Klinkt niet echt aanlokkelijk.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:30 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Kwam toevallig via Youtube op z'n kanaal. Notendop: paar jaar geleden is ie gestart met uitsluitend plantaardig eten. Geen vlees, geen zuivel. (heb vanmiddag een x aantal filmpjes bekeken) werkte toen nog, woonde niet erg riant zo te zien. Maar dat doet er niet toe natuurlijk, in andere filmpjes zie ik dat hij lezingen is gaan geven en zijn bedrijf er van heeft gemaakt samen met z'n vrouw. Van die vrouw woont hij sinds kort apart, terwijl hij ook een filmpje plaatste over 25 jaar gehuwd en dat het niet zo vaak meer voorkwam. (ik heb die filmpjes dus bekeken). Het is allemaal wat te mooi om waar te zijn, mensen zien hem als een goeroe denk ik. Zo ook ene Sebastiaan die 36 kilo afviel en schizofreen 'was' (....) en dankzij die manier van eten ineens het licht gezien heeft. Dus nee, ik ben ook sceptisch maar was ff benieuwd of jullie hem kenden. Zijn eerste filmpjes zijn nog oké vind ik, daarna neemt ie vormen aan van een wortelknagende Jomanda zal ik maar zeggen. Dat is ietwat jammer.
Ik had al vermoedens dat je gek was, maar dit bevestigd het welquote:Op zondag 5 juli 2015 18:39 schreef Qwea het volgende:
Ik kan merken dat ik tijdens mijn rit geen KH's heb genomen. Ik heb onstilbare honger
Maaltijdsalade van 450g op en fucking kip tandori 450g en nog steeds honger als een paard. Niet normaal
Ik eet morgen om 06:30 stamppot andijvieDie had ik meegenomen kant en klaar want "ff snelle hap" maar geen zin meer in en moet op
![]()
Ach alles is te eten in de ochtendquote:Op zondag 5 juli 2015 18:48 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik had al vermoedens dat je gek was, maar dit bevestigd het wel.
Stamppot om half zeven in de ochtend
Nee helaas. Deels is hij erg goed bezig maar tis helaas weer zo'n figuur wat doorslaat. Nou ontopic maar weerquote:
Fits like a mofo! 550g stamppotquote:Op zondag 5 juli 2015 18:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Das wel waar, in de basis bestaat alles uit macro's
Nou ja, precies wat ik zeg. Weer de zoveelste persoon die zweert dat hij 'de' manier van afvallen en gezond leven heeft gevonden. Dan haak ik sowieso al af.. je hoeft echt niet uitsluitend plantaardig te eten om af te vallen en gezond te zijn.quote:
Het is dus een levensstijl aanpassing.. mensen gaan meer sporten en wat verbrand je daar ook alweer mee? Oh ja, kcal. Hij zegt zelf al 'passieve' mensen.. dus ik doe even een aanname en zeg dat deze mensen ook liever op de bank zitten met een bak chips dan een gezond tussendoortje. Dus wat waarschijnlijk is, is dat mensen én minder gaan eten (afname dagelijks kcal verbruik) + sporten (verbranden van kcal). Kortom.. mensen vallen af omdat ze onder hun kcal behoefte gaan zitten. Tadaa..quote:Veel planteneters zijn actieve mensen. Dat is niet vreemd, want de plantaardige lifestyle geeft je veel energie. Zelfs passieve mensen die gaan planteneten beginnen vaak na verloop van tijd met sporten – ze willen iets doen met die energie! Geen wonder dus dat ook sporters geïnteresseerd raken in een plantaardige lifestyle. Zelf werd ik een duursporter nadat ik plantaardig ging eten: marathonloper en langeafstandsfietser.
Dit is eigenlijk waar het op neer komt.. Bereken je kcal behoefte (zie linkje OP). Ga daar +/- 500kcal onder zitten en ook gij zult afvallen met een heerlijke grote steak op de BBQquote:Op zondag 5 juli 2015 16:39 schreef CrunchySelf het volgende:
empa1010, het beste dieet is gewoon normaal doen en er geen dieet van maken maar levensstijl aanpassen
en hoe zit het met krachtverlies?quote:Op maandag 6 juli 2015 10:08 schreef sandertjuh het volgende:
Mijn gewicht stagneert nu een beetje, lijkt wel alsof ik gewoon niet onder de 61kg kan uitkomen. Maar sinds start van het 'diëten' wel 6 cm buikomtrek kwijt!![]()
8-6 Langzaam begonnen met het maken van eetschema's en wennen aan het mindere eten. Vanaf 15-6 echt strikt met het dieet begonnen.
Valt reuze mee, ben iets gezakt in gewicht met bankdrukken maar dat is redelijk verwaarloosbaar.. zat op 75kg en kom nu uit 70kg.quote:
ok nice! krachtverlies betekend namelijk spierverlies dus dat zou zonde zijn!quote:Op maandag 6 juli 2015 10:29 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Valt reuze mee, ben iets gezakt in gewicht met bankdrukken maar dat is redelijk verwaarloosbaar.. zat op 75kg en kom nu uit 70kg.
Kracht in benen is ook iets gezakt, rest is hetzelfde gebleven. Met rug, biceps, triceps en schouders ervaar ik eigenlijk geen krachtverlies.
Ben nu wel weer anders gaan trainen, het schema wat ik heb gehad tijdens het consult vond ik echt geen bal aan.. Dus heb nu zelf een UB/LB schema gemaakt
Deze staat ook voor mij op de planning voor morgen of woensdag. Zal nu eens kijken hoe een lijstje er dan uit zietquote:Op maandag 6 juli 2015 11:56 schreef sandertjuh het volgende:
En ik denk dat ik vanaf volgende week IF leangains methode ga proberen. Ik ben smorgens toch al niet zo' n goede eter en houd het wel vol tot een uurtje of 1200/1300 zonder eten. Eet nu met tegenzin mijn ontbijt op elke keer..
Dan kan ik tot 2000/2100 al m'n eten mooi naar binnen werken.
Dat strikte is afgelopen weekend er wel een beetje bij ingeschoten ja..quote:
Ik houd mijn lijstje gewoon aan alleen verdeel ik het dan niet meer onder in onbijt, lunch, avond eten en iets voor het slapen gaan. Ik ga gewoon eten wanneer ik honger heb en dat dan tussen 1200-2000 of 1300-2100quote:Op maandag 6 juli 2015 12:30 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje maken voor z'n window valt mij eigenlijk tegen. Is eigenlijk beetje nadeel dat ik gewoon een blok kcal neem voor mijn avond eten, de ene keer past het ruim de andere keer iets minder. Werkte altijd.
Wat ik nu heb:
- L: 4 volkoren, 100gr rosbief, 2 gekookt ei;
- T: 250 gr kwark, banaan, quaker havermoutreep;
- D: 950 kcal.
Zo heel veel meer vind ik het niet lijken dan mijn normale lijstje
Vandaag (iets mindere prep):
- O: Havermout whey dinges;
- T: Banaan, quaker havermout;
- L: 4 volkoren, jam;
- T: quaker havermout;
- D: 750 kcal.
Na mijn D eet ik eigenlijk al nooit iets.
4 weken, bel de courant!quote:Op maandag 6 juli 2015 12:39 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Dat strikte is afgelopen weekend er wel een beetje bij ingeschoten ja..Maar heb het toch bijna 4 weken volgehouden om geen bier te drinken
Het klinkt alsof je een alcohol probleem hebt.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:50 schreef sandertjuh het volgende:
Als je gewend bent altijd wel bier te drinken in het weekend is zoiets best lastig vind ik... al helemaal met het warme weer afgelopen dagen. Tel daarbij de feestjes en bbq's bij op wat de verleiding nog groter maakt om een biertje te nemen.
Dus ja ik vind 4 weken dan best knap van mezelf!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |