abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 16:51:37 #251
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_153982072
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat het op dat moment er niet toe deed waarom hij onwel was. Hij was onwel, en toen hadden ze meteen moeten handelen daar naar.
Dank je, jij snapt mijn punt tenminste. Gezeur over dat de oorzaak misschien drugsgebruik had kunnen zijn is op dat moment niet relevant, eerst hulp verlenen en daarna pas de rest.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_153982080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:50 schreef kalinhos het volgende:
Dat mensen dit nog goed proberen te praten met de kennis van nu (videobeelden, foto's en verklaring OM) is werkelijk waar te bizar voor woorden. Je zíet toch dat dit fout is.
voor sommigen is het moeilijk om een fout toe te geven
pi_153982083
Politie zal wel gewoon correct hebben gehandeld.
Zonder wrijving geen glans
pi_153982088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

[..]

Als meneer nou gewoon niet gedreigd had met het in het bezit hebben van een wapen dan had hij nog nog onder de levenden geweest. Dan had de politie niet, met gevaar voor eigen leven, hem hoeven te arresteren. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen gehad en had hij, zoals in Parijs of Brussel om zich heen gaan schieten.
De tijden zijn veranderd. Met de constante dreiging van terroristische aanslagen moet je dat soort grapjes, anno 2015 niet meer maken
In Parijs die hadden toch automatische wapens of niet, kan ik niet in mijn broek stoppen of wel?

Denk persoonlijk aan een inschattingsfout, die ik misschien ook gemaakt kon hebben, maar ik ben dan ook niet opgeleid voor zo een werk.
pi_153982099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Jij zal wel niet hetzelfde filmpje als ik gezien hebben. Prima.
Plaats eens een link naar dat filmpje wat jij gezien hebt dan.
pi_153982122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
- geen eerste hulp
- geen medische hulp opgeroepen
- een half dode in een busje sleuren en gaan rijden
- zeggen dat diegene onderweg pas niet goed werd

correct gehandeld, ja?
pi_153982126
quote:
Tuurlijk. Ik hoop voor jou dat je nooit tegen eenzelfde soort correcte behandeling aanloopt.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 16:54:22 #258
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_153982131
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Plaats eens een link naar dat filmpje wat jij gezien hebt dan.
Ja, doei. We hebben allemaal hetzelfde filmpje gezien. Bekijk het lekker...ik ga verder met waar ik mee bezig was.
pi_153982132
Ik ga vanavond wel met popcorn de berichten volgen. Van mij mag het helemaal los gaan. Steek alles maar in de fik en sla ze de tyfus _O_. Kutvolk :D
pi_153982141
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:51 schreef Toekito het volgende:

[..]

het grapje is niet slim maar deze actie van politie is ver voorbij alle grenzen. Die gasten hadden echt wel eerder door dat hij geen wapen had. Zo niet zijn ze achterlijk.
Of zou het een werkverschaffing project zijn?
90% minder wat was het ook weer?
pi_153982144
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

- geen eerste hulp
- geen medische hulp opgeroepen
- een half dode in een busje sleuren en gaan rijden
- zeggen dat diegene onderweg pas niet goed werd

correct gehandeld, ja?
Achja, dat is 1 kant van het verhaal hé... ;)
pi_153982165
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga vanavond wel met popcorn de berichten volgen. Van mij mag het helemaal los gaan. Steek alles maar in de fik en sla ze de tyfus _O_. Kutvolk :D
er is geen kutvolk meer aanwezig, pb heemstraat is gesloten
pi_153982166
quote:
Daar heb je dan wel weer een punt. Gelukkig is het lekker warm, altijd goed om de verhoogde gemoederen nog wat extra te verhitten. Flinke rel is altijd leuk. Ik zie morgen de foto's wel :D
pi_153982168
quote:

[..]

Ja, de andere kant is er niet meer.
pi_153982178
quote:

[..]

Laat dat nou precies de kant ijn die gefilmd is .. ;)
pi_153982190
quote:

[..]

ach ja, zeker de minder belangrijke kant van t verhaal he
pi_153982200
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas. Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:58:17 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153982211
quote:
Het begint er anders aardig op te lijken dat dat in dit geval niet zo is...
quote:
...maar dat dat zo is/lijkt geeft relschoppers nog geen enkel recht om rel te gaan schoppen. Two wrongs don't make a right.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153982226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:50 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

als de agenten nou gelijk eerste hulp hadden verleend en een ambulance hadden opgeroepen
Ik neem aan dat zoals op festivals gebruikelijk is, EHBO-posten op locatie aanwezig waren. Die hadden dan ingeschakeld kunnen worden.
pi_153982232
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het begint er anders aardig op te lijken dat dat in dit geval niet zo is...

[..]

...maar dat dat zo is/lijkt geeft relschoppers nog geen enkel recht om rel te gaan schoppen. Two wrongs don't make a right.
Daarom zeg ik ook, laat die relschoppers maar gewoon zien wie er de baas is. Ze hebben geen flauw benul waarom ze lopen te rellen. Alleen maar puur baldadigheid.
pi_153982248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas. Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
heeft hij ook niet gedaan, maar was idd een hele domme opmerking
kut en klote verlopen, jammer maar helaas... is iets te makkelijk
pi_153982296
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zoals op festivals gebruikelijk is, EHBO-posten op locatie aanwezig waren. Die hadden dan ingeschakeld kunnen worden.
klopt die was er ook, maar niet vlakbij die plek
moet zeggen dat de organisatie sowieso te wensen over liet qua duidelijkheid en veiligheid voor de aanwezigen
pi_153982303
quote:

[..]

Samen zetten kan helaas niet meer want dan denk ik dat je de juiste toedracht zou kennen.
pi_153982347
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Van die agenten zou er geen zijn geweest die EHBO gedaan heeft, zou wel strafbaar zijn als er eentje bij zou zijn geweest of niet?
pi_153982356
Als hij al onwel was, hoe kan men dan zeker zijn dat hij dan overleden is door toedoen van de agenten?
Ben best benieuwd naar het autopsierapport :@
pi_153982359
quote:
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas....
Dat zal - op de boeroepers na - niemand ontkennen.

quote:
Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
Nogal een understatement. Ze hebben met hun handen in hun zij staan toekijken hoe hij lag te sterven. Ze hebben alle tijd gehad om te reanimeren en medische assistentie in te roepen. Dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben alle tijd gehad om hun stappen te overdenken, hebben het ook nog geprobeerd te verdoezelen en dat maakt het wat mij betreft zwaarder dan doodsalg. Alls verzwarende factor is er dan ook nog dat de Politie er juist is om te helpen...

Ronduit beschamend en misdadig. Jarenlang opsluiten, dat tuig. Moordenaars.
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 17:05:56 #277
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_153982402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Samen zetten kan helaas niet meer want dan denk ik dat je de juiste toedracht zou kennen.
Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht), toen werd ie onwel, waardoor is niet belangrijk (op dat moment), adequaat hulp verlenen wel, en dat is niet gebeurd. Zo moeilijk is het niet....
pi_153982541
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:05 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht), toen werd ie onwel, waardoor is niet belangrijk (op dat moment), adequaat hulp verlenen wel, en dat is niet gebeurd. Zo moeilijk is het niet....
dat hij werd aangepakt is idd terecht maar de manier waarop..
die nekklem? zo lang?
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2015 @ 17:15:03 #279
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_153982624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:11 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

dat hij werd aangepakt is idd terecht maar de manier waarop..
die nekklem? zo lang?
Daar ging het op dat moment niet om, hij werd onwel en had hulp moeten krijgen, en dat kreeg ie niet. Waardoor ie onwel werd kan nu uitgezocht worden, de man is nu dood, dat heeft geen haast meer.
Ik schrijf nergens dat ik de actie van de politie goed keur, als je goed leest zie je dat ik het zelfs zeer slecht afgehandeld vind.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:18:45 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_153982707
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Van die agenten zou er geen zijn geweest die EHBO gedaan heeft, zou wel strafbaar zijn als er eentje bij zou zijn geweest of niet?
Ik neem aan dat ehbo wel in de opleiding zit, dat elke agent iig een basiskennis ehbo kent en kan reanimeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_153982768
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:15 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Daar ging het op dat moment niet om, hij werd onwel en had hulp moeten krijgen, en dat kreeg ie niet. Waardoor ie onwel werd kan nu uitgezocht worden, de man is nu dood, dat heeft geen haast meer.
Ik schrijf nergens dat ik de actie van de politie goed keur, als je goed leest zie je dat ik het zelfs zeer slecht afgehandeld vind.
hij werd onwel dóór politiegeweld (nekklem?) wat zuurstof tekort veroorzaakte
hoe zo daar ging t niet om?
pi_153982781
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ehbo wel in de opleiding zit, dat elke agent iig een basiskennis ehbo kent en kan reanimeren.
Als een ehbo er niet reanimeerd is die toch strafbaar of niet?
pi_153982796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

sowieso als je beroepshalve hulpverlener bent lijkt me
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:25:31 #284
37769 erodome
Zweefteef
pi_153982844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Weet niet voor de gewone burger.
Maar dit is niet zomaar een burger, dit is de politie. Ik meen dat iedere arrestant recht heeft op medische hulp, maar weet niet precies wat er in het protocol staat op dit gebied.
Maar ik ga er vanuit dat gewoon een beetje schaapachtig om je heen kijken als agent terwijl er iemand ligt te sterven geen correct handelen is. En erover liegen zware sanctie's mee zou moeten brengen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_153982867
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

[..]

Als meneer nou gewoon niet gedreigd had met het in het bezit hebben van een wapen dan had hij nog nog onder de levenden geweest. Dan had de politie niet, met gevaar voor eigen leven, hem hoeven te arresteren. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen gehad en had hij, zoals in Parijs of Brussel om zich heen gaan schieten.
De tijden zijn veranderd. Met de constante dreiging van terroristische aanslagen moet je dat soort grapjes, anno 2015 niet meer maken
Politie moet daar op een normale manier mee om kunnen gaan. Period.
pi_153982917
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:05 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht),
Hoezo is dat terecht?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_153982923
Goede maat van me (ex agent die nu met PTSS thuis zit) heeft me zijn ervaringen vandaag weer eens uit doeken gedaan betreffende dit soort gewelddadige confrontaties en aanhoudingen.

Zijn conclusie is en blijft dat hoofdschuldige de man zelf is die het nodig vond om te roepen dat hij wapens had.

Het ingrijpen was logisch , ook het in bedwang houden.

Dat er iets verkeerd is gegaan is het risico van dit soort confrontaties.

De confrontatie heeft de man zelf opgezocht en het risico heeft de man zelf genomen en het met de dood moeten bekopen.

Hadden de agenten niet hard opgetreden en was de man wel bewapend geweest en waren er gewonden / doden gevallen dan was de commotie groot / veel groter geweest en hadden de agenten het ook moeten ontgelden.

Ik ben het geheel met m'n maat eens.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:29:07 #288
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_153982930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:25 schreef erodome het volgende:

[..]

"Als burger kun je worden veroordeeld op basis van twee artikelen uit het Wetboek van Strafrecht (255 en 450). Als je iemand voor wie je verantwoordelijk bent opzettelijk in een hulpeloze toestand brengt of laat, kun je tot twee jaar celstraf krijgen of een geldboete. Ben je ervan getuige dat iemand in levensgevaar verkeert, help je niet en gaat deze persoon vervolgens dood, dan kun je worden veroordeeld tot drie maanden celstraf of een geldboete".
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_153982935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dit is niet zomaar een burger, dit is de politie. Ik meen dat iedere arrestant recht heeft op medische hulp, maar weet niet precies wat er in het protocol staat op dit gebied.
Maar ik ga er vanuit dat gewoon een beetje schaapachtig om je heen kijken als agent terwijl er iemand ligt te sterven geen correct handelen is. En erover liegen zware sanctie's mee zou moeten brengen.
Partner heeft haar ehbo niet vernieuwd dus die zou evt niet meer hoeven, denk echter dat ze het toch zou doen, als er niks beters in de buurt zou zijn.
Maar dan hangen er nog haken en ogen aan een verkeerde handeling kan erger veroorzaken, het verplaatsen van deze zou dat wel eens teweeg kunnen hebben gebracht.
Zouden ze hem in het busje in een stabilehouding hebben gelegd, en tijdens vervoer erop toegezien dat deze ook zo liiggen bleef?
pi_153982953
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef DrMabuse het volgende:
Goede maat van me (ex agent die nu met PTSS thuis zit) heeft me zijn ervaringen vandaag weer eens uit doeken gedaan betreffende dit soort gewelddadige confrontaties en aanhoudingen.

Zijn conclusie is en blijft dat hoofdschuldige de man zelf is die het nodig vond om te roepen dat hij wapens had.

De confrontatie heeft de man zelf opgezocht en het risico heeft de man zelf genomen en het met de dood moeten bekopen.

Hadden de agenten niet hard opgetreden en was de man wel bewapend geweest en waren er gewonden / doden gevallen dan was de commotie groot / veel groter geweest en hadden de agenten het ook moeten ontgelden.

héhé eindelijk eens iemand die het wel begrijpt :).
Maarja politie hé, kunnen werkelijk niks goeds doen in andermans ogen.
pi_153982970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Een slager die zijn eigen vlees keurt?
pi_153982973
quote:

[..]

In de ogen van het OM?
pi_153982998
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef DrMabuse het volgende:

risico.. ja ja
pi_153983014
quote:

[..]

Dat is de ellende.

Politie staat bij sommigen gelijk aan ellende , misbruik van macht etc.

De enorme bak ellende en stress die ze dagelijks over zich heen krijgen is iets dat weinig mensen weten.

Dan krijg je vaak de beste stuurlui die aan de wal staan die de zaak gaan beoordelen en op scherp zetten en al snel en al te graag de kant tegen de politie kiezen.
pi_153983016
quote:

[..]

En zo zijn er figuren die alles prima vinden als agenten tijdens een arrestatie doodwurgen. Had je maar geen verdachte moeten zijn.
pi_153983042
quote:
Man dood, agenten straffen, iedereen de lul. Opgelost.
Zoiets?
U MAD?
pi_153983049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat is de ellende.

Politie staat bij sommigen gelijk aan ellende , misbruik van macht etc.

De enorme bak ellende en stress die ze dagelijks over zich heen krijgen is iets dat weinig mensen weten.

Dan krijg je vaak de beste stuurlui die aan de wal staan die de zaak gaan beoordelen en op scherp zetten en al snel en al te graag de kant tegen de politie kiezen.
Verlaat dit topic maar, mensen zijn blind hier.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:34:40 #298
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_153983056
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:29 schreef john2406 het volgende:

Zouden ze hem in het busje in een stabilehouding hebben gelegd, en tijdens vervoer erop toegezien dat deze ook zo liiggen bleef?
Ze hadden hem dan al direct in de stabiele zijligging moeten leggen, niet pas in het busje. Hij leek namelijk al bewusteloos?
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_153983066
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ze hebben toch gekozen voor dat beroep of is het ze opgedrongen, heb ook ontstopingen gedaan waar me de stront om de oren spoot, in vroegere jaren geen hond die medelijden met me had!
pi_153983067
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zo zijn er figuren die alles prima vinden als agenten tijdens een arrestatie doodwurgen. Had je maar geen verdachte moeten zijn.
Je gaat er vanuit dat de agenten opzettelijk doodwurgen.

Alsof ze dat graag doen , normaal vinden.

Hoe denk je dat de agenten in kwestie zelf nu thuis zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')