abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:05:02 #126
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154554399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:58 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ah, chill en bedankt! Morgen even bussen.

Hoe willen/zijn jullie eigenlijk bevallen?

Ik ben wat aan het kijken en heb liever een rustige bevalling in bad, dan zo'n poliklinische bedbevalling, als ik kan kiezen op dat moment uiteraard.
Hier poliklinisch en ik had graag ook wat bewegingsruimte gehad, ware het niet dat ik vanaf 3 centimeter alleen maar weeënstorm heb doorstaan :'( en alleen maar aan de ctg lag, omdat door die heftige weeën de saturatie van mijn dochter zo dipte ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_154554727
quote:

[..]

Ik ben wat aan het kijken en heb liever een rustige bevalling in bad, dan zo'n poliklinische bedbevalling, als ik kan kiezen op dat moment uiteraard. Zo min mogelijk heisa, zoveel mogelijk ontspannen.
Bij de eerste ben ik poliklinisch bevallen. Was prima, rustig met mn eigen vk. Ben toen redelijk rap bevallen en heb voornamelijk in mn eentje onder de douche gezeten en dat was heerlijk.

Bij nr 2 ging ik voor een herhaling van de eerste maar het werd heel hectisch. Last minute verplaatsen, veel gedoe op de verloskamer ongevraagd een student er bij en toen er complicaties optraden stond direct de hele kamer vol.

Nu bij nr 3 ga ik voor thuis. Ik wil niet meer die hectiek van verplaatsen, ik wil vooral rust en de ruimte om mijn gang te gaan, aan mijn lijf geen polonaise, geen verpleegkundige of verloskundige die constant de kamer jn en uit loopt enzo. En idd niet op bed. Ik neig naar gehurkt of op handen en knieën, dat zie ik tzt wel.
:)
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:17:02 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_154554763
quote:

[..]

Ik ben wat aan het kijken en heb liever een rustige bevalling in bad, dan zo'n poliklinische bedbevalling, als ik kan kiezen op dat moment uiteraard. Zo min mogelijk heisa, zoveel mogelijk ontspannen.
in een ziekenhuisbed is het niet per definitie druk en heisa natuurlijk ;) ik heb het, ondanks dat ik écht écht thuis wilde bevallen wel als rustig ervaren. Maar zo'n bad lijkt me ook wel fijn. Kan helaas lang niet altijd -O-
disclaimer
pi_154554784
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij de eerste ben ik poliklinisch bevallen. Was prima, rustig met mn eigen vk. Ben toen redelijk rap bevallen en heb voornamelijk in mn eentje onder de douche gezeten en dat was heerlijk.

Bij nr 2 ging ik voor een herhaling van de eerste maar het werd heel hectisch. Last minute verplaatsen, veel gedoe op de verloskamer ongevraagd een student er bij en toen er complicaties optraden stond direct de hele kamer vol.

Nu bij nr 3 ga ik voor thuis. Ik wil niet meer die hectiek van verplaatsen, ik wil vooral rust en de ruimte om mijn gang te gaan, aan mijn lijf geen polonaise, geen verpleegkundige of verloskundige die constant de kamer jn en uit loopt enzo. En idd niet op bed. Ik neig naar gehurkt of op handen en knieën, dat zie ik tzt wel.
Gehurkt wil ik volgende x ook proberen!

en zolang ze mijn rug en beenweeen serieus nemen en vh infuus afblijven, moet dat lukken
S. 2014
J. 2016
pi_154554805
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

in een ziekenhuisbed is het niet per definitie druk en heisa natuurlijk ;) ik heb het, ondanks dat ik écht écht thuis wilde bevallen wel als rustig ervaren. Maar zo'n bad lijkt me ook wel fijn. Kan helaas lang niet altijd -O-
Ohja en dat dus idd. Bij mij eerste had ik echt heel veel rust. Ik zat in een donkere douche in het ziekenhuis heerlijk op mn gemak. Enige storende was de verpleegkundige die het licht steeds aan deed. *gut kind wat zit je in het donker* :') :D
pi_154554869
Gehurkt is ook een veel logischere positie wanneer je iets uit je lichaam duwt. Snap dat liggen niet zo. Het is dat ze er dan makkelijker bij kunnen maar het persen lijkt me stukken zwaarder. Niet dat ik er ervaring mee heb verder. :')

Ik wil gewoon lekker in bad en daarin idd gehurkt of whatever ik op dat moment een fijne houding vind. Niet een bedshow waarbij iedereen binnen kan komen wandelen om gezellig mee te kijken (al zou ik daar vast wel wat van zeggen op dat moment).

Ga sowieso aangeven dat ik alleen vriend, zus en buurvrouw (die fungeert als moeder) erbij wil en verder geen studenten en andere mensen die niet noodzakelijk zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 22:22:42 ]
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:22:13 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154554916
Mijn tweede poliklinische bevalling was ook het toonbeeld van rust, kalmte, heel bijzondere sfeer eigenlijk. Gedimd licht, deur dicht, alleen mijn vriend en de verloskundige en ik.

Eerste was anders. Vliezen te vroeg gebroken door vk, intense en langdurige weeënstorm, paniek om hartslag baby en dus 6 verschillende mensen aan het bed ofzo.
pi_154554945
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:20 schreef Myrr het volgende:
Niet een bedshow waarbij iedereen binnen kan komen wandelen om gezellig mee te kijken (al zou ik daar vast wel wat van zeggen op dat moment).

Van mij had volgens mij het hele ziekenhuis mee mogen kijken op het moment supreme...
Ik had wel wat anders aan mijn hoofd. :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:23:41 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154554949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:23 schreef Skoap het volgende:

[..]

Van mij had volgens mij het hele ziekenhuis mee mogen kijken op het moment supreme...
Ik had wel wat anders aan mijn hoofd.
+1

Ik ging overigens voor een poliklinische bevalling, met voorkeur voor de baarkruk.
Puntje bij paaltje had ik rugweeën en zat ik op een bed met een infuus en ctg-banden om. Echt, vooral die banden waren loei-irritant.
Tijdens het persen vond ik gek genoeg het liggen heel prima. Vriend en vk hielden mijn benen vast, en ik mijn knieën, en ik kon al mn kracht gebruiken voor t persen ipv overeind blijven ofzo.
pi_154554968
Ja tuurlijk, op dat moment boeit het je niet, maar ik zou me er achteraf echt ontiegelijk aan ergeren gok ik zo. :')
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:25:38 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_154554997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:24 schreef Myrr het volgende:
Ja tuurlijk, op dat moment boeit het je niet, maar ik zou me er achteraf echt ontiegelijk aan ergeren gok ik zo. :')
nee joh. Dan sla je niks meer op, want baby O+
disclaimer
pi_154555001
Ik weet het niet, ik denk dat het heel verstandig is inderdaad te weten wat je graag zou willen...
Maar hou er ook rekening mee alsjeblieft, dat het allemaal zo anders kan gaan dan gehoopt.
Ik ben blij dat ik er redelijk nuchter in stond, want niks ging zoals ik wilde, maar toch kijk ik er met een goed gevoel op terug.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154555024
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:25 schreef Skoap het volgende:
Ik weet het niet, ik denk dat het heel verstandig is inderdaad te weten wat je graag zou willen...
Maar hou er ook rekening mee alsjeblieft, dat het allemaal zo anders kan gaan dan gehoopt.
Ik ben blij dat ik er redelijk nuchter in stond, want niks ging zoals ik wilde, maar toch kijk ik er met een goed gevoel op terug.
Dat sowieso, het gaat meestal niet zoals je wil met een bevalling, maar het is wel een fijn gevoel (controlefreak much) als je van tevoren voor jezelf alles helder hebt (en volledig k*t als het dan niet gaat zoals gepland :D).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 22:27:22 ]
  woensdag 22 juli 2015 @ 22:28:10 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154555047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:24 schreef Myrr het volgende:
Voor mezelf gesproken vind ik het achteraf wel jammer dat het zo is gelopen, maar tegelijkertijd heb ik zonder al teveel kleerscheuren een kerngezond meisje op de wereld gezet, en daar valt alles bij in het niet O+

Echt, informeer je goed, weet wat je opties zijn en bespreek die; maar wees ook flexibel.
pi_154555052
Ik ben ook best wel controle freakerig, maar als het op de bevalling aankomt (zeg ik nu he) heb ik zoiets van: ik zie het wel, er valt toch vrij weinig te plannen.

Alleen dat ik thuis wil bevallen, als het even kan...
pi_154555054
Dat is vaak het geval, op het moment supreme kan het veel vrouwen niet schelen. Maar niet voor iedereen gaat dit op. En daarbij gaat er wel een periode aan vooraf nog. Vaak biedt een student meer constantere begeleiding en ondersteuning omdat die nog 'moeten' zeg maar. Zeker in een ziekenhuissetting. Dus het is echt niet per se negatief. Maar toch kan het geen kwaad er van tevoren over na te denken wat je wel en niet wilt zodat je niet achteraf een vervelend gevoel hebt.
pi_154555077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:20 schreef Myrr het volgende:
Gehurkt is ook een veel logischere positie wanneer je iets uit je lichaam duwt. Snap dat liggen niet zo. Het is dat ze er dan makkelijker bij kunnen maar het persen lijkt me stukken zwaarder. Niet dat ik er ervaring mee heb verder. :')

Ik wil gewoon lekker in bad en daarin idd gehurkt of whatever ik op dat moment een fijne houding vind. Niet een bedshow waarbij iedereen binnen kan komen wandelen om gezellig mee te kijken (al zou ik daar vast wel wat van zeggen op dat moment).

Ga sowieso aangeven dat ik alleen vriend, zus en buurvrouw (die fungeert als moeder) erbij wil en verder geen studenten en andere mensen die niet noodzakelijk zijn.
Dat vind ik al veel mensen haha! Alleen mn vriend erbij, de rest mag komen als het er is :D. En naja vk of gyn of wat t tegen die tijd ook is..
pi_154555108
En voor mezelf sprekend dus, aan mij is niks gevraagd er stond ineens een studente naast me met haar handschoenen aan en alles. Dat vond ik echt ECHT niet leuk. Toen ze daarna ook nog op mijn buik aan moest wijzen waar de lever zat (en dit niet wist :X) was ik er echt heel klaar mee.
pi_154555109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:28 schreef mignonne het volgende:
Dat is vaak het geval, op het moment supreme kan het veel vrouwen niet schelen. Maar niet voor iedereen gaat dit op. En daarbij gaat er wel een periode aan vooraf nog. Vaak biedt een student meer constantere begeleiding en ondersteuning omdat die nog 'moeten' zeg maar. Zeker in een ziekenhuissetting. Dus het is echt niet per se negatief. Maar toch kan het geen kwaad er van tevoren over na te denken wat je wel en niet wilt zodat je niet achteraf een vervelend gevoel hebt.
Nou ja en daar ben ik dus bang voor. Gelukkig nog een half jaar de tijd om alles uit te zoeken.
Het hoeft ook niet perse thuis van mij, maar stel dat ik in het Diak zou willen bevallen maar dan wel een geboortebad wil meenemen, mag zoiets dan of heb ik dan pech?
pi_154555131
Studenten O+
M'n co bij de bevalling die plots bij mij alleen werd achtergelaten O+
Haar zenuwachtige aanmoediging O+

Ik vond d'r zo tof (achteraf, tijdens bevalling had ik wel wat anders aan m'n hoofd dan mensen tof te vinden)
pi_154555151
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:29 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Dat vind ik al veel mensen haha! Alleen mn vriend erbij, de rest mag komen als het er is :D. En naja vk of gyn of wat t tegen die tijd ook is..
Nee m'n vriend kan soms gaan tippelen op zijn tenen als 'ie in paniek is, en dan gaan we lopen snauwen tegen elkaar. Mijn zus wil er graag bij zijn en dat vind ik prima, maar die twee zijn zo bezorgd, en daarom heb ik m'n buurvrouw erbij nodig om het hele geheel luchtig en droog te houden. :')

Mocht het lang gaan duren, dan wil ik wel een beetje lachen tussendoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 22:32:45 ]
pi_154555164
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:30 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nou ja en daar ben ik dus bang voor. Gelukkig nog een half jaar de tijd om alles uit te zoeken.
Het hoeft ook niet perse thuis van mij, maar stel dat ik in het Diak zou willen bevallen maar dan wel een geboortebad wil meenemen, mag zoiets dan of heb ik dan pech?
Gewoon ff bellen? In sommige ziekenhuizen mag dat. Er zijn ziekenhuizen zoals het Ikazia en MCH die geboortebaden hebben staan voor poliklinisch gebruik, maar er zijn ook ziekenhuizen waar je geen bevalbad neer mag zetten.
pi_154555738
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Gewoon ff bellen? In sommige ziekenhuizen mag dat. Er zijn ziekenhuizen zoals het Ikazia en MCH die geboortebaden hebben staan voor poliklinisch gebruik, maar er zijn ook ziekenhuizen waar je geen bevalbad neer mag zetten.
Ah ja. Heb ze een mail gestuurd, bellen vergeet ik altijd vier a vijf opeenvolgende dagen of het schiet me pas in de avond te binnen. Bedankt!
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:01:21 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154555876
Studenten O+ de hindoestaanse coassistent die de hele tijd bij me is gebleven en ervoor gezorgd heeft dat ik niet in paniek raakte, die mijn hand vast bleef houden toen mijn man (even) van me weg moest en die ik als enige kon herkennen in een zee van blauwe pakken en mondkapjes waardoor ik zelfs mijn eigen man amper meer herkende.

Ik geloof niet dat ik haar ooit zal vergeten. Geen idee hoe ze heeft maar O+
pi_154555947
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2015 23:01 schreef Kyara het volgende:
Studenten O+ de hindoestaanse coassistent die de hele tijd bij me is gebleven en ervoor gezorgd heeft dat ik niet in paniek raakte, die mijn hand vast bleef houden toen mijn man (even) van me weg moest en die ik als enige kon herkennen in een zee van blauwe pakken en mondkapjes waardoor ik zelfs mijn eigen man amper meer herkende.

Ik geloof niet dat ik haar ooit zal vergeten. Geen idee hoe ze heeft maar O+
Dit is dan weer heel lief. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')