Dus moeten de transgenders in dat zaaltje zich leuker/spannender/fotogenieker voordoen dan ze wellicht zijn om het aantrekkelijker te maken voor "normaal" Nederland? Iedereen dient zich maar continu aan te passen zeg.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je dat aantrekkelijk(er) maakt kan dat helpen met het kweken van begrip voor transgenders om maar wat te noemen.
Geeft het dan werkelijk een verkeerd beeld, of is er een boot die iets laat zien uit die cultuur waar jij persoonlijk niets mee hebt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als ik de organisatie was van de Colombian Pride zou ik zo'n boot niet mee laten doen, omdat het een verkeerd beeld zou geven van Colombia. Daarnaast vraag ik mij af of tegen opblaaspiemels dansen in kleine onderbroekjes onderdeel is van het homozijn of daar weinig mee te maken heeft.
Nee.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dus moeten de transgenders in dat zaaltje zich leuker/spannender/fotogenieker voordoen dan ze wellicht zijn om het aantrekkelijker te maken voor "normaal" Nederland? Iedereen dient zich maar continu aan te passen zeg.Zolang normaal Nederland maar op de wenken bediend wordt.
Wellicht geeft het geen verkeerd beeld van dat kleine deel van de Colombiaanse gemeenschap, maar ik zou niet willen dat zo'n stigma vervolgens over de hele Colombiaanse gemeenschap wordt geplakt. Zeker niet, als mijn doel is de maatschappelijke acceptatie van Colombianen te vergroten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Geeft het dan werkelijk een verkeerd beeld, of is er een boot die iets laat zien uit die cultuur waar jij persoonlijk niets mee hebt?
Die boot geeft een perfect beeld van de leercommunity.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef erodome het volgende:
Geeft het dan werkelijk een verkeerd beeld, of is er een boot die iets laat zien uit die cultuur waar jij persoonlijk niets mee hebt?
Nee zo bedoel ik dat niet, de kern van zo'n workshop moet blijven natuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:19 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dus moeten de transgenders in dat zaaltje zich leuker/spannender/fotogenieker voordoen dan ze wellicht zijn om het aantrekkelijker te maken voor "normaal" Nederland? Iedereen dient zich maar continu aan te passen zeg.Zolang normaal Nederland maar op de wenken bediend wordt.
Ik denk dat dat er ook wel is hoor. Ergens een klein artikeltje op pagina 8. Maar ja, je zet er geen grote foto van op de voorpagina.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:20 schreef erodome het volgende:
Gewoon meer aandacht voor dat soort zaken in de rest van de week. Meer aandacht voor die acceptatie, waar mensen tegenaan lopen in het normale leven en ga zo maar door.
Hoe wordt dat stigma op de hele gemeenschap geplakt als het maar een enkele boot is op eigen initiatief?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wellicht geeft het geen verkeerd beeld van dat kleine deel van de Colombiaanse gemeenschap, maar ik zou niet willen dat zo'n stigma vervolgens over de hele Colombiaanse gemeenschap wordt geplakt. Zeker niet, als mijn doel is de maatschappelijke acceptatie van Colombianen te vergroten.
Dat zeg ik dus juist ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:22 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Die boot geeft een perfect beeld van de leercommunity..
Dat er ook homo's zijn die daar niets mee te maken willen hebben, dat is hun goed recht. Maar die kunnen ook niet van de leercommunity verwachten dat ze terug de kast in gaan. Daar is nog nooit iemand beter van geworden.
Ik bekritiseer je ook helemaal niet, ik vul aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:25 schreef erodome het volgende:
Dat zeg ik dus juist ook.
Op de canal pride heeft dat gewoon zijn tijd en plaats en zegt het niets over al die anderen.
Dat is er amper tot niet. Het gaat me ook niet om die bijeenkomst voor die specifieke doelgroep, maar om het idee achter de pride week, meer acceptatie voor die doelgroepen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:23 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er ook wel is hoor. Ergens een klein artikeltje op pagina 8. Maar ja, je zet er geen grote foto van op de voorpagina.
Ja, maar helaas werkt de mens nu eenmaal zo. Dat is onderdeel van de menselijke psychologie. Als je die psyche wilt bestrijden zul je vooroordelen moeten bestrijden (en dus niet moeten bevestigen). Dat laatste doe je helaas wel door zo'n boot mee te laten varen en er bij te roepen dat dit is wat homo zijn inhoudt en dat dit is wat maatschappelijk maar geaccepteerd dient te worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe wordt dat stigma op de hele gemeenschap geplakt als het maar een enkele boot is op eigen initiatief?
Is dat niet meer een probleem van de toeschouwer die dat door wil trekken naar de rest?
Ja, want alle homo's zijn op seks beluste gelieven, die aan niets anders denken dat zoveel mogelijk mannen in bed krijgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:50 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat hetero's dom en niet geïnteresseerd zijn in jouw onzin? Je moet zelf toch ook wel in de gaten hebben dat ze je het bed in proberen te praten.
Als iedereen zich maar moet aanpassen omdat anders de domsten in de samenleving het niet snappen, zouden we nooit ergens zijn gekomen. Je kunt niet het tempo aanpassen aan degenen die het langzaamst lopen. Als die maar vaak genoeg mannen in leer zien dansen, kijken ze er na een poos vanzelf niet meer van op.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Ja, maar helaas werkt de mens nu eenmaal zo. Dat is onderdeel van de menselijke psychologie. Als je die psyche wilt bestrijden zul je vooroordelen moeten bestrijden (en dus niet moeten bevestigen). Dat laatste doe je helaas wel door zo'n boot mee te laten varen en er bij te roepen dat dit is wat homo zijn inhoudt en dat dit is wat maatschappelijk maar geaccepteerd dient te worden.
Hoezo voel je je gediscrimineerd door dit topic en de reacties? Ik denk dat 99% van de users hier helemaal niets tegen homo's en homosexualiteit heeft, maar het alleen verschrikkelijk vind dat men bij een Gay Pride vooral de nadruk moet leggen op drag queens en kerels in strings en leer.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 00:30 schreef De_Kaas- het volgende:
Zo'n topic als dit brengt je wel weer met beide voeten op de grond over hoe veel mensen over je denken, maar goed, dat houdt op een dag ook wel op.
Maar wel tegen homo's die zonder shirt op een boot dansen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:18 schreef de_boswachter het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ik iets tegen homo's heb, integendeel zelf.
Het gaat om gelijke rechten voor mensen die niet gelijk zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:18 schreef de_boswachter het volgende:
In mijn ogen creer je geen sociale en maatschappelijke gelijkheid
Zonder shirt is een heel ander verhaal dan kerels in leer, kerels in string etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:14 schreef Gellarboy het volgende:
Maar wel tegen homo's die zonder shirt op een boot dansen?
(Ik probeer te ontdekken wat nu eigenlijk het probleem is)
Voetbalsupporters worden ook gediscrimineerd. Moet ik daarom maar in m'n blote lul naar het stadion gaan?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:20 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Het gaat om gelijke rechten voor mensen die niet gelijk zijn..
Ja, wikipedia doelt op de social acceptance van de pride zelf, niet de acceptance van homo rechten...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:26 schreef Gellarboy
"In Amsterdam, the Netherlands, Gay Pride has been held since 1996 and can be seen as one of the most successful in acquiring social acceptance.
Naaktlopen is illegaal. In leer lopen niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:26 schreef de_boswachter het volgende:
Voetbalsupporters worden ook gediscrimineerd. Moet ik daarom maar in m'n blote lul naar het stadion gaan?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:23 schreef Pieter. het volgende:
Zeg, als die botenparade niet jouw ding is, ga er dan niet heen, zet smiddags geen AT5 of avrotros aan en er is niks aan het handje. 'Wij' vieren 1 dag in het jaar ons feestje gedurende een paar uurtjes op wat bootjes op een gracht. En we houden van een feestje, daarom ziet het er spectaculair uit. En dat trekt kijkers. 500.000 aan de kant en nog eens een dikke 400.000 via de tv.
Maar je hoeft niet te kijken.
Get over it, stelletje jankerds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |