https://wizzair.com/nl-NL/useful_information/service_feesquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:47 schreef derLudolf het volgende:
Ik wou misschien even een weekje weg, met Wizzair. Met priority boarding kun je kosteloos een extra stuk handbagage meenemen (een cameratas in mijn geval). Ik kan echter niet vinden wat dat extra kost, weet iemand dat toevallig?
Boek ook maar gelijk die extra legroom oid, echt aan te raden, kost ook maar iets van 6 Euro meer ofzo bij Wizzair.quote:
Ben 1,99m dus dat was ik sowieso van plan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 02:03 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Boek ook maar gelijk die extra legroom oid, echt aan te raden, kost ook maar iets van 6 Euro meer ofzo bij Wizzair.
ik ben zelf ook lang, en bij sommige maatschappijen als Air France en Air Canada hoor ik zo bijna elke vlucht van het cabine personeel dat ze kijken of ze een plekje voor mij hebben met meer beenruimte, als boarding complete is. Maar helaas maar weinig andere maatschappijen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben 1,99m dus dat was ik sowieso van plan.
De vorige keer dat ik met ze vloog was in 2009, toen was hun business model nog anders volgens mij. We waren de eersten die boarden (niets voor betaalt) en de stewardess werd meteen plekken aan vooraan in het vliegtuig (eerste rij), want dat was beter voor lange mensen. Nu kon je die plekken apart boeken zag ik.
Dat hebben we bij Arke ook wel eens gehad. Moet je dan ook nog ¤ 10,- voor betalenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:07 schreef static het volgende:
Vloog eerder deze week voor het eerst met Air Astana. I.p.v. een schermpje voor je of in de stoelleuning kregen we ene iPad. Vind het eigenlijk maar niets.
Emirates doet het bij m'n vriend ook nog wel eens (ook lang). En Bangkok Airways ook, maar wanneer vlieg je daar nou meequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:36 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik ben zelf ook lang, en bij sommige maatschappijen als Air France en Air Canada hoor ik zo bijna elke vlucht van het cabine personeel dat ze kijken of ze een plekje voor mij hebben met meer beenruimte, als boarding complete is. Maar helaas maar weinig andere maatschappijen.
Op Amsterdam vliegt men met de Airbus 330-200. Dat is op zich, zeker voor dit soort Airbussen een prima type vliegtuig en de beenruimte is hier ook prima, en de stoelindeling 2-4-2 is wel prettig.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand ervaring met etihad?
Hebben ze airbussen een beetje relaxte beenruimte (zoals die vanemirates
)
Met Wizzair moet ik vaker vliegen dan mij lief is. (Maar zij vliegen in Oost Europa soms als enige op bestemmingen dat een andere maatschappij eigenlijk geen optie is), en tegenwoordig heb ik een Wizz Air Pass die mij het recht geeft om als eerste aan boord te gaan, elke stoel vooraf uit te kiezen en 'normale' handbagage mee te nemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben 1,99m dus dat was ik sowieso van plan.
De vorige keer dat ik met ze vloog was in 2009, toen was hun business model nog anders volgens mij. We waren de eersten die boarden (niets voor betaalt) en de stewardess werd meteen plekken aan vooraan in het vliegtuig (eerste rij), want dat was beter voor lange mensen. Nu kon je die plekken apart boeken zag ik.
Tsja, als je goedkoop wilt vliegen is het voor all frills bijbetalen. Niet klagen maar zoeken naar aanbiedingen van een maatschappij waar alles all-in is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat hebben we bij Arke ook wel eens gehad. Moet je dan ook nog ¤ 10,- voor betalen
We klagen ook niet. Maar we waren na deze ervaring ook meteen genezen van Arke-vluchten. Lesje geleerd, dit was niks voor onsquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, als je goedkoop wilt vliegen is het voor all frills bijbetalen. Niet klagen maar zoeken naar aanbiedingen van een maatschappij waar alles all-in is.
Overigens is een tientje betalen nog altijd beter dan Delta met hun 767 toestellen waar je zo'n tablet alleen in business class krijgt en in cattle class met z'n allen naar een en dezelfde uber policor film mag kijken.
Stoelen in een A330 zijn prima, afstand tussen de stoelen en breedte hoofdzakelijk gelijk aan die in hun 777. De comfort set en de maaltijden uitstekend en uitgebreid. Goed entertainment system.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand ervaring met etihad?
Hebben ze airbussen een beetje relaxte beenruimte (zoals die vanemirates
)
we hebben n overstap van iets van drie uur, das wel te overzienquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Stoelen in een A330 zijn prima, afstand tussen de stoelen en breedte hoofdzakelijk gelijk aan die in hun 777. De comfort set en de maaltijden uitstekend en uitgebreid. Goed entertainment system.
Maar ....... Arriveren op AUH,meestal een sightseeing tour met de bus naar de aankomsthal, die dan gelijk mega druk is en waar de catering beperkt is en de toiletten slecht te vinden zijn en zeer beperkt. Vervolg vluchten heel vaak vertraging en lange rijen voor de security aan de gate's. Een rampenvliegveld dus. Geen pretje als de overstaptijd wat langer is.
Persoonlijk verkies ik Emirates boven Etihad om deze redenen. En het nieuwe alternatief, Qatar, heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Maar wellicht een tip, Turkish Airlines voor een retourtje SIN of BKK mij uitstekend bevallen, qua verzorging, faciliteiten en prijs.
Echt? Ik vind Turkish echt wel een paar treden onder Emirates. Ataturk is ouwe bende, deel van de vloot vliegen ze ook nog met oldtimers zonder enige vorm van entertainment. Geeft niet zo, het is goedkoop, maar als ik de keuze heb tussen Emirates en Turkish weet ik het wel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Stoelen in een A330 zijn prima, afstand tussen de stoelen en breedte hoofdzakelijk gelijk aan die in hun 777. De comfort set en de maaltijden uitstekend en uitgebreid. Goed entertainment system.
Maar ....... Arriveren op AUH,meestal een sightseeing tour met de bus naar de aankomsthal, die dan gelijk mega druk is en waar de catering beperkt is en de toiletten slecht te vinden zijn en zeer beperkt. Vervolg vluchten heel vaak vertraging en lange rijen voor de security aan de gate's. Een rampenvliegveld dus. Geen pretje als de overstaptijd wat langer is.
Persoonlijk verkies ik Emirates boven Etihad om deze redenen. En het nieuwe alternatief, Qatar, heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Maar wellicht een tip, Turkish Airlines voor een retourtje SIN of BKK mij uitstekend bevallen, qua verzorging, faciliteiten en prijs.
Ik ben ook geen fan van Ataturk Airport, ook redelijk druk maar om nu te zeggen dat het een oude bende is, mwah. Moderne restaurants en bars, overzichtelijke gate nummering en centrale security, dus ideaal voor overstappen want geen security aan de gate. Toestellen waar ik intercontinentaal (A330) mee vloog hadden een prima stoel, al was de voetensteun een hinder. Voordeel van Turkish was dat er op die vluchten slechts iets van 50% bezetting was, dus 4 stoelen voor mij alleen. Het eten aan boord was zeker van de kwaliteit van Emirates, zo niet beter. Daarnaast was het voor het eerst dat ik in een 737-800 een personal entertainment system gezien heb. Ook de overstaptijden van Turkish (< 2 uur) vond ik wel prettig.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 12:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Echt? Ik vind Turkish echt wel een paar treden onder Emirates. Ataturk is ouwe bende, deel van de vloot vliegen ze ook nog met oldtimers zonder enige vorm van entertainment. Geeft niet zo, het is goedkoop, maar als ik de keuze heb tussen Emirates en Turkish weet ik het wel.
Nu zit je sowieso bij de nooduitgang als je zo'n plek boekt en bovendien zit er 'n lege stoel tussen je in 'n rij van 3 stoelen. Was echt netjes geregeld moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben 1,99m dus dat was ik sowieso van plan.
De vorige keer dat ik met ze vloog was in 2009, toen was hun business model nog anders volgens mij. We waren de eersten die boarden (niets voor betaalt) en de stewardess werd meteen plekken aan vooraan in het vliegtuig (eerste rij), want dat was beter voor lange mensen. Nu kon je die plekken apart boeken zag ik.
Inderdaad een rampzalig vliegveld. Slechte routing en megadruk... Er wordt gebouwd aan een megalomane nieuwe luchthaven, weet niet wanneer die klaar is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:01 schreef buzz1291 het volgende:
Maar ....... Arriveren op AUH,meestal een sightseeing tour met de bus naar de aankomsthal, die dan gelijk mega druk is en waar de catering beperkt is en de toiletten slecht te vinden zijn en zeer beperkt. Vervolg vluchten heel vaak vertraging en lange rijen voor de security aan de gate's. Een rampenvliegveld dus. Geen pretje als de overstaptijd wat langer is.
AUH beter dan Amsterdam? Nu is Amsterdam ook niet alles, maar AUH heeft bijvoorbeeld vanuit een passagiersoogpunt gezien erg slechte bereikbaarheid met openbaar vervoer en ik heb nu niet de indruk dat de sanitaire voorzieningen heel erg schoon zijn, daarnaast is het veel compacter en voelt daarom veel drukker dan bijvoorbeeld Amsterdam.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:07 schreef XL het volgende:
AUH is niet het beste vliegveld op de planeet. Klagen vind ik echter overdreven. Het is klasses beter dan AMS, LHR, CDG & FRA (als concurrerende europese hubs).
Ik vlieg naar het oosten graag via AUH, mooie strekpauze in het midden van je vlucht.
Bus boarding lees ik hier vaak, is zeker voor de AMS vlucht? Via DUS met AB krijg je altijd een gate en met EY bijna altijd.
Het fijnste vliegveld voor een overstap in het Midden Oosten is Muscat. Compact, niet druk, fijne en goedkope lounches. Helaas moet je voor zo'n vlucht dan wel eerst naar Frankfurt rijden. Geen probleem op de heenreis, maar terug nog ff 5 terugrijden is wat minder.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:07 schreef XL het volgende:
AUH is niet het beste vliegveld op de planeet. Klagen vind ik echter overdreven. Het is klasses beter dan AMS, LHR, CDG & FRA (als concurrerende europese hubs).
Ik vlieg naar het oosten graag via AUH, mooie strekpauze in het midden van je vlucht.
Bus boarding lees ik hier vaak, is zeker voor de AMS vlucht? Via DUS met AB krijg je altijd een gate en met EY bijna altijd.
Etihad vanaf dus is ook een a330 en niet per definitie bus. De ochtend vlucht meestal gate, de avond slechts soms. Op AUH zit toch in die ronde vertrekhal tussen alle gates wel eten (de hele hal stinkt naar mcdonalds). Dan heb je in de duty free van die andere terminal een trap naarboven voor een foodcourt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
AUH beter dan Amsterdam? Nu is Amsterdam ook niet alles, maar AUH heeft bijvoorbeeld vanuit een passagiersoogpunt gezien erg slechte bereikbaarheid met openbaar vervoer en ik heb nu niet de indruk dat de sanitaire voorzieningen heel erg schoon zijn, daarnaast is het veel compacter en voelt daarom veel drukker dan bijvoorbeeld Amsterdam.
Ook de opties om te eten op AUH zijn beperkt in vergelijking met Amsterdam. Daarnaast hebben ze maar 1 punt voor paspoortcontrole, en daar kan het belachelijk druk zijn, en ook 1 punt voor veiligheidscontrole welke bij de morning rush ook druk is.
Het boarden van het toestel van Air Berlin gebeurd altijd vanaf terminal 1 en dat betekent inderdaad dat je via een gate aan boord gaat. (En een nutteloze veiligheidscheck net voor je aan boord gaat zodat je een flesje water niet kan meenemen). Van en naar Amsterdam wordt er gevlogen met de Airbus 330-200 en die wordt via bus boarding uitgevoerd, het boarden via de gate is voor de Etihad toestellen in terminal 3 in principe voorbehouden aan de grotere (777) toestellen.
Als ik eerst 5 uur ga rijden vlieg ik direct. Dan stap ik niet meer over. Op CDG heb ik shuttle verhalen voor je... Hilarisch en beangstigend. Taxi chauffeurs die tegen uber protesteren en de shuttles (die openbare weg rijden voor sommige terminals, 2G) blokkeren. Vervolgens onder begleiding van een oranje hesje met dito vlaggetje een wandeling van 4 km over het taxi-veld met 50 man (netjes twee aan twee lopen) bij 30 graden buiten temperatuur.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het fijnste vliegveld voor een overstap in het Midden Oosten is Muscat. Compact, niet druk, fijne en goedkope lounches. Helaas moet je voor zo'n vlucht dan wel eerst naar Frankfurt rijden. Geen probleem op de heenreis, maar terug nog ff 5 terugrijden is wat minder.
En ja, FRA is een verschrikkelijk vliegveld, kil en donker en geen fatsoenlijke eetgelegenheid te vinden. Met CDG en LHR heb ik toch minder problemen omdat de shuttle tussen de terminals hier wel goed geregeld is. En AMS was en wordt weer toppie, maar dat zal ook wel komen omdat we daar blindelings de weg weten.
Ach, zo heeft iedere veel vlieger zijn eigen verhalen. Ik heb er ook wel een paar, en ook van KLM die het meerdere keren net niet redde om binnen de drie uur na geplande aankomsttijd vanuit GRU in AMS aan te komen. Maar dan was 600 euro claimen en cashen geen probleem, zolang je maar een Flying Blue Platinum status had. Vraag me nog steeds af hoeveel claims ze op die vluchten gewoon afgescheept hebben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:42 schreef XL het volgende:
[..]
Als ik eerst 5 uur ga rijden vlieg ik direct. Dan stap ik niet meer over. Op CDG heb ik shuttle verhalen voor je... Hilarisch en beangstigend. Taxi chauffeurs die tegen uber protesteren en de shuttles (die openbare weg rijden voor sommige terminals, 2G) blokkeren. Vervolgens onder begleiding van een oranje hesje met dito vlaggetje een wandeling van 4 km over het taxi-veld met 50 man (netjes twee aan twee lopen) bij 30 graden buiten temperatuur.
De lange rijen op Schiphol van Schengen naar non Schengen heb ik wel eens gezien, maar ik heb nog nimmer die route gevolgd in de oude situatie Schiphol, heb vaak genoeg overgestapt, maar het was in mijn optiek altijd sneller om naar Arrivals te gaan en dan via terminal 2 via de relatief rustige paspoortcontrole aldaar in het niet Schengen gedeelte te komen. (Of het echt sneller was weet ik niet, maar voor het gevoel zeker, nergens wachten).quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:36 schreef XL het volgende:
[..]
Etihad vanaf dus is ook een a330 en niet per definitie bus. De ochtend vlucht meestal gate, de avond slechts soms. Op AUH zit toch in die ronde vertrekhal tussen alle gates wel eten (de hele hal stinkt naar mcdonalds). Dan heb je in de duty free van die andere terminal een trap naarboven voor een foodcourt.
Beveiliging/transfer weet ik als overstapper niet. Als je uit die ronde terminal naar de andere terminal gaat heb je links een security check voor de etihad lounge en als je terminals wisselt kom je er ook nog een tegen. Plus nog die check om de huidige nieuwe terminal in te gaan.
Vind schiphol niet vanwege infrastructuur een zootje, maar lange afstanden lopen. Slechte boardingprocessen (hoorde wel dat veel security checks aan de gate nu weg zijn). Lange rijen bij schengen in/uit. Vertragingen. Bagage afhandeling nog langzamer dan MUC! Schiphol vind ik ook beter dan LHR, FRA en CDG. AUH vind ik zelf wel duidelijk prettiger dan schiphol.
Zat perfect, altijd gangpad toegang, brede lange stoel die full flat ging en dine on demand. Champagne ook prima te doen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:35 schreef Roger_ het volgende:
Hoe zit het met beenruimte in de Dreamliners van Qatar Airways ? ik dacht eerst dat Qatar wel snor zat zeker met de dreamliner, maar nu ik op seatguru kijk, valt dat zwaar tegen .
Iemand ervaring ?
Yep, enkeltje Guantánamoquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:49 schreef Waterdrinker het volgende:
Nagelknippers (dus geen schaartjes) zijn nog steeds uit den boze, toch?
Je kan ook eens kijken bij een andere toko dan WTC waar je een stuk minder boekingskosten betaald...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:14 schreef Stienn het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om het volgende te doen bij wtc.nl?
persoon 1 wil een reis van 2 november tot 15 november
persoon 2 wil een reis van 2 november tot 20 november
persoon 1&2 willen op de heenweg dezelfde vlucht en persoon 1 betaald eerst alles, om zo minder boekingskosten te hebben. De klantenservice is net dicht.
Wtc heeft geen 'winkelwagen'-optie. Je kan waarschijnljk beter en goedkoper uitzijn op de site van de luchtvaartmaatschappij zelf of sites die minder boekings- en dossierkosten rekenen. Er is er altijd wel een die de kosten verlaagd heeft als actie, zoals gate1 of supersaver. Of gebruik kortingscodes bij cheaptickets of via haalmeeruitjecard.nl .quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:14 schreef Stienn het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om het volgende te doen bij wtc.nl?
persoon 1 wil een reis van 2 november tot 15 november
persoon 2 wil een reis van 2 november tot 20 november
persoon 1&2 willen op de heenweg dezelfde vlucht en persoon 1 betaald eerst alles, om zo minder boekingskosten te hebben. De klantenservice is net dicht.
Ben er eergisteren nog overgestaptquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:10 schreef static het volgende:
Iemand ervaring met het wisselen van terminal op Sheremetyevo airport?
Geen ervaring met overstppen helaas. Het was een vrij redelijk luchthaven als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:10 schreef static het volgende:
Iemand ervaring met het wisselen van terminal op Sheremetyevo airport?
Kom aan vanaf Hong Kong en vlieg door naar Yerevan, Zvartnots.
Heb ik eigenlijk een visum nodig als ik een hotel boek buiten het vliegveld? Kan dat een visa on arrival zijn?
Toilet toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:22 schreef static het volgende:
Lees net tot mijn schrik dat je nergens meer mag roken? Er is geen enkele mogelijkheid om die terminal uit te komen?
Geen idee hoe het in de rest van de terminals zit. Maar in de lounge waar ik zat in E (Galactica) heb ik meerdere pijlen naar een rookruimte gezien iig.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:22 schreef static het volgende:
Lees net tot mijn schrik dat je nergens meer mag roken? Er is geen enkele mogelijkheid om die terminal uit te komen?
Dat zou ik écht niet durven.quote:
Je kan hooguit naar de goelag worden gestuurdquote:
Ik las dit:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Geen idee hoe het in de rest van de terminals zit. Maar in de lounge waar ik zat in E (Galactica) heb ik meerdere pijlen naar een rookruimte gezien iig.
Hmmm. Zou kunnen hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:48 schreef static het volgende:
[..]
Ik las dit:
http://www.themoscowtimes(...)-airport/501449.html
Kans dat je gepakt wordt is nihil, want op veel toiletten wordt gerookt, je ruikt het overal en in elke toiletpot ligt wel een sigaret, dus als er al controle is kan je ontkennen dat jij het bent geweest. (Ik rook zelf niet, maar dit viel echt op).quote:
De lounges in F zijn ronduit kut. Eentje is/was dicht en de vervanger daarvan leek sinds de jaren 80 niet meer vernieuwdquote:
Naar mijn weten was dit vroeger zo, maar al een hele lange tijd niet meer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef eenjongen... het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.
Klopt dit of is dit een fabeltje? Kan er namelijk niets over vinden.
Echte last minute bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef eenjongen... het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.
Klopt dit of is dit een fabeltje? Kan er namelijk niets over vinden.
Ja, snap ik voor een deel wel. Wel jammer, zou anders nog wel eens een weekendje gek doen, maar dat gaat dan helaas niet. Dan zouden ze toch een paar tientjes kunnen verdienen. Maar elke keer 100+ voor een spontaan retourtje gaat een beetje verquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Echte last minute bestaat niet meer.
De luchtvaartmaatschappijen zitten in de markt om geld te verdienen. Het is beter om 1 stoel te verkopen voor 150 euro, dan 10 stoelen voor 14 euro.
Die dure stoel verkoop je aan de zakenman die op ad hoc basis ergens heen moet, een passagier die naar een begrafenis moet, of een passagier die simpelweg een eerdere vlucht gemist heeft en graag thuis wil geraken.
Wanneer je dan goedkope stoelen op de markt zet dan gooi je je eigen glazen in. Niet zo lang geleden heeft Wizz Air een experiment gedaan van 4 weken op vluchten naar Praag (route die toch geannuleerd zou worden vanaf Eindhoven), tot 1 dag voor vertrek kon je nog boeken voor 10-20 euro als het vliegtuig niet vol zat. Ik heb de yield cijfers gezien en kwam tot de conclusie dat de voorgaande periode waar men enkele stoelen duur verkocht meer opbracht.
Ze zijn inderdaad hard aan het werken op AUHquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 15:26 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Inderdaad een rampzalig vliegveld. Slechte routing en megadruk... Er wordt gebouwd aan een megalomane nieuwe luchthaven, weet niet wanneer die klaar is.
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:16 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad hard aan het werken op AUH
Maar Etihad is
Airberlin is prima. Wat vond je niet goed?quote:Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.
Maar als Etihad zich presenteert als een 5 star airline, waarom zijn ze in zee gegaan met Air Berlin, was code shared met Air Berlin, maar dat is niet zo 5 star......
Het probleem voor Etihad is dat men in Europa vaste voet aan de grond wil krijgen, dit doen ze onder andere door in zee te gaan met noodlijdende maatschappijen. Maar dit is wel enig gereguleerd in Europa waardoor ze er niet echt een Etihad filiaal van kunnen maken. (Lufthansa verzet zich hevig, en de Duitse politiek is daar niet doof voor).quote:Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.
Maar als Etihad zich presenteert als een 5 star airline, waarom zijn ze in zee gegaan met Air Berlin, was code shared met Air Berlin, maar dat is niet zo 5 star......
het is toch allemaal het zelfde in economy wordt je zo goed mogelijk op mekaar gepropt. en op zich de service ligt er aan hoe de mood van de crew is.quote:Op zondag 9 augustus 2015 08:02 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. Wat vond je niet goed?
De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.quote:Op zondag 9 augustus 2015 08:56 schreef Roger_ het volgende:
[..]
het is toch allemaal het zelfde in economy wordt je zo goed mogelijk op mekaar gepropt. en op zich de service ligt er aan hoe de mood van de crew is.
Of je nu een vijf sterren of een drie sterren hebt.
Misschien wat meer aanbod in films en entertainment, en je hebt een stopcontact voor een laptop maar in principe is economy over al de sardientjes klasse.
De mate van comfort op een intercontinentale vlucht voor veel-reizigers wordt voor het grootste deel niet bepaald door de kwaiteit van de stoel maar veel meer door wie of wat er naast je zit. Is het een grote Nigeriaan met nogal wat lijflucht of een big-fat boerka, dan daalt mijn comfort meter tot het nulpunt. Zit er een appetijtelijke Aziatische minirok naast me, die ook nog een paar woorden Engels spreekt, dan slaat mijn comfort meter donker groen uit. De verzorging aan boord neem ik maar voor lief voor die max. 12 uur. En ook bij Singapore Airlines wel eens een slechte ervaring met het geserveerde voer gehad.quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.
En qua eten aan boord, ik vlieg regelmatig Turkish Airlines, en het is dat het onpraktisch is voor bestemmingen binnen Europa, want anders zou ik eigenlijk om die reden al geen andere maatschappij meer willen vliegen, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit en service in de economy classe.
Ik reageerde hier op de benaming vijf sterren airline, uiteraard een beetje afhankelijk in welk lijstje je kijkt. Maar meestal is seat pitch maar een van de criteria.quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.
En qua eten aan boord, ik vlieg regelmatig Turkish Airlines, en het is dat het onpraktisch is voor bestemmingen binnen Europa, want anders zou ik eigenlijk om die reden al geen andere maatschappij meer willen vliegen, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit en service in de economy classe.
Ik had daar mijn tussenlanding voor Johannesburg.quote:Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.
Meestal tot ongeveer 6 maanden na de vlucht.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:00 schreef develor het volgende:
Even een vraagje voor de frequent flyers. Ik ben vorige maand met Singapore Airlines naar Indonesie gevlogen. Is het mogelijk om ook nog achteraf vluchten op te geven via frequent flyers? Ik heb netjes alles aangevraagd en probeer via mijn ticket dan de gegevens te vinden maar dan vind ik niks. Is het gewoonweg onmogelijk om oude vluchten alsnog in te voeren??
Ligt er aan wanneer je die Kris card hebt asngevraagd en een nummer gekregen hebt. Vóór vertrek? Ja dan kun die Miles nog 6 maanden claimen, anders niet.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:00 schreef develor het volgende:
Even een vraagje voor de frequent flyers. Ik ben vorige maand met Singapore Airlines naar Indonesie gevlogen. Is het mogelijk om ook nog achteraf vluchten op te geven via frequent flyers? Ik heb netjes alles aangevraagd en probeer via mijn ticket dan de gegevens te vinden maar dan vind ik niks. Is het gewoonweg onmogelijk om oude vluchten alsnog in te voeren??
Je bedoelt de paspoortcontrolepoortjes? Ze zijn identiek aan de units op Heathrow. Ze werken prima met een NL paspoort. Mijn vriendin had alleen een (Belgisch) ID kaart mee en dat werkte wat minder.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:51 schreef sararaats het volgende:
Hebben jullie de nieuwe veiligheidspoortjes op Brussels Airport al gebruikt?
Wat moet ik me dan voorstellen?
Naar het schijnt zijn die zo lek als kweeniejoewa.
Op zich ben ik van A naar B getransporteerd. Dat is mijn punt ook niet. Wel is de beenruimte bij Airberlin krapper dan krap. Dat is voor een kort europees vluchtje niet zo'n ramp w.m.b., maar Berlin - Abu Dhabi is ongeveer 6 uur en dan wordt het wat lastiger.quote:Op zondag 9 augustus 2015 08:02 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. Wat vond je niet goed?
Ze geven je twee keer eten op die vlucht + een snack. In de keukens bouwen ze drank en snackstations op. Eten bij etihad is niet meer en in economy kwalitatief niet beter (business tegen business ook niet).quote:Op maandag 10 augustus 2015 04:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Op zich ben ik van A naar B getransporteerd. Dat is mijn punt ook niet. Wel is de beenruimte bij Airberlin krapper dan krap. Dat is voor een kort europees vluchtje niet zo'n ramp w.m.b., maar Berlin - Abu Dhabi is ongeveer 6 uur en dan wordt het wat lastiger.
Heb diverse mensen, inclusief mezelf gewoon muurvast zien zitten, mensen voor mij die dan dus gewoon de stoel niet naar achteren kunnen zetten, omdat het gewoon niet meer past.
Verder kleine dingetjes als, een baby zakje M&M 's is wel heel erg karig op een vlucht van 6 uur.
Nogmaals, geen probleem als dit je vakantiereis zou zijn en je hebt het doelbewust geboekt. Echter, via mijn werk is er een Etihad vlucht geboekt, en die wekken nogal een verwachtingspatroon als je begrijpt wat ik bedoel, en dan is 6 uur airberlin wel een domper.
Overigens was het een (voor zover ik kan bekijken) vrijwel nieuwe Airbus met een prima entertainment systeem (daar lag het niet aan)...
Ik had direct bij een van de maatschappijen geboekt. Kon ook via WTC of Kilroy, maar niet via cheaptickets oid. Dat was destijds, kan veranderd zijn (prijzen zijn iig een stuk hoger geworden).quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:08 schreef DonJames het volgende:
Iemand ervaring met round-the-world-tickets? Die boek je niet via de normale kanalen (cheaptickets e.d.) toch? Direct via een alliantie boeken of toch via een reisorganisatie o.i.d.?
Nee, controle of je een geldig ticket hebt, bliept ie groen kan je doorlopen, bliept ie rood dan blijft het poortje gesloten. Deze poortjes staan overigens ook op Schiphol, en ook op andere luchthavens verspreid over Europa.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:29 schreef miro86 het volgende:
[..]
Je bedoelt de paspoortcontrolepoortjes? Ze zijn identiek aan de units op Heathrow. Ze werken prima met een NL paspoort. Mijn vriendin had alleen een (Belgisch) ID kaart mee en dat werkte wat minder.
Ik kan alleen maar zeggen: die muts op kantoor instrueren dat het geen vakantie vlucht is, dat je dus niet met een upgraded chartermaatschappij vliegt maar uitsluitend met een Nationale Luchtvaart Maatschappij. Niet dat Iberia of Alitalia nou zo goed zijn maar in ieder geval beter dan de Transvertragia's, Corendons, ArkeFly en ook Air Berlin schaar ik in dat rijtje. Minimaal 32 inch pitch afstand is voor mij de norm, zakelijk en privé.quote:Op maandag 10 augustus 2015 04:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Op zich ben ik van A naar B getransporteerd. Dat is mijn punt ook niet. Wel is de beenruimte bij Airberlin krapper dan krap. Dat is voor een kort europees vluchtje niet zo'n ramp w.m.b., maar Berlin - Abu Dhabi is ongeveer 6 uur en dan wordt het wat lastiger.
Heb diverse mensen, inclusief mezelf gewoon muurvast zien zitten, mensen voor mij die dan dus gewoon de stoel niet naar achteren kunnen zetten, omdat het gewoon niet meer past.
Verder kleine dingetjes als, een baby zakje M&M 's is wel heel erg karig op een vlucht van 6 uur.
Nogmaals, geen probleem als dit je vakantiereis zou zijn en je hebt het doelbewust geboekt. Echter, via mijn werk is er een Etihad vlucht geboekt, en die wekken nogal een verwachtingspatroon als je begrijpt wat ik bedoel, en dan is 6 uur airberlin wel een domper.
Overigens was het een (voor zover ik kan bekijken) vrijwel nieuwe Airbus met een prima entertainment systeem (daar lag het niet aan)...
Dat is toch ook wat hij zegt; geboekt bij Etihad maar uitgevoerd door Airberlin omdat ze een codeshare hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar zeggen: die muts op kantoor instrueren dat het geen vakantie vlucht is, dat je dus niet met een upgraded chartermaatschappij vliegt maar uitsluitend met een Nationale Luchtvaart Maatschappij. Niet dat Iberia of Alitalia nou zo goed zijn maar in ieder geval beter dan de Transvertragia's, Corendons, ArkeFly en ook Air Berlin schaar ik in dat rijtje. Minimaal 32 inch pitch afstand is voor mij de norm, zakelijk en privé.
Ah, gelukkig. Dankjequote:Op maandag 10 augustus 2015 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Op New York alleen zijn er al 3 vliegveldenmaar maak je geen zorgen, is allemaal prima aangegeven, gewoon naar de bordjes kijken en zorgen dat je een beetje op tijd bent. No sweat
Wat ik bedoelde is dat die muts ook gewoon had kunnen kijken wie de vlucht uit zou voeren. 2 seconden werk wanneer je weet waar te zoeken. Je boekt toch ook niet bij KLM als je naar Newark Liberty wilt vliegen lijkt me. Dan boek je toch ook bij Delta.quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is toch ook wat hij zegt; geboekt bij Etihad maar uitgevoerd door Airberlin omdat ze een codeshare hebben.
Iberia vliegt met 28 inch seat pitch. 30 in business. is een straf vergeleken bij airberlin. Ik ben platinum lid bij airberlin. Ik mag ook bij een reputatie airline vliegen, maar lufthansa kan niet tippen aan airberlin (daar heb ik frequent traveller status). Ik vlieg europees graag airberlin en op lange afstanden boek ik business via punten die ik shorthaul spaar. Beide producten zijn prima.quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar zeggen: die muts op kantoor instrueren dat het geen vakantie vlucht is, dat je dus niet met een upgraded chartermaatschappij vliegt maar uitsluitend met een Nationale Luchtvaart Maatschappij. Niet dat Iberia of Alitalia nou zo goed zijn maar in ieder geval beter dan de Transvertragia's, Corendons, ArkeFly en ook Air Berlin schaar ik in dat rijtje. Minimaal 32 inch pitch afstand is voor mij de norm, zakelijk en privé.
Ah, die dingen zijn er al langer. Er was altijd iemand erbij, maar ik vlieg niet zo vaak meer (3/3 ofzo).quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nee, controle of je een geldig ticket hebt, bliept ie groen kan je doorlopen, bliept ie rood dan blijft het poortje gesloten. Deze poortjes staan overigens ook op Schiphol, en ook op andere luchthavens verspreid over Europa.
De poortjes in Brussel werken niet minder goed dan in andere landen, echter, in Brussel is/was er geen budget om er iemand bij te zetten, tja, als je er dan door wil kan dat natuurlijk wel, en ook nog relatief ongemerkt.
Het is eigenlijk hetzelfde als bij de NS, gisteren op NS station Hoofddorp gezien hoe 17 mensen zonder kaartje prima direct achter elkaar een gesloten poortje uitliepen nadat 1 iemand netjes uitcheckte en het poortje dus open ging. (Hij geeft wel een foutsignaal, maar dat is dan ook alles). Alleen poortjes zullen niet gaan werken, je moet daar toch echt mensen bij zetten.
Omdat ik het zo onwaarschijnlijk vond, want de krapste pitch is volgens mij 29 inch in een 215 seater 737-900, heb ik ff seatguru geraadpleegd en Iberia komt niet onder de 31 inch pitch. Behalve een ATR-72, die heeft 30 inch. In Business 68-76 inch.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:20 schreef XL het volgende:
[..]
Iberia vliegt met 28 inch seat pitch. 30 in business.
Hij kraakt airberlin af op 1,5 inch. Voor de rest is het gelijkwaardig of beter wat airberlin tegenover etihad biedt.
Paspoortcontrolepoortjes werken iets anders, probleem in Brussel is bij de toegangscontrole op boarding passen, voor zover ik even kon inschatten, ben er maar 1 keer werkgerelateerd geweest, dat er wel een medewerker rondliep maar dat dit er ook daadwerkelijk maar eentje was welke soms niet een goed overzicht had dat men er door heen kan glippen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:24 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ah, die dingen zijn er al langer. Er was altijd iemand erbij, maar ik vlieg niet zo vaak meer (3/3 ofzo).
De paspoortcontrolledingetjes zijn er ook.
Niet om je aan te vallen, maar ik heb eens, (en daarna ook nooit meer), onvrijwillig plaats moeten nemen in een Iberia Expres toestel, en daar is de seatpitch echt belabberd, en volgens hetzelfde seatguru inderdaad 28 inch, business is daar 30 inch. (Of dit 100% correct is weet ik niet, maar ik zat echt klem, en met mijn 1,81 ben ik niet overdreven groot, en ik pas ook in de sardinecan uitvoering van Wizz of Ryanair.)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat ik het zo onwaarschijnlijk vond, want de krapste pitch is volgens mij 29 inch in een 215 seater 737-900, heb ik ff seatguru geraadpleegd en Iberia komt niet onder de 31 inch pitch. Behalve een ATR-72, die heeft 30 inch. In Business 68-76 inch.
En anderhalve inch pitch verschil op een long haul flight, 31,5 tov 33 is een wereld van verschil, al zul je dat bij een lichaamslengte van <170 cm niet echt merken.
Ryanair heeft goede seat pitches hoor. Iberia is inderdaad niveau wizzair. Ik ben ook niet klein (186) maar pas zonder problemen in 28". Gewoon niet zo aanstellen. Punt is gemaakt. Airberlin heeft krappere stoelen dan etihad, verder weinig verschil. Kunnen zowel AB als EY mee leven. Voor binnen europa is AB een droom. Relaxed met baggage. Snacks en drinken zonder zeuren. Goede prijzen. Geen wonder dat ze financieel zo slecht gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet om je aan te vallen, maar ik heb eens, (en daarna ook nooit meer), onvrijwillig plaats moeten nemen in een Iberia Expres toestel, en daar is de seatpitch echt belabberd, en volgens hetzelfde seatguru inderdaad 28 inch, business is daar 30 inch. (Of dit 100% correct is weet ik niet, maar ik zat echt klem, en met mijn 1,81 ben ik niet overdreven groot, en ik pas ook in de sardinecan uitvoering van Wizz of Ryanair.)
http://www.seatguru.com/a(...)bus_A320_Express.php
De belabberde seatpitch komt vooral omdat men dus voorin de eerste 6 rijen een iets grotere seatpitch willen hebben en een stoel vrij laat waardoor er dus 18 plekken voorin zijn, maar wel de 162 stoelen in het toestel willen hebben, ja dan heb je dus meer rijen nodig terwijl het vliegtuig niet groter is. En dit toestel vliegt dus op de route van Madrid naar Amsterdam....
Qatar vanaf TXL is toch wel een klasse hoger dan ABquote:Op maandag 10 augustus 2015 22:20 schreef XL het volgende:
[..]
Voor de rest is het gelijkwaardig of beter wat airberlin tegenover etihad biedt. Etihad heeft wel mooie vliegtuigen, maar niet vanaf dus, txl, str enzo. Die vliegen op de showbestemmingen, waar goede concurrentie zit...
7 uur later, dus 15:45 Cancun tijd = 22:45 NL tijd. Als je overmorgenochtend je stoelreservering doet mag je denk ik ook nog wel meequote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:30 schreef MissLuna het volgende:
Vraag; wij vliegen op 8 september heen naar Cancun om 11u (plaatselijke tijd) en terug op 17 september om 15:45u (plaatselijke tijd) met Arkefly.
Stoelen reserveren voor de heenweg kan drie weken van tevoren, dus de 18e om 11 uur.
Voor de terugweg vijf weken, maar is het dan zo dat ik dan morgen om 8:45 stoelen voor de terugweg kan reserveren ivm het tijdverschil of is dat gewoon om 15:45. Ik begrijp er niets van..
Reserveren stoelen op de heenweg kan vanaf:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:30 schreef MissLuna het volgende:
Vraag; wij vliegen op 8 september heen naar Cancun om 11u (plaatselijke tijd) en terug op 17 september om 15:45u (plaatselijke tijd) met Arkefly.
Stoelen reserveren voor de heenweg kan drie weken van tevoren, dus de 18e om 11 uur.
Voor de terugweg vijf weken, maar is het dan zo dat ik dan morgen om 8:45 stoelen voor de terugweg kan reserveren ivm het tijdverschil of is dat gewoon om 15:45. Ik begrijp er niets van..
Wow, bedankt voor je uitgebreide reactie! Vergeten te melden; ik ben al eerder naar Mexico geweest, dus de meeste tips zijn bekend.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Reserveren stoelen op de heenweg kan vanaf:
18 augustus 11u00 (NL tijd)
Resesveren stoelen voor de terugweg kan vanaf:
13 augustus 22u45 (NL tijd)
Tips:
• Als je de zon vervelend vind in het vliegtuig, zorg dan dat je op de heenweg rechts en op de terugweg links in het vliegtuig zit.
• Op de heenweg heb je een tussenstop in Cuba (Holguin). De kans is erg groot dat je het vliegtuig moet verlaten. Je gaat daarbij weer door een security controle. Koop dus geen drinken vlak voor de landing in het vliegtuig met het idee dat op te kunnen drinken op het vliegveld in Cuba. Je bent het namelijk na het uitstappen direct weer kwijt. Op het vliegveld kan je drinken en eten kopen en betalen met Euro's.
• Tussen Holguin en Cancun is meestal geen verkoop van eten en drinken. Als je iets wil eten of drinken koop dat dan voor vertrek in Holguin.
• Je stoelreservering is alleen voor het stuk Amsterdam - Holguin en Cancun - Amsterdam. Tussen Holguin en Cancun is het "free seating", wat inhoud dat je op elke stoel in de geboekte klasse mag zitten. De praktijk leert dat de meeste mensen weer terug gaan naar de stoelen die ze tussen Amsterdam en Holguin hadden. Maar als je "gewilde" stoelen hebt (bijvoorbeeld op de eerste rij), zou het kunnen dat er iemand anders al op je stoel zit. En die mag daar dan gewoon blijven zitten.
• Bij aankomst in Cancun wordt je overspoeld met kruiers die "Arkefly, Arkefly" roepen. Ze dragen maar al te graag je koffers, maar verwachten dan wel een fooi in papiergeld (dus minimaal 5 Euro). Het stuk wat je moet lopen tussen de uitgang van het vliegveld en de bussen naar de hotels is wel geteld nog geen 50 meter. (Het is dus de vraag of je het die 5 Euro waard vind. Minder geven kan natuurlijk ook, levert alleen wel een boos gezicht en geklaag op van de kruier)
Ik ga regelmatig met Arke(Fly) richting de Caribbean en de afgelopen 5 keer is het Arke nog niet een keer gelukt om een vlucht twee keer exact op dezelfde manier uit te voeren. Het zou dus best kunnen dat je in Holguin het vliegtuig niet hoeft te verlaten, dat er wel verkoop van eten en drinken is in het tussenstuk en dat er wel rekening wordt gehouden met stoelreserveringen na de tussenstop in Holguin.
Deze tijden vallen nog mee, ik heb al een paar keer de wekker moeten zetten om 1 of 2 uur 's nachts stoelen te reserveren.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:04 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Wow, bedankt voor je uitgebreide reactie! Vergeten te melden; ik ben al eerder naar Mexico geweest, dus de meeste tips zijn bekend..
Stoelen reserveren waren we toen vergeten en vorig jaar naar de Dominicaanse werd het voor ons gedaan.
Dat van de zon wist ik echter niet, goeie! Tijden zijn inderdaad wel prima, vorige keer vlogen we om vier uur' s ochtends. Fijn dat ik nu zeker weet wanneer ik kan reserveren.
Er is dus geen publiekelijke rookruimte meer. Toen ik aankwam vanuit HK vroeg ik het aan één van de medewerkers die daar stond, die kreeg een halve rol-beroerte en verzekerde mij dat roken op de hele luchthaven stren verboden was. Dat bleek ook wel, want de ruimtes die vroeger als rookruimte dienden waren helemaal leeggehaald met grote stickers 'no smoking'.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:50 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hmmm. Zou kunnen hoorDat ze de pijltjes naar de rookruimtes maar gewoon hebben laten staan maar de ruimtes zelf dicht ofzo. Ik rook namelijk zelf niet, maar zag die pijlen wel
Yep, ik had precies dezelfde.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:04 schreef CrashO het volgende:
Ik heb geen ervaring met de business van Cathay. Maar je hebt inderdaad een eigen coconnetje.
Had nog wat wazige foto's ervan op me tel staan
[ afbeelding ]
Ik kon er met mijn 1,94m in ieder geval relaxed in liggen. Zit een kort voetenbankje waar ik prima met mijn voeten op uit kwam en dan kan je de stoel horizontaal uitklappen tot een centimeter of 20 ervoor. En usb porten voor te laden
Die A321 is weinig speciaals. Als de persoon in de stoel voor je een botte Rus lul is, die de stoel naar achteren gooit. Zit je klem.
*edit*
menu van het diner kwam ik ook nog tegen. Zijn wel 2 aan elkaar geplakte foto's anders paste het niet*burp
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |