SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geboren!
quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Meld! Met baby naast mij op bed!!![]()
![]()
Vanochtend is meisje MJAAAAAAA!! Gefeliciteerd! Whiej toch een meisje, ik wist het!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geboren!
Heerlijk, ik ben zo blij!![]()
disclaimer
![]()
Vanochtend is meisje MGefeliciteerd IMA!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geboren!
![]()
Vanochtend is meisje MSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geboren!![]()
Gefeliciteerd! Prachtige naam!
Life is what happens while you are busy making other plans...
![]()
Vanochtend is meisje MGefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geboren!![]()
Neequote:Op woensdag 22 juli 2015 15:06 schreef mousemicky het volgende:
Hier gelukkig alles rustig, nog iets meer dan een maand tot UD... Ik ben maar eens kleine kleertjes gaan wassen. En de wieg staat in elkaar (of volgens peuter: het minibabybed ). Voor de hema-poezenfans: hebben jullie de nieuwe babycollectie al gespot? Ijsberen
Verlofquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:11 schreef Mineola het volgende:
[..]
NeeJee, als ik dit zo lees wil ik echt zo graag verlof
Nog een paar weken werken
![]()
Vanochtend is meisje MGefeliciteerd IMA! Is alles goed gegaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geboren!
Zalig toch, lekker van genieten! Het lijkt me zo'n gekke gewaarwording inderdaad! Dat jij gewoon een augustusbaby gaat krijgen bijvoorbeeldquote:Op woensdag 22 juli 2015 15:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
VerlofNou ja, officieel heb ik pas aanstaande maandag verlof (want dan 36 weken), maar ik kan er toch ook niets aan doen dat de zomervakantie vorige week is begonnen
. En peuter is ook nog eens naar het KDV, wat een rust joh
![]()
En dat alles rustig is, is eigenlijk natuurlijk normaal met 35.3, maar ik vind t nog steeds een gekke gewaarwording. Bij J. was dit de dag dat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis, en zonder baby naar huis moest![]()
![]()
Vanochtend is meisje MGoeie naamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geboren!van harte gefeliciteerd!!!
alles ok met jullie?
Vandaag nieuwe cervixmeting. Deze was bij de echoscopist en had ik wat meer vertrouwen in. was 33 mm ipv 26 mm. Maar ze handelen aan de hand van worst case scenario. Dus ik krijg nu een injectie voor longrijping en een infuus om weeën tegen te gaan. 48 uur tot de injecties gaan werken. Meneren wegen nu 725 en 780 gram. Voor nu hoop ik week 28 te halen. Voorlopig in het ziekenhuis blijven en vanaf vrijdag monitoring babiesquote:
spannend Daui. Hoe voel jij je? Wat meet je met een cervixmeting? Onstluiting?quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:17 schreef Daui het volgende:
[..]
Vandaag nieuwe cervixmeting. Deze was bij de echoscopist en had ik wat meer vertrouwen in. was 33 mm ipv 26 mm. Maar ze handelen aan de hand van worst case scenario. Dus ik krijg nu een injectie voor longrijping en een infuus om weeën tegen te gaan. 48 uur tot de injecties gaan werken. Meneren wegen nu 725 en 780 gram. Voor nu hoop ik week 28 te halen. Voorlopig in het ziekenhuis blijven en vanaf vrijdag monitoring babies
De lengte van je baarmoederhals.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
spannend Daui. Hoe voel jij je? Wat meet je met een cervixmeting? Onstluiting?
dat snap ik. Maar, wat voor informatie geeft dat?quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
De lengte van je baarmoederhals.
Fijn dat je er wat meer vertrouwen in hebt. Je bent in elk geval in goede handen. Ik las eerder dat in het ziekenhuis liggen niet aan jou besteed is, maar voor nu wil je waarschijnlijk nergens anders zijn. Sterkte en hopelijk blijven de heren nog een tijdje zitten, in elk geval is elke dag er weer 1quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:17 schreef Daui het volgende:
[..]
Vandaag nieuwe cervixmeting. Deze was bij de echoscopist en had ik wat meer vertrouwen in. was 33 mm ipv 26 mm. Maar ze handelen aan de hand van worst case scenario. Dus ik krijg nu een injectie voor longrijping en een infuus om weeën tegen te gaan. 48 uur tot de injecties gaan werken. Meneren wegen nu 725 en 780 gram. Voor nu hoop ik week 28 te halen. Voorlopig in het ziekenhuis blijven en vanaf vrijdag monitoring babies
Wat een achtbaan zeg... Je bent inderdaad in goede handen en je mag er niets, wat heel vervelend is maar zoooo goed voor jou en de mannen. Sterkte!quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:43 schreef Daui het volgende:
Nou net toch positief nieuws. Geen noodzaak om infuus met weeën remmers te starten en waarschijnlijk heb ik nog nooit een echte harde buik gehad.
Moet zeggen dat ik het wel fijn vind om in goede handen te zijn. Hier kun je niet stiekem gaan schoonmaken of werken
Fijn dat je beter nieuws hebt gekregen. En goed dat je daar echt rust moet houden en niks mag. In je buik zijn je jongens nu veel beter af! Dat je ze nog maar lekker lang bij je mag dragen en het liefste nog langer dan die 28 weken!quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:43 schreef Daui het volgende:
Nou net toch positief nieuws. Geen noodzaak om infuus met weeën remmers te starten en waarschijnlijk heb ik nog nooit een echte harde buik gehad.
Moet zeggen dat ik het wel fijn vind om in goede handen te zijn. Hier kun je niet stiekem gaan schoonmaken of werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moest toch lachen om de laatste zin, herkenbaar. Maar gelukkig gaat het de goede kant op en hoef je niet aan de remmers.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:43 schreef Daui het volgende:
Ligt eraan welke Radler. Ik vond de 0.0% van Amstel niet lekker, maar van Grolsch en Wiekse wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:56 schreef Myrr het volgende:
[..]
Moest toch lachen om de laatste zin, herkenbaar. Maar gelukkig gaat het de goede kant op en hoef je niet aan de remmers.
Zomerzon wel benieuwd naar, begin hem te knijpen. En Radler is echt om te huilen, pak toch maar een Amstel Malt (alsnog om te huilen, maar terrasweer…)
Ik heb die van Bavaria gekregen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:20 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ligt eraan welke Radler. Ik vond de 0.0% van Amstel niet lekker, maar van Grolsch en Wiekse wel.
Die vond ik wel beter dan Amstel, maar de andere 2 merken duidelijk lekkerder. Maar is natuurlijk ook een kwestie van smaakquote:
Ja, ik hou sowieso niet van Radler.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Die vond ik wel beter dan Amstel, maar de andere 2 merken duidelijk lekkerder. Maar is natuurlijk ook een kwestie van smaak
Haha, als je niet van Radler houdt, moet je het ook maar niet drinkenquote:Op woensdag 22 juli 2015 19:26 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, ik hou sowieso niet van Radler.
Doe maar gewoon bier. Die van Amstel vind ik wel oké, maar dat komt gok ik doordat het voor m'n gevoel al bijna een half jaar terug is dat ik echt bier op heb.
Nederlands alcoholvrij bier is sowieso niet te pruimen vind ik. Je kan beter Warsteiner alcoholvrij hebbenquote:Op woensdag 22 juli 2015 19:26 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, ik hou sowieso niet van Radler.
Doe maar gewoon bier. Die van Amstel vind ik wel oké, maar dat komt gok ik doordat het voor m'n gevoel al bijna een half jaar terug is dat ik echt bier op heb.
Ik ga het even doorgeven aan mijn pa, die gaat geloof ik weer naar Duitsland. Het is inderdaad net pis wat je zit te drinken. Hij lachte me ook vierkant uit toen ik malt ging halen, want je gaat toch geen nepbier zuipen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:55 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Nederlands alcoholvrij bier is sowieso niet te pruimen vind ik. Je kan beter Warsteiner alcoholvrij hebbenOf welk Duits merk je maar kan vinden. Ik woon bij de grens dus haal soms sixpackje Duits bier op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig had ik dit pakje 2 weken geleden toch maar geruild voor maat 56. Ik heb dus nog een hema poezenpakje maat 50 in de aanbieding en mogelijk ook nog het broekje.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
Ik kocht het alcoholvrije duitse bier gewoon bij de lokale slijter.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:06 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik ga het even doorgeven aan mijn pa, die gaat geloof ik weer naar Duitsland. Het is inderdaad net pis wat je zit te drinken. Hij lachte me ook vierkant uit toen ik malt ging halen, want je gaat toch geen nepbier zuipen.
Nee, ik ga gezellig aan het water terwijl iedereen koude biertjes drinkt.
Ja het zijn de hormonen hoor maar ik zit te tranen, wat een heerlijk kind en wat een mooi pakje.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Foto!
-knip-
Gelukkig had ik dit pakje 2 weken geleden toch maar geruild voor maat 56. Ik heb dus nog een hema poezenpakje maat 50 in de aanbieding en mogelijk ook nog het broekje.
Ah, dan heb ik morgen dus iets te doen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:07 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik kocht het alcoholvrije duitse bier gewoon bij de lokale slijter.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Foto!die 56 is ook niks te grootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig had ik dit pakje 2 weken geleden toch maar geruild voor maat 56. Ik heb dus nog een hema poezenpakje maat 50 in de aanbieding en mogelijk ook nog het broekje.
Prachtig ventje zeg!
disclaimer
Niet alle vormen gaan gepaard met een verhoogde bloeddrukquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:06 schreef coccinelle het volgende:
Pijn waar ik het benauwdig van krijg. Soms straalt de pijn ook door naar mijn rug (flanken). Bloeddruk is keurig; 105/60.
Dit zijn vast de laatste loodjes waar men het dan over heeft.
Ga eens kijken bij Klein Berlijn voor alcoholvrij Duits bierquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:06 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik ga het even doorgeven aan mijn pa, die gaat geloof ik weer naar Duitsland. Het is inderdaad net pis wat je zit te drinken. Hij lachte me ook vierkant uit toen ik malt ging halen, want je gaat toch geen nepbier zuipen.
Nee, ik ga gezellig aan het water terwijl iedereen koude biertjes drinkt.
Wat een beautyquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Foto!
Gelukkig had ik dit pakje 2 weken geleden toch maar geruild voor maat 56. Ik heb dus nog een hema poezenpakje maat 50 in de aanbieding en mogelijk ook nog het broekje.
Die kaartjes zijn van de Hema dacht ik!quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:19 schreef MissBliss het volgende:
Oooh, Mariposas
Waar haal je die kaart met 'vandaag ben ik geboren'?
quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Foto!Whaaaat, maat 56 gelijk. Mijn 4 maanden oude baby's zitten nog in 56 en soms zelfs 50...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig had ik dit pakje 2 weken geleden toch maar geruild voor maat 56. Ik heb dus nog een hema poezenpakje maat 50 in de aanbieding en mogelijk ook nog het broekje.
Wel een super leuk pakje!
En die waren te vroeg toch?quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:37 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Whaaaat, maat 56 gelijk. Mijn 4 maanden oude baby's zitten nog in 56 en soms zelfs 50...
Wel een super leuk pakje!
Momenteel is de pijn continu aanwezig en niks lijkt op te luchten. Wel licht hoofdpijn, maar dat kan ook komen door slaaptekort en rugpijn te hoogte van mijn rechter nier.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Niet alle vormen gaan gepaard met een verhoogde bloeddruk![]()
Lucht het op wanneer je rechtop gaat staan of je beha uit doet? Of is de pijn vaker aanwezig? Andere klachten als hoofdpijn, misselijkheid, braken, tintelende vingers, hoge rugpijn, sterretjes zien etc ook in de gaten houden. Bij twijfel ff bellen.
Ja, 2 maanden. Al had N vandaag maat 50 Noppies aan. Past dus nog gewoon.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:39 schreef Risu het volgende:
[..]
En die waren te vroeg toch?
Die van mij is met dr ruim 4 maanden al in 62, maar heeft nog 2 pakjes 56 die prima passen. Bizar zeg.
Bel maar eventjesquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:50 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Momenteel is de pijn continu aanwezig en niks lijkt op te luchten. Wel licht hoofdpijn, maar dat kan ook komen door slaaptekort en rugpijn te hoogte van mijn rechter nier.
Zal zo even douchen, misschien verlicht dat de pijn wat.
Q had als eerste pakje oa een Noppies overslag truitje aan want maat 50 (daar bleek ie dus in te zwemmen). Aantal weken terug voelde ie S nachts wat koud en vond dat overslagding wel makkelijk aan te trekken, was iets kort maar ging nog best! Terwijl ie voor de rest maat 56 a 62 had toen!quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:01 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ja, 2 maanden. Al had N vandaag maat 50 Noppies aan. Past dus nog gewoon.
Ik had juist gehoord dat Noppies klein viel. Stomme maten ook. Want ik heb ook een shirt maat 50 van de Hema en dat is nog 'veel' groter. Ze heeft nog meer maat 50 wat nog past. Shirtje van B.E.S.S. En broek/rokje van name-it. Wordt nu wel wat krap. Mag ook wel, we hebben er in ieder geval lang van kunnen genieten!quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:06 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Q had als eerste pakje oa een Noppies overslag truitje aan want maat 50 (daar bleek ie dus in te zwemmen). Aantal weken terug voelde ie S nachts wat koud en vond dat overslagding wel makkelijk aan te trekken, was iets kort maar ging nog best! Terwijl ie voor de rest maat 56 a 62 had toen!
Oh het is ook duidelijk kleiner dan Hema hoor! En dat ie nog best goed zat betekent niet dat het er nog geweldig uitzag, knoopjes stonden iets strakker dan eerstquote:Op woensdag 22 juli 2015 21:19 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ik had juist gehoord dat Noppies klein viel. Stomme maten ook. Want ik heb ook een shirt maat 50 van de Hema en dat is nog 'veel' groter. Ze heeft nog meer maat 50 wat nog past. Shirtje van B.E.S.S. En broek/rokje van name-it. Wordt nu wel wat krap. Mag ook wel, we hebben er in ieder geval lang van kunnen genieten!
Mja weet je, ik snap dat je liever niet ophoogt, maar onderdruk is vrijwel niet gerelateerd aan stress en echt lichamelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Mariposas, wat een mooi mannetje!
Vanavond nog teruggebeld door een arts-assistent over de medicatie. Mijn eigen gyn is er de komende dagen niet. En hun vinden toch dat ik meer moet gaan slikken omdat 100 als onderdruk echt te hoog is. Dat snap ik, snap alleen niet waarom ze het niet een keer na meten op een rustig moment. Maar zij vindt omdat het op 2 momenten is gemeten gisteren (lees binnen een half uur) dag ze daar aan vasg moeten houden.
Dus nu toch maar de extra medicatie erbij slikken. En klinkt stom maar dat vind ik wel een domper en heb er ook tranen om gelaten net. En als ikbhier dan het verhaal van Daui lees of van MB, dan denk ik , come on stel je niet aan. Maar elke ophoging voelt als een stap dichterbij een evt. vroege inleiding.
Maar goed ondertussen heb ik al 5 weken geen ophoging gehad van de medicijnen als ik het hier nu weer 5 weken mee red zitten we al op week 35!
Klopt, maar mijn onderdruk schommelt redelijk. Heb net ook netjes mijn extra pilletje ingenomen hoor. Maar het is even een domper, al weet ik in mijn achterhoofd ook dat die ophiging er weer aan zat te komen...quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mja weet je, ik snap dat je liever niet ophoogt, maar onderdruk is vrijwel niet gerelateerd aan stress en echt lichamelijk.dus dsn moet dat opnamemoment echt niet zoveel uitmaken...
Ah, chill en bedankt! Morgen even bussen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:01 schreef Xanteh het volgende:
Myrr, Mitra hier verkoopt de alcoholvrije Warsteiner.
Ik denk dat ik datzelfde broekje heb. Heel strak rond de benen, maar bij de buik een kilometer te groot... Die had L vandaag aan. Klopt inderdaad niks van.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:29 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Oh het is ook duidelijk kleiner dan Hema hoor! En dat ie nog best goed zat betekent niet dat het er nog geweldig uitzag, knoopjes stonden iets strakker dan eerst. Maar nog goed bij z'n armen. Waarschijnlijk rekte deze toevallig ook goed mee, want erg groot zag ie er ook weer niet uit. Zat trouwens ook een broekje bij, wat qua lengte ietwat lang was, bij z'n buik veel te los zat en verder wel een legging leek
klopte, iig voor Q, echt niks van die pasvorm! Dit pakje was een cadeautje, heb verder niks van Noppies. Andere Noppies kleertjes die ik zie lijken dit probleem niet te hebben en zien er wel uit alsof ze klein vallen.
Hier poliklinisch en ik had graag ook wat bewegingsruimte gehad, ware het niet dat ik vanaf 3 centimeter alleen maar weeënstorm heb doorstaanquote:Op woensdag 22 juli 2015 21:58 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ah, chill en bedankt! Morgen even bussen.
Hoe willen/zijn jullie eigenlijk bevallen?
Ik ben wat aan het kijken en heb liever een rustige bevalling in bad, dan zo'n poliklinische bedbevalling, als ik kan kiezen op dat moment uiteraard.
Bij de eerste ben ik poliklinisch bevallen. Was prima, rustig met mn eigen vk. Ben toen redelijk rap bevallen en heb voornamelijk in mn eentje onder de douche gezeten en dat was heerlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:58 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik ben wat aan het kijken en heb liever een rustige bevalling in bad, dan zo'n poliklinische bedbevalling, als ik kan kiezen op dat moment uiteraard. Zo min mogelijk heisa, zoveel mogelijk ontspannen.
in een ziekenhuisbed is het niet per definitie druk en heisa natuurlijkquote:Op woensdag 22 juli 2015 21:58 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik ben wat aan het kijken en heb liever een rustige bevalling in bad, dan zo'n poliklinische bedbevalling, als ik kan kiezen op dat moment uiteraard. Zo min mogelijk heisa, zoveel mogelijk ontspannen.
Gehurkt wil ik volgende x ook proberen!quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij de eerste ben ik poliklinisch bevallen. Was prima, rustig met mn eigen vk. Ben toen redelijk rap bevallen en heb voornamelijk in mn eentje onder de douche gezeten en dat was heerlijk.
Bij nr 2 ging ik voor een herhaling van de eerste maar het werd heel hectisch. Last minute verplaatsen, veel gedoe op de verloskamer ongevraagd een student er bij en toen er complicaties optraden stond direct de hele kamer vol.
Nu bij nr 3 ga ik voor thuis. Ik wil niet meer die hectiek van verplaatsen, ik wil vooral rust en de ruimte om mijn gang te gaan, aan mijn lijf geen polonaise, geen verpleegkundige of verloskundige die constant de kamer jn en uit loopt enzo. En idd niet op bed. Ik neig naar gehurkt of op handen en knieën, dat zie ik tzt wel.
Ohja en dat dus idd. Bij mij eerste had ik echt heel veel rust. Ik zat in een donkere douche in het ziekenhuis heerlijk op mn gemak. Enige storende was de verpleegkundige die het licht steeds aan deed. *gut kind wat zit je in het donker*quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
in een ziekenhuisbed is het niet per definitie druk en heisa natuurlijkik heb het, ondanks dat ik écht écht thuis wilde bevallen wel als rustig ervaren. Maar zo'n bad lijkt me ook wel fijn. Kan helaas lang niet altijd
Van mij had volgens mij het hele ziekenhuis mee mogen kijken op het moment supreme...quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:20 schreef Myrr het volgende:
Niet een bedshow waarbij iedereen binnen kan komen wandelen om gezellig mee te kijken (al zou ik daar vast wel wat van zeggen op dat moment).
+1quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:23 schreef Skoap het volgende:
[..]
Van mij had volgens mij het hele ziekenhuis mee mogen kijken op het moment supreme...
Ik had wel wat anders aan mijn hoofd.
nee joh. Dan sla je niks meer op, want babyquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:24 schreef Myrr het volgende:
Ja tuurlijk, op dat moment boeit het je niet, maar ik zou me er achteraf echt ontiegelijk aan ergeren gok ik zo.
Dat sowieso, het gaat meestal niet zoals je wil met een bevalling, maar het is wel een fijn gevoel (controlefreak much) als je van tevoren voor jezelf alles helder hebt (en volledig k*t als het dan niet gaat zoals geplandquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:25 schreef Skoap het volgende:
Ik weet het niet, ik denk dat het heel verstandig is inderdaad te weten wat je graag zou willen...
Maar hou er ook rekening mee alsjeblieft, dat het allemaal zo anders kan gaan dan gehoopt.
Ik ben blij dat ik er redelijk nuchter in stond, want niks ging zoals ik wilde, maar toch kijk ik er met een goed gevoel op terug.
Voor mezelf gesproken vind ik het achteraf wel jammer dat het zo is gelopen, maar tegelijkertijd heb ik zonder al teveel kleerscheuren een kerngezond meisje op de wereld gezet, en daar valt alles bij in het nietquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:24 schreef Myrr het volgende:
Ja tuurlijk, op dat moment boeit het je niet, maar ik zou me er achteraf echt ontiegelijk aan ergeren gok ik zo.
Dat vind ik al veel mensen haha! Alleen mn vriend erbij, de rest mag komen als het er isquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:20 schreef Myrr het volgende:
Gehurkt is ook een veel logischere positie wanneer je iets uit je lichaam duwt. Snap dat liggen niet zo. Het is dat ze er dan makkelijker bij kunnen maar het persen lijkt me stukken zwaarder. Niet dat ik er ervaring mee heb verder.
Ik wil gewoon lekker in bad en daarin idd gehurkt of whatever ik op dat moment een fijne houding vind. Niet een bedshow waarbij iedereen binnen kan komen wandelen om gezellig mee te kijken (al zou ik daar vast wel wat van zeggen op dat moment).
Ga sowieso aangeven dat ik alleen vriend, zus en buurvrouw (die fungeert als moeder) erbij wil en verder geen studenten en andere mensen die niet noodzakelijk zijn.
Nou ja en daar ben ik dus bang voor. Gelukkig nog een half jaar de tijd om alles uit te zoeken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:28 schreef mignonne het volgende:
Dat is vaak het geval, op het moment supreme kan het veel vrouwen niet schelen. Maar niet voor iedereen gaat dit op. En daarbij gaat er wel een periode aan vooraf nog. Vaak biedt een student meer constantere begeleiding en ondersteuning omdat die nog 'moeten' zeg maar. Zeker in een ziekenhuissetting. Dus het is echt niet per se negatief. Maar toch kan het geen kwaad er van tevoren over na te denken wat je wel en niet wilt zodat je niet achteraf een vervelend gevoel hebt.
Nee m'n vriend kan soms gaan tippelen op zijn tenen als 'ie in paniek is, en dan gaan we lopen snauwen tegen elkaar. Mijn zus wil er graag bij zijn en dat vind ik prima, maar die twee zijn zo bezorgd, en daarom heb ik m'n buurvrouw erbij nodig om het hele geheel luchtig en droog te houden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:29 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Dat vind ik al veel mensen haha! Alleen mn vriend erbij, de rest mag komen als het er is. En naja vk of gyn of wat t tegen die tijd ook is..
Gewoon ff bellen? In sommige ziekenhuizen mag dat. Er zijn ziekenhuizen zoals het Ikazia en MCH die geboortebaden hebben staan voor poliklinisch gebruik, maar er zijn ook ziekenhuizen waar je geen bevalbad neer mag zetten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:30 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nou ja en daar ben ik dus bang voor. Gelukkig nog een half jaar de tijd om alles uit te zoeken.
Het hoeft ook niet perse thuis van mij, maar stel dat ik in het Diak zou willen bevallen maar dan wel een geboortebad wil meenemen, mag zoiets dan of heb ik dan pech?
Ah ja. Heb ze een mail gestuurd, bellen vergeet ik altijd vier a vijf opeenvolgende dagen of het schiet me pas in de avond te binnen. Bedankt!quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gewoon ff bellen? In sommige ziekenhuizen mag dat. Er zijn ziekenhuizen zoals het Ikazia en MCH die geboortebaden hebben staan voor poliklinisch gebruik, maar er zijn ook ziekenhuizen waar je geen bevalbad neer mag zetten.
Dit is dan weer heel lief.quote:Op woensdag 22 juli 2015 23:01 schreef Kyara het volgende:
Studentende hindoestaanse coassistent die de hele tijd bij me is gebleven en ervoor gezorgd heeft dat ik niet in paniek raakte, die mijn hand vast bleef houden toen mijn man (even) van me weg moest en die ik als enige kon herkennen in een zee van blauwe pakken en mondkapjes waardoor ik zelfs mijn eigen man amper meer herkende.
Ik geloof niet dat ik haar ooit zal vergeten. Geen idee hoe ze heeft maar
Kun je niet aangeven dat je liever een ander hebt? Of durf je dat niet, kan ik me wel heel goed voorstellen namelijk. Ik denk dat die mensen na hun zoveelste bevalling het inlevingsvermogen een beetje kwijtraken. Als je het al 380 keer hebt meegemaakt, snap ik dat 'niet in paniek raken' wel. Zij zal haar minstens eerste 8 bevallingen ook wel zenuwachtig zijn geweest.quote:
Ik weet niet of dat kan. Maar gezien de hoeveelheid mensen die daar rondloopt denk ik dat de kans best groot is dat ze er niet bij is. Dat hoop ik maar.quote:Op woensdag 22 juli 2015 23:41 schreef Myrr het volgende:
[..]
Kun je niet aangeven dat je liever een ander hebt? Of durf je dat niet, kan ik me wel heel goed voorstellen namelijk. Ik denk dat die mensen na hun zoveelste bevalling het inlevingsvermogen een beetje kwijtraken. Als je het al 380 keer hebt meegemaakt, snap ik dat 'niet in paniek raken' wel. Zij zal haar minstens eerste 8 bevallingen ook wel zenuwachtig zijn geweest.
Misschien moet ik dat doen ja, als ik haar nog een keer zie. Maar ik weet niet of ik dat zou durven.quote:Op woensdag 22 juli 2015 23:44 schreef L-E het volgende:
Je kan ook aan haar terug geven dat je zulke uitspraken niet prettig vindt, dan ben jij het kwijt en kan zij wellicht eea nuanceren?
meneer neemt eindelijk klusjes op zich ^^,quote:Op donderdag 23 juli 2015 07:59 schreef Xanteh het volgende:
Goed dat je voor jezelf bent opgekomen Ggirl
Stippel, succes morgen, vandaag lekker rustig aan dagje? Kan iemand anders sommige klusjes van je overnemen?
Wij hebben geluk qua vrij nemen. Mijn vriend krijgt twee weken betaald verlof, wat neerkomt dat hij 6 weken totaal vrij is rond de geboorte(offshore, 2 week op, 2 week af)
Bevalling nog niet mee bezig. Wil eerst wachten op de twintig weken echo.
Is er eigenlijk een minimum gewicht wat je moet aankomen per week in de zwangerschap? Of heeft dat weinig te maken met de groei van de baby?
Weet hij hoe hij een baby moet verzorgen? Want daar is de kraam ook voor he, die leert hoe je een baby verschoont, in bad doet enz, en daarnaast is ze er voor jou en eventueel huishouden... Dus voor jullie is t de afweging, weet hij t al en/of kan jij het hem leren dan zou hij kunnen gaan werken, anders is thuisblijven misschien wel fijnquote:Op donderdag 23 juli 2015 07:23 schreef silliegirl het volgende:
Daui; fijn dat er er gisteren wat positief nieuws kwam nog! Ik duim voor je dat de mannen nog lekker blijven zitten.
IMA gefeliciteerd!![]()
![]()
![]()
Mariposas: ik smelt echt van de foto van jouw kleine ventje! Wat een plaatje!
MissB: Wat een hork van een VK trof jij zeg. Als je het durft gewoon aangeven dat je geen fijn gevoel bij haar hebt. Meestal houden ze daar dan goed rekening mee.
Stippel; hopelijk zijn alle controles morgen goed en kan je in de eerstelijn blijven..
Orienteren op de bevalling; tsja. Ik heb door de zwangerschapsyoga nu wel een idee van wat ik dan prettig denk te vinden, maar ik weet ook dat dat op 't moment supreme zomaar anders kan zijn.
Hoe doen jullie dat trouwens met partners thuis? Vriend kan ongeveer een week vrijnemen maar vroeg of het handig is om dat te doen als de kraamzorg stopt. Op die manier heb ik zeg maar 2 weken terugval. Is dat een aanrader of kan ie er beter in de kraamweek zijn?
Hij denkt in ieder geval dat 'ie een hoop weet...quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Weet hij hoe hij een baby moet verzorgen? Want daar is de kraam ook voor he, die leert hoe je een baby verschoont, in bad doet enz, en daarnaast is ze er voor jou en eventueel huishouden... Dus voor jullie is t de afweging, weet hij t al en/of kan jij het hem leren dan zou hij kunnen gaan werken, anders is thuisblijven misschien wel fijn
Hij komt waarschijnlijk echt niet aan werken toe dan hoor. Een baby zet alles op zijn kop. Ik zou aanraden wel vrij te nemen in de kraamweek, je moet echt opnieuw je plekje vinden als ouders met een baby die helaas geen gebruiksaanwijzing meekrijgt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hij denkt in ieder geval dat 'ie een hoop weet...![]()
Nee, het werken is relatief. Hij werkt 4 dgn per week, waarvan 2 op locatie en 2 vanuit huis. Dus die dagen is hij er sowieso ook als de kraamhulp er is en kan ie ook dingen meedoen/kijken. Maarja, of 'ie dan aan werken toekomt..
Ik neig daar zelf ook naar inderdaad. Als hij dan weer aan het werk is verwacht ik ook wel back up van mijn ouders en schoonouders, die wonen allemaal in de buurt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:29 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Hij komt waarschijnlijk echt niet aan werken toe dan hoor. Een baby zet alles op zijn kop. Ik zou aanraden wel vrij te nemen in de kraamweek, je moet echt opnieuw je plekje vinden als ouders met een baby die helaas geen gebruiksaanwijzing meekrijgt.
De dag dat je bevalt valt onder calamiteitenverlof. De 2 dagen gaan meestal in vanaf de dag na de geboorte. Niet iedere werkgever is heel goed op de hoogte van de regeltjes dus even nakijken/vragen kan geen kwaad.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik neig daar zelf ook naar inderdaad. Als hij dan weer aan het werk is verwacht ik ook wel back up van mijn ouders en schoonouders, die wonen allemaal in de buurt.
Nog een vraag; een man heeft recht op 2 dagen betaald bevallingsverlof toch? Valt de dag dat je bevalt daar ook al onder? Of zijn dat de 2 dagen erna?
En mijn vriend werkt dus niet op vrijdag. Stel dat de baby zich dan aandient (of op zaterdag of zondag), klopt het dan dat hij die 2 dagen op maandag en dinsdag kan gebruiken? (Dus niet direct volgend op de bevalling?)
En zijn dat dan de 2 werkdagen na de geboorte? Of kunnen dat ook een zaterdag of zondag zijn bij wijze van?quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
De dag dat je bevalt valt onder calamiteitenverlof. De 2 dagen gaan in vanaf de dag na de geboorte. Niet iedere werkgever is heel goed op de hoogte van de regeltjes dus even nakijken/vragen kan geen kwaad.
Nou volgens de site van de overheid kun je het zelfs tot 4 weken na de geboorte of na thuiskomst nog opnemen, maar dat zie ik eerlijk gezegd nooit gebeurenquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En zijn dat dan de 2 werkdagen na de geboorte? Of kunnen dat ook een zaterdag of zondag zijn bij wijze van?
Ik word van die rijksoverheidsite ook niet wijzer: daar staat dat je het binnen 4 weken na de geboorte opneemt?
Hč gats wat vervelend zeg zo'n houding, daar kun je helemaal niets meequote:Op woensdag 22 juli 2015 23:33 schreef MissBliss het volgende:
Ik wilde heel graag thuis bevallen, omdat ik gewoon iets tegen het ziekenhuis heb. Thuis leek me zo fijn, in je eigen omgeving enzo. Nou ja, nu is de kans wel heel klein dat ik thuis kan bevallen.
Van de week heeft een verpleegster een soort bevallingsgesprekje gehouden met me (diezelfde verpleegster die mij een huilie vond omdat ik naar huis wilde want 'je wilt toch het beste voor je kindje'?)
Ik moet dus op een bed bevallen, want ze willen de baby heel goed in de gaten houden met ctg enzo. Dus douchen kan bijvoorbeeld niet. En ook een baarkruk kan niet, moet echt liggend op mn rug. Ik kijk daardoor al best tegen de bevalling op, het wordt zo anders dan ik van te voren hoopte
Verder, dat mens. Die zei ook dingen als: je moet vooral niet in paniek raken, want daar schiet je niks mee op! Ja joh, alsof ik dat onder controle heb. 'Als je mij wegduwt kan ik niet bij je baby, dus dat moet je niet doen'. 'Als je gaat schreeuwen tijdens de bevalling kost dat alleen maar energie die je dan niet aan het persen kan besteden dus dat moet je niet doen'. Ik hoop echt dat zij er niet bij is
Ik word echt een beetje sip van het vooruitzicht aan de bevalling. Maar goed, er is nog een kansje natuurlijk dat de baby het heel goed gaat doen en wellicht wordt het dan allemaal een stuk minder streng ook qua bevalling. Dat hoop ik dan maar
Helder, thanks!quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou volgens de site van de overheid kun je het zelfs tot 4 weken na de geboorte of na thuiskomst nog opnemen, maar dat zie ik eerlijk gezegd nooit gebeuren![]()
Het gaat dus om twee werkdagen die je betaald verlof krijgt. Als jij op donderdag bevalt, dan heeft jouw vriend voor die dag calamiteitenverlof (doorbetaald dus), dan is hij vrijdag/zaterdag/zondag sowieso vrij en maandag en dinsdag kan hij dan kraamverlof opnemen dus.
Verlof is verlof, iets wat je met je baas regelt. Je baas heeft niks te maken met de weekenden enzo, die ben je gewoon sowieso vrij. Verlof gaat altijd enkel over de dagen dat je werkt.
Dat weet ik niet. In principe heb je standaard 49 uur en je hebt wettelijk recht op minstens 24 uur. Als je flesvoeding geeft gaan er uren van af en onder bepaalde indicaties komen er uren bij zoals meerdere kinderen onder een bepaalde leeftijd enzo. Medicatiegebruik is geloof ik inderdaad ook een indicatie maar ik weet niet precies exact hoe dat zit, daar kan de dame van de kraamzorg intake je vast meer over zeggen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Helder, thanks!![]()
Ik las trouwens dat je soms meer kraamzorg krijgt bij bepaalde indicaties, zoals antidepressiva gebruik? Weet jij toevallig of dat
voor meer chronisch medicatiegebruik geldt?
absoluut!quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef Natalie het volgende:
Gaan jullie eigenlijk (weer) werken na afloop van je zwangerschapsverlof?
Dank je wel Mignonne. Fijn om te horen dat er vaak meer mogelijk is. Ik heb net even met Re overlegd en we vragen maandag of we een gesprek kunnen hebben bij de gyn over de bevalling. Zodat we idd de mogelijkheden kunnen bespreken en ook dat ik die verpleegster er liever niet bij wilquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hč gats wat vervelend zeg zo'n houding, daar kun je helemaal niets mee![]()
Realiseer je ajb dat er vaak meer mogelijk is dan op het eerste gezicht lijkt hč! Sowieso is de verpleegkundige niet degene die de beslissingen maakt over jouw bevalling, dat is uiteindelijk de gynaecoloog. Zelfs een klinisch verloskundige kan ook gewoon overruled worden door besluit van de gyn want die is eindverantwoordelijk. (In tegenstelling dus tot een eerste lijns verloskundige, die is zelf eindverantwoordelijke en wordt dus niet overruled door gyn).
Ik duim voor je dat je mini mooi groeit, maar als ik heel eerlijk ben, dan betwijfel ik wel een beetje of het reëel is om te bevallen zonder CTG bijvoorbeeld. Wie weet verbazen ze me heel erg straks en zit ik er vierkant naast hoor! Maar doorgaans staat klinisch bevallen wel gelijk aan bevallen met ctg.
Maar meer mogelijk dus... Het is niet ongebruikelijk dat moeders de kans krijgen om te douchen tijdens de bevalling. Als een CTG er dan bijvoorbeeld een uur mooi uit ziet, dat je er dan een half uurtje af mag om te douchen etcetera. Zulke dingen kun je gerust overleggen met de gyn en je kunt ook gerust aangeven dat dit voor jou echt heel belangrijk is.
Verder zijn er ook mogelijkheden tot inwendige registratie, een schedel-electrode om de hartslag van baby te checken en een intra-uteriene druklijn voor de weeënregistratie. In principe gebruiken ze aanvankelijk liefst uitwendig want nouja, uitwendig he. Maar met uitwendige registratie kun je inderdaad vaak niet zittend of op handen en knieen je weeën opvangen. Of je effe stil wil blijven liggen zeg maar met je 7 cmInwendige registratie geeft je meer bewegingsvrijheid, kun je lopen, zitten op zo'n skippybal of staan naast je bed enzo. Eventueel een combinatie van inwendig (hartslag) en uitwendig (weeën) is ook prima mogelijk.
Er bestaan ook draadloze ctg apparaten en zelfs draadloze waterdichte ctg apparaten. Er zijn maar een paar ziekenhuizen in NL die die laatste hebben maar toch, het is de moeite van het navragen waard.
Verder zit er in het SLAZ een gyn die heel erg van het meedenken is en zulks. Mocht je toch wel echt graag wensen hebben zoals beperkte ctg en douchen en zulks kun je ook overwegen eens bij haar op gesprek te gaan.
He gets, dat lijkt me niet fijn nee. Is er geen waarnemer voor de tussentijd?quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:
mariposas, wat een mooi jochie heb je gebakken! Zijn jullie alweer thuis? Hoe zijn de eerste dagen?
Hier ben ik stiekem wel een beetje ongerust, gister bij de gyn werd een beetje bloed en eiwit in mijn urine gevonden, en die is nu naar het lab om op kweek gezet te worden. Alleen is de gyn nu 2 weken op vakantie, en krijg ik dus pas over twee weken de uitslag...
Voor mij word het werk zoeken na mijn verlof (of tijdens). Mijn contract loop net een week voor mijn verlof begint af.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef Natalie het volgende:
Succesquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:57 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dank je wel Mignonne. Fijn om te horen dat er vaak meer mogelijk is. Ik heb net even met Re overlegd en we vragen maandag of we een gesprek kunnen hebben bij de gyn over de bevalling. Zodat we idd de mogelijkheden kunnen bespreken en ook dat ik die verpleegster er liever niet bij wil
Mocht ik na dat gesprek nog steeds geen fijn gevoel hebben bij het ziekenhuis gaan we idd kijken of we een gesprek kunnen aanvragen bij het SLAZ. Dat zit hier ook vlakbij. Ik heb even op de website gekeken en dat sprak me wel aan. En ik heb daar ook wel goede verhalen over gehoord.
Ik neem aan dat als er iets uit de kweek komt, dat dat toch wel wordt overgedragen aan iemand anders. Neem aan dat er meer artsen zijn die daar werken?quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:
mariposas, wat een mooi jochie heb je gebakken! Zijn jullie alweer thuis? Hoe zijn de eerste dagen?
Hier ben ik stiekem wel een beetje ongerust, gister bij de gyn werd een beetje bloed en eiwit in mijn urine gevonden, en die is nu naar het lab om op kweek gezet te worden. Alleen is de gyn nu 2 weken op vakantie, en krijg ik dus pas over twee weken de uitslag...
De kans dat je wel in paniek raakt, of daar niet goed uitkomt, wordt alleen maar groter als jij je niet op je gemak voelt bij degene die je begeleid. Kies voor jezelf en beval op een plek en zoveel mogelijk bij iemand waar je je fijn bij voelt en bespreek echt goed wat er mogelijk is. Een goed gevoel hebben bij een bevalling en vertrouwen hebben in de mensen om je heen, is echt essentieel. Dan kunnen er nog steeds dingen anders gaan dan je had gehoopt of het kan tegenvallen of wat dan ook, maar dan heb je in ieder geval de randvoorwaarden zoveel mogelijk optimaal gemaakt. Sterkte ermee.quote:Op woensdag 22 juli 2015 23:43 schreef MissBliss het volgende:
Ik weet niet of dat kan. Maar gezien de hoeveelheid mensen die daar rondloopt denk ik dat de kans best groot is dat ze er niet bij is. Dat hoop ik maar.
nee, niet meer artsen die daar werken, en het resultaat word naar de arts gestuurd. De arts zei ook dat als er iets was het niet erg was om nog een week te wachten. En dat het in de meeste gevallen toch niets was. En daar ga ik ook maar gewoon van uit....quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als er iets uit de kweek komt, dat dat toch wel wordt overgedragen aan iemand anders. Neem aan dat er meer artsen zijn die daar werken?
Even bellen misschien?
Ik wel. Ik werk nu 32 uur per week en ga na mijn verlof naar 28 gemiddeld (de ene week 24, de andere week 32). Ik ben dan ééns in de twee weken een dag extra thuis.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef Natalie het volgende:
Nogmaals dank voor je antwoordquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. In principe heb je standaard 49 uur en je hebt wettelijk recht op minstens 24 uur. Als je flesvoeding geeft gaan er uren van af en onder bepaalde indicaties komen er uren bij zoals meerdere kinderen onder een bepaalde leeftijd enzo. Medicatiegebruik is geloof ik inderdaad ook een indicatie maar ik weet niet precies exact hoe dat zit, daar kan de dame van de kraamzorg intake je vast meer over zeggen.
Stel je er niet te veel van voor hoor! Meestal gaat het om 3 uur erbij ofzo. En als je ssri's gebruikt blijf je in de meeste gevallen de eerste x uur na de bevalling in het ziekenhuis, waardoor je weer wat uren kraamzorg inlevert zeg maar. Halverwege je kraamweek kan de verloskundige de boel nog eens evalueren en kijken hoe het gaat en dan wordt besloten of je nog een 9e en 10e dag extra krijgt, maar dat hangt echt af van hoe je kraamweek gaat en hoe de bevalling gegaan is.
Ik ben vier weken geleden bevallen en mis nu al af en toe meer intellectuele uitdaging. Ik vind het geweldig met de baby, lekker rustig aan doen de hele dag, knuffelen, wandelen, voeden, luiersquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef Natalie het volgende:
Yup. Gewoon weer 36 uur, zoals nu.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef Natalie het volgende:
Jakkes... dat worden een lange twee weken. Is er geen mogelijkheid om de uitslag eerder te horen? Is er geen vervangende gyn?quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is al heftig genoeg. Als jij niet prettig voelt bij hoe je benaderd wordt door die verpleegster/zkh, dan zou ik zeker kijken wat je mogelijkheden zijn. Er is inderdaad meer mogelijk dan je zou denken. Hoe meer ontspannen je de bevalling in gaat (onder de omstandigheden helemaal) hoe beter, hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:57 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dank je wel Mignonne. Fijn om te horen dat er vaak meer mogelijk is. Ik heb net even met Re overlegd en we vragen maandag of we een gesprek kunnen hebben bij de gyn over de bevalling. Zodat we idd de mogelijkheden kunnen bespreken en ook dat ik die verpleegster er liever niet bij wil
Mocht ik na dat gesprek nog steeds geen fijn gevoel hebben bij het ziekenhuis gaan we idd kijken of we een gesprek kunnen aanvragen bij het SLAZ. Dat zit hier ook vlakbij. Ik heb even op de website gekeken en dat sprak me wel aan. En ik heb daar ook wel goede verhalen over gehoord.
Ja, ik mis het onder de mensen zijn nu alquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef Natalie het volgende:
Ik krijg op mijn donder van L. als ik teveel heb gedaan als hij thuiskomtquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:59 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik vind thuis zijn heerlijk en ben blij dat het bij ons kan.
Ik ben dan ook niet heel de dag de hort op thee drinken en zulks ^^, gewoon dagelijkse bezigheden houden mij al genoeg bezig ^^,
Het hangt ook voor een groot deel van je werk af denk ik. Heb je het daar erg naar je zin? Wanneer zou je de beslissing moeten maken? Ik merk nu in week 4 van m'n verlof al dat ik het mis, dat is 12 weken voor het einde van het verlof, dus wellicht geeft dat jou rond die termijn ook meer inzicht in of je het gaat missen en wat je daarna wil. Is part-time een optie? En wat als er een tweede komt tzt, heb je dan nog die mogelijkheid of heb je die dan al 'verbruikt'? En in hoeverre heeft het financieel invloed? Ik zou de voor- en nadelen opschrijven en er dan later nog een keer goed naar kijken.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:53 schreef Natalie het volgende:
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. werken na je zwangerschapsverlof
Ik zit zelf nog te twijfelen en overweeg om er een jaartje tussenuit te gaan. Het sociale contact ga ik misschien wel missen, en ook het hebben van een werkritme. Want veel ritme op andere vlakken zal er wel niet meer zijn met zo'n kleintjeMijn man laat de keuze aan mij verder.
Keuzes, keuzes.
Ja, dit. Ik stoor me er eerlijk gezegd wel een klein beetje aan, alsof ik de hele dag op m'n krent zit.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:42 schreef Burdie het volgende:
geen zin in een hele thuisblijven-werken discussie, maar thuis blijven voor je kind is wel wat anders dan de hele dag bij vriendinnen op de thee gaan
Eensch. Ik snap ook niet dat zzp'ers zich nu aangesproken voelen trouwens, je werkt toch gewoon, gekkiesquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Burdie, Cwen, relax, adem in, adem uit. Volgens mij geeft hier niemand een waarde-oordeel over thuisblijven vs werken. Volgens mij geven een aantal mensen aan wat hun eigen, persoonlijke, voorkeur heeft, en waarom.
Ik zou doodongelukkig zijn als ik 24/7 'thuis' zou moeten zijn, voor een ander is dat misschien de ideale situatie. Prima toch?
En dat voorbeeld over bij vriendinnen thee drinken: neem het niet zo serieus op. Ja, thuisblijven bij je kind is niet de hele dag theedrinken, maar het huishouden doen kost echt geen hele week, dus af en toe wat leuks doen (met je kind
) kan dan ook. Dat doe ik ten slotte ook op mijn vrije dagen... (en nee, ik heb geen hulp in de huishouding jammergenoeg
)
En, als je vanuit huis werkt, dan ben je toch eigenlijk na je verlof ook weer gewoon 'aan het werk' gegaan? Alleen dan op een andere locatie dan een kantoor/ winkel/ willekeurige andere uithuizige werkplek...
quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Franny_G het volgende:
[..]
De kans dat je wel in paniek raakt, of daar niet goed uitkomt, wordt alleen maar groter als jij je niet op je gemak voelt bij degene die je begeleid. Kies voor jezelf en beval op een plek en zoveel mogelijk bij iemand waar je je fijn bij voelt en bespreek echt goed wat er mogelijk is. Een goed gevoel hebben bij een bevalling en vertrouwen hebben in de mensen om je heen, is echt essentieel. Dan kunnen er nog steeds dingen anders gaan dan je had gehoopt of het kan tegenvallen of wat dan ook, maar dan heb je in ieder geval de randvoorwaarden zoveel mogelijk optimaal gemaakt. Sterkte ermee.
quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is al heftig genoeg. Als jij niet prettig voelt bij hoe je benaderd wordt door die verpleegster/zkh, dan zou ik zeker kijken wat je mogelijkheden zijn. Er is inderdaad meer mogelijk dan je zou denken. Hoe meer ontspannen je de bevalling in gaat (onder de omstandigheden helemaal) hoe beter, hoor.
Bedankt voor jullie inputquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:27 schreef Burdie het volgende:
Ik had destijds een tang van een gyn in het ziekenhuis... tact van een oorwurm, walste totaal over mijn gevoelens heen, wilde het vooral op haar manier... ik heb toen mijn mond maar gehouden, want er waren zoveel gyn's... maar raad eens wiens hand ik bij de inleiding om 8 uur stond te schudden....
Toen het al heel snel weer niet ging zoals ik wilde, hebben we er wat van gezegd. Haar houding was bedoeld als "ik heb 20 jaar ervaring en help jou hier doorheen", maar kwam op mij over als "ik weet hoe het moet, jij niet, dus houd je mond". Toen we dat eenmaal hadden uitgesproken, draaide ze 180 graden bij. Ze overlegde met ons, probeerde te luisteren naar wat wij wilden... en toen ik een paniekaanval kreeg, hield ze mijn hand vast en sleepte ze me er doorheen.
Zo'n gesprek kan dus ook heel goed uitpakken(al zou ik het een evt volgende keer niet tijdens de bevalling doen, maar ervoor
).
Hopelijk pakt het voor jou ook goed uit MBIn elk geval goed dat je op je strepen gaat staan
(en anders laat je Re het woord doen als je er zelf niet uitkomt, als jullie beiden weten wat je wel en niet wilt, en evt afspreken wat voor 'seintje' jij kunt geven als je wilt dat hij het gesprek overneemt, komt het vast goed)
L-E, zou je binnen afzienbare tijd (dit jaar ofzo, geen idee?) wel weer aan het werk willen, of is het voor jou (en de kindjesquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:23 schreef L-E het volgende:
Oh en ik werk niet en ik mis het echt vreselijk, maar het is zo goed voor mijn kinderen, en dat is ook wat waard
Nee, misschien niet. Maar dat waardeoordeel zit m.i. ook een beetje besloten in de opmerking 'ik zou doodongelukkig zijn als ik thuis moest blijven'. Alsof thuisblijven vreselijk is, of zielig.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Burdie, Cwen, relax, adem in, adem uit. Volgens mij geeft hier niemand een waarde-oordeel over thuisblijven vs werken. Volgens mij geven een aantal mensen aan wat hun eigen, persoonlijke, voorkeur heeft, en waarom.
Ik zou doodongelukkig zijn als ik 24/7 'thuis' zou moeten zijn, voor een ander is dat misschien de ideale situatie. Prima toch?
En dat voorbeeld over bij vriendinnen thee drinken: neem het niet zo serieus op. Ja, thuisblijven bij je kind is niet de hele dag theedrinken, maar het huishouden doen kost echt geen hele week, dus af en toe wat leuks doen (met je kind
) kan dan ook. Dat doe ik ten slotte ook op mijn vrije dagen... (en nee, ik heb geen hulp in de huishouding jammergenoeg
)
En, als je vanuit huis werkt, dan ben je toch eigenlijk na je verlof ook weer gewoon 'aan het werk' gegaan? Alleen dan op een andere locatie dan een kantoor/ winkel/ willekeurige andere uithuizige werkplek...
Nee hoor, ik praat dolgraag over mezelf, helemaal niet te persoonlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:29 schreef mousemicky het volgende:
[..]
L-E, zou je binnen afzienbare tijd (dit jaar ofzo, geen idee?) wel weer aan het werk willen, of is het voor jou (en de kindjes) nu even fijner/beter om langer thuis te blijven? Ik kan me voorstellen dat jouw situatie wel wat anders is dan de standaard '16-weken-verlof-en-dan' vraag waar de meesten hier mee worstelen.
Als deze vraag te persoonlijk dan negeer m maar gewoon hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt? Maar waarom? Je hebt dus nauwelijks tijd voor jezelf, want als je niet werkt ben je met je kind bezig en andersom. Als je naar kantoor gaat kun je tenminste ook nog op kosten van de baas rookpauzes houden, of je nu rookt of nietquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef Cwen het volgende:
[..]
En natuurlijk ben ik freelancer, maar let's face it: ik werk als kind slaapt of 's avonds. Daar haalt toch vrijwel mijn hele omgeving z'n neus voor op.
Oh, ik adem wel door hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:20 schreef mousemicky het volgende:
)
Ik ben ook thuiswerkende zzp'er, maar ik maak me niet de illusie dat ik kan werken en op het kind letten tegelijk. Dat moet ik dus goed gaan scheiden, en desnoods opvang regelen zodat ik ook echt kan werken. Dus thuiswerken is gewoon werken, wat mij betreft! Dat kun je dus ook geen 'thuisblijven' noemen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, ik adem wel door hoorhet is meer dat er soms erg luchtig gedaan wordt over moeders die thuis zijn met hun kinderen. Dat is ook hard werken, zoals Cwen illustreerde. Vooral het feit dat je altijd 'moet' vind ik soms zwaar. En helemaal icm eigen bedrijf
.
Ik zeg het verder ook niet uit frustratie, maar het lijkt me omdat een aantal aanstaande moeders er naar vroegen wel zo 'eerlijk' voor de vergelijking wel/niet thuisblijven om te noemen dat wel thuisblijven niet betekent dat je de hele dag met haakwerkje op de bank of bij elkaar muntthee kan gaan zitten drinken.
Tja, als ik dat wist... Mijn schoonfamilie is nu eenmaal zo. Mijn eigen familie vind het wel goed dat ik m'n eigen dromen najaag (nou ja, heb laten uitkomen), maar er wordt toch altijd gemakkelijk over gedaan, in de zin van 'ach, dan doe je dat toch een andere keer?' Zelfs mijn man heeft daar een handje van. Ik ben dan ook de enige freelancer in mijn hele vrienden- en kennisenkring, dus het is denk ik gewoon erg lastig voor hem om zich in te leven.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Echt? Maar waarom? Je hebt dus nauwelijks tijd voor jezelf, want als je niet werkt ben je met je kind bezig en andersom. Als je naar kantoor gaat kun je tenminste ook nog op kosten van de baas rookpauzes houden, of je nu rookt of niet
Die meer rust en ruimte heb ik ook! Ik geniet hier enorm van, is ook bewust voor gekozen toen ik eindelijk hersteld was.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:41 schreef L-E het volgende:
Ik vind het gek genoeg juist niet zwaar om thuis met de kinderen te zijn, ik geniet er heel erg van. Echt een miljoen keer meer rust en ruimte in mijn hoofd dan toen ik werkte.
Ja als man ook thuis is, lijkt het me wel heerlijk.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:44 schreef elamanilo het volgende:
Ohh, ik ben er (ook) voor gemaakt <3 Ik vind het heerlijk, thuis zijn met mijn kindje <3 En ik werk ook tussen de bedrijven door. Maar ik stel ook prioriteiten, dus soms doe ik expres lekker rustig aan(dat heb ik soms erg nodig) En ik vind het nog fijner dat mijn lief ook thuis werkt en we dus gewoon altijd met z'n drietjes zijn <3
Ik benijd buitenshuiswerkende mama's echt niet, lijkt me niets om niet bij je kindje te zijn de hele dag..
Noh, ik vind dat je een applaus verdient voor het najagen van je dromen hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:42 schreef Cwen het volgende:
[..]
Tja, als ik dat wist... Mijn schoonfamilie is nu eenmaal zo. Mijn eigen familie vind het wel goed dat ik m'n eigen dromen najaag (nou ja, heb laten uitkomen), maar er wordt toch altijd gemakkelijk over gedaan, in de zin van 'ach, dan doe je dat toch een andere keer?' Zelfs mijn man heeft daar een handje van. Ik ben dan ook de enige freelancer in mijn hele vrienden- en kennisenkring, dus het is denk ik gewoon erg lastig voor hem om zich in te leven.
Wbt je opmerking dat je voor je gevoel de afgelopen jaren 'alleen maar ziek of zwanger bent geweest', dat herken ik wel een beetje. Daar komt ook mijn venijnigheid op dit onderwerp een beetje vandaan. Want we WILLEN wel, maar het gáát niet. En dan is het zo verdraaid lastig eerlijk te zijn naar jezelf....
Als ik je advies zou mogen geven, zou ik het nog een paar maanden geven. Je hebt zoveel op je bordje gehad. Maar de wens weer een bijdrage te leveren, kan ik ook begrijpen.
waarom heeft je vriend liever niet dat je gaat werken? en waarom is zijn mening belangrijker dan jouw eigen?quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:45 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja als man ook thuis is, lijkt het me wel heerlijk.
Verveel me nu dood, maar m'n vriend heeft liever niet dat ik ga werken.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom heeft je vriend liever niet dat je gaat werken? en waarom is zijn mening belangrijker dan jouw eigen?
Dat is juist de reden dat ik helemaal gek zou worden, de hele tijd beschikbaar zijn, niet 'weg' kunnen van kindquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, ik adem wel door hoorhet is meer dat er soms erg luchtig gedaan wordt over moeders die thuis zijn met hun kinderen. Dat is ook hard werken, zoals Cwen illustreerde. Vooral het feit dat je altijd 'moet' vind ik soms zwaar. En helemaal icm eigen bedrijf
.
Ik zeg het verder ook niet uit frustratie, maar het lijkt me omdat een aantal aanstaande moeders er naar vroegen wel zo 'eerlijk' voor de vergelijking wel/niet thuisblijven om te noemen dat wel thuisblijven niet betekent dat je de hele dag met haakwerkje op de bank of bij elkaar muntthee kan gaan zitten drinken.
Ik heb bij J. langer verlof gehad, en ik echt niet blij aan het eind van die weken, tegen het depressieve aan. Dat valt in mijn categorie 'doodongelukkig'. Dat geldt voor mij, waarschijnlijk niet voor een hoop anderen. Thuisblijven is dus voor mij 'vreselijk'. Voor een ander niet, en dat is prima. Als ik onverwachts toch thuis zou komen te zitten, denk ik dat ik daar alles aan zou doen om dat niet te lang te laten duren, daar wordt niemand in mijn omgeving namelijk blij van.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef Cwen het volgende:
Nee, misschien niet. Maar dat waardeoordeel zit m.i. ook een beetje besloten in de opmerking 'ik zou doodongelukkig zijn als ik thuis moest blijven'. Alsof thuisblijven vreselijk is, of zielig.
Dat stond er bij mij ook bij en de bevalling is door een vk en een co samen gedaan.quote:Op donderdag 23 juli 2015 01:04 schreef FlyingFish het volgende:
Goed bezig Ggirl! Voor jezelf opkomen is alleen maar goed in zo'n geval! Plus dat hij nu via de echte gyn waarschijnlijk wel nuttige feedback gaat krijgen.
Ik heb specifiek in m'n geboorteplan staan dat ik geen co-assistent of stagiair uit het ziekenhuis bij m'n bevalling wil hebben. Nou lopen die in het ziekenhuis waar ik ga bevallen sowieso amper/niet maar ik heb het liefst zo min mogelijk mensen erbij aanwezig en zij zijn voor mij op dat moment overbodig en kiezen meestal toch voor een heel ander specialisme dus ik voel me ook niet geroepen om aan hun opleiding bij te dragen. Bij een volgende bevalling weet ik zelf ook wat meer wat me te wachten staat,wellicht dat ze dan wel welkom zijn. Een verloskundig stagiair is overigens een ander verhaal imo, maar die zijn er momenteel niet (meer) bij mijn praktijk.
Dat is wel ons ultieme droombeeld, beide zzp'er zijn en dus 24/7 beschikbaar kunnen zijn voor de kindjesquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:44 schreef elamanilo het volgende:
Ohh, ik ben er (ook) voor gemaakt <3 Ik vind het heerlijk, thuis zijn met mijn kindje <3 En ik werk ook tussen de bedrijven door. Maar ik stel ook prioriteiten, dus soms doe ik expres lekker rustig aan(dat heb ik soms erg nodig) En ik vind het nog fijner dat mijn lief ook thuis werkt en we dus gewoon altijd met z'n drietjes zijn <3
Ik benijd buitenshuiswerkende mama's echt niet, lijkt me niets om niet bij je kindje te zijn de hele dag..
Dat zijn wij min of meer, maar ik denk niet dat we dan nog aan werken toekomen als het kind er is. En het werk moet toch af.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:55 schreef L-E het volgende:
Dat is wel ons ultieme droombeeld, beide zzp'er zijn en dus 24/7 beschikbaar kunnen zijn voor de kindjes
Wat mij betreft echt een aanrader, zou tof zijn als jullie de mogelijkheid ook kunnen creëren <3quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is wel ons ultieme droombeeld, beide zzp'er zijn en dus 24/7 beschikbaar kunnen zijn voor de kindjes
Nouja, we zien het wel. Zolang het een zelfstandige co met veel ervaring is heb ik er op het moment zelf waarschijnlijk ook weinig problemen mee, en anders stuurt m'n man m wel weg ga ik vanuit!quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat stond er bij mij ook bij en de bevalling is door een vk en een co samen gedaan.
Het antwoord op je eerste vraag is redelijk kort: nee. Ik weet dan ook zeker dat ik werken in dat opzicht niet ga missen. Het sociale contact met collega's wellicht wel, maar ik dit nu al een tijdje thuis & merk dat ik prima alleen kan zijn. Ik voel me niet eenzaam of onrustig dat ik niet 'op de werkvloer' ben. Al een tijdje overweeg ik om heel wat anders te gaan doen. Wat dat betreft komt de zwangerschap op het juiste moment, zodat ik daar na mijn verlof meteen mee kan beginnen. Financieel is het geen issue, trouwens, dus dat houdt me niet tegen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:37 schreef FlyingFish het volgende:
Het hangt ook voor een groot deel van je werk af denk ik. Heb je het daar erg naar je zin? Wanneer zou je de beslissing moeten maken? Ik merk nu in week 4 van m'n verlof al dat ik het mis, dat is 12 weken voor het einde van het verlof, dus wellicht geeft dat jou rond die termijn ook meer inzicht in of je het gaat missen en wat je daarna wil. Is part-time een optie? En wat als er een tweede komt tzt, heb je dan nog die mogelijkheid of heb je die dan al 'verbruikt'? En in hoeverre heeft het financieel invloed? Ik zou de voor- en nadelen opschrijven en er dan later nog een keer goed naar kijken.
Sowieso is thuis zitten wel iets wat je moet kunnen, heb je eerder lang thuis gezeten? Zonder hobby's of andere thuiszittende vrienden kan je wereld erg klein worden.
Ruimte in je hoofd. Herkenbaar, zeg. Ons kleintje is er nog niet, maar die ruimte en rust komt me bekend voorquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:41 schreef L-E het volgende:
Ik vind het gek genoeg juist niet zwaar om thuis met de kinderen te zijn, ik geniet er heel erg van. Echt een miljoen keer meer rust en ruimte in mijn hoofd dan toen ik werkte.
quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:46 schreef elamanilo het volgende:
Cwen, ik vind ook dat je applaus verdient voor het najagen en waarmaken van je dromen! Sterker nog, ik denk dat de wereld een stuk toffer is als meer mensen dat zouden doen
Dat laatste heb ik wel tegengehouden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nouja, we zien het wel. Zolang het een zelfstandige co met veel ervaring is heb ik er op het moment zelf waarschijnlijk ook weinig problemen mee, en anders stuurt m'n man m wel weg ga ik vanuit!
Het gaat mij er meer om dat er niet elk half uur iemand anders naast je bed staat of dat er een praktijkles toucheren wordt gegeven
Woei!! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:10 schreef Fieder het volgende:
![]()
Als alles goed gaat wordt L maart 2016 grote broer![]()
Nu 4 weken, dus erg spannend... Maar moet het toch ergens kwijt!![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:10 schreef Fieder het volgende:
![]()
Het zou voor mij echt vreselijk zijn als ik thuis moet blijven. Maar dat geldt voor mij.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef Cwen het volgende:
Nee, misschien niet. Maar dat waardeoordeel zit m.i. ook een beetje besloten in de opmerking 'ik zou doodongelukkig zijn als ik thuis moest blijven'. Alsof thuisblijven vreselijk is, of zielig.
Wat leuk, gefeliciteerd!! Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap tegemoet gaatquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:10 schreef Fieder het volgende:
![]()
Ok jij hebt een goed geheugen!quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat tof, gefeliciteerd!!Ik dacht dat jullie langer wilden wachten
+1quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben ook thuiswerkende zzp'er, maar ik maak me niet de illusie dat ik kan werken en op het kind letten tegelijk. Dat moet ik dus goed gaan scheiden, en desnoods opvang regelen zodat ik ook echt kan werken. Dus thuiswerken is gewoon werken, wat mij betreft! Dat kun je dus ook geen 'thuisblijven' noemen.
Wat superleuk! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:10 schreef Fieder het volgende:
![]()
wauw!quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:10 schreef Fieder het volgende:
![]()
In zou ik jouw geval écht mn schoonmoeder/-zus niet op laten passen. Da's vragen om problemen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik kan me ook goed voorstellen dat moeder zijn een fulltime baan is hoor!
Maarja.. Ik hou ook heel veel van mijn werk. Ik wil dat ook niet missen.
Eis van mij was echter wel dat kind niet een hele week bij 't KDV moet blijven. Niet dat dat slecht is, maar het past niet bij hoe ik opvoeden zie. Maar goed, mijn ouders gaan 1 dag oppassen; dat boden ze meteen aan. 1 dag KDV en vriend pakt een "papa-dag" stom woord, alsof je de rest van de week geen papa bent. In de weken dat ik 32 uur werk gaan waarschijnlijk mijn schoonmoeder en schoonzus oppassen, beiden een halve dag, vanuit ons huis. Als dat toch niet lukt een extra dag KDV.
Ik houd een excelbestand bij over jouquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef Fieder het volgende:
[..]
Ok jij hebt een goed geheugen!
Nee ik dacht vroegah altijd dat ik 4 jaar ertussen wilde. Maar het gaat zo goed nu met L en hij is zo leuk dat ik er graag nog zo een wilHet gevoel overviel mij ook een beetje
Dan zou ik het als een kans zien om een andere richting op te gaan. Moet je daarvoor nog omscholen oid? Want dat is dan misschien wel weer lastig met een verse baby en dan is het de vraag of je het met 1 extra jaar niet werken gaat redden om je om te scholen en een nieuwe baan te vinden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het antwoord op je eerste vraag is redelijk kort: nee. Ik weet dan ook zeker dat ik werken in dat opzicht niet ga missen. Het sociale contact met collega's wellicht wel, maar ik dit nu al een tijdje thuis & merk dat ik prima alleen kan zijn. Ik voel me niet eenzaam of onrustig dat ik niet 'op de werkvloer' ben. Al een tijdje overweeg ik om heel wat anders te gaan doen. Wat dat betreft komt de zwangerschap op het juiste moment, zodat ik daar na mijn verlof meteen mee kan beginnen. Financieel is het geen issue, trouwens, dus dat houdt me niet tegen.
Oeh, je krijgt hulp van alle kanten.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik kan me ook goed voorstellen dat moeder zijn een fulltime baan is hoor!
Maarja.. Ik hou ook heel veel van mijn werk. Ik wil dat ook niet missen.
Eis van mij was echter wel dat kind niet een hele week bij 't KDV moet blijven. Niet dat dat slecht is, maar het past niet bij hoe ik opvoeden zie. Maar goed, mijn ouders gaan 1 dag oppassen; dat boden ze meteen aan. 1 dag KDV en vriend pakt een "papa-dag" stom woord, alsof je de rest van de week geen papa bent. In de weken dat ik 32 uur werk gaan waarschijnlijk mijn schoonmoeder en schoonzus oppassen, beiden een halve dag, vanuit ons huis. Als dat toch niet lukt een extra dag KDV.
Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, zoals je wel weet en probeer zoveel mogelijk het medische sfeertje te verdrijven. Misschien kun je wat met wat dingetjes die ik in mijn geboorteplan heb staan. Ik ben van plan een draagbare speaker mee te nemen zodat ik wat muziek op kan zetten en elektrische kaarsjes (omdat echte niet mogen) voor de sfeer. Als ik aan de CTG moet vraag ik of het geluid daarvan uit kan, het leidt me erg af heb ik gemerkt. Verder heb ik aangegeven dat B_N zoveel mogelijk het aanspreekpunt is, hij weet wat ik wil en dan kan ik proberen in mijn eigen wereldje te blijven.quote:
Dat is vooral mijn twijfelquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Oeh, je krijgt hulp van alle kanten.
misschien rare vraag, maar wordt dat niet wat 'druk' voor je beeb met al die verschillende mensen?
Op het kdv wat ik heb uitgezocht zijn er vaste leidsters (hooguit dat sommige parttime werken) en vaste groepen (de kindjes schuiven met 2 jaar wel door maar dat gebeurt nou ook weer niet constant). Volgens mij is dat vrijwel overal zo.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:
maar op een kdv heeft een kleintje toch ook afwisseling? andere leiders, andere kindjes?
Jawel, ik ga vast wat leuke posters en dingetjes ontwerpen voor op de kamer en misschien wat lay-outs voor geboortekaartjes maken (er komt hier weer een babyboom aan dus ik kan er vast al mensen blij mee maken).quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:51 schreef Cwen het volgende:
Myrr, tja, lastig is dat. Geen hobby's? Ik had ook tijdens mijn verlof altijd genoeg te doen, eigenlijk. Lekker wandelen of fietsen, winkelen of lezen. Bakken? Kleuren?
quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Jawel, ik ga vast wat leuke posters en dingetjes ontwerpen voor op de kamer en misschien wat lay-outs voor geboortekaartjes maken (er komt hier weer een babyboom aan dus ik kan er vast al mensen blij mee maken).
quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef Fieder het volgende:
[..]
Ok jij hebt een goed geheugen!
Nee ik dacht vroegah altijd dat ik 4 jaar ertussen wilde. Maar het gaat zo goed nu met L en hij is zo leuk dat ik er graag nog zo een wilHet gevoel overviel mij ook een beetje
ik zou er een kurk instoppen!quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:22 schreef Daui het volgende:
Welkom Fieder!
En een Meld hier![]()
Net tweede prik gehad met longrijping. Besloten dat ik voor de 36 weken ga. En geen dag eerder!
Dat klinkt goed! Is 36 weken gewoon haalbaar?quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:22 schreef Daui het volgende:
Welkom Fieder!
En een Meld hier![]()
Net tweede prik gehad met longrijping. Besloten dat ik voor de 36 weken ga. En geen dag eerder!
Ik had even tijd nodig om het een plek te geven. Het ene moment ben je aan het werk en het volgende moment lig je in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zou er een kurk instoppen!![]()
Dat klinkt alsof je wat meer rust gevonden hebt....
heel veel is overdreven, maar ze vraagt nu ineens 5,- per uur, gelijk aan een gastouder. We hadden een x bedrag afgesproken maar dat hebben we niet op papier gezet. Alleen voor een gastouder krijg ik kinderopvangtoeslag, dus onder aan de streep is dat goedkoper. En toen ik dat zei was t antwoord dat ik mini dan maar naar de gastouder moest brengen. Prima hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:23 schreef Daui het volgende:
Cassandra hoezo gaat je moeder opeens heel veel geld vragen?
Alles kan zeiden ze. Ik blijf misschien het liefst in het ziekenhuis. Dat klinkt gek maar hier is het toilet en de douche een paar meter lopen en je krijgt eten en drinken op bed. En een goed bed.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:27 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Is 36 weken gewoon haalbaar?
Moet je dan al die tijd in het ziekenhuis blijven, of mag je weer lekker naar huis?
Wel logisch hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:32 schreef Daui het volgende:
Alles kan zeiden ze. Ik blijf misschien het liefst in het ziekenhuis. Dat klinkt gek maar hier is het toilet en de douche een paar meter lopen en je krijgt eten en drinken op bed. En een goed bed.
Ik heb een supersonische tv met internet en telefoon, mijn tablet, Nintendo DS en ereader. Maar de meeste tijd lig ik te slapenquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:33 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wel logisch hoorAls je maar wat te doen hebt....
Wij hebben voor A dit schema:quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is vooral mijn twijfel. Het punt is een beetje dat mijn ouders op gaan passen, dus hoe kan je dan een schoonmoeder weigeren? Schoonmoeder wil heel graag oppassen maar werkt halve dagen en kan moeilijk schuiven daarin. Toen riep schoonzus heel enthousiast dat zij haar dan gewoon komt aflossen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat nu handig is..
Oh wat raarquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
heel veel is overdreven, maar ze vraagt nu ineens 5,- per uur, gelijk aan een gastouder. We hadden een x bedrag afgesproken maar dat hebben we niet op papier gezet. Alleen voor een gastouder krijg ik kinderopvangtoeslag, dus onder aan de streep is dat goedkoper. En toen ik dat zei was t antwoord dat ik mini dan maar naar de gastouder moest brengen. Prima hoor
Wij betalen onze oppasoma's niksquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
heel veel is overdreven, maar ze vraagt nu ineens 5,- per uur, gelijk aan een gastouder. We hadden een x bedrag afgesproken maar dat hebben we niet op papier gezet. Alleen voor een gastouder krijg ik kinderopvangtoeslag, dus onder aan de streep is dat goedkoper. En toen ik dat zei was t antwoord dat ik mini dan maar naar de gastouder moest brengen. Prima hoor
Dat klinkt alsof je moeder het voor het geld moet doen ipv omdat ze het zelf ook leuk vindt. Als je moet betalen moet er imo ook wat tegenover staan, maar papieren heeft ze niet neem ik aan? Mijn zus betaalde haar schoonmoeder via een gastouderbureau zodat ze wel kinderopvangtoeslag kreeg, maar daarvoor moest haar schoonmoeder wel wat cursussen doen (kinder EHBO enzo dacht ik). Maar die regels hebben ze volgens mij nu ook aangescherpt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |