Jakkes... dat worden een lange twee weken. Is er geen mogelijkheid om de uitslag eerder te horen? Is er geen vervangende gyn?quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier ben ik stiekem wel een beetje ongerust, gister bij de gyn werd een beetje bloed en eiwit in mijn urine gevonden, en die is nu naar het lab om op kweek gezet te worden. Alleen is de gyn nu 2 weken op vakantie, en krijg ik dus pas over twee weken de uitslag...
Het is al heftig genoeg. Als jij niet prettig voelt bij hoe je benaderd wordt door die verpleegster/zkh, dan zou ik zeker kijken wat je mogelijkheden zijn. Er is inderdaad meer mogelijk dan je zou denken. Hoe meer ontspannen je de bevalling in gaat (onder de omstandigheden helemaal) hoe beter, hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:57 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dank je wel Mignonne. Fijn om te horen dat er vaak meer mogelijk is. Ik heb net even met Re overlegd en we vragen maandag of we een gesprek kunnen hebben bij de gyn over de bevalling. Zodat we idd de mogelijkheden kunnen bespreken en ook dat ik die verpleegster er liever niet bij wil
Mocht ik na dat gesprek nog steeds geen fijn gevoel hebben bij het ziekenhuis gaan we idd kijken of we een gesprek kunnen aanvragen bij het SLAZ. Dat zit hier ook vlakbij. Ik heb even op de website gekeken en dat sprak me wel aan. En ik heb daar ook wel goede verhalen over gehoord.
Ja, ik mis het onder de mensen zijn nu alquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef Natalie het volgende:
Gaan jullie eigenlijk (weer) werken na afloop van je zwangerschapsverlof?
Ik krijg op mijn donder van L. als ik teveel heb gedaan als hij thuiskomtquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:59 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik vind thuis zijn heerlijk en ben blij dat het bij ons kan.
Ik ben dan ook niet heel de dag de hort op thee drinken en zulks ^^, gewoon dagelijkse bezigheden houden mij al genoeg bezig ^^,
Het hangt ook voor een groot deel van je werk af denk ik. Heb je het daar erg naar je zin? Wanneer zou je de beslissing moeten maken? Ik merk nu in week 4 van m'n verlof al dat ik het mis, dat is 12 weken voor het einde van het verlof, dus wellicht geeft dat jou rond die termijn ook meer inzicht in of je het gaat missen en wat je daarna wil. Is part-time een optie? En wat als er een tweede komt tzt, heb je dan nog die mogelijkheid of heb je die dan al 'verbruikt'? En in hoeverre heeft het financieel invloed? Ik zou de voor- en nadelen opschrijven en er dan later nog een keer goed naar kijken.quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:53 schreef Natalie het volgende:
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. werken na je zwangerschapsverlof
Ik zit zelf nog te twijfelen en overweeg om er een jaartje tussenuit te gaan. Het sociale contact ga ik misschien wel missen, en ook het hebben van een werkritme. Want veel ritme op andere vlakken zal er wel niet meer zijn met zo'n kleintjeMijn man laat de keuze aan mij verder.
Keuzes, keuzes.
Ja, dit. Ik stoor me er eerlijk gezegd wel een klein beetje aan, alsof ik de hele dag op m'n krent zit.quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:42 schreef Burdie het volgende:
geen zin in een hele thuisblijven-werken discussie, maar thuis blijven voor je kind is wel wat anders dan de hele dag bij vriendinnen op de thee gaan
Eensch. Ik snap ook niet dat zzp'ers zich nu aangesproken voelen trouwens, je werkt toch gewoon, gekkiesquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Burdie, Cwen, relax, adem in, adem uit. Volgens mij geeft hier niemand een waarde-oordeel over thuisblijven vs werken. Volgens mij geven een aantal mensen aan wat hun eigen, persoonlijke, voorkeur heeft, en waarom.
Ik zou doodongelukkig zijn als ik 24/7 'thuis' zou moeten zijn, voor een ander is dat misschien de ideale situatie. Prima toch?
En dat voorbeeld over bij vriendinnen thee drinken: neem het niet zo serieus op. Ja, thuisblijven bij je kind is niet de hele dag theedrinken, maar het huishouden doen kost echt geen hele week, dus af en toe wat leuks doen (met je kind
) kan dan ook. Dat doe ik ten slotte ook op mijn vrije dagen... (en nee, ik heb geen hulp in de huishouding jammergenoeg
)
En, als je vanuit huis werkt, dan ben je toch eigenlijk na je verlof ook weer gewoon 'aan het werk' gegaan? Alleen dan op een andere locatie dan een kantoor/ winkel/ willekeurige andere uithuizige werkplek...
quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Franny_G het volgende:
[..]
De kans dat je wel in paniek raakt, of daar niet goed uitkomt, wordt alleen maar groter als jij je niet op je gemak voelt bij degene die je begeleid. Kies voor jezelf en beval op een plek en zoveel mogelijk bij iemand waar je je fijn bij voelt en bespreek echt goed wat er mogelijk is. Een goed gevoel hebben bij een bevalling en vertrouwen hebben in de mensen om je heen, is echt essentieel. Dan kunnen er nog steeds dingen anders gaan dan je had gehoopt of het kan tegenvallen of wat dan ook, maar dan heb je in ieder geval de randvoorwaarden zoveel mogelijk optimaal gemaakt. Sterkte ermee.
quote:Op donderdag 23 juli 2015 12:44 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is al heftig genoeg. Als jij niet prettig voelt bij hoe je benaderd wordt door die verpleegster/zkh, dan zou ik zeker kijken wat je mogelijkheden zijn. Er is inderdaad meer mogelijk dan je zou denken. Hoe meer ontspannen je de bevalling in gaat (onder de omstandigheden helemaal) hoe beter, hoor.
Bedankt voor jullie inputquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:27 schreef Burdie het volgende:
Ik had destijds een tang van een gyn in het ziekenhuis... tact van een oorwurm, walste totaal over mijn gevoelens heen, wilde het vooral op haar manier... ik heb toen mijn mond maar gehouden, want er waren zoveel gyn's... maar raad eens wiens hand ik bij de inleiding om 8 uur stond te schudden....
Toen het al heel snel weer niet ging zoals ik wilde, hebben we er wat van gezegd. Haar houding was bedoeld als "ik heb 20 jaar ervaring en help jou hier doorheen", maar kwam op mij over als "ik weet hoe het moet, jij niet, dus houd je mond". Toen we dat eenmaal hadden uitgesproken, draaide ze 180 graden bij. Ze overlegde met ons, probeerde te luisteren naar wat wij wilden... en toen ik een paniekaanval kreeg, hield ze mijn hand vast en sleepte ze me er doorheen.
Zo'n gesprek kan dus ook heel goed uitpakken(al zou ik het een evt volgende keer niet tijdens de bevalling doen, maar ervoor
).
Hopelijk pakt het voor jou ook goed uit MBIn elk geval goed dat je op je strepen gaat staan
(en anders laat je Re het woord doen als je er zelf niet uitkomt, als jullie beiden weten wat je wel en niet wilt, en evt afspreken wat voor 'seintje' jij kunt geven als je wilt dat hij het gesprek overneemt, komt het vast goed)
L-E, zou je binnen afzienbare tijd (dit jaar ofzo, geen idee?) wel weer aan het werk willen, of is het voor jou (en de kindjesquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:23 schreef L-E het volgende:
Oh en ik werk niet en ik mis het echt vreselijk, maar het is zo goed voor mijn kinderen, en dat is ook wat waard
Nee, misschien niet. Maar dat waardeoordeel zit m.i. ook een beetje besloten in de opmerking 'ik zou doodongelukkig zijn als ik thuis moest blijven'. Alsof thuisblijven vreselijk is, of zielig.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Burdie, Cwen, relax, adem in, adem uit. Volgens mij geeft hier niemand een waarde-oordeel over thuisblijven vs werken. Volgens mij geven een aantal mensen aan wat hun eigen, persoonlijke, voorkeur heeft, en waarom.
Ik zou doodongelukkig zijn als ik 24/7 'thuis' zou moeten zijn, voor een ander is dat misschien de ideale situatie. Prima toch?
En dat voorbeeld over bij vriendinnen thee drinken: neem het niet zo serieus op. Ja, thuisblijven bij je kind is niet de hele dag theedrinken, maar het huishouden doen kost echt geen hele week, dus af en toe wat leuks doen (met je kind
) kan dan ook. Dat doe ik ten slotte ook op mijn vrije dagen... (en nee, ik heb geen hulp in de huishouding jammergenoeg
)
En, als je vanuit huis werkt, dan ben je toch eigenlijk na je verlof ook weer gewoon 'aan het werk' gegaan? Alleen dan op een andere locatie dan een kantoor/ winkel/ willekeurige andere uithuizige werkplek...
Nee hoor, ik praat dolgraag over mezelf, helemaal niet te persoonlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:29 schreef mousemicky het volgende:
[..]
L-E, zou je binnen afzienbare tijd (dit jaar ofzo, geen idee?) wel weer aan het werk willen, of is het voor jou (en de kindjes) nu even fijner/beter om langer thuis te blijven? Ik kan me voorstellen dat jouw situatie wel wat anders is dan de standaard '16-weken-verlof-en-dan' vraag waar de meesten hier mee worstelen.
Als deze vraag te persoonlijk dan negeer m maar gewoon hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt? Maar waarom? Je hebt dus nauwelijks tijd voor jezelf, want als je niet werkt ben je met je kind bezig en andersom. Als je naar kantoor gaat kun je tenminste ook nog op kosten van de baas rookpauzes houden, of je nu rookt of nietquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef Cwen het volgende:
[..]
En natuurlijk ben ik freelancer, maar let's face it: ik werk als kind slaapt of 's avonds. Daar haalt toch vrijwel mijn hele omgeving z'n neus voor op.
Oh, ik adem wel door hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 14:20 schreef mousemicky het volgende:
)
Ik ben ook thuiswerkende zzp'er, maar ik maak me niet de illusie dat ik kan werken en op het kind letten tegelijk. Dat moet ik dus goed gaan scheiden, en desnoods opvang regelen zodat ik ook echt kan werken. Dus thuiswerken is gewoon werken, wat mij betreft! Dat kun je dus ook geen 'thuisblijven' noemen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, ik adem wel door hoorhet is meer dat er soms erg luchtig gedaan wordt over moeders die thuis zijn met hun kinderen. Dat is ook hard werken, zoals Cwen illustreerde. Vooral het feit dat je altijd 'moet' vind ik soms zwaar. En helemaal icm eigen bedrijf
.
Ik zeg het verder ook niet uit frustratie, maar het lijkt me omdat een aantal aanstaande moeders er naar vroegen wel zo 'eerlijk' voor de vergelijking wel/niet thuisblijven om te noemen dat wel thuisblijven niet betekent dat je de hele dag met haakwerkje op de bank of bij elkaar muntthee kan gaan zitten drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |