Dat lijkt me wel belangrijk om over na te denken. Mijn schoonvader gaat over een half jaar met pensioen en wil dan eventueel wel af en toe op de baby gaan letten. Dit zal sporadisch zijn aangezien ze niet naast de deur wonen, maar daar ben ik eigenlijk wel blij mee.quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:20 schreef mignonne het volgende:
Cassandra wat een aparte move van je moederom eerlijk te zijn zou ik nu gewoon voor een gastouder gaan. Je bent wel afhankelijk van die opvang straks dus t is niet fijn als eenzijdig de voorwaarden ineens ad hoc aangepast worden. Bovendien is het vaak heel lastig om met je eigen familie zakelijk te blijven over zulke dingen. Wat als er opvoedtechnisch inene dingen voorvallen waar jij anders over de kt.
Dat zijn zeker goede tips, dank je wel!quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:43 schreef LuDann het volgende:
Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, zoals je wel weet en probeer zoveel mogelijk het medische sfeertje te verdrijven. Misschien kun je wat met wat dingetjes die ik in mijn geboorteplan heb staan. Ik ben van plan een draagbare speaker mee te nemen zodat ik wat muziek op kan zetten en elektrische kaarsjes (omdat echte niet mogen) voor de sfeer. Als ik aan de CTG moet vraag ik of het geluid daarvan uit kan, het leidt me erg af heb ik gemerkt. Verder heb ik aangegeven dat B_N zoveel mogelijk het aanspreekpunt is, hij weet wat ik wil en dan kan ik proberen in mijn eigen wereldje te blijven.
Nee joh! Ik begrijp je zorgen maar niemand kan papa/mama vervangen! Je kindje zal het vast hartstikke fijn hebben bij haar maar het allerbeste moment op de dag is het moment dat mama je komt ophalen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn moeder kan daar best apart in zijn, zeker wat voeding betreft. Zo wil ze ook dat wij alleen geitenmelk gaan geven. Hopelijk kan ik heel lang bv geven
Maar dat is wel een van de redenen dat ik niet rouwig ben om volledig naar de GO te gaan.
Ben alleen bang dat mini haar straks leuker vind dan ons, ik vind 3,5 dag of 4 dagen werken wel erg veel
Heb je die bij HR opgevraagd ofzo? Da's een idee.. had ik nog helemaal niet over nagedacht. Ik maar zelf proberen uit te rekenen hoeveel er netto straks binnen komt en uitgaat..quote:Op donderdag 23 juli 2015 17:45 schreef Cassandra87 het volgende:
In ieder geval wel vier fictieve loonstroken binnen met en zonder verlof dus we kunnen puzzelen
Moet je niet doen! Kaylee gaat ook 4 dagen in de week naar het kdv, en altijd als we haar komen halen rent ze lachend mama gillend naar me toe. Dus dat zit wel goedquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben alleen bang dat mini haar straks leuker vind dan ons, ik vind 3,5 dag of 4 dagen werken wel erg veel
quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:12 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Nee joh! Ik begrijp je zorgen maar niemand kan papa/mama vervangen! Je kindje zal het vast hartstikke fijn hebben bij haar maar het allerbeste moment op de dag is het moment dat mama je komt ophalen.
Fijn om te horenquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:58 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Moet je niet doen! Kaylee gaat ook 4 dagen in de week naar het kdv, en altijd als we haar komen halen rent ze lachend mama gillend naar me toe. Dus dat zit wel goed
Jaquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:46 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Heb je die bij HR opgevraagd ofzo? Da's een idee.. had ik nog helemaal niet over nagedacht. Ik maar zelf proberen uit te rekenen hoeveel er netto straks binnen komt en uitgaat..
Lig je nu fijn thuis? 38 weken ga je halen! Ik duim voor jequote:Op donderdag 23 juli 2015 19:08 schreef MissBliss het volgende:
Fieder gefeliciteerd
Daui, dat is een heel mooi streven, 36 weken, ik ga voor je duimen!En wat klink je positief, fijn!
Ikzelf ga voor 38 weken. Iedereen die ik gesproken had in het zkh had het over uiterlijk 37 weken en 1 gyn noemde 38 weken, dus daar ga ik voor
Ik ben benieuwd naar Zomerzon!
[..]
Dat zijn zeker goede tips, dank je wel!Zo'n CTG leidt idd af, je zit heel de tijd naar dat ding te staren.
Ik ga ook eens googlen naar zo'n geboorteplan, wie weet kan ik daar wat houvast uithalen.
Goed idee.quote:Op donderdag 23 juli 2015 19:08 schreef MissBliss het volgende:
Dat zijn zeker goede tips, dank je wel!Zo'n CTG leidt idd af, je zit heel de tijd naar dat ding te staren.
Ik ga ook eens googlen naar zo'n geboorteplan, wie weet kan ik daar wat houvast uithalen.
En jij gaat de 36 weken gewoon halen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:37 schreef Daui het volgende:
[..]
Lig je nu fijn thuis? 38 weken ga je halen! Ik duim voor je
Dextro en een glas cola voor de snelle suikers, bruine boterham met kaas voor de trage suikers.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:13 schreef LuDann het volgende:
Ik heb weer iets nieuws hoor; ik lijk mijn suikerspiegel maar niet omhoog te kunnen halen. Enorme honger, trillerig, zweten, flauw voelen, super snauwerig en wazig zien. Voel me echt behoorlijk rot.
Komt dit iemand bekend voor? Tips misschien? Eten lijkt niet te helpen.![]()
Heb gebeld naar het ziekenhuis maar daar kreeg ik een raar mens aan de lijn die zei dat ik wat moest eten (duh, alsof ik dat niet geprobeerd heb) en dat ik terug moest bellen als ik het idee had dat de partus eraan zat te komen. Waarna ze vroeg of ik wist wat ''partus'' betekende.
Heb je dextro in huis? Dan een dextro nemen. Anders voor nu een glas melk. Dat zou er voor moeten zorgen dat je suikerspiegel behoorlijk de hoogte in gaat.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:13 schreef LuDann het volgende:
Ik heb weer iets nieuws hoor; ik lijk mijn suikerspiegel maar niet omhoog te kunnen halen. Enorme honger, trillerig, zweten, flauw voelen, super snauwerig en wazig zien. Voel me echt behoorlijk rot.
Komt dit iemand bekend voor? Tips misschien? Eten lijkt niet te helpen.![]()
Heb gebeld naar het ziekenhuis maar daar kreeg ik een raar mens aan de lijn die zei dat ik wat moest eten (duh, alsof ik dat niet geprobeerd heb) en dat ik terug moest bellen als ik het idee had dat de partus eraan zat te komen. Waarna ze vroeg of ik wist wat ''partus'' betekende.
oh spuit elf. wat zij zegt dusquote:Op donderdag 23 juli 2015 21:17 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dextro en een glas cola voor de snelle suikers, bruine boterham met kaas voor de trage suikers.
Wanneer heb je gegeten en wat?
Wellicht een idee om dan ook voor wat langzamere suikers te kiezen? Best kans dat je spiegel snel gestegen is en nu ook snel weer inkakt. Idd volkoren boterham oid een idee?quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:21 schreef LuDann het volgende:
@Razz:
Nee, ik heb eerder last gehad van een lage bloeddruk maar de laatste tijd is hij wel in orde. Ik herken dit gevoel ook, ik heb het jaren geleden voor het laatst gehad, een appel eten ofzo hielp dan meestal wel.
@Skittles:
Ik heb rond 18:00 toen we thuiskwamen na boodschappen doen even snel een Bounty gegeten omdat ik me zo rot voelde en een halve fles water naar binnen geklokt (heb ook nogal dorst). Even op de bank gelegen en een uur geleden broodjes hamburger gegeten. Na die Bounty ging het nog wel, maar nu voel ik me dus weer slechter.
Ah okay dat lijkt me prima dan. Dextro dr in dan maar.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:27 schreef LuDann het volgende:
Die broodjes burger waren volkoren, zelfgemaakt dus redelijk gezond met groente enzo. Ik denk dat ik daarmee wat langzame suikers heb binnen gehad. Ik zal dan nu even een dextro en een douche proberen!
Thuis jaquote:Op donderdag 23 juli 2015 20:37 schreef Daui het volgende:
[..]
Lig je nu fijn thuis? 38 weken ga je halen! Ik duim voor je
Oh graag!quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Goed idee.Als je wilt kan ik mijn geboorteplan ook wel even mailen, als voorbeeld.
[..]
En jij gaat de 36 weken gewoon halen.
Toevallig hier het verlof vandaag ook besproken op het werk.quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
[..]
Fijn om te horen
[..]
Ja36 uur met 5 uur verlof, met 9 uur verlof, en 32 uur, en 32 uur met 5 uur verlof.
32 uur met 5 uur verlof zak ik te veel in salaris. 36 uur met 9 uur verlof, komt ongeveer overeen met 32 uur, dus t idee was om eerst formeel 36 uur te werken met 9 uur verlof voor een jaar en daarna terug te gaan naar 32 uur. Maar ik ben verwend, het salaris op 36 uur is zo aantrekkelijk. Ik heb in ieder geval besloten om mij niet druk te maken, en in 2016 3x9 te werken en te genieten van mini. De rest zien we wel
Oh wow, wat een stress lijkt me dat! Gefeliciteerd met jullie dochter met mooie naamquote:Op vrijdag 24 juli 2015 03:42 schreef Zomerzon01 het volgende:
Hallo dames. Even een nachtelijke post na alle hectiek hier.
Afgelopen dinsdagochtend is uiteindelijk om 4 uur onze dochter Kyara geboren. Het was een zware heftige bevalling voor mij. Zij heeft het ook niet makkelijk gehad want de navelstreng zat rond haar nek. Maar we zijn lekker thuis en het is zo'n mooi meisje!
Bijlezen en mijn volledige verhaal doe ik zo snel mogelijk!
Ik zal hem vanavond even sturen, help me herinneren als ik het vergeet.quote:
Ik voelde me na die douche en de dextro niet echt beter, hoewel ik nog steeds denk dat het mijn suikerspiegel was. Mja, toch blij dat we gegaan zijn want anders had ik me de hele nacht zorgen lopen maken. En zometeen ook, ik wil niet tijdens de dienst en het afscheid alleen maar kunnen denken aan of het met beeb allemaal goed gaat.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:07 schreef mignonne het volgende:
Okay. Fijn dat het uiteindelijk allemaal goed was. Sterkte vandaag met de begrafenis, fijn dat er meegedacht is over een handige plek voor jullie.
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Hopelijk herstel je voorspoedigquote:Op vrijdag 24 juli 2015 03:42 schreef Zomerzon01 het volgende:
Hallo dames. Even een nachtelijke post na alle hectiek hier.
Afgelopen dinsdagochtend is uiteindelijk om 4 uur onze dochter Kyara geboren. Het was een zware heftige bevalling voor mij. Zij heeft het ook niet makkelijk gehad want de navelstreng zat rond haar nek. Maar we zijn lekker thuis en het is zo'n mooi meisje!
Bijlezen en mijn volledige verhaal doe ik zo snel mogelijk!
Idd een gevalletje better safe than sorry, had het ook niet gemeld hier.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:13 schreef Kyara het volgende:
Mineola, ik heb gemist waarom je doorgestuurd bent? Iets gezien dat nafer onderzocht moet worden in het kader van better safe than sorry?
En mixed feelings is begrijpelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Behalve Zon's update niet bijgelezen, maar even vanaf een knalroze wolk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
!!
Zomerzon, gefeliciteerd met je dochter!disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Mnoh wat een schoonheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zomerzon gefeliciteerd met je dochter![]()
Ludann fijn dat het goed was! Sterkte vandaag![]()
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben misselijk, kon de hele nacht niet slapen want WARM en ik wist net m'n pincode niet meer. Dit begint goed.
Gelukkig zijn we op vakantie dus kan ik nu gewoon even een dutje doen en lekker niksen.
Ja het wordt nu wel echtquote:
Nahjah, ik had dus geinformeerd en het was ivm termijn (23 tm 25 weken) idd niet nodig.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:22 schreef SaskiaR het volgende:
Nee idd... die stress is het me echt niet waard! Ik van de 23e t/m 26e week op vakantie geweest, mooi dat ik er een had. En het verschilt nog per maatschappij ook welke je moet hebben.
Wat bizar dat ze vooraf wat anders zeggen dan als je er staat.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik had dus geinformeerd en het was ivm termijn (23 tm 25 weken) idd niet nodig.
Maar goed, toen deden ze gisteren moeilijk bij het inchecken; ik mocht niet mee zonder fit to fly verklaring.
Gelukkig had ik wel mijn zwangerschapskaart (thanks voor die tip Migonne!) bij me. Daar stonden ook alle controles op en daar kon de arts op de luchthaven gelukkig wijs uit.
Nee joh. Over negen maanden ben je al bevallen en ren je met je baby in je armen als een hinde achter je dreumes aan.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:18 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja het wordt nu wel echt
Ik zag hier net een vrouw lopen die er al aardig hoogzwanger uitzag, achter een kleine dreumes aanwaggelend van ik denk zo'n 1,5 jaar. Ze kon hem haast niet bijhouden. Ik zag mezelf over 9 maanden.
Ik zag het voor me hoe Razz met Pluisje2 op haar arm achter Pluisje aan huppeltquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:35 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh. Over negen maanden ben je al bevallen en ren je met je baby in je armen als een hinde achter je dreumes aan.
Dat was ik ook. Het punt was (denk ik) dat de incheck-procedure nu werd afgehandeld door een egyptische maatschappij en niet door de NL-maatschappij waar ik daadwerkelijk mee vloog. Andere regels dus. Maar daar hadden ze dan vanuit NL ook wel even voor mogen waarschuwen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat bizar dat ze vooraf wat anders zeggen dan als je er staat.
Ik was geloof ik heel boos geworden.
Geen probleem, maar wel reuze irritant. Denk je goed voorbereid te zijn....quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat was ik ook. Het punt was (denk ik) dat de incheck-procedure nu werd afgehandeld door een egyptische maatschappij en niet door de NL-maatschappij waar ik daadwerkelijk mee vloog. Andere regels dus. Maar daar hadden ze dan vanuit NL ook wel even voor mogen waarschuwen.
Toen ik boos reageerde werd overigens iets gezegd als "oooh maar dan krijg je die verklaring gratis via onze arts, dus geen probleem mevrouw!"![]()
Zodra jij een zichtbare buik hebt is het wél nodig. Je kan namelijk niet zien of iemand 20 of 30 weken zwanger isquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik had dus geinformeerd en het was ivm termijn (23 tm 25 weken) idd niet nodig.
Maar goed, toen deden ze gisteren moeilijk bij het inchecken; ik mocht niet mee zonder fit to fly verklaring.
Gelukkig had ik wel mijn zwangerschapskaart (thanks voor die tip Migonne!) bij me. Daar stonden ook alle controles op en daar kon de arts op de luchthaven gelukkig wijs uit.
Ik denk dat dit voor daar wel normaal ging hoor. Het was meer dat 't me overviel dat het ineens moest.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:56 schreef JantinaGr het volgende:
Tjee, Sillie. Gaat er ooit iets "normaal" bij jou?
Hier totaal geen last van gehad toen ik met hetzelfde termijn als jij vloog.
Ik had overigens wel van te voren van verloskundige een verklaring meegekregen, just in case... maar dus niet nodig gehad.
Gefeliciteerd ZomerZon!
En lieve foto van je kleine meid IMA.
En ja, opzich logisch. Daarom had ik ook wel documenten mee met termijn enzo erop van de gyn hier. Maar dat was nu bij de check-in dus niet afdoende.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zodra jij een zichtbare buik hebt is het wél nodig. Je kan namelijk niet zien of iemand 20 of 30 weken zwanger isDus, zwanger vliegen ALTIJD fit to fly mee.
Jantina was ook in Egypte.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik denk dat dit voor daar wel normaal ging hoor. Het was meer dat 't me overviel dat het ineens moest.
Die moet je sowieso meenemen als zwangere omdat het je medische gegevens bevat, mocht je in het buitenland in een ziekenhuis terecht komen kun je die altijd laten zien.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En ja, opzich logisch. Daarom had ik ook wel documenten mee met termijn enzo erop van de gyn hier. Maar dat was nu bij de check-in dus niet afdoende.
Mijn vk heeft gewoon de datum van de vlucht er op geschreven, een paar weken van te vorenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef MissBliss het volgende:
Ik kreeg geen fit-to-fly van mijn vk, want 'dan zouden we die pas op het vliegveld kunnen uitschrijven voor je', terwijl ik daar de dag voor ik ging vliegen was. Vond ik wel sufMaar ik heb hem ook niet nodig gehad.
Dat is wel heel raar. Die van mij zei dat ik hem zo kort mogelijk van tevoren op moest halen omdat ze de verklaring als hij 'oud' is nog wel eens willen weigeren, maar met een datum van woensdag erop vrijdag (heen) vliegen was geen probleem. Het mocht alleen geen fit to fly heten ofzo...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef MissBliss het volgende:
Ik kreeg geen fit-to-fly van mijn vk, want 'dan zouden we die pas op het vliegveld kunnen uitschrijven voor je', terwijl ik daar de dag voor ik ging vliegen was. Vond ik wel sufMaar ik heb hem ook niet nodig gehad.
Ja, ik vond het echt stom. Zwangerschap ging heel goed, 0 klachten, ik ging de volgende dag vliegen maar geen fit-to-fly want ja, tegen die tijd kon ik wel helemaal niet meer fit-to-fly zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn vk heeft gewoon de datum van de vlucht er op geschreven, een paar weken van te voren
Wettelijk gezien is dat dus wel volgens de regeltjesquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:08 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, ik vond het echt stom. Zwangerschap ging heel goed, 0 klachten, ik ging de volgende dag vliegen maar geen fit-to-fly want ja, tegen die tijd kon ik wel helemaal niet meer fit-to-fly zijn
Gyn, maar ja. Ik ben de dag voor vertrek nog extra op controle geweest. En ik had dus behalve mijn zwangerkaart met medische info een apart document met de data heen en terugreis, de termijninfo behorende bij die data en dat ik dus zonder problemen zou moeten kunnen vliegen gezien de regels van de luchtvaartmaatschappij.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die moet je sowieso meenemen als zwangere omdat het je medische gegevens bevat, mocht je in het buitenland in een ziekenhuis terecht komen kun je die altijd laten zien.
Maar een fit to fly is indien zichtbare buik áltijd nodig. En die krijg je in principe ook gewoon van je vk, dus veel geregel is het verder niet. Maar wel een goede les voor de volgende keer
(wist je vk dat je op vakantie ging?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik dacht dat je het gewoon vergeten was, en ik was er ondertussen al op een andere manier achter gekomen! Leuke naam!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:40 schreef Lijnloos het volgende:
Zomerzon van harte gegeliciteerd met je zonnetje
Jagär ik negerr je niet hoor maar ik krijg het niet voor mekaar om je terug te pm/dmen... Maar uh
Nahjah, op zo'n moment kunnen ze alles vragen want je bent nogal afhankelijk van ze zeg maar.. Maar goed, uiteindelijk mocht ik gewoon vliegen. Ik kreeg alleen paniekaanvallen omdat ik ergens (hier?) had gelezen dat ze voor fit to fly ook controleren of je geen ontsluiting hebtquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:19 schreef mignonne het volgende:
Maar daar zit dus het probleem Sillieje arts mag geen fit to fly geven, ook niet als het alleen de titel van het document is. Dus jij had wel alle benodigde gegevens, maar de vliegmaatschappij kan dan dus toch moeilijk doen. Jij deed niets verkeerd, je arts niet, maar de luchtvaartmaatschappij vraagt in die zin meer dan ze mogen vragen eigk.
Ohquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wettelijk gezien is dat dus wel volgens de regeltjesDaar heb jij geen klap aan natuurlijk
maar goed. Ik begrijp overigens best dat dat frustrerend is hoor, en een tikje onzinnig ook. Huisartsen schijnen er ook behoorlijk mee te kampen te hebben in de zomerperiodes omdat mensen met hartklachten enz dan ook van die verklaringen komen vragen.
Waar woon jequote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:04 schreef Ggirl het volgende:
Zomerzon, gefeliciteerd! IMA, wat een knapperd! Mooie naam ook, ik waggelde vanmiddag met de hondjes en hier Schuin tegenover is ook 'n meisje met dezelfde naam geboren (of toeval natuurlijk 😉)
dat lijkt mij ook enorm omschakelen. Niemand verwacht ook dat je "weinig" reageert. Lieverd, je hebt wel anders aan je kop dan ieder bericht te beantwoorden ^^,quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:08 schreef Daui het volgende:
De longrijping is ingewerkt. Babies zijn wel wat stiller maar dat hoort erbij. Morgen klein stukje lopen in de gang. Als ik dat zie zitten.
Vind het altijd zo raar. Die gesprekken met artsen. Ze gaan vaak zo diep op het ergste scenario dat het realiteit lijkt te worden. Dat je elk moment zou kunnen bevallen. En dan komen ze bij je bed zeggen dat het goed gaat en ze niet verwachten dat je moet bevallen de komende twee weken. Ik snap er niets van.
Heb wel gezegd dat als ik over een paar weken naar huis zou moeten ik alsnog bedrust ga houden. Ik neem geen enkel risico meer.
En sorry dat ik weinig reageer op jullie. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Allemaal op een roze of blauwe wolk
Artsen bereiden je altijd voor op het ergste scenario, maar dat wil niet zeggen dat dat waarheid wordt!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:08 schreef Daui het volgende:
De longrijping is ingewerkt. Babies zijn wel wat stiller maar dat hoort erbij. Morgen klein stukje lopen in de gang. Als ik dat zie zitten.
Vind het altijd zo raar. Die gesprekken met artsen. Ze gaan vaak zo diep op het ergste scenario dat het realiteit lijkt te worden. Dat je elk moment zou kunnen bevallen. En dan komen ze bij je bed zeggen dat het goed gaat en ze niet verwachten dat je moet bevallen de komende twee weken. Ik snap er niets van.
Heb wel gezegd dat als ik over een paar weken naar huis zou moeten ik alsnog bedrust ga houden. Ik neem geen enkel risico meer.
En sorry dat ik weinig reageer op jullie. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Allemaal op een roze of blauwe wolk
Gekookte wel, rauwe niet: http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspxquote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:19 schreef silliegirl het volgende:
Stomme vraag van heel andere orde: weet iemand of je mosselen (gekookt) gewoon kan eten als je zwanger bent?
Ah! Thanks.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Gekookte wel, rauwe niet: http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx
omdat je gekookt tussen haakjes had gezet...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ah! Thanks.
Waarom zou je trouwens rauwe mosselen eten?
Waarom zou je vannacht al beginnen? Zijn er al signalen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Eindelijk een fijne gyn getroffen! Ze zei dat ze hoopt dat ik vannacht uit mijzelf begin en zo toch natuurlijk kan bevallen, maar dat hoe langer het duurt en schipper met de bloeddruk de kans op inleiden groter word.
omdat ik nu nog oke genoeg ben om zonder toeters en bellen kan bevallen en baby goed er voor ligt en zulks. En uitkijk naar de bevalling ^^,quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:25 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Waarom zou je vannacht al beginnen? Zijn er al signalen?
Succes in elk geval, kom op baby!
Oh, haha. Nee. Ik dacht meer aan koken vs. bakken. Rauw zou ik ze sowieso al nooit eten!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
omdat je gekookt tussen haakjes had gezet...
Kom maar lekker buitenspelen kleintje!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Net terug van controle bloeddruk.
Wurm wad zo hard aan het schoppen tegen de sensor die harde buiken registreerde dat die enorm piekte steeds. Hij was lekker actief de hele tijd.
Bloeddruk was op het randje, doirdat ik nul symptomen heb en mijn eiwit uitslagen twee dagen goed waren en ook de echo er weer goed uit zag doen we nog niets.
Eindelijk een fijne gyn getroffen! Ze zei dat ze hoopt dat ik vannacht uit mijzelf begin en zo toch natuurlijk kan bevallen, maar dat hoe langer het duurt en schipper met de bloeddruk de kans op inleiden groter word.
Zondag moet ik mij weer melden voor bloed, urine, hartfilmpjes en zulks en dan kijken we wel weer verder.
We nemen ons hebben en houden maar weer mee dan voor het geval dat.
Fingers crossed, skippy ballen, pannenkoeken met ananashartjes, frambozenthee op het menu voor vanavond ^^,
kom baby kom!!!
Ja!quote:
Ik hoop het ook, alles is er klaar voor. Van mij mag de baby komen!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:01 schreef Mineola het volgende:
Zomerzon van harte met jullie dochter!Ook al zo'n heftige bevalling gehad.
LuDann, pittige laatste loodjes. Goed dat je makkelijk aan de bel te trekt bij het ziekenhuis. Sterkte, niet fijn als je jezelf zo rot voelt. Ik hoop voor je dat de bevalling in dat opzicht naast een baby ook een verbetering in je fysieke toestand oplevert!![]()
Ik heb er ook een tripje gynaecoloog opzitten, doorverwijzing nav 20wk echo. Niks ernstigs, ik blijf gewoon bij de vk, maar het worst case scenario-verhaal van de gyn icm mijn gebrek aan ervaring met een ziekenhuis zo twijfelde ik van tevoren zelfs nog even of ik eigenlijk bij de gyn of bij de kinderarts een afspraak had, want ja, het ging om de baby, haha. Hallo preggobrain! zorgde ervoor dat ik toch een beetje mixed feelings had van die afspraak. Anyway, het resultaat is dat ik volgende week nog voor een GUO mag zodat de gyn haar eigen echo heeft om te beoordelen. Prima hoor.
Ohhhh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die wimpers inderdaad zeg!
Voor welk ziekenhuis hebben jullie gekozen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier is net de VK op bezoek geweest. Aardige vrouw, beetje zweverig typ. Die gaat voornamelijk de controles na de geboorte doen, als we weer thuis zijn uit het ziekenhuis. Komt dan elke dag minstens een uur langs. Daar heb ik wel vertrouwen in.
Op basis van het gesprek met haar hebben zijn we toch van mening verandert over in welk ziekenhuis we bevallen, en dat voelt ook goed. Nu gaan we op 1 september voor een voorbereidingsgesprek naar dat ziekenhuis, als het kind niet daarvoor al komt!Beetje offtopic, maar zou je niet kunnen mailen naar een admin of die puntjes van je naam af mogen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het gewoon vergeten was, en ik was er ondertussen al op een andere manier achter gekomen! Leuke naam!
en die stomme puntjes in m'n naam, had ik maar een andere naam gekozen...Dat lijkt me niet meer dan normaal. Focus je maar lekker op dat wat belangrijk is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:08 schreef Daui het volgende:
Morgen gaan we synchroonbevallen, toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Net terug van controle bloeddruk.
Wurm was zo hard aan het schoppen tegen de sensor die harde buiken registreerde dat die enorm piekte steeds. Hij was lekker actief de hele tijd.
Bloeddruk was op het randje, door dat ik nul symptomen heb en mijn eiwit uitslagen twee dagen goed waren en ook de echo er weer goed uit zag doen we nog niets.
Zondag moet ik mij weer melden voor bloed, urine, hartfilmpjes en zulks en dan kijken we wel weer verder.
We nemen ons hebben en houden maar weer mee dan voor het geval dat.
Fingers crossed, skippy ballen, pannenkoeken met ananashartjes, frambozenthee op het menu voor vanavond ^^,
kom baby kom!!!![]()
Die heb je wel, maar die staat digitaal in t systeem (tenminste; in mijn ziekenhuis), ze hebben 'm speciaal geprint omdat ik met vakantie ging. Anders had ik dat hele ding ook nooit fysiek gezien denk ik.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:38 schreef LuDann het volgende:
Heeft iedereen hier een zwangerschapskaart? Ik heb er geen, komt dat omdat ik alleen in het ziekenhuis loop?
Oh ja en nog even een 38 weken jompel hier.
Deze gyn heb ik er nog niet echt over gehoord. Maar de gyn ervoor had zoiets van we laten je niet tot je UD doorlopen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:08 schreef Daui het volgende:
Stippel ik duim voor een mooie bevalling!
Joycie mag jij tot 40 weken door of gaan ze je eerder inleiden?
jaaaahhhh synchroom bevallen optie aan!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:38 schreef LuDann het volgende:
Synchroom bevallen![]()
Oh ja en nog even een 38 weken jompel hier.
Wat voor eiwitten waren dat? Ik had ze in een uitstrijkje van het baarmoederslijmquote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:21 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Deze gyn heb ik er nog niet echt over gehoord. Maar de gyn ervoor had zoiets van we laten je niet tot je UD doorlopen.
Het zal er een beetje aan liggen wat mijn bloeddruk gaat doen nog. En hoe mijn lichaam daar op reageert en de placenta, omdat de groei wat achterblijft doordat de placenta wat minder werkt als gevolg van de bloeddruk.
Zelf leef ik naar de 37 weken toe, en eerlijk is eerlijk dan mag ze van mij ook wel komen.
Ik wil sowieso aankomende afspraak gaan vragen wat er wordt verwacht. Inleiding, of misschien een keizersnede..
Daar is eigenlijk nog helemaal niet over gesproken, maar ik ben wel benieuwd wat ik kan verwachten.
Weet je, toen er met 22-23 weken net een teveel aan eiwitten in de urine werd gevonden had ik al niet verwacht dat ik met 30,5 week nog gewoon thuis zou zijn en ook de artsen waren niet al te positief. En nu loop ik te klagen, en te janken omdat ik weer medicatie erbij heb. En dan lees ik een verhaal van jou bijv. of MissBliss van de week,en dan denk ik: Come on, stel je niet aan. Zie waar je nu bent. Nu nog even zo voelen
Dat zijn andere eiwitten denk ik. De eiwitten waar Joycie het over heeft zijn afkomstig uit de nieren en geven een verminderde nierfunctie aan. Dit komt in haar geval door een te hoge bloeddruk. Nieren kunnen kunnen minder goed filteren als de bloeddruk te hoog is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:42 schreef Daui het volgende:
[..]
Wat voor eiwitten waren dat? Ik had ze in een uitstrijkje van het baarmoederslijm
Oeh, rommelen klinkt goed!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:59 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
jaaaahhhh synchroom bevallen optie aan!
het rommelt hier wel een beetje, maar verder nog niets hier...
LuDann heeft al antwoord gegeven, (veel mooier als dat ik dat kanquote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:42 schreef Daui het volgende:
[..]
Wat voor eiwitten waren dat? Ik had ze in een uitstrijkje van het baarmoederslijm
gek harde buiken af en aan en druk aan het onderkantje. Ik zal mijn meneer eens instrueren bij de uitgang te gaan roepen. Zodra de pannenkoeken zijn gezakt :pquote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:50 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oeh, rommelen klinkt goed!Ik heb veel harde buiken maar die heb ik al weken af en aan.
kittens en tranen van gelukquote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:44 schreef gestreeptestoel het volgende:
Blugh Ladyblack!
Ik word gek vd rare dromen! Vanmorgen werd ik huilend wakker. Ik droomde dat mijn zus pluizige kittens onder de wc deur door duwde terwijl ik moest plassen
we hadden besproken dat zaterdag een prachtige synchroom beval dag is. Herfstig weer is goed voor zware inspanning leveren ^^,quote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
Zou wat zijn als jullie nu echt allebei tegelijk gaanSucces hoor!
Oh ik zou ook gaan stressen hoor als t nu ineens weg wasquote:Op vrijdag 24 juli 2015 21:53 schreef Mapiya het volgende:
LB wat naar dat je zo misselijk bent! Emesafene aan de huisarts vragen?
Hier juist minder misselijk weer. Fijn, maar meteen ook stom
Wel in en in moe en tepels waarmee je glas kan graveren dus nog genoeg om het te geloven
Wij konden er ook wel om lachen toen we begrepen wat er gaande was... Maar was wel echt een vreemd moment. Haha.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh ik zou ook gaan stressen hoor als t nu ineens weg wasMaar ik hoop voor je dat t gewoon minder is! En toch gewoon goed
Emesafene tipte een vriendin me ook al, maar ik dacht eigenlijk dat dat niet zomaar voorgeschreven werd...? Ik kijk het nog even aan met de suprimal, gemberthee en vele kleine beetjes eten denk ik.
Malteser, ik moest lachen!![]()
![]()
Oh en op mn werk weet nu 1 naaste collega het, en mijn leidinggevende ga ik het woensdag vertellen als we toch al een gesprek gepland hadden.
Duidelijk. Hopelijk reageert hij/zij goed!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:18 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja, ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap niet hoeven spugen, en nu ook nog niet, vandaar. Gewoon de hele dag door misselijk.
Mijn leidinggevende weet dat ik in het ziekenhuis loop voor een kinderwens. Dus echt als een verrassing zal het niet komen. Ik haat smoezen verzinnen dus heb het gelijk op tafel gegooid toen het aan de orde kwam. Ik ben per februari daar gekomen, en heb een contract tot volgend jaar augustus.
Ergens denk ik dat t niet zo'n probleem is. En als ik de baan wel kwijtraak vind ik dat heel jammer, maar het is geen ramp.
Gehe.. ik heb vanavond een zak m&m's open getrokken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:04 schreef Natalie het volgende:
Intussen begin ik me echt bol te voelen, en als ik zo in de spiegel kijk dan is het niet alleen een gevoel
Zit nu te denken hoe heerlijk het was om op mijn buik te slapen, mijn sokken normaal aan en uit te kunnen doen, mijn schoenen aan te kunnen trekken zonder om te vallen, hoe het leven zonder rugpijn ook alweer was. Als de kleine meid er is dan ga ik ook eens ruig een zak cheese onion chips aanvallenNog drie maanden!
Is-ie al leeg?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:11 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Gehe.. ik heb vanavond een zak m&m's open getrokken.
Hoezo nog 3 maanden wachten met de chips?
Nee, gelukkig niet. Het is een maxi-zak.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Is-ie al leeg?
Omdat ik een beetje op die bloeddruk moet letten. Dus even rustig aan met 't zout & die dropjes. Hahaha!
Herkenbaarquote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Is-ie al leeg?
Omdat ik een beetje op die bloeddruk moet letten. Dus even rustig aan met 't zout & die dropjes. Hahaha!
[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2015 00:24:56 ]
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:17 schreef Myrr het volgende:
Ik kom (nog) niet aan, en heb alleen maar zin in zoet en chips. Zakken chips en koek, evenals regelmatig een kroketje en vanavond uit eten geweest met een vriend, vier zoete ribben verorberd. Ik ga even proberen op te passen voor het er straks ineens aan vliegt allemaal.
Ben je overigens evolutionair gezien aantrekkelijker als je zwanger bent?Dat geldt volgens mij ook voor vrouwen. Liep laatst met een vriendin door de stad en die vroeg of ik dat gestaar niet vervelend vond. Had geen idee waar ze het over had toen, maar daarna ging ik erop letten en veel mensen staren naar je buik idd, en kijken je ook na. Bij mannen merk ik verder wel dat ze je opeens alles uit handen willen nemen en super voorzichtig zijn (meer dan vrouwen), maar niet dat ze je opeens veel aantrekkelijker vinden ofzo. Al schijnt dat evolutionair gezien wel zo te zijn idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Sara82 op 25-07-2015 03:19:49 ]
Volgens mij zijn vrouwen wel aantrekkelijker maar biologisch gezien slaat het natuurlijk nergens op. Vrouwtje is al bevrucht dus geen kans op voortplanting. Dus hop door naar de volgende. Dat zou logischer zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:17 schreef Myrr het volgende:
Ben je overigens evolutionair gezien aantrekkelijker als je zwanger bent?
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:22 schreef Kyara het volgende:
En dat gaat nog door als je met een kinderwagen over straat loopt. Iedereen die even die kinderwagen in duikt....met een goedlachse baby kun je zo nog een uurtje extra voor je boodschappen uittrekken.
En met een tweeling 2 uur
Met een driejarige die in de Jumbo van alles vertelt vertraag je ook behoorlijkquote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:22 schreef Kyara het volgende:
En dat gaat nog door als je met een kinderwagen over straat loopt. Iedereen die even die kinderwagen in duikt....met een goedlachse baby kun je zo nog een uurtje extra voor je boodschappen uittrekken.
En met een tweeling 2 uur
Huuuu doe es nietquote:Op zaterdag 25 juli 2015 10:06 schreef pinquit het volgende:
Ik heb gedroomd dat mignonne al aan t bevallen wasen dat ik vreemdging met eennof andere pipo, hallaaa
verder alles goed
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 03:09 schreef Sara82 het volgende:
En soooooowheeeee, ik heb me nu toch een klacht....Nasty!! Dat kan echt niet. Wat ongelofelijk slecht zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar keer dat ik wakker ben geworden van krampen - kei harde buiken en dorstquote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:29 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd Cassandra!
Stippel en LuDann, alles rustig gebleven?
Misschien is het om te zorgen dat je eigen man bij je blijft? Dat is natuurlijk evolutionair gezien wel handig, een man om voor je te zorgen nu je zo rond waggelt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:07 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij zijn vrouwen wel aantrekkelijker maar biologisch gezien slaat het natuurlijk nergens op. Vrouwtje is al bevrucht dus geen kans op voortplanting. Dus hop door naar de volgende. Dat zou logischer zijn.
Gefeliciteerd, ik hoop dat je een leuke dag hebt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 05:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Sara wat een actie![]()
Ik krijg 0,0 aandacht extra sinds de zwangerschap. Ja wel van mijn manmeer is niet nodig.
We gaan vanavond uit eten met ouders en schoonouders, gebeurd niet zo vaak. Maar ja, jarig en zulksga alleen de rauwe sushi laten staan
Ja, het viel mij ook op dat mannen een stuk 'aanhankelijker' waren in het begin (maar ik ging er ff vanuit dat dat kwam door mijn preggopornoprammen).
En mensen zijn nu allemaal aardiger inderdaad. Ben blijkbaar een superinteressant mens waar je vriendjes mee wil zijn ineens, kan er eigenlijk niet zo goed tegen hoor....![]()
En soooooowheeeee, ik heb me nu toch een klacht....Jeutje. Heb je er wat van gezegd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier wel in ieder geval. Mijn baby is geschrokken van het weeralarm denk ik, code rood hier.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:29 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd Cassandra!
Stippel en LuDann, alles rustig gebleven?![]()
Nee dus. Daar gaat ons plan van vandaag synchroonbevallen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:42 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Paar keer dat ik wakker ben geworden van krampen - kei harde buiken en dorst![]()
Maar verder alles TE rustig![]()
Waait wel lekker buiten. Moest meneer zijn kapsel en baard even bijwerken vandaag, want dan staat hij goed op de geboortefoto's![]()
Straks even het dorp in en een stukje uitwaaien. Hopelijk doet zwaartekracht wat![]()
In ieder geval is de temp wel heerlijk, want ook ik heb het steeds snikkelheet!
LuDann bij jou actie?
ach de dag is nog niet voorbijquote:Op zaterdag 25 juli 2015 11:50 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nee dus. Daar gaat ons plan van vandaag synchroonbevallen.Maar goed, morgen weer een dag! Ik ga B_N zo uit bed sleuren (waar hij met reden ligt hoor, 92 uur gewerkt vorige week!) en dan wil ik even naar het overdekte winkelcentrum hier. Moet nog elektrische kaarsjes hebben voor de bevalling. Lekker waggelen.
Ja, het viel mij ook op dat mannen een stuk 'aanhankelijker' waren in het begin (maar ik ging er ff vanuit dat dat kwam door mijn preggopornoprammen).
En mensen zijn nu allemaal aardiger inderdaad. Ben blijkbaar een superinteressant mens waar je vriendjes mee wil zijn ineens, kan er eigenlijk niet zo goed tegen hoor....![]()
En soooooowheeeee, ik heb me nu toch een klacht....Jemig Sara! Heb je er wel echt een klacht van gemaakt? Ik zou zoiets wel melden bij de manager ofzo. Zeker als je zichtbaar zwanger bent, dan geef je toch geen alcohol aan een zwangere vrouw die om alcoholvrij bier vraagt? Of ben ik zo naīef of te denken dat elke klootmongool dat wel begrijpt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
En een BOB ook niet! Die moet nog rijden.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:27 schreef mignonne het volgende:
Oef Sara... Ik zou daar toch een behoorlijke klacht van maken ja...
Niet alleen in geval van zwangerschap. Maar ook in geval van mogelijk gebruik van medicijnen enzo is het ronduit gevaarlijk om iemand die vraagt om alcoholvrij toch alcohol voor te schuiven. Dat kan écht niet
Dat dus.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:18 schreef Stippelrientje het volgende:
achterlijk.. alcoholvrij is 0% en niet anders.
Ik heb weleens het argument gehoord dat er in vruchtensap ook een heel klein alcoholpercentage zit en dat je alcohol dus niet kunt vermijden als je normaal eet en drinkt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat dus.
Hoe gaan ze dat verantwoorden tegen mensen die een aandoening hebben en geen alcohol mogen drinken of die medicatie gebruiken en daarbij absoluut geen alcohol mogen?alcoholvrij is 0% klaar.
Wat een bullshit. Ja dat kan, maar dan heb je het over een percentage van maximaal 0,1% maar over het algemeen niks.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb weleens het argument gehoord dat er in vruchtensap ook een heel klein alcoholpercentage zit en dat je alcohol dus niet kunt vermijden als je normaal eet een drinkt.
Is idd niet handig met bv nee. Het kan wel, maar met wel eea aan mitsen en maren. Een (1) unit alcohol breekt je lijf af in zo'n 2 uur. Dus als je aanlegt, daarna direct iets drinkt dan zou je na 2-3 uur weer moeten kunnen aanleggen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:33 schreef MissBliss het volgende:
Wat bizar Sara, ik zou ook zeker een klacht indienen!
Speaking of alcoholBij mijn zwangerschapsyoga ging het de vorige keer over je 'vluchtkoffer' en ze had een lijst met dingen die erin konden en daar stond o.a. een fles champagne bij. Mijn moeder vertelde dat ze ook champagne gedronken heeft toen ik geboren was (ik ben dan ook op 1 jan geboren
) maar dat is toch niet handig als je borstvoeding gaat geven?? Ik bedoel: ik wil echt wel champagne drinken hoor, maar het leek me toch niet verstandig.
Nee, dat dacht ik al. Veel te veel gedoe voor 1 wijntje. Die fles gaat dus niet in de vluchttasquote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Is idd niet handig met bv nee. Het kan wel, maar met wel eea aan mitsen en maren. Een (1) unit alcohol breekt je lijf af in zo'n 2 uur. Dus als je aanlegt, daarna direct iets drinkt dan zou je na 2-3 uur weer moeten kunnen aanleggen.
Maar in je kraamweek en zulks komt de baby vaak grilliger, wellicht vaker. Ik vond het zelf niet de moeite waard van het gedoe en gereken voor 1 wijntje oid. Dus ik heb het zelf nooit gedaan.
Heeeey wat goed!! Fijn zeg!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik al. Veel te veel gedoe voor 1 wijntje. Die fles gaat dus niet in de vluchttas
Ik heb inmiddels thuismonitoring en net was de ctg weer helemaal keurigbloeddruk goed, best laag zelfs, baby beweegt veel, alles goed dus
Super, dat is fijn nieuws! Heb je nog een groeiecho gehad?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik al. Veel te veel gedoe voor 1 wijntje. Die fles gaat dus niet in de vluchttas
Ik heb inmiddels thuismonitoring en net was de ctg weer helemaal keurigbloeddruk goed, best laag zelfs, baby beweegt veel, alles goed dus
Ik ben het ook wel gewend, maar heb toch ook wel weer zin in een wijntje ofzoquote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:44 schreef LuDann het volgende:
Ik ben het niet drinken nu zo gewend, ik zet dat voorlopig gewoon voort na de zwangerschap. Vanwege borstvoeding vooral. B_N is wel van plan een fles bubbels te kopen voor in het ziekenhuis, dus die mag dan best in de vluchttas. Die breekt hij maar in zijn eentje aan dan.
[..]
Super, dat is fijn nieuws! Heb je nog een groeiecho gehad?
Leuk vooruitzicht! Goed idee ook, misschien dat ik ook vast wat ga inplannen qua uitje voor alleen ons tweeën een paar maanden na de geboorte. Daar zijn we vast wel aan toe op een gegeven moment.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:49 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik ben het ook wel gewend, maar heb toch ook wel weer zin in een wijntje ofzoMaar met borstvoeding denk ik idd dat ik het voorlopig maar zo hou. In november gaan Re en ik naar een concert en komt mijn moeder oppassen, dus wie weet dat ik dan een wijntje (of 2
![]()
) ga drinken ofzo
Ik heb maandag een groeiecho! Heel spannend, duimen maar dat ie gegroeid is
Ja, ik ben heel benieuwdquote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:57 schreef LuDann het volgende:
Ik kon voorheen ook aardig tanken, dronk menigeen onder de tafel.Vooral bier, beetje de eeuwige student uithangen. Het lijkt me op zich ook wel weer leuk om eens een avondje lekker aangeschoten te raken maar ach, ik zie wel weer wanneer dat weer een keer kan. En of ik het dan überhaupt wil.
[..]
Leuk vooruitzicht! Goed idee ook, misschien dat ik ook vast wat ga inplannen qua uitje voor alleen ons tweeën een paar maanden na de geboorte. Daar zijn we vast wel aan toe op een gegeven moment.
Ik ga heel hard duimen! Lekker groeien, Baby Bliss!
Dit, maar dan met gerookte zalm.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:00 schreef Malteser het volgende:
Ik drink geen alcohol dus mis het ook niet. Ik verheug me wel ENORM op een wit pistoletje met filet americain na de bevalling. Niet dat ik dat nu zoveel at of zo maar het water loopt me in de mond als ik eraan denk.
en carpaccio. En gerookte zalm.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:53 schreef MissBliss het volgende:
Nee, dan biefstuk. Ik wil in de kraamweek wel elke avond biefstuk eten
Dr staat nergens beschreven dat je het niet mag missen toch? Niet te zwaar aan tillen joh...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:16 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben vrij teleurgesteld in mezelf in hoeveel ik alcohol mis. Vooral in gezelligheidssituaties. Wanneer de Duutser en ik om 10 uur 's avonds nog op ons balkon zitten. Dan zou een glas witte wijn me goed smaken...Of als het 35 graden is en we zitten in de schaduw in een biergarten, dan smaakt een biertje me normaal ook erg goed.
Ik had gedacht dat ik het makkelijker zou vinden!
Oh, k til er helemaal niet zwaar aan hoor. T staat er misschien wat sterker dan dat ik het voel. Ik had alleen gedacht dat ik het makkelijker zou vinden, voooraf.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dr staat nergens beschreven dat je het niet mag missen toch? Niet te zwaar aan tillen joh...
Haha dat is wel een leuk idee! Zeker als ik precies op m'n UD ga bevallen (da's ook 1 januari namelijkquote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:33 schreef MissBliss het volgende:
Wat bizar Sara, ik zou ook zeker een klacht indienen!
Speaking of alcoholBij mijn zwangerschapsyoga ging het de vorige keer over je 'vluchtkoffer' en ze had een lijst met dingen die erin konden en daar stond o.a. een fles champagne bij. Mijn moeder vertelde dat ze ook champagne gedronken heeft toen ik geboren was (ik ben dan ook op 1 jan geboren
) en ik heb het hier ook wel eens langs zien komen, maar dat is toch niet handig als je borstvoeding gaat geven?? Ik bedoel: ik wil echt wel champagne drinken hoor, maar het leek me toch niet verstandig.
Als ervaringsdeskundige hoop ik voor jou (of iig je kind) dat je niet op 1 jan bevaltquote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Zomerzon gefeliciteerd!en IMA wat een mooi meisje
!
[..]
Haha dat is wel een leuk idee! Zeker als ik precies op m'n UD ga bevallen (da's ook 1 januari namelijkhaha). 1 slokje voor mij dan ivm bv.. de rest van de fles mag m'n vriend dan hebben
.
Vind het wel raar dat ze in de horeca soms blijkbaar een gewone radler als alcoholvrij aanbieden.. ik zou dat ook niet tof vinden. Sowieso ben je toch heel duidelijk in wat je vraagt? Weird.
Oh en even joepie-momentjes delen: ik heb sinds 2 dagen ineens een echte echte echte zwangerschapsbuik![]()
. En ik ben er vrij zeker van dat ik vanochtend de eerste plopjes gevoeld heb
.
Ja het zijn idd voor t kindje allemaal niet echt leuke dagen.. Met kerst is niet leuk (aldus goede vriendin van me), 31 dec is ook niet leuk (aldus collega) en 1 jan lijkt me ook niet ideaal.. Maarja wat doe je eraan. Ik zal m'n best doen om pas rond 3-4-5-6 januari te werpen hahaquote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:08 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Als ervaringsdeskundige hoop ik voor jou (of iig je kind) dat je niet op 1 jan bevaltTis niet de leukste dag om jarig te zijn. (Om 00.00 uur wel natuurlijk, maar de volgende dag is prut
) Dan kan je beter voor 31 dec gaan!
Een vriend van mij is 6-1 jarig. Altijd prima feestjes daar. Weinig afzeggers ook.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 17:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja het zijn idd voor t kindje allemaal niet echt leuke dagen.. Met kerst is niet leuk (aldus goede vriendin van me), 31 dec is ook niet leuk (aldus collega) en 1 jan lijkt me ook niet ideaal.. Maarja wat doe je eraan. Ik zal m'n best doen om pas rond 3-4-5-6 januari te werpen haha.
En dan met een halfzacht gekookt ei en een kwak mayo erop.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:00 schreef Malteser het volgende:
Ik drink geen alcohol dus mis het ook niet. Ik verheug me wel ENORM op een wit pistoletje met filet americain na de bevalling. Niet dat ik dat nu zoveel at of zo maar het water loopt me in de mond als ik eraan denk.
Dit heb ik ook. Enerzijds ben ik al aan het plannen naar welke festivals ik ga, en wanneer ik dan stop met bv, anderzijds wil ik helemaal niet zo lang weg van beeb (een heel weekend lijkt me best moeilijk).quote:Op zaterdag 25 juli 2015 15:01 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, ik ben heel benieuwdMisschien ben ik tegen die tijd dolblij dat ik een avondje weg kan, maar het kan ook helemaal andersom zijn, dat ik
mijn baby
helemaal niet achter wil laten. We zullen zien
met 17 weken een echo laten doen. En het was een van de leukste en fijnste echo's.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:08 schreef Myrr het volgende:
Hebben jullie trouwens een geslachtsecho laten doen, of de 20 weken afgewacht? Ik twijfel heel erg, die paar weekjes extra wachten houden het ook wel weer spannend (vandaag trouwens weekwissel naar week nummer 15 alweer).
+1, maar dan met 15 weken. Een half uur onbezorgd babyloerenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
met 17 weken een echo laten doen. En het was een van de leukste en fijnste echo's.
Mede ook omdat het eens een niet medisch beladen echo was
---------quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:15 schreef LadyBlack het volgende:
Haha Myrr, ik ben nu voor t eerst zomaar een nachtje weg met mn vriend terwijl E bij mijn moeder logeertEn E is in april 2 geworden
Maar ik ben een kloek en dat wist ik ook vantevoren wel.
Kan het me voorstellen ja! Is helemaal niets om steeds een echo te hebben puur om te kijken of het goed gaat met kleine.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
met 17 weken een echo laten doen. En het was een van de leukste en fijnste echo's.
Mede ook omdat het eens een niet medisch beladen echo was
En toen wist het al ook? Bohhh, nu wil ik het ook weten, maar wacht nog even braaf af tot m'n zusje terug komt uit Ierland want die wil dolgraag de baby zien.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:19 schreef coccinelle het volgende:
[..]
+1, maar dan met 15 weken. Een half uur onbezorgd babyloeren
Als je zo over festivals denkt zet je een boel anderen wel heel verkeerd wegquote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:20 schreef Myrr het volgende:
[..]
---------
Kloek
Webdefinities
Een kloek is een vrouwelijk hoenderachtige die kuikens heeft.
---------
Dat is wel lang ja!
Nee ik hou wel van stappen met een drankje, zo is beeb ook verwektlang leve koningsnacht (en had niets anders gedaan als ik het van tevoren had geweten
)
Momenteel mis ik gevoelsmatig echt helemaal niets van festivals en vind ik het heerlijk dat ik niet wazig ergens rond loop te zwabberen in de bagger en mijn geld weggooi aan weet ik veel wat voor onzin. Voortaan zal het allemaal ook een stuk bewuster gaan, en dat gevoel is echt. Maar stappen zullen we volgend jaar.
denk ik.
Het is met 15 weken nog wel heel erg klein en ik zag (en zie) er nog steeds geen balzak met piemel in, maar de echoscopiste was volledig overtuigd. (Ondertussen ben ik wel overtuigd. Meneer heeft al vaak zijn edele delen laten zien op beeld)quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:22 schreef Myrr het volgende:
En toen wist het al ook? Bohhh, nu wil ik het ook weten, maar wacht nog even braaf af tot m'n zusje terug komt uit Ierland want die wil dolgraag de baby zien.
Het gaat zo snel allemaal.
En dan hebben wij geen eens gekkigheid echo's gehad. Dus ik spreek dan over de 9+ weken echo bij intake verloskundige, de 12 weken termijn echo en combinatietest en dan de 20 weken echo.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 18:22 schreef Myrr het volgende:
[..]
Kan het me voorstellen ja! Is helemaal niets om steeds een echo te hebben puur om te kijken of het goed gaat met kleine.
[..]
En toen wist het al ook? Bohhh, nu wil ik het ook weten, maar wacht nog even braaf af tot m'n zusje terug komt uit Ierland want die wil dolgraag de baby zien.
Het gaat zo snel allemaal.
Had een hele reactie getypt, en toen viel Safari weg.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je zo over festivals denkt zet je een boel anderen wel heel verkeerd wegIk ben vaak zat aangeschoten geweest op festivals maar de laatste jaren drink ik nauwelijks omdat ik er niet meer tegen kan. Vorige maand naar Werchter geweest, geen druppel alcohol op maar heb me goed vermaakt. Goeie muziek, lekker weer, leuke mensen
Je hoeft echt geen alcohol op te hebben om je te vermaken op een festival. Sterker nog, het zou best ernstig zijn als je je alleen maar KAN vermaken met alcohol op.
Als ik dit soort opmerkingen van je lees merk ik echt dat je nog een stuk jonger bent, zo zou ik het een jaar of 8 geleden ook gezegd hebben denk ik
Nou, op zich (als zn piemel aan de linkerkant zit) kan ik het er wel in zien.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:09 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Het is met 15 weken nog wel heel erg klein en ik zag (en zie) er nog steeds geen balzak met piemel in, maar de echoscopiste was volledig overtuigd. (Ondertussen ben ik wel overtuigd. Meneer heeft al vaak zijn edele delen laten zien op beeld)
[ afbeelding ]
Ja, op North Sea Jazz ben ik ook nog nooit meer dan aangeschoten hoor, dat zijn ook de rustige festivals. Maar verder zijn het vooral harde muzieksoorten waar ik heen ben geweest de afgelopen jaren en die sferen zijn niet te vergelijken. Beiden heerlijk op hun eigen manier.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 19:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
En dan hebben wij geen eens gekkigheid echo's gehad. Dus ik spreek dan over de 9+ weken echo bij intake verloskundige, de 12 weken termijn echo en combinatietest en dan de 20 weken echo.
Fijn om daartussen toch de 17 weken echo te hebben gepland. Eerst dachten we nog dat we het een beetje te veel van het goede zouden vinden en best konden wachten op de 20 weken echo.. maar achteraf zijn we super blij dat we die echo hebben laten maken.
overigens ben ik met dik 20 weken naar een bluesfestival geweest (waar ik ieder jaar trouw heen ga en wat vrijwilligerswerk doe). Ik ben daar nooit dronken zwalkend te vinden![]()
Sowieso houd ik niet van stik dronken niet meer weten wat je doet hoe houd ik mij recht op en kom ik vooruit status..... een drankje met maten en met mate![]()
Dat heb ik trouwens altijd al zo gehad en is niet leeftijd gerelateerd.
Is ook niks mis mee, wilde alleen aantonen dat ook zonder alcohol festivals echt wel heel tof zijnquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:04 schreef Myrr het volgende:
[..]
Had een hele reactie getypt, en toen viel Safari weg.
Komt erop neer dat in de kroegjes waar we de afgelopen tijd geweest zijn, met bijbehorende muziek, alcohol toch wel nodig ismaar op festivals de muziek inderdaad echt voldoende is (Soenda ben ik echt harder uit mijn plaat gegaan dan ooit, en dat was nuchter, en moe van de eerste maand zwanger zijn
). Daar zijn het inderdaad de mensen en muziek die het geweldig maken. Maar voorheen eigenlijk nog nooit nuchter op een festival geweest, vond nuchter eerlijk gezegd beter. Minder plassen, bewust munten uitgeven, niet vergeten dat de DJ's voor wie je kwam aan het draaien zijn op een ander podium
.
Merk ook wel dat ik jonger ben hier, maar ieder zo zijn fase, ik vind het niet erg. Veel stappen is trouwens iets van de afgelopen jaren, daarvoor met een hele saaie kerel geweest die nooit verder wilde dan de plaatselijke kroeg. Vriend was ook wat rustiger vroeger, dus samen lekker wezen stappen de afgelopen jaren.
[..]
Nou, op zich (als zn piemel aan de linkerkant zit) kan ik het er wel in zien.Leuk!
[..]
Ja, op North Sea Jazz ben ik ook nog nooit meer dan aangeschoten hoor, dat zijn ook de rustige festivals. Maar verder zijn het vooral harde muzieksoorten waar ik heen ben geweest de afgelopen jaren en die sferen zijn niet te vergelijken. Beiden heerlijk op hun eigen manier.
Wel ook de reden dat ik er nu niet naartoe wil, die mensen zijn totaal niet voorzichtig en op een gegeven moment zo naar de herrie dat ze niets meer doorhebben. Zou me totaal onveilig voelen. Heb dan wel een groep neven om me heen, maar nog steeds niet ideaal. Misschien wel naar Appelpop nog, daar zou ik wel zin in hebben. Iets meer zwangerproof dan Ground Zero of Awakenings.
met de hardere muzieksoorten zoals hard style (even wat anders dan blues..quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:04 schreef Myrr het volgende:
[..]
Had een hele reactie getypt, en toen viel Safari weg.
Komt erop neer dat in de kroegjes waar we de afgelopen tijd geweest zijn, met bijbehorende muziek, alcohol toch wel nodig ismaar op festivals de muziek inderdaad echt voldoende is (Soenda ben ik echt harder uit mijn plaat gegaan dan ooit, en dat was nuchter, en moe van de eerste maand zwanger zijn
). Daar zijn het inderdaad de mensen en muziek die het geweldig maken. Maar voorheen eigenlijk nog nooit nuchter op een festival geweest, vond nuchter eerlijk gezegd beter. Minder plassen, bewust munten uitgeven, niet vergeten dat de DJ's voor wie je kwam aan het draaien zijn op een ander podium
.
Merk ook wel dat ik jonger ben hier, maar ieder zo zijn fase, ik vind het niet erg. Veel stappen is trouwens iets van de afgelopen jaren, daarvoor met een hele saaie kerel geweest die nooit verder wilde dan de plaatselijke kroeg. Vriend was ook wat rustiger vroeger, dus samen lekker wezen stappen de afgelopen jaren.
[..]
Nou, op zich (als zn piemel aan de linkerkant zit) kan ik het er wel in zien.Leuk!
[..]
Ja, op North Sea Jazz ben ik ook nog nooit meer dan aangeschoten hoor, dat zijn ook de rustige festivals. Maar verder zijn het vooral harde muzieksoorten waar ik heen ben geweest de afgelopen jaren en die sferen zijn niet te vergelijken. Beiden heerlijk op hun eigen manier.
Wel ook de reden dat ik er nu niet naartoe wil, die mensen zijn totaal niet voorzichtig en op een gegeven moment zo naar de herrie dat ze niets meer doorhebben. Zou me totaal onveilig voelen. Heb dan wel een groep neven om me heen, maar nog steeds niet ideaal. Misschien wel naar Appelpop nog, daar zou ik wel zin in hebben. Iets meer zwangerproof dan Ground Zero of Awakenings.
Het ligt aan het publiek, naar Appelpop waar Blof gaat optreden, durf ik wel. Maar Ground Zero dat vol staat met maaiende gabbers, sla ik even over dit jaar. Evenals de technofeesten waar mensen hard gaan op hun springkonijnendansjes waarbij armen alle kanten op zwaaien, volgend jaar weer.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is ook niks mis mee, wilde alleen aantonen dat ook zonder alcohol festivals echt wel heel tof zijnIk zou zelfs zwanger wel naar een festival gaan denk ik, mits ik niet op knappen sta
Maar misschien denk ik daar later ook heel anders over
Je baby vindt hoogst waarschijnlijk de bass ook nietsquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:42 schreef Myrr het volgende:
[..]
Het ligt aan het publiek, naar Appelpop waar Blof gaat optreden, durf ik wel. Maar Ground Zero dat vol staat met maaiende gabbers, sla ik even over dit jaar. Evenals de technofeesten waar mensen hard gaan op hun springkonijnendansjes waarbij armen alle kanten op zwaaien, volgend jaar weer.
Ben misschien overdreven voorzichtig daarinmaar ik ontloop even het risico waarop ik een mep of duw in m'n buik kan krijgen.
Daar heb ik sowieso geen ervaring mee, ik ga alleen naar Rockfestivalsquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:42 schreef Myrr het volgende:
[..]
Het ligt aan het publiek, naar Appelpop waar Blof gaat optreden, durf ik wel. Maar Ground Zero dat vol staat met maaiende gabbers, sla ik even over dit jaar. Evenals de technofeesten waar mensen hard gaan op hun springkonijnendansjes waarbij armen alle kanten op zwaaien, volgend jaar weer.
Ben misschien overdreven voorzichtig daarinmaar ik ontloop even het risico waarop ik een mep of duw in m'n buik kan krijgen.
Energiedrankje? Zo braaf verstandig?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:40 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
met de hardere muzieksoorten zoals hard style (even wat anders dan blues..) dronk ik nihil.
Eigenlijk alleen water en een energiedrankje ergens aan het einde van de ochtend. Anders houd je het op die feestjes niet zo vol
Ik kan me er zomaar iets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:44 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je baby vindt hoogst waarschijnlijk de bass ook niets
Dan ga je alert zijn op moshpits en zoveel mogelijk aan de zijkant en achterin blijven staan.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar heb ik sowieso geen ervaring mee, ik ga alleen naar Rockfestivals
Dat doe ik nu al vaakquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:48 schreef Myrr het volgende:
[..]
Dan ga je alert zijn op moshpits en zoveel mogelijk aan de zijkant en achterin blijven staan.
He, wat jammer nou.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:00 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Mijn meneer gaat dat nooit goed vinden
Nou, niets om je voor te schamen hoor. Zoals je zegt, 8 jaar geleden…quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat doe ik nu al vaakVroeger ging ik wel los in de pit maar ik ben tegenwoordig best een watje geworden
Dan moet ie zelf maar harder z'n best doenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:00 schreef Stippelrientje het volgende:
Mijn meneer gaat dat nooit goed vinden
Zeg je dat ik oud benquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:01 schreef Myrr het volgende:
[..]
He, wat jammer nou.![]()
Spelbreker…
[..]
Nou, niets om je voor te schamen hoor. Zoals je zegt, 8 jaar geleden…Vind het toch wat gek staan als ik volwassen vrouwen daar aan deel zie nemen.
In september word ik 25. Nou ja misschien is het niet de leeftijd van een moshpit, meer het… Ja ik kan gewoon niet bedenken waar het goed voor is denk ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zeg je dat ik oud ben![]()
Ik heb het geluk dat ik nog steeds veel jonger wordt geschat dus echt raar ziet het er nog niet uit
Jij bent een jaar of 25 toch?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ook wel van die volwassen vrouwenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:07 schreef Myrr het volgende:
[..]
In september word ik 25. Nou ja misschien is het niet de leeftijd van een moshpit, meer het… Ja ik kan gewoon niet bedenken waar het goed voor is denk ik.Een vorm van dansen, waarbij je elkaar beukt. Denk ik. Ik zie net als bij boksen gewoon niet echt het nut in van elkaar blauwe plekken bezorgen.
Hahahaha ik beeld het me even in. Hardop gelachen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ook wel van die volwassen vrouwenMaar denk dan meer aan 40+ ofzo met een pittig kort kapsel
100% eens!!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:03 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dan moet ie zelf maar harder z'n best doen
Ik vind persoonlijk iedereen die als een debiel in een pit gaat rammen tegen een ander niet sporen... Leeftijd doet er niet toequote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:01 schreef Myrr het volgende:
[..]
He, wat jammer nou.![]()
Spelbreker…
[..]
Nou, niets om je voor te schamen hoor. Zoals je zegt, 8 jaar geleden…Vind het toch wat gek staan als ik volwassen vrouwen daar aan deel zie nemen.
Lijkt me niets mis mee hoorquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:42 schreef Myrr het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:57 schreef Stippelrientje het volgende:
Astublieft je frambozen thee; zegt mijn meneer met een big smile. Hij had ergens opgevangen dat het mogelijk een theorie van kind eruit werken is ^^,
Wil je ook straks pannenkoeken eten en op mijn ananas skippyballen toevallig![]()
BABY KOM ER UIT
Kreeg je die? Dat vind ik gek. Prima leeftijd inderdaad, ik krijg helemaal niets van vooroordelen of vragen, iedereen vind het leuk, en daardoor denk ik ook van 'Ja jezus Myrr je begint oud te worden… Niemand die aan 16 and pregnant denkt'.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lijkt me niets mis mee hoor![]()
Overigens leeftijd schmeeftijd25 is niet zo gek jong voor je eerste kind. Jonger dan gemiddeld hier wellicht. Ik was ook 25 toen mijn oudste geboren werd en ik zou het 100% zo over doen. Voor mij was het de perfecte leeftijd om aan kinderen te beginnen. Jammer alleen van de vooroordelen waar ik destijds her en der tegenaan liep. Sloeg nergens op maar toch raakt het je soms. Mij althans wel. Terwijl ik nu zie dat er veel meer vrouwen zijn die tussen 25-30 hun eerste krijgen. Niks geks mee.
nog kaarsjes gescoord?quote:
Ik kreeg opmerkingen als Jezus er bestaat anticonceptie hoorquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:15 schreef Myrr het volgende:
[..]
Kreeg je die? Dat vind ik gek. Prima leeftijd inderdaad, ik krijg helemaal niets van vooroordelen of vragen, iedereen vind het leuk, en daardoor denk ik ook van 'Ja jezus Myrr je begint oud te worden… Niemand die aan 16 and pregnant denkt'.
Maarre, heb je al geprobeerd te twerken in de keuken?
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik kreeg opmerkingen als Jezus er bestaat anticonceptie hoorof dingen als ik had het weg laten halen. Leuk als je gepland zwanger bent
en ook als het ongepland is maar je kiest bewust voor houden onnodig en niet leuk. En veel meer van dat soort ongein.
Ja, bij de Ikea. Ze flakkeren zelfs, net echt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
nog kaarsjes gescoord?
ik een ijsberen shirtje van de hema*rammelwerk*
eigenlijk ging ik voor een tof boxpakje nieuwe collectie, maar die hadden ze niet in de winkel, dus maar online besteld
Ennnnn bedankt.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik kreeg opmerkingen als Jezus er bestaat anticonceptie hoorof dingen als ik had het weg laten halen. Leuk als je gepland zwanger bent
en ook als het ongepland is maar je kiest bewust voor houden onnodig en niet leuk. En veel meer van dat soort ongein.
Ik heb al wat shirtjes gekocht die wat groter zijnquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:24 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, bij de Ikea. Ze flakkeren zelfs, net echt.![]()
Wat leuk.Ik ga voorlopig niks meer aanschaffen, ik wil even afwachten tot beeb er is om dan even te kijken wat ik nog nodig heb qua maat en kleur (ben al die genderneutrale kleertjes een beetje moe).
Ja dat kan idd niet. Zeker niet als je je studie aan de uni aan het afronden bent. Past niet in t plaatje.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:23 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
Dat is wel echt matig zeg.
Ik vind het ook altijd zo stom dat men gelijk denkt dat het een ongelukje was. Alsof je je moet verdedigen dat je op deze leeftijd "al" kinderen wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |