Het fijnste vliegveld voor een overstap in het Midden Oosten is Muscat. Compact, niet druk, fijne en goedkope lounches. Helaas moet je voor zo'n vlucht dan wel eerst naar Frankfurt rijden. Geen probleem op de heenreis, maar terug nog ff 5 terugrijden is wat minder.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:07 schreef XL het volgende:
AUH is niet het beste vliegveld op de planeet. Klagen vind ik echter overdreven. Het is klasses beter dan AMS, LHR, CDG & FRA (als concurrerende europese hubs).
Ik vlieg naar het oosten graag via AUH, mooie strekpauze in het midden van je vlucht.
Bus boarding lees ik hier vaak, is zeker voor de AMS vlucht? Via DUS met AB krijg je altijd een gate en met EY bijna altijd.
Etihad vanaf dus is ook een a330 en niet per definitie bus. De ochtend vlucht meestal gate, de avond slechts soms. Op AUH zit toch in die ronde vertrekhal tussen alle gates wel eten (de hele hal stinkt naar mcdonalds). Dan heb je in de duty free van die andere terminal een trap naarboven voor een foodcourt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
AUH beter dan Amsterdam? Nu is Amsterdam ook niet alles, maar AUH heeft bijvoorbeeld vanuit een passagiersoogpunt gezien erg slechte bereikbaarheid met openbaar vervoer en ik heb nu niet de indruk dat de sanitaire voorzieningen heel erg schoon zijn, daarnaast is het veel compacter en voelt daarom veel drukker dan bijvoorbeeld Amsterdam.
Ook de opties om te eten op AUH zijn beperkt in vergelijking met Amsterdam. Daarnaast hebben ze maar 1 punt voor paspoortcontrole, en daar kan het belachelijk druk zijn, en ook 1 punt voor veiligheidscontrole welke bij de morning rush ook druk is.
Het boarden van het toestel van Air Berlin gebeurd altijd vanaf terminal 1 en dat betekent inderdaad dat je via een gate aan boord gaat. (En een nutteloze veiligheidscheck net voor je aan boord gaat zodat je een flesje water niet kan meenemen). Van en naar Amsterdam wordt er gevlogen met de Airbus 330-200 en die wordt via bus boarding uitgevoerd, het boarden via de gate is voor de Etihad toestellen in terminal 3 in principe voorbehouden aan de grotere (777) toestellen.
Als ik eerst 5 uur ga rijden vlieg ik direct. Dan stap ik niet meer over. Op CDG heb ik shuttle verhalen voor je... Hilarisch en beangstigend. Taxi chauffeurs die tegen uber protesteren en de shuttles (die openbare weg rijden voor sommige terminals, 2G) blokkeren. Vervolgens onder begleiding van een oranje hesje met dito vlaggetje een wandeling van 4 km over het taxi-veld met 50 man (netjes twee aan twee lopen) bij 30 graden buiten temperatuur.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het fijnste vliegveld voor een overstap in het Midden Oosten is Muscat. Compact, niet druk, fijne en goedkope lounches. Helaas moet je voor zo'n vlucht dan wel eerst naar Frankfurt rijden. Geen probleem op de heenreis, maar terug nog ff 5 terugrijden is wat minder.
En ja, FRA is een verschrikkelijk vliegveld, kil en donker en geen fatsoenlijke eetgelegenheid te vinden. Met CDG en LHR heb ik toch minder problemen omdat de shuttle tussen de terminals hier wel goed geregeld is. En AMS was en wordt weer toppie, maar dat zal ook wel komen omdat we daar blindelings de weg weten.
Ach, zo heeft iedere veel vlieger zijn eigen verhalen. Ik heb er ook wel een paar, en ook van KLM die het meerdere keren net niet redde om binnen de drie uur na geplande aankomsttijd vanuit GRU in AMS aan te komen. Maar dan was 600 euro claimen en cashen geen probleem, zolang je maar een Flying Blue Platinum status had. Vraag me nog steeds af hoeveel claims ze op die vluchten gewoon afgescheept hebben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:42 schreef XL het volgende:
[..]
Als ik eerst 5 uur ga rijden vlieg ik direct. Dan stap ik niet meer over. Op CDG heb ik shuttle verhalen voor je... Hilarisch en beangstigend. Taxi chauffeurs die tegen uber protesteren en de shuttles (die openbare weg rijden voor sommige terminals, 2G) blokkeren. Vervolgens onder begleiding van een oranje hesje met dito vlaggetje een wandeling van 4 km over het taxi-veld met 50 man (netjes twee aan twee lopen) bij 30 graden buiten temperatuur.
De lange rijen op Schiphol van Schengen naar non Schengen heb ik wel eens gezien, maar ik heb nog nimmer die route gevolgd in de oude situatie Schiphol, heb vaak genoeg overgestapt, maar het was in mijn optiek altijd sneller om naar Arrivals te gaan en dan via terminal 2 via de relatief rustige paspoortcontrole aldaar in het niet Schengen gedeelte te komen. (Of het echt sneller was weet ik niet, maar voor het gevoel zeker, nergens wachten).quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:36 schreef XL het volgende:
[..]
Etihad vanaf dus is ook een a330 en niet per definitie bus. De ochtend vlucht meestal gate, de avond slechts soms. Op AUH zit toch in die ronde vertrekhal tussen alle gates wel eten (de hele hal stinkt naar mcdonalds). Dan heb je in de duty free van die andere terminal een trap naarboven voor een foodcourt.
Beveiliging/transfer weet ik als overstapper niet. Als je uit die ronde terminal naar de andere terminal gaat heb je links een security check voor de etihad lounge en als je terminals wisselt kom je er ook nog een tegen. Plus nog die check om de huidige nieuwe terminal in te gaan.
Vind schiphol niet vanwege infrastructuur een zootje, maar lange afstanden lopen. Slechte boardingprocessen (hoorde wel dat veel security checks aan de gate nu weg zijn). Lange rijen bij schengen in/uit. Vertragingen. Bagage afhandeling nog langzamer dan MUC! Schiphol vind ik ook beter dan LHR, FRA en CDG. AUH vind ik zelf wel duidelijk prettiger dan schiphol.
Zat perfect, altijd gangpad toegang, brede lange stoel die full flat ging en dine on demand. Champagne ook prima te doen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 11:35 schreef Roger_ het volgende:
Hoe zit het met beenruimte in de Dreamliners van Qatar Airways ? ik dacht eerst dat Qatar wel snor zat zeker met de dreamliner, maar nu ik op seatguru kijk, valt dat zwaar tegen .
Iemand ervaring ?
Yep, enkeltje Guantánamoquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:49 schreef Waterdrinker het volgende:
Nagelknippers (dus geen schaartjes) zijn nog steeds uit den boze, toch?
Je kan ook eens kijken bij een andere toko dan WTC waar je een stuk minder boekingskosten betaald...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:14 schreef Stienn het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om het volgende te doen bij wtc.nl?
persoon 1 wil een reis van 2 november tot 15 november
persoon 2 wil een reis van 2 november tot 20 november
persoon 1&2 willen op de heenweg dezelfde vlucht en persoon 1 betaald eerst alles, om zo minder boekingskosten te hebben. De klantenservice is net dicht.
Wtc heeft geen 'winkelwagen'-optie. Je kan waarschijnljk beter en goedkoper uitzijn op de site van de luchtvaartmaatschappij zelf of sites die minder boekings- en dossierkosten rekenen. Er is er altijd wel een die de kosten verlaagd heeft als actie, zoals gate1 of supersaver. Of gebruik kortingscodes bij cheaptickets of via haalmeeruitjecard.nl .quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:14 schreef Stienn het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om het volgende te doen bij wtc.nl?
persoon 1 wil een reis van 2 november tot 15 november
persoon 2 wil een reis van 2 november tot 20 november
persoon 1&2 willen op de heenweg dezelfde vlucht en persoon 1 betaald eerst alles, om zo minder boekingskosten te hebben. De klantenservice is net dicht.
Ben er eergisteren nog overgestaptquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:10 schreef static het volgende:
Iemand ervaring met het wisselen van terminal op Sheremetyevo airport?
Geen ervaring met overstppen helaas. Het was een vrij redelijk luchthaven als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:10 schreef static het volgende:
Iemand ervaring met het wisselen van terminal op Sheremetyevo airport?
Kom aan vanaf Hong Kong en vlieg door naar Yerevan, Zvartnots.
Heb ik eigenlijk een visum nodig als ik een hotel boek buiten het vliegveld? Kan dat een visa on arrival zijn?
Toilet toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:22 schreef static het volgende:
Lees net tot mijn schrik dat je nergens meer mag roken? Er is geen enkele mogelijkheid om die terminal uit te komen?
Geen idee hoe het in de rest van de terminals zit. Maar in de lounge waar ik zat in E (Galactica) heb ik meerdere pijlen naar een rookruimte gezien iig.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:22 schreef static het volgende:
Lees net tot mijn schrik dat je nergens meer mag roken? Er is geen enkele mogelijkheid om die terminal uit te komen?
Dat zou ik écht niet durven.quote:
Je kan hooguit naar de goelag worden gestuurdquote:
Ik las dit:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Geen idee hoe het in de rest van de terminals zit. Maar in de lounge waar ik zat in E (Galactica) heb ik meerdere pijlen naar een rookruimte gezien iig.
Hmmm. Zou kunnen hoor Dat ze de pijltjes naar de rookruimtes maar gewoon hebben laten staan maar de ruimtes zelf dicht ofzo. Ik rook namelijk zelf niet, maar zag die pijlen welquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:48 schreef static het volgende:
[..]
Ik las dit:
http://www.themoscowtimes(...)-airport/501449.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |