handje in handje. Wat sweeeeeet.
LAF YOU HONEY BOO XXXXXXXXXXXXXX
Stoer man.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Moet je een keer proberen als ik hand en hand met mijn vriendin loop, Downie.
Thanks broquote:
Alleen een beetje jammer van het zinloze schelden he.quote:
Simpele ziel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit.
Daarom begrijp ik niet dat homosensuelen huilen dat ze in elkaar worden getrimt als ze hand in hand lopen of staan te tongworstelen in het algemeen. Hetero's die dat doen worden ook in elkaar gerost. Net als de racisme kaart is het zo makkelijk om de homosensual kaart te trekken.
Whehehe het woord trekken in combinatie met homosensual.
Jan Roos is nou echt iemand om een voorbeeld aan te nemen inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:06 schreef de_boswachter het volgende:
https://twitter.com/LavieJanRoos/status/627413775688314881
Jan zegt het zoals het is.
Beetje wel, hoewel ik de zinloosheid in het geval van TS niet helemaal kan beamen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer van het zinloze schelden he.
Dus jij beweert dat hetero's dom en niet geïnteresseerd zijn in jouw onzin? Je moet zelf toch ook wel in de gaten hebben dat ze je het bed in proberen te praten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:29 schreef Bugno het volgende:
Wat een hoop bangige bokito-hetero's hier. Was zaterdag weer een prachtig feestje...Wat mij altijd positief opvalt is de hartelijkheid en openheid van homo's (ben zelf hetero). Je kunt er een fijn gesprek mee voeren, zijn over het algemeen breed geïnteresseerd en intelligent.
Ditquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:50 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat hetero's dom en niet geïnteresseerd zijn in jouw onzin? Je moet zelf toch ook wel in de gaten hebben dat ze je het bed in proberen te praten.
Die is zelf allerminst theatraal en doet nooit aan provocatie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef richolio het volgende:
[..]
Jan Roos is nou echt iemand om een voorbeeld aan te nemen inderdaad.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Leid de aandacht maar af van het feit dat je geweld tegen mensen die affectie tonen verdedigd. Mongoloide klaphark.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Leid de aandacht maar af van het feit dat je geweld tegen mensen die affectie tonen verdedigd. Mongoloide klaphark.
Ok, als jij dat zegt dan doe ik dat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef richolio het volgende:
[..]
Jan Roos is nou echt iemand om een voorbeeld aan te nemen inderdaad.
Wat is daar mooi aan dan? Zeker wel kankeren op carnaval?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:27 schreef De_Kaas- het volgende:
Vond de Pride wel een mooi feestje.
En ja, elk mooi feestje kent een paar conservatievelingen die klagen over het mooie feestje. Alleen jammer dat ze dat doen op basis van media die best wel een vertekend beeld scheppen van die toffe dag.
Echt alles was er mooi aan, schitterend feest. Ik kanker niet zoveel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat is daar mooi aan dan? Zeker wel kankeren op carnaval?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:53 schreef YuckFou het volgende:
al die naakte homo's op boten....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog veel meer foto's van de pride
Je ziet wat je wil zien, er zijn heus wel een paar boten met jongens in zwembroekjes of leer, maar die zijn echt veruit in de minderheid, misschien een boot of 6/7 op de 80, en die 650.000 heteros die naar Amsterdam komen om boten te kijken en te feesten hebben er duidelijk minder moeite mee dan een paar gefrustreerde fokkertjes hier
Ik heb erop gereageerd, maar mijn "comment is awaiting moderation".quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:22 schreef defrikandel het volgende:
Zo denk ik er ook ongeveer over:
http://dekritischenood.nl/gay-pride-je-doet-het-verkeerd/
Homoseksualiteit is een persoonlijke tekortkoming volgens de beste man. Máár, geen paniek, dat zou je niet hoeven beletten om je zoals mensen zonder tekortkoming te gedragen. Ik kan er alleen maar keihard om lachen.quote:Wat is er mis met gewoon je tekortkomingen erkennen en ze te accepteren? Dan kun je daarnaast toch gewoon 'normaal' doen?
Hij denkt dat elke homo zich gedraagt zoals Geer en Goor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:30 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb erop gereageerd, maar mijn "comment is awaiting moderation".
De man van die column is trouwens wel gewoon oprecht debiel.Hij schrijft:
[..]
Homoseksualiteit is een persoonlijke tekortkoming volgens de beste man. Máár, geen paniek, dat zou je niet hoeven beletten om je zoals mensen zonder tekortkoming te gedragen. Ik kan er alleen maar keihard om lachen.
Naja als je het artikel goed leest dan wordt uitgelegd dat als 100% van de wereldbevolking homoseksueel zou zijn, de mensheid binnen een generatie uitsterft. Dat lijkt me toch wel dè definitie van een tekortkoming...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:30 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb erop gereageerd, maar mijn "comment is awaiting moderation".
De man van die column is trouwens wel gewoon oprecht debiel.Hij schrijft:
[..]
Homoseksualiteit is een persoonlijke tekortkoming volgens de beste man. Máár, geen paniek, dat zou je niet hoeven beletten om je zoals mensen zonder tekortkoming te gedragen. Ik kan er alleen maar keihard om lachen.
gayquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:31 schreef JimmyDean het volgende:
Moest vandaag drie mensen ontvrienden op fb.
Als je werkelijk op dat niveau wil redeneren zou je beter kunnen stellen dat overbevolking een tekortkoming is, en niet een paar homo's die die situatie niet erger maken dan het is. Voor zover je van 'niveau' kunt spreken in dit geval uiteraard.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:20 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Naja als je het artikel goed leest dan wordt uitgelegd dat als 100% van de wereldbevolking homoseksueel zou zijn, de mensheid binnen een generatie uitsterft. Dat lijkt me toch wel dè definitie van een tekortkoming...
Dat wil niet zeggen dat het net zo 'erg' is als down-syndroom of het missen van handen en voeten, maar het is geen goede eigenschap of talent om trots op te zijn zoals bijvoorbeeld een IQ van 200 of iets anders waar je de mensheid wel mee verder helpt.
Meer een tekortkoming in het leven net zoals kaal zijn of een kleine teen missen ofzo. Het maakt niet uit maar het heeft wel wat gevolgen voor je leven.Je bent er geen minder mens door uiteraard.
Sowieso niet alles zo serieus nemen, het is en blijft satire natuurlijk. En je kunt niet ontkennen dat veel homo's zich op zo'n dag gewoon staan aan te stellen. Is een gay pride nodig? Jazeker, maar niet in deze vorm.
Homoseksualiteit is in zekere zin wel een afwijking, maar ik zou het niet vergelijken met een tekortkoming omdat de enige negatieve aspecten die eraan zitten (afwijzing) van de buitenwereld komen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Als je werkelijk op dat niveau wil redeneren zou je beter kunnen stellen dat overbevolking een tekortkoming is, en niet een paar homo's die die situatie niet erger maken dan het is. Voor zover je van 'niveau' kunt spreken in dit geval uiteraard.
Sorry maar wat is dit voor politiek correct gelul? Waarom mag homoseksualiteit niet als een tekortkoming mogen aangemerkt? Een tekortkoming is toch gewoon simpelweg alles wat je leven op negatieve manier beïnvloedt, op welke schaal dan ook? Een misvormde kleine teen is toch ook een tekortkoming als je prof. voetballer wil worden?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is in zekere zin wel een afwijking, maar ik zou het niet vergelijken met een tekortkoming omdat de enige negatieve aspecten die eraan zitten (afwijzing) van de buitenwereld komen.
Als die vier boten het daadwerkelijk verpesten voor die andere 76 boten, kan de organisatie dan niet gewoon vragen of deelnemers zich wat minder ordinair willen kleden. Dat heeft niets met homohaat te maken, maar met fatsoen. Homo zijn heeft namelijk weinig te maken met vrijwel naakt op een boot dansen en seksbewegingen maken.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:53 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Sorry maar wat is dit voor politiek correct gelul? Waarom mag homoseksualiteit niet als een tekortkoming mogen aangemerkt? Een tekortkoming is toch gewoon simpelweg alles wat je leven op negatieve manier beïnvloedt, op welke schaal dan ook? Een misvormde kleine teen is toch ook een tekortkoming als je prof. voetballer wil worden?
En homoseksualiteit is wel degelijk een tekortkoming voor de mensen zelf in hun leven, want blijkbaar is er een gay pride nodig omdat homo's nogal erg veel problemen in het leven te verduren krijgen. Terecht dat daar iets aan gedaan wordt hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ga nou niet lopen beweren dat het iets is wat minstens gelijkwaardig is aan perfectie want dat is het niet.
Nogmaals, als je homo bent kun je daar niets aan doen en moet je iets van het leven proberen te maken en niemand die daar wat tegen mag hebben. Maar het is en blijft wel een afwijking die onze soort op korte termijn uit zou laten roeien als iedereen het plotseling zou zijn. Dat lijkt me toch wel een tekortkoming is de meest correcte en extreme zin van het woord.
Wat begrijp je daar niet aan? Overigens, als iedereen homo zou zijn, is a) voortplanting nog steeds mogelijk en b) zou niemand er mee zitten, dus dat is wel een heel slecht argument. Jij maakt er overigens een definitiekwestie van, je ziet een tekortkoming als alles wat iemand negatief beïnvloedt. Ik zie een tekortkoming als iets wat iemand negatief beïnvloedt én waar niets aan kan worden gedaan.quote:Homoseksualiteit is in zekere zin wel een afwijking
Wat als het homogen een normale gen was dat door bepaalde factoren gemuteerd is tot een homogen. Mutaties kan je niet uitevolueren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:39 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Als het homogen erfelijk is heeft het dus wel degelijk een functie. Anders was het er namelijk wel uit geëvolueerd. Dieren kennen namelijk ook homoseksualiteit en daar bestaat het ook nog steeds. Het homogen zorgt op de een of andere manier dus voor een grotere overlevingskans voor individuen die dit gen bezitten.
Het moet alleen niet tot uiting komen. Dan ben je namelijk onwaarschijnlijk om voort te planten.
Wat dat laatste betreft zijn we het eigenlijk 100% eens. En homoseksualiteit past wat mij betreft perfect in die definitie. Net zoals kaal worden bijvoorbeeld ook. Ben je daar minder mens door? Nee. Heb je dan minder recht op zaken? Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Wat begrijp je daar niet aan? Overigens, als iedereen homo zou zijn, is a) voortplanting nog steeds mogelijk en b) zou niemand er mee zitten, dus dat is wel een heel slecht argument. Jij maakt er overigens een definitiekwestie van, je ziet een tekortkoming als alles wat iemand negatief beïnvloedt. Ik zie een tekortkoming als iets wat iemand negatief beïnvloedt én waar niets aan kan worden gedaan.
Dat je het overdreven vindt en irritant, daar kan ik inkomen, maar om ze daarom te 'haten' slaat nergens op. Ik vind bijvoorbeeld vrijwel iedere BN'er die te vaak op tv komt irritant, maar het is nooit in me opgekomen dat soort mensen te haten. Dan heb je toch echt een probleem. Ik zeg niet dat je homofoob bent (wat een onzinwoord), maar mensen haten omdat ze zich flamboyant gedragen is niet oké.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 01:07 schreef defrikandel het volgende:
De meeste Nederlanders hebben echt geen hekel aan gewone mannen die in hun eigen slaapkamer iets met mannen doen. Maar die echte flamboyante neppers? Iedereen waar ik mee omga haat ze. En dan denk ik, doe dan niet publiek op een parada, waar iedereen zo'n hekel aan heeft om minder gehaat te worden. Dan snap je er toch niks van?
Haten is nooit oke. Ik doe dat trouwens ook niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 01:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat je het overdreven vindt en irritant, daar kan ik inkomen, maar om ze daarom te 'haten' slaat nergens op. Ik vind bijvoorbeeld vrijwel iedere BN'er die te vaak op tv komt irritant, maar het is nooit in me opgekomen dat soort mensen te haten. Dan heb je toch echt een probleem. Ik zeg niet dat je homofoob bent (wat een onzinwoord), maar mensen haten omdat ze zich flamboyant gedragen is niet oké.
Mag ik hier ff iets tegenover zetten?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:47 schreef Childofthe90s het volgende:
Homo zijn heeft namelijk weinig te maken met vrijwel naakt op een boot dansen en seksbewegingen maken.
Aha, je pikt de boten van Defensie, Politie en CDA er uit. Lijkt me ook een beetje onlogisch wanneer er op die boten kerels in string staan. Schei toch uit. Ik vind het een onnodige optocht. Homo's krijgen zonder al deze poespas van mij ook alle respect, daar hoeven ze voor mij echt niet voor in een schuim spuitende plastic negerlul van 2,5 meter te klimmen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:53 schreef YuckFou het volgende:
al die naakte homo's op boten....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog veel meer foto's van de pride
Je ziet wat je wil zien, er zijn heus wel een paar boten met jongens in zwembroekjes of leer, maar die zijn echt veruit in de minderheid, misschien een boot of 6/7 op de 80, en die 650.000 heteros die naar Amsterdam komen om boten te kijken en te feesten hebben er duidelijk minder moeite mee dan een paar gefrustreerde fokkertjes hier
Jij was die Meta voorop het dek?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:15 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Ik stond op die tweede boot overigens.
En wat dit boegbeeld zegt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:42 schreef SuperwormJim het volgende:
En vervolgens klimt er weer eentje met zn blote reet in de papier maché lul om die te deepthroaten.![]()
Ik heb snel scannend een paar boten met geklede mensen ertussen uit gepikt, niet gelet op het thema of de achtergrond van de boot, heb je uberhaupt de moeite genomen ff in die link te duiken en te kijken of blijf je oppervlakkig roepen dat het maar niet hoeft voor jou, want zie mn latere post, het is juist de schijntolerantie die welig tiert in Nederland...thuis in de slaapkamer en verder wil ik het niet zien....quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:51 schreef de_boswachter het volgende:
Aha, je pikt de boten van Defensie, Politie en CDA er uit. Lijkt me ook een beetje onlogisch wanneer er op die boten kerels in string staan. Schei toch uit. Ik vind het een onnodige optocht. Homo's krijgen zonder al deze poespas van mij ook alle respect, daar hoeven ze voor mij echt niet voor in een schuim spuitende plastic negerlul van 2,5 meter te klimmen.
Zaterdag was het weer ook niet extreem, dus dat heeft er zeker aan bijgedragen dat niet iedereen in de blote reet liep.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:13 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb snel scannend een paar boten met geklede mensen ertussen uit gepikt, niet gelet op het thema of de achtergrond van de boot, heb je uberhaupt de moeite genomen ff in die link te duiken en te kijken of blijf je oppervlakkig roepen dat het maar niet hoeft voor jou, want zie mn latere post, het is juist de schijntolerantie die welig tiert in Nederland...thuis in de slaapkamer en verder wil ik het niet zien....
Hehehe.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Mag ik hier ff iets tegenover zetten?
Waarom is dat zoiets vreselijks?
Snap je dat ik als homo er bar weinig behoefte aan heb dat er tijdens het zomercarnaval in Rotterdam even schaars geklede vrouwen met vaak nogal drillerige derrières behoorlijk obscene bewegingen staan te maken en dat die door (indien niet afgelast zoals dit jaar) meer dan een miljoen mensen worden toegejuigd?
Ik vindt dat maar een raar iets, praalwagens met bijna naakte vrouwen die eindeloos met hun vlees lopen te schudden en vaak daarbij nog minder dan de gemiddelde pride homo aanhebben, maar daarover zeiken, God nee, laat ze, ik kijk wel naar iets anders, maar kennelijk voelen die hetero's ontzettend de neiging om zich zo te manifesteren, kunnen ze dat niet voor in de slaapkamer houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En met google gevonden zie ik hier heel veel meer naakte lijven dan op de hier zo vervloekte bootjes parade:https://www.google.nl/sea(...)h6ORxwIVijkUCh2czgCN
Meten met 2 maten, intolerantie, en dat is nou precies waarvoor die pride en die canalparade nodig zijn...
De tolerantie in Nederland is schijntolerantie..."ik vind het prima als ik het maar niet zie of merk"
Ik weet niet hoor, maar die plaatjes die jij post zie ik NL niet met carnaval. Wel in brazilie. Daarbij roepen mensen die carnaval vieren niet dat ze zijn als elk ander en dus geaccepteerd moeten worden. Ik vind dat je vergelijking niet op gaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Snap je dat ik als homo er bar weinig behoefte aan heb dat er tijdens het zomercarnaval in Rotterdam even schaars geklede vrouwen met vaak nogal drillerige derrières behoorlijk obscene bewegingen staan te maken en dat die door (indien niet afgelast zoals dit jaar) meer dan een miljoen mensen worden toegejuigd?
Ik vindt dat maar een raar iets, praalwagens met bijna naakte vrouwen die eindeloos met hun vlees lopen te schudden en vaak daarbij nog minder dan de gemiddelde pride homo aanhebben, maar daarover zeiken, God nee, laat ze, ik kijk wel naar iets anders, maar kennelijk voelen die hetero's ontzettend de neiging om zich zo te manifesteren, kunnen ze dat niet voor in de slaapkamer houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En met google gevonden zie ik hier heel veel meer naakte lijven dan op de hier zo vervloekte bootjes parade:https://www.google.nl/sea(...)h6ORxwIVijkUCh2czgCN
Meten met 2 maten, intolerantie, en dat is nou precies waarvoor die pride en die canalparade nodig zijn...
De tolerantie in Nederland is schijntolerantie..."ik vind het prima als ik het maar niet zie of merk"
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 01:07 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft zijn we het eigenlijk 100% eens. En homoseksualiteit past wat mij betreft perfect in die definitie. Net zoals kaal worden bijvoorbeeld ook. Ben je daar minder mens door? Nee. Heb je dan minder recht op zaken? Nee natuurlijk niet.
Moeten we het gaan vieren en gaan uitschreeuwen? En parades organiseren waar kalende mannen naakt dansen en kale koppen staan aflikken?
Dat is het Rotterdamse zomercarnaval, een ander evenement dan het carnaval 'van onder de rivieren'.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar die plaatjes die jij post zie ik NL niet met carnaval. Wel in brazilie. Daarbij roepen mensen die carnaval vieren niet dat ze zijn als elk ander en dus geaccepteerd moeten worden. Ik vind dat je vergelijking niet op gaat.
Ik vind het een heel ander verhaal wanneer je je billen showt omdat het bij een bepaalde cultuur hoort (Braziliaanse carnaval) of dat je ermee te koop loopt en ernaar gaat wijzen omdat je verlangt naar een dikke lul. En zeg maar eens dat het niet kloptquote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:29 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Dat is het Rotterdamse zomercarnaval, een ander evenement dan het carnaval 'van onder de rivieren'.
De critici zeiken trouwens vooral over "bloot" en "normaal doen", maar dat recht heb je volgens jou dus wel als je een vrouw bent maar niet als je een homo bent? Leg eens uit hoe je verhaal logisch klopt, ik ben wel benieuwd.
Nou, het zal mij werkelijk een zorg zijn wat homo's doen. Al neuken ze op de kalverstraat vol in het zicht van iedereen, what do I care. Maar als ze dat doen en dan vervolgens gaan verkondigen dat ze dat doen omdat het nodig is omdat ze niet geaccepteerd worden dan heb ik de mening dat hun aanpak misschien niet de allerhandigste manier is om hun doel te bereiken. Daar heb ik dan een mening overzniet over het feit dat iemand homo is of niet. Das geen keuze, das gewoon iets wat je bent, more power to you.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:26 schreef De_Kaas- het volgende:
Zei De Frikandel net nou werkelijk dat kale mensen ook geen optocht organiseren voor hun kaalheid, terwijl dat "ook een tekortkomingen"? Die vergelijking klopt op alle vlakken niet. Was kaalheid recent nog officieel een ziekte in Nederland? Konden kale mensen in 2000 nog niet met elkaar trouwen? Worden kale mensen in de halve wereld vervolgd en vermoord omdat ze kaal zijn?
Heb je dan echt geen betere argumenten voor je conservatieve gezeur? Dit helpt niet echt als je een beetje serieus genomen wil worden, grappig genoeg precies hetgeen je homo's verwijt.
Dat klopt niet en ik geloof ook niet meer dat jij dat meent, want die stelling is toch werkelijk te dommig om je trolls niet heel doorzichtig te laten zijn. Toch bedankt voor het topic hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik vind het een heel ander verhaal wanneer je je billen showt omdat het bij een bepaalde cultuur hoort (Braziliaanse carnaval) of dat je ermee te koop loopt en ernaar gaat wijzen omdat je verlangt naar een dikke lul. En zeg maar eens dat het niet klopt
Ik zou in het zicht neuken op de Kalverstraat niet oke vinden, maar afgezien daarvan ben je dus eigenlijk ontzettend genuanceerd alleen is er een misverstand. De Roze Maandag heeft een protesterend karakter en wordt jaarlijks georganiseerd om de tolerantie te vergroten, de Pride is er eigenlijk voornamelijk om de vrijheid te vieren en even geen neuk te geven om de al dan niet aanwezige tolerantie. En sowieso ben je op zoek maar redenen om het feestje af te keuren als je focust op de 4 uit 80 boten die onsmakelijk zijn. Echt gewoon lekker boeiend man.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, het zal mij werkelijk een zorg zijn wat homo's doen. Al neuken ze op de kalverstraat vol in het zicht van iedereen, what do I care. Maar als ze dat doen en dan vervolgens gaan verkondigen dat ze dat doen omdat het nodig is omdat ze niet geaccepteerd worden dan heb ik de mening dat hun aanpak misschien niet de allerhandigste manier is om hun doel te bereiken. Daar heb ik dan een mening overzniet over het feit dat iemand homo is of niet. Das geen keuze, das gewoon iets wat je bent, more power to you.
Maar je aanstellen en dan dat vervolgens willen rechtvaardigen door iets te roepen over acceptatie, dat vind ik dan onzin. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn verder, maar het is wel mijn mening.
Je wil net iets te graag mij in een hoekje duwen. Dat mag, maar je slaat de plank finaal mis. Ik keur het feestje niet af. Man, al zijn jullie allemaal naakt en lopen jullie elkaar allemaal in de reet te neuken, op elke hoek van de straat, op elke boot, gewoon overal. Whatever. Daar heb ik het niet over en ik probeer het feestje ook niet af te keuren, dus probeer me dat ook niet aan te praten, oke?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:37 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Ik zou in het zicht neuken op de Kalverstraat niet oke vinden, maar afgezien daarvan ben je dus eigenlijk ontzettend genuanceerd alleen is er een misverstand. De Roze Maandag heeft een protesterend karakter en wordt jaarlijks georganiseerd om de tolerantie te vergroten, de Pride is er eigenlijk voornamelijk om de vrijheid te vieren en even geen neuk te geven om de al dan niet aanwezige tolerantie. En sowieso ben je op zoek maar redenen om het feestje af te keuren als je focust op de 4 uit 80 boten die onsmakelijk zijn. Echt gewoon lekker boeiend man.
Ben je knap dan?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je wil net iets te graag mij in een hoekje duwen.
Tof dat je er zo over denkt.quote:Dat mag, maar je slaat de plank finaal mis. Ik keur het feestje niet af. Man, al zijn jullie allemaal naakt en lopen jullie elkaar allemaal in de reet te neuken, op elke hoek van de straat, op elke boot, gewoon overal. Whatever. Daar heb ik het niet over en ik probeer het feestje ook niet af te keuren, dus probeer me dat ook niet aan te praten, oke?
Ik heb alleen maar een mening over de schijnbare rechtvaardiging om je aan te stellen, namelijk dat dat nodig is om homo's geaccepteers te laten zijn. Jullie zijn zo bijzonder niet, jullie zijn gewoon normaal, homo, hetero, whatever, t is allemaal goed, maar vervolgens jezelf in een uitzonderingspositie gaan plaatsen en dan roepen dat jullie geen uitzondering willen zijn maar gewoon als normaal gezien willen worden.. Ja.. Dan werk je misschien wel een heeel klein beetje zelf mee aan dat beeld.
Homocultuur bestaat niet?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vind het een heel ander verhaal wanneer je je billen showt omdat het bij een bepaalde cultuur hoort
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:14 schreef Gellarboy het volgende:
De boodschap van dit topic is wederom: "Niks tegen homo's, maar ze moeten niet zwaaiend met hun blote piemels door de grachten varen en dan gaan huilen dat ze niet geaccepteerd worden"
Nee? Dat is in ieder geval niet mijn boodschap.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:14 schreef Gellarboy het volgende:
De boodschap van dit topic is wederom: "Niks tegen homo's, zolang ze zich maar gedragen naar hoe ik vind dat ze zich horen te gedragen."
Sucks for you, één dag per jaar.
Oh en in die cultuur is het normaal je reet en lul in string te laten zien aan jan en alleman, terwijl je al dansend een kunstlul staat af te rukken? Nou, geweldige cultuur dan.quote:
Je overdrijft. YuckFou heeft een link geplaatst naar alle foto's van de hele parade, niet alleen die van de politieke boten. Op de "extreemste" boot (Mister B) stonden gewoon gasten in leer en rubber te dansen. Meer niet. De leerscene is weldegelijk een stukje homocultuur en met 1 van de 80 boten waarschijnlijk ondervertegenwoordigd. Zij hebben in dit land het recht om daar te dansen, zonder in elkaar geslagen te worden. En als je dat 1 dag per jaar echt niet kan aanzien, dan kun je altijd nog naar Rusland verhuizen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:21 schreef de_boswachter het volgende:
Oh en in die cultuur is het normaal je reet en lul in string te laten zien aan jan en alleman, terwijl je al dansend een kunstlul staat af te rukken? Nou, geweldige cultuur dan.
Je overdrijft. Mij maakt het niet uit dat ze jaarlijks een dag daar over de grachten varen, maar dat extreme vind ik echt verschrikkelijk. Net als dat ik alle andere vormen van extremisme ook vreselijk vind.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:27 schreef Gellarboy het volgende:
Je overdrijft. YuckFou heeft een link geplaatst naar alle foto's van de hele parade, niet alleen die van de politieke boten. Op de "extreemste" boot (Mister B) stonden gewoon gasten in leer en rubber te dansen. Meer niet. De leerscene is weldegelijk een stukje homocultuur en met 1 van de 80 boten waarschijnlijk ondervertegenwoordigd. Zij hebben in dit land het recht om daar te dansen, zonder in elkaar geslagen te worden. En als je dat 1 dag per jaar echt niet kan aanzien, dan kun je altijd nog naar Rusland verhuizen.
Ik merk het.quote:
Ongetwijfeld. En voor hen varen er nog 79 andere boten langs.quote:Er zijn genoeg homo mannen die zich kapot ergeren aan het stigmatiserende beeld wat een aantal in leer verklede mannen op zo'n boot creeeren.
Dan nog.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:31 schreef Gellarboy het volgende:
Ongetwijfeld. En voor hen varen er nog 79 andere boten langs..
quote:Stichting Amsterdam Gay Pride is een non-profit organisatie die streeft naar emancipatie, sociale, maatschappelijke en juridische gelijkwaardigheid en acceptatie van homo’s, biseksuelen en lesbiennes en ook voor hen die zich niet aan maatschappelijk dominante genderrollen willen of kunnen conformeren (zoals mannelijke vrouwen, vrouwelijke mannen en queers) of die gedurende hun leven een andere fysieke genderidentiteit aannemen (zoals transgenders en transseksuelen). Om dat te bereiken is zichtbaarheid van diversiteit noodzakelijk. What you see can’t be ignored. De primaire doelstelling van de stichting is dan ook om activiteiten en evenementen in de openbare ruimte te organiseren.
Dit dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Sociale en maatschappelijke gelijkwaardigheid willen bereiken door extravagant en flamboyant rond te lopen/dansen/humpen.
Sociale en maatschappelijke gelijkwaardigheid bereik je toch echt eerder door je sociaal en maatschappelijk gelijkwaardig op te stellen.
Bron.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:34 schreef Gellarboy het volgende:
Heb de afgelopen dagen zelfs ergens gelezen dat er ballonnen in de vorm van erecties werden verkocht aan kleine kinderen.
Feitelijk incorrect. Daar zijn alle gay pride parades wereldwijd (en bijvoorbeeld de Stonewall rellen) het bewijs van.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:36 schreef SuperwormJim het volgende:
Sociale en maatschappelijke gelijkwaardigheid willen bereiken door extravagant en flamboyant rond te lopen/dansen/humpen.
Sociale en maatschappelijke gelijkwaardigheid bereik je toch echt eerder door je sociaal en maatschappelijk gelijkwaardig op te stellen.
Dus jij vind het feitelijk correct dan door je extravagant en flamboyant te gedragen je maatschappelijke gelijkwaardigheid creert ?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:40 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Feitelijk incorrect. Daar zijn alle gay pride parades wereldwijd (en bijvoorbeeld de Stonewall rellen) het bewijs van.
Je stelt nu dus dat alle gay pride parades wereldwijd zorgen voor sociale en maatschappelijke gelijkwaardigheid van homo's. Nou, gedurfde stelling. Laat maar eens zien dan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:40 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Feitelijk incorrect. Daar zijn alle gay pride parades wereldwijd (en bijvoorbeeld de Stonewall rellen) het bewijs van.
Misschien had je ff die google link moeten klikken, die plaatjes zijn namelijk van het Rotterdams zomercarnaval en niks niet uit Braziliëquote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik weet niet hoor, maar die plaatjes die jij post zie ik NL niet met carnaval. Wel in brazilie. Daarbij roepen mensen die carnaval vieren niet dat ze zijn als elk ander en dus geaccepteerd moeten worden. Ik vind dat je vergelijking niet op gaat.
Ja, dat heeft de geschiedenis aangetoond.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:41 schreef de_boswachter het volgende:
Dus jij vind het feitelijk correct dan door je extravagant en flamboyant te gedragen je maatschappelijke gelijkwaardigheid creert ?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:46 schreef YuckFou het volgende:
Daarbij roepen mensen die carnaval vieren niet dat ze zijn als elk ander en dus geaccepteerd moeten worden. Ik vind dat je vergelijking niet op gaat.
quote:Daarbij roepen mensen die carnaval vieren niet dat ze zijn als elk ander en dus geaccepteerd moeten worden. Ik vind dat je vergelijking niet op gaat.
Ah, dus de gay canal pride is "actie voeren"? En nee, dat levert niet meer acceptatie op. Misschien handig voor hogere lonen, betere arbeidsvoorwaarden, maar niet voor acceptatie.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:46 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ja, dat heeft de geschiedenis aangetoond.
Plaatje 1 levert meer op dan plaatje 2. Is toch logisch? Actie voeren heeft meer resultaat dan "normaal" doen. Wat moet ik daar nou aan bewijzen?!.
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja de zomercarnavalquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:46 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Misschien had je ff die google link moeten klikken, die plaatjes zijn namelijk van het Rotterdams zomercarnaval en niks niet uit Brazilië
Ehh, dat zei ik volgens mij? Maar das inderdaad wat ik net bedoelde... Daar op reageren, maar op de rest niet in gaan.quote:
Bizar, dus bijna naakte wijven vind je prima als dat bij een cultuur hoort, maar bijna naakte kerels vind je niet prima als dat bij een cultuur hoort, da's best hypocriet....of zie je dat zelf nou niet...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vind het een heel ander verhaal wanneer je je billen showt omdat het bij een bepaalde cultuur hoort (Braziliaanse carnaval) of dat je ermee te koop loopt en ernaar gaat wijzen omdat je verlangt naar een dikke lul. En zeg maar eens dat het niet klopt
Nee dat is maar een heel klein deel van de hele homogemeenschap, alleen door je oogkleppen focus je primair daarop en ben je blind voor alle andere voorbeelden die hier aangedragen worden omdat je je ongelijk niet wil toegeven....quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:21 schreef de_boswachter het volgende:
Oh en in die cultuur is het normaal je reet en lul in string te laten zien aan jan en alleman, terwijl je al dansend een kunstlul staat af te rukken? Nou, geweldige cultuur dan.
Och als ik het een stel aanstellerige Surinamers vind die twerkend met hun reet laten zien hoe graag ze door de eerste de best black mambo geschuurd willen worden ben ik onmiddellijk een racist die z'n bek moet houden, want dat is hun cultuur daar zijn ze trots op en dat heb ik maar te respecteren, terwijl ik dat evenals die half naakte dansende mannen vindt getuigen van weinig zelfrespect, maar dat is heel persoonlijk en zal je me niet buiten een discussie als dit horen zeggen, ik ben daar namelijk heel tolerant inquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:47 schreef SuperwormJim het volgende:
Daarbij roepen mensen die carnaval vieren niet dat ze zijn als elk ander en dus geaccepteerd moeten worden. Ik vind dat je vergelijking niet op gaat.
Voor een deel is het dat zeker, ja. Er zijn tientallen boten die vragen om aandacht voor de situatie in Rusland, of betere hiv-medicatie. De partyboten helpen mee aan het vergroten van zichtbaarheid. De enige reden dat niemand meer onder de indruk is van schietpartijen, explosies en rampen in films is omdat we het al 80.000 keer gezien hebben. Dat werkt hiermee net zo. Ooit kijkt geen kip er meer van op.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:51 schreef SuperwormJim het volgende:
Ah, dus de gay canal pride is "actie voeren"?
Het zal me eigenlijk aan mijn reet roesten of jij en de jouwe mij accepteren. Denk wat je wil denken. Maar ik heb in dit land wel het recht om veilig over straat te kunnen ondanks culturele voorkeuren die afwijken van de norm.quote:En nee, dat levert niet meer acceptatie op. Misschien handig voor hogere lonen, betere arbeidsvoorwaarden, maar niet voor acceptatie.
Iedere minderheid heeft zijn eigen feestje, waar je ook welkom bent als je niet tot die minderheid behoort en waar je ook weg kunt blijven als je dat wel doet.quote:Of moeten de borstvoedende moeders nu ook hun eigen "breast feed pride" gaan krijgen om daar met hun melkspuitende tieten rond te zwaaien om zo meer geaccepteerd te worden. Of wat dacht je van bijvoorbeeld gehandicapten? Een "downie-pride": allemaal kwijlend met een triangel in de hand om gelijkwaardigheid af te dwingen. Of, of ... alle medelanders een "Import-pride", compleet met dansen in rieten rokjes, live besnijdenissen en zulks om tolerantie te winnen. Logisch.
Het gaat om het doel van die pride: acceptatie. Zomercarnaval heeft geen flikker te maken met acceptatie/gelijkwaardigheid.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:55 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Bizar, dus bijna naakte wijven vind je prima als dat bij een cultuur hoort, maar bijna naakte kerels vind je niet prima als dat bij een cultuur hoort, da's best hypocriet....of zie je dat zelf nou niet...
Je hoeft er niet naar te kijken he, doe ik met dat zomercarnaval ook niet, boeit me niet en wil ik niet zien, maar ik ga t verder ook niet afzeiken, en dat doe jij met die paar bootjes wel...
Die aanstellerige Surinamers houden geen complete "pride" waar ze al schuren en twerkend door de grachten varen om zo hun acceptatie en gelijkwaardigheid te willen bewerkstelligen. Ook hier weer: het gaat om het doel van de pride.quote:Och als ik het een stel aanstellerige Surinamers vind die twerkend met hun reet laten zien hoe graag ze door de eerste de best black mambo geschuurd willen worden ben ik onmiddellijk een racist die z'n bek moet houden, want dat is hun cultuur daar zijn ze trots op en dat heb ik maar te respecteren, terwijl ik dat evenals die half naakte dansende mannen vindt getuigen van weinig zelfrespect, maar dat is heel persoonlijk en zal je me niet buiten een discussie als dit horen zeggen, ik ben daar namelijk heel tolerant in
Homo's, letten jullie even op: de hetero's gaan ons uitleggen waar de Pride voor dient.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
de gay pride is er om te laten zien hoe trots je bent op dat je homo bent en daarmee dan zogenaamd predikt voor gelijkheid.
Niet alsof we iets bereikt hebben? We hebben gelijke rechten behaald en daar is hard actie voor gevoerd. Mogen we dat 1 dag per jaar een keertje vieren?quote:Je bént al gelijk. Je sexuele geaardheid is alleen anders. Whooptie fucking doo.
Wat een bijzonder iets. Het is niet zo alsof je iets bereikt hebt.
Kwakoe duurt 6 weken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:59 schreef SuperwormJim het volgende:
Die aanstellerige Surinamers houden geen complete "pride" waar ze al schuren en twerkend door de grachten varen om zo hun acceptatie en gelijkwaardigheid te willen bewerkstelligen. Ook hier weer: het gaat om het doel van de pride.
quote:
Ook hier weer: het doel van het evenement. Zoals ik het kan lezen, staat er nergens iets over acceptatie/gelijkwaardigheid.quote:Geschiedenis
Het festival begon in het jaar 1975 als voetbaltoernooi voor thuisblijvers tijdens de vakantieweken in Amsterdam Zuidoost. Bezoekers van het festival waren hoofdzakelijk bewoners van Amsterdam Zuidoost, waardoor het festival al vanaf het begin een multicultureel karakter had. In de loop der jaren heeft het festival zich ontwikkeld tot de grootste multiculturele manifestatie met circa 1 miljoen bezoekers. Vijftig procent is afkomstig uit Amsterdam en omgeving. De andere helft is afkomstig uit heel Nederland.
Die Gellarboy praat vanuit zo'n ziekelijk wij/zij standpunt dat ik hem er van verdenk de homofiele variant van Quincy te zijn. Vind je het gek als je jezelf zo buiten de mensen plaatst en blijkbaar zelf ook in hokjes denkt.quote:
Ik weet niet hoe het is om een minderheid te zijn? Niet nee? Ik heb een handicap. Ik loop dus anders. Dat terwijl vrijwel iedereen wel normaal loopt. Denk jij dat ik niet bekeken wordt als ik door de stad loop of op welke plek dan ook gewoon alleen maar binnen kom?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:05 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Homo's, letten jullie even op: de hetero's gaan ons uitleggen waar de Pride voor dient.
[..]
Niet alsof we iets bereikt hebben? We hebben gelijke rechten behaald en daar is hard actie voor gevoerd. Mogen we dat 1 dag per jaar een keertje vieren?
Gast, je hebt gewoon geen idee. Geen idee hoe het is om als homo op te groeien, geen idee hoe het voelt om te zien hoe slecht homo's het hebben in andere landen, geen idee hoe het voelt om een minderheid te zijn. Je denkt wel dat je dat weet, maar ik zeg je nu: je weet het niet.
Niet alle minderheden zijn hetzelfde. Ik kan me ook geen voorstelling maken van wat een neger allemaal te verduren krijgt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:10 schreef CoolGuy het volgende:
Dus ik weet wel degelijk wat het is om bij een minderheid te horen. Ik trek me er alleen niks van aan.
Verder wordt hier namelijk helemaal niet in hokjes gedacht en ook helemaal niet overdreven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Die Gellarboy praat vanuit zo'n ziekelijk wij/zij standpunt dat ik hem er van verdenk de homofiele variant van Quincy te zijn. Vind je het gek als je jezelf zo buiten de mensen plaatst en blijkbaar zelf ook in hokjes denkt.
"De hetero's gaan ons uitleggen'' mijn god
Dus moet jij het ook doen? Nog even aandikken, beetje chargeren, prima toch?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:18 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Verder wordt hier namelijk helemaal niet in hokjes gedacht en ook helemaal niet overdreven..
Maar jongens, jullie doen echt HEEL hard je best om het gewoon niet te snappen en blazen simpele dingen (in leer dansen op een boot) op tot astronomische proporties. Ik betwijfel dat er duizenden gezinnetjes met jonge kinderen afkomen op een evenement vol zwaaiende dildo's en kontneuken. Maar ik kan het mis hebben, want ik heb het slechts 16 jaar meegemaakt.
Anyhoo, ik overtuig jullie niet en jullie mij zéker niet, dus ik ga iets nuttigs/leuks doen. De volgende 360 dagen hoeven jullie in ieder geval nergens bang voor te zijn.
Ja dat hoeft ook niet echt, ik ageer redelijk stevig omdat de hypocrisie er hier en daar behoorlijk vanaf druipt, maar wat jet is, is twee verschillde feestjes met elkaar vergelijken en daar wordt nogal op gebeten....quote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Je doet net alsof men hier de Gay Pride verschrikkelijk vindt
Ik kan inderdaad slecht tegen onterechte kritiek van mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben. Anyway, doei!quote:maar volgens mij kan je gewoon niet tegen kritiek.
Ah ja, nee precies. Je kan er inderdaad niet tegen dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:23 schreef Gellarboy het volgende:
[..]!
Just shoot me.
[..]
Ik kan inderdaad slecht tegen onterechte kritiek van mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben. Anyway, doei!.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:39 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Verschrikkelijk.
Jij bent de enige die het allemaal snapt he. Want jij bent homo, dus moeten de andersdenkenden maar hun muil houden. Accepteer je ons niet? Moeten wij nu allemaal foto's showen van onze manboobs om ons gelijk te krijgen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:18 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Verder wordt hier namelijk helemaal niet in hokjes gedacht en ook helemaal niet overdreven..
Maar jongens, jullie doen echt HEEL hard je best om het gewoon niet te snappen en blazen simpele dingen (in leer dansen op een boot) op tot astronomische proporties. Ik betwijfel dat er duizenden gezinnetjes met jonge kinderen afkomen op een evenement vol zwaaiende dildo's en kontneuken. Maar ik kan het mis hebben, want ik heb het slechts 16 jaar meegemaakt.
Anyhoo, ik overtuig jullie niet en jullie mij zéker niet, dus ik ga iets nuttigs/leuks doen. De komende 360 dagen hoeven jullie in ieder geval nergens bang voor te zijn.
Ah, dus een minderheid is geen minderheid in t algemeen en heeft geen raakvlakken met andere minderheden, geen common grounds of niks. Nee nee, homo zijn is iets bijzonders, een soort van uitzonderi... Oh wacht even.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:18 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Niet alle minderheden zijn hetzelfde. Ik kan me ook geen voorstelling maken van wat een neger allemaal te verduren krijgt.
Zo'n carnivalviering wordt dan ook niet neergezet als hetero-event of uiting van hetero-zijn. De Gay Pride wordt nadrukkelijk wel zo neergezet, daarin zit hem het verschil.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat hoeft ook niet, want hetero is de norm, stel nou dat ik door de hier gebezigde manier naar het zomercarnaval zou kijken, en dat als heteronorm zou nemen, dan zou ik er dus van overtuigd zijn dat alle hetero's het liefst zwarte dikke wijven in mini tangas willen neuken die twerkend met hun reet laten zien hoe sexy ze wel niet zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:13 schreef Childofthe90s het volgende:
Zo'n carnivalviering wordt dan ook niet neergezet als hetero-event of uiting van hetero-zijn. De Gay Pride wordt nadrukkelijk wel zo neergezet, daarin zit hem het verschil.
ik ben ff aan het zoeken gegaan, maar de enige boot met opblaaspikken die ik kan vinden is dezequote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:42 schreef doge het volgende:
Ik snap al helemaal niet waar al die meters hoge papier maché lullen voor nodig zijn.
Dus omdat hetero de norm is, moet dit botenfeest als emancipatiestrijd worden gepresenteerd? Dat is de grootst mogelijke onzin. Houd dit feest vooral, maar hou op met het in de media roepen dat dit een feest voor de emancipatie is, want dat is het absoluut niet, het is een obstructie voor de emancipatie.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef YuckFou het volgende:
Dat hoeft ook niet, want hetero is de norm
Nee de gaypride, de hele week die er voorafgaand aan plaatsvind is vooral de emancipatiestrijd, met aandacht voor transgenders en andere genderdysorders, vluchtelingen, zwerfjongeren, hiv en andere soa problemathiek en nog heel veel meer serieuze onderwerpen en die week wordt afgesloten met 3 dagen feest en de canal parade, maar dat ziet niemand want de media laten alleen bootjes met naakte kerels zien, daarom ga ik hier voor mijn doen ook zo hard tekeer, om wat oogkleppen af te schoppen enzo....quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:28 schreef Childofthe90s het volgende:
Dus omdat hetero de norm is, moet dit botenfeest als emancipatiestrijd worden gepresenteerd? Dat is de grootst mogelijke onzin. Houd dit feest vooral, maar hou op met het in de media roepen dat dit een feest voor de emancipatie is, want dat is het absoluut niet, het is een obstructie voor de emancipatie.
De "Piemelboot" was van het Aids Fonds (dat zich ook inzet voor 23 miljoen heteroseksuele Afrikanen met hiv) en heeft wél de media gehaald met hun boodschap dit jaar. Dat is zo'n duffe stichting al jaren niet gelukt. Sex sells en dat hebben ze zo prima gedaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:23 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben ff aan het zoeken gegaan, maar de enige boot met opblaaspikken die ik kan vinden is deze
[ afbeelding ]
Smakeloos, ben ik zeker met je eens, maar ik kan eigenlijk geen 2e boot vinden, of je moet andere hebben gezien dan deze?
De feestboten weten het wel te verpesten voor de serieuze boten dan (en ja dat komt vooral door de media maar is daardoor niet minder waar).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:37 schreef Gellarboy het volgende:
De boten parade heeft feestboten en doodserieuze boten, die zich weldegelijk inzetten voor de emancipatiestrijd. Het moet allemaal zó zwart wit hier. Nogmaals, wat is het probleem nou precies? (en graag concrete voorbeelden daarvan)
Wát verpesten ze precies?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:52 schreef Childofthe90s het volgende:
De feestboten weten het wel te verpesten voor de serieuze boten dan (en ja dat komt vooral door de media maar is daardoor niet minder waar).
Sowieso niet sterk van TS om zo'n lekker plaatje in zijn OP te gebruiken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:20 schreef Pulzzar het volgende:
Die opblaasbare lullen vind ik wel smakeloos en dát mag wat mij betreft de volgende parade verdwijnen. Of het moet zeker zijn dat kinderen die dingen niet zullen zien.
[ afbeelding ]
Maar als je je aan dit stoort - het plaatje in de OP - vind ik dat je ff moet nadenken. Waarom vind je dit niet kunnen, terwijl je je wel zit te verlekkeren op schaars geklede dames bij andere festivals? Is het niet hetzelfde? Eén keer per jaar mag ik als homo toch wel naar lekkere kerels kijken? Dat jij het niet hoeft te aanschouwen is prima; blijf dan lekker uit Amsterdam weg en ga je elders vermaken. Ga je desnoods aftrekken op pornofilms met Stacey, degene die jij in je user-icon hebt staan. Een meisje die tegen haar eigen wil in een pornofilm is verschenen en daar psychische problemen aan heeft overgehouden. Over smakeloos en ordinair gesproken!
Nou vooruit!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:35 schreef erodome het volgende:
Potjandorie de hele topic doorgescrollt maar verder gewoon geen foto's van lekkere mannen met weinig kleding.
*Teleurgesteld*
Dit weet inderdaad vrijwel niemand. Gewoon onwetend blaten, net zoals dat altijd over de rechtspraak gebeurt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:30 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee de gaypride, de hele week die er voorafgaand aan plaatsvind is vooral de emancipatiestrijd, met aandacht voor transgenders en andere genderdysorders, vluchtelingen, zwerfjongeren, hiv en andere soa problemathiek en nog heel veel meer serieuze onderwerpen en die week wordt afgesloten met 3 dagen feest en de canal parade, maar dat ziet niemand want de media laten alleen bootjes met naakte kerels zien, daarom ga ik hier voor mijn doen ook zo hard tekeer, om wat oogkleppen af te schoppen enzo....
Wel jammer dat dit zo is, dat betekend eigenlijk dat die andere zaken meer op de voorgrond zouden moeten treden, veel meer aandacht zouden moeten krijgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:43 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dit weet inderdaad vrijwel niemand. Gewoon onwetend blaten, net zoals dat altijd over de rechtspraak gebeurt.
Aids Fonds had weldegelijk een serieuze boot en heeft de media gehaald. Wel echter pas nadat ze eindelijk eens opblaaspiemels aan boord namen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:20 schreef Childofthe90s het volgende:
De boodschap van de serieuze boten, die komt nu niet over.
De rest van de onderdelen van de Prideweek (zoals workshops voor transgenders oid) zijn wel onder de aandacht bij de doelgroep hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:20 schreef erodome het volgende:
Wel jammer dat dit zo is, dat betekend eigenlijk dat die andere zaken meer op de voorgrond zouden moeten treden, veel meer aandacht zouden moeten krijgen.
Je kunt ook op andere manieren aandacht vragen, zonder dat het direct ordinair wordt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:26 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Aids Fonds had weldegelijk een serieuze boot en heeft de media gehaald. Wel echter pas nadat ze eindelijk eens opblaaspiemels aan boord namen.
Is de klacht dan dus eigenlijk dat de media het geheel niet goed in beeld brengt?
Waarom heb jij er last van dat het ordinair wordt? Dan kijk je toch niet? Ik vind zoveel ordinair.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:29 schreef Childofthe90s het volgende:
Je kunt ook op andere manieren aandacht vragen, zonder dat het direct ordinair wordt.
Het imago van homoseksuelen. Hoe bevordert een boot vol halfnaakte mannen en opblaaspiemels nou de acceptatie van homoseksualiteit? True. Er zijn meer gewone boten dan dat er van zulke feestboten zijn maar drie keer raden waar de nadruk op word gelegd.quote:
Daar gaat het mij niet om, het mag zo ordinair als ze willen, al gaan ze naakt, daar heb ik niets mee te maken. Maar de organisatie moet ophouden met roepen dat zo'n botenparade onderdeel is van een emancipatie strijd om maatschappelijke acceptatie te bewerkstelligen, dat gebeurt op deze manier namelijk niet, sterker nog, eerder het tegenovergestelde is het geval.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:31 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Waarom heb jij er last van dat het ordinair wordt? Dan kijk je toch niet? Ik vind zoveel ordinair.
Bij de doelgroep ja, niet bij het algemene publiek. Ik durf zelfs te stellen dat er een heleboel mensen zijn die amper tot geen weet hebben van de rest van die week en de inhoud, die alleen het eindfeestje kennen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:28 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
De rest van de onderdelen van de Prideweek (zoals workshops voor transgenders oid) zijn wel onder de aandacht bij de doelgroep hoor.Maar niet bij SBS6 consumerend Nederland inderdaad.
Klopt ook, speel daar dan op in zou ik zeggen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij de doelgroep ja, niet bij het algemene publiek. Ik durf zelfs te stellen dat er een heleboel mensen zijn die amper tot geen weet hebben van de rest van die week en de inhoud, die alleen het eindfeestje kennen.
Dit is natuurlijk een beetje onzin, vooral die eerste zin.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:33 schreef Gellarboy het volgende:
De laatste kolom uit dit (hele interessante) artikel: http://www.nrcreader.nl/artikel/5019/weg-met-de-knuffelhomo
"Het mag nooit zo zijn dat anderen voor een individu bepalen wanneer hij zichtbaar mag zijn en hoe; wanneer zijn eigenzinnigheid nog gezellig is en wanneer die irritant wordt. Homo’s zijn geen pr-trofeeën die ingezet kunnen worden ter meerdere eer en glorie van een bedrijf, politieke partij of natiestaat. Acceptatie en mensenrechten moeten gelden voor iedereen in het seksuele spectrum, en niet alleen op de momenten wanneer het buitenstaanders een goed gevoel geeft."
Wel grappig dat die laatste alinea nou precies is waar die hele botenparade om draait: commercialisering en marketing van organisaties, politieke partijen en bedrijven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:33 schreef Gellarboy het volgende:
De laatste kolom uit dit (hele interessante) artikel: http://www.nrcreader.nl/artikel/5019/weg-met-de-knuffelhomo
"Het mag nooit zo zijn dat anderen voor een individu bepalen wanneer hij zichtbaar mag zijn en hoe; wanneer zijn eigenzinnigheid nog gezellig is en wanneer die irritant wordt. Homo’s zijn geen pr-trofeeën die ingezet kunnen worden ter meerdere eer en glorie van een bedrijf, politieke partij of natiestaat. Acceptatie en mensenrechten moeten gelden voor iedereen in het seksuele spectrum, en niet alleen op de momenten wanneer het buitenstaanders een goed gevoel geeft."
De botenparade heeft voornamelijk een feestelijk karakter. Bij feestjes dossen mensen zich nou eenmaal uit. Ik mag hopen dat de meeste mensen snappen dat iemand die zich uitdagend/schaars kleedt met carnaval (dat zijn er heel veel), er in het dagelijks leven niet zo bijloopt. Hetzelfde geldt voor de botenparade. Misschien moeten we voortaan maar gewoon in onze spijkerbroek, een basic wit shirt en sneakers feest gaan vieren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het imago van homoseksuelen. Hoe bevordert een boot vol halfnaakte mannen en opblaaspiemels nou de acceptatie van homoseksualiteit? True. Er zijn meer gewone boten dan dat er van zulke feestboten zijn maar drie keer raden waar de nadruk op word gelegd.
Dat zie je dan terug in de beeldvorming van mensen. Wat mij betreft gaat er een hele week een parade vol opblaaspiemels door de grachten maar je weet dat je dan weerstand kan verwachten. En ik zal je voor zijn, een parade met opblaaskutjes zou net zoveel weerstand oproepen. Het is gewoon nogal in your face terwijl de types op zulke boten vaak het hardst schreeuwen om acceptatie.
Ik ben niet het type dat vind dat de parade niet door mag gaan, maar accepteer dat er ook mensen zijn die het om wat voor reden dan ook afkeuren. Ik word ook niet vrolijk van mannen in islamitische kledij maar het is geven en nemen
De eerste alinea was voor Straatcommando. De rest algemeen.quote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:55 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
De eerste alinea was voor Straatcommando. De rest algemeen.
En om op je vergelijking met naturisten in te haken: die hebben stranden en vakantieparken waar ze naar hartelust terrasjes kunnen pakken.
Exhibitionisme is illegaal (toch, ik weet het niet zeker?). Daarom niet te vergelijken, dan kun je ook necrofilie of bestialiteit aanhalen. Dat mag sowieso al nooit.
Het ging me om die zin. Dat mensen hun eigen tijd en plaats hebben voor zaken ben ik helemaal voor, zo ook voor dit eindfeestje van de pride week.quote:Het mag nooit zo zijn dat anderen voor een individu bepalen wanneer hij zichtbaar mag zijn en hoe; wanneer zijn eigenzinnigheid nog gezellig is en wanneer die irritant wordt.
Er is helemaal geen 'wij', 'jullie' vertegenwoordigen maar een klein deel van de homogemeenschap (voor zover die bestaat), maar drukken daarmee jullie stempel op de hele gemeenschap. En dat komt niet (alleen) door de media, maar door de manier waarop jullie het zelf presenteren. Daarom is het anders dan het carnaval en daarom jaag je er mensen mee in het harnas.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:55 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
En om op je vergelijking met naturisten in te haken: die hebben stranden en vakantieparken waar ze naar hartelust naakt terrasjes kunnen pakken. Wij hebben de Prinsengracht een dagje per jaar.
Exhibitionisme is illegaal (toch, ik weet het niet zeker?). Daarom niet te vergelijken, dan kun je ook necrofilie of bestialiteit aanhalen. Dat mag sowieso al nooit.
Niet dat ik dat nu zo'n probleem vind, als mensen daaraan mee willen doen op wat voor manier dan ook moeten ze dat vooral doen. Maar het maakt dat hele citaat onzin.quote:Homo’s zijn geen pr-trofeeën die ingezet kunnen worden ter meerdere eer en glorie van een bedrijf, politieke partij of natiestaat.
Dat laatste vind ik dan weer pech voor die mensen. Het enige wat ik jammer vind is dat de rest van de week met de doelstellingen daarbij wat ondergesneeuwd is voor het algemene publiek. Er ligt een te grote focus op het eindfeestje. Zonder dat de betekenis van alles echt doordringt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er is helemaal geen 'wij', 'jullie' vertegenwoordigen maar een klein deel van de homogemeenschap (voor zover die bestaat), maar drukken daarmee jullie stempel op de hele gemeenschap. En dat komt niet (alleen) door de media, maar door de manier waarop jullie het zelf presenteren. Daarom is het anders dan het carnaval en daarom jaag je er mensen mee in het harnas.
Ik keur het zelf niet af trouwens, dat je dat weet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:55 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
En om op je vergelijking met naturisten in te haken: die hebben stranden en vakantieparken waar ze naar hartelust naakt terrasjes kunnen pakken. Wij hebben de Prinsengracht een dagje per jaar.
Stel dat er zoiets zou zijn als 'Colombian Pride' waarbij er boten varen met gigantische cocaïneplanten waar mensen tegen enorme joints aan dansen. Dat zet dan een verkeerd beeld neer van Colombianen, terwijl slechts een kleine groep dat doet. Als het dan 'Drug Pride' zou heten, is dat al een heel andere manier van uiten. Uiteraard gaat deze vergelijking deels mank en is het een extreem voorbeeld, maar het geeft wel het gevoel weer dat deze parade bij veel mensen oproept.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik dan weer pech voor die mensen. Het enige wat ik jammer vind is dat de rest van de week met de doelstellingen daarbij wat ondergesneeuwd is voor het algemene publiek. Er ligt een te grote focus op het eindfeestje. Zonder dat de betekenis van alles echt doordringt.
Je hoeft niet mee te doen aan dat eindfeestje, je hoeft het niet eens te zien. Dus dat vind ik werkelijk pech voor de mensen die het daar moeilijk mee hebben.
Zolang mensen zelf kunnen kiezen of ze daar wat mee te maken willen hebben of niet zie ik daar geen probleem in.
Zolang er niks illegaals gebeurt of mensen geforceerd worden om te kijken zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:58 schreef erodome het volgende:
Maar stellen dat je nooit voor een ander mag bepalen wanneer hij zichtbaar mag zijn is baarlijke onzin. Om samen te kunnen leven zal er hier en daar paal en perk gesteld moeten worden aan wat algemeen zichtbaar mag zijn.
Leernichten zijn illegaal?quote:Wat in de canal pride mag is niet algemeen toegestaan. Gewoon homo zijn is dat wel, dus wel knuffeltjes in het openbaar, zoentjes in het openbaar, je geaardheid niet wegstoppen, maar geen leernichten, hoe lekker ze er ook zien.
Natuurlijk nietquote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:45 schreef Fascination het volgende:
[..]
De botenparade heeft voornamelijk een feestelijk karakter. Bij feestjes dossen mensen zich nou eenmaal uit. Ik mag hopen dat de meeste mensen snappen dat iemand die zich uitdagend/schaars kleedt met carnaval (dat zijn er heel veel), er in het dagelijks leven niet zo bijloopt. Hetzelfde geldt voor de botenparade. Misschien moeten we voortaan maar gewoon in onze spijkerbroek, een basic wit shirt en sneakers feest gaan vieren.
Wat heeft het algemene publiek aan een workshop ergens in een klein zaaltje voor transgenders?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:04 schreef erodome het volgende:
Dat laatste vind ik dan weer pech voor die mensen. Het enige wat ik jammer vind is dat de rest van de week met de doelstellingen daarbij wat ondergesneeuwd is voor het algemene publiek.
Als je dat aantrekkelijk(er) maakt kan dat helpen met het kweken van begrip voor transgenders om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:13 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Wat heeft het algemene publiek aan een workshop ergens in een klein zaaltje voor transgenders?
Maar in dit geval gaat het om een "Colombian Pride" waarbij er een grote diversiteit van boten is die allerlei aspecten van die cultuur aanhalen, met daaronder ook een boot met cocaineplanten waar mensen tegen joints aan dansen. Dat dus naast vele andere boten met andere aspecten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stel dat er zoiets zou zijn als 'Colombian Pride' waarbij er boten varen met gigantische cocaïneplanten waar mensen tegen enorme joints aan dansen. Dat zet dan een verkeerd beeld neer van Colombianen, terwijl slechts een kleine groep dat doet. Als het dan 'Drug Pride' zou heten, is dat al een heel andere manier van uiten. Uiteraard gaat deze vergelijking deels mank en is het een extreem voorbeeld, maar het geeft wel het gevoel weer dat deze parade bij veel mensen oproept.
Nou ja, in leren string over straat is ook niet echt normaal te noemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:10 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Zolang er niks illegaals gebeurt of mensen geforceerd worden om te kijken zie ik het probleem niet.
[..]
Leernichten zijn illegaal?. Van exhibitionisme weet ik niet helemaal zeker, maar je mag gewoon in leer over straat hoor. Je mag zelfs in leer dansend over straat als je wil.
. Maar dat is 364 dagen per jaar niet safe, omdat sommige mensen vinden dat je daarom in elkaar geslagen mag worden. Misschien als mensen het maar vaak genoeg zien, dat ze er niet meer van op kijken.
Als ik de organisatie was van de Colombian Pride zou ik zo'n boot niet mee laten doen, omdat het een verkeerd beeld zou geven van Colombia. Daarnaast vraag ik mij af of tegen opblaaspiemels dansen in kleine onderbroekjes onderdeel is van het homozijn of daar weinig mee te maken heeft.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar in dit geval gaat het om een "Colombian Pride" waarbij er een grote diversiteit van boten is die allerlei aspecten van die cultuur aanhalen, met daaronder ook een boot met cocaineplanten waar mensen tegen joints aan dansen. Dat dus naast vele andere boten met andere aspecten.
Hoe is dat dan een verkeerde weergave? Is dat deel niet ook 1 van de vele aspecten van die cultuur?
Het is maar de vraag of je daar mee geassocieerd wil worden inderdaad. Het draagt niet bij aan een goede beeldvorming.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als ik de organisatie was van de Colombian Pride zou ik zo'n boot niet mee laten doen, omdat het een verkeerd beeld zou geven van Colombia. Daarnaast vraag ik mij af of tegen opblaaspiemels dansen in kleine onderbroekjes onderdeel is van het homozijn of daar weinig mee te maken heeft.
Niets.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:13 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Wat heeft het algemene publiek aan een workshop ergens in een klein zaaltje voor transgenders?
Dus moeten de transgenders in dat zaaltje zich leuker/spannender/fotogenieker voordoen dan ze wellicht zijn om het aantrekkelijker te maken voor "normaal" Nederland? Iedereen dient zich maar continu aan te passen zeg.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je dat aantrekkelijk(er) maakt kan dat helpen met het kweken van begrip voor transgenders om maar wat te noemen.
Geeft het dan werkelijk een verkeerd beeld, of is er een boot die iets laat zien uit die cultuur waar jij persoonlijk niets mee hebt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als ik de organisatie was van de Colombian Pride zou ik zo'n boot niet mee laten doen, omdat het een verkeerd beeld zou geven van Colombia. Daarnaast vraag ik mij af of tegen opblaaspiemels dansen in kleine onderbroekjes onderdeel is van het homozijn of daar weinig mee te maken heeft.
Nee.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dus moeten de transgenders in dat zaaltje zich leuker/spannender/fotogenieker voordoen dan ze wellicht zijn om het aantrekkelijker te maken voor "normaal" Nederland? Iedereen dient zich maar continu aan te passen zeg.Zolang normaal Nederland maar op de wenken bediend wordt.
Wellicht geeft het geen verkeerd beeld van dat kleine deel van de Colombiaanse gemeenschap, maar ik zou niet willen dat zo'n stigma vervolgens over de hele Colombiaanse gemeenschap wordt geplakt. Zeker niet, als mijn doel is de maatschappelijke acceptatie van Colombianen te vergroten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Geeft het dan werkelijk een verkeerd beeld, of is er een boot die iets laat zien uit die cultuur waar jij persoonlijk niets mee hebt?
Die boot geeft een perfect beeld van de leercommunity.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef erodome het volgende:
Geeft het dan werkelijk een verkeerd beeld, of is er een boot die iets laat zien uit die cultuur waar jij persoonlijk niets mee hebt?
Nee zo bedoel ik dat niet, de kern van zo'n workshop moet blijven natuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dus moeten de transgenders in dat zaaltje zich leuker/spannender/fotogenieker voordoen dan ze wellicht zijn om het aantrekkelijker te maken voor "normaal" Nederland? Iedereen dient zich maar continu aan te passen zeg.Zolang normaal Nederland maar op de wenken bediend wordt.
Ik denk dat dat er ook wel is hoor. Ergens een klein artikeltje op pagina 8. Maar ja, je zet er geen grote foto van op de voorpagina.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:20 schreef erodome het volgende:
Gewoon meer aandacht voor dat soort zaken in de rest van de week. Meer aandacht voor die acceptatie, waar mensen tegenaan lopen in het normale leven en ga zo maar door.
Hoe wordt dat stigma op de hele gemeenschap geplakt als het maar een enkele boot is op eigen initiatief?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wellicht geeft het geen verkeerd beeld van dat kleine deel van de Colombiaanse gemeenschap, maar ik zou niet willen dat zo'n stigma vervolgens over de hele Colombiaanse gemeenschap wordt geplakt. Zeker niet, als mijn doel is de maatschappelijke acceptatie van Colombianen te vergroten.
Dat zeg ik dus juist ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:22 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Die boot geeft een perfect beeld van de leercommunity..
Dat er ook homo's zijn die daar niets mee te maken willen hebben, dat is hun goed recht. Maar die kunnen ook niet van de leercommunity verwachten dat ze terug de kast in gaan. Daar is nog nooit iemand beter van geworden.
Ik bekritiseer je ook helemaal niet, ik vul aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:25 schreef erodome het volgende:
Dat zeg ik dus juist ook.
Op de canal pride heeft dat gewoon zijn tijd en plaats en zegt het niets over al die anderen.
Dat is er amper tot niet. Het gaat me ook niet om die bijeenkomst voor die specifieke doelgroep, maar om het idee achter de pride week, meer acceptatie voor die doelgroepen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:23 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er ook wel is hoor. Ergens een klein artikeltje op pagina 8. Maar ja, je zet er geen grote foto van op de voorpagina.
Ja, maar helaas werkt de mens nu eenmaal zo. Dat is onderdeel van de menselijke psychologie. Als je die psyche wilt bestrijden zul je vooroordelen moeten bestrijden (en dus niet moeten bevestigen). Dat laatste doe je helaas wel door zo'n boot mee te laten varen en er bij te roepen dat dit is wat homo zijn inhoudt en dat dit is wat maatschappelijk maar geaccepteerd dient te worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe wordt dat stigma op de hele gemeenschap geplakt als het maar een enkele boot is op eigen initiatief?
Is dat niet meer een probleem van de toeschouwer die dat door wil trekken naar de rest?
Ja, want alle homo's zijn op seks beluste gelieven, die aan niets anders denken dat zoveel mogelijk mannen in bed krijgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:50 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat hetero's dom en niet geïnteresseerd zijn in jouw onzin? Je moet zelf toch ook wel in de gaten hebben dat ze je het bed in proberen te praten.
Als iedereen zich maar moet aanpassen omdat anders de domsten in de samenleving het niet snappen, zouden we nooit ergens zijn gekomen. Je kunt niet het tempo aanpassen aan degenen die het langzaamst lopen. Als die maar vaak genoeg mannen in leer zien dansen, kijken ze er na een poos vanzelf niet meer van op.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Ja, maar helaas werkt de mens nu eenmaal zo. Dat is onderdeel van de menselijke psychologie. Als je die psyche wilt bestrijden zul je vooroordelen moeten bestrijden (en dus niet moeten bevestigen). Dat laatste doe je helaas wel door zo'n boot mee te laten varen en er bij te roepen dat dit is wat homo zijn inhoudt en dat dit is wat maatschappelijk maar geaccepteerd dient te worden.
Hoezo voel je je gediscrimineerd door dit topic en de reacties? Ik denk dat 99% van de users hier helemaal niets tegen homo's en homosexualiteit heeft, maar het alleen verschrikkelijk vind dat men bij een Gay Pride vooral de nadruk moet leggen op drag queens en kerels in strings en leer.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 00:30 schreef De_Kaas- het volgende:
Zo'n topic als dit brengt je wel weer met beide voeten op de grond over hoe veel mensen over je denken, maar goed, dat houdt op een dag ook wel op.
Maar wel tegen homo's die zonder shirt op een boot dansen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:18 schreef de_boswachter het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ik iets tegen homo's heb, integendeel zelf.
Het gaat om gelijke rechten voor mensen die niet gelijk zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:18 schreef de_boswachter het volgende:
In mijn ogen creer je geen sociale en maatschappelijke gelijkheid
Zonder shirt is een heel ander verhaal dan kerels in leer, kerels in string etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:14 schreef Gellarboy het volgende:
Maar wel tegen homo's die zonder shirt op een boot dansen?
(Ik probeer te ontdekken wat nu eigenlijk het probleem is)
Voetbalsupporters worden ook gediscrimineerd. Moet ik daarom maar in m'n blote lul naar het stadion gaan?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:20 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Het gaat om gelijke rechten voor mensen die niet gelijk zijn..
Ja, wikipedia doelt op de social acceptance van de pride zelf, niet de acceptance van homo rechten...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:26 schreef Gellarboy
"In Amsterdam, the Netherlands, Gay Pride has been held since 1996 and can be seen as one of the most successful in acquiring social acceptance.
Naaktlopen is illegaal. In leer lopen niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:26 schreef de_boswachter het volgende:
Voetbalsupporters worden ook gediscrimineerd. Moet ik daarom maar in m'n blote lul naar het stadion gaan?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:23 schreef Pieter. het volgende:
Zeg, als die botenparade niet jouw ding is, ga er dan niet heen, zet smiddags geen AT5 of avrotros aan en er is niks aan het handje. 'Wij' vieren 1 dag in het jaar ons feestje gedurende een paar uurtjes op wat bootjes op een gracht. En we houden van een feestje, daarom ziet het er spectaculair uit. En dat trekt kijkers. 500.000 aan de kant en nog eens een dikke 400.000 via de tv.
Maar je hoeft niet te kijken.
Get over it, stelletje jankerds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |