abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:02:38 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154795619
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als die rood en blauw niet door elkaar haalt zou het wel goed moeten komen,
Wat is volgens jou het verschil tussen blue en rood dan? :o
Sjesus, ik raak hier alleen maar meer in de war: helemaal saignant, groot verschil tusssen rosè en medium rare, groot verschil tussen rood en blue. Fucking hell, ik dacht ik verstand van steaks bereiden had. Ben ik nou gek of jullie?
pi_154796913
Andersom gaat het trouwens ook vaak genoeg mis: tijdens mijn zwangerschap heb ik vaak genoeg well done besteld vlees moeten terugsturen wegens te rood.
pi_154797157
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 13:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zoals hierboven vallen over "rosè bestellen en medium rare krijgen" doe ik niet. Ik vind dat "close enough". Thuis eet ik mijn steak ook vaak medium of medium rare ipv rood.
Rund oké, maar ik had het over varkensvlees. Dat eet ik liever niet medium rare ;)
pi_154797164
Altijd hilarisch als je bij een drukke chef aankomt met een perfect gebakken steak met de klacht dat hij iets te rood is.

''JAAA, IS DIT TE ROOD? PRIMA, IK CREMEER DIE KUTBIEFSTUK WEL VOOR HEM ALS HIJ ZO GRAAG UREN WIL KOUWEN OP EEN DOOD STUK VLEES.''
We komen hard, zo hard.
pi_154797214
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:01 schreef focal het volgende:
Altijd hilarisch als je bij een drukke chef aankomt met een perfect gebakken steak met de klacht dat hij iets te rood is.

''JAAA, IS DIT TE ROOD? PRIMA, IK CREMEER DIE KUTBIEFSTUK WEL VOOR HEM ALS HIJ ZO GRAAG UREN WIL KOUWEN OP EEN DOOD STUK VLEES.''
Deze reactie verwacht ik bij alles wat ik terugstuur naar de keuken.
Ik stuur dus NOOIT wat terug, want het wordt er toch niet beter van. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_154797240
quote:
groot verschil tusssen rosè en medium rare. Fucking hell, ik dacht ik verstand van steaks bereiden had. Ben ik nou gek of jullie?
Nogmaals, ik had 't over VARKENSVLEES :)
pi_154797282
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het verschil tussen blue en rood dan? :o
De kleur. Bleu slaat volgens mij op de blauwe glans van het rauwe vlees, dat is tenminste altijd mijn aanname geweest.

quote:
Sjesus, ik raak hier alleen maar meer in de war: helemaal saignant, groot verschil tusssen rosè en medium rare, groot verschil tussen rood en blue. Fucking hell, ik dacht ik verstand van steaks bereiden had. Ben ik nou gek of jullie?
De Franse indeling is Bleu (blauw) - Saignant (Bloederig) - A Point (op het punt van garing, niet helemaal) - Bien Cuit ('goed' gegaard), is voor buitenlanders en Rosé is een type wijn. Dat heeft zijn Engelse equivalenten, maar doorgaans zitten de Franstaligen net een tikje rauwer. Het leukste misverstand had een Belg in New York, die saignant vertaalde met "I want a bloody steak", toen de ober vroeg 'do you want some fucking potato's with them?" werd het vechten, moest de politie erbij komen en haalde het de krant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154797317
Rosé wordt meestal wel begrepen. :@
Professioneel gifmenger.
pi_154797346
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Deze reactie verwacht ik bij alles wat ik terugstuur naar de keuken.
Ik stuur dus NOOIT wat terug, want het wordt er toch niet beter van. -O-
Ligt heel erg aan de chef, maar heb nog nooit ergens meegemaakt dat er rare dingen worden gedaan met het eten. De meeste raken gewoon gefrustreerd en maken alsnog wat je wel wilt.
We komen hard, zo hard.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 17:14:05 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154797477
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De kleur. Bleu slaat volgens mij op de blauwe glans van het rauwe vlees, dat is tenminste altijd mijn aanname geweest.

[..]

De Franse indeling is Bleu (blauw) - Saignant (Bloederig) - A Point (op het punt van garing, niet helemaal) - Bien Cuit ('goed' gegaard), is voor buitenlanders en Rosé is een type wijn. Dat heeft zijn Engelse equivalenten, maar doorgaans zitten de Franstaligen net een tikje rauwer. Het leukste misverstand had een Belg in New York, die saignant vertaalde met "I want a bloody steak", toen de ober vroeg 'do you want some fucking potato's with them?" werd het vechten, moest de politie erbij komen en haalde het de krant.
In NY zou dat niet tot matten leiden, a bloody steak is brits Engels voor een "verdomde" steak, in het amerikaans Engels is dat gewoon een bloederige steak.
Daarom ook de grap,
Amerikaan: I want a bloody steak
Britse kelner: would "Sir" like some fucking chips to go with that?


In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154797769
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:09 schreef focal het volgende:

[..]

Ligt heel erg aan de chef, maar heb nog nooit ergens meegemaakt dat er rare dingen worden gedaan met het eten. De meeste raken gewoon gefrustreerd en maken alsnog wat je wel wilt.
Sja, ik durf het dus nergens aan, want ik ken de chef niet. :+
Professioneel gifmenger.
pi_154799722
Op skivakantie had ik eend besteld, helemaal zwartgeblakerd. 'Canard noir, c'est une spécialité de la maison?' Kwam de serveerder terug, had de kok alle verkoolde stukjes er afgeschraapt en de eend weer op het bord geflikkerd. Ik had ook gewoon de raclette moeten bestellen
pi_154799777
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:28 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Sja, ik durf het dus nergens aan, want ik ken de chef niet. :+
Dan is het hierbij bewezen dat jij niet de date van een zekere sigarenrokende user bent. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_154800030
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:03 schreef Buurpoes het volgende:
Deze reactie verwacht ik bij alles wat ik terugstuur naar de keuken.
Ik stuur dus NOOIT wat terug, want het wordt er toch niet beter van. -O-
Ik ben ook heel huiverig over dingen terug sturen. Ik zie keukenpersoneel er namelijk serieus voor aan om er in te spugen als ze het onzin vinden. En ik heb zelf in een (nu 1 Michelin ster restaurant) keuken gewerkt in mijn jeugd (waar overigens alleen gevloekt werd en dan werd er iets mee gedaan, dus geen geklooi hoor!).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:21:18 #116
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_154800511
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:00 schreef pietbier het volgende:

[..]

Nee, zo rauw is "extra rare" of "bleu". Blue wordt ook wel eens gebruikt, maar is niet echt gangbaar in de keuken.
Nonsens. In engelstalige keukens wordt gewoon "Blue" gebruikt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_154801955
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:51 schreef lunapuella het volgende:
Andersom gaat het trouwens ook vaak genoeg mis: tijdens mijn zwangerschap heb ik vaak genoeg well done besteld vlees moeten terugsturen wegens te rood.
Waarom bestel je dan niet gewoon een karbonade? Een biefstuk well done bestellen zou bij wet verboden moeten worden. :(
  vrijdag 31 juli 2015 @ 20:54:54 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154803191
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:55 schreef Mainport het volgende:
Op skivakantie had ik eend besteld, helemaal zwartgeblakerd. 'Canard noir, c'est une spécialité de la maison?' Kwam de serveerder terug, had de kok alle verkoolde stukjes er afgeschraapt en de eend weer op het bord geflikkerd. Ik had ook gewoon de raclette moeten bestellen
Monsieur, coller votre canard dans un endroit où le soleil ne brille jamais
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154803557
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:15 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Waarom bestel je dan niet gewoon een karbonade? Een biefstuk well done bestellen zou bij wet verboden moeten worden. :(
omdat je niet overal zoveel keus hebt.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:10:03 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154803622
Jammer dat de betere restaurants zich schamen voor goed varkensvlees.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:39:08 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154804427
Ik weet niet of ze zich schamen voor varkensvlees. Mij valt op dat er echt belachelijk veel mensen zijn (in mijn omgeving iig) die zeggen dat ze "niet zo dol zijn op varkensvlees". Waarmee ze eigenlijk bedoelen te zeggen dat ze het niet/nooit eten. Varkensvlees heeft een slechte naam gekregen.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:42:07 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154804503
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:39 schreef RobinOok het volgende:
Varkensvlees heeft een slechte naam gekregen.
Door de overproductie in megastallen en lang niet alle restaurants maken gebruik van bijvoorbeeld Livar- of Iberico-varkensvlees.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:43:42 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154804560
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:39 schreef RobinOok het volgende:
Ik weet niet of ze zich schamen voor varkensvlees. Mij valt op dat er echt belachelijk veel mensen zijn (in mijn omgeving iig) die zeggen dat ze "niet zo dol zijn op varkensvlees". Waarmee ze eigenlijk bedoelen te zeggen dat ze het niet/nooit eten. Varkensvlees heeft een slechte naam gekregen.
Het is, hebben we het vaker over gehad, ook zo jammer dat er vreselijk veel bagger verkocht wordt en deze mensen waarschijnlijk nooit een echt goed stuk varkensvlees gegeten hebben.
De karbonade die je bij de supermarkt of het gros van de slagers koopt is ook helemaal niet lekker.
Kom je dan eens een stuk iberico of ander echt goed varken tegen is dat een ongelofelijke traktatie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154804670
Er heerst ook het idee dat varkensvlees slechter voor het cholesterol is, terwijl ook varken natuurlijk weinig vette stukken heeft. Of dat het puistjes geeft, hoe vaak ik die mythe moet ontkrachten...
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:50:01 #125
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154804723
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Door de overproductie in megastallen en lang niet alle restaurants maken gebruik van bijvoorbeeld Livar- of Iberico-varkensvlees.
Flauwekul. Want waarom gaat dat dan niet op voor rund of kip?
Dat staat er echt los van.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:50:57 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154804754
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er heerst ook het idee dat varkensvlees slechter voor het cholesterol is, terwijl ook varken natuurlijk weinig vette stukken heeft. Of dat het puistjes geeft, hoe vaak ik die mythe moet ontkrachten...
Gros van het varkensvlees is juist veel te mager.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154805292
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Door de overproductie in megastallen en lang niet alle restaurants maken gebruik van bijvoorbeeld Livar- of Iberico-varkensvlees.
Denk dat het eerder te maken heeft met de doorgebakken karbonaadjes/speklapjes die ze van moeder thuis kregen. Dat was vroeger ook mijn definitie van varkensvlees.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:36:24 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154806223
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 22:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Denk dat het eerder te maken heeft met de doorgebakken karbonaadjes/speklapjes die ze van moeder thuis kregen. Dat was vroeger ook mijn definitie van varkensvlees.
Waren de doorbakken bieflappen dan zo geweldig?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:45:46 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154806559
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:50 schreef RobinOok het volgende:

Flauwekul. Want waarom gaat dat dan niet op voor rund of kip?
Dat staat er echt los van.
Dat geldt net zo goed voor rund en kip.
Steeds meer betere restaurants maken gebruik van speciaal rundvlees (MRIJ, Angus, Kobe etc) of speciale kippenrassen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154806712
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat hebben mensen toch met Dudok?
Snap dat werkelijk niet, concept horeca met matig eten, mensen lyrisch over de appeltaart met blikappels, snap dat niet.
Ik vind de brownie en truffelttaart best te hachelen, maar verder vind ik het niet bijzonder.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 23:27:48 #131
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154808009
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 22:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat geldt net zo goed voor rund en kip.
Nou, niet in mijn omgeving. Ik ken veel mensen die geen varkensvlees eten en eigenlijk niemand die zegt "ik hou niet zo van kip of ik hou niet zo van rundsvlees". Dat eten de meeste mensen wel regelmatig....
pi_154808032
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat hebben mensen toch met Dudok?
Snap dat werkelijk niet, concept horeca met matig eten, mensen lyrisch over de appeltaart met blikappels, snap dat niet.
De red velvet taart is wel machtig lekker. :@
  vrijdag 31 juli 2015 @ 23:29:15 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154808048
Misschien vinden mensen varkensvlees niet zo lekker, eten ze het daarom liever niet als ze uit eten zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154808051
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waren de doorbakken bieflappen dan zo geweldig?
Die aten wij thuis eigenlijk niet. Rundvlees was eerder alles met gehakt of hachee.
pi_154809169
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:29 schreef Lienekien het volgende:
Misschien vinden mensen varkensvlees niet zo lekker, eten ze het daarom liever niet als ze uit eten zijn.
Dit veel mensen associëren het niet met luxe, alhoewel er ook een tendens tegen varkensvlees lijkt te heersen.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:22:15 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154809525
Pulled pork is dan wel weer hip.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154809820
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:21 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Nonsens. In engelstalige keukens wordt gewoon "Blue" gebruikt.
Nonsens :)
Bij de McDonalds serveren ze alleen doorbakken "vlees". Die kennen geen "Blue".
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:40:05 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154809878
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 00:22 schreef Lienekien het volgende:
Pulled pork is dan wel weer hip.
:Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154812916
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gros van het varkensvlees is juist veel te mager.
Net als rundvlees toch?
Zal ook wel komen omdat mensen geen vet willen.
Eerst croma in de pan en dan een mager lapje.
pi_154813130
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:29 schreef Lienekien het volgende:
Misschien vinden mensen varkensvlees niet zo lekker, eten ze het daarom liever niet als ze uit eten zijn.
Of veel mensen eten juist thuis veel te vaak varkensvlees en willen uit eten eens iets anders, iets luxer. Want varkensvlees heeft wel een beetje een goedkoop imago.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154813570
Ik koop zelf echt nooit varkenslvees. Als ik zelf kook is het altijd of kip of biefstuk. Soms eens een gerecht waar dan spek of bacon in moet.

Bestel het ook echt nooit in een restaurant. Vind het zeker niet vies, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:27:58 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154813668
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik koop zelf echt nooit varkenslvees. Als ik zelf kook is het altijd of kip of biefstuk. Soms eens een gerecht waar dan spek of bacon in moet.

Bestel het ook echt nooit in een restaurant. Vind het zeker niet vies, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
nooit iberico of bv livar gegeten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154813707
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nooit iberico of bv livar gegeten?
Jawel.

Ook niet thuis, maar vaak als ik ergens eet waar ze dan geen kaart (maar een vast menu) hebben, zit dit er inderdaad wel bij. Wel een hoog omnomnomgehalte.

Zat zelf meer in het hoekje van karbonaadje/speklapje/varkenshaasje te denken. Koop ik eigenlijk nooit en zal ik ook nooit bestellen wanneer ik uit eten ben.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_154813853
Ik ben dol op speklappen O+

Varkensvlees uit de winkel heb ik vaak niet zoveel mee, maar van bijvoorbeeld dat van Buitengewone varkens word ik erg vrolijk.
Ik zou in een restaurant ook eerder varken bestellen dan kip eerlijk gezegd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_154813959
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 08:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Of veel mensen eten juist thuis veel te vaak varkensvlees en willen uit eten eens iets anders, iets luxer. Want varkensvlees heeft wel een beetje een goedkoop imago.
Bij een rund heb je natuurlijk verschillende hele mooie grote stukken die je rood of blauw kunt bakkken en waar mensen echt als hoofdmaaltijd naar kunnen verlangen. Een varken heeft dat soort stukken niet, het varken blinkt uit in spek en ham, fantastisch, maar niet iets waar je wat friet bij serveert en dan een heerlijke maaltijd hebt. Dan heb je nog de haas die je roze kunt bakken, en dat is het dan wel zo'n beetje. Ik hou echt wel van varkensvlees, maar het beest heeft gewoon geen stuk van een paar ons dat beter in die behoefte voorziet dan een steak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 10:02:52 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154813983
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij een rund heb je natuurlijk verschillende hele mooie grote stukken die je rood of blauw kunt bakkken en waar mensen echt als hoofdmaaltijd naar kunnen verlangen. Een varken heeft dat soort stukken niet, het varken blinkt uit in spek en ham, fantastisch, maar niet iets waar je wat friet bij serveert en dan een heerlijke maaltijd hebt. Dan heb je nog de haas die je roze kunt bakken, en dat is het dan wel zo'n beetje. Ik hou echt wel van varkensvlees, maar het beest heeft gewoon geen stuk van een paar ons dat beter in die behoefte voorziet dan een steak.
Wel eens een rack gegeten van een Iberico varkentje? Man, daar doe ik een moord voor. Smaakt beter dan het gros van de horecasteaks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154813989
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben dol op speklappen O+

Varkensvlees uit de winkel heb ik vaak niet zoveel mee, maar van bijvoorbeeld dat van Buitengewone varkens word ik erg vrolijk.
Ik zou in een restaurant ook eerder varken bestellen dan kip eerlijk gezegd.
Sommige mensen kunnen ook heerlijk krokant buikspek maken :9~

Kip zou ik in een restaurant ook niet snel bestellen nee. Meestal toch rund of vis. Of het moet een currytent zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 10:07:45 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154814031
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 10:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen ook heerlijk krokant buikspek maken :9~

Kip zou ik in een restaurant ook niet snel bestellen nee. Meestal toch rund of vis. Of het moet een currytent zijn.
Of een gebraden ham met knapperzwoerd. In scandinavie is dat Kersteten bijvoorbeeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154814171
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wel eens een rack gegeten van een Iberico varkentje? Man, daar doe ik een moord voor. Smaakt beter dan het gros van de horecasteaks
Prima, maar dan moet het alweer meteen iberico zijn en moet je zo'n heel stuk bereiden voor meerdere porties. Een steak is ook een adequate steak als die niet van een blaarkop komt en aan een groter stuk gegaard is. Het heeft geen bijzondere kwalificaties of grote bereiding nodig om er een gang in een restaurant van te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154814964
Koop in de supermarkt vrijwel nooit varkensvlees, uitzondering de hammen en soms gehakt. Ik associeer het overgrote deel van het vlees als met mager, droog en taai inderdaad. Ik geloof dat ik dan ook nog nooit een smakelijke rack/ karbonade heb gegeten. Zal dan ook niet mijn voorkeur hebben wanneer ik uit eten ga. Echter laatst buiten de deur een trio van varken gegeten. Wang, procureur en een stukje buikspek. Heerlijk, en zal ik zo weer bestellen.
pi_154816042
Goede karbonade van de slager na het bakken nagaren in roomboter in de oven. Geen idee of dat culinair kan, maar zoooo lekker :)
pi_154816186
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:43 schreef DavetheNL het volgende:
Goede karbonade van de slager na het bakken nagaren in roomboter in de oven. Geen idee of dat culinair kan, maar zoooo lekker :)
:9~ :9~ _O_
pi_154818661
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nooit iberico of bv livar gegeten?
Heb me er laatst een keer aan gewaagd bij een hele goede slager, was echt geweldig. Volgens mij een recept met mozzarella en een blaadje salie.

Grappig dat in de horeca gedroogd varkensvlees dan wel weer een luxeproduct is. Een echt stuk varkensvlees zie je dan weer weinig als hoofdgerecht.
We komen hard, zo hard.
pi_154818837
Mwah, laatst in restaurant "Podium onder de Dom" buikspek gekregen. Op drie verschillende manieren klaargemaakt.
Was heerlijk!
Make my day!
pi_154827554
Enige keer dat ik varkensvlees in een restaurant op mijn bord heb liggen, is wanneer het bij een Mixed Grill toevallig erbij zit :P
pi_154834763
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:41 schreef focal het volgende:

[..]

Heb me er laatst een keer aan gewaagd bij een hele goede slager, was echt geweldig. Volgens mij een recept met mozzarella en een blaadje salie.

Grappig dat in de horeca gedroogd varkensvlees dan wel weer een luxeproduct is. Een echt stuk varkensvlees zie je dan weer weinig als hoofdgerecht.
Het is erg jammer ja dat veelal prachtige gerechten weinig of niet worden aangeboden omdat ze niet meer hip zijn of omdat gasten het te onbekend vinden (regio Groningen hier dus best extreem hier).
pi_154838085
Hoe heurt het eigenlijk als je binnen vol zit en opeens komt je terras naar binnen wegens een buitje? Hoe ga je daar het beste mee om
  zondag 2 augustus 2015 @ 12:20:03 #158
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154838407
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:36 schreef Pap89 het volgende:
Enige keer dat ik varkensvlees in een restaurant op mijn bord heb liggen, is wanneer het bij een Mixed Grill toevallig erbij zit :P
Ik van de week nog, bij Dudok. Een dikke plak procureur:



Was niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat kwam door het onbreken van genoeg/goede saus, de beetje mislukte papperdelle en de nikserige champignons en uitjes. Het vlees zelf was lekker.
pi_154838662
Hmm, daar word ik niet zo hongerig van inderdaad!
pi_154839319
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 02:19 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het is erg jammer ja dat veelal prachtige gerechten weinig of niet worden aangeboden omdat ze niet meer hip zijn of omdat gasten het te onbekend vinden (regio Groningen hier dus best extreem hier).
Stad of ommeland?

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:36 schreef Pap89 het volgende:
Enige keer dat ik varkensvlees in een restaurant op mijn bord heb liggen, is wanneer het bij een Mixed Grill toevallig erbij zit :P
Dat is nou iets wat ik niet bestel omdat het standaard niet goed klaargemaakt wordt. Dat is ook heel moeilijk omdat je je vlees heel goed moet kennen en heel goed moet snijden om ze allemaal goed gaar te krijgen. Ik zou zeggen zet het dan niet op de kaart als je daar niet eens je best voor wil doen en gewoon maar stukken aan een spies jast.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154840618
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Stad of ommeland?

[..]

Dat is nou iets wat ik niet bestel omdat het standaard niet goed klaargemaakt wordt. Dat is ook heel moeilijk omdat je je vlees heel goed moet kennen en heel goed moet snijden om ze allemaal goed gaar te krijgen. Ik zou zeggen zet het dan niet op de kaart als je daar niet eens je best voor wil doen en gewoon maar stukken aan een spies jast.
Woon in stad werk in Drenthe :'(
pi_154841192
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Woon in stad werk in Drenthe :'(
Beter dan andersom lijkt me. Ik weet niet wat voor publiek je hebt, maar het lijkt me juist wel prettig om niet zo hip te hoeven zijn als in Amsterdam of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154842681
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beter dan andersom lijkt me. Ik weet niet wat voor publiek je hebt, maar het lijkt me juist wel prettig om niet zo hip te hoeven zijn als in Amsterdam of zo.
Veel 50+'ers, kinderloze stellen en wat vaste zakelijke gasten. Ach uiteindelijk heeft alles wel wat natuurlijk dat hele hippe is leuk dat klassieke ook. Maar verandering van spijs doet eten en dat beseffen niet alle gasten
  Moderator / Miss SHO zondag 2 augustus 2015 @ 16:03:22 #164
22592 crew  Ole
pi_154842784
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:36 schreef Pap89 het volgende:
Enige keer dat ik varkensvlees in een restaurant op mijn bord heb liggen, is wanneer het bij een Mixed Grill toevallig erbij zit :P
Babi pangang!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154842824
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Veel 50+'ers, kinderloze stellen en wat vaste zakelijke gasten. Ach uiteindelijk heeft alles wel wat natuurlijk dat hele hippe is leuk dat klassieke ook. Maar verandering van spijs doet eten en dat beseffen niet alle gasten
Ja, maar vergeet niet dat gasten minder dagen uit eten gaan en minder in hetzelfde restaurant dan mensen die dagelijks in hetzelfde restaurant werken. Misschien is de behoefte aan verandering bij het personeel wel veel groter?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154843157
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:03 schreef Ole het volgende:

[..]

Babi pangang!
Zelfs dat niet, omdat de Ajam Pangang ook bestaat, nemen we altijd die :P
pi_154843275
@ the horeca (mede)werkers.

Van wat voor type mens krijg je het vaak een fooi?
De Jan Modaaltjes die een paar keer per jaar uit eten gaan en het er dus een keer "goed van nemen"
De 50-65+ers
Jonge stellen
Mensen met "het geld"?

Tijdje terug zat er een tafel met 8-10 man, gaven blijkbaar een "heule grote" fooi, want de medewerkers hadden het nog heel de avond over die 200 euro fooi.

Snap dat het ook ligt aan het type restaurant, want mensen in een all-you-can-eat vreetschuur pinnen volgens mij 9/10x :P
pi_154843301
Groepen zijn meestal heel gul ^O^
En verder kreeg ik van iedereen altijd fooi hehehe (doe geen horeca meer)
pi_154856090
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:26 schreef Pap89 het volgende:
@ the horeca (mede)werkers.

Van wat voor type mens krijg je het vaak een fooi?
De Jan Modaaltjes die een paar keer per jaar uit eten gaan en het er dus een keer "goed van nemen"
De 50-65+ers
Jonge stellen
Mensen met "het geld"?

Tijdje terug zat er een tafel met 8-10 man, gaven blijkbaar een "heule grote" fooi, want de medewerkers hadden het nog heel de avond over die 200 euro fooi.

Snap dat het ook ligt aan het type restaurant, want mensen in een all-you-can-eat vreetschuur pinnen volgens mij 9/10x :P
Bij ons gaat alles op kamernummer of met de pin/creditcard zowat en mensen geven desondanks gewoon fooi hoor.

Mensen die veel fooi geven
-Duitsers geven vaak een standaard tip van minstens 10%, dit omdat Duitse bediening door voorheen een gebrek aan minimumloon dit meer nodig had. Deze gewoonte nemen ze gelukkig mee naar Nederland.
-Mensen uit de horeca zelf, of ze geven in principe geen fooi of ze geven goed fooi :).
-Mensen die het echt boven verwachting naar hun zin hebben gehad :).
-Roma, Sinti en kampers geven vaak uitstekend fooi als je ze keurig netjes en correct behandeld maar je moet wel voor ze lopen :'(.

De hoogte van de fooi is niet echt afhankelijk van de rijkdom zodra ze een beetje verdienen. Daarnaast kan je ook niet echt zien als mensen rijk zijn natuurlijk ;). Van een paar weet ik het echter een deel geeft gewoon uit beleefdheid fooi (10% voor goede bediening) en een deel principieel niks.

Wat vaak ook goede fooi oplevert is als je gasten goed weet te bedienen met veel noten op de zang. Vegetarisch+allergie, weinig lusten en weetikveelwat. Als je het voor elkaar krijgt hen echt een goede avond te bezorgen willen ze ook wel regelmatig goede fooi geven.

Voor de rest zijn vrouwen zeer slechte tipgevers in vergelijking met mannen ;(
pi_154856301
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:28 schreef Beppiie het volgende:
Groepen zijn meestal heel gul ^O^
En verder kreeg ik van iedereen altijd fooi hehehe (doe geen horeca meer)
Hehehe, daar heb ik nog een mooi verhaal over :'). Groepje dames kwamen met zijn 12'en of zo bij ons eten. Bij uitserveren van de koffie vroeg de dame als ik de rekening gewoon door 12'en kon splitsen en dan kwamen ze straks wel aan de bar afrekenen. Zo gezegd zo gedaan het zou iets van 38,15 de vrouw zijn geweest.

Dame zegt zullen er we gewoon 40 van maken? Zo gezegd zo gedaan alle dames rekenen af en ik sla telkens 40 euro aan in mijn kassa zodat er bij de laatste nog 18 euro op de kassa staat. Dus ik typ 40 in op de pinterminal in. De dame zegt echter "Ik wil geen fooi geven." Ik "ow, excuus dat had ik niet door ik ga het corrigeren" Ik druk op stop en voer 38,15 in, zij ja wat is dit nu er staat toch nog maar 18 open? :') :') :') :') |:( |:( |:( |:( |:(.

Ik sorry mevrouw maar de rekening is gesplitst tot 38,15 de vrouw. Zij ja maar ik heb veel minder gehad :( :( :r. Ik "Het spijt me, maar dat moet u dan toch echt onderling regelen, ik wil best nog voor u uitrekenen wat u heeft gehad maar dan houdt het echt op" Gelukkig kreeg ze toen op der kop van der vriendinnen :{. Wat idioterie zeg
pi_154856349
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar vergeet niet dat gasten minder dagen uit eten gaan en minder in hetzelfde restaurant dan mensen die dagelijks in hetzelfde restaurant werken. Misschien is de behoefte aan verandering bij het personeel wel veel groter?
Er komen best veel toeristen en dagjesmensen en mensen uit het dorp bij ons langs die vaak terugkeren dan moet je toch wel regelmatig wijzigen anders krijg je gezever.

Bediening eet trouwens zelden zo goed als zijn gasten hoor ;(
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:48:03 #172
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154856379
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:45 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Hehehe, daar heb ik nog een mooi verhaal over :'). Groepje dames kwamen met zijn 12'en of zo bij ons eten. Bij uitserveren van de koffie vroeg de dame als ik de rekening gewoon door 12'en kon splitsen en dan kwamen ze straks wel aan de bar afrekenen. Zo gezegd zo gedaan het zou iets van 38,15 de vrouw zijn geweest.

Dame zegt zullen er we gewoon 40 van maken? Zo gezegd zo gedaan alle dames rekenen af en ik sla telkens 40 euro aan in mijn kassa zodat er bij de laatste nog 18 euro op de kassa staat. Dus ik typ 40 in op de pinterminal in. De dame zegt echter "Ik wil geen fooi geven." Ik "ow, excuus dat had ik niet door ik ga het corrigeren" Ik druk op stop en voer 38,15 in, zij ja wat is dit nu er staat toch nog maar 18 open? :') :') :') :') |:( |:( |:( |:( |:(.

Ik sorry mevrouw maar de rekening is gesplitst tot 38,15 de vrouw. Zij ja maar ik heb veel minder gehad :( :( :r. Ik "Het spijt me, maar dat moet u dan toch echt onderling regelen, ik wil best nog voor u uitrekenen wat u heeft gehad maar dan houdt het echt op" Gelukkig kreeg ze toen op der kop van der vriendinnen :{. Wat idioterie zeg
:D Dat is gewoon nog meer asociaal naar je vriendengroep dan naar het restaurant. Die neem je toch nooit meer mee?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154856605
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:D Dat is gewoon nog meer asociaal naar je vriendengroep dan naar het restaurant. Die neem je toch nooit meer mee?
Ik dacht eerst nog, die heeft het niet helemaal door of zo? Die denkt dat er per persoonlijk gebruik is afgerekend (Ja, sommige vrouwen doen dit :(). Maar toen ik het later desbetreffende dames weer een keer langs kwamen bevestigden dat ze dat soort streken wel vaker had,.

Maar probeer je maar eens een houding te geven als bediening dan :').
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:34:23 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_154857887
Vanmiddag weer eens in een Michelinsterrentent geluncht en daar liet de bediening toch een paar keer wat steken vallen. Wel daarover aangesproken door ons. Resultaat: we hebben maar 1,75 euro aan fooi gegeven om het een rond bedrag te maken. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_154860421
Ik moet bekennen dat ik een slechte fooipinner ben, gewoon omdat je het expliciet moet zeggen in plaats van dat je je portemonnee leegkiepert.
Heb een keer, in een hotel gehad, dat na het bedrag 'fooi?' op het schermpje stond, om zelf in te vullen, dat is nog wel handig denk ik, al zullen anderen het opdringerig vinden.
  maandag 3 augustus 2015 @ 07:21:29 #176
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154860509
Wij leggen de fooi contant op tafel. Makkelijker voor de fooienpot toch?
Of is dat ook alweer achterhaald?

Laatst ergens tegen alle gewoonten in de fooi "erbij" willen pinnen en toen verontschuldigde de serveerster dat dat niet ging. Dus nu weer altijd cash neerleggen...
  Moderator / Miss SHO maandag 3 augustus 2015 @ 08:17:12 #177
22592 crew  Ole
pi_154860722
Meestal is het fooi pinnen geen probleem is mijn ervaring. Maar cash is vaak wel handiger voor ze. In Spanje leg je pas fooi neer als je je wisselgeld terughebt. Daar doe ik wel alles cash.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_154860744
Ik zeg bij het pinnen echt altijd "doe maar bedrag X" (als ik fooi wil geven). Nog nooit gehoord dat dat niet kan eigenlijk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_154861495
Ik las net dit weekend dat het volkomen not done was om je portemonnee qua kleingeld leeg te schudden als fooi 8-) Ben ik nou gek dat ik denk: geld is geld hoor :7

(al zou ik dat toch ook niet doen in een chic restaurant)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154861920
Als gast verwacht ik wel gewoon dat ik mijn rekening snel krijg als ik er om vraag, zeker als ik ook geen drinken meer heb.

Je hebt van die plaatsen waar je gewoon 30 minuten op je rekening wacht, daar kom ik dan ook niet snel meer terug :p
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:03:36 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154861962
Op de rekening wachten? Gewoon met je pinpas naar de bar lopen (of waar ze de kassa maar hebben staan) en het is zo gepiept.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154862081
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik las net dit weekend dat het volkomen not done was om je portemonnee qua kleingeld leeg te schudden als fooi 8-) Ben ik nou gek dat ik denk: geld is geld hoor :7

(al zou ik dat toch ook niet doen in een chic restaurant)
Ow dat doe ik soms ook weleens :P
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:03 schreef Lienekien het volgende:
Op de rekening wachten? Gewoon met je pinpas naar de bar lopen (of waar ze de kassa maar hebben staan) en het is zo gepiept.
Dat doe ik tegenwoordig ook steeds vaker.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:15:38 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154862177
Ik haat het als je de rekening vraagt en ze laten je lang wachten. Dat is niet alleen slechte service, het is ook vreselijk dom want in die tijd kan de tafel schoongemaakt, opnieuw ingedekt worden en een nieuwe klant neergezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154862655
Vreselijk is dat, loop nu ook standaard al na 5 minuten naar de balie/bar.
Na een paar keer "We zouden graag willen afrekenen" te hebben aangegeven, dan nog een tijd moeten wachten. No thanks.

Vooral leuk als het Zondagavond is en al vrij laat is en je de volgende dag om 5 uur uit bed moet :').
Nee daar wachten we niet meer op :P
pi_154862727
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik las net dit weekend dat het volkomen not done was om je portemonnee qua kleingeld leeg te schudden als fooi 8-) Ben ik nou gek dat ik denk: geld is geld hoor :7

(al zou ik dat toch ook niet doen in een chic restaurant)
In een chic restaurant neem ik meestal niet genoeg contant mee :P
Als je dan toch moet pinnen is het niet gek om naar de bar te lopen.
pi_154873909
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 07:21 schreef RobinOok het volgende:
Wij leggen de fooi contant op tafel. Makkelijker voor de fooienpot toch?
Of is dat ook alweer achterhaald?

Laatst ergens tegen alle gewoonten in de fooi "erbij" willen pinnen en toen verontschuldigde de serveerster dat dat niet ging. Dus nu weer altijd cash neerleggen...
Het maakt bij de meeste zaken echt helemaal niks uit. Stel je voor jij moet 66,45 betalen en je zegt maak maar 70 met pin pakken ze vaak 3,55 uit de kassa en stoppen het in de fooienpoot. Of ze doen het achteraf aan het eind van de avond.
pi_154873943
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
moet pinnen is het niet gek om naar de bar te lopen.
Mobiele pinapparaten ftw.
pi_154873957
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik haat het als je de rekening vraagt en ze laten je lang wachten. Dat is niet alleen slechte service, het is ook vreselijk dom want in die tijd kan de tafel schoongemaakt, opnieuw ingedekt worden en een nieuwe klant neergezet.
100% gelijk maar op een of andere manier overkomt me het mij nog wel af en toe dat het er tussendoor glipt :').
pi_154874146
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mobiele pinapparaten ftw.
Ik heb zo het idee dat jij niet op zo'n plek werkt waar iemand lang moet wachten? :)
pi_154874184
Ik zorg dat ik meestal gewoon een vijfje in mn portemonnee heb voor fooi. Als de service niet bevalt blijft die daar ook lekker :P
pi_154874302
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

In een chic restaurant neem ik meestal niet genoeg contant mee :P
Als je dan toch moet pinnen is het niet gek om naar de bar te lopen.
Je hebt gelijk, dan pin je wel :Y

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:07 schreef emmyemmy het volgende:
Ik zorg dat ik meestal gewoon een vijfje in mn portemonnee heb voor fooi. Als de service niet bevalt blijft die daar ook lekker :P
Goede tip ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:25:01 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154874822
quote:
0s.gif [b]Op maandag 3 augustus 2015 19:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Goede tip ^O^
Is okay, maar een goeie tip zou ik het niet noemen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154876091
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het maakt bij de meeste zaken echt helemaal niks uit. Stel je voor jij moet 66,45 betalen en je zegt maak maar 70 met pin pakken ze vaak 3,55 uit de kassa en stoppen het in de fooienpoot. Of ze doen het achteraf aan het eind van de avond.
Krijg je daar dan geen gezeik mee met de belastingdienst?
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:08:53 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154876146
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:07 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Krijg je daar dan geen gezeik mee met de belastingdienst?
Nee, waarom? De kassa-elektronica registreert de omzet. Fooi is slechts kasverschil.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154876192
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:07 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Krijg je daar dan geen gezeik mee met de belastingdienst?
Het wordt allemaal keurig bij gehouden dus nee :)
pi_154876408
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:10 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het wordt allemaal keurig bij gehouden dus nee :)
Dus je hoeft dan ook geen belasting af te dragen over de fooi?
Zou me niks verbazen dat de staat dit ziet als extra inkomen en dan een belasting afdracht van 17 triljard miljoen procent. :P
pi_154876446
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is okay, maar een goeie tip zou ik het niet noemen
Wij gaan ook niet naar supertenten :P ben maar een student en uiteten doen we zelden
pi_154876449
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:17 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Dus je hoeft dan ook geen belasting af te dragen over de fooi?
Zou me niks verbazen dat de staat dit ziet als extra inkomen en dan een belasting afdracht van 17 triljard miljoen procent. :P
Ja dat moet maar dat is aan horecapersoneel zelf om op te geven aan de belastingdienst niet aan de werkgever zelf. Bediening krijgt het namelijk niet van werkgever maar van de gasten.

Je ziet daarom ook vaak dat de werkgever zich bewust aftrekt van de fooi en het iemand van de bediening bij laat houden en enkele keren per jaar verdeelt
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:20:01 #199
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154876475
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:18 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Wij gaan ook niet naar supertenten :P ben maar een student en uiteten doen we zelden
Het was ook meer een woordgrapje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154876499
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat jij niet op zo'n plek werkt waar iemand lang moet wachten? :)
Ik probeer er extra op te letten omdat je wachten en wachten hebt als jij 10 minuten langer moet wachten op de keuken terwijl je het gezellig hebt stoort je dat waarschijnlijk nauwelijks redelijke kans dat je het niet eens door hebt ;).

Maar als de rekening wilt betalen wil je weg omdat je nog ergens heen moet of omdat je moe bent en naar huis wilt. Vijf minuten wachten zijn dan heel storend. Het is daarna ook je laatste ervaring met het restaurant die avond een complete perfect avond kan dan afgesloten worden met en negatieve noot waardoor we en complete avond ons best doen weggooien. Net als overal laten we wel eens steken vallen en moeten mensen te lang wachten op eten, drinken, maar dat kan je zo veel makkelijker goed maken dan mensen te lang op de rekening te laten wachten.

Het ontstaat meestal omdat gasten ruimschoots op tijd vragen om de rekening in de trand van "wij hadden zo graag de rekening gewild" "Doet U zo ook maar rekening (terwijl ze nog aan de gloeiend hete koffie zitten). Wanneer je het dan nog heel druk hebt als bediening schrijf je het niet op en is het niet je eerste prioriteit en gegarandeerd dat je het dan gaat vergeten. Wat ik zelf doe is het rek8 op hoekje van papier schrijven. Ik doe wat ik zou doen bijv. een bestelling opnemen en als ik naar de kassa loop om bestelling in op te nemen zie ik dat ik de rekening naar tafel 8 moet brengen.

-Edit-
Op ons kassasysteem krijgen tafels andere kleuren als je er 15 minuten niks op ingevoerd hebt :P. Ook heel handig
pi_154876503
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het was ook meer een woordgrapje
Jaa maar die zag ik ook als opmerking :P

Ik vind fooi pinnen ook vervelend, contante fooi kan ik stiekem achterlaten, maar als ik een rekenig heb van 37 euro en ik zeg "maak er maar 40 van" dan heb ik het gevoel dat ze me als gierig zien
pi_154876550
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:21 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Jaa maar die zag ik ook als opmerking :P

Ik vind fooi pinnen ook vervelend, contante fooi kan ik stiekem achterlaten, maar als ik een rekenig heb van 37 euro en ik zeg "maak er maar 40 van" dan heb ik het gevoel dat ze me als gierig zien
Onderschat de kracht niet van 2-3 euro per tafel ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')