abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154569241
Welkom Fieder!
pi_154569360
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik kan me ook goed voorstellen dat moeder zijn een fulltime baan is hoor!

Maarja.. Ik hou ook heel veel van mijn werk. Ik wil dat ook niet missen.

Eis van mij was echter wel dat kind niet een hele week bij 't KDV moet blijven. Niet dat dat slecht is, maar het past niet bij hoe ik opvoeden zie. Maar goed, mijn ouders gaan 1 dag oppassen; dat boden ze meteen aan. 1 dag KDV en vriend pakt een "papa-dag" stom woord, alsof je de rest van de week geen papa bent :') . In de weken dat ik 32 uur werk gaan waarschijnlijk mijn schoonmoeder en schoonzus oppassen, beiden een halve dag, vanuit ons huis. Als dat toch niet lukt een extra dag KDV.
Oeh, je krijgt hulp van alle kanten. O+
misschien rare vraag, maar wordt dat niet wat 'druk' voor je beeb met al die verschillende mensen?
Professioneel gifmenger.
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:43:41 #273
409579 LuDann
All the way
pi_154569585
Ik heb geen idee of ik nu al gejompeld had voor de baby van IMA; dus bij deze. *O*

Mariposas, wat een heerlijk spekkig ventje zeg. O+

Fieder: gefeliciteerd met het tweede streepje. *O*

quote:
11s.gif Op woensdag 22 juli 2015 20:19 schreef MissBliss het volgende:

Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, zoals je wel weet en probeer zoveel mogelijk het medische sfeertje te verdrijven. Misschien kun je wat met wat dingetjes die ik in mijn geboorteplan heb staan. Ik ben van plan een draagbare speaker mee te nemen zodat ik wat muziek op kan zetten en elektrische kaarsjes (omdat echte niet mogen) voor de sfeer. Als ik aan de CTG moet vraag ik of het geluid daarvan uit kan, het leidt me erg af heb ik gemerkt. Verder heb ik aangegeven dat B_N zoveel mogelijk het aanspreekpunt is, hij weet wat ik wil en dan kan ik proberen in mijn eigen wereldje te blijven.
pi_154569706
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:36 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Oeh, je krijgt hulp van alle kanten. O+
misschien rare vraag, maar wordt dat niet wat 'druk' voor je beeb met al die verschillende mensen?
Dat is vooral mijn twijfel ;). Het punt is een beetje dat mijn ouders op gaan passen, dus hoe kan je dan een schoonmoeder weigeren? Schoonmoeder wil heel graag oppassen maar werkt halve dagen en kan moeilijk schuiven daarin. Toen riep schoonzus heel enthousiast dat zij haar dan gewoon komt aflossen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat nu handig is..
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:51:58 #275
409579 LuDann
All the way
pi_154569788
Ik ga straks weer verder met studeren en beeb moet dan 3 dagen in de week naar het kdv. Geen familie om hier wat op te vangen helaas. Ik hoop dat 3 dagen genoeg zal zijn, aangezien manlief redelijk vaak in het buitenland is en er dus veel op mijn schouders terecht komt.

@sillie: wat Buurpoes zegt ja, dat lijkt mij wat veel afwisseling voor zo'n kleine. Dat zou je toch gewoon kunnen zeggen tegen je schoonmoeder en schoonzus?
pi_154569825
maar op een kdv heeft een kleintje toch ook afwisseling? andere leiders, andere kindjes?
  donderdag 23 juli 2015 @ 15:57:27 #277
409579 LuDann
All the way
pi_154569922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:
maar op een kdv heeft een kleintje toch ook afwisseling? andere leiders, andere kindjes?
Op het kdv wat ik heb uitgezocht zijn er vaste leidsters (hooguit dat sommige parttime werken) en vaste groepen (de kindjes schuiven met 2 jaar wel door maar dat gebeurt nou ook weer niet constant). Volgens mij is dat vrijwel overal zo.
pi_154570092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:51 schreef Cwen het volgende:

Myrr, tja, lastig is dat. Geen hobby's? Ik had ook tijdens mijn verlof altijd genoeg te doen, eigenlijk. Lekker wandelen of fietsen, winkelen of lezen. Bakken? Kleuren?
Jawel, ik ga vast wat leuke posters en dingetjes ontwerpen voor op de kamer en misschien wat lay-outs voor geboortekaartjes maken (er komt hier weer een babyboom aan dus ik kan er vast al mensen blij mee maken).
pi_154570472
Wat leuk Fieder! Gefeliciteerd! *O*
E.
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:17:04 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154570575
Fieder!

Gefeliciteerd!! *O*
pi_154570758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Jawel, ik ga vast wat leuke posters en dingetjes ontwerpen voor op de kamer en misschien wat lay-outs voor geboortekaartjes maken (er komt hier weer een babyboom aan dus ik kan er vast al mensen blij mee maken).
:Y als je er een beetje goed in bent! Heb wel een idee maar weet niet hoe dit uit te werken.

Ik werk formeel 36 uur, en neem t eerste jaar ouderschapsverlof op. Dan werk ik 3*9. Idee is om in 2017 terug te gaan naar 32 uur en dan 3,5 dag te werken. Maar mijn planning liep in de war want mijn moeder wilde oppassen voor een kleine bijdrage. Nu vraagt ze ineens zoveel dat fulltime gastouderopvang goedkoper is :( dus kan ik daar weer naar op zoek, en 4 uur per week minder blijkt toch een smak geld te zijn. Niet dat we t niet kunnen missen, maar ik spaar t liever op. Maar vier dagen opvang vind ik ook weer als erg veel klinken.. Zucht

Welkom Fieder! Hoe oud is je oudste? Leuk, nieuwe aanwas *O*
pi_154570778
Welkom Fieder!

En een Meld hier ;)
Net tweede prik gehad met longrijping. Besloten dat ik voor de 36 weken ga. En geen dag eerder!
pi_154570785
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef Fieder het volgende:

[..]

Ok jij hebt een goed geheugen!
Nee ik dacht vroegah altijd dat ik 4 jaar ertussen wilde. Maar het gaat zo goed nu met L en hij is zo leuk dat ik er graag nog zo een wil O+ Het gevoel overviel mij ook een beetje :P
O+ Dat is de beste reden! Gefeliciteerd! *O*
pi_154570822
Cassandra hoezo gaat je moeder opeens heel veel geld vragen?
pi_154570889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:22 schreef Daui het volgende:
Welkom Fieder!

En een Meld hier ;)
Net tweede prik gehad met longrijping. Besloten dat ik voor de 36 weken ga. En geen dag eerder!
ik zou er een kurk instoppen! :+

Dat klinkt alsof je wat meer rust gevonden hebt....
pi_154570961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:22 schreef Daui het volgende:
Welkom Fieder!

En een Meld hier ;)
Dat klinkt goed! Is 36 weken gewoon haalbaar?
Moet je dan al die tijd in het ziekenhuis blijven, of mag je weer lekker naar huis?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154571052
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zou er een kurk instoppen! :+

Dat klinkt alsof je wat meer rust gevonden hebt....
Ik had even tijd nodig om het een plek te geven. Het ene moment ben je aan het werk en het volgende moment lig je in het ziekenhuis.
Het belangrijkste is om positief te blijven. Mijn man gaat als ik bezoekers zie zitten hun instructies geven. Geen negatief gedoe of tranen.
pi_154571147
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:23 schreef Daui het volgende:
Cassandra hoezo gaat je moeder opeens heel veel geld vragen?
heel veel is overdreven, maar ze vraagt nu ineens 5,- per uur, gelijk aan een gastouder. We hadden een x bedrag afgesproken maar dat hebben we niet op papier gezet. Alleen voor een gastouder krijg ik kinderopvangtoeslag, dus onder aan de streep is dat goedkoper. En toen ik dat zei was t antwoord dat ik mini dan maar naar de gastouder moest brengen. Prima hoor 8)7
pi_154571165
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:27 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Is 36 weken gewoon haalbaar?
Moet je dan al die tijd in het ziekenhuis blijven, of mag je weer lekker naar huis?
Alles kan zeiden ze. Ik blijf misschien het liefst in het ziekenhuis. Dat klinkt gek maar hier is het toilet en de douche een paar meter lopen en je krijgt eten en drinken op bed. En een goed bed.
pi_154571238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:32 schreef Daui het volgende:

Alles kan zeiden ze. Ik blijf misschien het liefst in het ziekenhuis. Dat klinkt gek maar hier is het toilet en de douche een paar meter lopen en je krijgt eten en drinken op bed. En een goed bed.
Wel logisch hoor :) Als je maar wat te doen hebt....
:*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154571425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:33 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wel logisch hoor :) Als je maar wat te doen hebt....
:*
Ik heb een supersonische tv met internet en telefoon, mijn tablet, Nintendo DS en ereader. Maar de meeste tijd lig ik te slapen :z
thuis kan ik toch weinig anders.
Ik mis mijn katten wel
pi_154571564
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is vooral mijn twijfel ;). Het punt is een beetje dat mijn ouders op gaan passen, dus hoe kan je dan een schoonmoeder weigeren? Schoonmoeder wil heel graag oppassen maar werkt halve dagen en kan moeilijk schuiven daarin. Toen riep schoonzus heel enthousiast dat zij haar dan gewoon komt aflossen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat nu handig is..
Wij hebben voor A dit schema:
Maandag ik thuis, dinsdag oma, woensdag beppe, donderdag ik, vrijdag papa. En dat is altijd goed gegaan.

Zolang zij zelf thuis is is het voor zo'n kleintje toch niet 'druk', er komt alleen iemand anders de fles geven en de luiers doen ;) . Heerlijk ook dat ze nu een goede band heeft met oma en beppe! En volgens mij is ze door al die mensen ook minder eenkennig.

Vanaf september gaat ze op donderdag naar het KDV, zal ook wel loslopen.
pi_154571716
Verder ben ik op vakantie dus niet bijgelezen.

Wel een dikke :* voor MissBliss en Daui, wat een onverwachte wendingen voor jullie! Ik wens jullie veel kracht en vertrouwen toe voor de komende tijd.

En Fieder gefeliciteerd *O* !
pi_154571883
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

heel veel is overdreven, maar ze vraagt nu ineens 5,- per uur, gelijk aan een gastouder. We hadden een x bedrag afgesproken maar dat hebben we niet op papier gezet. Alleen voor een gastouder krijg ik kinderopvangtoeslag, dus onder aan de streep is dat goedkoper. En toen ik dat zei was t antwoord dat ik mini dan maar naar de gastouder moest brengen. Prima hoor 8)7
Oh wat raar :@. Hoe komt ze daar nu bij dan? Om het op te hogen bedoel ik.

Fieder! Gefeliciteerd *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154571976
quote:

[..]

Wij betalen onze oppasoma's niks :@ dat wilden ze niet want ze werken allebei niet meer. We doen wel regelmatig leuke dingen voor ze, samen uit eten of een leuke ingelijste foto van A cadeau, dat soort dingen. Om de reiskosten een beetje te vergoeden, zeg maar.

Stopt je moeder met werken of gaat ze minder verdienen nu ze bij jou komt oppassen? Het klinkt wel een beetje vreemd -O- .
pi_154572069
Cassandra, lekker dan, denk je het geregeld te hebben kan je alsnog opzoek :{.

Daui mooi voornemen, ik ga duimen dat je die 36 weken gaat halen!

Qua opvang regelen we het nu met de oma's die oppassen op de dagen dat we beide werken. Doordat ik 26 uur en onregelmatig werk en (8> 36 uur, komt dat neer op zo'n 6 dagen per maand. Volgend jaar gaat de oudste wel 1 dag per week naar het kinderdagverblijf is het plan, voor zijn sociale contacten en om de oma's wat te ontzien.
pi_154572458
Heeey Fieder wat tof! :D Gefeliciteerd!! *O*
pi_154572753
quote:

[..]

Dat klinkt alsof je moeder het voor het geld moet doen ipv omdat ze het zelf ook leuk vindt. Als je moet betalen moet er imo ook wat tegenover staan, maar papieren heeft ze niet neem ik aan? Mijn zus betaalde haar schoonmoeder via een gastouderbureau zodat ze wel kinderopvangtoeslag kreeg, maar daarvoor moest haar schoonmoeder wel wat cursussen doen (kinder EHBO enzo dacht ik). Maar die regels hebben ze volgens mij nu ook aangescherpt.

Mijn schoonmoeder doet het omdat ze zelf heel graag wil. We moeten het nog wel even over kosten hebben, want ik wil niet dat ze er zelf op in moet leveren qua kopen van luiers etc want zo ruim zit ze niet in haar geld. En ook algemene afspraken moeten nog gemaakt worden (ophaaltijden, regels etc).
pi_154573257
Die werkt al lang niet meer, soms als ze t leuk vindt, maar niet omdat ze t nodig heeft. De bijdrage van mij ook niet. Luiers, flesjes etc regelen we zelf. Mijn schoonmoeder wil graag oppassen maar woont te ver.
GO waar we nu heen gaan kennismaken woont twee huizen verder. Ook makkelijk :s)
pi_154573280
Fieder gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')