#ANONIEM | zondag 26 juli 2015 @ 03:04 |
Angstige momenten voor passagiers bij noodlanding Schiphol Een vliegtuig van Transavia is vanmiddag door de storm in de problemen gekomen. Vlucht 5068 uit Gerona deed verschillende landingspogingen en maakte uiteindelijk een noodlanding op Schiphol. De Boeing zou eigenlijk in Rotterdam landen, maar brak de landing daar af om op Schiphol een nieuwe poging te wagen. "Zo'n twintig minuten hebben we daar gecirkeld, toen er opnieuw een landing werd ingezet. Die werd opnieuw afgebroken, waarna er een derde poging gewaagd werd", vertelt passagier Tycho de Haan. "Het toestel ging hevig tekeer en vlak voor de landingsbaan ging hij weer ineens steil omhoog, echt heel heel steil." 'Brace for impact' Volgens De Haan was er flinke paniek in de cabine en begonnen passagiers te schreeuwen en gillen. Toen volgde de laatste daling, een noodlanding. "De stewardessen begonnen te roepen, niet door de intercom, maar gewoon in de cabine. Ze riepen een keer of tien: 'Brace for impact. Leg je hoofd tussen je knieën!'" De landing van de Transavia-Boeing is gefilmd door een vliegtuigspotter. Op de beelden is te zien dat de flaps niet zijn uitgeschoven. Het toestel landde daardoor met een veel hogere snelheid dan gebruikelijk is. "Na de landing zei de piloot dat hij blij was dat ze veilig waren geland", zegt De Haan. "Hij zei dat hij dit met 25 jaar ervaring nog nooit had meegemaakt." Kerosine bijna op Volgens Transavia moest het toestel uitwijken naar Amsterdam en heeft het daar last gehad van een windvlaag, waardoor het moest omdraaien. Bij de volgende nadering werd een emergency call afgegeven. Een woordvoerder zegt dat er niet meer genoeg kerosine was om nog een doorstart te maken. "Daardoor hadden ze geen keuze meer en moesten ze echt landen." De veiligheid is volgens haar niet in het geding geweest. De Haan hoorde achteraf wel dat een purser had gezegd dat het kantje boord was. Hij is er flink van geschrokken. "Ik vlieg regelmatig, maar dit is voor mij echt een traumatische ervaring geweest." Drukte Over de informatievoorziening achteraf is hij niet te spreken. "We moesten lopen naar de aankomsthal, en daar was niemand van Transavia. Uiteindelijk wisten mensen van de KLM ons te vertellen waar we de koffers konden ophalen en werd een bus naar Rotterdam geregeld. Maar over het incident hebben we niks meer gehoord." Op Twitter klaagt een andere passagier: "Na een bizarre vlucht en noodlanding, veilig op Schiphol. Uren wachten op bagage en geen informatie en eten/drinken?!" Transavia zegt dat het vanwege de storm zo druk op Schiphol was, dat het de passagiers wel wilde opvangen, maar dat dit in de drukte niet mogelijk was. "Uiteraard zullen we zo spoedig mogelijk contact met ze opnemen", zegt de woordvoerder. http://nos.nl/artikel/204(...)anding-schiphol.html | |
#ANONIEM | zondag 26 juli 2015 @ 03:05 |
Nemephis | zondag 26 juli 2015 @ 03:09 |
Dat ziet eruit als een keurige landing, helemaal onder die omstandigheden. Maar het komt nu allemaal wel heel dichtbij zo.. /SBS6 | |
johnson555 | zondag 26 juli 2015 @ 03:17 |
Mwha als stewardessen al brace for impact gaan lopen roepen, is t toch wel wat enger | |
Eenskijken | zondag 26 juli 2015 @ 03:32 |
Nette landing hoor. Toch had het vliegtuig wel echt een behoorlijke snelheid tijdens het landen. | |
Nemephis | zondag 26 juli 2015 @ 03:35 |
Dat komt niet echt naar voren uit dat filmpje. | |
#ANONIEM | zondag 26 juli 2015 @ 03:55 |
Die video is sowieso versneld, dan lijkt het al een stuk dramatischer. al was het een lastige landing. | |
superniger | zondag 26 juli 2015 @ 05:31 |
zijn er ook Nederlandse slachtoffers? | |
TLC | zondag 26 juli 2015 @ 07:28 |
ReQuiem83 | zondag 26 juli 2015 @ 07:46 |
Waarom waren de flaps niet uit? Mogelijk om zo minder last te hebben van de wind? Dit was de 3de poging. Vrij nette landing in deze omstandigheid. Volgens mij moet er bij een noodlanding altijd crash posities worden aangenomen. | |
roosjeroosje1988 | zondag 26 juli 2015 @ 07:53 |
Wat moet dat een traumatische ervaring zijn geweest. Wat zou er zijn gebeurd als het de vierde keer ook niet lukte? | |
arjan1112 | zondag 26 juli 2015 @ 08:01 |
'cabin crew be seated for take off' | |
Gerolsteiner | zondag 26 juli 2015 @ 08:17 |
Tja, als je met Transavia gaat vraag je om een niet-comfortabele reis. | |
Gerolsteiner | zondag 26 juli 2015 @ 08:20 |
Dan dus een noodlanding. De piloten zijn ook niet dom, als ze geen kerosine hebben voor een vierde doorstart gaan ze echt niet weer de lucht in om ergens neer te storten. Dan maar landen zo goed als kan, en wie weet van de baan afschieten. | |
roosjeroosje1988 | zondag 26 juli 2015 @ 08:35 |
Dan hebben ze wel geluk gehad dat ie niet weer ineens heel steil omhoog ging. | |
Toefjes | zondag 26 juli 2015 @ 08:51 |
Ziet er niet uit om keihard om te moeten gaan gillen ofzo. | |
ReQuiem83 | zondag 26 juli 2015 @ 08:56 |
Steil omhoog is gevolg/procedure van afbreken van de landing. Dus dit was bewust. | |
mastertephon | zondag 26 juli 2015 @ 11:01 |
Je ziet dan ook de landing waar het goed gaat....... | |
xminator | zondag 26 juli 2015 @ 11:37 |
En dan kregen ze ook nog geen eten en drinken ![]() ![]() | |
Aether | zondag 26 juli 2015 @ 12:21 |
Deze had het wat moeilijker gisteren: | |
W.H.I.S.T.L.E | zondag 26 juli 2015 @ 12:22 |
1000 keer moeilijker zelfs ![]() | |
Haags | zondag 26 juli 2015 @ 12:46 |
Landing op het filmpje ziet er inderdaad keurig uit. Ik dacht dat stewardessen onder alle omstandigheden rustig moeten blijven.... | |
Toefjes | zondag 26 juli 2015 @ 13:00 |
Had uit het verhaal begrepen dat het venijn in de staart zat zeg maar, op zich is steeds weer niet kunnen landen ook niet echt een hele prettige situatie. Hoe dan ook: Fijn dat het goed afgelopen is. De rest is bijzaak. | |
Sapstengel | zondag 26 juli 2015 @ 13:01 |
Is het nu gepast om een zwart lintje in mijn profielfoto te zetten of hoeft dat nog niet. | |
Haags | zondag 26 juli 2015 @ 13:02 |
![]() ![]() | |
borbit | zondag 26 juli 2015 @ 13:30 |
Eigenlijk wel. De arme slachtoffers hebben immers niet een gratis drankje en klef broodje gehad op de luchthaven. | |
Eenskijken | zondag 26 juli 2015 @ 14:32 |
woah die laatste seconde voor de landing nog een rukwind naar rechts. Knappe reflex van de piloot om dat zo snel te corrigeren! | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 09:31 |
http://www.dumpert.nl/med(...)am_25_juli_2015.html | |
Twiitch | maandag 27 juli 2015 @ 09:39 |
What the fuck. Lekker zo'n angstzaaiend personeel in het vliegtuig. ![]() ![]() | |
Ener-G | maandag 27 juli 2015 @ 09:59 |
Nee, is niet versneld. Het vliegtuig landde met een hogere snelheid dan normaal, om brandstof te besparen voor het geval ze *nog* een go around moesten maken. Als je goed kijkt zie je dat ze ook geen flaps gebruiken, dus minder draagvermogen van de vleugels, en ze gebruiken geen straalomkeerders voor het remmen.. als ie met zn neus omhoog gaat zie je dat het toestel ook meteen de lucht weer in wil. Mazzel dat Schiphol zo'n lange baan heeft, knap gevlogen in ieder geval. Viel wel mee.. en de Transavia had er al 2 go-arounds bij Rotterdam, en 1 bij Schiphol op zitten.. dan ben je wel blij als het na de vierde keer wel lukt ![]() Gewoon procedure, niks angstzaaien. In een engelstalig toestel zouden ze "Brace!" "Brace!" roepen, totdat het toestel daadwerkelijk gestopt is. | |
RemcoDelft | maandag 27 juli 2015 @ 10:15 |
Raar verhaal. Van Rotterdam naar Schiphol is een klein stukje, 20 minuten cirkelen is nou niet bepaald veel, en dan al de tank leeg? Dan vliegen ze wel heel erg met het minimum aan brandstof! | |
RemcoDelft | maandag 27 juli 2015 @ 10:18 |
Altijd leuk passagiers die hun apparaatjes niet uitzetten bij de landing... | |
JDx | maandag 27 juli 2015 @ 10:18 |
Dat doen ze ook, maar ik neem aan dat zo'n doorstart ook veel extra kerosine verbruikt, net als dat je auto veel meer benzine gebruikt bij elk stoplicht op rood. Afremmen, optrekken... | |
Twiitch | maandag 27 juli 2015 @ 10:18 |
Denk dat doorstarten en vliegen in dit soort omstandigheden ook wel flink wat extra brandstof kost? Al heb ik er ook geen verstand van eerlijk gezegd. | |
JDx | maandag 27 juli 2015 @ 10:19 |
Inderdaad, je hoort wel eens vliegtuigen die al ver na de helft nog terugkeren vanwege bepaalde problemen, dus 1,5 keer zoveel brandstof zal er toch wel in zitten. | |
DeLepelaar | maandag 27 juli 2015 @ 10:20 |
Never forget................. Stille tocht ALLES!! http://www.telegraaf.nl/b(...)or_passagiers__.html ![]() ![]() | |
Twiitch | maandag 27 juli 2015 @ 10:21 |
Maar het is uiteraard zo dat een prijsvechter als Transavia met het absolute minimum verplicht gewicht aan kerosine zal vliegen. | |
falling_away | maandag 27 juli 2015 @ 10:25 |
Hoeft niet meer tegenwoordig.. alleen grotere electronica moet uit tijdens landing (laptops etc.). | |
RemcoDelft | maandag 27 juli 2015 @ 10:26 |
Bron? | |
JDx | maandag 27 juli 2015 @ 10:27 |
![]() Dit had heel anders af kunnen lopen, ja duhhhhhh, elke vlucht kan anders aflopen. | |
ElviraKlapmuts | maandag 27 juli 2015 @ 10:27 |
In plaats van blij te zijn dat het allemaal zo goed afgelopen is, wordt Transavia aangeklaagd. Edit: nou ja, aangeklaagd gaat wat ver, maar er worden klachten ingediend. | |
JDx | maandag 27 juli 2015 @ 10:28 |
Alle electronica moet officieel nog steeds uit bij het opstijgen en landen en tijdens het vliegen mag je telefoon weer aan op vliegtuigstand. Achterlijke inderdaad... en waarom? Om veilig geland te zijn in een storm? | |
falling_away | maandag 27 juli 2015 @ 10:28 |
http://edition.cnn.com/20(...)-electronic-devices/ en vele andere google zoekresultaten.. En zelf vorige maand nog meegemaakt tijdens meerdere vluchten. | |
falling_away | maandag 27 juli 2015 @ 10:31 |
Niet waar... http://www.faa.gov/about/initiatives/ped/ | |
JDx | maandag 27 juli 2015 @ 10:32 |
Je hebt gelijk, dit is van de Transavia site, vorige maand nog gevlogen via Vueling, maar toen moest het uit: Zal dus nog per maatschappij verschillen? | |
falling_away | maandag 27 juli 2015 @ 10:34 |
Ja het kost tijd om bepaalde procedures aan te passen dus sommige maatschappijen laten het misschien nog niet toe. Vorige maand gevlogen met KLM + Delta en die lieten het iig wel toe. | |
Freak188 | maandag 27 juli 2015 @ 10:36 |
Iedereen doet dat, niet alleen de prijsvechters. Tevens zijn er gewoon regels omtrent het meenemen van brandstof. Je moet altijd brandstof voor de reis en 15 minuten holding meenemen. En weersomstandigheden bepalen of je nóg meer mag of wil meenemen | |
Leandra | maandag 27 juli 2015 @ 10:39 |
Nee, om het gebrek aan opvang daarna, bij een traumatische ervaring is het wel handig als mensen opgevangen worden, overigens kan ik me wel voorstellen dat daar in alle drukte en hectiek ook van de kant van Transavia niet gehandeld is zoals men onder ideale omstandigheden zou doen, maar het waren geen ideale omstandigheden, en er werkelijk over gaan klagen vind ik ook wat overdreven, juist omdat je door het oog van de naald gekropen bent. Er stond al van alles stand-by door de mayday call van de piloten, dus het is echt niet zo dat ze daar plompverloren toevallig terechtgekomen zijn, maar behalve dat ze op het verkeerde vliegveld stonden was er verder vrij weinig aan de hand, iedereen geschrokken maar gezond. Dus tsja, dat die opvang niet perfect was kan nou eenmaal gebeuren, de kans was groot dat ze een heel ander soort opvang nodig hadden gehad. | |
RedFever007 | maandag 27 juli 2015 @ 10:42 |
Nederlanders ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 juli 2015 @ 10:56 |
Lijkt godverredomme de vismarkt wel. | |
Twiitch | maandag 27 juli 2015 @ 10:57 |
Wel kwalijk dat het cabinepersoneel blijkbaar net zo hard meedeed. Dan zou ik ook wel even benauwd worden. | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 10:58 |
Aan de ene kant vind ik ook dat ze blij moeten zijn dat het goed is afgelopen maar aan de andere kant kan ik begrijpen dat mensen er echt van geschrokken zijn en er misschien wel een trauma aan over hebben gehouden. Maar goed ik heb zelf vreselijke vliegangst. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 juli 2015 @ 10:58 |
Ja, die stewardessen bleren... "Hoofd naar beneden, voor u!" en dat achter elkaar. Zal wel protocol zijn. | |
JDx | maandag 27 juli 2015 @ 11:03 |
Wellicht dat er normaal wel een doorstart gemaakt kan worden, maar dat de piloot nu heeft gezegd, hoe slecht het ook gaat, we gaan landen, desnoods in het gras. | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 11:03 |
Dit is weer een heel ander filmpje maar op een gegeven moment wordt er aan één stuk door 'Brace' geschreeuwd. Oh en 2:39 ![]() | |
ElviraKlapmuts | maandag 27 juli 2015 @ 11:06 |
Dat ook. Maar dat geklaag vind ik zo onterecht over komen. | |
Gerolsteiner | maandag 27 juli 2015 @ 11:06 |
In Amerika was Transavia nu failliet verklaard. | |
qajariaq | maandag 27 juli 2015 @ 11:14 |
Een mayday en de brandweer naast de landingsbaan. Na een paar doorstarts en duidelijk angstig cabinepersoneel mag je inderdaad wel even de passagiers in een zaaltje tot rust laten komen met een uitleg van de gezagsvoerder. Blij dat het goed is afgelopen maar een toelichting van wat er gebeurd is mag toch echt wel. Baksteen vanmorgen op de radio bagatelliseerde het allemaal nogal. Ook niet verstandig denk ik, je mag best erkennen dat het spannend is geweest. | |
Webschip | maandag 27 juli 2015 @ 11:15 |
Had het vliegtuig z'n flaps niet uitstaan? Want het toestel lijkt een veel hogere snelheid te hebben dan normaal. De KLM boeing in het andere filmpje had ze gewoon wel uit, onder dezelfde omstandigheden. Raar. | |
ElviraKlapmuts | maandag 27 juli 2015 @ 11:16 |
Wat ik me nog afvraag: werd er geklapt na de landing? ![]() | |
Webschip | maandag 27 juli 2015 @ 11:17 |
Volgens mij hoor je op de achtergrond wel wat geklap in dat filmpje. Kan me ook indenken dat mensen in shock waren. Het hele circus heeft wel even geduurd. De paniek kan ik me wel indenken. | |
ElviraKlapmuts | maandag 27 juli 2015 @ 11:18 |
Bestaat er een filmpje van in het vliegtuig? Die heb ik dan gemist. | |
Evertjan | maandag 27 juli 2015 @ 11:22 |
Wees blij dat het geen kerstavond was en terroristen de luchtverkeersleiding hebben gehackt om zo een Zuid-Amerikaanse generaal te bevrijden. | |
Webschip | maandag 27 juli 2015 @ 11:22 |
Ja, waarin de stewardessen hard roepen. Was op journaal te zien, staat waarschijnlijk ook wel op youtube.. | |
deedeetee | maandag 27 juli 2015 @ 11:24 |
Dat was een benauwd avontuur, wel klasse dat de piloot hem toch goed op de grond wist te krijgen. De passagiers hadden idd opgevangen moeten worden. Even laten bijkomen en napraten was wel het minste om het trauma beter te verwerken. ![]() En wat leuk dat de piloot een vrouw was. Daar ga je dan met * vrouwen kunnen niet rijden * Vliegen kunnen ze dus wel ![]() | |
bloes85 | maandag 27 juli 2015 @ 11:25 |
Henk en Ingrid gaan voorlopig niet meer met Trans vliegen, verwacht een hoop geklap op de komende vakantievluchten ![]() | |
Ener-G | maandag 27 juli 2015 @ 11:26 |
Klopt; Die hogere snelheid hebben ze waarschijnlijk aangehouden zodat ze makkelijker konden doorstarten als dat nodig was, zonder alteveel brandstofverbruik. Wel vreemd dat ze de straalomkeerders niet aangooien, las ergens dat dat verplicht is bij dat type toestel. Of het boeide niet zoveel omdat er zo'n harde tegenwind stond, en de baan op Schiphol lang genoeg is. | |
#ANONIEM | maandag 27 juli 2015 @ 11:34 |
Ik denk dat wanneer je dat niet doet, en het vriendelijk vraagt, er nog een stuk of tien pipo's niet luisteren en doorgaan met filmen en kijken en kloten. | |
Gerolsteiner | maandag 27 juli 2015 @ 11:36 |
Die figuren doen alvast hun riemen los en pakken hun handbagage waarschijnlijk. Heerlijk altijd om die zenuwpezen zonder impulscontrole te zien. | |
MevrouwPuff | maandag 27 juli 2015 @ 11:36 |
Op madeira schijnt zoiets regelmatig voor te komen. Moest toen ook een nacht op naastliggend gehucht doorbrengen na 4 pogingen in een uur. | |
Ener-G | maandag 27 juli 2015 @ 11:39 |
Madeira is vrij berucht vanwege de ligging van het vliegveld, ja: | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 11:50 |
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)lucht.dhtml?show=art Die jongen met dat bericht onderin waarin hij o.a. zegt: ''En klagen op twitter dat er geen opvang was op het vliegveld? Pardon? Opvang waarvoor?: bent u gewond geraakt, is het vliegtuig gecrasht? Nee, u bent geschrokken en u hebt angst gehad... Daar komt u wel weer overheen daar hoeft geen slachtofferhulp voor ingeschakeld te worden!'' Die heeft duidelijk geen vliegangst. | |
beantherio | maandag 27 juli 2015 @ 12:00 |
Ik vermoed zomaar dat maatschappijen als Transavia vanwege de prijzenoorlog in de luchtvaart niet heel veel overtallig grondpersoneel meer hebben rondlopen. Tja, dan zal er (in dit soort omstandigheden) weinig personeel meer overblijven voor "nazorg". | |
MevrouwPuff | maandag 27 juli 2015 @ 12:04 |
Het is of de natuur behouden of een chique landingsbaan blijkbaar ![]() | |
deedeetee | maandag 27 juli 2015 @ 12:25 |
Ik zou ook geen praatje achter af willen maar gewoon naar huis gaan. Mja tegenwoordig moet iedereen die geschrokken is uitgebreid knuf knuf krijgen, schijnt er bij te horen. ![]() Dus ik denk dat mensen dit nu idd verwachten. | |
Aether | maandag 27 juli 2015 @ 12:28 |
nostra | maandag 27 juli 2015 @ 12:28 |
Overigens wel tekenend dat ze zo'n kist het noodweer insturen terwijl-ie net aan genoeg is afgetankt om nog van Rotterdam naar Amsterdam te kunnen vliegen. | |
Red_85 | maandag 27 juli 2015 @ 12:35 |
Voor elke kilo extra brandstof, moet je ook weer extra meenemen. En extra kost geld en dat is er niet bij een maatschappij als Transvertragia. Want mensen die daarmee willen reizen, zijn dat niet bereid te betalen. Ja, want dit was natuurlijk precies hetzelfde als een crash en staan er 200 psychiaters klaar om iedereen bij te staan met een handdoekje en stretcher. | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 12:36 |
Nee maar ik geloof wel dat sommige mensen er een trauma aan over kunnen houden. | |
Red_85 | maandag 27 juli 2015 @ 12:39 |
Every landing where you can walk away from, is a good landing. Enige trauma wat je kan hebben, is oortrauma door dat geschreeuw van die kut in dat gangpad. | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 14:17 |
Nou die momenten dat het vliegtuig in de problemen zit en niet weten of je er nog wel uit komt lijken mij wel een trauma. | |
hmmmz | maandag 27 juli 2015 @ 15:26 |
Trauma en shock. Van die termen die tegenwoordig bij ieder angstig moment meteen genoemd worden. ![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Psychotrauma https://nl.wikipedia.org/wiki/Shock | |
Leandra | maandag 27 juli 2015 @ 15:45 |
Dat ligt er natuurlijk een beetje aan, niet iedereen is hetzelfde, en in zo'n levensbedreigende situatie verkeren kan wel zeker een trauma opleveren. Snelle en accurate opvang kan wel helpen daar inderdaad probleemloos mee verder te leven. De een reageert nou eenmaal anders op een vergelijkbare situatie dan een ander, maar dat betekent niet dat die een er ook net zo goed mee kan omgaan als de ander. | |
Schunckelstar | maandag 27 juli 2015 @ 17:04 |
Ik zou daar volgens mij helemaal gestoord van worden. probeer je jezelf zo rustig mogelijk te houden in je hoofd en te hopen op het beste en dan heb je dat paniekerige getetter de hele tijd in je oren ![]() | |
hmmmz | maandag 27 juli 2015 @ 17:06 |
Paniek gaat meestal samen met een hoop lawaai. Heb zelf ook eens in een vliegtuig gezeten waar paniek uitbrak. Rennende stewardessen, gillende mensen, huilende mensen. Was een aparte vlucht. | |
Schunckelstar | maandag 27 juli 2015 @ 17:09 |
Vreselijk ![]() Vooral omdat ik juist een tegenovergestelde reactie heb als ik bang ben. Dan wil ik stilte aan mijn hoofd, ogen dicht en gewoon afwachten wat er gaat gebeuren ![]() | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 17:37 |
Wat was de aanleiding dan? | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 17:39 |
Ging het zo ongeveer? ![]() | |
hmmmz | maandag 27 juli 2015 @ 17:55 |
Ja precies zo. Op een vlucht van Eindhoven naar Milaan. Zelf zit ik nooit helemaal op mijn gemak in een vliegtuig en ben heel gespitst op veranderende geluiden en dergelijke. Ik vlieg gewoon, maar ben altijd weer blij als ik op de grond sta. Heb best vaak gevlogen, ook op lange afstanden en dan schrik je niet meer van een beetje turbulentie, maar nu was het wel anders. Na drie kwartier vliegen uit het niets hele heftige turbulentie, zoiets had ik niet eerder meegemaakt. Je moest je stevig vastsnoeren met je riem en goed vasthouden, anders werd je uit je stoel geslingerd. Naast dat geschud door de turbulentie viel het vliegtuig regelmatig een heel eind naar beneden in een luchtzak. Het kwam echt uit het niets dus de stewardessen begonnen meteen te rennen, het etenskarretje ging alle kanten op. Mensen begonnen hysterisch te schreeuwen, te gillen en te huilen en dat ging zo een tijdje door. Ik zat zelf ook niet op mijn gemak en het was best een spannend moment. Dat er dan nog allemaal mensen compleet in paniek aan het gillen zijn maakt de sfeer helemaal angstig. Totdat de piloot besloot te duiken en te draaien en een andere route te pakken. Wat verder tijdens de vlucht waren er nog steeds mensen die bij ieder licht vermoeden van turbulentie weer begonnen te gillen. | |
deedeetee | maandag 27 juli 2015 @ 18:16 |
Waar is dat gegil nu voor nodig ![]() | |
Eenskijken | maandag 27 juli 2015 @ 18:32 |
waar is nazorg voor nodig dan? Ze zijn gewoon netjes geland. Ophoepelen en plek maken voor de volgende lading passagiers toch? Dat gaat gewoon aan een stuk door. Waarom zou je moeten uithuilen op het vliegveld als er helemaal niets gebeurd is? | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 18:34 |
http://www.dumpert.nl/med(...)ens_noodlanding.html | |
roosjeroosje1988 | maandag 27 juli 2015 @ 18:38 |
Dat gaat vanzelf als je zo in angst zit. | |
MrSalazar | maandag 27 juli 2015 @ 18:43 |
wtf ![]() | |
hmmmz | maandag 27 juli 2015 @ 18:47 |
Bij sommige mensen hoort dat erbij wanneer ze bang of angstig zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 juli 2015 @ 03:17 |
Belachelijk ![]() Je hebt van die mensen, bij het kleinste dingetje denken ze meteen dat ze doodgaan ofzo ![]() | |
deedeetee | dinsdag 28 juli 2015 @ 10:43 |
Ik zou eerlijk gezegd niet als een gek gillend willen doodgaan. Zo belachelijk ! Dat lijkt me helemaal niks. Ik ga wel in stilte..... | |
roosjeroosje1988 | dinsdag 28 juli 2015 @ 11:00 |
#ANONIEM | dinsdag 28 juli 2015 @ 11:07 |
De piloot was een vrouw? Ze ging ineens Nederlands praten. | |
qajariaq | dinsdag 28 juli 2015 @ 11:44 |
De spanning in de cockpit maar ook bij de verkeersleider is duidelijk te horen. Onvoorstelbaar dat het later dan afgedaan wordt als 'weinig aan de hand, allemaal standaard procedure'. | |
Gerolsteiner | dinsdag 28 juli 2015 @ 11:57 |
Verklaart veel. Paniek alom. Sinds wanneer mogen vrouwen piloot worden? | |
#ANONIEM | dinsdag 28 juli 2015 @ 12:09 |
Bij piloot denk ik automatisch aan een man ![]() | |
hmmmz | dinsdag 28 juli 2015 @ 15:56 |
Geweigerd om te landen op Eindhoven Airport http://www.ed.nl/regio/ei(...)lement.breaking_news | |
Biancavia | dinsdag 28 juli 2015 @ 16:07 |
Pilotesse. | |
Toefjes | dinsdag 28 juli 2015 @ 16:07 |
"hier is het laatste woord niet over gezegd" Bizar wel. | |
hmmmz | dinsdag 28 juli 2015 @ 16:08 |
Pilotin | |
Leandra | dinsdag 28 juli 2015 @ 16:38 |
Als het vliegtuig gecrashed was op Schiphol waren de Eindhovense rapen gaar geweest. | |
Aether | dinsdag 28 juli 2015 @ 16:53 |
KLM en Turkish Airlines ![]() | |
finsdefis | dinsdag 28 juli 2015 @ 16:54 |
Tja, die schreeuwende vrouwen helpen natuurlijk niet. Dat klinkt automatisch wat paniekeriger. Kan je beter mannen hebben die dat doen op een rustige maar harde toon. | |
Aether | dinsdag 28 juli 2015 @ 17:55 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 28 juli 2015 @ 18:05 |
Kortom waar maken we ons druk om. ![]() Hoe vaak komt zoiets voor. Ik weet niet hoeveel er per dag wordt gevlogen. Veel in ieder geval, maar bij hoeveel vluchten is het kantje boord? Zijn daar cijfers over? | |
MissButterflyy | dinsdag 28 juli 2015 @ 18:11 |
Zal toch wel dat ze dat evalueren. | |
Janneke141 | dinsdag 28 juli 2015 @ 18:11 |
Eindhoven gaf geen toestemming vanwege de geluidsnormen. Regels zijn regels hè. | |
kree | dinsdag 28 juli 2015 @ 18:12 |
Die piloot klinkt wel lekker paniekerig. | |
qajariaq | dinsdag 28 juli 2015 @ 18:13 |
Dan had de piloot mayday moeten verklaren. Ik geloof wel dat op dat moment dat nog wat voorbarig was. Wel heb ik steeds meer het idee dat iedereen maar het straatje schoon poogt te vegen. | |
roosjeroosje1988 | woensdag 29 juli 2015 @ 12:59 |
http://www.dumpert.nl/med(...)illen_geld_zien.html | |
hmmmz | woensdag 29 juli 2015 @ 13:19 |
Precies, dat krijg je er van in een land waar alles afgepast, afgemeten en precies binnen de kaders moet blijven. | |
#ANONIEM | woensdag 29 juli 2015 @ 13:25 |
Triest ![]() | |
qajariaq | woensdag 29 juli 2015 @ 14:51 |
Komkommertijd of te wel zomerzotheid van alle kanten. Transavia heeft imho behoorlijk steken laten vallen door niet op te vangen voor toelichting maar het is inderdaad te triest voor woorden dat je voor zo iets schadevergoeding durft te vragen. | |
Eldiablo | woensdag 29 juli 2015 @ 14:56 |
Mensen konden weten dat het aan het stormen was... welke toelichting wil je dan hebben? Beste passagiers.. er was een beetje wind, maar we zijn veilig geland? | |
qajariaq | woensdag 29 juli 2015 @ 15:04 |
Doorstart in Rotterdam, niet kunnen uitwijken naar Eindhoven, doorstart Amsterdam en dan alsnog met hoge snelheid landen door defecte flaps. Bovendien cabinepersoneel wat kennelijk er ook niet bepaald gerust op was. Ik zou dat verhaal inclusief wat toelichting van de piloot liever direct na de landing horen (tijdens het uitstappen of in een zaaltje) dan het stukje bij beetje het zelf uit de media moeten plukken. | |
roosjeroosje1988 | woensdag 29 juli 2015 @ 15:08 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dhoven-Airport.dhtml | |
Eldiablo | woensdag 29 juli 2015 @ 16:04 |
Wie zegt dat de piloot dit niet tijdens de vlucht zelf heeft gezegd? De keren dat ik heb gevlogen, was de communicatie zeer goed... maar het Nederlandse volk staat er om bekend dat ze bijna alleen maar klagen.. | |
daNpy | woensdag 29 juli 2015 @ 16:10 |
Duidelijk toch. Vliegtuig is niet in de problemen, Eindhoven is sinds april geen uitwijkadres meer voor niet-noodgevallen. Als ze dit willen voorkomen moeten de geluidseisen voor Eindhoven aangpast worden. | |
bartvh | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:04 |
http://speld.nl/2015/07/3(...)rorvlucht-transavia/ | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:06 |
Dat is niet triest, als jij een kaartje Gerona - Rotterdam komt en je landt in Amsterdam is het de verantwoordelijk van Transavia om je minstens naar Rotterdam te verwijzen of te brengen, daarnaast kan Transavia zeggen dat het geen noodsituatie is maar dat hebben de passagiers heel anders ervaren dus enige opvang was minstens erg behulpzaam geweest. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:07 |
Soms gaat het over overmacht en moet je gewoon verder niet zeuren. | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:34 |
Komt Transavia er lekker makkelijk vanaf, en dat ze op Schiphol moesten landen ok, maar dan is de vliegmaatschappij nog verantwoordelijk voor het vervoer naar Rotterdam. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:35 |
Soms kan je zaken niet voorzien en regelen. Wees gewoon blij dat je heelhuids bent geland. En als je niet zelfstandig je weg kan vinden naar Rotterdam vlieg je waarschijnlijk al met begeleiding. | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:38 |
Met die redenering kan Transavia ook in Bordeaux landen en tegen de passagiers zeggen zoek het maar uit, dat is toch gewoon pure onzin, Transavia is verantwoordelijk voor het vervoer van A naar B dus als er op C wordt geland moet Transavia maar zorgen dat de passagiers alsnog bij B komen en als dat niet lukt op z'n minst gecompenseerd kunnen worden. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:39 |
Maar daar ging het niet over. En dan had men vervoer geregeld. | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:40 |
Dan wel, maar Amsterdam is zo dichtbij dat het niet uitmaakt, dan kan elke taxichauffeur je toch ook met die redenering in Amsterdam afzetten want zo ver ligt het allemaal niet uit elkaar en het OV is uitstekend mevrouw en/of meneer. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:41 |
Het gaat over de nood situatie. Ik vlieg regelmatig en heb dit nooit meegemaakt. Het laatste wat ik ga doen is zeuren. | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:43 |
Volgens Transavia is het geen noodsituatie. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:45 |
Dat gaf men wel aan. Je kan niet na zo'n landing op een andere airport even bussen etc. regelen. Men heeft naderhand ook elke klant gebeld. | |
kree | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:47 |
Dat ja en volgens mij is dat ook de normale gang van zaken. Of er nou een noodsituatie is of niet. ![]() | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:49 |
Dat is niet voldoende, een vliegtuigmaatschappij als Transavia heeft daar gewoon hele procedures voor klaarliggen en om bekende reden hebben die gefaald deze keer, ze hadden ofwel (desnoods met enige vertraging) de passagiers zelf moeten vervoeren naar Rotterdam of de mogelijkheid bieden om hun reis naar Rotterdam te compenseren indien nodig. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:50 |
Men had weinig tijd. Gewoon niet zeuren en zelf iets doen kan ook gewoon. Dat gaven veel passagiers ook aan. | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:53 |
Het is nogmaals geen excuus, Transavia is verantwoordelijk, dat veel passagiers zelf de verantwoordelijkheid nemen geeft Transavia niet het recht om mensen die liever wel hulp van de maatschappij hadden gehad in de kou te laten zitten. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:54 |
Men heeft excuus gemaakt en uitgelegd wat er is gebeurt. Dat is voldoende. Je kan niet alles inschatten. | |
kalinhos | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:57 |
Ik ben het eigenlijk wel met Slaro eens. Vergoeding vragen voor 'angstige momenten' of whatever is wat kansloos, maar je reiskosten Amsterdam-Rotterdam gecompenseerd zien worden vind ik niet heel onredelijk eigenlijk. Ik bedoel, ik zou niet op Schiphol wachten tot Transavia mij in een taxi of een trein tilt, ik zou wel zelf actie ondernemen terug te gaan naar Rotterdam als ik binnen een half uurtje niks van Transavia hoor. Maar de kosten worden daarna wel bij Transavia neergelegd. | |
Slaro | vrijdag 31 juli 2015 @ 14:59 |
Haha, het is niet voldoende, maar schijnbaar gaat dat er niet in bij jou dus laten we maar ophouden. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:00 |
Ik ben gewoon geen zeurpiet. | |
Schunckelstar | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:04 |
Waarom zou je in hemelsnaam die moeite nemen voor die paar tientjes... | |
kalinhos | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:06 |
Hoe is dat relevant? Ik zou gewoon een kopie van treinkaartje Schiphol->Rotterdam opsturen en het rustig afwachten. Moeite die welgeteld een seconde of 45 kost. | |
freako | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:07 |
En dat is ook gebeurd, staat zelfs in de OP: KLM is de moedermaatschappij van Transavia. | |
Schunckelstar | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:08 |
Als je gewoon naar huis gaat ben je helemaal meteen klaar, kost het je nog niet eens 45 seconden. ik zou de moeite van een brief tikken, en naar de brievenbus er iig niet voor over hebben | |
kalinhos | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:09 |
Ha, dat begreep ik niet uit de discussie. Dan is er idd geen reden tot zeuren. | |
kalinhos | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:09 |
het fenomeen e-mail is je onbekend? ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:10 |
Dan moet je toch nog steeds een brief tikken of niet ![]() Het ging toch over je 45 seconden | |
Toefjes | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:11 |
Gezien de omstandigheden zou ik de moeite ook niet nemen. Na het luisteren van de gesprekken met de verkeersleiding zou ik Transavia wel een mailtje sturen om de crew van de betreffende vlucht een compliment te maken, en dat ze van die 2 tientjes een paar flesjes lambrusco mogen kopen. | |
kalinhos | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:12 |
Hoi Transavia, Bijgaand een kopie van mijn treinticket + vliegticket. Omdat ik van Schiphol zelf naar Rotterdam heb moeten reizen, begrijpelijk vanwege de storm, zal ik graag de kosten door jullie vergoed zien. U kunt het overmaken op Iban... Groetjes, Kalinhos. Het hoeft neit zoveel moeite te kosten. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:12 |
Lijkt mij ook. | |
Schunckelstar | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:13 |
Ieder zijn ding, ik vind dat te veel moeite voor te weinig geld | |
kalinhos | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:13 |
Prima. Maargoed, het is hypothetisch want er was kennelijk wel vervoer geregeld. Dat begreep ik niet uit de dicussie - maar stond idd gewoon in de OP. | |
mastertephon | vrijdag 31 juli 2015 @ 15:14 |
9 van de tien mensen zullen zo denken. |