Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Mijn lijstje: O: oats expres golden syrup 170 ml melk T: banaan L: 2 snee oerbrood met roomboter en rauwe ham T: havermoutreep van quaker D: 200 gr risotto en 100 gr meat balls T: ? ( ws 250 kwark met een scoop whey)
Mijn lijstje: O: oats expres golden syrup 170 ml melk T: banaan L: 2 snee oerbrood met roomboter en rauwe ham T: havermoutreep van quaker D: 200 gr risotto en 100 gr meat balls T: ? ( ws 250 kwark met een scoop whey)
Ja, en die mars was pure noodzaak. Had niks anders voor handen, was aan het werk (niet bepaald gepland). Maar die is nog steeds binnen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
O- brinta T- kwark L- 2 BH geitenkaas met mosterd en een gekookt ei T- geen tijd voor gehad D- gele rijst, verse spinazie, kip, pijnboompitten, Feta T- mars ijsje T- stukje aarbeien taart S- 8,5 km heen fietsen naar manege S- uur paardrijden S- 8,5 km terug vanaf manege fietsen
O: 2 spelt, 4 eieren, 2x kalkoenfilet eronder S: 110 gefietst. T: Tijdens het fietsen 3 liter isotone drank L: een achterlijk groot bord pasta (500g ofzo) met groente en pastasaus. 250ml magere yoghurt, scoop whey T: 2 bananen en 2 liter water D: 250g pasta met wokgroente, tonijn, sausje van magere yoghurt met flavdrops T: 500g kwark met banaan en aardbeien
Zo goed bezig dan met lijstjes voor de hele week! Ik bedenk het per dag maar er zit vrij weinig variatie in eigenlijk
Vandaag: O: havermout golden syrup 180 ml melk T: havermoutreep L: 2 kaas uien broodjes T: 50 gr walnoten D: carb burger en cow en chicken burger T: niks geen zin in
Op zondag 28 juni 2015 22:27 schreef aapieannie het volgende: Zo goed bezig dan met lijstjes voor de hele week! Ik bedenk het per dag maar er zit vrij weinig variatie in eigenlijk
Dat is dus de reden dat ik het nu voor de hele week doe, want ik had precies hetzelfde probleem
Mehh van 78,9 vorige week naar 80,5. Paar slechte dagen (alcohol) gehad. Achja, deze week maar alles geven en dan hopelijk op gewicht blijven op vakantie.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Voor vandaag: O: Tosti met ham, kaas en ketchup S: Hardlopen en armen T: Shake met nectarines, kwark, whey L: Dunno T: Kersen D: Spitskool en kip met kerrie. T: Meer kersen.
Ik ben het ook! Maar wel verschillende dingen op een dag Jij had toen smorgen brood met jam en smiddags brood met jam enz. Maar ik vind dit gewoon makkelijk, zo past het altijd en hoef ik er niet over na te denken.
Ik ben het ook! Maar wel verschillende dingen op een dag Jij had toen smorgen brood met jam en smiddags brood met jam enz. Maar ik vind dit gewoon makkelijk, zo past het altijd en hoef ik er niet over na te denken.
O ja, dat ging nog stapje verder
Maar ik herken dat. Die eenheid maakt alles simpel, het werkt en je weet precies hoe en wat
O: 4 x snee Zweeds bruinbrood met kalkoen L: 1 bruine bol met jam (in de auto) Ts: bifiworst, banaan, eierkoek D: kabeljauwhaasje, forelfilet, broccoli, aardappelen T: 1 bier (0.5L)
+/- 1500 kcal, dat is in ieder geval niet teveel, maar ook niet veel meer uitgevoerd dan 6u in de auto zitten.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
Letten jullie op? Hier komt mijn excuus lijstje, want zoals je begrijpt kan ik er allemaal niks aan doen!
- ik heb geen cheatweken gehad, sommige dagen waren gewoon netjes en sommige niet! - S heb ik gedaan in de cheatweken! - nu geen S want geen zin omdat te warm, dus dan ga ik niet want ik doe het voor de lol en niet omdat ik moet - B heb ik ook amper das wel minder - ik ben lekker alweer op gewicht van voor de hel los brak!
Nog wel te vadsig Maarrrr ik ga toch op vakantie dus nu 3 maanden tijd voor bikinibody!
Op woensdag 1 juli 2015 12:19 schreef gcjoel het volgende: Letten jullie op? Hier komt mijn excuus lijstje, want zoals je begrijpt kan ik er allemaal niks aan doen!
- ik heb geen cheatweken gehad, sommige dagen waren gewoon netjes en sommige niet! - S heb ik gedaan in de cheatweken! - nu geen S want geen zin omdat te warm, dus dan ga ik niet want ik doe het voor de lol en niet omdat ik moet - B heb ik ook amper das wel minder - ik ben lekker alweer op gewicht van voor de hel los brak!
Nog wel te vadsig Maarrrr ik ga toch op vakantie dus nu 3 maanden tijd voor bikinibody!
Ja nee begrijpelijk. Alles wat je in je mond stopt is natuurlijk niet je eigen schuld. Daar word je toe gedwongen. Sorry, dat hadden we moeten snappen.
Ja nee begrijpelijk. Alles wat je in je mond stopt is natuurlijk niet je eigen schuld. Daar word je toe gedwongen. Sorry, dat hadden we moeten snappen.
Op woensdag 1 juli 2015 13:59 schreef tofastTG het volgende: Atl 78,2. Feestje. Volgende week wel op (zuip)vakantie. Maar dagelijks voldoende baantjes trekken, en wat rennen.
Gewoon genieten van je vakantie, komt daarna wel weer toch! Waar ga je heen?
Gewoon genieten van je vakantie, komt daarna wel weer toch! Waar ga je heen?
Ja goed, maar beetje erop letten zal ik wel blijven doen. Indrinken met wodka en fanta zero bijvoorbeeld. toch dronken, maar net Iets minder kcals dan met bier. Ik ga naar el Arenal, Mallorca.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Ja goed, maar beetje erop letten zal ik wel blijven doen. Indrinken met wodka en fanta zero bijvoorbeeld. toch dronken, maar net Iets minder kcals dan met bier. Ik ga naar el Arenal, Mallorca.
Oh ja dat is sowieso een goed idee! bier is maar vies Mallorca is leuk!
Op woensdag 1 juli 2015 14:20 schreef Ryuuzen het volgende: even serieus in deze pauperhitte is het echt niet te doen om te fucking bulken.... die graf kip wraps kots ik zowat uit....
Och arme jongen, je hebt zoveel eten dat je het niet op kunt. Och och
Op woensdag 1 juli 2015 14:20 schreef Ryuuzen het volgende: even serieus in deze pauperhitte is het echt niet te doen om te fucking bulken.... die graf kip wraps kots ik zowat uit....
Arme knul! *aai over de bol geeft*
Waarom heeft iedereen minder trek met hitte behalve ik? Mij kun je zo nog stamppot te eten geven
O: Pannenkoeken met banaan L: Salade en kwark T: Proteïne bar, 2 perziken D: Boboti S: Half uurtje hardlopen T: Whey shake, Mars ijsje
Ik moet met sporten even gas terug doen met deze temperaturen ben ik bang. Ik krijg als het zo warm is snel hoofdpijn, dat heb ik nu na het hardlopen ook. Niet zo tof In de gym waar ik kom is ook geen goede airconditioning, daardoor ging de training van gisteren ook ruk. Mocht het daar morgenochtend nog zo warm zijn, dan pak ik mijn oefeningen denk ik allemaal even wat lichter om ellende te voorkomen.
Op woensdag 1 juli 2015 21:46 schreef tofastTG het volgende: Haha, bier is wel lekker. Maar die kcals. En Mallorca is inderdaad leuk, hoop dat el Arenal ook een beetje leuk is.
Ik heb nu al een aantal weken geen bier(alcohol) op maar merk dat ik er nu wel moeite mee begin te krijgen, vooral nu het zo warm is..
Wilde gisteren na het sporten een heerlijk koud biertje pakken en in het zwembad gaan liggen.. Met pijn&moeite is dat dus een glas Cola Zero geworden.
Aankomende zaterdag heb ik een poolparty en met mezelf afgesproken dat ik mezelf dan wel een paar biertjes mag gunnen. Helaas is dan weer gelijk het te kort aan kcal van deze week te niet gedaan
Ik heb nu al een aantal weken geen bier(alcohol) op maar merk dat ik er nu wel moeite mee begin te krijgen, vooral nu het zo warm is..
Wilde gisteren na het sporten een heerlijk koud biertje pakken en in het zwembad gaan liggen.. Met pijn&moeite is dat dus een glas Cola Zero geworden.
Aankomende zaterdag heb ik een poolparty en met mezelf afgesproken dat ik mezelf dan wel een paar biertjes mag gunnen. Helaas is dan weer gelijk het te kort aan kcal van deze week te niet gedaan
ok, ja dat is kut. Maar dan moet je bier wel heel lekker vinden
Kun je voor de dag zelf niet wat schrappen? Ik eet gewoon een stuk minder vetten gedurende dag, en schrap m'n laatste maaltijd volledig. Bier zorgt dan wel nog voor een licht dagoverschot maar het kan erger.
Op donderdag 2 juli 2015 12:29 schreef SuperwormJim het volgende: Ok, ik geef het op. Ik heb een paar dagen lopen puzzelen, maar ik heb geen flauw idee. Help eens: wat betekent "ATL"?
All time low.
Alhoewel dat natuurlijk een gek begrip is. Ik ben heus weleens lichter geweest (ooit toen ik een jaar of 16-17 was ).
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Op donderdag 2 juli 2015 12:21 schreef Audreyoot het volgende: O: omelet van 2 eieren T: whey L: Griekse salarde met sla, feta, ui, paprika, tomaat, olijfdressing T: whey en handje cashews D: kip met jasje van bacon, broccoli S: fietsen, misschien vanavond hardlopen als het iets afkoelt
O: 500g kwark, 100g meloen, banaan. 2 spelt bth met hagelslag en 1 met appelstroop S: Ik wilde 50km fietsen, maar het was om 08:15 dusdanig heet dat ik een uur recreatief maar wat heb aangekloot met een snelheid van 23km/u gemiddeld L: Pasta salade met pasta, sla, paprika, blik tonijn, tomaat, komkommer en augurk T: Niks want strand D: Ik heb GEEN idee Ik heb echt no way zin om te koken met deze hitte. Dus het zal wel alweer iets van maaltijd salade oid worden T: 500g kwark S: Evt als het rond 21u afgekoeld is nog ff blokkie om met de fiets
Met die warmte ben ik niet heel briljant met eten.
Watermeloen die ik gekocht had is ook niet rijp
O- 2 BH met nutella (wat nu meer choco saus was) T- banaan L- 2 BH rubderrookvlees en een ei T- mars ijsje D- kip kerrie met meergranen rijst T- ijsje denk ik
O- 2 BH met nutella (wat nu meer choco saus was) T- banaan L- 2 BH rubderrookvlees en een ei T- mars ijsje D- kip kerrie met meergranen rijst T- ijsje denk ik
Op vrijdag 3 juli 2015 12:04 schreef gcjoel het volgende: lijstje! O: oats express, 160ml melk, 1/2 schep whey, lepel pindakaas T: 150gr kwark, 100gr optimel L: 2x bruin bolletje, rosbief en rookvlees en 1 boterham sandwichspread T: 2x rijstwafel pindakaas D: pastasalade met tonijn T: 150gr Griekse yoghurt, 20gr muesli, blokje choco, 4x knappertjes
WAAR IS JE S/B?
Lijstje :
O: 500g kwark met 100g frambozen L: 4x spelt, 2x appelstroop, 1x kalkoen, 1x casseler S: Ik wil ff kijken hoe ver ik kom met fieten. Planning is 100km maar het is waaaaaaaarm. Dus ik zie wel ff. T: Onderweg iig bij een lange tocht isotone drank T: 2x spelt met appelstroop D: BBQ, maar ik hoef maar 1 stukje vis oid, en ik heb groentensoep, big ass salade en komkommer enzulks. T: Magnum
O: 500g kwark met 100g frambozen L: 4x spelt, 2x appelstroop, 1x kalkoen, 1x casseler S: Ik wil ff kijken hoe ver ik kom met fieten. Planning is 100km maar het is waaaaaaaarm. Dus ik zie wel ff. T: Onderweg iig bij een lange tocht isotone drank T: 2x spelt met appelstroop D: BBQ, maar ik hoef maar 1 stukje vis oid, en ik heb groentensoep, big ass salade en komkommer enzulks. T: Magnum
B: boodschappen doen Hopelijk morgenochten LB voor ik naar Amsterdam ga. Vanaf zondag gewoon weer vaste routine!
O: Havermout dinges met wheyyyy T: Banaan L: 2 volkoren met 1 gebakken ei, 2 volkoren met aardbei T: Dunno, kijken wat in de kast ligt. 200 kcal. D: Iets van 750 kcal.
Ruimte voor D iets verhoogd, komt het denk ik wat beter uit met werkelijkheid.
Kennen jullie de site en Youtube filmpjes van de planteneter, ofwel Boele Ytsma? Zat net zijn filmpje over het dr. Frank dieet te kijken. Klinkt logisch.
Op zondag 5 juli 2015 11:52 schreef empa1010 het volgende: Kennen jullie de site en Youtube filmpjes van de planteneter, ofwel Boele Ytsma? Zat net zijn filmpje over het dr. Frank dieet te kijken. Klinkt logisch.
Ach, het zoveelste 'wonder'..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Op zondag 5 juli 2015 16:39 schreef CrunchySelf het volgende: empa1010, het beste dieet is gewoon normaal doen en er geen dieet van maken maar levensstijl aanpassen
Ja dat weet ik maar dat is wel érg ruim... ik zie die man niet als een goeroe want hij doet uitspraken waar je vraagtekens bij kunt zetten, maar toch... onzin is het ook weer niet.
Ja dat weet ik maar dat is wel érg ruim... ik zie die man niet als een goeroe want hij doet uitspraken waar je vraagtekens bij kunt zetten, maar toch... onzin is het ook weer niet.
Normaal doen is ook heel ruim, maar dat is juist het mooie ervan.
Heb die man niet bekeken hoor, dus daar zeg ik niks over
Normaal doen is ook heel ruim, maar dat is juist het mooie ervan.
Heb die man niet bekeken hoor, dus daar zeg ik niks over
Kwam toevallig via Youtube op z'n kanaal. Notendop: paar jaar geleden is ie gestart met uitsluitend plantaardig eten. Geen vlees, geen zuivel. (heb vanmiddag een x aantal filmpjes bekeken) werkte toen nog, woonde niet erg riant zo te zien. Maar dat doet er niet toe natuurlijk, in andere filmpjes zie ik dat hij lezingen is gaan geven en zijn bedrijf er van heeft gemaakt samen met z'n vrouw. Van die vrouw woont hij sinds kort apart, terwijl hij ook een filmpje plaatste over 25 jaar gehuwd en dat het niet zo vaak meer voorkwam. (ik heb die filmpjes dus bekeken). Het is allemaal wat te mooi om waar te zijn, mensen zien hem als een goeroe denk ik. Zo ook ene Sebastiaan die 36 kilo afviel en schizofreen 'was' (....) en dankzij die manier van eten ineens het licht gezien heeft. Dus nee, ik ben ook sceptisch maar was ff benieuwd of jullie hem kenden. Zijn eerste filmpjes zijn nog oké vind ik, daarna neemt ie vormen aan van een wortelknagende Jomanda zal ik maar zeggen. Dat is ietwat jammer.
Ohja en wat mij opviel, in een paar jaar tijd heeft ie een flink oudere harses gekregen. En een uiterlijk wat je vaker ziet bij veganisten... kan het niet duidelijk omschrijven maar ze hebben iets wat ze allemaal over zich hebben ( ) ach ja, hoe zeg je zoiets
Ik kan merken dat ik tijdens mijn rit geen KH's heb genomen. Ik heb onstilbare honger Maaltijdsalade van 450g op en fucking kip tandori 450g en nog steeds honger als een paard. Niet normaal
Ik eet morgen om 06:30 stamppot andijvie Die had ik meegenomen kant en klaar want "ff snelle hap" maar geen zin meer in en moet op
Kwam toevallig via Youtube op z'n kanaal. Notendop: paar jaar geleden is ie gestart met uitsluitend plantaardig eten. Geen vlees, geen zuivel. (heb vanmiddag een x aantal filmpjes bekeken) werkte toen nog, woonde niet erg riant zo te zien. Maar dat doet er niet toe natuurlijk, in andere filmpjes zie ik dat hij lezingen is gaan geven en zijn bedrijf er van heeft gemaakt samen met z'n vrouw. Van die vrouw woont hij sinds kort apart, terwijl hij ook een filmpje plaatste over 25 jaar gehuwd en dat het niet zo vaak meer voorkwam. (ik heb die filmpjes dus bekeken). Het is allemaal wat te mooi om waar te zijn, mensen zien hem als een goeroe denk ik. Zo ook ene Sebastiaan die 36 kilo afviel en schizofreen 'was' (....) en dankzij die manier van eten ineens het licht gezien heeft. Dus nee, ik ben ook sceptisch maar was ff benieuwd of jullie hem kenden. Zijn eerste filmpjes zijn nog oké vind ik, daarna neemt ie vormen aan van een wortelknagende Jomanda zal ik maar zeggen. Dat is ietwat jammer.
Op zondag 5 juli 2015 18:39 schreef Qwea het volgende: Ik kan merken dat ik tijdens mijn rit geen KH's heb genomen. Ik heb onstilbare honger Maaltijdsalade van 450g op en fucking kip tandori 450g en nog steeds honger als een paard. Niet normaal
Ik eet morgen om 06:30 stamppot andijvie Die had ik meegenomen kant en klaar want "ff snelle hap" maar geen zin meer in en moet op
Ik had al vermoedens dat je gek was, maar dit bevestigd het wel .
Lijstje vandaag: O: 30gr havermout, 160ml melk, 1/2 schep whey, 1 lepel pindakaas S: UB! L: 2x boterham, 50gr kip, 2x gekookt ei, appel D: 150gr zoete aardappel, broccoli, kipfilet T: 58gr milka , kwarktaart en nog een chocokoek! (dan is het wel leuk dat je de hele middag gierende honger had )
Bijna hele middag op terras gezeten in medemblik, was heerlijk! net voor de bui weer in de auto
Nou ja, precies wat ik zeg. Weer de zoveelste persoon die zweert dat hij 'de' manier van afvallen en gezond leven heeft gevonden. Dan haak ik sowieso al af.. je hoeft echt niet uitsluitend plantaardig te eten om af te vallen en gezond te zijn.
Beter nog, lees deze tekst nog eens goed:
quote:
Veel planteneters zijn actieve mensen. Dat is niet vreemd, want de plantaardige lifestyle geeft je veel energie. Zelfs passieve mensen die gaan planteneten beginnen vaak na verloop van tijd met sporten – ze willen iets doen met die energie! Geen wonder dus dat ook sporters geïnteresseerd raken in een plantaardige lifestyle. Zelf werd ik een duursporter nadat ik plantaardig ging eten: marathonloper en langeafstandsfietser.
Het is dus een levensstijl aanpassing.. mensen gaan meer sporten en wat verbrand je daar ook alweer mee? Oh ja, kcal. Hij zegt zelf al 'passieve' mensen.. dus ik doe even een aanname en zeg dat deze mensen ook liever op de bank zitten met een bak chips dan een gezond tussendoortje. Dus wat waarschijnlijk is, is dat mensen én minder gaan eten (afname dagelijks kcal verbruik) + sporten (verbranden van kcal). Kortom.. mensen vallen af omdat ze onder hun kcal behoefte gaan zitten. Tadaa..
quote:
Op zondag 5 juli 2015 16:39 schreef CrunchySelf het volgende: empa1010, het beste dieet is gewoon normaal doen en er geen dieet van maken maar levensstijl aanpassen
Dit is eigenlijk waar het op neer komt.. Bereken je kcal behoefte (zie linkje OP). Ga daar +/- 500kcal onder zitten en ook gij zult afvallen met een heerlijke grote steak op de BBQ en hou bij wat je eet! Weeg een tijdje alles af om te kijken wat je nu echt eet..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Mijn gewicht stagneert nu een beetje, lijkt wel alsof ik gewoon niet onder de 61kg kan uitkomen. Maar sinds start van het 'diëten' wel 6 cm buikomtrek kwijt!
8-6 Langzaam begonnen met het maken van eetschema's en wennen aan het mindere eten. Vanaf 15-6 echt strikt met het dieet begonnen.
Op maandag 6 juli 2015 10:08 schreef sandertjuh het volgende: Mijn gewicht stagneert nu een beetje, lijkt wel alsof ik gewoon niet onder de 61kg kan uitkomen. Maar sinds start van het 'diëten' wel 6 cm buikomtrek kwijt!
8-6 Langzaam begonnen met het maken van eetschema's en wennen aan het mindere eten. Vanaf 15-6 echt strikt met het dieet begonnen.
Valt reuze mee, ben iets gezakt in gewicht met bankdrukken maar dat is redelijk verwaarloosbaar.. zat op 75kg en kom nu uit 70kg.
Kracht in benen is ook iets gezakt, rest is hetzelfde gebleven. Met rug, biceps, triceps en schouders ervaar ik eigenlijk geen krachtverlies.
Ben nu wel weer anders gaan trainen, het schema wat ik heb gehad tijdens het consult vond ik echt geen bal aan.. Dus heb nu zelf een UB/LB schema gemaakt
Valt reuze mee, ben iets gezakt in gewicht met bankdrukken maar dat is redelijk verwaarloosbaar.. zat op 75kg en kom nu uit 70kg.
Kracht in benen is ook iets gezakt, rest is hetzelfde gebleven. Met rug, biceps, triceps en schouders ervaar ik eigenlijk geen krachtverlies.
Ben nu wel weer anders gaan trainen, het schema wat ik heb gehad tijdens het consult vond ik echt geen bal aan.. Dus heb nu zelf een UB/LB schema gemaakt
ok nice! krachtverlies betekend namelijk spierverlies dus dat zou zonde zijn!
Het is ook wel lastig om beide te willen natuurlijk maar zolang mijn VP nu zakt en de gewichten niet zakken zit ik wel goed. Echt sterker worden zit de komende tijd er niet in maar dat is de doelstelling ook niet.
In het najaar weer lekker veel eten en weer meer kracht op doen!
En ik denk dat ik vanaf volgende week IF leangains methode ga proberen. Ik ben smorgens toch al niet zo' n goede eter en houd het wel vol tot een uurtje of 1200/1300 zonder eten. Eet nu met tegenzin mijn ontbijt op elke keer..
Dan kan ik tot 2000/2100 al m'n eten mooi naar binnen werken.
Op maandag 6 juli 2015 11:56 schreef sandertjuh het volgende: En ik denk dat ik vanaf volgende week IF leangains methode ga proberen. Ik ben smorgens toch al niet zo' n goede eter en houd het wel vol tot een uurtje of 1200/1300 zonder eten. Eet nu met tegenzin mijn ontbijt op elke keer..
Dan kan ik tot 2000/2100 al m'n eten mooi naar binnen werken.
Deze staat ook voor mij op de planning voor morgen of woensdag. Zal nu eens kijken hoe een lijstje er dan uit ziet
Lijstje maken voor z'n window valt mij eigenlijk tegen. Is eigenlijk beetje nadeel dat ik gewoon een blok kcal neem voor mijn avond eten, de ene keer past het ruim de andere keer iets minder. Werkte altijd.
Wat ik nu heb: - L: 4 volkoren, 100gr rosbief, 2 gekookt ei; - T: 250 gr kwark, banaan, quaker havermoutreep; - D: 950 kcal.
Zo heel veel meer vind ik het niet lijken dan mijn normale lijstje
Op maandag 6 juli 2015 12:30 schreef CrunchySelf het volgende: Lijstje maken voor z'n window valt mij eigenlijk tegen. Is eigenlijk beetje nadeel dat ik gewoon een blok kcal neem voor mijn avond eten, de ene keer past het ruim de andere keer iets minder. Werkte altijd.
Wat ik nu heb: - L: 4 volkoren, 100gr rosbief, 2 gekookt ei; - T: 250 gr kwark, banaan, quaker havermoutreep; - D: 950 kcal.
Zo heel veel meer vind ik het niet lijken dan mijn normale lijstje
Ik houd mijn lijstje gewoon aan alleen verdeel ik het dan niet meer onder in onbijt, lunch, avond eten en iets voor het slapen gaan. Ik ga gewoon eten wanneer ik honger heb en dat dan tussen 1200-2000 of 1300-2100
Als je gewend bent altijd wel bier te drinken in het weekend is zoiets best lastig vind ik... al helemaal met het warme weer afgelopen dagen. Tel daarbij de feestjes en bbq's bij op wat de verleiding nog groter maakt om een biertje te nemen.
Op maandag 6 juli 2015 12:50 schreef sandertjuh het volgende: Als je gewend bent altijd wel bier te drinken in het weekend is zoiets best lastig vind ik... al helemaal met het warme weer afgelopen dagen. Tel daarbij de feestjes en bbq's bij op wat de verleiding nog groter maakt om een biertje te nemen.
Dus ja ik vind 4 weken dan best knap van mezelf!
Het klinkt alsof je een alcohol probleem hebt.
Ik houd mijn lijstje gewoon aan alleen verdeel ik het dan niet meer onder in onbijt, lunch, avond eten en iets voor het slapen gaan. Ik ga gewoon eten wanneer ik honger heb en dat dan tussen 1200-2000 of 1300-2100
Hmm ja. Twijfel nu in ieder geval als ik het wel niet ga doen. Het klonk beter dan het nu lijkt
Over dat alcohol, ik vind niemand echt snel een alcoholist.
Dat je bewust een keuze ervoor maakt om het te nemen oké. Feestje . Maar als je een keuze maakt om het niet te doen en dan moeite hebt met eraf te blijven is imo wel problematisch.
Alcohol is daarbij ook nog eens een maatschappelijk goedje.. het zit zo bij iedereen ingeburgerd om te drinken dat je vaak raar word aangekeken als je het eens een keer niet doet.
Daarbij heb ik geen moeite om het te laten staan maar ik lust een koud biertje net zo goed als dat ik een koud glas cola lust. Het is vaak meer de gewoonte die problemen geeft dan de alcohol zelf..
Op maandag 6 juli 2015 13:27 schreef Lonaa het volgende: Als je bewust kiest om geen crap meer te eten, maar wel zin hebt in McD of andere shit, dat is toch hetzelfde?
Eh, nee. Want hetzelf "knap" vinden dat je al 4 weken alcohol vrij bent is gewoon problematisch. Netzoals je het knap zou vinden dat je 4 weken mcd vrij bent.
Als je ergens bewust voor kiest om te nemen, prima. Maar er tegen moeten vechten en er moeite mee hebben is toch raar hoor. En ja, ik heb in het verleden meer dan genoeg gezopen ook.
Eh, nee. Want hetzelf "knap" vinden dat je al 4 weken alcohol vrij bent is gewoon problematisch. Netzoals je het knap zou vinden dat je 4 weken mcd vrij bent.
Als je ergens bewust voor kiest om te nemen, prima. Maar er tegen moeten vechten en er moeite mee hebben is toch raar hoor. En ja, ik heb in het verleden meer dan genoeg gezopen ook.
Vechten vind ik, voor mezelf, een groot woord. Ik heb wel met regelmaat zin in een drankje. Tegenwoordig kies ik er vaker voor dit niet te doen omdat loze kcal en is me niet waard (ergo, bewuste keuze), maar als je me vraagt of ik dat dan wel eens lastig vind, ja, dat vind ik. Was laatst uit eten en had 1 glas wijn, als ik zonder nadenken had gedronken had ik er minimaal 3 gehad, dus ja, dan kost het me wel 'moeite' ofzo. Geen alcohol is altijd makkelijker voor mij dan 'een beetje alcohol'. Gewoon helemaal niet drinken gaat me wel steeds makkelijker af, dus dat is een plus.
Maar ik vind het, in mijn geval, niet problematisch ofzo. Ik snap wel wat je probeert te zeggen, maar alcoholhoudende drank is voor mij niet per se anders dan nonalcoholisch. Maar dat vind ik ook vaak zonde van m'n kcal.
Op maandag 6 juli 2015 13:30 schreef sandertjuh het volgende: Alcohol is daarbij ook nog eens een maatschappelijk goedje.. het zit zo bij iedereen ingeburgerd om te drinken dat je vaak raar word aangekeken als je het eens een keer niet doet.
Dat ligt meer aan jouw vrienden / omgeving dan aan de algehele mensheid. Plus, dan nog. Lekker laten kijken. Je bepaald toch zelf wat je wel en niet drinkt?
quote:
Daarbij heb ik geen moeite om het te laten staan maar ik lust een koud biertje net zo goed als dat ik een koud glas cola lust. Het is vaak meer de gewoonte die problemen geeft dan de alcohol zelf..
Dan leer je die gewoonte af
Vechten vind ik, voor mezelf, een groot woord. Ik heb wel met regelmaat zin in een drankje. Tegenwoordig kies ik er vaker voor dit niet te doen omdat loze kcal en is me niet waard (ergo, bewuste keuze), maar als je me vraagt of ik dat dan wel eens lastig vind, ja, dat vind ik.
Maar waarom? Want wat is de meerwaarde van alcohol dan?
quote:
Maar ik vind het, in mijn geval, niet problematisch ofzo. Ik snap wel wat je probeert te zeggen, maar alcoholhoudende drank is voor mij niet per se anders dan nonalcoholisch. Maar dat vind ik ook vaak zonde van m'n kcal.
Maar als je het ook zonde vind waarom stop je er dan niet helemaal mee?
W en lekker alcoholisch drankje is ontspanning en sociaal voer de meeste. Misschien niet de beste keus maar je mag ook wel genieten. Het zijn keuzes, sommige een drankje, anderen chocolade repen, weer anderen een kapsalon ofzo.
Het liefst alles tegelijk eigenlijk hier
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Zouden ze hetzelfde met dezelfde smaak weten te fabriceren zónder alcohol, dan zou ik dat drinken. Helaas is de enige een beetje okaye alcoholvrije drank op dit moment Erdinger voor mij. Drink 't niet voor de alcohol zelf, maar voor de smaak Maargoed, ik drink dat ook niet ladingen, dat scheelt.
Zouden ze hetzelfde met dezelfde smaak weten te fabriceren zónder alcohol, dan zou ik dat drinken. Helaas is de enige een beetje okaye alcoholvrije drank op dit moment Erdinger voor mij. Drink 't niet voor de alcohol zelf, maar voor de smaak Maargoed, ik drink dat ook niet ladingen, dat scheelt.
Mo!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Jup, en van al die dingen prefereer ik alcohol in smaak. Water drink ik thuis wel, fris vind ik niet lekker en sap hoef ik eigenlijk ook niet.
Je hoeft t niet met me eens te zijn ook hoor, ik heb mijn alcoholgebruik danig geminderd en ik ben best blij met hoe het nu gaat.
Maar je geeft in je ene post aan dat de meerwaarde zowel het sociale aspect is als de smaak. Nogmaals, ik snap het sociale aspect dus niet. Wat maakt alcohol sociaal?
Maar je geeft in je ene post aan dat de meerwaarde zowel het sociale aspect is als de smaak. Nogmaals, ik snap het sociale aspect dus niet. Wat maakt alcohol sociaal?
Ik ga met enige regelmaat gezellig wat drinken. (Het sociale aspect) en zonet gezegd dat ik niet gezellig wat ga drinken op het terras omdat fris/sap/water ik niet lekker vind.
Mja ik vind de discussie nutteloos eerlijk gezegd.
Ik heb er voor gekozen om geen alcohol meer te drinken ivm het sporten. Ik snap het niet dat smaak of het sociale aspect....ik ben net zo gezellig met of zonder alcohol. ..
Ik heb er voor gekozen om geen alcohol meer te drinken ivm het sporten. Ik snap het niet dat smaak of het sociale aspect....ik ben net zo gezellig met of zonder alcohol. ..
Ik ga met enige regelmaat gezellig wat drinken. (Het sociale aspect) en zonet gezegd dat ik niet gezellig wat ga drinken op het terras omdat fris/sap/water ik niet lekker vind.
Dus je gaat niet voor de gezelligheid met je vrienden, maar voor de gezelligheid van drank?
Dat. Ik ben altijd kei leuk
Radler is ook wel te doen hoor.
wait whut... jij vindt dus eigenlijk alleen wijn, bier enzovoorts lekker?
''Morgen. Hier ook geen alcohol uit zowel principiële redenen als dat het loze calorietjes zijn.
O 250cc kwark met lijnzaad, glas vers sinaasappelsap T Peer L Twee boterhammen met hummus en kaas. Een stuk komkommer. T Liga Evergreen D Garnalen met bloemkoolcurry en rijst.
En die Myfitnesspal-app is zo fijn Sinds kort ben ik dus ook meer kcal aan het tellen
Dus, ga je naar het terras om alcohol te drinken want dat is gezellig. Dat zeg je hier. Daar verdraai ik niks aan hoor.
Op dinsdag 7 juli 2015 11:40 schreef Qwea het volgende: Als je alcohol nodig hebt om ontspannen te zijn/ losser te zijn/ om iets te zijn en of te voelen ben je alcoholist IMHO.
Dan is iedereen die weleens alcohol drinkt dat. Het gevolg van alcohol is nu eenmaal dat je wat losser wordt. Uitbundiger als het ware. Dat heeft zelfs iemand die het voor het eerst gebruikt, dus dat effect kun je imo niet aan alcolisme ophangen
Overigens ben ik ook ontspannen en relaxed als ik geen alcohol opheb hoor.
Ik moest lachen om Mo. Die wilde een paar kilo kwijt. "Neem je dan ipv cola jus de orange pakken voor me mee?" [/quote]
Op dinsdag 7 juli 2015 11:40 schreef Qwea het volgende: Ik heb ook honger. Ik moest lachen om Mo. Die wilde een paar kilo kwijt. "Neem je dan ipv cola jus de orange pakken voor me mee?"
Ja ik geef het even een kans, kijken wat het wel/niet doet Window staat op 12:00 tot 20:00. Dat laatste is geen punt, want ik plan eigenlijk nooit wat na mijn D.
Zou in ieder geval proberen 2 grote maaltijden en 1 of 2 snacks te doen want als je zoals je eerste lijstje allemaal T zou doen zit je alsnog de hele middag te vreten en ga je denk je doel voorbij met het honger tegengaan.
Zou in ieder geval proberen 2 grote maaltijden en 1 of 2 snacks te doen want als je zoals je eerste lijstje allemaal T zou doen zit je alsnog de hele middag te vreten en ga je denk je doel voorbij met het honger tegengaan.
Goeie, niet bij stilgestaan. Dus eigenlijk geluk bij ongeluk ^^
Meer T's worden het in ieder geval niet meer voor D, erna misschien 1 om 20:00