SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
zoals het ook hoort eigenlijk toch?quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
Treden inmiddels wel redelijke verschillen op tussen Oost/Zuid/Zuidoost en de gebieden aan zee.
Hier niet, voelt warmer dan gisteren. Ook wat benauwderquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lijkt vandaag koeler dan gister op dit tijdstip.
Nu 3 graden kouder dan gisteren in Voorschoten-Den Haag, het is ''maar'' 24,5quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lijkt vandaag koeler dan gister op dit tijdstip.
heerlijk. Veldhoven 31 nu.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:19 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in Den Helder koelt het nu alleen maar af, tot zo'n 19 graden vanavond om 23 uur.
- FORECAST OP BASIS VAN GFS00, WRF-ARW00, ECMWF12 en Harmonie --quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:15 schreef FoXje het volgende:
Maar kunnen we vanavond onweer verwachten of niet ?
Ik had toch een ijzertekort dus dat komt mooi uitquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:22 schreef INViCTuS het volgende:
ZWOLLE/Utrecht. - Vitens heeft gisteren alle records gebroken. Het bedrijf leverde in totaal 1,2 miljard liter drinkwater.
Dat is dertig procent meer dan normaal. Het bedrijf verwacht vandaag een nieuw record te vestigen.
Om de watervoorziening op peil te houden, vraagt Vitens haar 5,6 miljoen klanten (in Utrecht, Flevoland, Friesland, Overijssel, Gelderland en een deel van Noord-Holland en Drenthe) bewuster om te gaan met watergebruik en waar mogelijk te beperken.
Activiteiten zoals het sproeien van tuinen, het vullen van zwembadjes, en het wassen van auto's vragen zeer grote hoeveelheden water. Gevraagd wordt om deze activiteiten te beperken, met name tussen 18.00 en 22.00 uur 's avonds.
Waterdruk
Door de enorme vraag kan met name in de landelijke gebieden de waterdruk tijdens piekmomenten en in de avond aanzienlijk lager zijn dan normaal.
In vergelijking tot in stedelijk gebied, legt het drinkwater in buitengebieden een langere weg in de leidingen af voordat het bij de huizen uit de kraan stroomt. Doordat water altijd de snelste uitweg zoekt, stroomt het door de eerste kraan die openstaat het hardst. Mensen die relatief aan het eind van de waterleiding zitten, kunnen daardoor een wat lagere waterdruk ervaren. Er is voldoende water beschikbaar, maar door het verbruik over de dag te spreiden, kan iedereen van het water blijven genieten, benadrukt Vitens.
Bruin water
Een ander effect van de hoge waterafname is de mogelijkheid dat er af en toe op sommige plekken bruin water uit de kraan komt. Deze bruine kleur wordt veroorzaakt doordat bij een hoger waterverbruik de stroomsnelheid van het water aanzienlijk toeneemt. Hierdoor komen kleine ijzerdeeltjes los en die geven het water een bruine kleur. Dit is niet schadelijk voor de gezondheid, ijzer komt van nature voor in water.
Het is ook nooit goed hequote:Op donderdag 2 juli 2015 11:44 schreef Djeez het volgende:
Klonk mag Assen wel in de fik steken. Het is nu echt te warm. Ik ben zwaar astmatisch, dus deze hitte is echt kut. Constant maar aan mijn pompje lurken voor extra zuurstof
Toen ik dat typte was het 26,7. Nu is het 25,6.quote:
32 nuquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Toen ik dat typte was het 26,7. Nu is het 25,6.
Hoax. 2 weken geleden schreef je de kans op enig zomers weer dit jaar nog af.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:44 schreef Djeez het volgende:
Klonk mag Assen wel in de fik steken. Het is nu echt te warm. Ik ben zwaar astmatisch, dus deze hitte is echt kut. Constant maar aan mijn pompje lurken voor extra zuurstof
Deze honden weten er wel raad mee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Op dit moment is er een bloemkool aan het ontstaan boven het westen van België... veel te vroeg om het leuk te maken.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Deze honden weten er wel raad mee.
http://9gag.com/gag/aDmmXP9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor vrijdag een "extended forecast" met een level 2 voor noordwest Frankrijk en west en midden België.
[ Bericht 37% gewijzigd door JDude op 02-07-2015 11:57:33 ]It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
Gelukkig volgende week weer guur, kan ik weer mooi klagenquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:47 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hoax. 2 weken geleden schreef je de kans op enig zomers weer dit jaar nog af.
Ik ook, waait nu lekker door.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:51 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga de ramen open zetten, het is buiten nu koeler dan binnen.
Brrrr... wat koudquote:
Ik zal nog even de ventilator zoeken voor dat extra briesje.quote:
Ik lig lekker op een handdoekje in Vlietland en dat is bijzonder aangenaam met het verkoelende briesjequote:Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Nattekat het volgende:
Leiden maximale temperatuur vandaag volgens Buienradar: 24 graden. Ik heb nieuws voor je; het is echt niet onder de 26 nu...
Veel te warm om nu van Venlo naar Assen te rijdenquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:44 schreef Djeez het volgende:
Lekkerquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:27 schreef Djeez het volgende:
http://zomerradar.buienradar.nl/temperatuur
eind vd middag 39 graden voorspeld in de Achterhoek
Sterkte dan maarquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:28 schreef Kw4Kje het volgende:
Het was al rond 11.00 uur 35 graden hier in de Achterhoek.
Van mij mag hetquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:27 schreef Djeez het volgende:
http://zomerradar.buienradar.nl/temperatuur
eind vd middag 39 graden voorspeld in de Achterhoek
Ja, Djeez, al moet ik wel zeggen dat als iemand die in het kustgebied hier komt melden dat het te koud is dat ik hem hoogstpersoonlijk op kom halen naar Limburg breng en daar aan een willekeurig wegkruis vast maak.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:35 schreef Burner82 het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat het warm is?
Zullen we samen gaan?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja, Djeez, al moet ik wel zeggen dat als iemand die in het kustgebied hier komt melden dat het te koud is dat ik hem hoogstpersoonlijk op kom halen naar Limburg breng en daar aan een willekeurig wegkruis vast maak.
Ik heb een busje met 8 zitplaatsen we kunnen een hele knokploeg meenemenquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zullen we samen gaan?Of is de A73 al gesmolten?
Wedden van niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja, Djeez, al moet ik wel zeggen dat als iemand die in het kustgebied hier komt melden dat het te koud is dat ik hem hoogstpersoonlijk op kom halen naar Limburg breng en daar aan een willekeurig wegkruis vast maak.
Kunnen we meteen beetje afkoelen in zeeland...quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik heb een busje met 8 zitplaatsen we kunnen een hele knokploeg meenemen
Al moet ik mijn dan denk ik wel uitleggen waarom ik volgens het trackingsysteem wat in de bus in Zeeland zit in plaats van Venlo.
En ik hoor het verkeer nog rijden in de verte dus het asfalt doet het nog
twitter:ANWBverkeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 11:31:20Vanmiddag kan vooral in Zeeland een #onweersbui voorkomen, vanavond kunnen ook elders enkele regen- en onweersbuien ontstaan. reageer retweet
Wou net zeggen, kunnen beter daar blijven dan, pootjes in de zee, pilsje erbijquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:42 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Kunnen we meteen beetje afkoelen in zeeland...
Ik denk dat als je zegt dat er mensen in Zeeland het te koud vinden momenteel, je baas nog wel mee gaat
Zou er nog plek zijn in Renesse?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wou net zeggen, kunnen beter daar blijven dan, pootjes in de zee, pilsje erbij
Oh zie nu net na de refresh dat hij er overheen knalt, nu 31.1 in de Bilt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef zatoichi het volgende:
Gaat het nog veel warmer worden? Al met al lijkt het als de wind wat aantrekt dat het in de Bilt nu op zijn warmst is en weer zou kunnen gaan afkoelen; dan hebben we de "hittegolf" waarschijnlijk maar net gehaald.
Je volgt de weerberichten nietquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef zatoichi het volgende:
Gaat het nog veel warmer worden? Al met al lijkt het als de wind wat aantrekt dat het in de Bilt nu op zijn warmst is en weer zou kunnen gaan afkoelen; dan hebben we de "hittegolf" waarschijnlijk maar net gehaald.
Teveel Pruisen in Renesse, kun je beter naar Ouddorp ofzo gaan, wat rustigerquote:
Het is koudquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ben je ziek?quote:
Adres svp, even boterhammen eten dan ben ik rond een uurtje of 3 half 4 daarquote:
Als er een ziekte zou zijn waar je het koud van zou krijgen, laat maar doorkomenquote:
Hier ook..ik woon in het westen met een schuifpui op het westen op de 4e verdieping..quote:
Willem-Alexanderlaan 1quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Adres svp, even boterhammen eten dan ben ik rond een uurtje of 3 half 4 daar
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Willem-Alexanderlaan 1
2351 DZ Leiderdorp
Moet dan wel eerst even langs de lokale super.
Dat weet ik wel, maar morgen wordt het volgens het KNMI 29 graden in de Bilt, en zaterdag 32/35. De hittegolf eindigt hoe dan ook woensdag en met een beetje pech al zondag. Niet dat dat erg is, maar in de statistiek is het er één met maar drie tropische dagen (het minimum dus) en maximaal vier zomerse dagen. Een kleintje dusquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
Je volgt de weerberichten niet
Vandaag is nog maar een opwarmertje voor Zaterdag
Rij je even via Roermond? Woon dicht bij de afslagquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Adres svp, even boterhammen eten dan ben ik rond een uurtje of 3 half 4 daar
Uiteraard, we kunnen nattekat ook vragen het bier koud te zettenquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Rij je even via Roermond? Woon dicht bij de afslag
Ik zou pech en geluk om willen draaien met uw welnemenquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar morgen wordt het volgens het KNMI 29 graden in de Bilt, en zaterdag 32/35. De hittegolf eindigt hoe dan ook woensdag en met een beetje pech al zondag. Niet dat dat erg is, maar in de statistiek is het er één met maar drie tropische dagen (het minimum dus) en maximaal vier zomerse dagen. Een kleintje dus
Goed idee..quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Klonk het volgende:
[..]
Uiteraard, we kunnen nattekat ook vragen het bier koud te zetten
Is goedquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Klonk het volgende:
[..]
Uiteraard, we kunnen nattekat ook vragen het bier koud te zetten
Ditquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zou pech en geluk om willen draaien met uw welnemen
Ik heb een motorhelmquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Nattekat het volgende:
Oja, mijn huis wordt bewaakt door agressieve scholeksters.
Regel ook oorbescherming, want ze maken een kutgeluidquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik heb een motorhelm
fuck de scholeksters
Als je mij een kut kunt laten zien die kan fluitenquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regel ook oorbescherming, want ze maken een kutgeluid
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:47 schreef Klonk het volgende:
Hadden we doe zuinig aan met water al gehad voor de bingokaart?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)er-vanwege-de-hitte/
Haal de koeien ook maar binnen dan....twitter:L1weer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 12:33:21Bij bloedheet weer met meer dan 30 graden drinken koeien buiten per dag ruim 150 liter water! #L1 https://t.co/zEJ07lPGAl reageer retweet
Wat hebben die beesten toch een heerlijk typisch geluid.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regel ook oorbescherming, want ze maken een kutgeluid
Die 20 graden moet je niet al te serieus nemen; dat meetstation staat nagenoeg in zee. Die 26 daar is wat realistischer.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:26 schreef Klonk het volgende:
13 graden verschil tussen Zeeland en Limburg
Goed, je hebt me doorquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
Je woont heul niet op het gemeentehuis, wedden
Hoe koud is het daar dan eigenlijk?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed, je hebt me door
Brandwacht 32
2353 DG Leiderdorp
aka Fort Wetcat
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:59 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hoe koud is het daar dan eigenlijk?
Schaatsen kunnen weer uit het vet daar.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geloof er geen barst van, maar dit is wat buienradar zegt
die 33 in Limburg kun je wel gelovenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net als dat je die in Hoek van Holland niet al te serieus moet nemen bij serieus zomerweerquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Die 20 graden moet je niet al te serieus nemen; dat meetstation staat nagenoeg in zee. Die 26 daar is wat realistischer.
Hier te Emmeloord zijn zitten we op 33 graden. Maar het is nog redelijk te doen. Stil blijven liggen in de schaduw en genieten van het iets verfrissende briesje wat er staat.
Als ik buiten kom geloof ik best iets van die 34quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijd dat ELF weer opengaat.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:02 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Schaatsen kunnen weer uit het vet daar.
Verdomme lekker is dat hequote:Op donderdag 2 juli 2015 13:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als ik buiten kom geloof ik best iets van die 34
quote:Thee? Koffie? Chocomel? Of kraanwater?
Wie met dit weer in Echt (en omgeving) verkoeling wil zoeken in een met de kraan gevuld pierenbadje, zal zijn duik moeten nemen in vies, cola-bruin water. De reden van het bruine kraanwater? Het pompstation in Pey. Daar wordt water met een hoog mangaangehalte uit de grond gehaald. Net als roest zorgt het voor een bruine kleur.
Ik zou dat hier ook bijna gelovenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:02 schreef Burner82 het volgende:
[..]
die 33 in Limburg kun je wel geloven
Lekker verbrandenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:08 schreef aloa het volgende:
Gezellig aan het strand![]()
http://hdtv.webcam.nl/hoekvanholland/
Blijkbaar net even weer wat gezakt, maar: http://www.weerplaza.nl/actueel/extremen/quote:
In Augustus naar Gamescom in Köln.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:18 schreef Klonk het volgende:
Een stageloper bij de Kolner Verkehr Betriebe heeft een kaart gemaakt waar ijssalons (bestaan ook voor bloemenwinkels en biergarten trouwens) liggen en welk openbaar vervoer daarbij in de buurt stopt
[ afbeelding ]
http://www.kvb-koeln.de/german/kampagnen/themennetzplaene.html
Hoef je niet tot augustus te wachten, iets met clevers en het is goed hier in de buurtquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
In Augustus naar Gamescom in Köln.
Zal dan eens een ijsboertje gaan opzoeken
Eens, voor als mensen nog eens terug willen kijkenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:25 schreef Nattekat het volgende:
Willen jullie svp die plaatjes eerst ergens uploaden ipv hotlinken?
Maar goed ook, ARKO maakt het enkel warmer met dit weer.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
OMG DE ARKO HIER IN HET GEBOUW IS ER ZOJUIST MEE OPGEHOUDEN![]()
![]()
Iemand heeft alle ramen dichtgedaan?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
OMG DE ARKO HIER IN HET GEBOUW IS ER ZOJUIST MEE OPGEHOUDEN![]()
![]()
Nee er kwam zojuist een mail door ICT verstuurd met als mededeling dat ie het begeven had, oorzaak nog onbekend. Ik merk het nu al. Begint vies plakkerig te worden hier. Ik verhuis denk ik zo naar onze opnamestudio die helemaal geblindeerd is. Daar is het tenminste koelquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:27 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Iemand heeft alle ramen dichtgedaan?
Je bedoeld de airco dus, niet de arkoquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee er kwam zojuist een mail door ICT verstuurd met als mededeling dat ie het begeven had, oorzaak nog onbekend. Ik merk het nu al. Begint vies plakkerig te worden hier. Ik verhuis denk ik zo naar onze opnamestudio die helemaal geblindeerd is. Daar is het tenminste koel
excuus, jaquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:30 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Je bedoeld de airco dus, niet de arko
Wat heeft ICT met de airco te maken?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Nee er kwam zojuist een mail door ICT verstuurd met als mededeling dat ie het begeven had,
Idd.... Maar met deze hitte ga ik niet naar buitenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hoef je niet tot augustus te wachten, iets met clevers en het is goed hier in de buurt
Kunnen we niet beter mikken op een kouderecord voor 2 Juliquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:36 schreef fiktorvischer het volgende:
35.4 in Maastricht. Nog 3.1 te gaan
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat we dat niet meer gaan halen vandaagquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:37 schreef Klonk het volgende:
Kunnen we niet beter mikken op een kouderecord voor 2 Juli
Zou wat zijn, in Zeeland het kouderecord en in Limburg het warmterecord verbreken op een dagquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
Kunnen we niet beter mikken op een kouderecord voor 2 Juli
Gisteren was de ijsjes bijna op hier in de supermarkt. Gelukkig had ik vorige week al een een voorraadje aangelegdquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:37 schreef Gwywen het volgende:
Het is boven de 35 hier, mag ik nu een ijsje uit de vriezer gaan pakken?
(Verbaasde me overigens dat ze gisteren bij de supermarkt meer dan genoeg ijs hadden. Goed ingekocht of mensen die tot het allerlaatste moment wachten? )
Ik heb drie dozen peerijsjes gekocht
Johquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat we dat niet meer gaan halen vandaag
Sarcasme niet herkennenquote:
Fucking goede vraag. Ik werk op een hogeschool. Misschien geeft dat je een idee hoe shit hier werktquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat heeft ICT met de airco te maken?
Idd.... laat het maar weer Hollands zomerweer worden. Ofwel 17 graden en heeeeeeel af en toe een zonnetje....tussen alle buien doorquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:41 schreef fiktorvischer het volgende:
Wel jammer dat het zaterdag wat minder extreem lijkt te worden. Laat het dan maar gelijk tien graden afkoelen.
Paar NL stations bij hoogst gemeten temperaturen van Europa vandaag.quote:Höchsttemperatur (°C), Tiefsttemperatur (°C) und Sonnenscheindauer (Std. am Tag)
Anzahl Wetterstationen: 2526Seite: 1 2 3 .. 127 Seite vor
A-Z | N-S | W-O | Höhe Max. Min. Sonne / Tag
Diyarbakir (674m, Türkei) 40.0 °C 21.0 °C -
Urfa/Sanliurfa (549m, Türkei) 39.0 °C 25.7 °C -
Batman (533m, Türkei) 39 °C 12 °C -
Siirt (896m, Türkei) 36.8 °C 29.4 °C -
Trier/Petrisberg (273m, Deutschland) 36.6 °C 19.7 °C 6.7 h
Palma de Mallorca (7m, Spanien) 36.2 °C 23.0 °C -
Werl (84m, Deutschland) 36.0 °C 17.2 °C 7.0 h
Gaziantep (701m, Türkei) 36.0 °C 16.0 °C -
Ercan Airport (91m, Zypern) 36 °C 20 °C -
Clermont/Aulnat (330m, Frankreich) 35.3 °C 21.6 °C -
St. Dizier/Robinson (140m, Frankreich) 35.2 °C 21.0 °C -
Bingol (1177m, Türkei) 35.1 °C 25.7 °C -
Volkel (21m, Niederlande) 35.0 °C 19.5 °C -
Maastricht-Beek (116m, Niederlande) 35.0 °C 22.8 °C -
Kleine-Brogel (64m, Belgien) 35.0 °C 20.0 °C -
Saint-Yan (242m, Frankreich) 35.0 °C 18.0 °C -
Düsseldorf/Flughafen (41m, Deutschland) 35.0 °C 24.7 °C 6.8 h
Geilenkirchen (90m, Deutschland) 35.0 °C 22.9 °C -
Nörvenich (120m, Deutschland) 35.0 °C 21.8 °C -
Malatya/Erhac (849m, Türkei) 35.0 °C 13.0 °C
Da zieddege ook nie elke dag!quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.wetteronline.d(...)n/europa?paraid=TXLD
[..]
Paar NL stations bij hoogst gemeten temperaturen van Europa vandaag.
Zeewindquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waarom koelt het aan de kust ineens zo waanzinnig af?
Sinds wanneer wordt je bruin van warmte dan?quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:48 schreef GekkePoes het volgende:
Het waait flink in Scheveningen, met dit weer en die warmte ben je binnen een dag bruin
Door de warme lucht word je sneller bruin als je aan zonlicht bent blootgesteld.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt je bruin van warmte dan?
Onzin.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:03 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Door de warme lucht word je sneller bruin als je aan zonlicht bent blootgesteld.
dan heb je reflectie van de sneeuw, en gaat het ook dubbel zo hard.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Onzin.
Nooit op wintersport geweest?
Dat heeft dus alles met UV straling te maken. Niet met warmte.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:04 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
dan heb je reflectie van de sneeuw, en gaat het ook dubbel zo hard.
Wauw, zit gewoon ruim 16 graden verschil tussen het westen van zeeland en het oosten van limburgquote:
37.0 op mn balkonnetje. Net onder de douche gaan staan en zeiknat buiten gaan zittenquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:13 schreef Peter het volgende:
24.7 op mijn balkonnetje in Den Haag. heerlijk!
Tussen 12.00 uur en 15.00 uur is de zon het krachtigst, rond een uur of 17.00 is het vaak wel het warmst nu.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:15 schreef fiktorvischer het volgende:
Hoe laat wordt doorgaans het maximum op een dag bereikt?
rond 15:30 Dan kan de warmte erg blijven hangen. In de zomer tegen 17:00 vooral als het windstil word.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:15 schreef fiktorvischer het volgende:
Hoe laat wordt doorgaans het maximum op een dag bereikt?
quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tussen 12.00 uur en 15.00 uur is de zon het krachtigst, rond een uur of 17.00 is het vaak wel het warmst nu.
Dank, dan kan het record nog wel eens verbroken worden vandaag!quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:17 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
rond 15:30 Dan kan de warmte erg blijven hangen. In de zomer tegen 17:00 vooral als het windstil word.
Actuele gegevens zeggen van nietquote:
Volkel ook. 36.3 nu.quote:
Arko werkt prima met dit weer en deze windquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:16 schreef MaLo het volgende:
Deze bazin heeft net zonder flauw te vallen 3 kwartier in haar auto zonder airco gereden 😎
HAHA, KUT VOOR JE!quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:23 schreef Dven het volgende:
Hier in Bulgarije kouder dan op de waddeneilanden
Denk dat je er 5 minuten lol van hebt, dan zijn ze opquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:25 schreef GekkePoes het volgende:
Ijsblokjes in die gaten van de lucht toevoer (onder de voorruit) zou dat helpen ?
Als je over een paar dagen een lekkere schimmellucht in je auto wilt wel jaquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:25 schreef GekkePoes het volgende:
Ijsblokjes in die gaten van de lucht toevoer (onder de voorruit) zou dat helpen ?
26.1 valt nog wel te overlevenquote:
quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:27 schreef fiktorvischer het volgende:
Haha, de legenda van het KNMI gaat nu tot vijftig graden, die zijn wel heel enthousiast
In de winter heb je soms ook zulke mooie kaarten, van noord naar zuidquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:28 schreef GekkePoes het volgende:
[..]Het verschil is wel groot op de kaart, van 18 naar 36,5
quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
In de winter heb je soms ook zulke mooie kaarten, van noord naar zuid
Mooiere kaarten met meer verschil gezien. Waar het in het noorden warm en in het zuiden ijskoud wasquote:
Nieuw recordquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:30 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, het weerstation in onze buurt in Roermond gaf net 38,8 graden aan...
[ afbeelding ]
niet teveel bewolking al?quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:21 schreef fiktorvischer het volgende:
[..]
[..]
Dank, dan kan het record nog wel eens verbroken worden vandaag!
Zolang de zon schijnt kan bewolking juist meewerkenquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:32 schreef Jumparound het volgende:
[..]
niet teveel bewolking al?
Ik werk vlak bij Den Bilt en is is erg heiig / bewolkt..
we zullen zienquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Zolang de zon schijnt kan bewolking juist meewerken
Ja, weet niet of het een officiële meting is, lijkt me niet eerlijk gezegd, maar dit weerstation staat een paar 100 meter van mijn huis af en heb ik via een website geïmporteerd in Domoticz.quote:
Nee, is niet officieelquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, weet niet of het een officiële meting is, lijkt me niet eerlijk gezegd, maar dit weerstation staat een paar 100 meter van mijn huis af en heb ik via een website geïmporteerd in Domoticz.
Zo voelt het ook welquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:30 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, het weerstation in onze buurt in Roermond gaf net 38,8 graden aan...
[ afbeelding ]
Dat zei m'n vriendin ook al en normaal gesproken vindt die het wel lekker als het heet is buiten, maar ik zit lekker op kantoor in de airco.quote:
Airco is heerlijk tot je naar buiten gaatquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat zei m'n vriendin ook al en normaal gesproken vindt die het wel lekker als het heet is buiten, maar ik zit lekker op kantoor in de airco.
waarschijnlijk: pleurisheetquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:45 schreef Klonk het volgende:
Ben benieuwd wat de display in mijn werkbus dadelijk aan gaat geven
Zo snap je. Ik woon in Beverwaard in Rotterdam aan de Maas en het is echt Spaans benauwd buiten. Volgens KNMI is het 24 graden buiten maar die van mij geeft 30 graden aan. Bewolkt weer en de zon is een beetje verdwenenquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:35 schreef marcel-o het volgende:
Rotterdam is licht bewolkt en mega benauwd![]()
hoop niet dat dit roet in t eten gooit
39,3 nuquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:51 schreef Metalfreak het volgende:
Wie biedt meer:
[ afbeelding ]
Bron: www.weerstation-roermond.nl (lelijke site overigens)
Maakte de deur open naar het balkon.... en maakte de deur weer dichtquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:51 schreef Metalfreak het volgende:
Wie biedt meer:
[ afbeelding ]
Ik zou naar buiten gaan en voorlopig niet meer naar binnen gaan.quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:53 schreef renwan het volgende:
Ik ben nog niet buiten geweest maar volgens het KNMI is het hier (Den Haag) nog geen 23 graden, wat nou hittegolf
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 14:57:46BREAKING: hoogste juli-temperatuur ooit gemeten in ons land. Maastricht komt door met: 37,3 C (record was 37,1, zomer 2006 Westdorpe) reageer retweet
Ik kom thuis ook niet verder dan een speedo of een sportbroek... 28.3 inmiddels binnen...quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:58 schreef Daywalk3r het volgende:
Mijn auto stond net 2 uur in de zon in Enschede (met leren bekleding).
Het was 46 graden in de auto. De airco kon 't gewoon niet koud maken in een uur en op mijn pook zit een metalen plaatje met alle versnellingen die was te heet om vast te pakken. Dus ik moest heel delicaat met mijn vingers dat ding vastpakken om te schakelen. Geen grappen meer. Nu zit ik thuis binnen in luchtige sportkleding met 26 graden in huis.
Precies zit hier buiten en hoor echt het gerammel heerlijk. Zo jammer dat we hem missenquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:58 schreef JDude het volgende:
Knalt goed voor de Zuid-Hollandse kust. Wel vrijwel alles op zee, helaas.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 14:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 14:57:46BREAKING: hoogste juli-temperatuur ooit gemeten in ons land. Maastricht komt door met: 37,3 C (record was 37,1, zomer 2006 Westdorpe) reageer retweet
Exact "99 in the shade"quote:
bij mij is het buiten 10 graden warmer, dan binnenquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
Lekker windje nu. Thuis aan het werk en nu alles maar even tegenover elkaar opengezet. Je voelt de hitte gewoon ontsnappen uit huis.
27 buiten op het moment.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:06 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
bij mij is het buiten 10 graden warmer, dan binnen
lekker... dat is 10 graden koeler dan hier, en 1.5 graad koeler dan hierbinnenquote:
Gewoon bijna 20 graden verschil.quote:
Ben hier ook wel blij meequote:Op donderdag 2 juli 2015 15:09 schreef Burner82 het volgende:
[..]
lekker... dat is 10 graden koeler dan hier, en 1.5 graad koeler dan hierbinnen
Bijna het dubbele... Dat zullen we wel halen als mtr beetje meewerktquote:
Een stuk meer dan 20 graden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:09 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Gewoon bijna 20 graden verschil.
Wat is eigenlijk het grootste verschil in Nederland op hetzelfde moment tussen twee meetstations gemeten?
Als het warmste moment van de dag nog moet komen, dan ben ik benieuwd of het record vandaag al uit de boeken gaat....
Die temp moet wel in de schaduw zijn gemeten.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:09 schreef Dven het volgende:
Record verbroken: 39,3°C in Nederland!
Djeez![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Loopt alweer achter, het is al 39.5quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:09 schreef Dven het volgende:
Djeez![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1: Het is nergens 39 graden, mafkees moet maar in de schaduw meten of sensor hut gaan maken voor zijn la crosse stationquote:Op donderdag 2 juli 2015 14:51 schreef Metalfreak het volgende:
Wie biedt meer:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:09 schreef Dven het volgende:
Djeez![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Djeez vond het blijkbaar interessant genoeg om er een artikel voor te makenquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
1: Het is nergens 39 graden, mafkees moet maar in de schaduw meten of sensor hut gaan maken voor zijn la crosse station
2: 46 graden als gevoelstemperatuur? Ga vliegen, stomme software berekening.
3: Lelijke site? Standaard CarterLake.org template, niet eens de de moeite nemen om zelf een site te bouwen laat staan iets met je weergegevens te gaan doen (corrigeren etc).
4: Reclame reclame reclame, knap hoor maar mijn hemel
Hier 32.8 graden
Nog steeds een droom van me om hier een deftig station op te zettenquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
1: Het is nergens 39 graden, mafkees moet maar in de schaduw meten of sensor hut gaan maken voor zijn la crosse station
3: Lelijke site? Standaard CarterLake.org template, niet eens de de moeite nemen om zelf een site te bouwen laat staan iets met je weergegevens te gaan doen (corrigeren etc).
Hier 32.8 graden
Hij snapt het gewoon niet, das iets heel anders.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Djeez vond het blijkbaar interessant genoeg om er een artikel voor te maken
Ach, laat ze daar ook een hobby hebbenquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier 32.8 graden
Geen water voor Spijkerbroek, Nattekat's terror-scholekster, Record verbroken in Roermond....quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Is dat zo, zit te zoeken en ik kom heel weinig tegen, allemaal rond de 20 graden en wat minder.quote:
Er zijn meer meetstations in Nederland die voldoen aan de internationale eisen en die dus net zo opgezet zijn als die in De Bilt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:12 schreef fiktorvischer het volgende:
Hou eens op met die zogenaamde ''recordmetingen'' van dubieuze weerstations. KNMI is wmb enig betrouwbare medium
Sigaretje doen in de winter met -10 geen probleem. Sigaretje doen in de zomer bij 35 graden, wat een helquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:10 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Loopt alweer achter, het is al 39.5
Edit: 39.6
Ja, die onzin dat alleen warme dagen tellen als ze in een of andere irrelevante plaats waar niemand komt worden gemeten moeten we ook eens mee ophouden. Who cares about de Bilt?quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er zijn meer meetstations in Nederland die voldoen aan de internationale eisen en die dus net zo opgezet zijn als die in De Bilt.
Ik ga nu een poging wagen..., 5 km van hartje Maastricht af...quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:14 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Sigaretje doen in de winter met -10 geen probleem. Sigaretje doen in de zomer bij 35 graden, wat een hel!
Voordeel is wel dat je hem nu niet hoeft aan te steken maar gewoon even in de zon te houdenquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:14 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Sigaretje doen in de winter met -10 geen probleem. Sigaretje doen in de zomer bij 35 graden, wat een hel!
Ik hoop het, woon daar niet ver vandaan namelijk.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:15 schreef dick_laurent het volgende:
Zo dat was m weer, de wind is ook in de Bilt nu NW geworden, dus zal nu hier ook rap gaan zakken
Waterstofbom erop.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:20 schreef Droopie het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ijden_voor_kees.html
Volgende proberen aan te krijgen met een vergrootglasquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat je hem nu niet hoeft aan te steken maar gewoon even in de zon te houden
Dit is zo vaak alles behalve juistquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:21 schreef Maver24 het volgende:
20 graden met wind vind ik meer dan prima. Al die warme troep hoeft niet zo voor mij. Warmte in Nederland voelt sowieso anders aan dan in zuid europa
Geen aandacht aan schenken. Is het niet waard.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:13 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Geen water voor Spijkerbroek, Nattekat's terror-scholekster, Record verbroken in Roermond....
Djeez heeft het maar druk met WKN-topic
quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat let jequote:Op donderdag 2 juli 2015 15:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Nog steeds een droom van me om hier een deftig station op te zetten
Ik maakte altijd tekeningen in houten plankjes van wijnkistjes met een vergrootglasquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:22 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Volgende proberen aan te krijgen met een vergrootglas!
Dokkum (Frieslandquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:13 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ach, laat ze daar ook een hobby hebben![]()
En even uit nieuwsgierigheid, waar is hier?
T arme manneke.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:23 schreef Dven het volgende:
Djeeez zal zo wel klaarkomen. Die in Roermond geeft 39.9 aan. Straks zal 40 wel komen.
Keesquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:20 schreef Droopie het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ijden_voor_kees.html
paar dagen geleden nogquote:Op donderdag 2 juli 2015 15:27 schreef Klonk het volgende:
Dit zijn van die dagen dat je het niet voor kunt stellen dat het zo koud is geweest dat je een dikke jas aan wil trekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
Zo te zien heb je gelijk gekregen, temperatuur in De Bilt is in 20 minuten gezakt van 32,8, naar 29,5!quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:15 schreef dick_laurent het volgende:
Zo dat was m weer, de wind is ook in de Bilt nu NW geworden, dus zal nu hier ook rap gaan zakken
Ik ben er wat minder blij meequote:
Gaat snel he!quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:29 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Zo te zien heb je gelijk gekregen, temperatuur in De Bilt is in 20 minuten gezakt van 32,8, naar 29,5!
Geen zorgen,het is geen 40 graden.quote:
Hier op het balkon is dat makkelijk te halen...quote:
Nee, is het niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 15:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hier op het balkon is dat makkelijk te halen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |