Oeh, je krijgt hulp van alle kanten.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik kan me ook goed voorstellen dat moeder zijn een fulltime baan is hoor!
Maarja.. Ik hou ook heel veel van mijn werk. Ik wil dat ook niet missen.
Eis van mij was echter wel dat kind niet een hele week bij 't KDV moet blijven. Niet dat dat slecht is, maar het past niet bij hoe ik opvoeden zie. Maar goed, mijn ouders gaan 1 dag oppassen; dat boden ze meteen aan. 1 dag KDV en vriend pakt een "papa-dag" stom woord, alsof je de rest van de week geen papa bent. In de weken dat ik 32 uur werk gaan waarschijnlijk mijn schoonmoeder en schoonzus oppassen, beiden een halve dag, vanuit ons huis. Als dat toch niet lukt een extra dag KDV.
Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, zoals je wel weet en probeer zoveel mogelijk het medische sfeertje te verdrijven. Misschien kun je wat met wat dingetjes die ik in mijn geboorteplan heb staan. Ik ben van plan een draagbare speaker mee te nemen zodat ik wat muziek op kan zetten en elektrische kaarsjes (omdat echte niet mogen) voor de sfeer. Als ik aan de CTG moet vraag ik of het geluid daarvan uit kan, het leidt me erg af heb ik gemerkt. Verder heb ik aangegeven dat B_N zoveel mogelijk het aanspreekpunt is, hij weet wat ik wil en dan kan ik proberen in mijn eigen wereldje te blijven.quote:
Dat is vooral mijn twijfelquote:Op donderdag 23 juli 2015 15:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Oeh, je krijgt hulp van alle kanten.
misschien rare vraag, maar wordt dat niet wat 'druk' voor je beeb met al die verschillende mensen?
Op het kdv wat ik heb uitgezocht zijn er vaste leidsters (hooguit dat sommige parttime werken) en vaste groepen (de kindjes schuiven met 2 jaar wel door maar dat gebeurt nou ook weer niet constant). Volgens mij is dat vrijwel overal zo.quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:53 schreef Jagärtrut het volgende:
maar op een kdv heeft een kleintje toch ook afwisseling? andere leiders, andere kindjes?
Jawel, ik ga vast wat leuke posters en dingetjes ontwerpen voor op de kamer en misschien wat lay-outs voor geboortekaartjes maken (er komt hier weer een babyboom aan dus ik kan er vast al mensen blij mee maken).quote:Op donderdag 23 juli 2015 14:51 schreef Cwen het volgende:
Myrr, tja, lastig is dat. Geen hobby's? Ik had ook tijdens mijn verlof altijd genoeg te doen, eigenlijk. Lekker wandelen of fietsen, winkelen of lezen. Bakken? Kleuren?
quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Jawel, ik ga vast wat leuke posters en dingetjes ontwerpen voor op de kamer en misschien wat lay-outs voor geboortekaartjes maken (er komt hier weer een babyboom aan dus ik kan er vast al mensen blij mee maken).
quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:22 schreef Fieder het volgende:
[..]
Ok jij hebt een goed geheugen!
Nee ik dacht vroegah altijd dat ik 4 jaar ertussen wilde. Maar het gaat zo goed nu met L en hij is zo leuk dat ik er graag nog zo een wilHet gevoel overviel mij ook een beetje
ik zou er een kurk instoppen!quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:22 schreef Daui het volgende:
Welkom Fieder!
En een Meld hier![]()
Net tweede prik gehad met longrijping. Besloten dat ik voor de 36 weken ga. En geen dag eerder!
Dat klinkt goed! Is 36 weken gewoon haalbaar?quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:22 schreef Daui het volgende:
Welkom Fieder!
En een Meld hier![]()
Net tweede prik gehad met longrijping. Besloten dat ik voor de 36 weken ga. En geen dag eerder!
Ik had even tijd nodig om het een plek te geven. Het ene moment ben je aan het werk en het volgende moment lig je in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zou er een kurk instoppen!![]()
Dat klinkt alsof je wat meer rust gevonden hebt....
heel veel is overdreven, maar ze vraagt nu ineens 5,- per uur, gelijk aan een gastouder. We hadden een x bedrag afgesproken maar dat hebben we niet op papier gezet. Alleen voor een gastouder krijg ik kinderopvangtoeslag, dus onder aan de streep is dat goedkoper. En toen ik dat zei was t antwoord dat ik mini dan maar naar de gastouder moest brengen. Prima hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:23 schreef Daui het volgende:
Cassandra hoezo gaat je moeder opeens heel veel geld vragen?
Alles kan zeiden ze. Ik blijf misschien het liefst in het ziekenhuis. Dat klinkt gek maar hier is het toilet en de douche een paar meter lopen en je krijgt eten en drinken op bed. En een goed bed.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:27 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Is 36 weken gewoon haalbaar?
Moet je dan al die tijd in het ziekenhuis blijven, of mag je weer lekker naar huis?
Wel logisch hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:32 schreef Daui het volgende:
Alles kan zeiden ze. Ik blijf misschien het liefst in het ziekenhuis. Dat klinkt gek maar hier is het toilet en de douche een paar meter lopen en je krijgt eten en drinken op bed. En een goed bed.
Ik heb een supersonische tv met internet en telefoon, mijn tablet, Nintendo DS en ereader. Maar de meeste tijd lig ik te slapenquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:33 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wel logisch hoorAls je maar wat te doen hebt....
Wij hebben voor A dit schema:quote:Op donderdag 23 juli 2015 15:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is vooral mijn twijfel. Het punt is een beetje dat mijn ouders op gaan passen, dus hoe kan je dan een schoonmoeder weigeren? Schoonmoeder wil heel graag oppassen maar werkt halve dagen en kan moeilijk schuiven daarin. Toen riep schoonzus heel enthousiast dat zij haar dan gewoon komt aflossen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat nu handig is..
Oh wat raarquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
heel veel is overdreven, maar ze vraagt nu ineens 5,- per uur, gelijk aan een gastouder. We hadden een x bedrag afgesproken maar dat hebben we niet op papier gezet. Alleen voor een gastouder krijg ik kinderopvangtoeslag, dus onder aan de streep is dat goedkoper. En toen ik dat zei was t antwoord dat ik mini dan maar naar de gastouder moest brengen. Prima hoor
Wij betalen onze oppasoma's niksquote:Op donderdag 23 juli 2015 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
heel veel is overdreven, maar ze vraagt nu ineens 5,- per uur, gelijk aan een gastouder. We hadden een x bedrag afgesproken maar dat hebben we niet op papier gezet. Alleen voor een gastouder krijg ik kinderopvangtoeslag, dus onder aan de streep is dat goedkoper. En toen ik dat zei was t antwoord dat ik mini dan maar naar de gastouder moest brengen. Prima hoor
Dat klinkt alsof je moeder het voor het geld moet doen ipv omdat ze het zelf ook leuk vindt. Als je moet betalen moet er imo ook wat tegenover staan, maar papieren heeft ze niet neem ik aan? Mijn zus betaalde haar schoonmoeder via een gastouderbureau zodat ze wel kinderopvangtoeslag kreeg, maar daarvoor moest haar schoonmoeder wel wat cursussen doen (kinder EHBO enzo dacht ik). Maar die regels hebben ze volgens mij nu ook aangescherpt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |