Update:quote:Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.
,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."
Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.
Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.
Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.
In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.
In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
quote:Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.
De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.
Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.
Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.
http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.htmlquote:Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.
De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.
Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.
Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.
Dan is schuldig roepen nog een beetje te vroeg.quote:
Doet het altijd goed in een TT.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan is schuldig roepen nog een beetje te vroeg.
Dat lijkt mij niet.quote:
quote:Moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade beëindigen van het leven van een ander. Iemand die een moord begaat wordt moordenaar genoemd.
Een moord wordt per definitie met voorbedachten rade gepleegd. Indien iemand in een opwelling wordt gedood, wordt dit doodslag genoemd. De vaak gebruikte term "moord met voorbedachte(n) rade" is dus een pleonasme.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord
Uiteraard is dat te vroeg jaquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
In de OP gezet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:36 schreef onlogisch het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
Uiteraard, dit roept weer een hoop verdriet op dat verwerkt moet worden door een supermarkt in de fik te steken ofzo.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Mja benieuwd of ze dit nu als aanleiding gaan gebruiken voor een extra 'feestje' vanavond.
Ik neem aan dat er proces-verbaal is opgemaakt, en indien daarin de foute informatie door de politie is geleverd lijkt me dat er een verdachte van meineed is.quote:Hoofdofficier van Justitie Nooy erkende dat het Openbaar Ministerie in eerste instantie een persbericht met onjuiste informatie heeft uitgegeven over de dood van Henriquez. Het OM beweerde abusievelijk dat Henriquez in het arrestantenbusje onwel was geworden. Dat was in werkelijkheid tijdens zijn arrestatie al gebeurd. Nooy zei dat de foutieve informatie door de politie was geleverd.
Dat zou triest zijn. Beter koelt de menigte haar woede op het bureau, politieauto's en als het meezit timmeren ze nog wat agenten het ziekenhuis in.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Uiteraard, dit roept weer een hoop verdriet op dat verwerkt moet worden door een supermarkt in de fik te steken ofzo.
Uiteraard.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Mja benieuwd of ze dit nu als aanleiding gaan gebruiken voor een extra 'feestje' vanavond.
Worden nu al random agenten bedreigd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:47 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat zou triest zijn. Beter koelt de menigte haar woede op het bureau, politieauto's en als het meezit timmeren ze nog wat agenten het ziekenhuis in.
Als dat het rouwproces versnelt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:47 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat zou triest zijn. Beter koelt de menigte haar woede op het bureau, politieauto's en als het meezit timmeren ze nog wat agenten het ziekenhuis in.
Een betere aanleiding voor een Haags feestje is er bijna nietquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
En je punt is?quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:50 schreef de_boswachter het volgende:
Overigens even ter nuancering;
ik zag vanmorgen op het nieuws van de NOS dat twee stereotype bontkraagjes (petje, tasje) bezig waren met een brandblusser een terrasscherm te blussen. Dus het kan toch dacht ik nog.
Alleen jammer dat het volgend beeld wat ze lieten zien twee Marocs op een scooter waren die de brandweer hinderden en een vervelend gebaar naar de hulpdienst maakte
Lieten ze niet zien dat ze de brandblusser vervolgens door een raam gooiden?quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:50 schreef de_boswachter het volgende:
ik zag vanmorgen op het nieuws van de NOS dat twee stereotype bontkraagjes (petje, tasje) bezig waren met een brandblusser een terrasscherm te blussen. Dus het kan toch dacht ik nog.
Alleen jammer dat het volgend beeld wat ze lieten zien twee Marocs op een scooter waren die de brandweer hinderden en een vervelend gebaar naar de hulpdienst maakte
Dacht ik al. Hij is gewoon gewurgd door die agent(en). Veruit het meest kwalijke is nog dat ze dachten weg te komen met ''hij is onwel geworden in de politiebus''. Wat mij betreft worden ze, vooral voor het laatste, zwaar gestraft.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarschijnlijk zuurstof gebrek, geen natuurlijke reden kunnen vinden, geen sporen van drugs en overmatig drank tot nu toe, 5 politieagenten worden als verdachten gehoord
idd, ze zullen waarschijnlijk worden vrijgesproken net als die agent die rishi doodschootquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Staat genoteerd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:50 schreef de_boswachter het volgende:
Aanname's. Zullen we het verdere onderzoek anders even afwachten?quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:53 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
idd, ze zullen waarschijnlijk worden vrijgesproken net als die agent die rishi doodschoot
Waar heb jij die van jou gehaald hey? Die glazen bol...quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:53 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
idd, ze zullen waarschijnlijk worden vrijgesproken net als die agent die rishi doodschoot
Nope, dus dat vond ik prachtig. Heb ik ook genoteerd als zijnde ' geluksmomentje'.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:52 schreef Downwards het volgende:
[..]
Lieten ze niet zien dat ze de brandblusser vervolgens door een raam gooiden?
Dat was meneer Rishi zeker ook niet zelf schuld met z'n gedragquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:53 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
hence 'waarschijnlijk'quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar heb jij die van jou gehaald hey? Die glazen bol...
Ik vind het eigenlijk schandalig dat hij vermoedelijk om het leven is gekomen door deze vijf agenten. Echt ongelooflijk. En dan is er op fok discussie over of 'de Marokkanen' vanavond misschien wel weer gaan rellen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:53 schreef ulq het volgende:
[..]
Dacht ik al. Hij is gewoon gewurgd door die agent(en). Veruit het meest kwalijke is nog dat ze dachten weg te komen met ''hij is onwel geworden in de politiebus''. Wat mij betreft worden ze, vooral voor het laatste, zwaar gestraft.
krijgen we die weerquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat was meneer Rishi zeker ook niet zelf schuld met z'n gedrag
Dat rellen gebeurt in 'zijn naam', hoort helaas bij dit topic.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:56 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk schandalig dat hij vermoedelijk om het leven is gekomen door deze vijf agenten. Echt ongelooflijk. En dan is er op fok discussie over of 'de Marokkanen' vanavond misschien wel weer gaan rellen.
Je begrijpt m'n punt heus wel. Ik sta er echt van te kijken, sorry.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat rellen gebeurt in 'zijn naam', hoort helaas bij dit topic.
uitkeringtrekkende drugsgebruikende crimineelquote:Niks gebleken van overmatig drugs- en alcoholgebruik
Ik begrijp je punt eigenlijk niet echt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:01 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Je begrijpt m'n punt heus wel. Ik sta er echt van te kijken, sorry.
idd, die waren sowieso wel gaan rellen, nu hebben ze een 'reden'quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:01 schreef Aijmee het volgende:
Ik vind het bijna ongeloofwaardig dat hij waarschijnlijk echt om het leven is gekomen door de politieagenten. Ik verwachtte het niet. Ik dacht stiekem dat hij wellicht onwel was geworden door de hitte, misschien onder invloed, zoiets. Maar dit.En ik vind de reacties hier ook vreemd. Alsof het niet boeit, maar dat het erger is dat een paar asociale Marokkanen straks misschien gaan rellen op straat.
Moeten we hier nu allemaal om huilen dan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:01 schreef Aijmee het volgende:
Ik vind het bijna ongeloofwaardig dat hij waarschijnlijk echt om het leven is gekomen door de politieagenten. Ik verwachtte het niet. Ik dacht stiekem dat hij wellicht onwel was geworden door de hitte, misschien onder invloed, enzovoort. Maar dit.En ik vind de reacties hier ook vreemd. Alsof het niet boeit, maar dat het erger is dat een paar asociale Marokkanen straks misschien gaan rellen op straat.
Leg ik het even wat beter uit. Er is net een nieuwe ontwikkeling, namelijk dat uit sectie blijkt dat deze man waarschijnlijk om het leven is gekomen door politiegeweld. En vervolgens begint het merendeel hier erover dat de Marokkanen nu weer gaan rellen. Dat een persoon om het leven is gekomen door vijf politieagenten lijkt me eigenlijk wel wat erger en actueler.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt eigenlijk niet echt.
Die gasten daar maken er zelf een offtopic feestje van en dat wordt hier besproken.
Misschien gaat het vooral daarover omdat dat rellen dit hele nieuws nogal domineert.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:05 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Leg ik het even wat beter uit. Er is net een nieuwe ontwikkeling, namelijk dat uit sectie blijkt dat deze man waarschijnlijk om het leven is gekomen door politiegeweld. En vervolgens begint het merendeel hier erover dat de Marokkanen nu weer gaan rellen. Dat een persoon om het leven is gekomen door vijf politieagenten lijkt me eigenlijk wel wat erger en actueler.
Daar is geen reden voor, ze hebben nou toch wat ze wilden? De betrokken agenten zijn buiten functie gesteld, dus ze komen er niet zomaar mee weg.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Want misschien werd het zuurstoftekort wel veroorzaakt door de agenten die zijn enkels vasthielden.quote:De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld
Niet iedereen. Al die mensen die aan het bleren waren dat ie het wel verdiend zou hebben zijn nu bezig met die Marokkanen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:05 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Leg ik het even wat beter uit. Er is net een nieuwe ontwikkeling, namelijk dat uit sectie blijkt dat deze man waarschijnlijk om het leven is gekomen door politiegeweld. En vervolgens begint het merendeel hier erover dat de Marokkanen nu weer gaan rellen. Dat een persoon om het leven is gekomen door vijf politieagenten lijkt me eigenlijk wel wat erger en actueler.
Ik vond dat geen onlogische gedachte, hoor. Hij was op een festival, zo gek is het dan niet om wat te gebruiken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:13 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil nog graag sorry lezen van de fokker die zijn excuses zou aanbieden als het niet was veroorzaakt door drugsgebruik.
Die hadden gewoon kunnen ingrijpen natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Want misschien werd het zuurstoftekort wel veroorzaakt door de agenten die zijn enkels vasthielden.
Die figuren zijn dus gewoon niet helemaal in orde als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niet iedereen. Al die mensen die aan het bleren waren dat ie het wel verdiend zou hebben zijn nu bezig met die Marokkanen.
Nee hoor, dat was ik diezelfde middag al.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niet iedereen. Al die mensen die aan het bleren waren dat ie het wel verdiend zou hebben zijn nu bezig met die Marokkanen.
Van drugs ga je doorgaans niet dood.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:15 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Ik vond dat geen onlogische gedachte, hoor. Hij was op een festival, zo gek is het dan niet om wat te gebruiken.
Die mocro's gelukkig wel.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:16 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Die figuren zijn dus gewoon niet helemaal in orde als je het mij vraagt.
hersendood had de familie zondag op fb gezegdquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:05 schreef erodome het volgende:
Maar is hij dan al klinisch dood geweest toen ze hem meenamen? Omdat hij officieel de volgende dag pas overleden is? Is hij alleen maar kunstmatig in leven gehouden?
Nee, maar je kan er wel onwel van worden. Dus het is niet heel gek dat mensen dat dachten, vind ik.quote:
Prima. Waarom zeik je niet nu op het excessief politiegeweld?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:16 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat was ik diezelfde middag al.
dat kan nog steedsquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daar is geen reden voor, ze hebben nou toch wat ze wilden? De betrokken agenten zijn buiten functie gesteld, dus ze komen er niet zomaar mee weg.
Is er wel een 'feestje'....dan keihard aanpakken.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:17 schreef RobbieRonald het volgende:
Sneu. Als hij dus gewoon had geluisterd en meegewerkt had ie nu nog geleefd...
quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:17 schreef RobbieRonald het volgende:
don't hold your breath (no pun intended)quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:13 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil nog graag sorry lezen van de fokker die zijn excuses zou aanbieden als het niet was veroorzaakt door drugsgebruik.
oh tis tegenwoordig normaal blijkbaar om drugs te doen op een festival?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:15 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Ik vond dat geen onlogische gedachte, hoor. Hij was op een festival, zo gek is het dan niet om wat te gebruiken.
Daar had ik al genoeg over gezegd, en ik hoopte ook dat dit een staartje zou krijgen voor die agenten.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Prima. Waarom zeik je niet nu op het excessief politiegeweld?
t was niet bepaald een festival voor drugsgebruikers, die zullen wat heftigers opzoekenquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:15 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Nu lees ik: als ie had meegewerkt blabla. Tis nooit goed.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:18 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
don't hold your breath (no pun intended)
zeker toen bleek dat hij al bewusteloos wasquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die hadden gewoon kunnen ingrijpen natuurlijk.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Daar had ik al genoeg over gezegd, en ik hoopte ook dat dit een staartje zou krijgen voor die agenten.
Dat is dus ook zo uitgekomen, dus daar heb ik niks meer over te melden.
Het is toch al meerdere keren voorgekomen dat er jongeren dood achterbleven na een houseparty. Je hebt drugs en rotzooi wat voor drugs door moet gaan natuurlijk.quote:
Je zegt het zelf al, doorgaans.quote:
Het gebeurt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
oh tis tegenwoordig normaal blijkbaar om drugs te doen op een festival?
geluisterd? iemand in doodstrijd?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:17 schreef RobbieRonald het volgende:
hopeloos gewoonquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nu lees ik: als ie had meegewerkt blabla. Tis nooit goed.
Ja, nooit op een festival geweest dan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
oh tis tegenwoordig normaal blijkbaar om drugs te doen op een festival?
ik was er zelf ook zaterdag, hooguit wat blowersquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:21 schreef Yasmin23 het volgende:
De hele line up van het festival trekt niet de typische drugsgebruikers... Ook al duizend keer gezegd.
Nou en? Niet iedereen leest hier 1000x mee en dat betekende alsnog niet dat hij geen drugs had kunnen nemen omdat er geen 'typische drugsgebruikers' heengaan. Had gekund, ook niet fout als mensen dat wel dachten lijkt me.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:21 schreef Yasmin23 het volgende:
De hele line up van het festival trekt niet de typische drugsgebruikers... Ook al duizend keer gezegd.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Ow pls. Tis dat ik geen zin heb te zoeken naar quotes.
quote:Op maandag 29 juni 2015 13:43 schreef Fokker89 het volgende:
Ik geloof best wel dat deze man niet zomaar aangehouden is, mij hebben ze ook nog nooit zomaar aangehouden.
[..]
Enige wat ik mij kan bedenken is dat er nogal wat paniek was onder de agenten, toen ze merkte dat hij geen hartslag meer had. En omdat er een hele groep omheen staat te schreeuwen, zullen ze wel gedacht hebben de persoon op die locatie geen hulp te verlenen, omdat dan helemaal de beer los is, en de hulpverleners hun werk niet kunnen doen.
Neemt natuurlijk niet weg dat dit een vreemde actie is. Was desnoods in de ME bus al begonnen met reanimeren, maar dit slaat natuurlijk alles. Dit gaat voor de agenten ook nog wel een staartje krijgen mag ik hopen.
Maargoed, omstanders moeten gewoon lekker normaal doen, en doorlopen bij een aanhouding, als er 50 man omheen zich staan te bemoeien en te schreeuwen, kan ik mij voorstellen dat je daar niet wilt overgaan op reanimatie.
Er is nu duidelijk geworden dat hij niet onder invloed was van drugs dus we kunnen het sowieso laten gaan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:23 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Nou en? Niet iedereen leest hier 1000x mee en dat betekende alsnog niet dat hij geen drugs had kunnen nemen omdat er geen 'typische drugsgebruikers' heengaan. Had gekund, ook niet fout als mensen dat wel dachten lijkt me.
Maar dit is echt ernstig.
Ganja festijn dusquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:23 schreef Yasmin23 het volgende:
UB40, Duran Duran en K Choice waren onder andere de bands die hier optraden.
maar maar...k's choice heeft toch zo'n liedje met addict in de titel?!quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:23 schreef Yasmin23 het volgende:
UB40, Duran Duran en K Choice waren onder andere de bands die hier optraden.
Omdat het in 99% van de gevallen goed afloopt zal het dit keer ook wel goed zijn gegaan is jouw gedachtegang? Interessant.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan slaat het ook niet echt ergens op om daar van uit te gaan.
Vast omdat je zelf ook zo'n druggie bent.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:23 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ik was er zelf ook zaterdag, hooguit wat blowers
Ja. Maar dit is toch geen type LatinVillage ofzo waar broekies op af komen?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, nooit op een festival geweest dan?
En heel veel cokesnuivers waarvan jij niet weet dat ze cokesnuivenquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:23 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ik was er zelf ook zaterdag, hooguit wat blowers
Sukkel.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:18 schreef LXIV het volgende:
Even samengevat: Een bijstandstrekkende Arubaan van 40+ neemt veel te veel drugs in tijdens een festival, gaat de politie en andere festivalgangers bedreigen door te roepen dat hij een wapen heeft, verzet zich bij aanhouding, wordt onwel tijdens de verplaatsing naar het bureau.
Ik zeg: de familie aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten en daarna uitzoeken of ze het land uitgezet kunnen worden (mits geen verblijfsvergunning)
In de OP staat dat hij zich verzette dus ja, dan vraag je om een harde aanpak. Dat hij daaraan overleed is gewoon ongelukkig. Gebeurd wel vaker.quote:
ja toch, ik stond helemaal strak tijdens de dijk, ub40 en duran duranquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vast omdat je zelf ook zo'n druggie bent.
Nee, zo te lezen meer iets voor messentrekkers.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja. Maar dit is toch geen type LatinVillage ofzo waar broekies op af komen?
alleen maarquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En heel veel cokesnuivers waarvan jij niet weet dat ze cokesnuiven
Ik prik je a sahbie.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, zo te lezen meer iets voor messentrekkers.
En vergeet dat dreigen met 'ik heb een wapen' niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:28 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
In de OP staat dat hij zich verzette dus ja, dan vraag je om een harde aanpak. Dat hij daaraan overleed is gewoon ongelukkig. Gebeurd wel vaker.
Laat haar nu in haar eigen wereld, want wat ze niet weet/ziet is er niet.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er mag van mij inderdaad best geweld worden gebruikt door de politie.quote:
gast...quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:28 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
In de OP staat dat hij zich verzette dus ja, dan vraag je om een harde aanpak. Dat hij daaraan overleed is gewoon ongelukkig. Gebeurd wel vaker.
Van coke snuiven ga je niet dood.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Aight, lekker man.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:28 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ja toch, ik stond helemaal strak tijdens de dijk, ub40 en duran duran
jongen, ik sta nog steeds helemaal strakquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Laat haar nu in haar eigen wereld, want wat ze niet weet/ziet is er niet.
Je verpest het.
Oh, echt erg. Dan is de kans best redelijk aanwezig dat bij het checken van die hartslag er geen hartslag was. Dan hebben ze hem gewoon laten sterven zonder wat te doen, alleen maar gedacht aan hun eigen huid redden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:16 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
hersendood had de familie zondag op fb gezegd
Nee hoor maar wat heeft dat ermee te maken?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent wellicht vergeten dat je niet in een politiestaat woont.
Gewoon triest dat je gaat lopen kutten op intrrnet bij zo'n gebeurtenis voor wat aandacht, dat is triest.quote:
Nee, er was geen aanleiding om er vanuit te gaan dat er drugs in het spel is. Omdat drugs doorgaans niet leidt tot een overlijden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:25 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Omdat het in 99% van de gevallen goed afloopt zal het dit keer ook wel goed zijn gegaan is jouw gedachtegang? Interessant.
Net zoals die dude die toen coke snoof, zo'n hele snackbar kort en klein sloeg en later overleed aan een hartaanval? Dat was toen bijna hetzelfde als dit. Alleen dan met coke.quote:
Dan slaat je rechtvaardiging ook nergens op.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nee hoor maar wat heeft dat ermee te maken?
dat laatste klopt wel jaquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:32 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk maar ik zag je verontwaardig reageren.
Ik geef enkel mijn mening over dit voorval.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Gewoon triest dat je gaat lopen kutten op intrrnet bij zo'n gebeurtenis voor wat aandacht, dat is triest.
We weten ook wel dat drugs niet de (enige) doodsoorzaak is geweest.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, er was geen aanleiding om er vanuit te gaan dat er drugs in het spel is. Omdat drugs doorgaans niet leidt tot een overlijden.
Er is geen drugs in het spel geweest.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:35 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
We weten ook wel dat drugs niet de (enige) doodsoorzaak is geweest.
iemand verzet zich terwijl hij stikt, dus dat hij overleden is is niet ergquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:35 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik geef enkel mijn mening over dit voorval.
Het is niet zo zwart/wit natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan slaat je rechtvaardiging ook nergens op.
Don't feed the troll.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:36 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
iemand verzet zich terwijl hij stikt, dus dat hij overleden is is niet erg
daarbij gebeurd dit wel vaker
move along mensen
en nog vol houden hequote:Op woensdag 1 juli 2015 13:35 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
We weten ook wel dat drugs niet de (enige) doodsoorzaak is geweest.
Jawel, politie heeft zich gewoon aan de regels te houden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:36 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart/wit natuurlijk.
dankquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, maar de rest 'het afvoerputje' noemen betekent dat hij zichzelf beter kan voelen dan de rest, want hij hoort daar natuurlijk niet bij, ondanks dat hij ook deel uitmaakt van datzelfde FOK!.
[..]
Zijn niet mijn woorden hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:36 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
iemand verzet zich terwijl hij stikt, dus dat hij overleden is is niet erg
daarbij gebeurd dit wel vaker
move along mensen
En burgers hoeven dat niet anders leef je in een politiestaat.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, politie heeft zich gewoon aan de regels te houden.
Wat is daar mis mee?quote:
Misschien hebben ze dat ook.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, politie heeft zich gewoon aan de regels te houden.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:39 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
En burgers hoeven dat niet anders leef je in een politiestaat.
Sorry hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:41 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dat al vast staat dat drugs geen rol hebben gespeeld
waarom zou dat niet kloppen?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zojuist op het nieuws agenten in kwestie staan op non actief, weet niet of het klopt of niet.
nog even voor de duidelijkheidquote:Uit niets is gebleken dat hij gestorven is aan drugs, overmatig drankgebruik of een aangeboren afwijking.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
De eerst relschoppers zullen net wakker zijn en het nieuws nu zo'n beetje vernemen.
Zouden ze de straat op gaan dan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
De eerst relschoppers zullen net wakker zijn en het nieuws nu zo'n beetje vernemen.
Jammer dat daar nu andere agenten voor aangekeken gaan worden, denk ik.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nu? Te warm denk ik. Vanavond laat komen ze wel weer uit hun koffieshops
Volgens mij geen wapen gevonden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jammer dat daar nu andere agenten voor aangekeken gaan worden, denk ik.
Hoe zat dat met dat wapen waar hij of wat hij bij zich gehad zou hebben?
Voor zover ik het weet was het een domme grap en greep die zijn kruis terwijl die dat zei.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aha daar hoorde ik opeens geen woord meer over daarom vraag ik maar even?
Die relschoppers komen vandaag of morgen wel weer vrij.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:15 schreef JaneDoe het volgende:
waarom zijn er geen verdachte agenten aangehouden, maar wel relschoppers?
De verdachte agenten staan nu op non actief.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:15 schreef JaneDoe het volgende:
Wat denk je als ik agent zou zijn en ik volgde alleen mijn collega s en bekeurde die op fouten welke die evt zouden maken?quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:15 schreef JaneDoe het volgende:
ja, ze mogen hun werk niet uitoefenen, maar zijn verder vrij om te gaan en staan waar ze willenquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De verdachte agenten staan nu op non actief.
Als het onderzoek is afgerond worden die ook gewoon opgepakt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:17 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ja, ze mogen hun werk niet uitoefenen, maar zijn verder vrij om te gaan en staan waar ze willen
niet het zelfde dus
rijksrecherche toch, dus geen collega'squote:Op woensdag 1 juli 2015 14:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat denk je als ik agent zou zijn en ik volgde alleen mijn collega s en bekeurde die op fouten welke die evt zouden maken?
laten we t hopenquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:16 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die relschoppers komen vandaag of morgen wel weer vrij.
Die agenten staan nog wel wat te wachten hoor.
ik wacht t met grote interesse afquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:18 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Als het onderzoek is afgerond worden die ook gewoon opgepakt.
Heeft of kan de marechaussee niet nog meer te zeggen hebben?quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:19 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
rijksrecherche toch, dus geen collega's
Post dat dan lekker in NWS-FBquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:22 schreef johnson555 het volgende:
voor de mod die mn bericht heeft verwijderd
MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie
Ik gaf alleen aan dat mensen hier een dode man door de politie goedkeuren en het goedpraten onder het motto "politieoptreden".
Hoezo, ik reageer ook op dit bericht en de gedeelde meningen. Daar ga ik op in (goed recht hoop ik?). De dood van iemand wordt goedgepraat en juist mn bericht wordt verwijderd.quote:
Weet niet waar het over gaat, maar klachten over moderatie kunnen beter in de FB, dan weet je zeker dat het gelezen wordt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:25 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Hoezo, ik reageer ook op dit bericht en de gedeelde meningen. Daar ga ik op in (goed recht hoop ik?). De dood van iemand wordt goedgepraat en juist mn bericht wordt verwijderd.
Ach back on topic dan maarquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:25 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Weet niet waar het over gaat, maar klachten over moderatie kunnen beter in de FB, dan weet je zeker dat het gelezen wordt.
Dan spreek jij die users aan die dat zeggen en ga jij niet heel FOK! zitten bashen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:22 schreef johnson555 het volgende:
voor de mod die mn bericht heeft verwijderd
MED / Een beter FOK! begint bij jezelf - gedrag en moderatie
Ik gaf alleen aan dat mensen hier een dode man door de politie goedkeuren en het goedpraten onder het motto "politieoptreden".
Ik hoor alleen maar piepjes. en ziequote:Op woensdag 1 juli 2015 14:34 schreef Infection het volgende:
Live: Van der Steur reageert op onderzoek dood Mitch Henriquez
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)dood-mitch-henriquez
quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:35 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik hoor alleen maar piepjes. en zie
[ afbeelding ]
Volgens twitter kon het elk moment beginnen dus afwachten.quote:
Heb je geen volume regeling op je kast zitten dan, bij mij staat die altijd onderaan, oftewel uit, heel af en toe zet ik hem aan.quote:
Geluid staat uit :pquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb je geen volume regeling op je kast zitten dan, bij mij staat die altijd onderaan, oftewel uit, heel af en toe zet ik hem aan.
Duurde het leven maar zo lang he! LOL.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:44 schreef Specularium het volgende:
Ja doei hoor, dit duurt veel te lang.
Hij doet het al, dit had ik inderdaad niet willen missen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:48 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
hij zegt eigenlijk niks, dus je mist niet veel
quote:De Tweede Kamer reageert geschrokken op het nieuws dat de Arubaan Henriquez waarschijnlijk is overleden door politieoptreden. Vrijwel alle Kamerleden benadrukken dat nu het verdere onderzoek van de Rijksrecherche moet worden afgewacht. Ze zijn het ermee eens dat de vijf betrokken agenten op non-actief zijn gesteld. Ze spreken hun medeleven uit met de nabestaanden.
PvdA-woordvoerder Marcouch noemt de conclusie van het Openbaar Ministerie schokkend en ongelofelijk treurig. Zijn VVD-collega Tellegen vindt het vooral vreselijk voor de familie van Henriquez. Ze vindt dat er stevige maatregelen moeten worden genomen als er sprake blijkt te zijn van buitensporig geweld. Volgens haar is het te vroeg om te zeggen of het een incident is of dat er een structureel probleem is.
Rust
CDA-Kamerlid Oskam spreekt van een uitermate trieste conclusie. Hij vindt het goed dat burgemeester Van Aartsen heeft opgeroepen de rust te bewaren. D66-woordvoerster Berndsen vraagt zich af of politiemensen wel genoeg zijn getraind. SP-Kamerlid Kooiman wil dat ook de Inspectie voor Veiligheid en Justitie bij het onderzoek wordt betrokken. GroenLinks-Kamerlid Van Tongeren vindt dat ook. Zij wil ook onderzoek door de Nationale Ombudsman.
http://nos.nl/artikel/204(...)-rijksrecherche.html
Gewoon het leger erop zetten en laten zien dat zij de baas zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:02 schreef myShizzle het volgende:
Hmmm....
Warm, tig Lidl's (Schultenbrau) in de buurt en een voor de agenten negatieve uitkomst van het onderzoek.
Ik voorspel een hete zomeravond in het Haegsche
Waarop op die wijk of op de agenten?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:12 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Gewoon het leger erop zetten en laten zien dat zij de baas zijn.
Op het geteisem dat daar vernielingen aanricht. Is er trouwens een aanwijzing dat het agenten van de Heemstraat waren?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarop op die wijk of op de agenten?
Simpelweg verbieden. Er is daar een demonstratieverbod.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal vanavond wel weer los gaan in dat kalifaat daar. Beter maar meteen platbranden die zooi.
Uhuh.... voor kaalkopjes ja. Isis terroristjes hebben gewoon vrij spel daar.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:08 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Simpelweg verbieden. Er is daar een demonstratieverbod.
En wie wel komt demonstreren en een niet-Nederlands paspoort heeft, direct het land uit zetten. Als het je niet niet bevalt omdat het zgn. zo racistisch hier, dan donder je maar op. Dat rellen moet keihard aangepakt worden, waarbij geweld niet mag worden geschuwd. Helaas durft geen politieagent meer op te treden, want je bent gelijk verdacht in deze politiek correcte bananenrepubliekquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:08 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Simpelweg verbieden. Er is daar een demonstratieverbod.
quote:DEN HAAG - Woensdagavond zal er een demonstratie gehouden worden bij het politiebureau op de De Heemstraat in de Haagse Schilderswijk. Op de Facebookpagina 'Stop Politiegeweld Den Haag' wordt opgeroepen om vanaf 21.00 uur te protesteren tegen de politie na de dood van de 42-jarige Arubaan Mitch Henriquez.
'De politieleiding en burgemeester van Den Haag ontkennen al jaren het probleem van een cultuur van racisme en geweld binnen de politie Den Haag', staat er op de Facebookpagina te lezen. 'Niet alleen moet er gerechtigheid komen voor Mitch, maar ook moet het afgelopen zijn met etnisch profileren en (racistisch) politiegeweld.'
LEES OOK: Oproep: 'Ga niet rellen in de Schilderswijk met een ADO Den Haag-shirt aan'
De groep stelt twee eisen aan zowel politie en justitie als burgemeester Jozias van Aartsen. 'Er moet bij elk geval van politiegeweld een onafhankelijk onderzoek komen. Ook in de zaak van Mitch. Ook eisen we het aftreden van politiechef Paul van Musscher en burgemeester Jozias van Aartsen voor het jarenlang bagatelliseren van politiegeweld.'
'Wegens omstandigheden gesloten'
Woensdagmiddag bleek dat het politiebureau aan de De Heemstraat 'wegens omstandigheden' gesloten was. Delen van de Schilderswijk en de aangrenzende buurt Transvaal waren maandag- en dinsdagnacht het toneel van ernstige ongeregeldheden.
Read more at http://www.omroepwest.nl/(...)#dzmvZPY7uaYd2463.99
http://www.omroepwest.nl/(...)ekondigd-op-facebook
als je eerst met zn vijfen er voor zorgt dat iemand bij zijn arrestatie bewusteloos raakt door zuurstofgebrek, vervolgens wanneer blijkt dat diegene nergens meer op reageert en er zelfs meerdere keren gevoeld moet worden of hij wel een hartslag heeft elkaar een beetje aankijkt en geen eerste hulp verleent of een ambualnce laat komen en tot slot diegene in een busje sleuren onder t mom 'onderweg naar t bureau onwel geworden' , heb je je werk helemaal niet gedaanquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Walgelijk hoe deze zaak nu verloopt.
5 agenten die hun werk doen worden omwille van politieke correctheid aan de schandpaal genageld.
Het stuk tuig waar het om gaat heeft lopen roepen dat hij wapens heeft en zich verzet bij arrestatie. Genoeg redenen om die agenten het voordeel van de twijfel te geven.
Het racisme-geroep is helemaal krankzinnig.
Dat moet eerst onderzocht worden. Als iemand roept dat hij wapens heeft, dan wordt de situatie ervaren als zijnde levensgevaarlijk en dan kan er wat mis gaan. En ook al is het zo dat die agenten steken hebben laten vallen, dan zal dat niets met de afkomst van het stuk tuig te maken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:23 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
als je eerst met zn vijfen er voor zorgt dat iemand bij zijn arrestatie bewusteloos raakt door zuurstofgebrek, vervolgens wanneer blijkt dat diegene nergens meer op reageert en er zelfs meerdere keren gevoeld moet worden of hij wel een hartslag heeft elkaar een beetje aankijkt en geen eerste hulp verleent of een ambualnce laat komen en tot slot diegene in een busje sleuren onder t mom 'onderweg naar t bureau onwel geworden' , heb je je werk helemaal niet gedaan
Nee, maar dat deze politieagenten redelijk incompetent zijn dat begint er steeds meer op te lijken. Op het filmpje zelf hoor je mensen ook schreeuwen dat de agenten normaal moeten doen. Het is toch vrij ernstig dat agenten het zelf niet doorhebben, maar omstanders wel?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat moet eerst onderzocht worden. Als iemand roept dat hij wapens heeft, dan wordt de situatie ervaren als zijnde levensgevaarlijk en dan kan er wat mis gaan. En ook al is het zo dat die agenten steken hebben laten vallen, dan zal dat niets met de afkomst van het stuk tuig te maken.
Anders lees je OP eerst?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat moet eerst onderzocht worden. Als iemand roept dat hij wapens heeft, dan wordt de situatie ervaren als zijnde levensgevaarlijk en dan kan er wat mis gaan. En ook al is het zo dat die agenten steken hebben laten vallen, dan zal dat niets met de afkomst van het stuk tuig te maken.
In de schilders wijk is geloof ik een no tolerance beleid?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:03 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Op het geteisem dat daar vernielingen aanricht. Is er trouwens een aanwijzing dat het agenten van de Heemstraat waren?
Was het niet zo dat er in het Schilderswijk een demontratieverbod van kracht is? Als er dan toch gedemonstreerd wordt, gaarne de boel uiteen slaan. Dit kunnen we niet tolereren.
welk deel van wat ik zei moet onderzocht worden?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat heeft de afkomst van de politie ermee te maken?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat agenten meer opleiding moeten hebben en strenger geselecteerd moeten worden. Ook beter betaald, zodat je betere mensen krijgt. Maar het tegengestelde gebeurt: Er komen steeds meer boa's, die nog minder competent zijn. De laatste tijd verschijnen er regelmatig alarmerende video's op Youtube. Maar deze kwestie wordt helemaal richting zwart vs. wit en racisme getrokken, en dat is fout.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:28 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Nee, maar dat deze politieagenten redelijk incompetent zijn dat begint er steeds meer op te lijken. Op het filmpje zelf hoor je mensen ook schreeuwen dat de agenten normaal moeten doen. Het is toch vrij ernstig dat agenten het zelf niet doorhebben, maar omstanders wel?
Volgens mij snapte die zich in zijn kruis onder het zeggen dat hij een wapen had?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
5 agenten die hun werk doen worden omwille van politieke correctheid aan de schandpaal genageld.
Het stuk tuig waar het om gaat heeft lopen roepen dat hij wapens heeft en zich verzet bij arrestatie. Genoeg redenen om die agenten het voordeel van de twijfel te geven.
Nee, ze worden aan de schandpaal genageld omdat ze - Politie eigen - weer eens glashard hebben lopen liegen. Alle vijf jaren de bak in, graag.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Politie? Met stuk tuig bedoel ik uiteraard de man die aangehouden werd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat heeft de afkomst van de politie ermee te maken?
Als daar nou eens vijf man op konden gaan zitten...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:25 schreef PowerLoungen het volgende:
Deze stumper en gevolg ook weer van de partij vanavondtwitter:
Zijn Adhd is niet in bedwang te houdenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:31 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als daar nou eens vijf man op konden gaan zitten...
Maar hij verzette zich niet. Hij was redelijk slap, dus hij werkte niet mee omdat hij volgens mij al enigszins van de wereld was.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nee, ze worden aan de schandpaal genageld omdat ze - Politie eigen - weer eens glashard hebben lopen liegen. Alle vijf jaren de bak in, graag.
Dat dat ventje er niet meer is, is lullig. Maar dat kan gebeuren, helaas. Echter, proberen het onder het tapijt te schuiven is schandalig. Er is wel iemand dood. Verzet bij arrestatie is geen reden om vermoord te worden. Godzijdank is er ditmaal videobewijs. Niet dat dat veel zal uitmaken...
Rot op met je gehuil. Je hoeft geen linkspoot of relallochtoon te zijn om te zien dat dit stinkt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zodra er iets gebeurt met iemand die een kleurtje heeft, dan staat ander volk met een kleurtje + een aantal linkse beroepsdemonstranten weer te rellen. Dit gebeurt in de VS, in Frankrijk en in Nederland.
Dit toont aan dat veel gekleurde mensen en linkse boe-roepers zélf racistisch zijn. Want als een blanke dit overkomt, dan hoor je ze niet.
Daarin kan ik met je mee gaan. Zoals jij het schrijft, wordt het racisme-verhaal er buiten gelaten. Maar zoals de media het brengt en ik vrees dat dit het onderzoek ook beïnvloedt, moet multicultureel Nederland tevreden gehouden worden en wordt de racismekaart massaal getrokken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nee, ze worden aan de schandpaal genageld omdat ze - Politie eigen - weer eens glashard hebben lopen liegen. Alle vijf jaren de bak in, graag.
Dat dat ventje er niet meer is, is lullig. Maar dat kan gebeuren, helaas. Echter, proberen het onder het tapijt te schuiven is schandalig. Er is wel iemand dood. Verzet bij arrestatie is geen reden om vermoord te worden. Godzijdank is er ditmaal videobewijs. Niet dat dat veel zal uitmaken...
tot nu toe ben jij degene die in elke post hier afkomst erbij moet vermeldenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Politie? Met stuk tuig bedoel ik uiteraard de man die aangehouden werd.
Wat mij betreft staat afkomst er los van, maar zowel de linkse media als het rellende tuig maken er een rassen-kwestie van.
Akkoord. Wordt onderzocht en daarmee is de kous af. Maar daar hoort het racisme-geroep en dat overdreven media-circus dus niet bij.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:32 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Rot op met je gehuil. Je hoeft geen linkspoot of relallochtoon te zijn om te zien dat dit stinkt.
Waarom noem je hem tuig? Ik vind je eerder een stuk tuig als je met vijf man op iemand gaat zitten terwijl ie al niet helemaal meer bij is. Ik begrijp dat ook echt niet, terwijl omstanders dat wel door hadden, hadden de politieagenten het (kennelijk?) niet door.. Fraai dat dat soort types dan agenten zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Politie? Met stuk tuig bedoel ik uiteraard de man die aangehouden werd.
Wat mij betreft staat afkomst er los van, maar zowel de linkse media als het rellende tuig maken er een rassen-kwestie van.
wat een stoere praat zegquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:33 schreef myShizzle het volgende:
Aangezien de bier prima smaakt denk ik erover om vanavond ook te gaan demonstreren in Den Haag. Knuppeltje met spijkers gaat mee en alles met iets van bont kan 'em krijgen.
Dat, of ik drink nog een paar
Tsja, het is helaas koren op de molen van de beroepsjankerds en de timing kon niet beter zijn...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Akkoord. Wordt onderzocht en daarmee is de kous af. Maar daar hoort het racisme-geroep en dat overdreven media-circus dus niet bij.
Ik noem het beestje bij de naam. Die man wordt niet aangehouden voor zijn zweetvoeten.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:34 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Waarom noem je hem tuig? Ik vind je eerder een stuk tuig als je met vijf man op iemand gaat zitten terwijl ie al niet helemaal meer bij is. Ik begrijp dat ook echt niet, terwijl omstanders dat wel door hadden, hadden de politieagenten het (kennelijk?) niet door.. Fraai dat dat soort types dan agenten zijn.
hij zou niet de eerste zijnquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik noem het beestje bij de naam. Die man wordt niet aangehouden voor zijn zweetvoeten.
Ik helaas niet. Komt een paar keer per jaar voor en wordtaltijd afgedaan als noodottig incident. En als er dan een keer een schuldigverklaring van komt, is er vrijwel geen straf, want 'men is er zo kapot van en vindt het echt heel erg'. Zie bijvoorbeeld de motorkneus die iemand op een zebrapad doodreed. Zie de hufter die Michael Koomen afschoot, waarna z'n collega's de videobeelden probeerden te laten verdwijnen enzovoort... Gelukkig is er nu beeld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:35 schreef Aijmee het volgende:
Ik ben blijkbaar de enige maar ik ben echt zo erg verbaasd. Dat politieagenten zoiets doen.
Die waren toch in burger toen of niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:40 schreef kalinhos het volgende:
Bijd e rellen in Hoek van Holland paar jaar terug - over tuig gesproken - was er een stuk meer sympathie voor de politie, juist ook omdat er ook beelden beschikbaar waren. Bij het zien van de beelden kon je niet anders dan zien dat de politie zich in en bedreigende situatie bevond.
Klopt. Maar uit de beelden die volgden en de verhalen werd wel duidelijk dat het politie was. Met die jongen die toen doodgeschoten is heb ik totaal geen medelij. Als er 10 man met een pistool zeggen dat je de andere kant op moet lopen en je komt juist met je groep dreigend op de groep van 10 man af dan is het volledig je eigen schuld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die waren toch in burger toen of niet?
Op 'Fonq'.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar heb jij die van jou gehaald hey? Die glazen bol...
quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:23 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
als je eerst met zn vijfen er voor zorgt dat iemand bij zijn arrestatie bewusteloos raakt door zuurstofgebrek, vervolgens wanneer blijkt dat diegene nergens meer op reageert en er zelfs meerdere keren gevoeld moet worden of hij wel een hartslag heeft elkaar een beetje aankijkt en geen eerste hulp verleent of een ambualnce laat komen en tot slot diegene in een busje sleuren onder t mom 'onderweg naar t bureau onwel geworden' , heb je je werk helemaal niet gedaan
Als meneer nou gewoon niet gedreigd had met het in het bezit hebben van een wapen dan had hij nog nog onder de levenden geweest. Dan had de politie niet, met gevaar voor eigen leven, hem hoeven te arresteren. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen gehad en had hij, zoals in Parijs of Brussel om zich heen gaan schieten.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:28 schreef Aijmee het volgende:
[..]
Nee, maar dat deze politieagenten redelijk incompetent zijn dat begint er steeds meer op te lijken. Op het filmpje zelf hoor je mensen ook schreeuwen dat de agenten normaal moeten doen. Het is toch vrij ernstig dat agenten het zelf niet doorhebben, maar omstanders wel?
Uhh ?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:45 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Op 'Fonq'.![]()
On topic:
De man had zich moeten gedragen en geen onzin moeten roepen. Punt.
De politie daarentegen, had toen ze duidelijk konden zien dat de man onwel geworden was, dat is op het filmpje overduidelijk te zien, hem niet overeind moeten zetten en de politiebus in moeten slepen, maar ze hadden de medische hulpdiensten moeten inschakelen en zelf tot de hulpdienst was gearriveerd eerste hulp moeten verlenen.
Allemaal achteraf gelul uiteraard, rest nu dus gewoon de zaak verder uitzoeken en eventueel maatregelen ter voorkoming van dit soort situaties nemen.
De discussie over wel of geen drugs is wat mij betreft niet relevant, de man was al onwel voor ie de politiebus in gesleept werd, de oorzaak daarvan is totaal niet belangrijk op dat moment, ze hadden gewoon adequaat moeten handelen, en dat is dus niet gebeurd.
Dat het op dat moment er niet toe deed waarom hij onwel was. Hij was onwel, en toen hadden ze meteen moeten handelen daar naar.quote:
Jij zal wel niet hetzelfde filmpje als ik gezien hebben. Prima.quote:
Oh zo, ja dat sowieso.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat het op dat moment er niet toe deed waarom hij onwel was. Hij was onwel, en toen hadden ze meteen moeten handelen daar naar.
als de agenten nou gelijk eerste hulp hadden verleend en een ambulance hadden opgeroepen, als ze niet zo hysterisch hadden gereageerd op een duidelijk domme grapquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
[..]
Als meneer nou gewoon niet gedreigd had met het in het bezit hebben van een wapen dan had hij nog nog onder de levenden geweest. Dan had de politie niet, met gevaar voor eigen leven, hem hoeven te arresteren. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen gehad en had hij, zoals in Parijs of Brussel om zich heen gaan schieten.
De tijden zijn veranderd. Met de constante dreiging van terroristische aanslagen moet je dat soort grapjes, anno 2015 niet meer maken
het grapje is niet slim maar deze actie van politie is ver voorbij alle grenzen. Die gasten hadden echt wel eerder door dat hij geen wapen had. Zo niet zijn ze achterlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
[..]
Als meneer nou gewoon niet gedreigd had met het in het bezit hebben van een wapen dan had hij nog nog onder de levenden geweest. Dan had de politie niet, met gevaar voor eigen leven, hem hoeven te arresteren. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen gehad en had hij, zoals in Parijs of Brussel om zich heen gaan schieten.
De tijden zijn veranderd. Met de constante dreiging van terroristische aanslagen moet je dat soort grapjes, anno 2015 niet meer maken
Dank je, jij snapt mijn punt tenminste. Gezeur over dat de oorzaak misschien drugsgebruik had kunnen zijn is op dat moment niet relevant, eerst hulp verlenen en daarna pas de rest.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat het op dat moment er niet toe deed waarom hij onwel was. Hij was onwel, en toen hadden ze meteen moeten handelen daar naar.
voor sommigen is het moeilijk om een fout toe te gevenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:50 schreef kalinhos het volgende:
Dat mensen dit nog goed proberen te praten met de kennis van nu (videobeelden, foto's en verklaring OM) is werkelijk waar te bizar voor woorden. Je zíet toch dat dit fout is.
In Parijs die hadden toch automatische wapens of niet, kan ik niet in mijn broek stoppen of wel?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
[..]
Plaats eens een link naar dat filmpje wat jij gezien hebt dan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Jij zal wel niet hetzelfde filmpje als ik gezien hebben. Prima.
- geen eerste hulpquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Politie zal wel gewoon correct hebben gehandeld.
Tuurlijk. Ik hoop voor jou dat je nooit tegen eenzelfde soort correcte behandeling aanloopt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, doei. We hebben allemaal hetzelfde filmpje gezien. Bekijk het lekker...ik ga verder met waar ik mee bezig was.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Plaats eens een link naar dat filmpje wat jij gezien hebt dan.
Of zou het een werkverschaffing project zijn?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:51 schreef Toekito het volgende:
[..]
het grapje is niet slim maar deze actie van politie is ver voorbij alle grenzen. Die gasten hadden echt wel eerder door dat hij geen wapen had. Zo niet zijn ze achterlijk.
Achja, dat is 1 kant van het verhaal hé...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
- geen eerste hulp
- geen medische hulp opgeroepen
- een half dode in een busje sleuren en gaan rijden
- zeggen dat diegene onderweg pas niet goed werd
correct gehandeld, ja?
er is geen kutvolk meer aanwezig, pb heemstraat is geslotenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga vanavond wel met popcorn de berichten volgen. Van mij mag het helemaal los gaan. Steek alles maar in de fik en sla ze de tyfus. Kutvolk
Daar heb je dan wel weer een punt. Gelukkig is het lekker warm, altijd goed om de verhoogde gemoederen nog wat extra te verhitten. Flinke rel is altijd leuk. Ik zie morgen de foto's welquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga vanavond wel met popcorn de berichten volgen. Van mij mag het helemaal los gaan. Steek alles maar in de fik en sla ze de tyfus. Kutvolk
Ja, de andere kant is er niet meer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Achja, dat is 1 kant van het verhaal hé...
Laat dat nou precies de kant ijn die gefilmd is ..quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ach ja, zeker de minder belangrijke kant van t verhaal hequote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het begint er anders aardig op te lijken dat dat in dit geval niet zo is...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
...maar dat dat zo is/lijkt geeft relschoppers nog geen enkel recht om rel te gaan schoppen. Two wrongs don't make a right.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik neem aan dat zoals op festivals gebruikelijk is, EHBO-posten op locatie aanwezig waren. Die hadden dan ingeschakeld kunnen worden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:50 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
als de agenten nou gelijk eerste hulp hadden verleend en een ambulance hadden opgeroepen
Daarom zeg ik ook, laat die relschoppers maar gewoon zien wie er de baas is. Ze hebben geen flauw benul waarom ze lopen te rellen. Alleen maar puur baldadigheid.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het begint er anders aardig op te lijken dat dat in dit geval niet zo is...
[..]
...maar dat dat zo is/lijkt geeft relschoppers nog geen enkel recht om rel te gaan schoppen. Two wrongs don't make a right.
heeft hij ook niet gedaan, maar was idd een hele domme opmerkingquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas. Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
klopt die was er ook, maar niet vlakbij die plekquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zoals op festivals gebruikelijk is, EHBO-posten op locatie aanwezig waren. Die hadden dan ingeschakeld kunnen worden.
Samen zetten kan helaas niet meer want dan denk ik dat je de juiste toedracht zou kennen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Van die agenten zou er geen zijn geweest die EHBO gedaan heeft, zou wel strafbaar zijn als er eentje bij zou zijn geweest of niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zoals op festivals gebruikelijk is, EHBO-posten op locatie aanwezig waren. Die hadden dan ingeschakeld kunnen worden.
Dat zal - op de boeroepers na - niemand ontkennen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas....
Nogal een understatement. Ze hebben met hun handen in hun zij staan toekijken hoe hij lag te sterven. Ze hebben alle tijd gehad om te reanimeren en medische assistentie in te roepen. Dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben alle tijd gehad om hun stappen te overdenken, hebben het ook nog geprobeerd te verdoezelen en dat maakt het wat mij betreft zwaarder dan doodsalg. Alls verzwarende factor is er dan ook nog dat de Politie er juist is om te helpen...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht), toen werd ie onwel, waardoor is niet belangrijk (op dat moment), adequaat hulp verlenen wel, en dat is niet gebeurd. Zo moeilijk is het niet....quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Samen zetten kan helaas niet meer want dan denk ik dat je de juiste toedracht zou kennen.
dat hij werd aangepakt is idd terecht maar de manier waarop..quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht), toen werd ie onwel, waardoor is niet belangrijk (op dat moment), adequaat hulp verlenen wel, en dat is niet gebeurd. Zo moeilijk is het niet....
Daar ging het op dat moment niet om, hij werd onwel en had hulp moeten krijgen, en dat kreeg ie niet. Waardoor ie onwel werd kan nu uitgezocht worden, de man is nu dood, dat heeft geen haast meer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:11 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dat hij werd aangepakt is idd terecht maar de manier waarop..
die nekklem? zo lang?
Ik neem aan dat ehbo wel in de opleiding zit, dat elke agent iig een basiskennis ehbo kent en kan reanimeren.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Van die agenten zou er geen zijn geweest die EHBO gedaan heeft, zou wel strafbaar zijn als er eentje bij zou zijn geweest of niet?
hij werd onwel dóór politiegeweld (nekklem?) wat zuurstof tekort veroorzaaktequote:Op woensdag 1 juli 2015 17:15 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Daar ging het op dat moment niet om, hij werd onwel en had hulp moeten krijgen, en dat kreeg ie niet. Waardoor ie onwel werd kan nu uitgezocht worden, de man is nu dood, dat heeft geen haast meer.
Ik schrijf nergens dat ik de actie van de politie goed keur, als je goed leest zie je dat ik het zelfs zeer slecht afgehandeld vind.
Als een ehbo er niet reanimeerd is die toch strafbaar of niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ehbo wel in de opleiding zit, dat elke agent iig een basiskennis ehbo kent en kan reanimeren.
sowieso als je beroepshalve hulpverlener bent lijkt mequote:Op woensdag 1 juli 2015 17:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als een ehbo er niet reanimeerd is die toch strafbaar of niet?
Weet niet voor de gewone burger.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als een ehbo er niet reanimeerd is die toch strafbaar of niet?
Politie moet daar op een normale manier mee om kunnen gaan. Period.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
[..]
Hoezo is dat terecht?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht),
"Als burger kun je worden veroordeeld op basis van twee artikelen uit het Wetboek van Strafrecht (255 en 450). Als je iemand voor wie je verantwoordelijk bent opzettelijk in een hulpeloze toestand brengt of laat, kun je tot twee jaar celstraf krijgen of een geldboete. Ben je ervan getuige dat iemand in levensgevaar verkeert, help je niet en gaat deze persoon vervolgens dood, dan kun je worden veroordeeld tot drie maanden celstraf of een geldboete".quote:
Partner heeft haar ehbo niet vernieuwd dus die zou evt niet meer hoeven, denk echter dat ze het toch zou doen, als er niks beters in de buurt zou zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet niet voor de gewone burger.
Maar dit is niet zomaar een burger, dit is de politie. Ik meen dat iedere arrestant recht heeft op medische hulp, maar weet niet precies wat er in het protocol staat op dit gebied.
Maar ik ga er vanuit dat gewoon een beetje schaapachtig om je heen kijken als agent terwijl er iemand ligt te sterven geen correct handelen is. En erover liegen zware sanctie's mee zou moeten brengen.
héhé eindelijk eens iemand die het wel begrijptquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef DrMabuse het volgende:
Goede maat van me (ex agent die nu met PTSS thuis zit) heeft me zijn ervaringen vandaag weer eens uit doeken gedaan betreffende dit soort gewelddadige confrontaties en aanhoudingen.
Zijn conclusie is en blijft dat hoofdschuldige de man zelf is die het nodig vond om te roepen dat hij wapens had.
Het ingrijpen was logisch , ook het in bedwang houden.
Dat er iets verkeerd is gegaan is het risico van dit soort confrontaties.
De confrontatie heeft de man zelf opgezocht en het risico heeft de man zelf genomen en het met de dood moeten bekopen.
Hadden de agenten niet hard opgetreden en was de man wel bewapend geweest en waren er gewonden / doden gevallen dan was de commotie groot / veel groter geweest en hadden de agenten het ook moeten ontgelden.
Ik ben het geheel met m'n maat eens.
Een slager die zijn eigen vlees keurt?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
héhé eindelijk eens iemand die het wel begrijpt.
Maarja politie hé, kunnen werkelijk niks goeds doen in andermans ogen.
In de ogen van het OM?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
risico.. ja jaquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef DrMabuse het volgende:
Goede maat van me (ex agent die nu met PTSS thuis zit) heeft me zijn ervaringen vandaag weer eens uit doeken gedaan betreffende dit soort gewelddadige confrontaties en aanhoudingen.
Zijn conclusie is en blijft dat hoofdschuldige de man zelf is die het nodig vond om te roepen dat hij wapens had.
De confrontatie heeft de man zelf opgezocht en het risico heeft de man zelf genomen en het met de dood moeten bekopen.
Hadden de agenten niet hard opgetreden en was de man wel bewapend geweest en waren er gewonden / doden gevallen dan was de commotie groot / veel groter geweest en hadden de agenten het ook moeten ontgelden.
Dat is de ellende.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En zo zijn er figuren die alles prima vinden als agenten tijdens een arrestatie doodwurgen. Had je maar geen verdachte moeten zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Man dood, agenten straffen, iedereen de lul. Opgelost.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas. Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
Verlaat dit topic maar, mensen zijn blind hier.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat is de ellende.
Politie staat bij sommigen gelijk aan ellende , misbruik van macht etc.
De enorme bak ellende en stress die ze dagelijks over zich heen krijgen is iets dat weinig mensen weten.
Dan krijg je vaak de beste stuurlui die aan de wal staan die de zaak gaan beoordelen en op scherp zetten en al snel en al te graag de kant tegen de politie kiezen.
Ze hadden hem dan al direct in de stabiele zijligging moeten leggen, niet pas in het busje. Hij leek namelijk al bewusteloos?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:29 schreef john2406 het volgende:
Zouden ze hem in het busje in een stabilehouding hebben gelegd, en tijdens vervoer erop toegezien dat deze ook zo liiggen bleef?
Ze hebben toch gekozen voor dat beroep of is het ze opgedrongen, heb ook ontstopingen gedaan waar me de stront om de oren spoot, in vroegere jaren geen hond die medelijden met me had!quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De enorme bak ellende en stress die ze dagelijks over zich heen krijgen is iets dat weinig mensen weten.
Je gaat er vanuit dat de agenten opzettelijk doodwurgen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En zo zijn er figuren die alles prima vinden als agenten tijdens een arrestatie doodwurgen. Had je maar geen verdachte moeten zijn.
Hij lag al op de grond. Als hij een wapen had, was het een knappe jongen als hij op die manier nog gewonden kon veroorzaken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef DrMabuse het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |