Dank je, jij snapt mijn punt tenminste. Gezeur over dat de oorzaak misschien drugsgebruik had kunnen zijn is op dat moment niet relevant, eerst hulp verlenen en daarna pas de rest.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat het op dat moment er niet toe deed waarom hij onwel was. Hij was onwel, en toen hadden ze meteen moeten handelen daar naar.
voor sommigen is het moeilijk om een fout toe te gevenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:50 schreef kalinhos het volgende:
Dat mensen dit nog goed proberen te praten met de kennis van nu (videobeelden, foto's en verklaring OM) is werkelijk waar te bizar voor woorden. Je zíet toch dat dit fout is.
In Parijs die hadden toch automatische wapens of niet, kan ik niet in mijn broek stoppen of wel?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
[..]
Als meneer nou gewoon niet gedreigd had met het in het bezit hebben van een wapen dan had hij nog nog onder de levenden geweest. Dan had de politie niet, met gevaar voor eigen leven, hem hoeven te arresteren. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen gehad en had hij, zoals in Parijs of Brussel om zich heen gaan schieten.
De tijden zijn veranderd. Met de constante dreiging van terroristische aanslagen moet je dat soort grapjes, anno 2015 niet meer maken
Plaats eens een link naar dat filmpje wat jij gezien hebt dan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:49 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Jij zal wel niet hetzelfde filmpje als ik gezien hebben. Prima.
- geen eerste hulpquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Politie zal wel gewoon correct hebben gehandeld.
Tuurlijk. Ik hoop voor jou dat je nooit tegen eenzelfde soort correcte behandeling aanloopt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, doei. We hebben allemaal hetzelfde filmpje gezien. Bekijk het lekker...ik ga verder met waar ik mee bezig was.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Plaats eens een link naar dat filmpje wat jij gezien hebt dan.
Of zou het een werkverschaffing project zijn?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:51 schreef Toekito het volgende:
[..]
het grapje is niet slim maar deze actie van politie is ver voorbij alle grenzen. Die gasten hadden echt wel eerder door dat hij geen wapen had. Zo niet zijn ze achterlijk.
Achja, dat is 1 kant van het verhaal hé...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
- geen eerste hulp
- geen medische hulp opgeroepen
- een half dode in een busje sleuren en gaan rijden
- zeggen dat diegene onderweg pas niet goed werd
correct gehandeld, ja?
er is geen kutvolk meer aanwezig, pb heemstraat is geslotenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga vanavond wel met popcorn de berichten volgen. Van mij mag het helemaal los gaan. Steek alles maar in de fik en sla ze de tyfus. Kutvolk
Daar heb je dan wel weer een punt. Gelukkig is het lekker warm, altijd goed om de verhoogde gemoederen nog wat extra te verhitten. Flinke rel is altijd leuk. Ik zie morgen de foto's welquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga vanavond wel met popcorn de berichten volgen. Van mij mag het helemaal los gaan. Steek alles maar in de fik en sla ze de tyfus. Kutvolk
Ja, de andere kant is er niet meer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Achja, dat is 1 kant van het verhaal hé...
Laat dat nou precies de kant ijn die gefilmd is ..quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ach ja, zeker de minder belangrijke kant van t verhaal hequote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het begint er anders aardig op te lijken dat dat in dit geval niet zo is...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
...maar dat dat zo is/lijkt geeft relschoppers nog geen enkel recht om rel te gaan schoppen. Two wrongs don't make a right.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik neem aan dat zoals op festivals gebruikelijk is, EHBO-posten op locatie aanwezig waren. Die hadden dan ingeschakeld kunnen worden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:50 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
als de agenten nou gelijk eerste hulp hadden verleend en een ambulance hadden opgeroepen
Daarom zeg ik ook, laat die relschoppers maar gewoon zien wie er de baas is. Ze hebben geen flauw benul waarom ze lopen te rellen. Alleen maar puur baldadigheid.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het begint er anders aardig op te lijken dat dat in dit geval niet zo is...
[..]
...maar dat dat zo is/lijkt geeft relschoppers nog geen enkel recht om rel te gaan schoppen. Two wrongs don't make a right.
heeft hij ook niet gedaan, maar was idd een hele domme opmerkingquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas. Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
klopt die was er ook, maar niet vlakbij die plekquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zoals op festivals gebruikelijk is, EHBO-posten op locatie aanwezig waren. Die hadden dan ingeschakeld kunnen worden.
Samen zetten kan helaas niet meer want dan denk ik dat je de juiste toedracht zou kennen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Van die agenten zou er geen zijn geweest die EHBO gedaan heeft, zou wel strafbaar zijn als er eentje bij zou zijn geweest of niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zoals op festivals gebruikelijk is, EHBO-posten op locatie aanwezig waren. Die hadden dan ingeschakeld kunnen worden.
Dat zal - op de boeroepers na - niemand ontkennen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas....
Nogal een understatement. Ze hebben met hun handen in hun zij staan toekijken hoe hij lag te sterven. Ze hebben alle tijd gehad om te reanimeren en medische assistentie in te roepen. Dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben alle tijd gehad om hun stappen te overdenken, hebben het ook nog geprobeerd te verdoezelen en dat maakt het wat mij betreft zwaarder dan doodsalg. Alls verzwarende factor is er dan ook nog dat de Politie er juist is om te helpen...quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht), toen werd ie onwel, waardoor is niet belangrijk (op dat moment), adequaat hulp verlenen wel, en dat is niet gebeurd. Zo moeilijk is het niet....quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Samen zetten kan helaas niet meer want dan denk ik dat je de juiste toedracht zou kennen.
dat hij werd aangepakt is idd terecht maar de manier waarop..quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht), toen werd ie onwel, waardoor is niet belangrijk (op dat moment), adequaat hulp verlenen wel, en dat is niet gebeurd. Zo moeilijk is het niet....
Daar ging het op dat moment niet om, hij werd onwel en had hulp moeten krijgen, en dat kreeg ie niet. Waardoor ie onwel werd kan nu uitgezocht worden, de man is nu dood, dat heeft geen haast meer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:11 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
dat hij werd aangepakt is idd terecht maar de manier waarop..
die nekklem? zo lang?
Ik neem aan dat ehbo wel in de opleiding zit, dat elke agent iig een basiskennis ehbo kent en kan reanimeren.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Van die agenten zou er geen zijn geweest die EHBO gedaan heeft, zou wel strafbaar zijn als er eentje bij zou zijn geweest of niet?
hij werd onwel dóór politiegeweld (nekklem?) wat zuurstof tekort veroorzaaktequote:Op woensdag 1 juli 2015 17:15 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Daar ging het op dat moment niet om, hij werd onwel en had hulp moeten krijgen, en dat kreeg ie niet. Waardoor ie onwel werd kan nu uitgezocht worden, de man is nu dood, dat heeft geen haast meer.
Ik schrijf nergens dat ik de actie van de politie goed keur, als je goed leest zie je dat ik het zelfs zeer slecht afgehandeld vind.
Als een ehbo er niet reanimeerd is die toch strafbaar of niet?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ehbo wel in de opleiding zit, dat elke agent iig een basiskennis ehbo kent en kan reanimeren.
sowieso als je beroepshalve hulpverlener bent lijkt mequote:Op woensdag 1 juli 2015 17:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als een ehbo er niet reanimeerd is die toch strafbaar of niet?
Weet niet voor de gewone burger.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als een ehbo er niet reanimeerd is die toch strafbaar of niet?
Politie moet daar op een normale manier mee om kunnen gaan. Period.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
[..]
Als meneer nou gewoon niet gedreigd had met het in het bezit hebben van een wapen dan had hij nog nog onder de levenden geweest. Dan had de politie niet, met gevaar voor eigen leven, hem hoeven te arresteren. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen gehad en had hij, zoals in Parijs of Brussel om zich heen gaan schieten.
De tijden zijn veranderd. Met de constante dreiging van terroristische aanslagen moet je dat soort grapjes, anno 2015 niet meer maken
Hoezo is dat terecht?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Er valt weinig te denken, de man deed dom, en werd daarom aangepakt (terecht),
"Als burger kun je worden veroordeeld op basis van twee artikelen uit het Wetboek van Strafrecht (255 en 450). Als je iemand voor wie je verantwoordelijk bent opzettelijk in een hulpeloze toestand brengt of laat, kun je tot twee jaar celstraf krijgen of een geldboete. Ben je ervan getuige dat iemand in levensgevaar verkeert, help je niet en gaat deze persoon vervolgens dood, dan kun je worden veroordeeld tot drie maanden celstraf of een geldboete".quote:
Partner heeft haar ehbo niet vernieuwd dus die zou evt niet meer hoeven, denk echter dat ze het toch zou doen, als er niks beters in de buurt zou zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet niet voor de gewone burger.
Maar dit is niet zomaar een burger, dit is de politie. Ik meen dat iedere arrestant recht heeft op medische hulp, maar weet niet precies wat er in het protocol staat op dit gebied.
Maar ik ga er vanuit dat gewoon een beetje schaapachtig om je heen kijken als agent terwijl er iemand ligt te sterven geen correct handelen is. En erover liegen zware sanctie's mee zou moeten brengen.
héhé eindelijk eens iemand die het wel begrijptquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef DrMabuse het volgende:
Goede maat van me (ex agent die nu met PTSS thuis zit) heeft me zijn ervaringen vandaag weer eens uit doeken gedaan betreffende dit soort gewelddadige confrontaties en aanhoudingen.
Zijn conclusie is en blijft dat hoofdschuldige de man zelf is die het nodig vond om te roepen dat hij wapens had.
Het ingrijpen was logisch , ook het in bedwang houden.
Dat er iets verkeerd is gegaan is het risico van dit soort confrontaties.
De confrontatie heeft de man zelf opgezocht en het risico heeft de man zelf genomen en het met de dood moeten bekopen.
Hadden de agenten niet hard opgetreden en was de man wel bewapend geweest en waren er gewonden / doden gevallen dan was de commotie groot / veel groter geweest en hadden de agenten het ook moeten ontgelden.
Ik ben het geheel met m'n maat eens.
Een slager die zijn eigen vlees keurt?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
héhé eindelijk eens iemand die het wel begrijpt.
Maarja politie hé, kunnen werkelijk niks goeds doen in andermans ogen.
In de ogen van het OM?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
risico.. ja jaquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef DrMabuse het volgende:
Goede maat van me (ex agent die nu met PTSS thuis zit) heeft me zijn ervaringen vandaag weer eens uit doeken gedaan betreffende dit soort gewelddadige confrontaties en aanhoudingen.
Zijn conclusie is en blijft dat hoofdschuldige de man zelf is die het nodig vond om te roepen dat hij wapens had.
Het ingrijpen was logisch , ook het in bedwang houden.
Dat er iets verkeerd is gegaan is het risico van dit soort confrontaties.
De confrontatie heeft de man zelf opgezocht en het risico heeft de man zelf genomen en het met de dood moeten bekopen.
Hadden de agenten niet hard opgetreden en was de man wel bewapend geweest en waren er gewonden / doden gevallen dan was de commotie groot / veel groter geweest en hadden de agenten het ook moeten ontgelden.
Ik ben het geheel met m'n maat eens.
Dat is de ellende.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En zo zijn er figuren die alles prima vinden als agenten tijdens een arrestatie doodwurgen. Had je maar geen verdachte moeten zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Man dood, agenten straffen, iedereen de lul. Opgelost.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die vent had gewoon niet moeten roepen dat ie een pistool bij zich had. Dom van hem, kut gelopen helaas. Agenten hadden iets anders op moeten treden maarja, klote zoals het gegaan is...
Verlaat dit topic maar, mensen zijn blind hier.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat is de ellende.
Politie staat bij sommigen gelijk aan ellende , misbruik van macht etc.
De enorme bak ellende en stress die ze dagelijks over zich heen krijgen is iets dat weinig mensen weten.
Dan krijg je vaak de beste stuurlui die aan de wal staan die de zaak gaan beoordelen en op scherp zetten en al snel en al te graag de kant tegen de politie kiezen.
Ze hadden hem dan al direct in de stabiele zijligging moeten leggen, niet pas in het busje. Hij leek namelijk al bewusteloos?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:29 schreef john2406 het volgende:
Zouden ze hem in het busje in een stabilehouding hebben gelegd, en tijdens vervoer erop toegezien dat deze ook zo liiggen bleef?
Ze hebben toch gekozen voor dat beroep of is het ze opgedrongen, heb ook ontstopingen gedaan waar me de stront om de oren spoot, in vroegere jaren geen hond die medelijden met me had!quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De enorme bak ellende en stress die ze dagelijks over zich heen krijgen is iets dat weinig mensen weten.
Je gaat er vanuit dat de agenten opzettelijk doodwurgen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En zo zijn er figuren die alles prima vinden als agenten tijdens een arrestatie doodwurgen. Had je maar geen verdachte moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |