abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:40:28 #201
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_154564409
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:

Hier ben ik stiekem wel een beetje ongerust, gister bij de gyn werd een beetje bloed en eiwit in mijn urine gevonden, en die is nu naar het lab om op kweek gezet te worden. Alleen is de gyn nu 2 weken op vakantie, en krijg ik dus pas over twee weken de uitslag...
Jakkes... dat worden een lange twee weken. Is er geen mogelijkheid om de uitslag eerder te horen? Is er geen vervangende gyn?
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:44:33 #202
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_154564523
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:57 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dank je wel Mignonne. Fijn om te horen dat er vaak meer mogelijk is. Ik heb net even met Re overlegd en we vragen maandag of we een gesprek kunnen hebben bij de gyn over de bevalling. Zodat we idd de mogelijkheden kunnen bespreken en ook dat ik die verpleegster er liever niet bij wil :@
Mocht ik na dat gesprek nog steeds geen fijn gevoel hebben bij het ziekenhuis gaan we idd kijken of we een gesprek kunnen aanvragen bij het SLAZ. Dat zit hier ook vlakbij. Ik heb even op de website gekeken en dat sprak me wel aan. En ik heb daar ook wel goede verhalen over gehoord.
Het is al heftig genoeg. Als jij niet prettig voelt bij hoe je benaderd wordt door die verpleegster/zkh, dan zou ik zeker kijken wat je mogelijkheden zijn. Er is inderdaad meer mogelijk dan je zou denken. Hoe meer ontspannen je de bevalling in gaat (onder de omstandigheden helemaal) hoe beter, hoor.
pi_154564545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef Natalie het volgende:
Gaan jullie eigenlijk (weer) werken na afloop van je zwangerschapsverlof?
Ja, ik mis het onder de mensen zijn nu al :X Moet er niet aan denken om straks full time thuis te zitten met een baby en alleen nog maar daarmee bezig zijn. Ik ben uiteindelijk ook 6 weken van te voren al met verlof gegaan omdat het fysiek gewoon erg pittig werd, en ik weet dat ik straks na een week of 10 waarschijnlijk graag weer aan de slag ga, al is het alleen maar voor de sociale contacten en om even 'baby-vrij' te zijn. Maar goed, ik werk sowieso maar twee dagen in de week, dus dat is makkelijker praten dan wanneer je full-time aan de slag moet. Twee dagen werken zie ik meer als een uitje :@
pi_154564620
Ff, zo zie ik dat ook wel een beetje. Ik werk ook maar 1,5 dag. Dan ben ik even de deur uit en kindloos.

Al vind ik het ook weer heel fijn om lekker met zoon thuis te zijn, vooral met mooi weer. Kan he tenminste de deur uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door gestreeptestoel op 23-07-2015 14:13:38 ]
  donderdag 23 juli 2015 @ 12:53:43 #205
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_154564790
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. werken na je zwangerschapsverlof :)

Ik zit zelf nog te twijfelen en overweeg om er een jaartje tussenuit te gaan. Het sociale contact ga ik misschien wel missen, en ook het hebben van een werkritme. Want veel ritme op andere vlakken zal er wel niet meer zijn met zo'n kleintje ;) Mijn man laat de keuze aan mij verder.

Keuzes, keuzes.
pi_154564813
Hier word ik ook echt gek van het thuiszitten nu. Vooral omdat ik niets om handen heb. Weinig bekenden in de buurt waarbij ik eens op de thee kan etc.
Straks met baby zal dat wel iets anders zijn. Maar nog ben ik benieuwd hoe het gaat zijn in het begin zonder werk. Mijn vriend heeft graag dat ik een tijdje fulltime thuis ben met de baby. Ik zou wel willen werken, bijv. 2 dagen met de voorwaarde dat het vaste dagen zijn zodat ik vaste opvang kan regelen. In mijn werkveld is dat lastig nu, veel oproep/invalwerk. En die combi zie ik niet zitten met een baby.
Het werk van mijn vriend maakt het nog eens lastiger omdat hij nachten weg is en ik dus 4 dagen er alleen voor sta, qua halen, brengen, verzorgen, etc. En dat is ook de reden waarom hij graag heeft dat ik in het begin fulltime thuis zou zijn.

We gaan zien hoe dat gaat lopen :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154564954
Ik vind thuis zijn heerlijk en ben blij dat het bij ons kan.
Ik ben dan ook niet heel de dag de hort op thee drinken en zulks ^^, gewoon dagelijkse bezigheden houden mij al genoeg bezig ^^,
Schudden voor gebruik
pi_154565246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:59 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik vind thuis zijn heerlijk en ben blij dat het bij ons kan.
Ik ben dan ook niet heel de dag de hort op thee drinken en zulks ^^, gewoon dagelijkse bezigheden houden mij al genoeg bezig ^^,
Ik krijg op mijn donder van L. als ik teveel heb gedaan als hij thuiskomt :P Nu dan hé, hij verwacht wel dat ik het allemaal inhaal na de kraamtijd haha ;)

Hoe gaat het nu stippel? Weer schrikken dan hé gisteren. Nu lekker rustig aan doen, en hopelijk werkt je bloeddruk dan een beetje mee.. In ieder geval erg positief dat je bloed netjes was en je urine mooi schoon!

Hier was het ook wat onrustig op de triage van de week.. Ze zeiden dat dat kwam doordat het vakantieperiode is. Gisteren ook pas erg laat telefoon van het observatorium over de meds omdat het zo druk was..
pi_154565266
Foutje
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:31:38 #210
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154565880
Ik ga absoluut weer werken, even bijkomen in een baby-vrije omgeving.

Bij J. liep ik tegen het eind van mijn verlof tegen de muren op. Ik ben niet iemand die de hele dag bij anderen op de thee gaat, en ik praat ook graag over andere dingen dan boertjes, flesjes en luiers ;) . Vriendinnen werken trouwnes ook allemaal, dus vaak is er ook gewoon niemand om mee af te spreken, of als ze wel vrij hebben heb ik geen zin in hun drukke kinderen er ook nog eens bij -O-

Laat mij maar lekker 3 dagen werken, en dan thuiskomen bij blije peuter en straks ook baby, die het vast prima naar hun zin hebben bij oma en papa ^O^
pi_154566065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:53 schreef Natalie het volgende:
Bedankt voor jullie reacties m.b.t. werken na je zwangerschapsverlof :)

Ik zit zelf nog te twijfelen en overweeg om er een jaartje tussenuit te gaan. Het sociale contact ga ik misschien wel missen, en ook het hebben van een werkritme. Want veel ritme op andere vlakken zal er wel niet meer zijn met zo'n kleintje ;) Mijn man laat de keuze aan mij verder.

Keuzes, keuzes.
Het hangt ook voor een groot deel van je werk af denk ik. Heb je het daar erg naar je zin? Wanneer zou je de beslissing moeten maken? Ik merk nu in week 4 van m'n verlof al dat ik het mis, dat is 12 weken voor het einde van het verlof, dus wellicht geeft dat jou rond die termijn ook meer inzicht in of je het gaat missen en wat je daarna wil. Is part-time een optie? En wat als er een tweede komt tzt, heb je dan nog die mogelijkheid of heb je die dan al 'verbruikt'? En in hoeverre heeft het financieel invloed? Ik zou de voor- en nadelen opschrijven en er dan later nog een keer goed naar kijken.

Sowieso is thuis zitten wel iets wat je moet kunnen, heb je eerder lang thuis gezeten? Zonder hobby's of andere thuiszittende vrienden kan je wereld erg klein worden.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:42:07 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154566200
:D geen zin in een hele thuisblijven-werken discussie, maar thuis blijven voor je kind is wel wat anders dan de hele dag bij vriendinnen op de thee gaan :D
KuikenGuppy
pi_154566994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:42 schreef Burdie het volgende:
:D geen zin in een hele thuisblijven-werken discussie, maar thuis blijven voor je kind is wel wat anders dan de hele dag bij vriendinnen op de thee gaan :D
Ja, dit. Ik stoor me er eerlijk gezegd wel een klein beetje aan, alsof ik de hele dag op m'n krent zit.

Thuis zijn bij je baby betekent het hele huishouden, alle verzorging en 24/7 voor alles en iedereen klaarstaan. Als je daarnaast zoals Burd en ik nog voor jezelf werkt, is die me-time echt ver te zoeken. Echt.
Natuurlijk kan ik kiezen wanneer ik welke boodschappen ga doen, maar ik moet ze doen, ook als ik ziek, zwak en misselijk ben. En dan is er geen opvang...

Daarnaast ben ik (surprise, surprise!) mijn kind aan het opvoeden. Uitleggen, stimuleren, proberen - ik moet bij zo ongeveer elke handeling die ik doe en zin die ik zeg, nadenken wat het is en wat het effect ervan is. Iemand anders doet dat nl niet voor me. Voor het merendeel gaat dat natuurlijk volledig automatisch, maar het kost bākken energie.

Kortom: je bent als thuisblijf- of thuiswerkmoeder net zo nuttig bezig als een ander, alleen in een andere job.
Home is where the O+ is...
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:20:47 #214
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154567230
Burdie, Cwen, relax, adem in, adem uit. Volgens mij geeft hier niemand een waarde-oordeel over thuisblijven vs werken. Volgens mij geven een aantal mensen aan wat hun eigen, persoonlijke, voorkeur heeft, en waarom.

Ik zou doodongelukkig zijn als ik 24/7 'thuis' zou moeten zijn, voor een ander is dat misschien de ideale situatie. Prima toch?

En dat voorbeeld over bij vriendinnen thee drinken: neem het niet zo serieus op ;) . Ja, thuisblijven bij je kind is niet de hele dag theedrinken, maar het huishouden doen kost echt geen hele week, dus af en toe wat leuks doen (met je kind :D ) kan dan ook. Dat doe ik ten slotte ook op mijn vrije dagen... (en nee, ik heb geen hulp in de huishouding jammergenoeg }:| )

En, als je vanuit huis werkt, dan ben je toch eigenlijk na je verlof ook weer gewoon 'aan het werk' gegaan? Alleen dan op een andere locatie dan een kantoor/ winkel/ willekeurige andere uithuizige werkplek...
pi_154567250
Daar is toch ook niks mis mee Cwen en Burdie?!

Ik heb bij zoon thuisgezeten tot hij 5 mnd was. Ik vond t heerlijk, maar ook druk.

Ik ben nu ook (als t me lukt) ook de hele dagen bezig met vanalles. De tuin, was, boodschappen, koken, schoonmaken, andere kleine dingen.. Zoon vermaken/opvoeden etc. Kom tijd te kort soms!

En daarbij zijn wij met een groepje vriendinnen allemaal achter elkaar uitgerekend, dus kunnen we wel lekker veel bij elkaar op de thee ;)
pi_154567296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Burdie, Cwen, relax, adem in, adem uit. Volgens mij geeft hier niemand een waarde-oordeel over thuisblijven vs werken. Volgens mij geven een aantal mensen aan wat hun eigen, persoonlijke, voorkeur heeft, en waarom.

Ik zou doodongelukkig zijn als ik 24/7 'thuis' zou moeten zijn, voor een ander is dat misschien de ideale situatie. Prima toch?

En dat voorbeeld over bij vriendinnen thee drinken: neem het niet zo serieus op ;) . Ja, thuisblijven bij je kind is niet de hele dag theedrinken, maar het huishouden doen kost echt geen hele week, dus af en toe wat leuks doen (met je kind :D ) kan dan ook. Dat doe ik ten slotte ook op mijn vrije dagen... (en nee, ik heb geen hulp in de huishouding jammergenoeg }:| )

En, als je vanuit huis werkt, dan ben je toch eigenlijk na je verlof ook weer gewoon 'aan het werk' gegaan? Alleen dan op een andere locatie dan een kantoor/ winkel/ willekeurige andere uithuizige werkplek...
Eensch. Ik snap ook niet dat zzp'ers zich nu aangesproken voelen trouwens, je werkt toch gewoon, gekkies :*
pi_154567312
Oh en ik werk niet en ik mis het echt vreselijk, maar het is zo goed voor mijn kinderen, en dat is ook wat waard :)
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:25:53 #218
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154567392
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:13 schreef Franny_G het volgende:

[..]

De kans dat je wel in paniek raakt, of daar niet goed uitkomt, wordt alleen maar groter als jij je niet op je gemak voelt bij degene die je begeleid. Kies voor jezelf en beval op een plek en zoveel mogelijk bij iemand waar je je fijn bij voelt en bespreek echt goed wat er mogelijk is. Een goed gevoel hebben bij een bevalling en vertrouwen hebben in de mensen om je heen, is echt essentieel. Dan kunnen er nog steeds dingen anders gaan dan je had gehoopt of het kan tegenvallen of wat dan ook, maar dan heb je in ieder geval de randvoorwaarden zoveel mogelijk optimaal gemaakt. Sterkte ermee.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het is al heftig genoeg. Als jij niet prettig voelt bij hoe je benaderd wordt door die verpleegster/zkh, dan zou ik zeker kijken wat je mogelijkheden zijn. Er is inderdaad meer mogelijk dan je zou denken. Hoe meer ontspannen je de bevalling in gaat (onder de omstandigheden helemaal) hoe beter, hoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 11:27 schreef Burdie het volgende:
Ik had destijds een tang van een gyn in het ziekenhuis... tact van een oorwurm, walste totaal over mijn gevoelens heen, wilde het vooral op haar manier... ik heb toen mijn mond maar gehouden, want er waren zoveel gyn's... maar raad eens wiens hand ik bij de inleiding om 8 uur stond te schudden... -O-.

Toen het al heel snel weer niet ging zoals ik wilde, hebben we er wat van gezegd. Haar houding was bedoeld als "ik heb 20 jaar ervaring en help jou hier doorheen", maar kwam op mij over als "ik weet hoe het moet, jij niet, dus houd je mond". Toen we dat eenmaal hadden uitgesproken, draaide ze 180 graden bij. Ze overlegde met ons, probeerde te luisteren naar wat wij wilden... en toen ik een paniekaanval kreeg, hield ze mijn hand vast en sleepte ze me er doorheen.

Zo'n gesprek kan dus ook heel goed uitpakken :) (al zou ik het een evt volgende keer niet tijdens de bevalling doen, maar ervoor :P ).

Hopelijk pakt het voor jou ook goed uit MB :* In elk geval goed dat je op je strepen gaat staan :Y (en anders laat je Re het woord doen als je er zelf niet uitkomt, als jullie beiden weten wat je wel en niet wilt, en evt afspreken wat voor 'seintje' jij kunt geven als je wilt dat hij het gesprek overneemt, komt het vast goed)
Bedankt voor jullie input :Y Goede dingen zeggen jullie. We gaan er maandag mee aan de slag en we hebben dan het andere ziekenhuis nog achter de hand, voor als het niks wordt bij deze.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:29:20 #219
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154567496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:23 schreef L-E het volgende:
Oh en ik werk niet en ik mis het echt vreselijk, maar het is zo goed voor mijn kinderen, en dat is ook wat waard :)
L-E, zou je binnen afzienbare tijd (dit jaar ofzo, geen idee?) wel weer aan het werk willen, of is het voor jou (en de kindjes ;)) nu even fijner/beter om langer thuis te blijven? Ik kan me voorstellen dat jouw situatie wel wat anders is dan de standaard '16-weken-verlof-en-dan' vraag waar de meesten hier mee worstelen.

Als deze vraag te persoonlijk dan negeer m maar gewoon hoor ;)
pi_154567603
quote:

Nee, misschien niet. Maar dat waardeoordeel zit m.i. ook een beetje besloten in de opmerking 'ik zou doodongelukkig zijn als ik thuis moest blijven'. Alsof thuisblijven vreselijk is, of zielig.
Want soms heb je geen keuze, en is doodongelukkig zijn ook niet meer reeël. En dan kun je ook heel gelukkig worden met iets dat je niet verwachtte. Nou ja, ik krijg niet uitgelegd wat ik bedoel en ik bedoel het genuanceerder dan dit. Pfff... En ik werk nog wel met taal ;).

En natuurlijk ben ik freelancer, maar let's face it: ik werk als kind slaapt of 's avonds. Daar haalt toch vrijwel mijn hele omgeving z'n neus voor op.
Home is where the O+ is...
pi_154567647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:29 schreef mousemicky het volgende:

[..]

L-E, zou je binnen afzienbare tijd (dit jaar ofzo, geen idee?) wel weer aan het werk willen, of is het voor jou (en de kindjes ;)) nu even fijner/beter om langer thuis te blijven? Ik kan me voorstellen dat jouw situatie wel wat anders is dan de standaard '16-weken-verlof-en-dan' vraag waar de meesten hier mee worstelen.

Als deze vraag te persoonlijk dan negeer m maar gewoon hoor ;)
Nee hoor, ik praat dolgraag over mezelf, helemaal niet te persoonlijk! O+ Wel even in spoiler zodat mensen de keuze hebben het te skippen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154567688
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:34 schreef Cwen het volgende:

[..]

En natuurlijk ben ik freelancer, maar let's face it: ik werk als kind slaapt of 's avonds. Daar haalt toch vrijwel mijn hele omgeving z'n neus voor op.
Echt? Maar waarom? Je hebt dus nauwelijks tijd voor jezelf, want als je niet werkt ben je met je kind bezig en andersom. Als je naar kantoor gaat kun je tenminste ook nog op kosten van de baas rookpauzes houden, of je nu rookt of niet :+
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:37:56 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154567724
quote:

Oh, ik adem wel door hoor ;) het is meer dat er soms erg luchtig gedaan wordt over moeders die thuis zijn met hun kinderen. Dat is ook hard werken, zoals Cwen illustreerde. Vooral het feit dat je altijd 'moet' vind ik soms zwaar. En helemaal icm eigen bedrijf ;).
Ik zeg het verder ook niet uit frustratie, maar het lijkt me omdat een aantal aanstaande moeders er naar vroegen wel zo 'eerlijk' voor de vergelijking wel/niet thuisblijven om te noemen dat wel thuisblijven niet betekent dat je de hele dag met haakwerkje op de bank of bij elkaar muntthee kan gaan zitten drinken :P.
KuikenGuppy
pi_154567782
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, ik adem wel door hoor ;) het is meer dat er soms erg luchtig gedaan wordt over moeders die thuis zijn met hun kinderen. Dat is ook hard werken, zoals Cwen illustreerde. Vooral het feit dat je altijd 'moet' vind ik soms zwaar. En helemaal icm eigen bedrijf ;).
Ik zeg het verder ook niet uit frustratie, maar het lijkt me omdat een aantal aanstaande moeders er naar vroegen wel zo 'eerlijk' voor de vergelijking wel/niet thuisblijven om te noemen dat wel thuisblijven niet betekent dat je de hele dag met haakwerkje op de bank of bij elkaar muntthee kan gaan zitten drinken :P.
Ik ben ook thuiswerkende zzp'er, maar ik maak me niet de illusie dat ik kan werken en op het kind letten tegelijk. Dat moet ik dus goed gaan scheiden, en desnoods opvang regelen zodat ik ook echt kan werken. Dus thuiswerken is gewoon werken, wat mij betreft! Dat kun je dus ook geen 'thuisblijven' noemen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154567824
Ik heb straks een jaar ouderschapsverlof. Ik kijk er heel erg naar uit, maar vind het ook heel erg spannend. Ik kijk er naar uit omdat ik absoluut een pauze nodig heb van m'n werk, wat afstand nodig heb, maar ik vind het wel heel erg spannend omdat m'n wereld wellicht erg klein gaat worden. Dus op zoek naar genoeg dingen om te doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')