Ik zag het voor me hoe Razz met Pluisje2 op haar arm achter Pluisje aan huppeltquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:35 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh. Over negen maanden ben je al bevallen en ren je met je baby in je armen als een hinde achter je dreumes aan.
Dat was ik ook. Het punt was (denk ik) dat de incheck-procedure nu werd afgehandeld door een egyptische maatschappij en niet door de NL-maatschappij waar ik daadwerkelijk mee vloog. Andere regels dus. Maar daar hadden ze dan vanuit NL ook wel even voor mogen waarschuwen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat bizar dat ze vooraf wat anders zeggen dan als je er staat.
Ik was geloof ik heel boos geworden.
Geen probleem, maar wel reuze irritant. Denk je goed voorbereid te zijn....quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat was ik ook. Het punt was (denk ik) dat de incheck-procedure nu werd afgehandeld door een egyptische maatschappij en niet door de NL-maatschappij waar ik daadwerkelijk mee vloog. Andere regels dus. Maar daar hadden ze dan vanuit NL ook wel even voor mogen waarschuwen.
Toen ik boos reageerde werd overigens iets gezegd als "oooh maar dan krijg je die verklaring gratis via onze arts, dus geen probleem mevrouw!"![]()
Zodra jij een zichtbare buik hebt is het wél nodig. Je kan namelijk niet zien of iemand 20 of 30 weken zwanger isquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik had dus geinformeerd en het was ivm termijn (23 tm 25 weken) idd niet nodig.
Maar goed, toen deden ze gisteren moeilijk bij het inchecken; ik mocht niet mee zonder fit to fly verklaring.
Gelukkig had ik wel mijn zwangerschapskaart (thanks voor die tip Migonne!) bij me. Daar stonden ook alle controles op en daar kon de arts op de luchthaven gelukkig wijs uit.
Ik denk dat dit voor daar wel normaal ging hoor. Het was meer dat 't me overviel dat het ineens moest.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:56 schreef JantinaGr het volgende:
Tjee, Sillie. Gaat er ooit iets "normaal" bij jou?
Hier totaal geen last van gehad toen ik met hetzelfde termijn als jij vloog.
Ik had overigens wel van te voren van verloskundige een verklaring meegekregen, just in case... maar dus niet nodig gehad.
Gefeliciteerd ZomerZon!
En lieve foto van je kleine meid IMA.
En ja, opzich logisch. Daarom had ik ook wel documenten mee met termijn enzo erop van de gyn hier. Maar dat was nu bij de check-in dus niet afdoende.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zodra jij een zichtbare buik hebt is het wél nodig. Je kan namelijk niet zien of iemand 20 of 30 weken zwanger isDus, zwanger vliegen ALTIJD fit to fly mee.
Jantina was ook in Egypte.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik denk dat dit voor daar wel normaal ging hoor. Het was meer dat 't me overviel dat het ineens moest.
Die moet je sowieso meenemen als zwangere omdat het je medische gegevens bevat, mocht je in het buitenland in een ziekenhuis terecht komen kun je die altijd laten zien.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En ja, opzich logisch. Daarom had ik ook wel documenten mee met termijn enzo erop van de gyn hier. Maar dat was nu bij de check-in dus niet afdoende.
Mijn vk heeft gewoon de datum van de vlucht er op geschreven, een paar weken van te vorenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef MissBliss het volgende:
Ik kreeg geen fit-to-fly van mijn vk, want 'dan zouden we die pas op het vliegveld kunnen uitschrijven voor je', terwijl ik daar de dag voor ik ging vliegen was. Vond ik wel sufMaar ik heb hem ook niet nodig gehad.
Dat is wel heel raar. Die van mij zei dat ik hem zo kort mogelijk van tevoren op moest halen omdat ze de verklaring als hij 'oud' is nog wel eens willen weigeren, maar met een datum van woensdag erop vrijdag (heen) vliegen was geen probleem. Het mocht alleen geen fit to fly heten ofzo...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef MissBliss het volgende:
Ik kreeg geen fit-to-fly van mijn vk, want 'dan zouden we die pas op het vliegveld kunnen uitschrijven voor je', terwijl ik daar de dag voor ik ging vliegen was. Vond ik wel sufMaar ik heb hem ook niet nodig gehad.
Ja, ik vond het echt stom. Zwangerschap ging heel goed, 0 klachten, ik ging de volgende dag vliegen maar geen fit-to-fly want ja, tegen die tijd kon ik wel helemaal niet meer fit-to-fly zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn vk heeft gewoon de datum van de vlucht er op geschreven, een paar weken van te voren
Wettelijk gezien is dat dus wel volgens de regeltjesquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:08 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, ik vond het echt stom. Zwangerschap ging heel goed, 0 klachten, ik ging de volgende dag vliegen maar geen fit-to-fly want ja, tegen die tijd kon ik wel helemaal niet meer fit-to-fly zijn
Gyn, maar ja. Ik ben de dag voor vertrek nog extra op controle geweest. En ik had dus behalve mijn zwangerkaart met medische info een apart document met de data heen en terugreis, de termijninfo behorende bij die data en dat ik dus zonder problemen zou moeten kunnen vliegen gezien de regels van de luchtvaartmaatschappij.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die moet je sowieso meenemen als zwangere omdat het je medische gegevens bevat, mocht je in het buitenland in een ziekenhuis terecht komen kun je die altijd laten zien.
Maar een fit to fly is indien zichtbare buik áltijd nodig. En die krijg je in principe ook gewoon van je vk, dus veel geregel is het verder niet. Maar wel een goede les voor de volgende keer
(wist je vk dat je op vakantie ging?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik dacht dat je het gewoon vergeten was, en ik was er ondertussen al op een andere manier achter gekomen! Leuke naam!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:40 schreef Lijnloos het volgende:
Zomerzon van harte gegeliciteerd met je zonnetje
Jagär ik negerr je niet hoor maar ik krijg het niet voor mekaar om je terug te pm/dmen... Maar uh
Nahjah, op zo'n moment kunnen ze alles vragen want je bent nogal afhankelijk van ze zeg maar.. Maar goed, uiteindelijk mocht ik gewoon vliegen. Ik kreeg alleen paniekaanvallen omdat ik ergens (hier?) had gelezen dat ze voor fit to fly ook controleren of je geen ontsluiting hebtquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:19 schreef mignonne het volgende:
Maar daar zit dus het probleem Sillieje arts mag geen fit to fly geven, ook niet als het alleen de titel van het document is. Dus jij had wel alle benodigde gegevens, maar de vliegmaatschappij kan dan dus toch moeilijk doen. Jij deed niets verkeerd, je arts niet, maar de luchtvaartmaatschappij vraagt in die zin meer dan ze mogen vragen eigk.
Ohquote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wettelijk gezien is dat dus wel volgens de regeltjesDaar heb jij geen klap aan natuurlijk
maar goed. Ik begrijp overigens best dat dat frustrerend is hoor, en een tikje onzinnig ook. Huisartsen schijnen er ook behoorlijk mee te kampen te hebben in de zomerperiodes omdat mensen met hartklachten enz dan ook van die verklaringen komen vragen.
Waar woon jequote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:04 schreef Ggirl het volgende:
Zomerzon, gefeliciteerd! IMA, wat een knapperd! Mooie naam ook, ik waggelde vanmiddag met de hondjes en hier Schuin tegenover is ook 'n meisje met dezelfde naam geboren (of toeval natuurlijk 😉)
dat lijkt mij ook enorm omschakelen. Niemand verwacht ook dat je "weinig" reageert. Lieverd, je hebt wel anders aan je kop dan ieder bericht te beantwoorden ^^,quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:08 schreef Daui het volgende:
De longrijping is ingewerkt. Babies zijn wel wat stiller maar dat hoort erbij. Morgen klein stukje lopen in de gang. Als ik dat zie zitten.
Vind het altijd zo raar. Die gesprekken met artsen. Ze gaan vaak zo diep op het ergste scenario dat het realiteit lijkt te worden. Dat je elk moment zou kunnen bevallen. En dan komen ze bij je bed zeggen dat het goed gaat en ze niet verwachten dat je moet bevallen de komende twee weken. Ik snap er niets van.
Heb wel gezegd dat als ik over een paar weken naar huis zou moeten ik alsnog bedrust ga houden. Ik neem geen enkel risico meer.
En sorry dat ik weinig reageer op jullie. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Allemaal op een roze of blauwe wolk
Artsen bereiden je altijd voor op het ergste scenario, maar dat wil niet zeggen dat dat waarheid wordt!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:08 schreef Daui het volgende:
De longrijping is ingewerkt. Babies zijn wel wat stiller maar dat hoort erbij. Morgen klein stukje lopen in de gang. Als ik dat zie zitten.
Vind het altijd zo raar. Die gesprekken met artsen. Ze gaan vaak zo diep op het ergste scenario dat het realiteit lijkt te worden. Dat je elk moment zou kunnen bevallen. En dan komen ze bij je bed zeggen dat het goed gaat en ze niet verwachten dat je moet bevallen de komende twee weken. Ik snap er niets van.
Heb wel gezegd dat als ik over een paar weken naar huis zou moeten ik alsnog bedrust ga houden. Ik neem geen enkel risico meer.
En sorry dat ik weinig reageer op jullie. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Allemaal op een roze of blauwe wolk
Gekookte wel, rauwe niet: http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspxquote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:19 schreef silliegirl het volgende:
Stomme vraag van heel andere orde: weet iemand of je mosselen (gekookt) gewoon kan eten als je zwanger bent?
Ah! Thanks.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Gekookte wel, rauwe niet: http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx
omdat je gekookt tussen haakjes had gezet...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ah! Thanks.
Waarom zou je trouwens rauwe mosselen eten?
Waarom zou je vannacht al beginnen? Zijn er al signalen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Eindelijk een fijne gyn getroffen! Ze zei dat ze hoopt dat ik vannacht uit mijzelf begin en zo toch natuurlijk kan bevallen, maar dat hoe langer het duurt en schipper met de bloeddruk de kans op inleiden groter word.
omdat ik nu nog oke genoeg ben om zonder toeters en bellen kan bevallen en baby goed er voor ligt en zulks. En uitkijk naar de bevalling ^^,quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:25 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Waarom zou je vannacht al beginnen? Zijn er al signalen?
Succes in elk geval, kom op baby!
Oh, haha. Nee. Ik dacht meer aan koken vs. bakken. Rauw zou ik ze sowieso al nooit eten!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
omdat je gekookt tussen haakjes had gezet...
Kom maar lekker buitenspelen kleintje!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Net terug van controle bloeddruk.
Wurm wad zo hard aan het schoppen tegen de sensor die harde buiken registreerde dat die enorm piekte steeds. Hij was lekker actief de hele tijd.
Bloeddruk was op het randje, doirdat ik nul symptomen heb en mijn eiwit uitslagen twee dagen goed waren en ook de echo er weer goed uit zag doen we nog niets.
Eindelijk een fijne gyn getroffen! Ze zei dat ze hoopt dat ik vannacht uit mijzelf begin en zo toch natuurlijk kan bevallen, maar dat hoe langer het duurt en schipper met de bloeddruk de kans op inleiden groter word.
Zondag moet ik mij weer melden voor bloed, urine, hartfilmpjes en zulks en dan kijken we wel weer verder.
We nemen ons hebben en houden maar weer mee dan voor het geval dat.
Fingers crossed, skippy ballen, pannenkoeken met ananashartjes, frambozenthee op het menu voor vanavond ^^,
kom baby kom!!!
Ja!quote:
Ik hoop het ook, alles is er klaar voor. Van mij mag de baby komen!quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:01 schreef Mineola het volgende:
Zomerzon van harte met jullie dochter!Ook al zo'n heftige bevalling gehad.
LuDann, pittige laatste loodjes. Goed dat je makkelijk aan de bel te trekt bij het ziekenhuis. Sterkte, niet fijn als je jezelf zo rot voelt. Ik hoop voor je dat de bevalling in dat opzicht naast een baby ook een verbetering in je fysieke toestand oplevert!![]()
Ik heb er ook een tripje gynaecoloog opzitten, doorverwijzing nav 20wk echo. Niks ernstigs, ik blijf gewoon bij de vk, maar het worst case scenario-verhaal van de gyn icm mijn gebrek aan ervaring met een ziekenhuis zo twijfelde ik van tevoren zelfs nog even of ik eigenlijk bij de gyn of bij de kinderarts een afspraak had, want ja, het ging om de baby, haha. Hallo preggobrain! zorgde ervoor dat ik toch een beetje mixed feelings had van die afspraak. Anyway, het resultaat is dat ik volgende week nog voor een GUO mag zodat de gyn haar eigen echo heeft om te beoordelen. Prima hoor.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Behalve Zon's update niet bijgelezen, maar even vanaf een knalroze wolk
Ohhhh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die wimpers inderdaad zeg!
Voor welk ziekenhuis hebben jullie gekozen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier is net de VK op bezoek geweest. Aardige vrouw, beetje zweverig typ. Die gaat voornamelijk de controles na de geboorte doen, als we weer thuis zijn uit het ziekenhuis. Komt dan elke dag minstens een uur langs. Daar heb ik wel vertrouwen in.
Op basis van het gesprek met haar hebben zijn we toch van mening verandert over in welk ziekenhuis we bevallen, en dat voelt ook goed. Nu gaan we op 1 september voor een voorbereidingsgesprek naar dat ziekenhuis, als het kind niet daarvoor al komt!Beetje offtopic, maar zou je niet kunnen mailen naar een admin of die puntjes van je naam af mogen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 12:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het gewoon vergeten was, en ik was er ondertussen al op een andere manier achter gekomen! Leuke naam!
en die stomme puntjes in m'n naam, had ik maar een andere naam gekozen...Dat lijkt me niet meer dan normaal. Focus je maar lekker op dat wat belangrijk is.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:08 schreef Daui het volgende:
Morgen gaan we synchroonbevallen, toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:24 schreef Stippelrientje het volgende:
Net terug van controle bloeddruk.
Wurm was zo hard aan het schoppen tegen de sensor die harde buiken registreerde dat die enorm piekte steeds. Hij was lekker actief de hele tijd.
Bloeddruk was op het randje, door dat ik nul symptomen heb en mijn eiwit uitslagen twee dagen goed waren en ook de echo er weer goed uit zag doen we nog niets.
Zondag moet ik mij weer melden voor bloed, urine, hartfilmpjes en zulks en dan kijken we wel weer verder.
We nemen ons hebben en houden maar weer mee dan voor het geval dat.
Fingers crossed, skippy ballen, pannenkoeken met ananashartjes, frambozenthee op het menu voor vanavond ^^,
kom baby kom!!!![]()
Die heb je wel, maar die staat digitaal in t systeem (tenminste; in mijn ziekenhuis), ze hebben 'm speciaal geprint omdat ik met vakantie ging. Anders had ik dat hele ding ook nooit fysiek gezien denk ik.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:38 schreef LuDann het volgende:
Heeft iedereen hier een zwangerschapskaart? Ik heb er geen, komt dat omdat ik alleen in het ziekenhuis loop?
Oh ja en nog even een 38 weken jompel hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |