SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
zoals het ook hoort eigenlijk toch?quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
Treden inmiddels wel redelijke verschillen op tussen Oost/Zuid/Zuidoost en de gebieden aan zee.
Hier niet, voelt warmer dan gisteren. Ook wat benauwderquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lijkt vandaag koeler dan gister op dit tijdstip.
Nu 3 graden kouder dan gisteren in Voorschoten-Den Haag, het is ''maar'' 24,5quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lijkt vandaag koeler dan gister op dit tijdstip.
heerlijk. Veldhoven 31 nu.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:19 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in Den Helder koelt het nu alleen maar af, tot zo'n 19 graden vanavond om 23 uur.
- FORECAST OP BASIS VAN GFS00, WRF-ARW00, ECMWF12 en Harmonie --quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:15 schreef FoXje het volgende:
Maar kunnen we vanavond onweer verwachten of niet ?
Ik had toch een ijzertekort dus dat komt mooi uitquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:22 schreef INViCTuS het volgende:
ZWOLLE/Utrecht. - Vitens heeft gisteren alle records gebroken. Het bedrijf leverde in totaal 1,2 miljard liter drinkwater.
Dat is dertig procent meer dan normaal. Het bedrijf verwacht vandaag een nieuw record te vestigen.
Om de watervoorziening op peil te houden, vraagt Vitens haar 5,6 miljoen klanten (in Utrecht, Flevoland, Friesland, Overijssel, Gelderland en een deel van Noord-Holland en Drenthe) bewuster om te gaan met watergebruik en waar mogelijk te beperken.
Activiteiten zoals het sproeien van tuinen, het vullen van zwembadjes, en het wassen van auto's vragen zeer grote hoeveelheden water. Gevraagd wordt om deze activiteiten te beperken, met name tussen 18.00 en 22.00 uur 's avonds.
Waterdruk
Door de enorme vraag kan met name in de landelijke gebieden de waterdruk tijdens piekmomenten en in de avond aanzienlijk lager zijn dan normaal.
In vergelijking tot in stedelijk gebied, legt het drinkwater in buitengebieden een langere weg in de leidingen af voordat het bij de huizen uit de kraan stroomt. Doordat water altijd de snelste uitweg zoekt, stroomt het door de eerste kraan die openstaat het hardst. Mensen die relatief aan het eind van de waterleiding zitten, kunnen daardoor een wat lagere waterdruk ervaren. Er is voldoende water beschikbaar, maar door het verbruik over de dag te spreiden, kan iedereen van het water blijven genieten, benadrukt Vitens.
Bruin water
Een ander effect van de hoge waterafname is de mogelijkheid dat er af en toe op sommige plekken bruin water uit de kraan komt. Deze bruine kleur wordt veroorzaakt doordat bij een hoger waterverbruik de stroomsnelheid van het water aanzienlijk toeneemt. Hierdoor komen kleine ijzerdeeltjes los en die geven het water een bruine kleur. Dit is niet schadelijk voor de gezondheid, ijzer komt van nature voor in water.
Het is ook nooit goed hequote:Op donderdag 2 juli 2015 11:44 schreef Djeez het volgende:
Klonk mag Assen wel in de fik steken. Het is nu echt te warm. Ik ben zwaar astmatisch, dus deze hitte is echt kut. Constant maar aan mijn pompje lurken voor extra zuurstof
Toen ik dat typte was het 26,7. Nu is het 25,6.quote:
32 nuquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Toen ik dat typte was het 26,7. Nu is het 25,6.
Hoax. 2 weken geleden schreef je de kans op enig zomers weer dit jaar nog af.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:44 schreef Djeez het volgende:
Klonk mag Assen wel in de fik steken. Het is nu echt te warm. Ik ben zwaar astmatisch, dus deze hitte is echt kut. Constant maar aan mijn pompje lurken voor extra zuurstof
Deze honden weten er wel raad mee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Op dit moment is er een bloemkool aan het ontstaan boven het westen van België... veel te vroeg om het leuk te maken.
quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Deze honden weten er wel raad mee.
http://9gag.com/gag/aDmmXP9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor vrijdag een "extended forecast" met een level 2 voor noordwest Frankrijk en west en midden België.
[ Bericht 37% gewijzigd door JDude op 02-07-2015 11:57:33 ]It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
Gelukkig volgende week weer guur, kan ik weer mooi klagenquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:47 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hoax. 2 weken geleden schreef je de kans op enig zomers weer dit jaar nog af.
Ik ook, waait nu lekker door.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:51 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga de ramen open zetten, het is buiten nu koeler dan binnen.
Brrrr... wat koudquote:
Ik zal nog even de ventilator zoeken voor dat extra briesje.quote:
Ik lig lekker op een handdoekje in Vlietland en dat is bijzonder aangenaam met het verkoelende briesjequote:Op donderdag 2 juli 2015 11:32 schreef Nattekat het volgende:
Leiden maximale temperatuur vandaag volgens Buienradar: 24 graden. Ik heb nieuws voor je; het is echt niet onder de 26 nu...
Veel te warm om nu van Venlo naar Assen te rijdenquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:44 schreef Djeez het volgende:
Lekkerquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:27 schreef Djeez het volgende:
http://zomerradar.buienradar.nl/temperatuur
eind vd middag 39 graden voorspeld in de Achterhoek
Sterkte dan maarquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:28 schreef Kw4Kje het volgende:
Het was al rond 11.00 uur 35 graden hier in de Achterhoek.
Van mij mag hetquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:27 schreef Djeez het volgende:
http://zomerradar.buienradar.nl/temperatuur
eind vd middag 39 graden voorspeld in de Achterhoek
Ja, Djeez, al moet ik wel zeggen dat als iemand die in het kustgebied hier komt melden dat het te koud is dat ik hem hoogstpersoonlijk op kom halen naar Limburg breng en daar aan een willekeurig wegkruis vast maak.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:35 schreef Burner82 het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat het warm is?
Zullen we samen gaan?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja, Djeez, al moet ik wel zeggen dat als iemand die in het kustgebied hier komt melden dat het te koud is dat ik hem hoogstpersoonlijk op kom halen naar Limburg breng en daar aan een willekeurig wegkruis vast maak.
Ik heb een busje met 8 zitplaatsen we kunnen een hele knokploeg meenemenquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zullen we samen gaan?Of is de A73 al gesmolten?
Wedden van niet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja, Djeez, al moet ik wel zeggen dat als iemand die in het kustgebied hier komt melden dat het te koud is dat ik hem hoogstpersoonlijk op kom halen naar Limburg breng en daar aan een willekeurig wegkruis vast maak.
Kunnen we meteen beetje afkoelen in zeeland...quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik heb een busje met 8 zitplaatsen we kunnen een hele knokploeg meenemen
Al moet ik mijn dan denk ik wel uitleggen waarom ik volgens het trackingsysteem wat in de bus in Zeeland zit in plaats van Venlo.
En ik hoor het verkeer nog rijden in de verte dus het asfalt doet het nog
twitter:ANWBverkeer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 11:31:20Vanmiddag kan vooral in Zeeland een #onweersbui voorkomen, vanavond kunnen ook elders enkele regen- en onweersbuien ontstaan. reageer retweet
Wou net zeggen, kunnen beter daar blijven dan, pootjes in de zee, pilsje erbijquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:42 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Kunnen we meteen beetje afkoelen in zeeland...
Ik denk dat als je zegt dat er mensen in Zeeland het te koud vinden momenteel, je baas nog wel mee gaat
Zou er nog plek zijn in Renesse?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wou net zeggen, kunnen beter daar blijven dan, pootjes in de zee, pilsje erbij
Oh zie nu net na de refresh dat hij er overheen knalt, nu 31.1 in de Bilt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef zatoichi het volgende:
Gaat het nog veel warmer worden? Al met al lijkt het als de wind wat aantrekt dat het in de Bilt nu op zijn warmst is en weer zou kunnen gaan afkoelen; dan hebben we de "hittegolf" waarschijnlijk maar net gehaald.
Je volgt de weerberichten nietquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:43 schreef zatoichi het volgende:
Gaat het nog veel warmer worden? Al met al lijkt het als de wind wat aantrekt dat het in de Bilt nu op zijn warmst is en weer zou kunnen gaan afkoelen; dan hebben we de "hittegolf" waarschijnlijk maar net gehaald.
Teveel Pruisen in Renesse, kun je beter naar Ouddorp ofzo gaan, wat rustigerquote:
Het is koudquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:37 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ben je ziek?quote:
Adres svp, even boterhammen eten dan ben ik rond een uurtje of 3 half 4 daarquote:
Als er een ziekte zou zijn waar je het koud van zou krijgen, laat maar doorkomenquote:
Hier ook..ik woon in het westen met een schuifpui op het westen op de 4e verdieping..quote:
Willem-Alexanderlaan 1quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Adres svp, even boterhammen eten dan ben ik rond een uurtje of 3 half 4 daar
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Willem-Alexanderlaan 1
2351 DZ Leiderdorp
Moet dan wel eerst even langs de lokale super.
Dat weet ik wel, maar morgen wordt het volgens het KNMI 29 graden in de Bilt, en zaterdag 32/35. De hittegolf eindigt hoe dan ook woensdag en met een beetje pech al zondag. Niet dat dat erg is, maar in de statistiek is het er één met maar drie tropische dagen (het minimum dus) en maximaal vier zomerse dagen. Een kleintje dusquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
Je volgt de weerberichten niet
Vandaag is nog maar een opwarmertje voor Zaterdag
Rij je even via Roermond? Woon dicht bij de afslagquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Adres svp, even boterhammen eten dan ben ik rond een uurtje of 3 half 4 daar
Uiteraard, we kunnen nattekat ook vragen het bier koud te zettenquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Rij je even via Roermond? Woon dicht bij de afslag
Ik zou pech en geluk om willen draaien met uw welnemenquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar morgen wordt het volgens het KNMI 29 graden in de Bilt, en zaterdag 32/35. De hittegolf eindigt hoe dan ook woensdag en met een beetje pech al zondag. Niet dat dat erg is, maar in de statistiek is het er één met maar drie tropische dagen (het minimum dus) en maximaal vier zomerse dagen. Een kleintje dus
Goed idee..quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Klonk het volgende:
[..]
Uiteraard, we kunnen nattekat ook vragen het bier koud te zetten
Is goedquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Klonk het volgende:
[..]
Uiteraard, we kunnen nattekat ook vragen het bier koud te zetten
Ditquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zou pech en geluk om willen draaien met uw welnemen
Ik heb een motorhelmquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:51 schreef Nattekat het volgende:
Oja, mijn huis wordt bewaakt door agressieve scholeksters.
Regel ook oorbescherming, want ze maken een kutgeluidquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik heb een motorhelm
fuck de scholeksters
Als je mij een kut kunt laten zien die kan fluitenquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regel ook oorbescherming, want ze maken een kutgeluid
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:47 schreef Klonk het volgende:
Hadden we doe zuinig aan met water al gehad voor de bingokaart?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)er-vanwege-de-hitte/
Haal de koeien ook maar binnen dan....twitter:L1weer twitterde op donderdag 02-07-2015 om 12:33:21Bij bloedheet weer met meer dan 30 graden drinken koeien buiten per dag ruim 150 liter water! #L1 https://t.co/zEJ07lPGAl reageer retweet
Wat hebben die beesten toch een heerlijk typisch geluid.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regel ook oorbescherming, want ze maken een kutgeluid
Die 20 graden moet je niet al te serieus nemen; dat meetstation staat nagenoeg in zee. Die 26 daar is wat realistischer.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:26 schreef Klonk het volgende:
13 graden verschil tussen Zeeland en Limburg
Goed, je hebt me doorquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
Je woont heul niet op het gemeentehuis, wedden
Hoe koud is het daar dan eigenlijk?quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed, je hebt me door
Brandwacht 32
2353 DG Leiderdorp
aka Fort Wetcat
quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:59 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hoe koud is het daar dan eigenlijk?
Schaatsen kunnen weer uit het vet daar.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geloof er geen barst van, maar dit is wat buienradar zegt
die 33 in Limburg kun je wel gelovenquote:Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net als dat je die in Hoek van Holland niet al te serieus moet nemen bij serieus zomerweerquote:Op donderdag 2 juli 2015 12:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Die 20 graden moet je niet al te serieus nemen; dat meetstation staat nagenoeg in zee. Die 26 daar is wat realistischer.
Hier te Emmeloord zijn zitten we op 33 graden. Maar het is nog redelijk te doen. Stil blijven liggen in de schaduw en genieten van het iets verfrissende briesje wat er staat.
Als ik buiten kom geloof ik best iets van die 34quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijd dat ELF weer opengaat.quote:Op donderdag 2 juli 2015 13:02 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Schaatsen kunnen weer uit het vet daar.
Verdomme lekker is dat hequote:Op donderdag 2 juli 2015 13:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Als ik buiten kom geloof ik best iets van die 34
quote:Thee? Koffie? Chocomel? Of kraanwater?
Wie met dit weer in Echt (en omgeving) verkoeling wil zoeken in een met de kraan gevuld pierenbadje, zal zijn duik moeten nemen in vies, cola-bruin water. De reden van het bruine kraanwater? Het pompstation in Pey. Daar wordt water met een hoog mangaangehalte uit de grond gehaald. Net als roest zorgt het voor een bruine kleur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |