abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154591976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:35 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee joh. Over negen maanden ben je al bevallen en ren je met je baby in je armen als een hinde achter je dreumes aan. :P
Ik zag het voor me hoe Razz met Pluisje2 op haar arm achter Pluisje aan huppelt O+
pi_154592007
ohja huppelen is inderdaad gracieuzer!
pi_154592031
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wat bizar dat ze vooraf wat anders zeggen dan als je er staat.
Ik was geloof ik heel boos geworden. :@
Dat was ik ook. Het punt was (denk ik) dat de incheck-procedure nu werd afgehandeld door een egyptische maatschappij en niet door de NL-maatschappij waar ik daadwerkelijk mee vloog. Andere regels dus. Maar daar hadden ze dan vanuit NL ook wel even voor mogen waarschuwen.

Toen ik boos reageerde werd overigens iets gezegd als "oooh maar dan krijg je die verklaring gratis via onze arts, dus geen probleem mevrouw!" :') |:(
pi_154592102
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat was ik ook. Het punt was (denk ik) dat de incheck-procedure nu werd afgehandeld door een egyptische maatschappij en niet door de NL-maatschappij waar ik daadwerkelijk mee vloog. Andere regels dus. Maar daar hadden ze dan vanuit NL ook wel even voor mogen waarschuwen.

Toen ik boos reageerde werd overigens iets gezegd als "oooh maar dan krijg je die verklaring gratis via onze arts, dus geen probleem mevrouw!" :') |:(
Geen probleem, maar wel reuze irritant. Denk je goed voorbereid te zijn....
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:55:42 #105
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154592374
Van harte gefeliciteerd Zomerzon *O*

Oooh, IMA, wat schattig O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154592392
Tjee, Sillie. Gaat er ooit iets "normaal" bij jou?
Hier totaal geen last van gehad toen ik met hetzelfde termijn als jij vloog.
Ik had overigens wel van te voren van verloskundige een verklaring meegekregen, just in case... maar dus niet nodig gehad.

Gefeliciteerd ZomerZon!

En lieve foto van je kleine meid IMA.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:00:41 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_154592487
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, ik had dus geinformeerd en het was ivm termijn (23 tm 25 weken) idd niet nodig.
Maar goed, toen deden ze gisteren moeilijk bij het inchecken; ik mocht niet mee zonder fit to fly verklaring.

Gelukkig had ik wel mijn zwangerschapskaart (thanks voor die tip Migonne!) bij me. Daar stonden ook alle controles op en daar kon de arts op de luchthaven gelukkig wijs uit.
Zodra jij een zichtbare buik hebt is het wél nodig. Je kan namelijk niet zien of iemand 20 of 30 weken zwanger is :P Dus, zwanger vliegen ALTIJD fit to fly mee.
disclaimer
pi_154592501
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:56 schreef JantinaGr het volgende:
Tjee, Sillie. Gaat er ooit iets "normaal" bij jou?
Hier totaal geen last van gehad toen ik met hetzelfde termijn als jij vloog.
Ik had overigens wel van te voren van verloskundige een verklaring meegekregen, just in case... maar dus niet nodig gehad.

Gefeliciteerd ZomerZon!

En lieve foto van je kleine meid IMA.
Ik denk dat dit voor daar wel normaal ging hoor. Het was meer dat 't me overviel dat het ineens moest.
pi_154592543
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zodra jij een zichtbare buik hebt is het wél nodig. Je kan namelijk niet zien of iemand 20 of 30 weken zwanger is :P Dus, zwanger vliegen ALTIJD fit to fly mee.
En ja, opzich logisch. Daarom had ik ook wel documenten mee met termijn enzo erop van de gyn hier. Maar dat was nu bij de check-in dus niet afdoende.

Bovendien, als ik, ruim van tevoren, informeer over mijn zwangerschap en vraag wat ik nodig heb om zonder problemen heen én terug te kunnen vliegen en het antwoord van de luchtvaartmaatschappij is "niks, gezien je termijn dan", heb ik ook wel de neiging om dat aan te nemen. Zeker omdat ik dus de documenten had om die termijn aan te tonen.
pi_154592568
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk dat dit voor daar wel normaal ging hoor. Het was meer dat 't me overviel dat het ineens moest.
Jantina was ook in Egypte.

En verder wat SQ zegt.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:05:09 #111
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154592576
Ik kreeg geen fit-to-fly van mijn vk, want 'dan zouden we die pas op het vliegveld kunnen uitschrijven voor je', terwijl ik daar de dag voor ik ging vliegen was. Vond ik wel suf :') Maar ik heb hem ook niet nodig gehad.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154592577
Bij mij werd er ook naar de vluegverklaring gevraagd, ook al hoefde dat pas 3 weken later. Op zich nog wel logisch want het is gewoon lastig te zien hoe ver iemand is, en ik heb liever dat ze het voor de zekerheid checken dan iemand op de blauwe ogen geloven. De ene 28 weken buik is de andere niet. Mijn verloskundige had het ook aangeraden om voor de zekerheid gewoon mee te nemen, is voor hen ook geen moeite.

Bij het inchecken werd er door een map gebladerd dat het formulier toch niet nodig was, bij de gate moest ik m opeens toch laten zien :') en op de terugweg is er niet naar gevraagd.

IMA, wat een mooi meisje O+
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:05:52 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_154592591
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En ja, opzich logisch. Daarom had ik ook wel documenten mee met termijn enzo erop van de gyn hier. Maar dat was nu bij de check-in dus niet afdoende.
Die moet je sowieso meenemen als zwangere omdat het je medische gegevens bevat, mocht je in het buitenland in een ziekenhuis terecht komen kun je die altijd laten zien.
Maar een fit to fly is indien zichtbare buik áltijd nodig. En die krijg je in principe ook gewoon van je vk, dus veel geregel is het verder niet. Maar wel een goede les voor de volgende keer ;)
(wist je vk dat je op vakantie ging?)
disclaimer
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:06:41 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_154592601
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef MissBliss het volgende:
Ik kreeg geen fit-to-fly van mijn vk, want 'dan zouden we die pas op het vliegveld kunnen uitschrijven voor je', terwijl ik daar de dag voor ik ging vliegen was. Vond ik wel suf :') Maar ik heb hem ook niet nodig gehad.
Mijn vk heeft gewoon de datum van de vlucht er op geschreven, een paar weken van te voren :+
disclaimer
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:06:54 #115
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_154592605
IMA, wat een plaatje O+
(Un)masking for the greater good.
pi_154592622
Ik had 'm braaf geregeld, maar niemand vroeg ernaar... toch wel jammer! Maar m'n buik was ook nog niet zo groot.
Er stond op wanneer ik ging vliegen (heen en terug) en dat ie 3 weken geldig was, verder niets bijzonders eigenlijk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154592635
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef MissBliss het volgende:
Dat is wel heel raar. Die van mij zei dat ik hem zo kort mogelijk van tevoren op moest halen omdat ze de verklaring als hij 'oud' is nog wel eens willen weigeren, maar met een datum van woensdag erop vrijdag (heen) vliegen was geen probleem. Het mocht alleen geen fit to fly heten ofzo...
  vrijdag 24 juli 2015 @ 12:08:17 #118
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154592640
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn vk heeft gewoon de datum van de vlucht er op geschreven, een paar weken van te voren :+
Ja, ik vond het echt stom. Zwangerschap ging heel goed, 0 klachten, ik ging de volgende dag vliegen maar geen fit-to-fly want ja, tegen die tijd kon ik wel helemaal niet meer fit-to-fly zijn :D
Ziggy played guitar
pi_154592666
Je kunt niet aan de buitenkant zien of iemand 20 of 30 weken is inderdaad. Een leek kan dat niet en ik kan dat ook niet zonder meer. Als er twijfel is over je buik dan kunnen ze er naar vragen.

Het is voor een vk of arts wettelijk niet toegestaan om een fit to fly af te geven. Officieel moet die namelijk door een onafhankelijke arts worden afgegeven die niet de begeleidend arts/vk is. Je mag alleen feitelijke gegevens verstrekken over een zwangerschap als behandelend arts.
Ik mag dus wel zeggen "de zwangerschap is tot nu toe ongestoord verlopen" maar ik mag niet zeggen "ik verwacht geen complicaties/mevrouw is fit to fly". Dat is een toekomstvoorspelling die je nooit met zekerheid kan doen. Juridisch dingetje. Desalniettemin zijn er genoeg praktijken die het ding wel geven, en er zijn ook genoeg praktijken die een Engelse zwangerschapsverklaring geven en dat ding fit to fly noemen. Feitelijk zou een zw.schapsverklaring met daarop je UD voldoende moeten zijn.
:)
pi_154592691
Dat is precies wat mijn vk vertelde. Ik kreeg deze keer geen officiele je bent fit to fly maar een verklaring van mijn vk met de UD erop.
pi_154592698
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:08 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, ik vond het echt stom. Zwangerschap ging heel goed, 0 klachten, ik ging de volgende dag vliegen maar geen fit-to-fly want ja, tegen die tijd kon ik wel helemaal niet meer fit-to-fly zijn :D
Wettelijk gezien is dat dus wel volgens de regeltjes :) Daar heb jij geen klap aan natuurlijk ;) maar goed. Ik begrijp overigens best dat dat frustrerend is hoor, en een tikje onzinnig ook. Huisartsen schijnen er ook behoorlijk mee te kampen te hebben in de zomerperiodes omdat mensen met hartklachten enz dan ook van die verklaringen komen vragen.
pi_154592700
Hier is net de VK op bezoek geweest. Aardige vrouw, beetje zweverig typ. Die gaat voornamelijk de controles na de geboorte doen, als we weer thuis zijn uit het ziekenhuis. Komt dan elke dag minstens een uur langs. Daar heb ik wel vertrouwen in.

Op basis van het gesprek met haar hebben zijn we toch van mening verandert over in welk ziekenhuis we bevallen, en dat voelt ook goed. Nu gaan we op 1 september voor een voorbereidingsgesprek naar dat ziekenhuis, als het kind niet daarvoor al komt!
pi_154592744
Zomerzon, ik las helemaal over je berichtje heen :@ Gefeliciteerd met je dochter! Veel geluk samen
pi_154592791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die moet je sowieso meenemen als zwangere omdat het je medische gegevens bevat, mocht je in het buitenland in een ziekenhuis terecht komen kun je die altijd laten zien.
Maar een fit to fly is indien zichtbare buik áltijd nodig. En die krijg je in principe ook gewoon van je vk, dus veel geregel is het verder niet. Maar wel een goede les voor de volgende keer ;)
(wist je vk dat je op vakantie ging?)
Gyn, maar ja. Ik ben de dag voor vertrek nog extra op controle geweest. En ik had dus behalve mijn zwangerkaart met medische info een apart document met de data heen en terugreis, de termijninfo behorende bij die data en dat ik dus zonder problemen zou moeten kunnen vliegen gezien de regels van de luchtvaartmaatschappij.
Geen fit to fly dus, wel dat wat ze vroegen toen ik informeerde voor vertrek. 'T is nou niet dat ik compleet onvoorbereid in t vliegtuig stapte.

Maar goed, doet er niet toe verder, t was een tip.
pi_154592889
Maar daar zit dus het probleem Sillie :) je arts mag geen fit to fly geven, ook niet als het alleen de titel van het document is. Dus jij had wel alle benodigde gegevens, maar de vliegmaatschappij kan dan dus toch moeilijk doen. Jij deed niets verkeerd, je arts niet, maar de luchtvaartmaatschappij vraagt in die zin meer dan ze mogen vragen eigk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')