abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:48:11 #31
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_154875514
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:35 schreef Roger_ het volgende:
Hoe zit het met beenruimte in de Dreamliners van Qatar Airways ? ik dacht eerst dat Qatar wel snor zat zeker met de dreamliner, maar nu ik op seatguru kijk, valt dat zwaar tegen .
Iemand ervaring ?
Zat perfect, altijd gangpad toegang, brede lange stoel die full flat ging en dine on demand. Champagne ook prima te doen.

In de eco weet ik het niet, maar t zag er niet verkeerd uit
pi_154879457
Nagelknippers (dus geen schaartjes) zijn nog steeds uit den boze, toch?
pi_154879571
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:49 schreef Waterdrinker het volgende:
Nagelknippers (dus geen schaartjes) zijn nog steeds uit den boze, toch?
Yep, enkeltje Guantánamo :P
pi_154880715
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Yep, enkeltje Guantánamo :P
thanks :D al klinkt een weekje waterboarden op Guantanamo Bay wel goed :7
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:38:06 #35
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_154883206
als t all inclusive is wel
pi_154938515
Weet iemand of het mogelijk is om het volgende te doen bij wtc.nl?

persoon 1 wil een reis van 2 november tot 15 november
persoon 2 wil een reis van 2 november tot 20 november

persoon 1&2 willen op de heenweg dezelfde vlucht en persoon 1 betaald eerst alles, om zo minder boekingskosten te hebben. De klantenservice is net dicht. :(
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:41:51 #37
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154939564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:14 schreef Stienn het volgende:

persoon 1&2 willen op de heenweg dezelfde vlucht en persoon 1 betaald eerst alles, om zo minder boekingskosten te hebben. De klantenservice is net dicht. :(
Je kan ook eens kijken bij een andere toko dan WTC waar je een stuk minder boekingskosten betaald...
Want WTC kan, als het alleen op vliegtickets aankomt, niet heel veel meer dan een andere tickettoko.

Want boekingskosten betaal je per persoon, mogelijk dat de dossierkosten (mooie benaming om wat extra geld uit de zak van de consument te kloppen) wat lager kan zijn als ze het als één boeking zien, maar dan zal men wel weer een extra ticketfee (kosten om een vliegticket uit te geven) bedenken. (Niet dat een ticketfee bestaat, maar het klinkt leuk).

Heb je dezelfde vluchten al op bijvoorbeeld een Skyscanner bekeken om te zien waar deze echt het goedkoopste is?
Dat een bepaalde partij bij Skyscanner vaak als goedkoopste naar voren komt heeft vast een achterliggende reden, want alle partijen betalen in principe dezelfde kosten voor een ticket, het gaat om de manier van betalen van een tickettoko, en er zijn enkele (buitenlandse) firma's welke tickets die deze uitgeeft contant betaalt bij de airline...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154939666
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:14 schreef Stienn het volgende:

Wtc heeft geen 'winkelwagen'-optie. Je kan waarschijnljk beter en goedkoper uitzijn op de site van de luchtvaartmaatschappij zelf of sites die minder boekings- en dossierkosten rekenen. Er is er altijd wel een die de kosten verlaagd heeft als actie, zoals gate1 of supersaver. Of gebruik kortingscodes bij cheaptickets of via haalmeeruitjecard.nl .
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:10:11 #39
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_154956597
Iemand ervaring met het wisselen van terminal op Sheremetyevo airport?

Kom aan vanaf Hong Kong en vlieg door naar Yerevan, Zvartnots.

Heb ik eigenlijk een visum nodig als ik een hotel boek buiten het vliegveld? Kan dat een visa on arrival zijn?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_154956919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:10 schreef static het volgende:
Ben er eergisteren nog overgestapt :P

Zolang je binnen terminals D-E-F blijft is het prima te doen. Die zitten aan elkaar vast en hebben gewoon 1 gezamelijke transit area. Alleen na aankomst even door de paspoortcheck en bagagescan, waarna je gewoon tussen die 3 heen en weer kan lopen.

Moet je echter bij een van de andere terminals zijn, dan euh. Good luck with that. Dan moet je melden bij zo'n balie en ga je gezamelijk met een busje naar de andere kant van het vliegveld (volledig om de landingsbanen rijdend) en kan je rustig een paar uur kwijt zijn met wachten en rijden.

Visa on arrivals zijn volgens mij niet (meer) mogelijk voor EU burgers en alleen vooraf. Maar daar mag iemand me graag indien nodig op verbeteren :P
Visum is wel nodig als je het vliegveld af wilt.

*edit*
Wees alleen wel zeker om bij aankomst je gate even te checken. Want zowel op de heenvlucht (met overstap) een paar weken geleden als de terugvlucht eergisteren, was de gate gewijzigd terwijl ik in de lucht zat onderweg naar Sheremetyevo. Zelfs een keer de terminal die bij vertrek uit Beijing volgens mijn boarding pass terminal E zou zijn, maar bij aankomst F was geworden :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 15:33:47 ]
pi_154956945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:10 schreef static het volgende:

Kom aan vanaf Hong Kong en vlieg door naar Yerevan, Zvartnots.

Heb ik eigenlijk een visum nodig als ik een hotel boek buiten het vliegveld? Kan dat een visa on arrival zijn?
Geen ervaring met overstppen helaas. Het was een vrij redelijk luchthaven als ik het me goed herinner.
Ik vrees dat je vast zit op het luchthaven. Rusland kent volgens mij geen visa on arrival meer (op een NL pasporrt iig)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:52:33 #42
15080 static
pi_154957533
Thanks. :)

Zo te zien moet ik van TF naar TD. Is er nog iets te doen daar of is het een dooie boel? Het gaat om een uurtje of 5, op de terugvlucht maar 2 uur.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_154957738
F is een oude grafzooi en sterk staaltje koude oorlog troep :P Amper stoeltjes en wat dure kleine winkeltjes. Ook geen airco dus je gaat er kapot.
In D kan je je wel vermaken. Ruimte zat, AIRCO, redelijk asortiment aan Duty free en genoeg zitruimte bij gates. Er zit ook een Burgerking in D E :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 16:07:39 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:22:19 #44
15080 static
pi_154958234
Lees net tot mijn schrik dat je nergens meer mag roken? Er is geen enkele mogelijkheid om die terminal uit te komen? :o
pi_154958295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:22 schreef static het volgende:
Lees net tot mijn schrik dat je nergens meer mag roken? Er is geen enkele mogelijkheid om die terminal uit te komen? :o
Toilet toch?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_154958569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:22 schreef static het volgende:
Geen idee hoe het in de rest van de terminals zit. Maar in de lounge waar ik zat in E (Galactica) heb ik meerdere pijlen naar een rookruimte gezien iig.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:46:25 #47
15080 static
pi_154958853
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Toilet toch?
Dat zou ik écht niet durven. :D
pi_154958890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:46 schreef static het volgende:

[..]

Je kan hooguit naar de goelag worden gestuurd :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:48:09 #49
15080 static
pi_154958902
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:35 schreef CrashO het volgende:

[..]

Geen idee hoe het in de rest van de terminals zit. Maar in de lounge waar ik zat in E (Galactica) heb ik meerdere pijlen naar een rookruimte gezien iig.
Ik las dit:

http://www.themoscowtimes(...)-airport/501449.html
pi_154958947
quote:
Hmmm. Zou kunnen hoor :P Dat ze de pijltjes naar de rookruimtes maar gewoon hebben laten staan maar de ruimtes zelf dicht ofzo. Ik rook namelijk zelf niet, maar zag die pijlen wel :P
pi_154963446
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:46 schreef static het volgende:

[..]

Kans dat je gepakt wordt is nihil, want op veel toiletten wordt gerookt, je ruikt het overal en in elke toiletpot ligt wel een sigaret, dus als er al controle is kan je ontkennen dat jij het bent geweest. (Ik rook zelf niet, maar dit viel echt op).

Wisselen kan op veel plekken bij de wisselkantoortjes, koers is niet goed, maar ook niet heel slecht, in principe accepteren de winkeltjes ook wel credit cards, of de duty free winkels kleine coupures U$ dollars, maar, zo heb ik uitgevonden na een connectie gemist te hebben en 3 uur extra te besteden had, de dranken uit de automaten zijn goedkoper dan bij een winkeltje, of bij een duty free winkel als ze een partij hebben welke nog een maand of 4 houdbaar is, dan wil men dat nog wel eens goedkoop verkopen, maar anders werkt een credit card bij een winkeltje ook prima.

Echt veel te doen is er niet, al kan je wel een flink stukje lopen als je daar behoefte aan hebt van D via E naar F en terug. Men dacht daarnaast denk ik dat ik de Burger King wilde kopen toen ik vroeg wat een burgermenu koste, dit was dusdanig dat ik mijn werkgever maar op nog iets meer kosten heb gejaagd om bij een echt tentje te gaan eten, al was de kwaliteit daarvan ook niet om over naar huis te schrijven, daar kon ik een mooie factuur van krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:08:07 #52
15080 static
pi_154963843
Naja, ik neem aan dat er wel business class lounges zijn - al stellen die tegenwoordig ook niet veel meer voor eigenlijk. Vlieg met Aeroflot (eerste keer).
pi_154963903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:08 schreef static het volgende:
Vlieg met Aeroflot (eerste keer).
De lounges in F zijn ronduit kut. Eentje is/was dicht en de vervanger daarvan leek sinds de jaren 80 niet meer vernieuwd :')

Maar de relatief nieuwe in terminal E (Galactica) op de 3e verdieping tegenover gate 29, was prima.
Genoeg te drinken, veel relaxte stoelen en prima wifi. Alleen het eten was was skeer met alleen maar broodjes en koud spul (en snert...). Maar dat is tegenwoordig vrij normaal helaas.

Aeroflot Business class is verder wel puik. Ik heb prima gevreten en geslapen tussen China en Moskou :7 In wat voor kist vlieg je? 777 stoel is *; en kan helemaal horizontaal.
Die van de A330 is zo'n ding die niet verder dan diagonaal komt ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 20:18:47 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:51:10 #54
15080 static
pi_154964897
Inderdaad 777. :)

Booking class: Business / D
Airplane: Boeing 777-300ER
Meal: Lunch, Snack or Brunch
Flight: 10 h.

Tweede leg is een A321

Booking class: Business / D
Airplane: Airbus A321-100/200
Meal: Dinner
Flight: 2 h. 50 min.

Is de business class met Cathay te vergelijken? Je eigen coconnetje?
pi_154965360
Ik heb geen ervaring met de business van Cathay. Maar je hebt inderdaad een eigen coconnetje.
Had nog wat wazige foto's ervan op me tel staan :P

Ik kon er met mijn 1,94m in ieder geval relaxed in liggen. Zit een kort voetenbankje waar ik prima met mijn voeten op uit kwam en dan kan je de stoel horizontaal uitklappen tot een centimeter of 20 ervoor. En usb porten voor te laden _O_

Die A321 is weinig speciaals. Als de persoon in de stoel voor je een botte Rus lul is, die de stoel naar achteren gooit. Zit je klem.

*edit*
menu van het diner kwam ik ook nog tegen. Zijn wel 2 aan elkaar geplakte foto's anders paste het niet :') *burp

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 21:14:53 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:17:41 #56
15080 static
pi_154965759
Lijkt inderdaad op Cathay. :)

Vlieg al jaren geen economy meer.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:47:42 #57
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_154968760
Beter dan economy maar de C van aeroflot staat niet als beste aangeschreven. Desalniettemin gewoon lekker genieten!
pi_155001027
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.

Klopt dit of is dit een fabeltje? Kan er namelijk niets over vinden.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:31:37 #59
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_155001067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef eenjongen... het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.

Naar mijn weten was dit vroeger zo, maar al een hele lange tijd niet meer.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:55:51 #60
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155009219
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef eenjongen... het volgende:

Echte last minute bestaat niet meer.

De luchtvaartmaatschappijen zitten in de markt om geld te verdienen. Het is beter om 1 stoel te verkopen voor 150 euro, dan 10 stoelen voor 14 euro.
Die dure stoel verkoop je aan de zakenman die op ad hoc basis ergens heen moet, een passagier die naar een begrafenis moet, of een passagier die simpelweg een eerdere vlucht gemist heeft en graag thuis wil geraken.

Wanneer je dan goedkope stoelen op de markt zet dan gooi je je eigen glazen in. Niet zo lang geleden heeft Wizz Air een experiment gedaan van 4 weken op vluchten naar Praag (route die toch geannuleerd zou worden vanaf Eindhoven), tot 1 dag voor vertrek kon je nog boeken voor 10-20 euro als het vliegtuig niet vol zat. Ik heb de yield cijfers gezien en kwam tot de conclusie dat de voorgaande periode waar men enkele stoelen duur verkocht meer opbracht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')